FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Dongel in auto
larry_flyntwoensdag 20 december 2017 @ 14:09
Hoi allemaal,

Ik heb een nieuwe auto gekocht en wil deze natuurlijk laten verzekeren. Ik heb zitten kijken naar de anwb verzekering met zo Dongel erbij. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik krijg een C3 Puretech, weet iemand waar ik die dongel in moet steken? Is dit een usb stick?
sneakydesertwoensdag 20 december 2017 @ 14:11
Ik weet niet precies wat het is, maar het lijkt me een apparaat met GPS dat je rijgedrag in kaart brengt.
Sometimeswoensdag 20 december 2017 @ 14:12
Geen usb, maar stekker voor de OBD poort.

https://www.anwb.nl/verze(...)veilig-rijden/dongel
zeerwoensdag 20 december 2017 @ 14:12
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:11 schreef sneakydesert het volgende:
Ik weet niet precies wat het is, maar het lijkt me een apparaat met GPS dat je rijgedrag in kaart brengt.
als je dan rijdt als een bejaarde krijg je paar procenten korting
en weet de anwb dat je diverse minnaressen hebt
larry_flyntwoensdag 20 december 2017 @ 14:13
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:12 schreef Sometimes het volgende:
Geen usb, maar stekker voor de OBD poort.

https://www.anwb.nl/verze(...)veilig-rijden/dongel
Ok dus je ziet hem niet?
Zit op het dashboard wel een usb ingang, maar geen zin om hem daarin te moeten steken.
Sometimeswoensdag 20 december 2017 @ 14:13
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:13 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Ok dus je ziet hem niet?
Zit op het dashboard wel een usb ingang, maar geen zin om hem daarin te moeten steken.
Hangt er vanaf waar die poort zit, dat is gewoonlijk onder je dashboard.
mrPaneraiwoensdag 20 december 2017 @ 14:15
links van je stuur is een klep waar je zekeringen en je de OBD poort vind, daar moet je dat ding inpluggen.

benieuwd of je die klep er terug opkrijgt als de dongel insteekt.
cover-fuse-box-elm327-citroen-c3-2.jpg

fuses-box-steering-wheel-citroen-c3.jpg
Ferwoensdag 20 december 2017 @ 14:37
Op de OBD poort, meestal ergens onder je dashboard. Maar dat heeft alleen zin, als je beetje vloeiend rijd.
d4v1dwoensdag 20 december 2017 @ 14:44
Je laat je toch niet vrijwillig volgen door je verzekering :? Hebben mensen tegenwoordig geen behoefte meer aan privacy?
nogeenoudebekendewoensdag 20 december 2017 @ 14:46
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:44 schreef d4v1d het volgende:
Je laat je toch niet vrijwillig volgen door je verzekering :? Hebben mensen tegenwoordig geen behoefte meer aan privacy?
Privacy is voor sommigen blijkbaar maar een paar euro waard die ze dan besparen op hun premie. Dat hetzelfde apparaat ervoor kan zorgen dat je een flinke douw krijgt na een ongeluk denken ze niet bij na (want dat gebeurt hen toch niet...)
RingBewonerwoensdag 20 december 2017 @ 14:47
Het staat toch vrij duidelijk op de site van de ANWB. Daarbij, je kan een chat met ze starten, doe dat!

Trouwens, ik zou niet weten waarom je de ANWB toegang geeft tot waar jij bent voor een paar euro korting......
CoolGuywoensdag 20 december 2017 @ 14:47
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:46 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Privacy is voor sommigen blijkbaar maar een paar euro waard die ze dan besparen op hun premie. Dat hetzelfde apparaat ervoor kan zorgen dat je een flinke douw krijgt na een ongeluk denken ze niet bij na (want dat gebeurt hen toch niet...)
Lol inderdaad, maar zo te zien kan die kap er niet terug op met die dongle erbij, en dat allemaal voor een paar grijpstuivers aan besparing op de verzekering, want dat kan er niet van af, maar wťl een nieuwe auto kopen. :') 8)7
RingBewonerwoensdag 20 december 2017 @ 14:52
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Lol inderdaad, maar zo te zien kan die kap er niet terug op met die dongle erbij, en dat allemaal voor een paar grijpstuivers aan besparing op de verzekering, want dat kan er niet van af, maar wťl een nieuwe auto kopen. :') 8)7
Hoeft niet perse. In sommige auto's is het weggewerkt in het middenconsole, dan hoef je geen kap te verwijderen.
CoolGuywoensdag 20 december 2017 @ 14:53
quote:
14s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:52 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Hoeft niet perse. In sommige auto's is het weggewerkt in het middenconsole, dan hoef je geen kap te verwijderen.
Daar zit er blijkbaar een, maar daar heeft hij 'geen zin in' om hem daar in te moeten steken.

Edit: volgens mij gaat TS uit van een USB dongle, en daarvoor zal een aansluiting op de middenconsole zitten, maar dit is een OBD dongle en die poort is voor zo ver ik weet niet zo maar toegankelijk vanaf de middenconsole bij een C3, want die zit links naar beneden naast het stuur en daar zit een kap voor.
Glijdt_lichtwoensdag 20 december 2017 @ 14:53
Jezelf laten volgen door een dongel die qua 'veiligheid' echt te dom om te poepen is :')..

Als jij een noodstop moet maken vanwege een overstekende hert ben je volgens die dongel onveilig bezig, want je remt hard..

Verder privacy opgeven om een veel te dure verzekering, want dat is die van ANWB iets goedkoper (nog steeds veel te duur) te maken..

Hoe enorm dom kun je zijn..
Dvenwoensdag 20 december 2017 @ 15:13
Ojee, krijgen we dat privacy-gejank van die paar kneuzen weer :')
nogeenoudebekendewoensdag 20 december 2017 @ 15:20
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:13 schreef Dven het volgende:
Ojee, krijgen we dat privacy-gejank van die paar kneuzen weer :')
Ohjee daar komt Dven weer tegen de stroom in zwemmen. :').
Clupeawoensdag 20 december 2017 @ 15:23
Het schijnt dat die dingen van de ANWB zo strak zijn afgesteld dat je het eigenlijk nooit goed doet: je gaat altijd wel ergens te snel door een bochtje en dan ben je je korting kwijt.
Dvenwoensdag 20 december 2017 @ 15:28
quote:
10s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:20 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ohjee daar komt Dven weer tegen de stroom in zwemmen. :').
Of je leest gewoon even wat meer bij de verschillende bonden over het dongeltje en dan zie je dat het allemaal wel meevalt en niet echt nodig is om te roeptoeteren over privacy en een paar procentjes korting. Maar dat zal vast te veel werk zijn :)

https://www.anwb.nl/verze(...)/veelgestelde-vragen

Succes.
Isdatzowoensdag 20 december 2017 @ 15:30
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Of je leest gewoon even wat meer bij de verschillende bonden over het dongeltje en dan zie je dat het allemaal wel meevalt en niet echt nodig is om te roeptoeteren over privacy en een paar procentjes korting.

https://www.anwb.nl/verze(...)/veelgestelde-vragen
Wij van wc-eend.
CoolGuywoensdag 20 december 2017 @ 15:31
De korting die je krijgt is maar 10%. Wat kost een standaard all risk verzekering voor een C3?
Dvenwoensdag 20 december 2017 @ 15:32
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wij van wc-eend.
Ja man.
Dvenwoensdag 20 december 2017 @ 15:32
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:31 schreef CoolGuy het volgende:
De korting die je krijgt is maar 10%. Wat kost een standaard all risk verzekering voor een C3?
Tot 30%

Alsnog blijft de ANWB duur, dat wel. Maar goed, dat is de kwestie niet.
d4v1dwoensdag 20 december 2017 @ 15:34
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja man.
Maargoed, dit is ANWB. En de rest van de verzekeraars?

Is er ook een onderzoek van een onafhankelijke partij?
Isdatzowoensdag 20 december 2017 @ 15:34
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja man.
Precies.
CoolGuywoensdag 20 december 2017 @ 15:35
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Tot 30%

Alsnog blijft de ANWB duur, dat wel. Maar goed, dat is de kwestie niet.
Tot 30% ? ik las in de gauwigheid op de link die je gaf iets van 10%, van een verzekering die in beginsel dus al te duur is, dus vraag ik me af waarom je dan niet naar een goedkopere verzekering gaat zůnder dongle, maar wat ik vooral apart vind is dat er dan een nieuwe auto gekocht wordt, want dat kan blijkbaar, maar dan wel alles aangrijpen voor maximaal 30% korting op een paar tientjes.
Glijdt_lichtwoensdag 20 december 2017 @ 15:35
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Of je leest gewoon even wat meer bij de verschillende bonden over het dongeltje en dan zie je dat het allemaal wel meevalt en niet echt nodig is om te roeptoeteren over privacy en een paar procentjes korting. Maar dat zal vast te veel werk zijn :)

https://www.anwb.nl/verze(...)/veelgestelde-vragen

Succes.
Alleen betaal je zelfs met maximale korting +bronzen lidmaatschap ANWB (nog eens 12,5% korting) nog steeds §10 per maand meer dan bij allsecur.

En nee, de ANWB hoeft niks van mijn auto te weten als verzekeraar, behalve dat ie door de APK komt.

Elk 'probleem' met je auto kan via de dongel opgeslagen worden. Je hele rit kan gevolgd worden, anders zou dat ding immers niks hunnen versturen.

En hard remmen voor een file is uit den boze, veel beter rem je zachtjes via de vluchtstrook
Isdatzowoensdag 20 december 2017 @ 15:37
In 3 situaties kunnen de persoonlijke gegevens en de rijdata worden ontkoppeld of gewist:

1. Bij de beŽindiging van de overeenkomst worden de persoonlijke gegevens ontkoppeld van de rijdata. Uitzondering hierop is als er nog een schadebehandeling loopt. Ook bij een dispuut ontkoppelen we de data pas na afronding van het dispuut. Daarna blijven we de rijdata anoniem gebruiken voor statistische analyses.

2. Je kunt zelf een verzoek indienen om de rijdata te wissen. Dit doe je door een schriftelijk verzoek in te dienen via [email protected] Dit kan alleen na beŽindiging van de overeenkomst. Het daadwerkelijk wissen van de door de stick ofwel dongel verzamelde data vindt plaats uiterlijk een maand na de aanvraag.

3. Je kunt ook een verzoek indienen om alle data te ontvangen. Ook hiervoor dien je een schriftelijk verzoek in via: [email protected]

------

Jouw rijgegevens worden na beŽindiging van de verzekeringsovereenkomst losgekoppeld van identificerende gegevens zoals naam, polisnummer en adres. De anonieme rijgegevens blijven wel bewaard en kunnen nog steeds worden gebruikt voor statistische analyses. Deze rijgegevens zijn echter niet meer herleidbaar naar jou als persoon.

Ja, vast. Dat hebben we eerder gehoord. Bovenstaand schept bij mij niet heel veel vertrouwen.

Onderstaand overigens ook niet :') .

Hoe goed is de stick/dongel beveiligd?
Wij hebben de beveiliging van de stick getest. Daaruit is gebleken dat de stick goed is beveiligd. Mocht de praktijk anders uitwijzen dan ondernemen wij direct stappen.
d4v1dwoensdag 20 december 2017 @ 15:38
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:37 schreef Isdatzo het volgende:
In 3 situaties kunnen de persoonlijke gegevens en de rijdata worden ontkoppeld of gewist:

1. Bij de beŽindiging van de overeenkomst worden de persoonlijke gegevens ontkoppeld van de rijdata. Uitzondering hierop is als er nog een schadebehandeling loopt. Ook bij een dispuut ontkoppelen we de data pas na afronding van het dispuut. Daarna blijven we de rijdata anoniem gebruiken voor statistische analyses.

2. Je kunt zelf een verzoek indienen om de rijdata te wissen. Dit doe je door een schriftelijk verzoek in te dienen via [email protected] Dit kan alleen na beŽindiging van de overeenkomst. Het daadwerkelijk wissen van de door de stick ofwel dongel verzamelde data vindt plaats uiterlijk een maand na de aanvraag.

3. Je kunt ook een verzoek indienen om alle data te ontvangen. Ook hiervoor dien je een schriftelijk verzoek in via: [email protected]

------

Jouw rijgegevens worden na beŽindiging van de verzekeringsovereenkomst losgekoppeld van identificerende gegevens zoals naam, polisnummer en adres. De anonieme rijgegevens blijven wel bewaard en kunnen nog steeds worden gebruikt voor statistische analyses. Deze rijgegevens zijn echter niet meer herleidbaar naar jou als persoon.

Bovenstaand schept bij mij niet heel veel vertrouwen.

Onderstaand overigens ook niet :') .

Hoe goed is de stick/dongel beveiligd?
Wij hebben de beveiliging van de stick getest. Daaruit is gebleken dat de stick goed is beveiligd. Mocht de praktijk anders uitwijzen dan ondernemen wij direct stappen.

Tijd voor een onafhankelijke security audit over de dongel en de systemen waar de data wordt bewaard.
Isdatzowoensdag 20 december 2017 @ 15:42
Verder is het volstrekt onduidelijk op basis waarvan je 'score' nou berekend wordt. Met een beetje pech schoppen ze je uit de polis, en dat mag je dan bij het afsluiten van de volgende verzekering aangeven. Kan je lachen.
Sloggiwoensdag 20 december 2017 @ 16:53
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Of je leest gewoon even wat meer bij de verschillende bonden over het dongeltje en dan zie je dat het allemaal wel meevalt en niet echt nodig is om te roeptoeteren over privacy en een paar procentjes korting. Maar dat zal vast te veel werk zijn :)

https://www.anwb.nl/verze(...)/veelgestelde-vragen

Succes.
quote:
Bij de OV-chipkaart en Translink staat de privacy van kaarthouders voorop. Gegevens zijn bij ons in goede handen. Op de chip in de OV-chipkaart staan geen persoonsgegevens, behalve een geboortedatum op een persoonlijke OV-chipkaart. Wij koppelen alleen persoonsgegevens aan kaartgegevens om service te verlenen aan reizigers. Daarbij voldoen wij aan de wet bescherming persoonsgegevens.
Aldus Translink. Allemaal even lachen mensen.
larry_flyntwoensdag 20 december 2017 @ 18:06
Pff over privacy kan ik echt niet wakker liggen. Als ze iets willen weten komen ze er toch wel achter.
Dit was de goedkoopste verzekering die ik kon vinden. §50 per maand. Als jullie een goedkopere vinden be mine guest
Carlos93woensdag 20 december 2017 @ 18:42
Nooit doen, je wordt uiteindelijk gewoon genaaid.
Captain_Jack_Sparrowwoensdag 20 december 2017 @ 18:59
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Of je leest gewoon even wat meer bij de verschillende bonden over het dongeltje en dan zie je dat het allemaal wel meevalt en niet echt nodig is om te roeptoeteren over privacy en een paar procentjes korting. Maar dat zal vast te veel werk zijn :)

https://www.anwb.nl/verze(...)/veelgestelde-vragen

Succes.
Wie gaat zichzelf hier nu vrijwillig aan blootstellen?

quote:
Maatregelen bij slecht rijgedrag

Wie in een kwartaal 3 keer een ‘gevaarlijke rijstijl’ laat zien in dezelfde categorie (bijvoorbeeld te hard remmen) krijgt over dat kwartaal 0% korting. Omdat je standaard ingeschaald wordt op 10% korting, moet je de al ontvangen korting terugbetalen.
Laat je 6 keer in een jaar een gevaarlijke rijstijl laat zien op het onderdeel snelheid, dan verlies je ook je korting (voor het kwartaal waarin je de 6e melding krijgt). ANWB neemt dan ook contact met je op om je rijstijl te bespreken. Je krijgt dan 30 dagen de tijd om veiliger te rijden. Vindt de verzekeraar dat je je rijstijl niet voldoende verbetert, dan kan de verzekeraar je polis opzeggen.
Heb je een keer meer dan 40 km per uur te hard gereden? Dan neemt de ANWB contact met je op om de consequenties van dit gedrag te bespreken. Je moet er dan binnen 30 dagen voor zorgen dat je uit de categorie ‘onveilig rijgedrag’ komt door je rijgedrag genoeg te verbeteren. Lukt dat niet, dan wordt je verzekering binnen 14 dagen opgezegd.
Heb je meer dan 50 km per uur te hard gereden? Ook dan neemt de ANWB contact met je op om de consequenties van dit gedrag te bespreken. Je moet dan binnen 5 dagen een andere verzekering afsluiten en de verzekering bij de ANWB beŽindigen. Ben je te laat, dan zegt de ANWB je polis op. Het is dan lastiger je auto bij een andere maatschappij te verzekeren.
20100woensdag 20 december 2017 @ 19:21
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:12 schreef zeer het volgende:

[..]

als je dan rijdt als een bejaarde krijg je paar procenten korting
en weet de anwb dat je diverse minnaressen hebt
iemand die een C3 rijdt minnaressen? :') die mag al blij zijn als hij een dik vadsig wijf met pittig kapsel met 3 koters van 3 verschillende marokkanen kan scoren
jeroen25woensdag 20 december 2017 @ 19:33
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Of je leest gewoon even wat meer bij de verschillende bonden over het dongeltje en dan zie je dat het allemaal wel meevalt en niet echt nodig is om te roeptoeteren over privacy en een paar procentjes korting. Maar dat zal vast te veel werk zijn :)

https://www.anwb.nl/verze(...)/veelgestelde-vragen

Succes.
quote:
Veilig rijden is in eerste instantie dat je je aan de verkeersregels houdt, bijvoorbeeld het gas loslaten als je een verkeersbord nadert.
:D
house_is_a_feelingwoensdag 20 december 2017 @ 23:00
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:06 schreef larry_flynt het volgende:
Pff over privacy kan ik echt niet wakker liggen. Als ze iets willen weten komen ze er toch wel achter.
Dit was de goedkoopste verzekering die ik kon vinden. §50 per maand. Als jullie een goedkopere vinden be mine guest
Ja, internet verzekeraars en andere goedkope tussenpersonen. PMA, United, Lancyr. Beetje googlen en je bespaart zo de helft vergeleken met aanbieders als anwb.
nanukdonderdag 21 december 2017 @ 08:05
Op zich zo ik het wel leuk vinden om die data van mezelf te verzamelen voor een maandje of zo. Gewoon eens kijken hoe ik ingeschat wordt. Maar om dat te koppelen aan een verzekering lijkt me toch heel onwenselijk. De huidige no-claim regeling vind ik voldoende om de brokkenpiloten er uit te halen.
GM78donderdag 21 december 2017 @ 09:12
Sowieso een verzekering bij de ANWB :')

Zelfs met korting zijn hun nog een van de duurste _O-
nogeenoudebekendedonderdag 21 december 2017 @ 09:18
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:06 schreef larry_flynt het volgende:
Pff over privacy kan ik echt niet wakker liggen. Als ze iets willen weten komen ze er toch wel achter.
Dit was de goedkoopste verzekering die ik kon vinden. §50 per maand. Als jullie een goedkopere vinden be mine guest
De eerste link die je via Google krijgt is niet de goedkoopste. Dat is degene die het meest aan Google betaalt om bovenaan te staan. Dat kunnen ze zich veroorloven door niet de goedkoopste te zijn en niet uit te keren wanneer dat wel zou moeten gebaseerd op rauwe computerdata die geen rekening houdt met de omstandigheden ter plaatse.
Metro2005donderdag 21 december 2017 @ 09:22
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Of je leest gewoon even wat meer bij de verschillende bonden over het dongeltje en dan zie je dat het allemaal wel meevalt en niet echt nodig is om te roeptoeteren over privacy en een paar procentjes korting. Maar dat zal vast te veel werk zijn :)

https://www.anwb.nl/verze(...)/veelgestelde-vragen

Succes.
De ANWB als bron gebruiken _O-

Je bent echt een volslagen debiel als je voor een paar euro besparing je constant laat volgen en als je pech hebt bij een ongeluk ook nog de lul kan zijn omdat die dongle iets geregistreerd heeft wat tegen je gebruikt kan worden. Daarnaast ben je ook nog eens vatbaar voor wat de ANWB als 'onveilig' rijgedrag ziet. Rij je 55km/u op een 50km/u weg dan kan het zomaar zijn dat de ANWB denkt: Helaas, dat wordt geen korting meer.

Dit is gewoon jezelf keihard naaien.
borbitdonderdag 21 december 2017 @ 10:00
Je mag 3 keer per kwartaal stevig remmen. Lijkt me echt kut dat je op een file afrijd en zo rustig mogelijk probeert te stoppen omdat je anders extra moet dokken...
GX3donderdag 21 december 2017 @ 16:32
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2017 10:00 schreef borbit het volgende:
Je mag 3 keer per kwartaal stevig remmen. Lijkt me echt kut dat je op een file afrijd en zo rustig mogelijk probeert te stoppen omdat je anders extra moet dokken...
Bij een plotselinge file niet stevig remmen maar de auto uit laten rollen op de vluchtstrook. ^O^
borbitdonderdag 21 december 2017 @ 17:54
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2017 16:32 schreef GX3 het volgende:

[..]

Bij een plotselinge file niet stevig remmen maar de auto uit laten rollen op de vluchtstrook. ^O^
Blok beton meenemen met een touw aan de trekhaak uit het raampje gooien. Dat ziet de dongle misschien niet?
jeroen25donderdag 21 december 2017 @ 19:53
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2017 17:54 schreef borbit het volgende:

[..]

