Just do it! De game is het dubbel en dwars waardquote:Op zondag 18 februari 2018 11:56 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
Ok, ik ga uit zelfbescherming dit topic uit mijn MyAt halen voordat ik straks deze game ga kopen terwijl ik nog een enorme backlog heb
Ook even kijken bij die Interesting sites, daar wil ook nog wel eens een voorraadje verstopt zijn. En die respawnen ook.quote:Op zondag 18 februari 2018 14:37 schreef MMaRsu het volgende:
Je saved aan het begin van elke quest of sidequest automatisch. Je kan in je eigen bed handmatig saven wanneer je wil en je kan op elk gewenst moment saven als je een drankje saviour schnapps hebt. Dit laatste drankje ka je bij elke tavern kopen of zelf brouwen bij een alchemist. Het recept is simpel. Ik heb zelf na dik 20+ uur spelen nog geen problemen ondervonden vanwege het save systeem.
Ook nog bijna geen bug tegengekomen, maar dit is op de ps4 schijnbaar vaker een ding.
WTF, jij hebt reallife ervaring met mensen met pijl en boog in hun rug schieten?!quote:Op zondag 18 februari 2018 14:50 schreef 2dope het volgende:
Klinkt misschien wat verknipt, maar wegrennende lui in hun rug schieten met je pijl en boog is zo fókking bevredigend. De impact, de animatie, de geluidseffecten, het wegstrompelen... Als de A.I. het niet verneukt komt het bijna akelig realistisch over.
Ja die missie is erg tofquote:
Wel kut dan die bugs op de ps4.. hoorde al dat dat t minste systeem is op em op te spelen.quote:Op zondag 18 februari 2018 18:53 schreef Drankster het volgende:
Ik vind de manier van saven dramatisch.
Ze hadden een auto save moeten doen zodra je een stad in of uit gaat of na 30 min roamen buiten steden. Heb de afgelopen 2 dagen zo’n 5/6 uur verspeeld door game crashes. Zodra ik 3 minuten in Rattay loop dan crashed mijn game om maar een voorbeeld te noemen.
Toffe game verder, de realisme, mechanics, het gevechtssysteem is allemaal erg sterk. Ik ga alleen niet constant spelen met de angst ‘dat het wel mis kan gaan’ want dat gebeurt uiteindelijk ook alleen wanneer is de vraag.
Ik breng hem morgen terug en koop hem wel weer over 6 maanden wanneer dit soort bugs opgelost zijn want dit bederft de pret.
Dit spel had in deze staat nooit uitgebracht mogen worden.
Speel op PS4 Pro.
Heb ik ook gehoord ja, nogal een anticlimax qua einde ofzo. We zullen zien, volgens mij loop ik tegen het einde nu, dacht gisteravond al de laatste battle te hebben bereikt, maar story liep vrolijk door. Vermoedelijk vanavond de laatste paar uurtjes.quote:Op maandag 19 februari 2018 10:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Weet niet of het onder spoilers valt, maar het spel eindigt blijkbaar abrupt? als een soort witcher achtig iets met episodes, moet je hopen dat ze het "laatste" deel nog zullen uitbrengen over x maanden.
Dat vind ik dan wel weer apart. (hoewel ik ben een backer dus voor mij zal het gratis zijn uiteindelijk maar goed, ik had meer op de hoogte moeten blijven)
Je moet ze wel eerst unlocken hè. Ik heb ze met prt scrn allemaal in paint gezet om makkelijk te kunnen alt-tabbenquote:Op maandag 19 februari 2018 10:30 schreef Typisch het volgende:
Heeft er iemand hier een lijstje met combo's voor zwaardgevechten?
Upload ze eens even dan.quote:Op maandag 19 februari 2018 10:31 schreef 2dope het volgende:
[..]
Je moet ze wel eerst unlocken hè. Ik heb ze met prt scrn allemaal in paint gezet om makkelijk te kunnen alt-tabben
Ben op m'n werk maar ken voor longsword de meesten wel uit m'n hoofd:quote:Op maandag 19 februari 2018 10:32 schreef Typisch het volgende:
[..]
Upload ze eens even dan.
