abonnement Unibet Coolblue
pi_176535416
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 06:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja het kost tijd he O+ Was tenslotte de eerste keer dat er sneeuw viel in Nederland :{w
Welke mongool denkt er nou ook dat de winter op 21 december begint _O-
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 16 januari 2018 @ 07:42:24 #77
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_176535444
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 07:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Welke mongool denkt er nou ook dat de winter op 21 december begint _O-
Nou ja, het is natuurlijk op zijn zachtst gezegd nogal naïef om er vanuit te gaan dat het weer zich WEL aan het spoorboekje houdt :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_176535552
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 07:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Welke mongool denkt er nou ook dat de winter op 21 december begint _O-
Het winterseizoen start volgens mij bij ProRail op 15 oktober, oftewel, te laat begonnen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 16 januari 2018 @ 08:18:48 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_176535732
Stapvoets door Boxtel, cargo haalt ons in, intercom zwijgt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_176536073
Zeg capaciteitsspecialisten.... Wierden aansluiting is toch eigenlijk net zo'n drama als Herfte? Qua hoeveelheid treinen in de spits? Waarom hoor ik daar zoveel minder over?
Bier.
pi_176536773
Minder treinen en geen knoop waar op geplant moet worden?
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 16 januari 2018 @ 09:47:09 #82
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_176536809
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 09:45 schreef b2py het volgende:
Minder treinen en geen knoop waar op geplant moet worden?
Planten zou ik sowieso eerder op tuinaarde doen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 16 januari 2018 @ 10:29:28 #83
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_176537576
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 08:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zeg capaciteitsspecialisten.... Wierden aansluiting is toch eigenlijk net zo'n drama als Herfte? Qua hoeveelheid treinen in de spits? Waarom hoor ik daar zoveel minder over?
Wierden is geen knelpunt wat momenteel leidt tot langere reistijden en waar de planning vrij goed passend gemaakt kan worden. Wel begint het Twentse spoor zo langzamerhand wel vol te raken door alle verschillende treindiensten die er langzaam maar zeker bijkomen. Ik heb het laatst bijvoorbeeld gekeken wat je moet doen om de IC-Berlijn sneller in te leggen in Nederland als je Bentheim overslaat. Ik kan je vertellen dat het in Twente al mis ging. Dat geeft wel aan dat de marge wat op begint te raken. Wel is er veel ruimte voor verbetering van de infra in Twente. Seinen staan er op enorme afstanden uit elkaar, seinverdichtingen zijn er vrijwel niet en de sporenlayout van Almelo en Hengelo is waardeloos. Verder kan je makkelijk wat snellere wissels bij Wierden aanleggen om het een en ander wat vlotter en handiger te maken. Maarja, geld. Den Haag?
  dinsdag 16 januari 2018 @ 10:39:14 #84
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_176537789
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 10:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Wierden is geen knelpunt wat momenteel leidt tot langere reistijden en waar de planning vrij goed passend gemaakt kan worden. Wel begint het Twentse spoor zo langzamerhand wel vol te raken door alle verschillende treindiensten die er langzaam maar zeker bijkomen. Ik heb het laatst bijvoorbeeld gekeken wat je moet doen om de IC-Berlijn sneller in te leggen in Nederland als je Bentheim overslaat. Ik kan je vertellen dat het in Twente al mis ging. Dat geeft wel aan dat de marge wat op begint te raken. Wel is er veel ruimte voor verbetering van de infra in Twente. Seinen staan er op enorme afstanden uit elkaar, seinverdichtingen zijn er vrijwel niet en de sporenlayout van Almelo en Hengelo is waardeloos. Verder kan je makkelijk wat snellere wissels bij Wierden aanleggen om het een en ander wat vlotter en handiger te maken. Maarja, geld. Den Haag?
Ja, en naar Zwolle hoeft ook niet gekeken te worden. Die zijn nu wel klaar met spoor-projecten na ZwenZwoka. Ook is het enkelsporige stuk Deventer-Zwolle voor sommige partijen in de regionale en lokale politiek (met gemeenteraadsverkiezingen in aantocht) een belangrijker project. Toevalligerwijs worden de studies naar de IJssellijn en de interreg studie 'spoorregio', over Amsterdam-Berlijn en Zwolle-Münster, morgen op verzoek van twee partijen besproken in de Overijsselse staten, benieuwd wat ze te zeggen hebben...
  dinsdag 16 januari 2018 @ 10:47:29 #85
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_176537972
Tjah. Laat Deventer-Olst in de dienstregeling totaal geen knelpunt zijn. Dat is ook niet raar als je meer dan 3 minuten marge aan de krapste kant van het enkelspoor hebt. En ja, de Overijsselse staten en de rapporten die besproken worden. Laat ik zeggen dat de rapporten geen goede dienstregelings-/capaciteitsstudie omvatten. Dat leidt in de IJssellijn tot een raar infrastructuurmaatregelenpakket en bij de IC-Berlijn tot een bijzondere overschatting van de maximale tijdswinst met relatief weinig investeringen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 januari 2018 @ 12:09:11 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176539700
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 07:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Welke mongool denkt er nou ook dat de winter op 21 december begint _O-
Er heeft vast iemand een keer op de kalender gekeken :s)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_176540249
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 10:39 schreef boriq het volgende:

[..]

Ja, en naar Zwolle hoeft ook niet gekeken te worden. Die zijn nu wel klaar met spoor-projecten na ZwenZwoka. Ook is het enkelsporige stuk Deventer-Zwolle voor sommige partijen in de regionale en lokale politiek (met gemeenteraadsverkiezingen in aantocht) een belangrijker project. Toevalligerwijs worden de studies naar de IJssellijn en de interreg studie 'spoorregio', over Amsterdam-Berlijn en Zwolle-Münster, morgen op verzoek van twee partijen besproken in de Overijsselse staten, benieuwd wat ze te zeggen hebben...
Olst-Deventer(ev) heeft minder reizigers dan Nijverdal-Wierden(ev) Daar durf ik m'n hand voor in het vuur te steken eigenlijk wel :P
Bier.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 12:39:34 #88
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_176540260
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 12:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Olst-Deventer(ev) heeft minder reizigers dan Nijverdal-Wierden(ev) Daar durf ik m'n hand voor in het vuur te steken eigenlijk wel :P
ja maar, ik kom uit Olst. Dat moet toch ook wel IETS doen met nut/noodzaak? :P
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_176540265
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 10:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Tjah. Laat Deventer-Olst in de dienstregeling totaal geen knelpunt zijn. Dat is ook niet raar als je meer dan 3 minuten marge aan de krapste kant van het enkelspoor hebt. En ja, de Overijsselse staten en de rapporten die besproken worden. Laat ik zeggen dat de rapporten geen goede dienstregelings-/capaciteitsstudie omvatten. Dat leidt in de IJssellijn tot een raar infrastructuurmaatregelenpakket en bij de IC-Berlijn tot een bijzondere overschatting van de maximale tijdswinst met relatief weinig investeringen.
Als er in Deventer een station bij de Platvoet komt, is er dan spoorverdubbeling nodig over in ieder geval Deventer-Deventer Platvoet? Of juist de andere kant op, of beiden?
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 januari 2018 @ 12:40:31 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176540277
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 12:39 schreef Goverman het volgende:

[..]

ja maar, ik kom uit Olst. Dat moet toch ook wel IETS doen met nut/noodzaak? :P
Aldus Jan Mastwijk de tweede :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_176540281
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 12:39 schreef Goverman het volgende:

[..]

ja maar, ik kom uit Olst. Dat moet toch ook wel IETS doen met nut/noodzaak? :P
Ik heb een collega die uit Olst komt, hoe meer die ramptoerist in Olst blijft hoe beter: Sluiten dat station.
Bier.
pi_176540366
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 10:39 schreef boriq het volgende:

[..]

Ja, en naar Zwolle hoeft ook niet gekeken te worden. Die zijn nu wel klaar met spoor-projecten na ZwenZwoka. Ook is het enkelsporige stuk Deventer-Zwolle voor sommige partijen in de regionale en lokale politiek (met gemeenteraadsverkiezingen in aantocht) een belangrijker project. Toevalligerwijs worden de studies naar de IJssellijn en de interreg studie 'spoorregio', over Amsterdam-Berlijn en Zwolle-Münster, morgen op verzoek van twee partijen besproken in de Overijsselse staten, benieuwd wat ze te zeggen hebben...
Dit vind ik dus een rare insteek. "Er zijn al dingen gedaan dus we gaan andere dingen doen." Zo van "Ja joh, je hartaanval is opgelost dus we gaan echt niet meer naar dat koudvuurbeen kijken."
Bier.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 12:48:13 #93
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_176540464
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 12:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Als er in Deventer een station bij de Platvoet komt, is er dan spoorverdubbeling nodig over in ieder geval Deventer-Deventer Platvoet? Of juist de andere kant op, of beiden?
Als er bij de Platvoet een station komt moet je inderdaad wat doen en het verdubbelen Deventer-Deventer Platvoet is dan het meest logisch. De vraag is alleen of je dat station moet willen.
  Redactie Sport dinsdag 16 januari 2018 @ 12:53:00 #94
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_176540558
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 10:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Wierden is geen knelpunt wat momenteel leidt tot langere reistijden en waar de planning vrij goed passend gemaakt kan worden.
Het verbaasde mij eerlijk gezegd wel dat er geen wissels met een grotere hoek in Wierden gelegd zijn, om zo sneller door te kunnen. De sneltrein Intercity naar Zwolle moet nu terug naar 40km/h terwijl ie eigenlijk zo goed als rechtdoor gaat (op de kaart) terwijl de IC naar Deventer wel met 110km/h door kan rijden met een vrij scherpe boog achter het station. Oh wacht, dat was je laatste punt al
quote:
Wel begint het Twentse spoor zo langzamerhand wel vol te raken door alle verschillende treindiensten die er langzaam maar zeker bijkomen. Ik heb het laatst bijvoorbeeld gekeken wat je moet doen om de IC-Berlijn sneller in te leggen in Nederland als je Bentheim overslaat. Ik kan je vertellen dat het in Twente al mis ging. Dat geeft wel aan dat de marge wat op begint te raken.
Bij vertragingen is het inderdaad vaak filerijden tegenwoordig.
quote:
Wel is er veel ruimte voor verbetering van de infra in Twente. Seinen staan er op enorme afstanden uit elkaar, seinverdichtingen zijn er vrijwel niet en de sporenlayout van Almelo en Hengelo is waardeloos. Verder kan je makkelijk wat snellere wissels bij Wierden aanleggen om het een en ander wat vlotter en handiger te maken. Maarja, geld. Den Haag?
De layout an sich is in Hengelo op zich wel goed: het biedt veel mogelijkheden, en in de knoop kunnen vier (kruisende) treinen gelijktijdig aankomen en vertrekken. Nadeel is wel dat je voor alle treinen terug moet naar 40km/h, ook doorgaande goederen. Maar ik denk dat je daar gewoon geen langere wissels kwijt kunt, gezien de kruisende lijnen.

Voor Almelo zou het vooral gaan om de kruisjes tussen a- en b-fase neem ik aan. Maar om die te kunnen verlengen verlies je wel heel veel ruimte aan het perron en maak je de loopafstanden nog langer. Iets sneller naar het wachtspoor (206) zou ook wel handig zijn. Verder zit je natuurlijk met de trein naar Hardenberg. Dit zou je naar een zijperron kunnen verplaatsen, maar dat is voor de trein-trein overstappers niet handig. Alternatief zou een zijperron zijn aan het huidige 206 zijn (dus tussen de sporen in) met een loopbrug/tunnel naar het busstation en het huidige perron (ter hoogte van het kruis)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 16 januari 2018 @ 13:01:35 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_176540768
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 12:39 schreef Goverman het volgende:

[..]

ja maar, ik kom uit Olst. Dat moet toch ook wel IETS doen met nut/noodzaak? :P
En ik kom uit Deventer en ik was hier eerst :6 En nou opbokken! :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 16 januari 2018 @ 13:01:46 #96
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_176540777
Het probleem is dat als je een NS-IC of een intercity berlijn hebt je vastzit aan het plannen over de hele lengte van het perron. Dan is het station meteen volgebouwd. Keren kan dus alleen binnen korte tijd (voordat de volgende IC komt!), inhalen kan je nauwelijks fatsoenlijk in de planning zetten op die stations omdat je dan perronsporen tekort komt en zo zijn er nog een aantal factoren die maken dat je de stations Almelo en Hengelo eigenlijk niet handig kan gebruiken in de dienstregelingsplanning.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 13:07:23 #97
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_176540881
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 12:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dit vind ik dus een rare insteek. "Er zijn al dingen gedaan dus we gaan andere dingen doen." Zo van "Ja joh, je hartaanval is opgelost dus we gaan echt niet meer naar dat koudvuurbeen kijken."
Het was meer bedoeld van "Er zijn dingen gedaan, maar niet helemaal vlekkeloos door Prorail c.s., dus we gaan even evalueren voordat we gelijk in het volgende infra-project springen"
  Redactie Sport dinsdag 16 januari 2018 @ 14:05:40 #99
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_176541943
Als ze vrijdagmorgen de boel maar weer gefixt hebben dan...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_176541955
Punctualiteit van de pendeldienst watergraafsmeer - Amsterdam cs is gezakt van 93 naar 70% sinds 8 januari. NSR begon toen :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')