Heeft ie GPS dan? Dat ding zit ergens weggestopt in je auto. Voor GPS moet ie de satellieten kunnen "zien"?quote:Op donderdag 21 december 2017 22:53 schreef T42 het volgende:
[..]
je auto heeft computer weet je toch wel? dongel is zeg maar een gps en zender meer niet.
dus bij uittrekken en insteken laad die gewoon alle gegevens weer ook van je hard remmen
Geen gps, maar als het ding een zender heeft valt met het verzenden prima de locatie te bepalen als je verbinding krijgt met 3 masten.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:51 schreef borbit het volgende:
[..]
Heeft ie GPS dan? Dat ding zit ergens weggestopt in je auto. Voor GPS moet ie de satellieten kunnen "zien"?
Ja leuk, ik heb een snellere auto dan 80% van de andere weggebruikers, als ik alleen al de rem loslaat ben ik al sneller dan die Fiat Panda van opa Harry. En af en toe je auto eens goed de sporen geven is helemaal niet slecht voor je auto (mits warmgereden)quote:Op vrijdag 22 december 2017 09:11 schreef oldford het volgende:
Ja hoor, volgens de ANWB heeft het ding GPS en een G-kracht meter.
Ze maken geen gebruik van communicatie met de auto.
Simpel omdat tot 2005 het niet verplicht was om de snelheid (en daardoor gereden afstand) aanwezig te hebben in het motor-management.
Uit de veel gestelde vragen:
Hoe meten jullie de rijscore over de onderdelen snelheid, optrekken, remmen en het nemen van bochten?
Wij meten elk van deze 4 onderdelen door gebruik te maken van GPS en de gegevens van G-krachtmeter die wij verkrijgen via de stick/dongel.
Voor het meten van de acceleratie gebruiken wij de g-krachtmeter. Acceleratie is een maatstaf om het tempo in verandering van snelheid te meten. Voorbeeld: als jouw snelheid snel toeneemt over een kort tijd, is de acceleratie hoger dan wanneer je langzamer optrekt. Remmen is vergelijkbaar aan acceleratie en meet de mate waarop de auto afremt.
Als je gewoon een beetje verder gelezen had, zou je weten dat je rijstijl niet beoordeeld wordt als je de grens overgaat. Niet gaan piepen voor je geknepen wordt.quote:Op vrijdag 22 december 2017 09:21 schreef Metalfreak het volgende:
Kom je regelmatig in Duitsland waar je legaal hard mag rijden, ben je al de zak.
Dat zeggen ze wel, maar je hebt geen enkele inzage in hoe dat systeem jouw score berekent.quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:07 schreef oldford het volgende:
[..]
Als je gewoon een beetje verder gelezen had, zou je weten dat je rijstijl niet beoordeeld wordt als je de grens overgaat. Niet gaan piepen voor je geknepen wordt.
En o ja, ik ben geen voorstander van dit soort registraties.
Uit de veel gestelde vragen:
Hoe werkt de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering in het buitenland?
Je bent gewoon goed verzekerd in de landen die op de groene kaart vermeld staan. De kilometers die je rijdt buiten Nederland worden niet meegenomen in het berekenen van jouw rijscore.
Ja, wie garandeert dat? Dat systeem staat dan nog steeds aan. Echt, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om voor een autoverzekering met een dergelijke constructie te gaan. Dan maar een paar euro meer betalen.quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:07 schreef oldford het volgende:
[..]
Als je gewoon een beetje verder gelezen had, zou je weten dat je rijstijl niet beoordeeld wordt als je de grens overgaat. Niet gaan piepen voor je geknepen wordt.
En o ja, ik ben geen voorstander van dit soort registraties.
Uit de veel gestelde vragen:
Hoe werkt de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering in het buitenland?
Je bent gewoon goed verzekerd in de landen die op de groene kaart vermeld staan. De kilometers die je rijdt buiten Nederland worden niet meegenomen in het berekenen van jouw rijscore.
Naïeve mensen moeten er ook zijn, daar zijn dit soort producten ideaal voor.quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:07 schreef oldford het volgende:
[..]
Als je gewoon een beetje verder gelezen had, zou je weten dat je rijstijl niet beoordeeld wordt als je de grens overgaat. Niet gaan piepen voor je geknepen wordt.
En o ja, ik ben geen voorstander van dit soort registraties.
Uit de veel gestelde vragen:
Hoe werkt de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering in het buitenland?
Je bent gewoon goed verzekerd in de landen die op de groene kaart vermeld staan. De kilometers die je rijdt buiten Nederland worden niet meegenomen in het berekenen van jouw rijscore.
Daar heb je toch al betere oplossingen voor? Die kun je gewoon met je telefoon verbinden.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:25 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik wil ook zo'n dongel in de beemer!
Kan je die ook zelf uitlezen?
Hoezo, ben ik naïef? Licht dat eens toe.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Naïeve mensen moeten er ook zijn, daar zijn dit soort producten ideaal voor.
Omdat je wat er in de veelgestelde vragen staat klakkeloos gelooft terwijl je geen enkele manier hebt om te controleren of het ook daadwerkelijk zo is.quote:Op vrijdag 22 december 2017 12:38 schreef oldford het volgende:
[..]
Hoezo, ben ik naïef? Licht dat eens toe.
Controle doe je achteraf als je het niet eens bent met een beoordeling door de verzekeraar.quote:Op vrijdag 22 december 2017 13:09 schreef Isdatzo het volgende:
Omdat je wat er in de veelgestelde vragen staat klakkeloos gelooft terwijl je geen enkele manier hebt om te controleren of het ook daadwerkelijk zo is.
Heb die nog.. ze stinkt, zegt niks meer en trekt vliegen aan.. zouden de batterijen op zijn?quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:24 schreef Sounddragon het volgende:
Wes maar blij dat dat tegenwoordig zo kan; vroeger kreeg je gewoon standaard een oud omaatje mee van de ANWB die controleerde hoe je reed.
Snap ik ook niet. Stel de ANWB zegt je verzekering op. Dan heb je dus bij iedere andere verzekeraar een probleem bij de standaardvraag 'is u ooit een verzekering opgezegd?'.quote:Op woensdag 20 december 2017 18:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wie gaat zichzelf hier nu vrijwillig aan blootstellen?
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |