abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:21:12 #1
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_177391260
Eind maart, begin april komen er twee Amerikaanse dames naar Nederland. Ze willen het land graag zien. Ik heb ze ontmoet in Barcelona, ze wonen tijdelijk in Frankrijk en geven daar les. Ze zijn een soort studenten qua budget.

Wat is leuk om ze van Nederland te laten zien?

Mijn idee: Amsterdam, Rotterdam, Scheveningen?

Amsterdam want Amsterdam, Rotterdam want architectuur, Scheveningen want boulevard, pier, strand, zee.

Jullie ideeën? Ik verwacht dat ze een lang weekend of kleine week blijven.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_177391470
Den Haag. Is echt veel beter dan Amsterdam. Verder nog een plaats buiten de randstad.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:32:42 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177391580
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:28 schreef paddestoelensoep het volgende:
Den Haag. Is echt veel beter dan Amsterdam. Verder nog een plaats buiten de randstad.
Daar zullen niet veel buitenlanders het mee eens zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177391701
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Daar zullen niet veel buitenlanders het mee eens zijn.
Veel buitenlanders zijn dan ook nooit in Nederland geweest. Ze zijn hoogstens in Amsterdam geweest: een matige toeristenattractie die het ver afsteekt in vergelijking met Las Vegas.
pi_177391737
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:38 schreef paddestoelensoep het volgende:

[..]

Veel buitenlanders zijn dan ook nooit in Nederland geweest. Ze zijn hoogstens in Amsterdam geweest: een matige toeristenattractie die het ver afsteekt in vergelijking met Las Vegas.
Maar ze willen wel Amsterdam zeker zien/meemaken.
Don't let my username fool you...
pi_177391816
Keukenhof? Vinden buitenlanders altijd leuk...
pi_177391908
Den Haag, Rotterdam of Utrecht kunnen allemaal leuker zijn, maar volgens mij is Amsterdam in 90% van de gevallen toch wat ze willen zien.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_177391980
Amsterdam zeker ja, maar hoop buitenlanders vinden Den Haag ook leuk is mijn ervaring, om de tweede kamer te bezoeken.
Delft heb ik ook goede sier mee gemaakt bij buitenlanders.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:56:08 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177392036
Misschien Leiden en Delfshaven (Pilgrim Fathers) als Amerikaanse geschiedenis hen interesseert.

Delft als rustige tegenhanger van Amsterdam. Hoewel als je Leiden hebt gezien dat ook wel voldoende is. Vergeet de Leidse burcht niet en als je tijd hebt varen op de Kagerplassen.

Urk en Schokland. Eventueel de burcht van Kuinre en pier van Kraggenburg.

De driehoek Woudrichem-Gorinchem-Loevestein. Sowieso een kasteel. Alternatief Doorwerth of Huis Bergh.

Naarden of Heusden: schitterende vestingsteden.

Royalty: Paleis het Loo. Of dat van de Keizer in Doorn.

Kinderdijk, Zaanse Schans of zo. Iets met molens. Groot-Ammers, IJsselstein, etc. Vooraf even kijken of de molen open is. Combineer het met pannekoekenrestaurant of poffertjeskraam.
Sowieso tocht door het Groene Hart. Oudewater zien bijvoorbeeld. Kies ewn route waarbij de niveauverschillen van het water duidelijk zijn èn dat je je "onder de waterspiegel" bevindt.
Een van de (stoom)gemalen. Liggen vaak in de polder, heb je dat ook weer gehad. Cruquius bijvoorbeeld, maar ze zijn overal.

Kröller-Müller Museum als ze van moderne kunst houden. Zie je gelijk de Veluwe. Ook het jachtslot van Berlage bekijken dan.

In het bollenseizoen een rit langs de Noordhollandse duinen. Kijken in Haarlem of Alkmaar.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:59:02 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177392086
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Daar zullen niet veel buitenlanders het mee eens zijn.
Den Haag moet je verkopen. Jugendstilstad, koninklijke paleizen, Binnenhof, Vredespaleis.
Geen grachten, maar daar kun je met de tram naar Delft wel komen.

American Book Center om hun heimwee te stillen.

Madurodam, heb je de rest ook wel gehad :+
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:59:44 #11
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177392104
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:45 schreef Pinuts het volgende:
Keukenhof? Vinden buitenlanders altijd leuk...
Is denk ik nog niet het seizoen.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 14:02:38 #12
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177392173
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:53 schreef LurkJeRot het volgende:
Amsterdam zeker ja, maar hoop buitenlanders vinden Den Haag ook leuk is mijn ervaring, om de tweede kamer te bezoeken.
Delft heb ik ook goede sier mee gemaakt bij buitenlanders.
Nadat buitenlandse familie Delft en Utrecht had gezien, waren ze bitter teleurgesteld over Amsterdam.
Misschien even een uurtje een rondje maken Zeedijk-Wallen-Damrak en dan heb je het wel gehad.
  Spellchecker vrijdag 23 februari 2018 @ 14:04:47 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_177393015
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:02 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nadat buitenlandse familie Delft en Utrecht had gezien, waren ze bitter teleurgesteld over Amsterdam.
Misschien even een uurtje een rondje maken Zeedijk-Wallen-Damrak en dan heb je het wel gehad.
Delft was echt een succes bij mijn gasten, ik denk ook vanwege de connectie met Willem van Oranje en het koningshuis en de Vader des Vaderlands enzo. En het is natuurlijk een mooi, compact stadscentrum.
Amsterdam hoort er gewoon bij denk ik. Ook al valt het tegen, dat ze het toch gezien hebben.
pi_177393104
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:59 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Is denk ik nog niet het seizoen.
Eind maart t/m mei, dus kan prima.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 14:40:52 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177393118
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:38 schreef paddestoelensoep het volgende:

[..]

Veel buitenlanders zijn dan ook nooit in Nederland geweest. Ze zijn hoogstens in Amsterdam geweest: een matige toeristenattractie die het ver afsteekt in vergelijking met Las Vegas.
Ja. Vast.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177393122
Maastricht. Slotje.

Maar 2 dames, is je slaapkamer dan niet voldoende?

[ Bericht 62% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2018 14:43:57 ]
pi_177393528
Alles behalve Rotterdam iig of ze moeten shop-obsessed zijn maar verder vinden ze t vaak
maar enge lelijke stad. Efteling vinden ze vaak ook heel leuk en is makkelijk qua dagje uit. En pannekoeken restaurants in bossen enzo (zoals die in Bunnik bijv.). Den haag (Madurodam) en Maastricht en vooral Zaanse schans en Keukenhof is ook altijd succes. Oh! En kerken, heel veel kerken en kastelen. Muiderslot bijv. Kennen ze daar totaal niet en vinden ze altijd super. Net als alle koningshuis dingen. (Bron:
Mijzelf na jarenlang Amerikaanse meisjes rondleiden).
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_177393561
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:40 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Eind maart t/m mei, dus kan prima.
Tot eind april is t vaak wel heel matig en weinig te zien. Gaat pas echt bloeien na 3 weken.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 23 februari 2018 @ 15:33:08 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177394498
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:38 schreef paddestoelensoep het volgende:

[..]

Veel buitenlanders zijn dan ook nooit in Nederland geweest. Ze zijn hoogstens in Amsterdam geweest: een matige toeristenattractie die het ver afsteekt in vergelijking met Las Vegas.
Salty AF
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177396851
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:59 schreef RipCity het volgende:
Alles behalve Rotterdam iig of ze moeten shop-obsessed zijn maar verder vinden ze t vaak
maar enge lelijke stad. Efteling vinden ze vaak ook heel leuk en is makkelijk qua dagje uit. En pannekoeken restaurants in bossen enzo (zoals die in Bunnik bijv.). Den haag (Madurodam) en Maastricht en vooral Zaanse schans en Keukenhof is ook altijd succes. Oh! En kerken, heel veel kerken en kastelen. Muiderslot bijv. Kennen ze daar totaal niet en vinden ze altijd super. Net als alle koningshuis dingen. (Bron:
Mijzelf na jarenlang Amerikaanse meisjes rondleiden).
Rotterdam is juist een succes, eng en lelijk? Misschien 25 jaar geleden ja. Sowieso zijn de steden in Amerika een stuk “enger” dan Rotterdam. Ga naar de kop van zuid met hotel new york (connectie met usa en goed lunchen), loop het “rondje Rotterdam” dan zie je in een middag alles, van de moderne architectuur tot de oude haven. Men vind het contrast vaak leuk tussen steden als Delft, Leiden, Utrecht en Amsterdam en Rotterdam, rotterdam doet internationaal aan voor ze.

Ik zou sowieso Delft doen ivm de geschiedenis van de Oranjes en de binnenstad, Rotterdam, Scheveningen, Kinderdijk, Amsterdam (hoort er toch bij, dat moet je als toerist wel gezien hebben) en evt nog Utrecht of Den Haag.

Maar ik zou zeker iets “landelijks” niet vergeten, want eindeloze weilanden zijn wel iets typisch Nederlands. Bezoek eens een willekeurig klein dorp
  vrijdag 23 februari 2018 @ 17:52:50 #22
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_177397031
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:28 schreef paddestoelensoep het volgende:
Den Haag. Is echt veel beter dan Amsterdam. Verder nog een plaats buiten de randstad.
Amsterdam staat niet ter discussie. Dat willen ze sowieso. Ze zeiden al: wij komen naar Amsterdam, ipv wij komen naar Nederland :@
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 17:59:30 #23
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_177397127
Mh. Amsterdam kost wel een dag denk ik. Ik heb een eigen auto dus we kunnen vrij gemakkelijk ergens heen. Zelf woon ik in een dorpje omgeving Amersfoort en ik verwacht dat ze mijn huis wel even willen zien. Dan zien ze ook weilanden en kleine NL dorpjes (13k inwoners).

In Amsterdam lijkt This is Holland mij erg leuk voor ze. Ze houden van kunst en cultuur dus Van Gogh, Hermitage of Rijksmuseum zijn ook wel leuk. 1 van de 3 gezien de tijd dan. Vanaf daar misschien de Kinderdijk of omgeving Volendam meepakken.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 18:00:26 #24
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_177397145
Het is wel een droom voor mij om Amerikaanse toeristen rond te leiden. Wel jammer dat ze al wat van Europa gewend zijn. Ik ben zo benieuwd naar hun reacties. :)
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_177397165
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:13 schreef yats het volgende:
-lokquote-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')