abonnement Unibet Coolblue
pi_178942780
wel apart omdat in 2030 de Eindtijd begint, 2000 jaar na de opstanding van Jezus.
pi_179059315
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:48 schreef Spanky78 het volgende:
Toch knap.om niet alleen massa terug in de tijd te sturen, maar ook nog eens exact naar de plek in de ruimte waar de aarde toen was. Tien centimeter te laag en de tijdreiziger materialiseert in de vloer.... Of halverwege een muur als de berekening een metertje ernaast zat horizontaal....

Sowieso wel een interessante vraag of je met een hoop energie deeltjes het verleden in kan sturen, of de toekomst in kan laten springen.

Tot op heden zijn er volgens mij nog geen metingen gedaan waar de wet van behoud van massa en energie niet klopten... Dat zou bij tijdreizen wel het geval moeten zijn.
Behoud van massa gaat alleen bij benadering op in niet-relativistische processen.
-
pi_179059416
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 11:01 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Behoud van massa gaat alleen bij benadering op in niet-relativistische processen.
Massa en energie opgeteld bedoel ik eh. Dus e=mc2 enzo.
Whatever...
pi_179059477
Ah, ok :P
-
pi_179059512
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 09:51 schreef Keep_Walking het volgende:
Volgens hem wordt Trump in 2020 herkozen, vliegen er in 2028 mensen naar Mars en gaat er steeds meer worden betaald met cryptocurrencies.
Niet dat die lul dan even de koersen erbij verteld van een aantal verschillende crypto's }:|

Vuige lamlul dat het is. Hij had ons allemaal miljonair kunnen maken en laat dat gewoon na.

Homo :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_179059534
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 21:06 schreef phtaloblauw het volgende:
wel apart omdat in 2030 de Eindtijd begint, 2000 jaar na de opstanding van Jezus.
Jezus stond in het jaar 30 op??
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_179059565
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2018 11:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Jezus stond in het jaar 30 op??
ja
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179059587
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 11:14 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

ja
Ik dacht dat we begonnen met onze jaartelling toen we die charlatan (terecht overigens) aan het kruis nagelde en 3 dagen later was het pasen. Ofzo. :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_179059601
Dus het was pas in het jaar 30 na christus voor het eerst pasen of wat is deze???
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_179059621
quote:
11s.gif Op donderdag 10 mei 2018 11:15 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik dacht dat we begonnen met onze jaartelling toen we die charlatan (terecht overigens) aan het kruis nagelde en 3 dagen later was het pasen. Ofzo. :@
Begin onze jaartelling is toen wat jij die charlatan noemt vier jaar was.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179059632
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 11:17 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Begin onze jaartelling is toen wat jij die charlatan noemt vier jaar was.
Ik hou het allemaal niet zo bij eerlijk gezegd :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_179059642
quote:
5s.gif Op donderdag 10 mei 2018 11:16 schreef Geralt het volgende:
Dus het was pas in het jaar 30 na christus voor het eerst pasen of wat is deze???
Nee
Pasen is een Joods feest, dus bestond al veel langer.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 10 mei 2018 @ 11:20:06 #63
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179059669
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2018 11:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Jezus stond in het jaar 30 op??
Maar dat wisten ze toen nog niet.

Edit: ik bedoel dat Jezus geen agenda had waarin hij kon noteren "etentje met da boiz, 8 april anno domini 30" of zoiets.
  donderdag 10 mei 2018 @ 11:20:23 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179059675
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:48 schreef Spanky78 het volgende:
Toch knap.om niet alleen massa terug in de tijd te sturen, maar ook nog eens exact naar de plek in de ruimte waar de aarde toen was. Tien centimeter te laag en de tijdreiziger materialiseert in de vloer.... Of halverwege een muur als de berekening een metertje ernaast zat horizontaal....

Sowieso wel een interessante vraag of je met een hoop energie deeltjes het verleden in kan sturen, of de toekomst in kan laten springen.

Tot op heden zijn er volgens mij nog geen metingen gedaan waar de wet van behoud van massa en energie niet klopten... Dat zou bij tijdreizen wel het geval moeten zijn.
Hoei, persoon met massa van laten we zeggen 800 Newton. Das een heleboel energie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179059830
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 11:10 schreef Haushofer het volgende:
Ah, ok :P
Ik bedoelde maar te zeggen dat het niet alleen gaat over verplaatsen in de tijd maar dus ook in de ruimte. Enorme afstanden.
Whatever...
pi_179089712
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 11:28 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik bedoelde maar te zeggen dat het niet alleen gaat over verplaatsen in de tijd maar dus ook in de ruimte. Enorme afstanden.
Ja, dat heelal blijft maar uitzetten :P
-
  vrijdag 11 mei 2018 @ 16:04:46 #67
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179089922
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 11:18 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nee
Pasen is een Joods feest, dus bestond al veel langer.
Nee.

Pasen is een heidens fees, vandaar die eieren en de paashaas... Is het feest van de lente equinox.
En ja, bestond al veel langer, een jaar of 6000/8000. Langer dan het jodendom.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_179093545
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 16:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee.

Pasen is een heidens fees, vandaar die eieren en de paashaas... Is het feest van de lente equinox.
En ja, bestond al veel langer, een jaar of 6000/8000. Langer dan het jodendom.
Dat zijn heidense invloeden. Het Christelijke pasen is een variant op Pesach met zijn Exodus. Lees de evangeliën er maar op na.
-
pi_179093610
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 19:52 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat zijn heidense invloeden. Het Christelijke pasen is een variant op Pesach met zijn Exodus. Lees de evangeliën er maar op na.
Heel toevallig vielen die feesten vrijwel samen met al die heidense partijtjes. De kerstboom, meiboom, paashaas, Allerheiligen... Zonnewendes en maanstanden.

Het christendom zelf is een samenraapsel van geloof, gewoontes en tradities en een prachtige voetafdruk van de menselijke geschiedenis van jagers verzamelaars tot sedentaire agricultuur en huidige moderne samenleving.

Echo's van het verhaal van Gilgamesh in Genesis, maar ook een god die duidelijk niet alleen is en ook niet almachtig.
Whatever...
pi_179096070
Ik ontken ook geen syncretisme. Ik zeg slechts dat het Christelijke paasfeest zijn oorsprong kent in het Pesach feest.
-
pi_179097351
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:23 schreef Haushofer het volgende:
Ik ontken ook geen syncretisme. Ik zeg slechts dat het Christelijke paasfeest zijn oorsprong kent in het Pesach feest.
Alle feesten hebben veel oudere oorsprong dan we denken.
Whatever...
pi_179101082
Dan zou de vraag moeten zijn: is Pesach ook geïnspireerd door een oudere traditie?
-
  zaterdag 12 mei 2018 @ 09:33:12 #73
65918 IBAZ
broeinest
pi_179101196
Kunnen we dat niet aan die tijdreizigers vragen? Die moeten dat makkelijk kunnen uitzoeken.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 15:33:18 #74
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179106313
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 09:24 schreef Haushofer het volgende:
Dan zou de vraag moeten zijn: is Pesach ook geïnspireerd door een oudere traditie?
De lente equinox kondigt nieuwe groei aan. Een 12/12 lichtschema, wat 1 van de grotere factoren is om de groei in te zetten (of te stoppen in September). Nieuw begin, groei, vruchtbaarheid, in beweging komen na een moeilijke tijd, dat zijn de thema's van de oeroude (natuurgeloof) traditie's rond de lente equinox. Waarbij de lente equinox de data van de feesten dicteert, of de eerste lente constellaties die weer aan de hemel verschijnen die daar ook een belangrijke rol in kunnen spelen (die dan eerder, January/February). Dat altijd in combinatie met de maanstand.

Pesach voldoet aan de kenmerken. Van thema tot hoe en wanneer de data worden (werden) vastgesteld.
Maar uiteindelijk is alles qua religie voor een fiks deel oude wijn in nieuwe vaten, ook de heidense geloven kennen dit principe.

Pasen heeft zoveel typische zaken uit de heidense traditie's dat daar de connectie veel zwaarder is.
Zoveel dat de veronderstelde connectie met pesach naar mijn mening maar losjes is. Eerder omdat de heidense connectie toegeven nogal gevoelig ligt (lag) en een abrahamistische oorsprong veel minder.

Waar je bij pesach nog kan zeggen dat er natuurlijk wel wat maatschappelijke traditie's van die tijd zijn doorgesijpeld in de vorming van de joodse traditie's, maar het wel los van dat staat kan je dat bij pasen veel minder.
Kan door een gebrek aan kennis komen aan mijn kant, heb die lijn nooit echt uitgeplozen. Is ook moeilijker omdat het jodendom ouder is.

Eigenlijk zie je het door de hele (vooral) katholieke traditie heen. De feesten, de rituelen, de gewoontes. De connectie is zo zwaar dat de enorme invloed niet ontkent kan worden.

Bij de islam zie je hetzelfde, alhoewel het daar al helemaal gevoelig ligt het daarover te hebben.
De hadj en ramadan zijn vrijwel 1 op 1 met de heidense traditie's daar. Dat gaat niet eens over is er later weer aan toegevoegd, wat je bij het christendom wel hier en daar ziet. Plaats, wanneer en zelfs vorm zijn vrij letterlijk overgenomen. Met, voor mij dan, als hoogtepunt de verering van de ka'ba met 7 cirkels van levend bloed. Is echt een stereotype magisch/heidens ritueel (de rest van de hadj maakt klaar voor dit hoogtepunt, hier wordt 'geoogst').

Maar goed, ik draaf weer door.
De korte versie is dat de 2 zonnewendes en de 2 equinoxen altijd in connectie staan met de oeroude geloven. Zelfs terug naar het animisme te voeren zijn.
Het zijn punten die wereldwijd voor belangrijke veranderingen zorgen en zijn daardoor altijd erg waardevol geweest voor de mens.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_179136991
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 09:51 schreef Keep_Walking het volgende:
https://www.funx.nl/news/(...)aagt-voor-leugentest

Er gaat momenteel een video viral over een jongen die een tijdreiziger uit 2030 claimt te zijn. De jongen, die onder de naam Noah reist, kan niet veel over zijn identiteit onthullen. Volgens hem waagt hij zijn leven door aan ons te vertellen wat er in de toekomst gaat gebeuren. Omdat hij geen fysiek bewijs heeft dat hij een tijdreiziger is, werkt hij mee aan een leugendetectortest van Apex TV.

TOEKOMST
De eerste vraag die Noah in dit interview moet beantwoorden is of hij écht een tijdreiziger uit 2030 is. Hij reageert met "ja" en in de video is in tekst te zien dat dit antwoord 'true' is. We zien echter niet de uitslag van de daadwerkelijke leugendetector.

Verder vertelt de zelfbenoemde tijdreiziger in het gesprek wat dingen over de toekomst. Volgens hem wordt Trump in 2020 herkozen, vliegen er in 2028 mensen naar Mars en gaat er steeds meer worden betaald met cryptocurrencies.

Video in link^
Ja tuurlijk.

Dit YouTube kanaal verdient er flink aan, maar het is allemaal onafhankelijk.

Tuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')