abonnement Unibet Coolblue
pi_177035592
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:47 schreef minilot het volgende:
Mooi is overrated. Ik tier mijn hele leven al welig op 'olijk'. :+
:D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_177035780
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 15:18 schreef morgane het volgende:

[..]

Nou, kijk maar uit!

[ afbeelding ] :@
O+

Ik zit hier elektriciteitsloos tr zijn. Of de monteur er iets langer over mocht doen, anders gaven ze hem nog een klus na ons. Vooruit maar weer dan.
Spoilers!
pi_177036074
Mooie poezels allemaal O+

Wij hebben er tegenwoordig 4, maar dat is nog erg kamp 2 vs 2 -O-
pi_177036263
Grrr,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 8 februari 2018 @ 16:49:18 #280
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_177036970
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:59 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik denk ook dat Günther het in deze prille periode belangrijker vindt dat mijn aandacht uitgaat naar melk en kusjes geven
Hoe gaat het eigenlijk met de chaos in jullie hoofden? Betere focus, slechtere of gewoon hetzelfde?
  donderdag 8 februari 2018 @ 16:51:42 #281
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_177037029
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:22 schreef Molo het volgende:

[..]

Mijn vrienden, ook zonder kinderen, vragen er geregeld juist om.

Zit een beetje in de balans neem ik aan. En ik snap het als mensen, zeker kinderlozen, er niet op zitten te wachten, maar dat zou ik persoonlijk toch wel jammer vinden.
Ik snap niet dat je niet geïnteresseerd bent in de kinderen van je vrienden. Zouden dat dezelfde mensen zijn die hun snor drukken als je in een depressie raakt en het daar "vaak" over hebt?
  donderdag 8 februari 2018 @ 16:52:33 #282
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_177037048
Katten en hondenfoto's daarentegen. }:|
pi_177037183
Kattenfoto's. O+ Maar die hoef ik ook niet van m'n vrienden tenzij we het erover hebben.
pi_177037335
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 16:51 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je niet geïnteresseerd bent in de kinderen van je vrienden. Zouden dat dezelfde mensen zijn die hun snor drukken als je in een depressie raakt en het daar "vaak" over hebt?
Wellicht. Ik snap ook niet zo dat je niet benieuwd bent naar naar wat je vrienden bezig houdt.

Vriendin en haar man zijn de laatste jaren iedereen behalve mij en J en nog 1 vriendin kwijtgeraakt. Dat is wel hoe hoe de meeste mensen met psychisch zieken omgaan.
Spoilers!
pi_177037454
Voor mij zou het er wel erg aan liggen welke psychische ziekte iemand heeft. Of nouja, niet de diagnose maar hoe hoe iemand zich tegen mij gedraagt. Met een borderliner die bijvoorbeeld elke keer weer agressief is, zou ik niet bevriend kunnen blijven. Misschien is dat slecht, maar ik zou ook gewoon aan mezelf denken.
pi_177037638
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 17:16 schreef Myraela het volgende:
Voor mij zou het er wel erg aan liggen welke psychische ziekte iemand heeft. Of nouja, niet de diagnose maar hoe hoe iemand zich tegen mij gedraagt. Met een borderliner die bijvoorbeeld elke keer weer agressief is, zou ik niet bevriend kunnen blijven. Misschien is dat slecht, maar ik zou ook gewoon aan mezelf denken.
Ik denk dat bij mijn vriendin de meeste mensen dachten dat ze misschien een veeleisende, leugenachtige of agressieve borderliner zou worden. Dus voor het uberhaupt zo ver was, lieten ze het al afweten.

Ik vind het echt schofterig. Als iemand kanker heeft laat je die ook niet vallen. Waarom dan wel als ze het moeilijk heeft met haar hoofd?

