abonnement Unibet Coolblue
pi_176320984
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Alles voor het geld hè.
Als een speler ouder is dan zestien jaar, hoeft de KNVB de ouders niet te informeren. Dat is aan de voetballer zelf.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 12:41:54 #277
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_176320998
quote:
Morgen persconferentie?
Oh.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 12:42:09 #278
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_176321003
Het verbaast mij eerder dat je vanaf 16 al volledig medisch bekwaam bent maar dat is een discussie die hier weer los van staat
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_176321013
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Morgen persconferentie?
Ik dacht te hebben gelezen dat ze daarvoor het persmoment op het trainingskamp zouden gebruiken.
pi_176321078
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Alles voor het geld hè.
Ook al wist Nouri het, dan slaat deze opmerking werkelijk waar nog steeds helemaal nergens op. Nouri is niet opgeleid om de ernst van zo'n situatie in te zien. Hij wil gewoon voetballen. Als hij op de hoogte was gesteld, zal hij er waarschijnlijk alles aan gedaan hebben om ervoor te zorgen dat hij door mocht voetballen. Het is aan Ajax om de juiste keuze te maken en niet voor het geld, maar voor de gezondheid van een speler (persoon) te kiezen. (Neemt niet weg dat met bepaalde afwijkingen best topsport te bedrijven is).

Al wist Nouri het. Ajax wist het ook. En Ajax had hier uiteindelijk de juiste keuze moeten maken. En ja, dat is achteraf inderdaad makkelijk praten. En we weten niet of het zo gelopen is. Maar het is wel zo.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_176321100
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:46 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Ook al wist Nouri het, dan slaat deze opmerking werkelijk waar nog steeds helemaal nergens op. Nouri is niet opgeleid om de ernst van zo'n situatie in te zien. Hij wil gewoon voetballen. Als hij op de hoogte was gesteld, zal hij er waarschijnlijk alles aan gedaan hebben om ervoor te zorgen dat hij door mocht voetballen. Het is aan Ajax om de juiste keuze te maken en niet voor het geld, maar voor de gezondheid van een speler (persoon) te kiezen. (Neemt niet weg dat met bepaalde afwijkingen best topsport te bedrijven is).

Al wist Nouri het. Ajax wist het ook. En Ajax had hier uiteindelijk de juiste keuze moeten maken. En ja, dat is achteraf inderdaad makkelijk praten. En we weten niet of het zo gelopen is. Maar het is wel zo.
nee dat is niet zo. Je bent medisch zelf verantwoordelijk, zeker als hij het schriftelijk en mondeling gehoord heeft zoals nu blijkt.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 12:49:57 #282
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_176321140
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:46 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Ook al wist Nouri het, dan slaat deze opmerking werkelijk waar nog steeds helemaal nergens op. Nouri is niet opgeleid om de ernst van zo'n situatie in te zien. Hij wil gewoon voetballen. Als hij op de hoogte was gesteld, zal hij er waarschijnlijk alles aan gedaan hebben om ervoor te zorgen dat hij door mocht voetballen. Het is aan Ajax om de juiste keuze te maken en niet voor het geld, maar voor de gezondheid van een speler (persoon) te kiezen. (Neemt niet weg dat met bepaalde afwijkingen best topsport te bedrijven is).

Al wist Nouri het. Ajax wist het ook. En Ajax had hier uiteindelijk de juiste keuze moeten maken. En ja, dat is achteraf inderdaad makkelijk praten. En we weten niet of het zo gelopen is. Maar het is wel zo.
Ik neem aan dat die medische gasten wel uitvoerig de situatie aan Nouri hebben uitgelegd, en dat de conclusie dat het ongevaarlijk was niet zomaar is getrokken. Wat Nouri er vervolgens mee deed (wellicht is hem geadviseerd om er beter naar te laten kijken, het te bespreken met zijn ouders, etc) was zijn eigen keuze. Er zal vast de komende dagen nog wel meer naar buiten komen
pi_176321152
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:47 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

nee dat is niet zo. Je bent medisch zelf verantwoordelijk, zeker als hij het schriftelijk en mondeling gehoord heeft zoals nu blijkt.
Dat dus. Medici geven advies, meer niet.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_176321170
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:47 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

nee dat is niet zo. Je bent medisch zelf verantwoordelijk, zeker als hij het schriftelijk en mondeling gehoord heeft zoals nu blijkt.
Waar staat dat laatste? Heb alleen gelezen dat de familie boos is op de KNVB en Ajax.

