abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 23 februari 2018 @ 20:36:09 #101
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177400053
Geen gedoe meer zoals met Lotus dus in 2015, dat was uiteraard nog maar het topje van de ijsberg.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 februari 2018 @ 20:49:51 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177400344
Bij Mercedes was dit het duidelijkst te zien dat het fabrieksteam veel meer uit de motor kon halen dan de klanten. Voor Ferrari zal hetzelfde gegolden hebben, al kwam dat minder duidelijk naar buiten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177400629
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:

En dan kom je ook meteen bij het verschil tussen McLaren en Williams, de zakken van McLaren zijn diep genoeg om dit een aantal jaren in stand te kunnen houden, Williams is in vergelijking een stuk armlastiger.
McLaren heeft van de nieuwe Senna alle 500 exemplaren al verkocht voordat de auto geintroduceerd was, à 750.000 Britse ponden per stuk.
Denk dat ze daar genoeg mee verdienen om het F1 team financieel wat te ondersteunen.
pi_177400663
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:45 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA pakt de ongelijkheid van klantenmotoren aan. In een technical directive geven ze aan dat naast de hardware ook de software, brandstof en olie hetzelfde moet zijn, en dat klantenteams de motor op dezelfde manier moeten kunnen gebruiken.

Dat zou wel eens niet zo goed nieuws kunnen zijn voor de Renault teams, als FI, Williams, Haas etc straks ook een extra boost in de kwalificatie kunnen gebruiken.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 februari 2018 @ 21:23:32 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177401008
Het is niet gezegd dat die teams ook echt van alle 'goodies' gebruik gaan maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177427583
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:25 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Alfa heeft geen team. Alfa is zowel sponsor van Sauber als Ferrari.
Dat snap ik, een Alfa-logo op de Ferrari had ik ook best gevonden, het gaat mij om dat klavertje in combinatie met Alfa Romeo. En ik begrijp ook prima dat Sauber geen Alfa Romeo is, of dat dat klavertje tegenwoordig ook maar gewoon een commercieel logo is, maar ik vind het zonde dat een historische combi als Alfa Romeo en het klavertje steeds meer verwaterd. Want of Sauber nu Alfa is of niet, Ferrari is ook geen Alfa.
Вместе мы непобедимы
Alfa Romeo GT 1600 Junior
Disegno di Bertone
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 24 februari 2018 @ 23:14:54 #107
408813 crew  trein2000
pi_177427695
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
Bij Mercedes was dit het duidelijkst te zien dat het fabrieksteam veel meer uit de motor kon halen dan de klanten. Voor Ferrari zal hetzelfde gegolden hebben, al kwam dat minder duidelijk naar buiten.
Kunne we straks gaan zien hoe goed die auto echt is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_177430307
Is het vanaf dit jaar al?
  zondag 25 februari 2018 @ 04:54:47 #109
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_177430371
Gaat om een new rule, dus dat hangt er nog vanaf. Het zit in de planning, maar is er nog niet door zoals ik lees. En normaliter zouden ze geen mid-season regelementaanpassingen doen, maar daar zijn ze de laatste jaren ook wat ambigu mee.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 25 februari 2018 @ 11:56:32 #110
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177434295
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zondag 25 februari 2018 @ 13:44:32 #111
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_177437268
Op Facebook komen op allerlei Formule1 pagina`s voorbij dat Bernie geroepen heeft dat er een elektrische Formule 1 moet komen.
Nu heb je de Formule E maar dat is erg standaard: chassis is er maar 1 en in de aandrijflijn en batterij is het erg beperkt.
Het zou makkelijker zijn Formule E vrijer te maken dan nog een klasse erbij.

Maar goed wat ik onder die posts op Facebook lees is het commentaar. En daar schrik ik van.
Natuurlijk is niet iedereen het eens met wat Bernie roept. Hij wordt uitgemaakt voor van alles en nog wat en iedereen roept dat het elektrisch maken van de F1 de doodsteek is. Maar Bernie heeft het over een aparte klasse, maar goed lezen is voor de meesten lastig haha.