Ze is ook helemaal niet zo geworden trouwens. Haar man heeft ook niemand meer uiteraard. Van je vrienden moet je het hebben ^O^
Spoilers!
pi_177037690
Nouja, dat zeg ik. Iemand laten vallen vanwege de diagnose begrijp ik niet. Maar alleen omdat iemand ziek is, en er zelf geen controle over heeft, zou voor mij ook weer niet betekenen dat ik alles maar accepteer.

Maar voor je vriendin wel heel kut, en voor haar man ook zeker.
pi_177037813
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 17:30 schreef Myraela het volgende:
Nouja, dat zeg ik. Iemand laten vallen vanwege de diagnose begrijp ik niet. Maar alleen omdat iemand ziek is, en er zelf geen controle over heeft, zou voor mij ook weer niet betekenen dat ik alles maar accepteer.

Maar voor je vriendin wel heel kut, en voor haar man ook zeker.
^O^

Exact dat ja. Als iemand het zelf verziekt, al dan niet door ziekte, is een vriendschap verbreken prima. Vooral als dat ten koste van jezelf gaat.
Spoilers!
pi_177037909
Maar het ging dus over je verse baby niet kunnen delen met je vrienden. Ik weet het niet zo wat ik daar van vind. Ik kan me er gewoon helemaal niets bij voorstellen. Een vriend of vriendins leven verandert volkomen. Hoe kan je daar nou geen interesse in hebben?
Spoilers!
pi_177038161
Ik denk dat het allemaal iets te zwart/wit is. Ik vind andermans kinderen bijvoorbeeld niet boeiend, dat betekent niet dat ik er helemaal niets over hoef te weten. Ik vind de grote dingen heus wel boeiend, en vind het zeker interessant welke invloed het heeft op de levens van de ouders. Maar ik hoef geen dagelijkse foto's omdat het kind z'n prakkie op heeft gegeten ofzo.

M'n schoonzus gaat bijvoorbeeld op vakantie naar een resort, en deelt vervolgens elke dag een foto van de kinderen in hetzelfde zwembad, op dezelfde geposeerde manier. Ik kan dat gewoon niet interessant vinden. En dat terwijl ik het geweldige kinderen vind.
  donderdag 8 februari 2018 @ 18:03:35 #291
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177038200
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 17:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Maar het ging dus over je verse baby niet kunnen delen met je vrienden. Ik weet het niet zo wat ik daar van vind. Ik kan me er gewoon helemaal niets bij voorstellen. Een vriend of vriendins leven verandert volkomen. Hoe kan je daar nou geen interesse in hebben?
Ja snap ik ook niet. Als ik niks met kinderen had en ze zelf niet had gewild had ik wellicht ook vrienden gehad die er niets mee hadden.

Jouw vriendin en haar man hebben toch ook wel keuzes gemaakt in de manier van omgaan met haar ziekte wat het wellicht wat moeilijker maakt voor vrienden om mee om te gaan?
Om mee te gaan in haar negatieve, haar problemen in stand te houden door zijn gedrag/keuzes enzo. Dat lijkt me als buitenstaander ook niet altijd even makkelijk.

Ik snap heel goed dat vrienden kunnen afhaken trouwens, of dat romantische relaties kapot kunnen gaan door ziekte, zowel fysiek als mentaal.
Het verandert soms teveel aan de basis van je connectie en dan kan het best zijn dat er te weinig over blijft om door te gaan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_177038476
Kaatje,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier zo'n zwarte totaal niet fotogenieke kat. Waar de dierenasiels vol van schijnen te zitten omdat je er geen leuke foto's van kan maken voor op je instagram en zo. Kat van Anthraxx is prachtig O+

Vriendinnen. Twee die ik beschouw als echte vriendinnen. En dan een reeks kennissen. Maar ik weet ook nooit precies wat kennissen zijn en of die ander mij dan ook als kennis beschouwt :') Van die twee vriendinnen weet ik tenminste zeker dat ze mij ook als vriendin zien.

Kinderen: nee, ik heb er weinig mee, al zijn er absoluut heel erg leuke kinderen. Geinige kinderfoto's op zich altijd wel welkom en elke foto vandaag van minilot valt wat mij betreft in de categorie geinig :7 (dat lachje O+ ) Kinderen van vriendinnen horen gewoon bij die vriendinnen, net zoals je belangstelling toont voor iemands ambities, partner en geestelijk welzijn, zo hoor je toch ook wat belangstelling te hebben voor hun kinderen. Al heb je weinig met kinderen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 8 februari 2018 @ 18:19:30 #293
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_177038500
Naar aanleiding van deze hele discussie besefte ik me eens te meer dat ons digitale kinderfobo nog steeds online staat, maar er geen enkele toevoeging meer op komt.
Het ding moet dus maar eens offline...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 8 februari 2018 @ 18:21:05 #294
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_177038527
Beseffen is niet wederkerig, Fiets. }:|
pi_177038727
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:03 schreef Molo het volgende:
Jouw vriendin en haar man hebben toch ook wel keuzes gemaakt in de manier van omgaan met haar ziekte wat het wellicht wat moeilijker maakt voor vrienden om mee om te gaan?
Om mee te gaan in haar negatieve, haar problemen in stand te houden door zijn gedrag/keuzes enzo. Dat lijkt me als buitenstaander ook niet altijd even makkelijk.
Toen ze de eerste jaren nog volop aan het vechten waren tegen haar ziekte, gaven de meesten al op.

Ik snap wel dat mensen geen zin hebben in iemand die ziek is hoor. Dat je wat minder van je laat horen. Dat je niet weet hoe er naar te vragen. Maar helemaal opgeven? Nee, onbegrijpelijk. Maar het doet hen zo intens veel pijn dat ze niemand meer hebben, het is nauwelijks te beschrijven. Dat draagt absoluut niet bij aan enig herstel.
Spoilers!
pi_177038794
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

Toen ze de eerste jaren nog volop aan het vechten waren tegen haar ziekte, gaven de meesten al op.

Ik snap wel dat mensen geen zin hebben in iemand die ziek is hoor. Dat je wat minder van je laat horen. Dat je niet weet hoe er naar te vragen. Maar helemaal opgeven?
Nee, onbegrijpelijk. Maar het doet hen zo intens veel pijn dat ze niemand meer hebben, het is nauwelijks te beschrijven. Dat draagt absoluut niet bij aan enig herstel.
Ik dacht heel even: ik snap die vriendinnen wel, ik zou ook niet zo'n trek hebben in iemand met zware psychische problemen. En toen dacht ik: wat nu als één van mijn vriendinnen/partner zoiets overkomt. Werd het wel ineens een heel ander verhaal van :') Die zou ik zeker niet snel laten vallen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_177038843
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:18 schreef Isabeau het volgende:
Kaatje,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben haar nog niet zien lachen, met niemand. Ze is auditor van huis uit, zeer strak in de leer.
We have far more in common than that which devides us..
pi_177038845
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik dacht heel even: ik snap die vriendinnen wel, ik zou ook niet zo'n trek hebben in iemand met zware psychische problemen. En toen dacht ik: wat nu als één van mijn vriendinnen/partner zoiets overkomt. Werd het wel ineens een heel ander verhaal van :') Die zou ik zeker niet snel laten vallen.
Precies. Maar zo denkt bijna niemand. Als men er zelf wat meer in moet stoppen dan er uit komt, haakt men af.
Spoilers!
pi_177038867
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

We hebben haar nog niet zien lachen, met niemand. Ze is auditor van huis uit, zeer strak in de leer.
Wat een maf figuur joh :o Heel vervelend voor je.
Spoilers!
pi_177038938
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:35 schreef Kaatje1 het volgende:

We hebben haar nog niet zien lachen, met niemand. Ze is auditor van huis uit, zeer strak in de leer.
Bijzonder.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')