Maar zoals ik inderdaad al zei, ik geloof zeker wel dat Nouri op de hoogte was. En hij is inderdaad medisch verantwoordelijk over zichzelf. Maar Ajax heeft ook een 'zorgplicht'. Zij hebben op basis van zo'n rapport gegronde redenen om niet verder te gaan met een speler. Contract stopzetten, in een andere functie zetten. Noem maar op.

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:50 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dat dus. Medici geven advies, meer niet.
Ik beweer toch ook nergens iets anders? :P
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  zaterdag 6 januari 2018 @ 12:52:55 #285
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_176321185
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:51 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Waar staat dat laatste? Heb alleen gelezen dat de familie boos is op de KNVB en Ajax.

Maar zoals ik inderdaad al zei, ik geloof zeker wel dat Nouri op de hoogte was. En hij is inderdaad medisch verantwoordelijk over zichzelf. Maar Ajax heeft ook een 'zorgplicht'. Zij hebben op basis van zo'n rapport gegronde redenen om niet verder te gaan met een speler. Contract stopzetten, in een andere functie zetten. Noem maar op.
Mensen die er verstand van hebben kwamen tot de conclusie dat het ongevaarlijk was, en dan contract stopzetten? Je bent niet goed
pi_176321218
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:51 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Waar staat dat laatste? Heb alleen gelezen dat de familie boos is op de KNVB en Ajax.

Maar zoals ik inderdaad al zei, ik geloof zeker wel dat Nouri op de hoogte was. En hij is inderdaad medisch verantwoordelijk over zichzelf. Maar Ajax heeft ook een 'zorgplicht'. Zij hebben op basis van zo'n rapport gegronde redenen om niet verder te gaan met een speler. Contract stopzetten, in een andere functie zetten. Noem maar op.

[..]

Ik beweer toch ook nergens iets anders? :P
Je kraamt alleen maar onzin uit. Even een cursus ethiek volgen en zorgen dat je op de hoogte bent van het laatste nieuws voordat je aan zo'n discussie mee doet.

Ajax heeft dus geen zorgplicht.
pi_176321226
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:52 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Mensen die er verstand van hebben kwamen tot de conclusie dat het ongevaarlijk was, en dan contract stopzetten? Je bent niet goed
Een ongevaarlijke hartafwijking? Nogmaals, waar staat dat? Het kan best zijn dat ik wat artikelen vandaag gemist heb hoor. Maar uiteindelijk bleek het toch niet zo ongevaarlijk te zijn in ieder geval.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  zaterdag 6 januari 2018 @ 12:55:35 #288
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176321234
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:55 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]
Maar uiteindelijk bleek het toch niet zo ongevaarlijk te zijn in ieder geval.
Joh....

Daar heb je echt niets aan nu

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:54 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]
zorgen dat je op de hoogte bent van het laatste nieuws voordat je aan zo'n discussie mee doet.


  zaterdag 6 januari 2018 @ 13:02:41 #289
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_176321340
Het lijkt me ook wel lastig om zoiets aan je ouders te melden. Zonder te willen generaliseren (let op, nu ga ik generaliseren) is het in dat soort families/culturen ook nog eens zo dat de druk van de hele familie op je rust.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_176321419
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 13:02 schreef Caland het volgende:
Het lijkt me ook wel lastig om zoiets aan je ouders te melden. Zonder te willen generaliseren (let op, nu ga ik generaliseren) is het in dat soort families/culturen ook nog eens zo dat de druk van de hele familie op je rust.
Dan nog is het Nouri zijn probleem, niet dat van Ajax. Net als het Nouri zijn probleem is dat hij bleef voetballen. Het risico ligt bij hem, niet bij ajax of de knvb.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 13:08:08 #291
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176321426
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 13:07 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Dan nog is het Nouri zijn probleem, niet dat van Ajax. Net als het Nouri zijn probleem is dat hij bleef voetballen. Het risico ligt bij hem, niet bij ajax of de knvb.
Dat zal dus onderdeel worden van de juridische strijd... Wie heeft gelijk, wie heeft zorgplicht, wie heeft verzaakt enz enz...
  zaterdag 6 januari 2018 @ 13:12:14 #292
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_176321485
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 13:07 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Dan nog is het Nouri zijn probleem, niet dat van Ajax. Net als het Nouri zijn probleem is dat hij bleef voetballen. Het risico ligt bij hem, niet bij ajax of de knvb.
Zowel de KNVB als Ajax waren blijkbaar van mening dat er met die afwijking prima topsport te bedrijven was. Die inschatting zal vast niet door koekenbakkers gemaakt zijn

Hoe er gehandeld is op het veld is natuurlijk nog wel een dingetje dan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_176321494
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 13:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat zal dus onderdeel worden van de juridische strijd... Wie heeft gelijk, wie heeft zorgplicht, wie heeft verzaakt enz enz...
Het gaat enkel om financiële genoegdoening van de familie. Als dit om een stratenmaker ging die tijdens zijn werk zou zijn overleden zou niemand zich er druk over maken.
pi_176321524
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 13:12 schreef Caland het volgende:

[..]

Zowel de KNVB als Ajax waren blijkbaar van mening dat er met die afwijking prima topsport te bedrijven was. Die inschatting zal vast niet door koekenbakkers gedaan zijn

Hoe er gehandeld is op het veld is natuurlijk nog wel een dingetje dan.
Moeten ze die arts dan persoonlijk aansprakelijk stellen? Die zal ook naar eer en geweten gehandeld hebben. Of dat precies volgens het protocol was is niet zo relevant.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 13:15:32 #295
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_176321540
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:55 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Een ongevaarlijke hartafwijking? Nogmaals, waar staat dat? Het kan best zijn dat ik wat artikelen vandaag gemist heb hoor. Maar uiteindelijk bleek het toch niet zo ongevaarlijk te zijn in ieder geval.
Zit dan ook niet onzin uit te kramen als je niet op de hoogte bent
  zaterdag 6 januari 2018 @ 13:15:47 #296
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176321546
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:55 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Een ongevaarlijke hartafwijking? Nogmaals, waar staat dat? Het kan best zijn dat ik wat artikelen vandaag gemist heb hoor. Maar uiteindelijk bleek het toch niet zo ongevaarlijk te zijn in ieder geval.
Jij kunt met zekerheid zeggen dat hetgeen in 2014 is opgemerkt door een arts van de KNVB, ook de oorzaak is van het hartfalen in 2017?
Nee, dat kun jij niet.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 13:16:19 #297
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176321553
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 13:12 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Het gaat enkel om financiële genoegdoening van de familie. Als dit om een stratenmaker ging die tijdens zijn werk zou zijn overleden zou niemand zich er druk over maken.
Dat zou best kunnen ja. Wat stratemaker betreft sowieso...

Maar ja, ik dacht nav eerste berichten dat contact goed was tussen Ajax en familie Nouri. Ajax betaalt hem ook gewoon door, en ik heb het idee dat Ajax daar best tijdje mee door wil gaan. Maar ja, financieel onafhankelijk worden ze niet met jeugdsalaris wat Nouri heeft. Wellicht dat dat inderdaad meespeelt.

Dat familie niet wist (als dat zo is) dat Nouri een hartafwijking heeft ligt niet aan KNVB of Ajax, immers Nouri is ingelicht en hij heeft zelf de verantwoordelijkheid om zijn familie in te lichten. Blijft over hoe er gehandeld is op het veld.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 13:16:37 #298
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_176321558
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 13:14 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Moeten ze die arts dan persoonlijk aansprakelijk stellen? Die zal ook naar eer en geweten gehandeld hebben. Of dat precies volgens het protocol was is niet zo relevant.
Het lijkt een beetje getouwtrek om niks

Maar als Ajax blijkbaar terughoudend is om medische dossiers vrij te geven aan familie dan snap ik wel dat er argwaan ontstaat.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 6 januari 2018 @ 13:17:47 #299
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176321577
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 13:16 schreef Caland het volgende:

[..]

Het lijkt een beetje getouwtrek om niks

Maar als Ajax blijkbaar terughoudend is om medische dossiers vrij te geven aan familie dan snap ik wel dat er argwaan ontstaat.
Mja, ik kan het me wel voorstellen. Straks heb je gelijk 50 artsen die roepen dat ze wel weten wat er aan de hand was. Zonder dat ze er zelf bij waren... Alhoewel, die heb je nu al
  zaterdag 6 januari 2018 @ 13:19:02 #300
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176321595
Verklaring Ajax

quote:
Naar aanleiding van het artikel van het NRC Handelsblad heeft Ajax een verklaring naar buiten gebracht: ‘De familie Nouri wil, net als Ajax, precies weten wat er is gebeurd met Abdelhak. Het is al enige tijd bij ons bekend dat zij een advocaat hebben ingeschakeld die, net als wij onderzoek doet. Wij werken daar vanzelfsprekend volledig aan mee, alles wat wij hebben en weten is aan hen ter beschikking gesteld. Wij verstrekken geen inhoudelijke informatie aan derden zoals de media, aangezien het hier om een medisch en dus vertrouwelijk dossier gaat. Wij hebben goed contact met de familie Nouri en wij communiceren bij voorkeur rechtstreeks met hen.’
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')