Welke mongool denkt er nou ook dat de winter op 21 december begintquote:Op dinsdag 16 januari 2018 06:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja het kost tijd he Was tenslotte de eerste keer dat er sneeuw viel in Nederland
Nou ja, het is natuurlijk op zijn zachtst gezegd nogal naïef om er vanuit te gaan dat het weer zich WEL aan het spoorboekje houdtquote:Op dinsdag 16 januari 2018 07:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Welke mongool denkt er nou ook dat de winter op 21 december begint
Het winterseizoen start volgens mij bij ProRail op 15 oktober, oftewel, te laat begonnenquote:Op dinsdag 16 januari 2018 07:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Welke mongool denkt er nou ook dat de winter op 21 december begint
Planten zou ik sowieso eerder op tuinaarde doen.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 09:45 schreef b2py het volgende:
Minder treinen en geen knoop waar op geplant moet worden?
Wierden is geen knelpunt wat momenteel leidt tot langere reistijden en waar de planning vrij goed passend gemaakt kan worden. Wel begint het Twentse spoor zo langzamerhand wel vol te raken door alle verschillende treindiensten die er langzaam maar zeker bijkomen. Ik heb het laatst bijvoorbeeld gekeken wat je moet doen om de IC-Berlijn sneller in te leggen in Nederland als je Bentheim overslaat. Ik kan je vertellen dat het in Twente al mis ging. Dat geeft wel aan dat de marge wat op begint te raken. Wel is er veel ruimte voor verbetering van de infra in Twente. Seinen staan er op enorme afstanden uit elkaar, seinverdichtingen zijn er vrijwel niet en de sporenlayout van Almelo en Hengelo is waardeloos. Verder kan je makkelijk wat snellere wissels bij Wierden aanleggen om het een en ander wat vlotter en handiger te maken. Maarja, geld. Den Haag?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 08:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zeg capaciteitsspecialisten.... Wierden aansluiting is toch eigenlijk net zo'n drama als Herfte? Qua hoeveelheid treinen in de spits? Waarom hoor ik daar zoveel minder over?
Ja, en naar Zwolle hoeft ook niet gekeken te worden. Die zijn nu wel klaar met spoor-projecten na ZwenZwoka. Ook is het enkelsporige stuk Deventer-Zwolle voor sommige partijen in de regionale en lokale politiek (met gemeenteraadsverkiezingen in aantocht) een belangrijker project. Toevalligerwijs worden de studies naar de IJssellijn en de interreg studie 'spoorregio', over Amsterdam-Berlijn en Zwolle-Münster, morgen op verzoek van twee partijen besproken in de Overijsselse staten, benieuwd wat ze te zeggen hebben...quote:Op dinsdag 16 januari 2018 10:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wierden is geen knelpunt wat momenteel leidt tot langere reistijden en waar de planning vrij goed passend gemaakt kan worden. Wel begint het Twentse spoor zo langzamerhand wel vol te raken door alle verschillende treindiensten die er langzaam maar zeker bijkomen. Ik heb het laatst bijvoorbeeld gekeken wat je moet doen om de IC-Berlijn sneller in te leggen in Nederland als je Bentheim overslaat. Ik kan je vertellen dat het in Twente al mis ging. Dat geeft wel aan dat de marge wat op begint te raken. Wel is er veel ruimte voor verbetering van de infra in Twente. Seinen staan er op enorme afstanden uit elkaar, seinverdichtingen zijn er vrijwel niet en de sporenlayout van Almelo en Hengelo is waardeloos. Verder kan je makkelijk wat snellere wissels bij Wierden aanleggen om het een en ander wat vlotter en handiger te maken. Maarja, geld. Den Haag?
Er heeft vast iemand een keer op de kalender gekekenquote:Op dinsdag 16 januari 2018 07:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Welke mongool denkt er nou ook dat de winter op 21 december begint
Olst-Deventer(ev) heeft minder reizigers dan Nijverdal-Wierden(ev) Daar durf ik m'n hand voor in het vuur te steken eigenlijk welquote:Op dinsdag 16 januari 2018 10:39 schreef boriq het volgende:
[..]
Ja, en naar Zwolle hoeft ook niet gekeken te worden. Die zijn nu wel klaar met spoor-projecten na ZwenZwoka. Ook is het enkelsporige stuk Deventer-Zwolle voor sommige partijen in de regionale en lokale politiek (met gemeenteraadsverkiezingen in aantocht) een belangrijker project. Toevalligerwijs worden de studies naar de IJssellijn en de interreg studie 'spoorregio', over Amsterdam-Berlijn en Zwolle-Münster, morgen op verzoek van twee partijen besproken in de Overijsselse staten, benieuwd wat ze te zeggen hebben...
ja maar, ik kom uit Olst. Dat moet toch ook wel IETS doen met nut/noodzaak?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 12:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Olst-Deventer(ev) heeft minder reizigers dan Nijverdal-Wierden(ev) Daar durf ik m'n hand voor in het vuur te steken eigenlijk wel
Als er in Deventer een station bij de Platvoet komt, is er dan spoorverdubbeling nodig over in ieder geval Deventer-Deventer Platvoet? Of juist de andere kant op, of beiden?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 10:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Tjah. Laat Deventer-Olst in de dienstregeling totaal geen knelpunt zijn. Dat is ook niet raar als je meer dan 3 minuten marge aan de krapste kant van het enkelspoor hebt. En ja, de Overijsselse staten en de rapporten die besproken worden. Laat ik zeggen dat de rapporten geen goede dienstregelings-/capaciteitsstudie omvatten. Dat leidt in de IJssellijn tot een raar infrastructuurmaatregelenpakket en bij de IC-Berlijn tot een bijzondere overschatting van de maximale tijdswinst met relatief weinig investeringen.
Aldus Jan Mastwijk de tweedequote:Op dinsdag 16 januari 2018 12:39 schreef Goverman het volgende:
[..]
ja maar, ik kom uit Olst. Dat moet toch ook wel IETS doen met nut/noodzaak?
Ik heb een collega die uit Olst komt, hoe meer die ramptoerist in Olst blijft hoe beter: Sluiten dat station.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 12:39 schreef Goverman het volgende:
[..]
ja maar, ik kom uit Olst. Dat moet toch ook wel IETS doen met nut/noodzaak?
Dit vind ik dus een rare insteek. "Er zijn al dingen gedaan dus we gaan andere dingen doen." Zo van "Ja joh, je hartaanval is opgelost dus we gaan echt niet meer naar dat koudvuurbeen kijken."quote:Op dinsdag 16 januari 2018 10:39 schreef boriq het volgende:
[..]
Ja, en naar Zwolle hoeft ook niet gekeken te worden. Die zijn nu wel klaar met spoor-projecten na ZwenZwoka. Ook is het enkelsporige stuk Deventer-Zwolle voor sommige partijen in de regionale en lokale politiek (met gemeenteraadsverkiezingen in aantocht) een belangrijker project. Toevalligerwijs worden de studies naar de IJssellijn en de interreg studie 'spoorregio', over Amsterdam-Berlijn en Zwolle-Münster, morgen op verzoek van twee partijen besproken in de Overijsselse staten, benieuwd wat ze te zeggen hebben...
Als er bij de Platvoet een station komt moet je inderdaad wat doen en het verdubbelen Deventer-Deventer Platvoet is dan het meest logisch. De vraag is alleen of je dat station moet willen.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 12:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als er in Deventer een station bij de Platvoet komt, is er dan spoorverdubbeling nodig over in ieder geval Deventer-Deventer Platvoet? Of juist de andere kant op, of beiden?
Het verbaasde mij eerlijk gezegd wel dat er geen wissels met een grotere hoek in Wierden gelegd zijn, om zo sneller door te kunnen. De sneltrein Intercity naar Zwolle moet nu terug naar 40km/h terwijl ie eigenlijk zo goed als rechtdoor gaat (op de kaart) terwijl de IC naar Deventer wel met 110km/h door kan rijden met een vrij scherpe boog achter het station. Oh wacht, dat was je laatste punt alquote:Op dinsdag 16 januari 2018 10:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wierden is geen knelpunt wat momenteel leidt tot langere reistijden en waar de planning vrij goed passend gemaakt kan worden.
Bij vertragingen is het inderdaad vaak filerijden tegenwoordig.quote:Wel begint het Twentse spoor zo langzamerhand wel vol te raken door alle verschillende treindiensten die er langzaam maar zeker bijkomen. Ik heb het laatst bijvoorbeeld gekeken wat je moet doen om de IC-Berlijn sneller in te leggen in Nederland als je Bentheim overslaat. Ik kan je vertellen dat het in Twente al mis ging. Dat geeft wel aan dat de marge wat op begint te raken.
De layout an sich is in Hengelo op zich wel goed: het biedt veel mogelijkheden, en in de knoop kunnen vier (kruisende) treinen gelijktijdig aankomen en vertrekken. Nadeel is wel dat je voor alle treinen terug moet naar 40km/h, ook doorgaande goederen. Maar ik denk dat je daar gewoon geen langere wissels kwijt kunt, gezien de kruisende lijnen.quote:Wel is er veel ruimte voor verbetering van de infra in Twente. Seinen staan er op enorme afstanden uit elkaar, seinverdichtingen zijn er vrijwel niet en de sporenlayout van Almelo en Hengelo is waardeloos. Verder kan je makkelijk wat snellere wissels bij Wierden aanleggen om het een en ander wat vlotter en handiger te maken. Maarja, geld. Den Haag?
En ik kom uit Deventer en ik was hier eerst En nou opbokken!quote:Op dinsdag 16 januari 2018 12:39 schreef Goverman het volgende:
[..]
ja maar, ik kom uit Olst. Dat moet toch ook wel IETS doen met nut/noodzaak?
Het was meer bedoeld van "Er zijn dingen gedaan, maar niet helemaal vlekkeloos door Prorail c.s., dus we gaan even evalueren voordat we gelijk in het volgende infra-project springen"quote:Op dinsdag 16 januari 2018 12:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dit vind ik dus een rare insteek. "Er zijn al dingen gedaan dus we gaan andere dingen doen." Zo van "Ja joh, je hartaanval is opgelost dus we gaan echt niet meer naar dat koudvuurbeen kijken."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |