abonnement Unibet Coolblue
pi_176630760
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom.
pi_176630884
Maar goed, vreemd genoeg zijn negatieve verhalen die niet stroken met de realiteit voor veel mensen aantrekkelijker dan positieve verhalen die wél een basis in de werkelijkheid hebben.

Raar is dat. Je zou toch zeggen dat geloven dat je in een fijne tijd en op een fijne plek leeft een aantrekkelijker idee is dan ervan overtuigd zijn dat het allemaal vreselijk is en het nog veel erger wordt.
pi_176631309
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:56 schreef 99.999 het volgende:
Gedaan en dan kan je niets anders concluderen dan dat jij wederom poep praat :s).
Leg jij dan eens uit welke van de ChristenUnie programma punten jij niet links of progressief noemt ?
En welke vind jij wel rechts ?
pi_176631362
Eh... Gaan we christenfundamentalisten nu zelfs al progressief noemen?
  Redactie Games zaterdag 20 januari 2018 @ 12:18:54 #5
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_176631372
Christenunie progressief noemen :')
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_176631472
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 11:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O ja.

Hm. Ik had ooit eens begrepen dat ze daar vrijwel alles verkrachting noemen.

Ongewenst tongzoenen heet in NL volgens mij ook verkrachting. Je dringt tenslotte een lichaam binnen zonder toestemming.
Ja, de stijging zal ook wel deels te verklaren zijn door een definitiewijziging (meen daar tenslotte ook eens over gelezen te hebben), maar het idee dat er vaker normoverschrijdend gedrag plaats zal vinden wanneer je hordes mensen met een ander besef van normen en waarden je land binnenhengelt vind ik ook niet al te ver gezocht.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 12:27:42 #7
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176631507
Ook zullen steeds meer mensen aangifte gaan doen als ze het gevoel hebben dat ze serieus genomen worden door de politie en de samenleving.
pi_176631509
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:24 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ja, de stijging zal ook wel deels te verklaren zijn door een definitiewijziging (meen daar tenslotte ook eens over gelezen te hebben), maar het idee dat er vaker normoverschrijdend gedrag plaats zal vinden wanneer je hordes mensen met een ander besef van normen en waarden je land binnenhengelt vind ik ook niet al te ver gezocht.
Ja, misogynie is onder moslims wel een serieus probleem. Desalniettemin gaat het uitstekend met Zweden. Het is nog altijd een van de welvarendste landen ter wereld. Daarom is het zo maf dat het zo belangrijk voor platrechts is geworden om te geloven dat dat land totaal kapot is.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 12:28:35 #9
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176631523
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, misogynie is onder moslims wel een serieus probleem. Desalniettemin gaat het uitstekend met Zweden. Het is nog altijd een van de welvarendste landen ter wereld. Daarom is het zo maf dat het zo belangrijk voor platrechts is geworden om te geloven dat dat land totaal kapot is.
Het is een kwestie van wensdenken, gok ik.
pi_176631550
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:18 schreef Jigzoz het volgende:
Eh... Gaan we christenfundamentalisten nu zelfs al progressief noemen?
Nee, ik heb het dan ook niet over de SGP gehad :{w

De combinatie CU en progressief heb ik zelf ook niet gemaakt, die quote kwam uit dit artikel https://www.vn.nl/links-heeft-helemaal-niet-verloren/
pi_176631567
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:28 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Het is een kwestie van wensdenken, gok ik.
Wensen dat Zweden in een burgeroorlog terechtkomt? Zoiets? En dan juichen als De Dagelijkse Standaard weer een of ander lulverhaal over Zweden publiceert.

Maar het is tenminste niet meer de schuld van de joden. Ik denk dat dat wel vooruitgang heet.
pi_176631582
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, misogynie is onder moslims wel een serieus probleem. Desalniettemin gaat het uitstekend met Zweden. Het is nog altijd een van de welvarendste landen ter wereld. Daarom is het zo maf dat het zo belangrijk voor platrechts is geworden om te geloven dat dat land totaal kapot is.
Ik meen dat er wat incidenten waren met journalisten in bepaalde Zweedse migrantenwijken, waarop er weer protestmarsen van homoseksuelen en rechtsen kwamen, waarop de boel nog verder escaleerde. Kan het met Zweden wel fantastisch gaan, die wijken leken beduidend minder idyllisch.
pi_176631596
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:27 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ook zullen steeds meer mensen aangifte gaan doen als ze het gevoel hebben dat ze serieus genomen worden door de politie en de samenleving.
Zeker waar. Ik neem aan dat slachtoffers van seksueel geweld ook een stuk mondiger zijn in landen met een vrij progressieve seksuele moraal.
pi_176631603
Maargoed, dan ga ik nu weer verder met trollen.
pi_176631610
Confirmation bias
pi_176631630
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, misogynie is onder moslims wel een serieus probleem. Desalniettemin gaat het uitstekend met Zweden. Het is nog altijd een van de welvarendste landen ter wereld. Daarom is het zo maf dat het zo belangrijk voor platrechts is geworden om te geloven dat dat land totaal kapot is.
Maar niet alles draait om welvaart. Dubai is ook stinkend rijk maar desondanks geen voorbeeld voor ons.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 12:35:15 #17
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176631639
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wensen dat Zweden in een burgeroorlog terechtkomt? Zoiets? En dan juichen als De Dagelijkse Standaard weer een of ander lulverhaal over Zweden publiceert.

Maar het is tenminste niet meer de schuld van de joden. Ik denk dat dat wel vooruitgang heet.
Wensdenken dat het slecht gaat met een land waar over het algemeen veel wordt gedaan aan vrouwenemancipatie en de opvang van vluchtelingen. Het is wel een ultiem argument om niet te progressief te worden.
pi_176631645
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:30 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, ik heb het dan ook niet over de SGP gehad :{w

De combinatie CU en progressief heb ik zelf ook niet gemaakt, die quote kwam uit dit artikel https://www.vn.nl/links-heeft-helemaal-niet-verloren/
De ChristenUnie is de op-een-na conservatiefste partij van Nederland.

Die journalist lijkt te denken dat links en progressief synoniemen zijn. En probeert hij Denk nou ook progressief te noemen? Een partij van conservatieve Turken?
pi_176631653
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar niet alles draait om welvaart. Dubai is ook stinkend rijk maar desondanks geen voorbeeld voor ons.
Welvaart gaat niet alleen maar om geld hoor.
pi_176631677
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, misogynie is onder moslims wel een serieus probleem. Desalniettemin gaat het uitstekend met Zweden. Het is nog altijd een van de welvarendste landen ter wereld. Daarom is het zo maf dat het zo belangrijk voor platrechts is geworden om te geloven dat dat land totaal kapot is.
Puur misogynie is ook niet per se het verschil. Misogynie zie je ook onder alt-right wel vrij veel. Het is ook de mate van en de wijze waarop het geuit wordt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176631753
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Puur misogynie is ook niet per se het verschil. Misogynie zie je ook onder alt-right wel vrij veel. Het is ook de mate van en de wijze waarop het geuit wordt.
Bij alt-right zijn zaken als vrouwen- en homorechten alleen in beeld omdat ze er moslims mee kunnen aanvallen.
pi_176631764
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:35 schreef Jigzoz het volgende:
De ChristenUnie is de op-een-na conservatiefste partij van Nederland.
Het is niet allemaal zwart/wit bij CU.
Jij doelt op abortus, euthnasie en gezinswaarden enzo ?

Bij veel andere zaken zijn ze juist weer links en sociaal te noemen.
quote:
Die journalist lijkt te denken dat links en progressief synoniemen zijn. En probeert hij Denk nou ook progressief te noemen? Een partij van conservatieve Turken?
Denk probeert mooi weer te spelen met gezwets over "gelijkheid" in het partijprogramma, daarom scharen sommigen ze onder links...
Maar het zijn inderdaad conservatieve Turken, net als hun achterban.
[/quote]nog wat https://www.parlement.com/id/vhnnmt7ih7yh/tweede_kamer
quote:
De ChristenUnie is een christelijke partij, met op sociaal en ecologisch gebied progressieve en op ethisch gebied behoudender standpunten.
pi_176631800
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Puur misogynie is ook niet per se het verschil. Misogynie zie je ook onder alt-right wel vrij veel. Het is ook de mate van en de wijze waarop het geuit wordt.
Toch is het ironisch dat misogyne alt-righters de misogynie van moslims bekritiseren en feministische linksen de misogynie onder moslims niet benoemd willen zien.
pi_176631824
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:43 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Het is niet allemaal zwart/wit bij CU.
Jij doelt op abortus, euthnasie en gezinswaarden enzo ?

Bij veel andere zaken zijn ze juist weer links en sociaal te noemen.

Al waren ze communistisch. Het is een ontzettend conservatieve partij. Niet alleen vanwege hun standpunten over abortus, euthanasie, gezinswaarden en orgaandonatie. Neem bijvoorbeeld ook de homohaat die er af en toe uit opborrelt. Of de zondagsrust. Het is echt idioot om de CU progressief te noemen.
pi_176631838
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Toch is het ironisch dat misogyne alt-righters de misogynie van moslims bekritiseren en feministische linksen de misogynie onder moslims niet benoemd willen zien.
Dat tweede hoor je vaker, maar het wordt eigenlijk nooit onderbouwd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')