Ja, ik heb de eerste geunlocked geloof ik.
http://steamcommunity.com(...)2860219962097026870/quote:UPDATE - Patch Clarification & NEW Patch Notes
Hello guys,
There clearly seems to be some confusion about various patch versions, for which we are very sorry, so let us explain it a little bit.
The Process
When we finish any patch we can’t just upload it and send it to you immediately. There is a certification phase in which platform holders check whether the patch is stable. This process takes various amounts of time on different platforms. This is the reason why the patches are released at different times.
However, they check not only stability but also platform-specific requirements, for example, whether the controllers are named correctly, whether you can change user mid-gameplay etc. If we fail any of these platform-specific requirements, we have to upload a correction just for that specific platform. This is the reason why we are releasing a different number of patches on each platform.
Patch Numbers
We don’t have any control of patch version numbers that you see when downloading. These are numbers assigned by platform holder and they could vary in different regions, languages etc. So if you want to be sure which version you have installed, launch the game and in the main menu check the bottom left corner. That’s the right patch version.
The Patches
Apart from the micro-corrections for specific platforms, these are the patches released:
Gold master – Version 1.0 This was printed on DVDs. You could only have played it on consoles if you rejected all the patches. We strongly advise against that
Day 1 patch – Version 1.1
This was available on all platforms on Day 1. This is also the version the game was reviewed on (unless the reviewer declined the patch, which, sadly, some did…) These are the release notes:
Addition of multiple new events to the open world
Massive improvement in dialogue animations
Gaining money and experience is rebalanced
Weapon and armor stats are rebalanced
General combat improvements Improved NPC reaction time
Sound propagation adjusted
Archery is now possible in stealth mode Improved
Persuasion UI
Plus numerous other bug fixes and improvements
Week 1 patch – Version 1.2
We actually managed to squeeze this patch into Steam on Day 1, which caused major confusion on other platforms as to whether they actually received the Day 1 patch or not. This patch was later released on PlayStation on 15.2. and should pass certification on Xbox very soon. These are the release notes:
Stealth and Stealth kills adjustment
People now get dirty more gradually
Additional quest bugs fixed
Various optimizations
Hotfix – Version 1.2.5 (upcoming)
We already fixed some of the worst bugs and want to give these fixes to the community as fast as possible. Therefore we will push this to certification on Monday 2/19
Fix for R2 button being non-responsive in combat
Fix for issues in quests with Hans Capon
Fix for quest Ginger in a Pickle
Patch 1.3 - (upcoming)
This is the patch we are currently working on. It hasn’t been released on any platform yet. It’s mainly focused on bug-fixing as we are studiously going through every player report, watching every stream we can and fixing all the bugs as fast as possible. But apart from these fixes, we are working on the following features: (Which is not a guarantee of delivery in this patch ):
Save and Exit functionality
Lockpicking minigame controls improvement on controllers
Pickpocket minigame improvement
Alchemy recipe for respec potion
Many quest-related bug fixes
We truly want to thank you guys for being the best part of Kingdom Come: Deliverance. Stay tuned and as always, keep it medieval!!!
Noice! Die laatste patch wacht ik even af, daarna de reacties en als dan het meeste bugginess weg is dan koop ik hem wel.quote:Op maandag 19 februari 2018 12:00 schreef 2dope het volgende:
Info over patches:
[..]
http://steamcommunity.com(...)2860219962097026870/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kom je die inderdaad weer tegen in Ledetchko? Ik heb hem nog niet gevonden.
Dat is wel lame ja. Die lui die altijd bij zo'n carcass zitten (of 10 meter verderop achter een struikje zitten hurken) kun je wel ongestraft slopen als je ze beschuldigd en dan dreigt ze voor het gerecht te slepen. Dan slaan ze op de vlucht en zijn ze volgens het repsysteem vijandelijk.quote:Op maandag 19 februari 2018 13:13 schreef Typisch het volgende:
Waarom kan ik s'nachts op een aftands weggetje niet ongegeneerd een reiziger afmaken? Mensen worden alsnog boos, terwijl niemand mij gezien kan hebben.
Moest je het daar niet gewoon vragen aan iemand?quote:Op maandag 19 februari 2018 13:35 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dat is wel lame ja. Die lui die altijd bij zo'n carcass zitten (of 10 meter verderop achter een struikje zitten hurken) kun je wel ongestraft slopen als je ze beschuldigd en dan dreigt ze voor het gerecht te slepen. Dan slaan ze op de vlucht en zijn ze volgens het repsysteem vijandelijk.
Sowieso het hele 'aggro'-systeem is soms barslecht. Ik heb al zo vaak gehad dat ik voor een quest moest knokken/moorden, zelfs in opdracht van de fucking bailiff, en als je dan daadwerkelijk begint te knokken worden bewakers (inclusief de bailiff zelf ) ook aggro.
Ander voorbeeld, ik kreeg de sleutel naar de armory om mezelf te bewapenen. Stap die armory binnen, begin wat armor aan te trekken en ja hoor, "STOP THIEF!!!"
Het is slecht maar ook wel weer grappig. In het voorbeeld van de bailiff bijvoorbeeld had ik mooi de gelegenheid om hem een paar flinke petsen te geven op z'n vervelende smoelwerk. Uiteindelijk quest ook gewoon gehaald waarna hij me 2 minuten later met bebloed gezicht weer vrolijk begroette "God bless you Henry!"
Hmm dat is gek..niks van gemerkt dat dat niet zou kunnen. Heb er al zoveel vermoord en mn rep is nog goedquote:Op maandag 19 februari 2018 13:13 schreef Typisch het volgende:
Waarom kan ik s'nachts op een aftands weggetje niet ongegeneerd een reiziger afmaken? Mensen worden alsnog boos, terwijl niemand mij gezien kan hebben.
Nope, de sleutel word je overhandigd, de quest wordt ook daadwerkelijk active: "pick up gear from armory". De deur kun je dan gewoon unlocken, het is ook geen private area / trespassing, maar op alle items wel "steal" ipv "take". Is slechts één van vele voorbeelden. Zo kun je ook beter niet je spullen in willekeurige kastjes stashen: toen ik dit een keer deed en een dag later kwam moest ik het terug'stelen' (met als gevolg dat dus al m'n spullen als gestolen waren aangemerkt).quote:Op maandag 19 februari 2018 13:36 schreef Typisch het volgende:
[..]
Moest je het daar niet gewoon vragen aan iemand?
Ja, is dat in Rattay? Daar staat in de onderste verdieping gewoon een mannetje die je om gear kunt vragen.quote:Op maandag 19 februari 2018 13:44 schreef 2dope het volgende:
[..]
Nope, de sleutel word je overhandigd, de quest wordt ook daadwerkelijk active: "pick up gear from armory". De deur kun je dan gewoon unlocken, het is ook geen private area / trespassing, maar op alle items wel "steal" ipv "take". Is slechts één van vele voorbeelden. Zo kun je ook beter niet je spullen in willekeurige kastjes stashen: toen ik dit een keer deed en een dag later kwam moest ik het terug'stelen' (met als gevolg dat dus al m'n spullen als gestolen waren aangemerkt).
Nope, Talmberg Castle. Het is een van de latere quests. Er staan geen mannetjes, die komen 'toevallig' aanlopen als je in de armory rondstruint Bovendien wordt er letterlijk gezegd "take what you need, you've earned it"quote:Op maandag 19 februari 2018 13:47 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ja, is dat in Rattay? Daar staat in de onderste verdieping gewoon een mannetje die je om gear kunt vragen.
Bij je inventory en dan naar stats ofzo en dan kan je bij general kijken hoeveel uur in je playlinequote:Op maandag 19 februari 2018 12:27 schreef Geralt het volgende:
Weet iemand of ik op de One X ergens kan zien hoeveel uur ik gespeeld heb?
Naar de gamehub gaan op het dashbord van de Xbox. Daar kan je van alles zien.quote:Op maandag 19 februari 2018 12:27 schreef Geralt het volgende:
Weet iemand of ik op de One X ergens kan zien hoeveel uur ik gespeeld heb?