Blok beton meenemen met een touw aan de trekhaak uit het raampje gooien. Dat ziet de dongle misschien niet?
Die dongel zal direct de versnelling/vertraging meten.
Of deze dan wordt veroorzaakt door remmen, een blok beton aan een touw of een stilstaande voorganger maakt dan niets uit.
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2017 16:32 schreef GX3 het volgende:

[..]

Bij een plotselinge file niet stevig remmen maar de auto uit laten rollen op de vluchtstrook. ^O^
Of de dongel zo monteren dat deze bij plots remmen los komt en via een opening in de grill zijn weg vervolgt: geen hoge vertraging.

Zouden ze er achter komen als je dat ding thuis aan een voedinkje legt?
Leandradonderdag 21 december 2017 @ 19:56
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:34 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Maargoed, dit is ANWB. En de rest van de verzekeraars?

Is er ook een onderzoek van een onafhankelijke partij?
Centraal Beheer of Interpolis heeft ook zo'n verhaal qua verzekering, dat is dan ook gelijk om te checken of je auto nog wel helemaal goed werkt :')
T42donderdag 21 december 2017 @ 22:52
heb die voor werk gehad ze weten zelfs waar ja naar luistert op de radio..
phpmystyledonderdag 21 december 2017 @ 22:53
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 19:33 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

[..]

:D
_O-
T42donderdag 21 december 2017 @ 22:53
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 19:53 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Die dongel zal direct de versnelling/vertraging meten.
Of deze dan wordt veroorzaakt door remmen, een blok beton aan een touw of een stilstaande voorganger maakt dan niets uit.

[..]

Of de dongel zo monteren dat deze bij plots remmen los komt en via een opening in de grill zijn weg vervolgt: geen hoge vertraging.

Zouden ze er achter komen als je dat ding thuis aan een voedinkje legt?
je auto heeft computer weet je toch wel? dongel is zeg maar een gps en zender meer niet.
dus bij uittrekken en insteken laad die gewoon alle gegevens weer ook van je hard remmen
T42donderdag 21 december 2017 @ 22:57
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:06 schreef larry_flynt het volgende:
Pff over privacy kan ik echt niet wakker liggen. Als ze iets willen weten komen ze er toch wel achter.
Dit was de goedkoopste verzekering die ik kon vinden. §50 per maand. Als jullie een goedkopere vinden be mine guest
wat voor verzekering? wa? allrisk?
borbitdonderdag 21 december 2017 @ 23:51
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 22:53 schreef T42 het volgende:

[..]

je auto heeft computer weet je toch wel? dongel is zeg maar een gps en zender meer niet.
dus bij uittrekken en insteken laad die gewoon alle gegevens weer ook van je hard remmen
Heeft ie GPS dan? Dat ding zit ergens weggestopt in je auto. Voor GPS moet ie de satellieten kunnen "zien"?
Glijdt_lichtdonderdag 21 december 2017 @ 23:55
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2017 23:51 schreef borbit het volgende:

[..]

Heeft ie GPS dan? Dat ding zit ergens weggestopt in je auto. Voor GPS moet ie de satellieten kunnen "zien"?
Geen gps, maar als het ding een zender heeft valt met het verzenden prima de locatie te bepalen als je verbinding krijgt met 3 masten.

Verder krijgt de dongel gewoon de obd snelheid binnen. Die kan dus ook daarmee zien of je hard remt..
oldfordvrijdag 22 december 2017 @ 09:11
Ja hoor, volgens de ANWB heeft het ding GPS en een G-kracht meter.
Ze maken geen gebruik van communicatie met de auto.
Simpel omdat tot 2005 het niet verplicht was om de snelheid (en daardoor gereden afstand) aanwezig te hebben in het motor-management.

Uit de veel gestelde vragen:

Hoe meten jullie de rijscore over de onderdelen snelheid, optrekken, remmen en het nemen van bochten?

Wij meten elk van deze 4 onderdelen door gebruik te maken van GPS en de gegevens van G-krachtmeter die wij verkrijgen via de stick/dongel.

Voor het meten van de acceleratie gebruiken wij de g-krachtmeter. Acceleratie is een maatstaf om het tempo in verandering van snelheid te meten. Voorbeeld: als jouw snelheid snel toeneemt over een kort tijd, is de acceleratie hoger dan wanneer je langzamer optrekt. Remmen is vergelijkbaar aan acceleratie en meet de mate waarop de auto afremt.
Metalfreakvrijdag 22 december 2017 @ 09:21
Echt, mensen die dit overwegen 8)7

Sowieso is mijn OBD poort al in gebruik door mijn eigen OBD dongel en daarbij: zou je een keer meedoen aan een antisliptraining of circuittraining, hang je al, terwijl dat de veiligheid juist best ten goede zou kunnen komen. Kom je regelmatig in Duitsland waar je legaal hard mag rijden, ben je al de zak. Echt, wie trapt hier nu in???

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:11 schreef oldford het volgende:
Ja hoor, volgens de ANWB heeft het ding GPS en een G-kracht meter.
Ze maken geen gebruik van communicatie met de auto.
Simpel omdat tot 2005 het niet verplicht was om de snelheid (en daardoor gereden afstand) aanwezig te hebben in het motor-management.

Uit de veel gestelde vragen:

Hoe meten jullie de rijscore over de onderdelen snelheid, optrekken, remmen en het nemen van bochten?

Wij meten elk van deze 4 onderdelen door gebruik te maken van GPS en de gegevens van G-krachtmeter die wij verkrijgen via de stick/dongel.

Voor het meten van de acceleratie gebruiken wij de g-krachtmeter. Acceleratie is een maatstaf om het tempo in verandering van snelheid te meten. Voorbeeld: als jouw snelheid snel toeneemt over een kort tijd, is de acceleratie hoger dan wanneer je langzamer optrekt. Remmen is vergelijkbaar aan acceleratie en meet de mate waarop de auto afremt.
Ja leuk, ik heb een snellere auto dan 80% van de andere weggebruikers, als ik alleen al de rem loslaat ben ik al sneller dan die Fiat Panda van opa Harry. En af en toe je auto eens goed de sporen geven is helemaal niet slecht voor je auto (mits warmgereden)
oldfordvrijdag 22 december 2017 @ 10:07
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:21 schreef Metalfreak het volgende:
Kom je regelmatig in Duitsland waar je legaal hard mag rijden, ben je al de zak.
Als je gewoon een beetje verder gelezen had, zou je weten dat je rijstijl niet beoordeeld wordt als je de grens overgaat. Niet gaan piepen voor je geknepen wordt.
En o ja, ik ben geen voorstander van dit soort registraties.

Uit de veel gestelde vragen:

Hoe werkt de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering in het buitenland?

Je bent gewoon goed verzekerd in de landen die op de groene kaart vermeld staan. De kilometers die je rijdt buiten Nederland worden niet meegenomen in het berekenen van jouw rijscore.
Isdatzovrijdag 22 december 2017 @ 10:11
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:07 schreef oldford het volgende:

[..]

Als je gewoon een beetje verder gelezen had, zou je weten dat je rijstijl niet beoordeeld wordt als je de grens overgaat. Niet gaan piepen voor je geknepen wordt.
En o ja, ik ben geen voorstander van dit soort registraties.

Uit de veel gestelde vragen:

Hoe werkt de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering in het buitenland?

Je bent gewoon goed verzekerd in de landen die op de groene kaart vermeld staan. De kilometers die je rijdt buiten Nederland worden niet meegenomen in het berekenen van jouw rijscore.
Dat zeggen ze wel, maar je hebt geen enkele inzage in hoe dat systeem jouw score berekent.

Het is zo compleet ondoorzichtig.
Sounddragonvrijdag 22 december 2017 @ 10:24
Wes maar blij dat dat tegenwoordig zo kan; vroeger kreeg je gewoon standaard een oud omaatje mee van de ANWB die controleerde hoe je reed.
Metalfreakvrijdag 22 december 2017 @ 10:31
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:07 schreef oldford het volgende:

[..]

Als je gewoon een beetje verder gelezen had, zou je weten dat je rijstijl niet beoordeeld wordt als je de grens overgaat. Niet gaan piepen voor je geknepen wordt.
En o ja, ik ben geen voorstander van dit soort registraties.

Uit de veel gestelde vragen:

Hoe werkt de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering in het buitenland?

Je bent gewoon goed verzekerd in de landen die op de groene kaart vermeld staan. De kilometers die je rijdt buiten Nederland worden niet meegenomen in het berekenen van jouw rijscore.
Ja, wie garandeert dat? Dat systeem staat dan nog steeds aan. Echt, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om voor een autoverzekering met een dergelijke constructie te gaan. Dan maar een paar euro meer betalen.
Mr.Pingvrijdag 22 december 2017 @ 11:25
Ik wil ook zo'n dongel in de beemer!
Kan je die ook zelf uitlezen?
nogeenoudebekendevrijdag 22 december 2017 @ 11:29
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:07 schreef oldford het volgende:

[..]

Als je gewoon een beetje verder gelezen had, zou je weten dat je rijstijl niet beoordeeld wordt als je de grens overgaat. Niet gaan piepen voor je geknepen wordt.
En o ja, ik ben geen voorstander van dit soort registraties.

Uit de veel gestelde vragen:

Hoe werkt de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering in het buitenland?

Je bent gewoon goed verzekerd in de landen die op de groene kaart vermeld staan. De kilometers die je rijdt buiten Nederland worden niet meegenomen in het berekenen van jouw rijscore.
NaÔeve mensen moeten er ook zijn, daar zijn dit soort producten ideaal voor.
LoveAtFirstDrivevrijdag 22 december 2017 @ 12:11
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:25 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik wil ook zo'n dongel in de beemer!
Kan je die ook zelf uitlezen?
Daar heb je toch al betere oplossingen voor? Die kun je gewoon met je telefoon verbinden.
oldfordvrijdag 22 december 2017 @ 12:38
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

NaÔeve mensen moeten er ook zijn, daar zijn dit soort producten ideaal voor.
Hoezo, ben ik naÔef? Licht dat eens toe.
Ik ben eerder wat meer reŽler, ik lees eerst alles voor ik begin te piepen.

En zoals al eerder gesteld, ik ben geen voorstander van dit soort dongles.
Dat zal wel met mijn achtergrond te maken hebben als senior software engineer.
Isdatzovrijdag 22 december 2017 @ 13:09
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:38 schreef oldford het volgende:

[..]

Hoezo, ben ik naÔef? Licht dat eens toe.
Omdat je wat er in de veelgestelde vragen staat klakkeloos gelooft terwijl je geen enkele manier hebt om te controleren of het ook daadwerkelijk zo is.
oldfordvrijdag 22 december 2017 @ 13:44
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:09 schreef Isdatzo het volgende:

Omdat je wat er in de veelgestelde vragen staat klakkeloos gelooft terwijl je geen enkele manier hebt om te controleren of het ook daadwerkelijk zo is.

Controle doe je achteraf als je het niet eens bent met een beoordeling door de verzekeraar.
Je hebt het recht van inzage in je gegevens.
Wil de ANWB of Unigarant je dan niet of niet voldoende toelichten waarom ze iets vinden, of ben je het er niet mee eens, dan kun je naar het Klachteninstituut FinanciŽle Dienstverlening en de geschillencommissie.
Als dan blijkt dat een beoordeling door de ANWB of Unigarant heeft plaats gevonden op data die bijvoorbeeld overduidelijk in het buitenland is, dan hebben ze toch echt een probleem.
Nog makkelijker is het opzeggen van die verzekering in zo'n geval. Verdienen ze niks meer aan je.

Is dat reŽel genoeg voor je?
En nogmaals, ik ga die verzekering niet afsluiten. Ik wil zo'n dongle niet.
larry_flyntvrijdag 22 december 2017 @ 23:14
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 22:57 schreef T42 het volgende:

[..]

wat voor verzekering? wa? allrisk?
Allrisk
larry_flyntvrijdag 22 december 2017 @ 23:14
Nou ik jullie hebben we overtuigd. Verzekering ergens anders afgesloten haha
T42zaterdag 23 december 2017 @ 03:26
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:24 schreef Sounddragon het volgende:
Wes maar blij dat dat tegenwoordig zo kan; vroeger kreeg je gewoon standaard een oud omaatje mee van de ANWB die controleerde hoe je reed.
Heb die nog.. ze stinkt, zegt niks meer en trekt vliegen aan.. zouden de batterijen op zijn?
Eixzaterdag 23 december 2017 @ 16:46
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wie gaat zichzelf hier nu vrijwillig aan blootstellen?

[..]

Snap ik ook niet. Stel de ANWB zegt je verzekering op. Dan heb je dus bij iedere andere verzekeraar een probleem bij de standaardvraag 'is u ooit een verzekering opgezegd?'.

Nu als je als een echte malloot rond rijdt dan /care, lekker eigen schuld. Maar ik heb geen zin om van gevaarlijk rijgedrag te worden beticht als ik een noodstop moet maken voor een goede reden. En stel bij gladheid/sneeuw slipt je auto door, hoe registreert die dongle dat? Kortom, ik heb geen zin in gezeik met mijn verzekeraar doordat ik net even in korte tijd een paar onschuldige akkefietjes heb. :{w