abonnement Unibet Coolblue
pi_177265964
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:47 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Wa'n dwaallicht.
Waar werd ze bekend mee dan? Twittert?
pi_177265979
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:46 schreef Recce het volgende:

[..]

Ja, dat stelt internationaal gezien natuurlijk niets voor. Inderdaad is de ontwikkeling op straatniveau erg lastig. Je zit ook altijd met een parkeerprobleem.
Het geheel wordt een zeer autoluwe wijk. De Ringweg-West kan nooit het extra verkeer van een gewone wijk van 70.000 woningen aan.
pi_177266004
owja stenen gooien naar wilders tweetje als DWARS lidje
pi_177266031
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:48 schreef Joezi het volgende:

[..]

Waar werd ze bekend mee dan? Twittert?
Deed als activiste mee aan een tv-programma over het milieu, was toen al medewerker van GL. Ambitieus typje.
pi_177266060
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:51 schreef Joezi het volgende:
owja stenen gooien naar wilders tweetje als DWARS lidje
Politieke jongerenverenigingen ... maakt niet uit van welke stroming, ik vind ze maar eng.
pi_177266073
Hilversumse activiste Anne Fleur Dekker heeft haar lidmaatschap van GroenLinks per direct opgezegd. Ze is woedend dat de partij haar in haar beleving publiekelijk afvalt. „Een dolksteek.”

Dat laat Dekker in een persbericht weten. De Hilversumse zit al anderhalve week ondergedoken. Ze wordt bedreigd uit extreem-rechtse hoek na haar tweets waarin ze oproept stenen naar Geert Wilders en een taart naar Thierry Baudet - volgens haar een ’Wilders in schaapskleren’ - te gooien.
  Intelligentste user 2022 zaterdag 17 februari 2018 @ 22:57:04 #207
222817 Recce
pi_177266117
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:49 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Het geheel wordt een zeer autoluwe wijk. De Ringweg-West kan nooit het extra verkeer van een gewone wijk van 70.000 woningen aan.
Maar je kunt toch ook niet verwachten dat zoveel mensen gewoon geen auto nemen? Of maken ze dat dan onmogelijk duur?
pi_177266181
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:54 schreef Joezi het volgende:
Hilversumse activiste Anne Fleur Dekker heeft haar lidmaatschap van GroenLinks per direct opgezegd. Ze is woedend dat de partij haar in haar beleving publiekelijk afvalt. „Een dolksteek.”

Dat laat Dekker in een persbericht weten. De Hilversumse zit al anderhalve week ondergedoken. Ze wordt bedreigd uit extreem-rechtse hoek na haar tweets waarin ze oproept stenen naar Geert Wilders en een taart naar Thierry Baudet - volgens haar een ’Wilders in schaapskleren’ - te gooien.
Stenen gooien gaat mij ook wat te ver.
pi_177266233
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:57 schreef Recce het volgende:

[..]

Maar je kunt toch ook niet verwachten dat zoveel mensen gewoon geen auto nemen? Of maken ze dat dan onmogelijk duur?
De woningnood is groot en het autobezit in Amsterdam is niet erg hoog. Ik denk dat ze gaan voor grotere woningen voor doorstromers elders uit de stad. Daarvan zijn er dus al veel die autoloos leven.
pi_177266253
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:59 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Stenen gooien gaat mij ook wat te ver.
"Wie gaat er mee 500 stenen op Wilders gooien? Vind ik wel een 'ludieke actie''', dat was volgens haar een 'cynische' reactie op het bericht van een andere twitteraar, die voorstelde om als 'ludieke actie' stenen naar een moskee te gaan gooien.
pi_177266269
Waar blijft de sniper?!?! _O_
pi_177266304
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 23:03 schreef Joezi het volgende:

[..]

"Wie gaat er mee 500 stenen op Wilders gooien? Vind ik wel een 'ludieke actie''', dat was volgens haar een 'cynische' reactie op het bericht van een andere twitteraar, die voorstelde om als 'ludieke actie' stenen naar een moskee te gaan gooien.
Humor is niet haar sterke kant.
  Intelligentste user 2022 zaterdag 17 februari 2018 @ 23:08:56 #213
222817 Recce
pi_177266358
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 23:02 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

De woningnood is groot en het autobezit in Amsterdam is niet erg hoog. Ik denk dat ze gaan voor grotere woningen voor doorstromers elders uit de stad. Daarvan zijn er dus al veel die autoloos leven.
Mijn zus is ook nog steeds op zoek naar doorstroommogelijkheden. Het is niet makkelijk iets moois te vinden voor een beetje een acceptabel bedrag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177266391
pi_177266418
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 23:08 schreef Recce het volgende:

[..]

Mijn zus is ook nog steeds op zoek naar doorstroommogelijkheden. Het is niet makkelijk iets moois te vinden voor een beetje een acceptabel bedrag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een boot is een dure hobby. De meeste mensen zeggen dat je het best een vriend met een boot kunt hebben. De stad uitvaren over De Amstel is ook lekker.
pi_177266426
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 23:10 schreef Joezi het volgende:
[ afbeelding ]
Arnhem hè?
  Intelligentste user 2022 zaterdag 17 februari 2018 @ 23:18:50 #217
222817 Recce
pi_177266530
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 23:12 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Een boot is een dure hobby. De meeste mensen zeggen dat je het best een vriend met een boot kunt hebben. De stad uitvaren over De Amstel is ook lekker.
Ik denk dat het een heel klein bootje wordt, maar het gedoe eromheen zal vast duur zijn. Ze konden hem wel vlakbij hun huis kwijt, geloof ik. Waarschijnlijk hebben ze wel uitgezocht dat ze dat ding met weinig verlies ook weer kunnen verkopen als het nodig is.
pi_177266622
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 23:18 schreef Recce het volgende:

[..]

Ik denk dat het een heel klein bootje wordt, maar het gedoe eromheen zal vast duur zijn. Ze konden hem wel vlakbij hun huis kwijt, geloof ik. Waarschijnlijk hebben ze wel uitgezocht dat ze dat ding met weinig verlies ook weer kunnen verkopen als het nodig is.
Varen is wel super-relaxed hoewel het er op de grachten best ruig aan toe gaat zo af en toe. Dit jaar was het Amsterdam Lightfestival (ANWB uitje) vooral gericht om het vanaf het water te zien. Rondvaartboten, salonboten, luxe sloepen ... alle beroepsvaart had een maand lang gouden tijden met arrangementen voor de bezoekers. Mensen die met hun eigen bootje de route vaarden waren hun leven niet zeker door de agressie van de beroepsschippers die zoveel mogelijk tochtjes per avond eruit probeerden te knallen..
  Intelligentste user 2022 zaterdag 17 februari 2018 @ 23:27:58 #220
222817 Recce
pi_177266651
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 23:25 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Varen is wel super-relaxed hoewel het er op de grachten best ruig aan toe gaat zo af en toe. Dit jaar was het Amsterdam Lightfestival (ANWB uitje) vooral gericht om het vanaf het water te zien. Rondvaartboten, salonboten, luxe sloepen ... alle beroepsvaart had een maand lang gouden tijden met arrangementen voor de bezoekers. Mensen die met hun eigen bootje de route vaarden waren hun leven niet zeker door de agressie van de beroepsschippers die zoveel mogelijk tochtjes per avond eruit probeerden te knallen..
:o Varen er ook politieboten tussen om de boel een beetje in de gaten te houden? Zoiets klinkt niet relaxed meer, dan kun je beter Amsterdam uit varen.
pi_177266726
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 23:27 schreef Recce het volgende:

[..]

:o Varen er ook politieboten tussen om de boel een beetje in de gaten te houden? Zoiets klinkt niet relaxed meer, dan kun je beter Amsterdam uit varen.
Dat is allemaal nogal vaag. Waternet en de politie zouden de baas zijn, maar beiden hebben nauwelijks zelf schepen in het water. Handhaving, bijvoorbeeld op zgn 'discoboten', is er nauwelijks.
pi_177266777
quote:
Dat mensen daar echt naar luisteren :D

Ik hoorde ooit eens iemand zeggen dat haar favoriete band The Vengaboys was, daar was ik even sprakeloos van.
  Intelligentste user 2022 zaterdag 17 februari 2018 @ 23:35:37 #223
222817 Recce
pi_177266780
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 23:32 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Dat is allemaal nogal vaag. Waternet en de politie zouden de baas zijn, maar beiden hebben nauwelijks zelf schepen in het water. Handhaving, bijvoorbeeld op zgn 'discoboten', is er nauwelijks.
Wat zijn discoboten? Een boot vol mensen met muziek en drank? Dat lijkt me niet prettig om voor je huis te hebben in de gracht.
pi_177266852
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 23:35 schreef Recce het volgende:

[..]

Wat zijn discoboten? Een boot vol mensen met muziek en drank? Dat lijkt me niet prettig om voor je huis te hebben in de gracht.
Ja, van die grote sloepen met veel drank en een flinke geluidsinstallatie. Opvarenden staan vaak vrij wezenloos een showtje op te voeren in de hoop dat de mensen aan de kant hen net zo geweldig vinden als zij zichzelf. Het is verboden maar in de praktijk doen ze er weinig aan. Ik zit wel eens bij Hesp aan de kade van de Amstel en dan komt er zo'n boot aanleggen omdat ze door de sterke drank heen zijn en/of moeten pissen. Dan ben je even te gast in de speelfilm van hun leven en bepalen zij de soundtrack waardoor je even een kwartiertje enkel met stemverheffing je gesprek kan voortzetten op het terras.
  Intelligentste user 2022 zaterdag 17 februari 2018 @ 23:47:34 #225
222817 Recce
pi_177266926
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 23:41 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ja, van die grote sloepen met veel drank en een flinke geluidsinstallatie. Opvarenden staan vaak vrij wezenloos een showtje op te voeren in de hoop dat de mensen aan de kant hen net zo geweldig vinden als zij zichzelf. Het is verboden maar in de praktijk doen ze er weinig aan. Ik zit wel eens bij Hesp aan de kade van de Amstel en dan komt er zo'n boot aanleggen omdat ze door de sterke drank heen zijn en/of moeten pissen. Dan ben je even te gast in de speelfilm van hun leven en bepalen zij de soundtrack waardoor je even een kwartiertje enkel met stemverheffing je gesprek kan voortzetten op het terras.
Wel vaag dat het verboden is, maar dat het toch gewoon gebeurt! Wel een rampscenario, zo'n boot voor je neus. Misschien gaan ze pas handhaven als er eens een keer zo'n boot omslaat door een dronken kapitein. Trouwens wel opvallend hoeveel maffe dingen er gebeuren in het centrum van een grote stad. Ik woon aan de rand van Enschede en ben veel meer gericht naar de natuur, dus ik krijg nauwelijks iets mee van het stadsleven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')