Maar dat brengt me wel op een lastig punt want over 10 jaar is autoland totaal anders. Zoals sommige weten werk ik bij een fabrikant die alleen elektrische auto’s maakt (en zonnepanelen en thuis accu’s). Maar ik ben wel enorm fan van de Formule 1. En ben vorig jaar voor de 10de keer live naar een race geweest en ook ik vind t geluid niks want ik zou kippenvel moeten krijgen er van. De föhn van m’n vriendin klinkt nog vetter dan de huidige motoren.

Professioneel merk ik dat een elektrisch aandrijving (dan wel accu’s of waterstof) de toekomst heeft. Over 10 jaar zullen nog weinig auto’s met benzine of diesel geproduceerd worden.
Dat betekend ook dat de huidige F1 motoren techniek volledig achterhaald is voor auto fabrikanten.

Dat brengt bij mij de vraag waar de F1 naar toe moet? De toekomst is een geluidloze elektrische aandrijving bij personen auto’s. Waardoor, wanneer die in massa geproduceerd worden, de huidige F1 motoren totaal irrelevant maken.
Maar als we dus geluid en vuur en benzine willen, verliezen we de relevantie van F1 auto’s als pioniers voor een autotechniek. Nu komt er wel wat uit maar de laatste jaren is dat al wel minder maar lessons learned uit de F1, zeker op motoren gebied, zijn nu nog wel relevant voor de fabrikanten. Maar dat is straks niet meer zo. Welke fabrikant zou dan miljoenen willen steken in een klasse met geluid, brandstof en vuur terwijl dat totaal geen raakvlakken meer heeft met de techniek in personen auto’s.

De oplossing zou denk ik zijn: een elektrische aandrijving voor F1 auto’s die relevant aan de dan huidige techniek en welke ook pionierend weer zou zijn. Met een vet stoer geluid.

Overigens ben ik nog nooit bij een formule E race geweest dus hoe dat in het echt klinkt weet ik niet.

Maar hoe denken jullie hierover? Want de huidige ICE techniek gaat overbodig raken.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 25 februari 2018 @ 13:47:30 #112
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177437351
Die elektrische hype verdwijnt vanzelf weer. Over 10 jaar worden er alleen maar meer verbrandingsmotoren verkocht dan nu. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_177437602
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:47 schreef Fir3fly het volgende:
Die elektrische hype verdwijnt vanzelf weer. Over 10 jaar worden er alleen maar meer verbrandingsmotoren verkocht dan nu. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Daar zou ik niet teveel op rekenen.

Als je alleen al kijkt naar rendement, wint een elektrische auto het op ieder vlak.

https://insideevs.com/efficiency-compared-battery-electric-73-hydrogen-22-ice-13/

Brandstofauto's gaan kunstmatig duurder gemaakt worden, steden gaan ze weren, accijnzen op brandstoffen gaan omhoog om de aanpassingen in de infrastructuur te betalen.

De lobby van de grote automerken is ook sterk, ze willen ons allemaal aan een nieuwe elektrische auto hebben en dat gaat zeker invloed hebben.

[ Bericht 34% gewijzigd door TheFreshPrince op 25-02-2018 14:03:47 ]
  zondag 25 februari 2018 @ 14:01:12 #114
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177437773
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Daar zou ik niet teveel op rekenen.
Daar rekent elke autofabrikant op. De elektrische hype is leuk en goed voor wat extra centjes maar het echte werk zit hem in de techniek die nu op de baan rijdt.

Niet voor niets dat Mercedes opschept over de thermale efficiëntie van hun motor.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_177437947
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Daar rekent elke autofabrikant op. De elektrische hype is leuk en goed voor wat extra centjes maar het echte werk zit hem in de techniek die nu op de baan rijdt.

Niet voor niets dat Mercedes opschept over de thermale efficiëntie van hun motor.
Ook 50% komt nog niet in de buurt van de 95% van een elektrische auto.
  zondag 25 februari 2018 @ 14:10:22 #116
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177438040
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ook 50% komt nog niet in de buurt van de 95% van een elektrische auto.
95% is dan ook onzin.

Bovendien irrelevant voor het punt. Er wordt belachelijk veel geld geïnteresseerd in de verbrandingsmotor als techniek. Dat doet men niet omdat men denkt dat niet terug te verdienen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 25 februari 2018 @ 14:10:46 #117
62913 Blik
The one and Only!
pi_177438047
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:47 schreef Fir3fly het volgende:
Die elektrische hype verdwijnt vanzelf weer. Over 10 jaar worden er alleen maar meer verbrandingsmotoren verkocht dan nu. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Ik denk dat jij het verkeerd gaat hebben, elektrisch rijden heeft echt wel de toekomst. Over ruim 10 jaar hebben de eerste landen al (nieuwe) auto’s met verbrandingsmotoren verboden. En dat is slechts het begin.
  zondag 25 februari 2018 @ 14:11:40 #118
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_177438064
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:47 schreef Fir3fly het volgende:
Die elektrische hype verdwijnt vanzelf weer. Over 10 jaar worden er alleen maar meer verbrandingsmotoren verkocht dan nu. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Dat denk ik niet.
  zondag 25 februari 2018 @ 14:12:12 #119
62913 Blik
The one and Only!
pi_177438082
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

95% is dan ook onzin.

Bovendien irrelevant voor het punt. Er wordt belachelijk veel geld geïnteresseerd in de verbrandingsmotor als techniek. Dat doet men niet omdat men denkt dat niet terug te verdienen.
Kan ook nog prima, omdat over 10 jaar er nog steeds meer dan genoeg verbrandingsmotoren verkocht worden. Maar het aandeel elektrisch wordt zeker weten steeds meer en meer
  zondag 25 februari 2018 @ 14:14:30 #120
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177438143
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:12 schreef Blik het volgende:

[..]

Kan ook nog prima, omdat over 10 jaar er nog steeds meer dan genoeg verbrandingsmotoren verkocht worden. Maar het aandeel elektrisch wordt zeker weten steeds meer en meer
Absoluut. Er is een markt voor en die aandrijving is uitermate geschikt voor bepaalde situaties.

Maar net doen alsof de huidige techniek ineens zomaar dood is gaat nergens over.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 25 februari 2018 @ 14:15:54 #121
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177438186
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:10 schreef Blik het volgende:

[..]

Over ruim 10 jaar hebben de eerste landen al (nieuwe) auto’s met verbrandingsmotoren verboden.
Nee hoor. Zodra men er achter komt hoeveel dat kost gaat dat niet door.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_177438200
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Absoluut. Er is een markt voor en die aandrijving is uitermate geschikt voor bepaalde situaties.

Maar net doen alsof de huidige techniek ineens zomaar dood is gaat nergens over.
"Dood gaan" is wat anders.

Jij beweert dat het aantal verkochte brandstofauto's over 10 jaar hoger is dan nu.
pi_177438208
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee hoor. Zodra men er achter komt hoeveel dat kost gaat dat niet door.
Nou, hoeveel kost dat?

In Noorwegen is de helft van de verkochte auto's al elektrisch of hybride.
Kwestie van doen.
pi_177438260
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Absoluut. Er is een markt voor en die aandrijving is uitermate geschikt voor bepaalde situaties.

Maar net doen alsof de huidige techniek ineens zomaar dood is gaat nergens over.
Beide standpunten zijn wel extreem. Elektrisch zal het niet ineens allemaal overnemen, maar het is ook zeker geen hype. Het wordt de komende 10 jaar nog een combinatie tussen ice, hybrid en elektrisch aangedreven.

Wel interessante tijden voor de autowereld op dit moment.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  zondag 25 februari 2018 @ 14:20:32 #125
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177438307
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

"Dood gaan" is wat anders.

Jij beweert dat het aantal verkochte brandstofauto's over 10 jaar hoger is dan nu.
Absoluut. De opkomende markten in de wereld gaan steeds meer auto's kopen. Elektrische auto's worden populairder in de rijkste landen maar de rest van de wereld gaat alleen maar meer normale auto's blijven kopen.

Vandaar dat fabrikanten als Mercedes zo boos zijn over het verlies van bijvoorbeeld Maleisië.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')