McLaren heeft van de nieuwe Senna alle 500 exemplaren al verkocht voordat de auto geintroduceerd was, à 750.000 Britse ponden per stuk.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 13:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En dan kom je ook meteen bij het verschil tussen McLaren en Williams, de zakken van McLaren zijn diep genoeg om dit een aantal jaren in stand te kunnen houden, Williams is in vergelijking een stuk armlastiger.
Dat zou wel eens niet zo goed nieuws kunnen zijn voor de Renault teams, als FI, Williams, Haas etc straks ook een extra boost in de kwalificatie kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 19:45 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA pakt de ongelijkheid van klantenmotoren aan. In een technical directive geven ze aan dat naast de hardware ook de software, brandstof en olie hetzelfde moet zijn, en dat klantenteams de motor op dezelfde manier moeten kunnen gebruiken.
Dat snap ik, een Alfa-logo op de Ferrari had ik ook best gevonden, het gaat mij om dat klavertje in combinatie met Alfa Romeo. En ik begrijp ook prima dat Sauber geen Alfa Romeo is, of dat dat klavertje tegenwoordig ook maar gewoon een commercieel logo is, maar ik vind het zonde dat een historische combi als Alfa Romeo en het klavertje steeds meer verwaterd. Want of Sauber nu Alfa is of niet, Ferrari is ook geen Alfa.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 10:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alfa heeft geen team. Alfa is zowel sponsor van Sauber als Ferrari.
Kunne we straks gaan zien hoe goed die auto echt is.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
Bij Mercedes was dit het duidelijkst te zien dat het fabrieksteam veel meer uit de motor kon halen dan de klanten. Voor Ferrari zal hetzelfde gegolden hebben, al kwam dat minder duidelijk naar buiten.
Daar zou ik niet teveel op rekenen.quote:Op zondag 25 februari 2018 13:47 schreef Fir3fly het volgende:
Die elektrische hype verdwijnt vanzelf weer. Over 10 jaar worden er alleen maar meer verbrandingsmotoren verkocht dan nu. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Daar rekent elke autofabrikant op. De elektrische hype is leuk en goed voor wat extra centjes maar het echte werk zit hem in de techniek die nu op de baan rijdt.quote:Op zondag 25 februari 2018 13:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Daar zou ik niet teveel op rekenen.
Ook 50% komt nog niet in de buurt van de 95% van een elektrische auto.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar rekent elke autofabrikant op. De elektrische hype is leuk en goed voor wat extra centjes maar het echte werk zit hem in de techniek die nu op de baan rijdt.
Niet voor niets dat Mercedes opschept over de thermale efficiëntie van hun motor.
95% is dan ook onzin.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:06 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ook 50% komt nog niet in de buurt van de 95% van een elektrische auto.
Ik denk dat jij het verkeerd gaat hebben, elektrisch rijden heeft echt wel de toekomst. Over ruim 10 jaar hebben de eerste landen al (nieuwe) auto’s met verbrandingsmotoren verboden. En dat is slechts het begin.quote:Op zondag 25 februari 2018 13:47 schreef Fir3fly het volgende:
Die elektrische hype verdwijnt vanzelf weer. Over 10 jaar worden er alleen maar meer verbrandingsmotoren verkocht dan nu. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Dat denk ik niet.quote:Op zondag 25 februari 2018 13:47 schreef Fir3fly het volgende:
Die elektrische hype verdwijnt vanzelf weer. Over 10 jaar worden er alleen maar meer verbrandingsmotoren verkocht dan nu. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Kan ook nog prima, omdat over 10 jaar er nog steeds meer dan genoeg verbrandingsmotoren verkocht worden. Maar het aandeel elektrisch wordt zeker weten steeds meer en meerquote:Op zondag 25 februari 2018 14:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
95% is dan ook onzin.
Bovendien irrelevant voor het punt. Er wordt belachelijk veel geld geïnteresseerd in de verbrandingsmotor als techniek. Dat doet men niet omdat men denkt dat niet terug te verdienen.
Absoluut. Er is een markt voor en die aandrijving is uitermate geschikt voor bepaalde situaties.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Kan ook nog prima, omdat over 10 jaar er nog steeds meer dan genoeg verbrandingsmotoren verkocht worden. Maar het aandeel elektrisch wordt zeker weten steeds meer en meer
Nee hoor. Zodra men er achter komt hoeveel dat kost gaat dat niet door.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Over ruim 10 jaar hebben de eerste landen al (nieuwe) auto’s met verbrandingsmotoren verboden.
"Dood gaan" is wat anders.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Absoluut. Er is een markt voor en die aandrijving is uitermate geschikt voor bepaalde situaties.
Maar net doen alsof de huidige techniek ineens zomaar dood is gaat nergens over.
Nou, hoeveel kost dat?quote:Op zondag 25 februari 2018 14:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor. Zodra men er achter komt hoeveel dat kost gaat dat niet door.
Beide standpunten zijn wel extreem. Elektrisch zal het niet ineens allemaal overnemen, maar het is ook zeker geen hype. Het wordt de komende 10 jaar nog een combinatie tussen ice, hybrid en elektrisch aangedreven.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Absoluut. Er is een markt voor en die aandrijving is uitermate geschikt voor bepaalde situaties.
Maar net doen alsof de huidige techniek ineens zomaar dood is gaat nergens over.
Absoluut. De opkomende markten in de wereld gaan steeds meer auto's kopen. Elektrische auto's worden populairder in de rijkste landen maar de rest van de wereld gaat alleen maar meer normale auto's blijven kopen.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
"Dood gaan" is wat anders.
Jij beweert dat het aantal verkochte brandstofauto's over 10 jaar hoger is dan nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |