abonnement Unibet Coolblue
pi_176629090
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 09:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Jij bent duidelijk nog nooit in een derdewereldland geweest.
Echt wel. Daar reed ook geen fatsoenlijk openbaar vervoer bij de eerste beste tegenslag.

Maak je geen illusie. Nederland mag dan formeel een van de beste infrastructuren hebben, qua organisatie is het al decennia een grote puinbak te noemen.

Deels omdat de NS en Pro-Rail zijn uitbesteed aan niet goed functionerende partijen. Anderzijds doordat Nederland een overbevolkt land is die een tekort heeft aan een goed functionerende netwerk. Daardoor is er iedere dag sprake van verstopping en vertraging.
pi_176629112
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 13:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Leg eens uit hoe treinen moeten rijden als er op alle hoofdsporen bomen liggen (97 in totaal), tig bovenleidingen kapot zijn en geen enkele machinist op de plek is waar hij moet zijn?
Je zou preventief aan bomenkap kunnen doen als je ergens een spoor aanlegt. Ik noem maar een idee.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 09:30:35 #203
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176629161
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:26 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je zou preventief aan bomenkap kunnen doen als je ergens een spoor aanlegt. Ik noem maar een idee.
Dan zou ProRail een 40-50 meter aan beide kant van het spoor moeten kopen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 09:31:46 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176629173
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:25 schreef Elzies het volgende:

[..]\

Deels omdat de NS en Pro-Rail zijn uitbesteed aan niet goed functionerende partijen.

Beide zijn in handen van de overheid
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176629361
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Beide zijn in handen van de overheid
Die hebben weinig meer in te brengen.

Het zijn gewoon geen goed functionerende bedrijven. Bij het minste geringste ligt het spoor plat.

Natuurlijk was dit een uitzonderlijke storm maar om nu al het treinverkeer gelijk plat te leggen. Dat was schromelijk overdreven. Onafhankelijke treinbedrijven zoals Arriva reden gewoon.

Bovendien schorten ze aan fatsoenlijke en eerlijke informatievoorziening. Eerst beloven dat je rijdt (weliswaar minder maar toch rijdt) om vervolgens duizenden mensen te laten stranden.

Maar goed, de dag voor de storm had ik hetzelfde verhaal. Zonder enige informatievoorziening wordt je in Den Bosch uit de trein gezet omdat die zonder reden van opgaaf niet meer rijdt. Geen informatie, geen oproepen, niets op de app. Dan sta je daar informatie loos weer een uur te wachten. Uiteindelijk komt er zo'n boemeltreintje aanrijden waar gefrustreerde reizigers als haringen in een ton voor hun duur betaalde kaartje weer verder mogen reizen.

Dit is iedere keer weer. In het weekend is het al helemaal drama. Stroring op storing. Uitval na uitval. Inderdaad derde wereldtoestanden. Daar heb je ook dit soort malaise.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 09:57:22 #206
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_176629437
NS en ProRail zijn dan ook links-activistische staatsbedrijven.
Vluchtelingen ons land in krijgen kunnen ze prima, maar de Nederlandse forens vervoeren bij een beetje tegenwind: ho maar!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_176629456
Arriva reed alleen nog op de regionale lijntjes waar het net niet stormde.
Arriva kan ProRail ook niet negeren en zit in dezelfde positie als de NS. Ook kunnen ze bij Arriva niet om bomen heen rijden met hun trein. Voordeel op die lijnen is daarbij nog dat er geen bovenleiding hangt.

Ik ken overigens geen land waarbij de dienstregeling niet ernstig verstoord wordt met dit soort stormen, dus de hele wereld is blijkbaar derde wereld.
In Duitsland reed de ook niks, wat ook regelmatig gebeurt met stormweer.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 10:38:32 #208
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176629903
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:51 schreef Elzies het volgende:

[..]

Die hebben weinig meer in te brengen.

Het zijn gewoon geen goed functionerende bedrijven. Bij het minste geringste ligt het spoor plat.

Natuurlijk was dit een uitzonderlijke storm maar om nu al het treinverkeer gelijk plat te leggen. Dat was schromelijk overdreven. Onafhankelijke treinbedrijven zoals Arriva reden gewoon.