Thanks. Zit nu op 23.8 uur.quote:Op maandag 19 februari 2018 13:57 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Bij je inventory en dan naar stats ofzo en dan kan je bij general kijken hoeveel uur in je playline
quote:Day 1 patch – Version 1.1
This was available on all platforms on Day 1. This is also the version the game was reviewed on (unless the reviewer declined the patch, which, sadly, some did…) These are the release notes:
Addition of multiple new events to the open world
Massive improvement in dialogue animations
Gaining money and experience is rebalanced
Weapon and armor stats are rebalanced
General combat improvements Improved NPC reaction time
Sound propagation adjusted
Archery is now possible in stealth mode Improved
Persuasion UI
Plus numerous other bug fixes and improvements
Week 1 patch – Version 1.2
We actually managed to squeeze this patch into Steam on Day 1, which caused major confusion on other platforms as to whether they actually received the Day 1 patch or not. This patch was later released on PlayStation on 15.2. and should pass certification on Xbox very soon. These are the release notes:
Stealth and Stealth kills adjustment
People now get dirty more gradually
Additional quest bugs fixed
Various optimizations
Hotfix – Version 1.2.5 (upcoming)
We already fixed some of the worst bugs and want to give these fixes to the community as fast as possible. Therefore we will push this to certification on Monday 2/19
Fix for R2 button being non-responsive in combat
Fix for issues in quests with Hans Capon
Fix for quest Ginger in a Pickle
Patch 1.3 - (upcoming)
This is the patch we are currently working on. It hasn’t been released on any platform yet. It’s mainly focused on bug-fixing as we are studiously going through every player report, watching every stream we can and fixing all the bugs as fast as possible. But apart from these fixes, we are working on the following features: (Which is not guaranteed for delivery in this patch )
Save and Exit functionality
Lockpicking minigame controls improvement on controllers
Pickpocket minigame improvement
Alchemy recipe for respec potion
Many quest-related bug fixes
hetzelfde geldt voor de kist naast je bed. Als je een kamer bij de herbergen koopt (als je een kamer voor meerdere nachten huurt, blijft-ie permanent van jou), kan je er altijd makkelijk bij, zonder dat je je paard belast met rotzooi.quote:Op maandag 19 februari 2018 16:52 schreef MMaRsu het volgende:
Ja je moet eerst nog een missie doen voor Peshek voordat hij stolen goods van je overkoopt.
Al heb ik gemerkt dat als je je gestolen shit naar je paard overhevelt, dit een paar dagen laat zitten dat ze dan niet meer als stolen staan aangemerkt.
Hoeveel kan je paard hebben?quote:Op maandag 19 februari 2018 16:52 schreef MMaRsu het volgende:
Ja je moet eerst nog een missie doen voor Peshek voordat hij stolen goods van je overkoopt.
Al heb ik gemerkt dat als je je gestolen shit naar je paard overhevelt, dit een paar dagen laat zitten dat ze dan niet meer als stolen staan aangemerkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanavond weer verder. Genot
quote:Op maandag 19 februari 2018 18:39 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hoeveel kan je paard hebben?Hangt af van het paard en met name wat voor zadel je hebt, geloof ik. Maar er zijn vast andere factoren die meespelen. Heb even gekeken; Pebbles kan momenteel 346.4 dragen, ik gebruik een Fine saddle met drie tassen (te koop op Neuhof).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanavond weer verder. Genot
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 19 februari 2018 18:50 schreef Nibb-it het volgende:
Misschien voor de OP?Nice.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
Dt kan primaquote:Op maandag 19 februari 2018 20:08 schreef murp het volgende:
Wel kut dat je niet effe een uurtje kan gamen zonder weer naar de inn te gaan om een uurtje te slapen
Ik vertrouw die kisten niet :pquote:Op maandag 19 februari 2018 18:37 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
hetzelfde geldt voor de kist naast je bed. Als je een kamer bij de herbergen koopt (als je een kamer voor meerdere nachten huurt, blijft-ie permanent van jou), kan je er altijd makkelijk bij, zonder dat je je paard belast met rotzooi.
Shader en shadows verlagen aangezien die t meeste effect op performance hebben. Toen ik deze op medium zette kreeg ik een flinke fps boostquote:Op maandag 19 februari 2018 20:32 schreef Typisch het volgende:
Is er ergens een tooltje waar je kunt zien welke instellingen je pctje aan kan? Wil mijn instellingen wat opschalen maar wil niet alles uitproberen.
Ooit gehoord van een smart phonequote:Op maandag 19 februari 2018 10:31 schreef 2dope het volgende:
[..]
Je moet ze wel eerst unlocken hè. Ik heb ze met prt scrn allemaal in paint gezet om makkelijk te kunnen alt-tabben
Apart ja. Daarna ook niks aan over gehouden geloof ik, geen monnies of iets..quote:Op maandag 19 februari 2018 22:54 schreef murp het volgende:
Die gast die zich moet “ harden” van zijn moeder
Ik heb hem verteld dat ie beter wat anders kon gaan doenquote:Op maandag 19 februari 2018 22:54 schreef murp het volgende:
Die gast die zich moet “ harden” van zijn moeder
Maar Skyrim en The Witcher zijn volgens mij ook nog op andere manieren op de PC te spelen dan Steam.quote:
kingdom ook hoorquote:Op dinsdag 20 februari 2018 00:56 schreef Typisch het volgende:
[..]
Maar Skyrim en The Witcher zijn volgens mij ook nog op andere manieren op de PC te spelen dan Steam.
ik heb zijn gearquote:Op maandag 19 februari 2018 23:32 schreef Typisch het volgende:
[..]
Apart ja. Daarna ook niks aan over gehouden geloof ik, geen monnies of iets..
Kun je je gear niet verven dan?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 09:17 schreef 2dope het volgende:
Dacht gister eindelijk de laatste quest te spelen, alles wees erop dat het einde nabij was. Maar nee hoor, verhaallijn hobbelt gewoon door. Game crasht trouwens wel vaker naarmate het einde nadert (oneindige laadschermen).
Is het trouwens al 'post je gear/outfit/stats'-tijd?
[ afbeelding ]
Niet de meest aantrekkelijke outfit, maar bijna ondoordringbaar.
Weet iemand trouwens waar je 'neck chains' kunt krijgen?
Niet dat ik weet, maar die inventory view van je personage is niet echt representatief, heeft ook altijd allemaal clipping issues met kledingstukken die door elkaar heen steken. In cut-scenes of tijdens dialogen ziet het er altijd een stuk beter uit. Verder zijn de meeste kledingstukken wel verkrijgbaar in verschillende kleurtjes.quote:
PC-versie? Fiks je gewoon die mod dat je altijd kunt saven.quote:Het jeukt om het spel te kopen, maar ben volgende week niet thuis en ik weet zeker dat ik een keer een bug ga krijgen waardoor de game crasht en ik een tijd niet gesaved heb.
Vogelnesten en kisten van rijkelui...quote:Op dinsdag 20 februari 2018 09:17 schreef 2dope het volgende:
Weet iemand trouwens waar je 'neck chains' kunt krijgen?
Thanks, milord. Heb nooit de moeite genomen om in die nestjes te kijkenquote:Op dinsdag 20 februari 2018 11:26 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Vogelnesten en kisten van rijkelui...
Wat is PoC?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 12:44 schreef 2dope het volgende:
Eurogamer review staat inmiddels ook online. Jammer dat de reviewer de afwezigheid van 'PoC' weer dermate zwaar laat wegen dat er niet eens een recommended rating vanaf kan, terwijl als je de review leest overal in doorklinkt dat het een rock solid (albeit buggy) RPG is.
Jammer dat ik als 'policor' te boek staand persoon moet constateren dat ook EG zwicht voor politieke correctheid in gamereviews. Zelf áls Vavra een dubieus figuur is (met z'n t-shirts van nazi-bands), zou ik een game van zijn hand daar niet op afrekenen. Je kunt wat mij betreft dat soort zaken aangaande de 'artist' best aankaarten, maar niet in een review over de 'art', tenzij politieke ideeën overduidelijk naar voren komen in de game zelf, wat bij KC:D gewoon niet het geval is.
http://www.eurogamer.net/(...)e-deliverance-review
People of Colour.quote:
quote:
I know, I know.. Het liefst laat ik die *discussie* ook voor wat het is maar wilde er toch ff iets over kwijt. Eurogamer staat bij mij hoog in het vaandel (hoewel ik deze specifieke reviewer dan weer niet ken), maar dit vind ik wel een beetje bedroevend.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |