abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 25 januari 2018 @ 11:04:54 #251
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_176734085


Het antwoord is nee. Eindelijk realiseert men zich nu de waarheid van dingen die ik al 20 jaar roeptoeter en praktiseer.

Maar geeft niet hoor, ik ben het gewend zo vooruitstrevend te zijn dat niemand mij begrijpt.
Dit heb je nu eenmaal als trendsetter.
pi_176734156
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:04 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]

Het antwoord is nee. Eindelijk realiseert men zich nu de waarheid van dingen die ik al 20 jaar roeptoeter en praktiseer.

Maar geeft niet hoor, ik ben het gewend zo vooruitstrevend te zijn dat niemand mij begrijpt.
Dit heb je nu eenmaal als trendsetter.
Jij roept het al jaren ja. Ben het ook wel met je eens!

Ik heb afgelopen jaar niet zoveel gefietst, maar wel 3-4x per week naar de sportschool geweest, zowel benen als bovenlichaam. Merk nu echt bij het fietsen dat ik sterker op de fiets zit en kon mijn stuurpen zelfs 1cm langer doen en 5mm lager, puur door sterkere core etc.

De winter voor het seizoen 2016 heb ik ook veel krachttraining gedaan en dat merkte ik bij de voorjaarskoersen (dat seizoen vanaf mei gestopt) ik kon makkelijker een jump maken naar een kopgroepje etc..
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_176734209
Vanochtend voor het eerst gefietst in 2018!
Wat
een
feest

*O*
  FOK!fotograaf donderdag 25 januari 2018 @ 11:15:13 #254
145146 Andyy
pi_176734232
Je mag zelf de dijk uitfietsen bij de meet. Of met Maraca
pi_176734356
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 25 januari 2018 @ 11:23:18 #256
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_176734394
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

Jij roept het al jaren ja. Ben het ook wel met je eens!

Ik heb afgelopen jaar niet zoveel gefietst, maar wel 3-4x per week naar de sportschool geweest, zowel benen als bovenlichaam. Merk nu echt bij het fietsen dat ik sterker op de fiets zit en kon mijn stuurpen zelfs 1cm langer doen en 5mm lager, puur door sterkere core etc.

De winter voor het seizoen 2016 heb ik ook veel krachttraining gedaan en dat merkte ik bij de voorjaarskoersen (dat seizoen vanaf mei gestopt) ik kon makkelijker een jump maken naar een kopgroepje etc..
Ja, alle spieren werken samen, fietsen doe je niet alleen met je benen. Maja iedereen moet eerst zien dat Sagan of Nys core en krachtoefeningen doet om te beseffen dat je daarbij baat hebt. Zeker op de lange termijn, want dan betaalt het pas echt uit.
  donderdag 25 januari 2018 @ 11:24:27 #257
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_176734426
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:23 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, alle spieren werken samen, fietsen doe je niet alleen met je benen. Maja iedereen moet eerst zien dat Sagan of Nys core en krachtoefeningen doet om te beseffen dat je daarbij baat hebt. Zeker op de lange termijn, want dan betaalt het pas echt uit.
Ja ik ga nu nog 2-3x per week naar de sportschool en de 4-5x per week fietsen. Ben van mening dat je beter wordt van 2x per week sportschool en 3-4x fietsen dan dat je 5-6x per week op de fiets stapt.



Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 25 januari 2018 @ 11:26:30 #259
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_176734460
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:24 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja ik ga nu nog 2-3x per week naar de sportschool en de 4-5x per week fietsen. Ben van mening dat je beter wordt van 2x per week sportschool en 3-4x fietsen dan dat je 5-6x per week op de fiets stapt.
Hoeft imo niet het hele jaar. In het fiets seizoen is wmb 1x per week een uurtje voor onderhoud wel voldoende. In de winter is het een goede aanvulling in de donkere en natte maanden.
  FOK!fotograaf donderdag 25 januari 2018 @ 11:26:30 #260
145146 Andyy
pi_176734461
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:24 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja ik ga nu nog 2-3x per week naar de sportschool en de 4-5x per week fietsen. Ben van mening dat je beter wordt van 2x per week sportschool en 3-4x fietsen dan dat je 5-6x per week op de fiets stapt.
Wat is herstel?
pi_176734487
quote:
6s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:15 schreef Andyy het volgende:
Je mag zelf de dijk uitfietsen bij de meet. Of met Maraca
Echt niet, samen in de berm chillen! *O*
pi_176734511
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:26 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hoeft imo niet het hele jaar. In het fiets seizoen is wmb 1x per week een uurtje voor onderhoud wel voldoende. In de winter is het een goede aanvulling in de donkere en natte maanden.
Ja in de zomer periode vind ik het ook zwaar om 2x per week hard benen te pakken naast het fietsen, dan is 1x per week fullbody of 1x per week fullbody en 1x per week upperbody ook prima.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_176734521
quote:
6s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:26 schreef Andyy het volgende:

[..]

Wat is herstel?
wat?
Maar ik kan 't mis hebben...
  FOK!fotograaf donderdag 25 januari 2018 @ 11:38:13 #264
145146 Andyy
pi_176734691
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:28 schreef Patroon het volgende:

[..]

wat?
Hoe herstel je als je zoveel bezig bent?
  FOK!fotograaf donderdag 25 januari 2018 @ 11:38:56 #265
145146 Andyy
pi_176734704
https://link.marktplaats.nl/m1248074708
quote:
Helaas kwam ik er na de koop pas achter dat je je eigen tot stront moet trappen om überhaupt een beetje normaal met de rest meete komen!
Conclusie niks voor mij,...!!!!
pi_176734875
quote:
6s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:38 schreef Andyy het volgende:

[..]

Hoe herstel je als je zoveel bezig bent?
Mwah, je moet je ritjes er op aanpassen. Als je naar de sportschool gaat belast je weer heel anders dan een rustig ritje van 2uren.

Maandag: gym (benen + upper)
Dinsdag: Fietsen (rustige duur)
Woensdag: extensieve interval
Donderdag: rustige duur
Vrijdag: gym (upper)
Zaterdag: intensieve interval (in voorjaar nog niet echt nodig, dan duur)
Zondag duurrit

Dan heb je al 5 ritjes en 2x sportschool. Als dat teveel is of in het seizoen laat je vrijdag gym vallen en is dat je rustdag ofzo.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_176735109
Ik merk nu zelf inderdaad ook dat mijn fietsniveau gedaald is doordat ik vanaf mijn val in augustus geen core-stability gedaan heb. Iemand nog tips voor core-stability oefeningen waarbij je sleutelbeen niet al te zwaar belast wordt?
  FOK!fotograaf donderdag 25 januari 2018 @ 11:59:28 #268
145146 Andyy
pi_176735176
Buikspieroefeningen, rugplank
  donderdag 25 januari 2018 @ 12:03:10 #269
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
  donderdag 25 januari 2018 @ 12:44:25 #270
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_176736094
quote:
6s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:38 schreef Andyy het volgende:

[..]

Hoe herstel je als je zoveel bezig bent?
Ja, wat Patroon zegt ben ik wel mee eens. Kijk je kan best bovenlijf of core trainen op een rustdag. Je HF gaat er amper van omhoog, immers je hebt als duursporter al een goede conditie. Ik hoef na een sessie bovenlijf ook eigenlijk niet te douchen, ik ga er niet zo van zweten.
En ik kan nadaags een bovenlijftraining ook goed een fietstraining doen omdat je dan toch weer andere spieren aanspreekt.

Ook als je wat vaker krachttraining doet herstel je daarvan ook sneller. Dus dan ben je na 1-2 dagen wel hersteld van een zware benensessie. Die zware benensessie zou ik alleen doen in de winter, en in de zomer die kracht toepassen op de fiets in je wedstrijden of wat dan ook.

Tis in de zomer voor een wielrenner ook niet echt nodig om zware beentrainingen te doen, tenzij je baansprinter bent ofzo. Hangt ook vooral af waar jou prioriteiten liggen als sportman. En dat is voor iedereen anders natuurlijk. Krachttraining moet daar dan ook op worden aangepast, en dan werkt het.

Ik weet nog wel dat ik begon met wielrennen in 1992-1995 ongeveer, en ik ging mee met de schaatsclub-fietsclub. Die mannen deden 's zomers alleen maar fietsen en 's winters alleen maar schaatsen.
Als we dan stonden te wachten zag ik dat de ouderen allemaal een kromme rug hadden en de benen niet meer volledig konden strekken door te korte hamstrings. Dus een soort van half door de knieën gezakt. Vergeet ik nooit meer dat plaatje.

Toen ben ik al begonnen met full body workouts. Omdat ik zag dat als je alleen maar gaat fietsen je op een geg. moment beenspieren hebt als staalkabels en je bovenlijf vergelijkbaar is qua spieropbouw van die van een heroïnejunk. De verhoudingen zijn compleet zoek.
pi_176736107
Eens. Merk ook dat ik sterker ben geworden door sportschool.
  donderdag 25 januari 2018 @ 12:55:04 #272
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_176736282
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:56 schreef Rikkie99 het volgende:
Ik merk nu zelf inderdaad ook dat mijn fietsniveau gedaald is doordat ik vanaf mijn val in augustus geen core-stability gedaan heb. Iemand nog tips voor core-stability oefeningen waarbij je sleutelbeen niet al te zwaar belast wordt?
Als dat sleutelbeen hersteld is ga je beter die spieren eromheen juist trainen om het weer goed sterk te maken.

Schouderoefeningen met een lichte dumbel en push ups en pull ups bijvoorbeeld.
pi_176736305
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 12:44 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, wat Patroon zegt ben ik wel mee eens. Kijk je kan best bovenlijf of core trainen op een rustdag. Je HF gaat er amper van omhoog, immers je hebt als duursporter al een goede conditie. Ik hoef na een sessie bovenlijf ook eigenlijk niet te douchen, ik ga er niet zo van zweten.
En ik kan nadaags een bovenlijftraining ook goed een fietstraining doen omdat je dan toch weer andere spieren aanspreekt.

Ook als je wat vaker krachttraining doet herstel je daarvan ook sneller. Dus dan ben je na 1-2 dagen wel hersteld van een zware benensessie. Die zware benensessie zou ik alleen doen in de winter, en in de zomer die kracht toepassen op de fiets in je wedstrijden of wat dan ook.

Tis in de zomer voor een wielrenner ook niet echt nodig om zware beentrainingen te doen, tenzij je baansprinter bent ofzo. Hangt ook vooral af waar jou prioriteiten liggen als sportman. En dat is voor iedereen anders natuurlijk. Krachttraining moet daar dan ook op worden aangepast, en dan werkt het.

Ik weet nog wel dat ik begon met wielrennen in 1992-1995 ongeveer, en ik ging mee met de schaatsclub-fietsclub. Die mannen deden 's zomers alleen maar fietsen en 's winters alleen maar schaatsen.
Als we dan stonden te wachten zag ik dat de ouderen allemaal een kromme rug hadden en de benen niet meer volledig konden strekken door te korte hamstrings. Dus een soort van half door de knieën gezakt. Vergeet ik nooit meer dat plaatje.

Toen ben ik al begonnen met full body workouts. Omdat ik zag dat als je alleen maar gaat fietsen je op een geg. moment beenspieren hebt als staalkabels en je bovenlijf vergelijkbaar is qua spieropbouw van die van een heroïnejunk. De verhoudingen zijn compleet zoek.
Ja je moet ook niet overdrijven met benen trainen. Ik wilde eerst altijd wel 5 oefeningen doen voor de benen, terwijl ik eigenlijk na 3 bijna geen puf meer had voor oefening 4 en 5. Nu pak ik wat minder oefeningen, maar wel zwaarder. Ik combineer dat ook met explosieve squat jumps op een box. Bijvoorbeeld eerst je benen vermoeien met squats/legpress, bulgarian splitsquat en calf raises en dan die vermoeide spiercellen gelijk inzetten voor 3x 10 boxjumps vanuit hurk positie 60cm hoog zoiets.

Ik dat dat het goed is als je criteriums rijdt om dit te onderhouden, maar dan gewoon 1x per week en maar 6 herhalingen per keer zodat je minder verzuring opbouwt. Sowieso doe ik max 8-10 herhalingen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 25 januari 2018 @ 13:05:26 #274
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_176736424
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 12:56 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja je moet ook niet overdrijven met benen trainen. Ik wilde eerst altijd wel 5 oefeningen doen voor de benen, terwijl ik eigenlijk na 3 bijna geen puf meer had voor oefening 4 en 5. Nu pak ik wat minder oefeningen, maar wel zwaarder. Ik combineer dat ook met explosieve squat jumps op een box. Bijvoorbeeld eerst je benen vermoeien met squats/legpress, bulgarian splitsquat en calf raises en dan die vermoeide spiercellen gelijk inzetten voor 3x 10 boxjumps vanuit hurk positie 60cm hoog zoiets.

Ik dat dat het goed is als je criteriums rijdt om dit te onderhouden, maar dan gewoon 1x per week en maar 6 herhalingen per keer zodat je minder verzuring opbouwt. Sowieso doe ik max 8-10 herhalingen.
Tja welke oefeningen je doet, hoeveel sets of reps daar zijn meningen nogal over verdeeld en is ook een beetje persoonlijke voorkeur. Ik heb mijn basis compound oefeningen en daarna varieer ik met verschillende oefeningen, maar dan in series van ongeveer 3-4 weken. Ben nu weer bezig met dumbel squats. Die zijn ook goed.
pi_176736428
quote:
6s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:38 schreef Andyy het volgende:

[..]

Hoe herstel je als je zoveel bezig bent?
Andy jij bent toch student? Ga je ochtends fietsen en avonds sportschool, heb je zo 2 rustdagen in een week :P
Maar ik kan 't mis hebben...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')