Bovendien schorten ze aan fatsoenlijke en eerlijke informatievoorziening. Eerst beloven dat je rijdt (weliswaar minder maar toch rijdt) om vervolgens duizenden mensen te laten stranden.

Maar goed, de dag voor de storm had ik hetzelfde verhaal. Zonder enige informatievoorziening wordt je in Den Bosch uit de trein gezet omdat die zonder reden van opgaaf niet meer rijdt. Geen informatie, geen oproepen, niets op de app. Dan sta je daar informatie loos weer een uur te wachten. Uiteindelijk komt er zo'n boemeltreintje aanrijden waar gefrustreerde reizigers als haringen in een ton voor hun duur betaalde kaartje weer verder mogen reizen.

Dit is iedere keer weer. In het weekend is het al helemaal drama. Stroring op storing. Uitval na uitval. Inderdaad derde wereldtoestanden. Daar heb je ook dit soort malaise.
Het allemaal zoooo goed weten en dan met een zulke storm in de trein stappen
:') :')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176630034
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:26 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je zou preventief aan bomenkap kunnen doen als je ergens een spoor aanlegt. Ik noem maar een idee.
Ja daar hebben de NS en ProRail ook echt iets over te zeggen idd.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 21:01:52 #210
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176640883
Ik was effe in Zwolle in de buurt Donderdagochtend sjezus. Mn neus stond schuin door de wind. En ik heb nieteens een grote neus.
pi_176640945
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 21:01 schreef Sadcopter het volgende:
Ik was effe in Zwolle in de buurt Donderdagochtend sjezus. Mn neus stond schuin door de wind. En ik heb nieteens een grote neus.
Wiebes gespot :')
  zaterdag 20 januari 2018 @ 21:05:38 #212
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176640966
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 21:04 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Wiebes gespot :')
Wiebes?

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:51 schreef Elzies het volgende:

[..]

Die hebben weinig meer in te brengen.

Het zijn gewoon geen goed functionerende bedrijven. Bij het minste geringste ligt het spoor plat.

Natuurlijk was dit een uitzonderlijke storm maar om nu al het treinverkeer gelijk plat te leggen. Dat was schromelijk overdreven. Onafhankelijke treinbedrijven zoals Arriva reden gewoon.
klopt. Knooppunt Zwolle was de storm rond 15:00 alweer gaan liggen. Treinen bleven echter uit. Er reden rond 23:00 toen ik ging kijken maar 2 treinen naar Amsterdam CS en één naar Utrecht. Echt the f..

NS heeft flink lopen cashen door alle betaalde maar niet gebruikte kaartjes die dag.

En blauwnet (arriva syntus keolis ed) reden gewoon
pi_176648650
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 21:05 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

[..]

NS heeft flink lopen cashen door alle betaalde maar niet gebruikte kaartjes die dag.

En blauwnet (arriva syntus keolis ed) reden gewoon
Precies.

Dit moeten we als reiziger niet pikken. Blijven betalen voor een product die het ontvangende bedrijf vervolgens niet levert.

Er moeten gewoon flinke schadeclaims worden ingediend. Alle reizigers moeten hun geld terug ontvangen. Desnoods via de rechter.
pi_176648832
Haha Elzies is die irritante vieze oom op die suffe verjaardag die nog nooit een flikker heeft bereikt in het leven maar wel ALLES beter weet :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_176648888
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 21:05 schreef Sadcopter het volgende:

NS heeft flink lopen cashen door alle betaalde maar niet gebruikte kaartjes die dag.

En blauwnet (arriva syntus keolis ed) reden gewoon
Je bent niet bekend met het fenomeen OV-chipkaart? :')

En bij zoveel vertraging krijg je gewoon je geld terug hoor.
pi_176649026
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 09:56 schreef Nielsch het volgende:
Haha Elzies is die irritante vieze oom op die suffe verjaardag die nog nooit een flikker heeft bereikt in het leven maar wel ALLES beter weet :D
Blijf lachen om de fantasie van die linkse gekkies.

Altijd heerlijk speelmateriaal.
pi_176649135
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 10:11 schreef Elzies het volgende:

[..]

Blijf lachen om de fantasie van die linkse gekkies.

Altijd heerlijk speelmateriaal.
Iedereen die het niet met jou paranoia eens is, is links? Interessant.
pi_176649142
Maar je bent idd heerlijk speelmateriaal.
pi_176649172
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 10:20 schreef Muisspinrat het volgende:

[..]

Iedereen die het niet met jou paranoia eens is, is links? Interessant.
Nu zijn we ineens paranoia? Interessant. :')

Linkse mensen vertonen telkens hetzelfde voorspelbare gedrag binnen hun reacties, vandaar deze uitdrukking.

Het is juist die voorspelbaarheid wat het zo'n leuk speelmateriaal maakt. :)
pi_176649193
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 10:22 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nu zijn we ineens paranoia? Interessant. :')

Linkse mensen vertonen telkens hetzelfde voorspelbare gedrag binnen hun reacties, vandaar deze uitdrukking.

Het is juist die voorspelbaarheid wat het zo'n leuk speelmateriaal maakt. :)
Blijkbaar let je totaal niet op want ik ben verre van links. Het verschil is vooral dat jij in de hoek van domrechts zit.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_176649208
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 10:22 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nu zijn we ineens paranoia? Interessant. :')

Linkse mensen vertonen telkens hetzelfde voorspelbare gedrag binnen hun reacties, vandaar deze uitdrukking.

Het is juist die voorspelbaarheid wat het zo'n leuk speelmateriaal maakt. :)
'linkse mensen" "rechtse mensen" wat een bekrompen leven heb je dan als je zo denkt :')
pi_176649210
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 21:05 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Wiebes?

[..]

klopt. Knooppunt Zwolle was de storm rond 15:00 alweer gaan liggen. Treinen bleven echter uit. Er reden rond 23:00 toen ik ging kijken maar 2 treinen naar Amsterdam CS en één naar Utrecht. Echt the f..

NS heeft flink lopen cashen door alle betaalde maar niet gebruikte kaartjes die dag.

En blauwnet (arriva syntus keolis ed) reden gewoon
Lopen cashen!? Je gaat toch niet betalen voor een reis die je niet kan maken? Als je dat wel doet, ben je degene die vrijwillig de NS heeft gespekt.

Een dagje zoals afgelopen donderdag kost de NS miljoenen aan gemiste inkomsten, terwijl het personeel wel betaald moet worden en er op veel plekken juist extra personeel ingezet is.
pi_176649242
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 21:05 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Wiebes?

[..]

klopt. Knooppunt Zwolle was de storm rond 15:00 alweer gaan liggen. Treinen bleven echter uit. Er reden rond 23:00 toen ik ging kijken maar 2 treinen naar Amsterdam CS en één naar Utrecht. Echt the f..

NS heeft flink lopen cashen door alle betaalde maar niet gebruikte kaartjes die dag.

En blauwnet (arriva syntus keolis ed) reden gewoon
Ik denk dat inderdaad zowel de Prorail als de NS voor de lol geen treinen heeft laten rijden. Want he kom op we weten allemaal dat FOK!kers het beter weten.

en blauwnet lag er ook uit. De Prorail heeft dat (terecht ivm veiligheid) besloten.
pi_176649249
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 09:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Precies.

Dit moeten we als reiziger niet pikken. Blijven betalen voor een product die het ontvangende bedrijf vervolgens niet levert.

Er moeten gewoon flinke schadeclaims worden ingediend. Alle reizigers moeten hun geld terug ontvangen. Desnoods via de rechter.
Onder welke steen kom jij vandaan? Als je al zo idioot bent geweest om een kaartje te kopen voor een reis die je niet kan maken, kun je simpelweg even geld terug vragen via de site van NS. Dat is al een jaar of 15 uitstekend geregeld. En als je met de OV-chipkaart reist, is dat helemaal een eitje.
  zondag 21 januari 2018 @ 10:33:59 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176649360
Teringjantje, wordt zelfs een storm nou al een links/rechts discussie?

Dan was dit wel een lastige, want uit het westen, dus dat staat zowel voor die vermeende superieure beschaving als voor links.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')