abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 21 december 2017 @ 23:51:10 #51
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_175909692
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 22:53 schreef T42 het volgende:

[..]

je auto heeft computer weet je toch wel? dongel is zeg maar een gps en zender meer niet.
dus bij uittrekken en insteken laad die gewoon alle gegevens weer ook van je hard remmen
Heeft ie GPS dan? Dat ding zit ergens weggestopt in je auto. Voor GPS moet ie de satellieten kunnen "zien"?
pi_175909824
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2017 23:51 schreef borbit het volgende:

[..]

Heeft ie GPS dan? Dat ding zit ergens weggestopt in je auto. Voor GPS moet ie de satellieten kunnen "zien"?
Geen gps, maar als het ding een zender heeft valt met het verzenden prima de locatie te bepalen als je verbinding krijgt met 3 masten.

Verder krijgt de dongel gewoon de obd snelheid binnen. Die kan dus ook daarmee zien of je hard remt..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_175914783
Ja hoor, volgens de ANWB heeft het ding GPS en een G-kracht meter.
Ze maken geen gebruik van communicatie met de auto.
Simpel omdat tot 2005 het niet verplicht was om de snelheid (en daardoor gereden afstand) aanwezig te hebben in het motor-management.

Uit de veel gestelde vragen:

Hoe meten jullie de rijscore over de onderdelen snelheid, optrekken, remmen en het nemen van bochten?

Wij meten elk van deze 4 onderdelen door gebruik te maken van GPS en de gegevens van G-krachtmeter die wij verkrijgen via de stick/dongel.

Voor het meten van de acceleratie gebruiken wij de g-krachtmeter. Acceleratie is een maatstaf om het tempo in verandering van snelheid te meten. Voorbeeld: als jouw snelheid snel toeneemt over een kort tijd, is de acceleratie hoger dan wanneer je langzamer optrekt. Remmen is vergelijkbaar aan acceleratie en meet de mate waarop de auto afremt.
  vrijdag 22 december 2017 @ 09:21:24 #54
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_175914924
Echt, mensen die dit overwegen 8)7

Sowieso is mijn OBD poort al in gebruik door mijn eigen OBD dongel en daarbij: zou je een keer meedoen aan een antisliptraining of circuittraining, hang je al, terwijl dat de veiligheid juist best ten goede zou kunnen komen. Kom je regelmatig in Duitsland waar je legaal hard mag rijden, ben je al de zak. Echt, wie trapt hier nu in???

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:11 schreef oldford het volgende:
Ja hoor, volgens de ANWB heeft het ding GPS en een G-kracht meter.
Ze maken geen gebruik van communicatie met de auto.
Simpel omdat tot 2005 het niet verplicht was om de snelheid (en daardoor gereden afstand) aanwezig te hebben in het motor-management.

Uit de veel gestelde vragen:

Hoe meten jullie de rijscore over de onderdelen snelheid, optrekken, remmen en het nemen van bochten?

Wij meten elk van deze 4 onderdelen door gebruik te maken van GPS en de gegevens van G-krachtmeter die wij verkrijgen via de stick/dongel.

Voor het meten van de acceleratie gebruiken wij de g-krachtmeter. Acceleratie is een maatstaf om het tempo in verandering van snelheid te meten. Voorbeeld: als jouw snelheid snel toeneemt over een kort tijd, is de acceleratie hoger dan wanneer je langzamer optrekt. Remmen is vergelijkbaar aan acceleratie en meet de mate waarop de auto afremt.
Ja leuk, ik heb een snellere auto dan 80% van de andere weggebruikers, als ik alleen al de rem loslaat ben ik al sneller dan die Fiat Panda van opa Harry. En af en toe je auto eens goed de sporen geven is helemaal niet slecht voor je auto (mits warmgereden)
Don't let my username fool you...
pi_175915765
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:21 schreef Metalfreak het volgende:
Kom je regelmatig in Duitsland waar je legaal hard mag rijden, ben je al de zak.
Als je gewoon een beetje verder gelezen had, zou je weten dat je rijstijl niet beoordeeld wordt als je de grens overgaat. Niet gaan piepen voor je geknepen wordt.
En o ja, ik ben geen voorstander van dit soort registraties.

Uit de veel gestelde vragen:

Hoe werkt de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering in het buitenland?

Je bent gewoon goed verzekerd in de landen die op de groene kaart vermeld staan. De kilometers die je rijdt buiten Nederland worden niet meegenomen in het berekenen van jouw rijscore.
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:11:09 #56
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_175915850
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:07 schreef oldford het volgende:

[..]

Als je gewoon een beetje verder gelezen had, zou je weten dat je rijstijl niet beoordeeld wordt als je de grens overgaat. Niet gaan piepen voor je geknepen wordt.
En o ja, ik ben geen voorstander van dit soort registraties.

Uit de veel gestelde vragen:

Hoe werkt de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering in het buitenland?

Je bent gewoon goed verzekerd in de landen die op de groene kaart vermeld staan. De kilometers die je rijdt buiten Nederland worden niet meegenomen in het berekenen van jouw rijscore.
Dat zeggen ze wel, maar je hebt geen enkele inzage in hoe dat systeem jouw score berekent.

Het is zo compleet ondoorzichtig.
Huilen dan.
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:24:38 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175916128
Wes maar blij dat dat tegenwoordig zo kan; vroeger kreeg je gewoon standaard een oud omaatje mee van de ANWB die controleerde hoe je reed.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:31:43 #58
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_175916298
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:07 schreef oldford het volgende:

[..]

Als je gewoon een beetje verder gelezen had, zou je weten dat je rijstijl niet beoordeeld wordt als je de grens overgaat. Niet gaan piepen voor je geknepen wordt.
En o ja, ik ben geen voorstander van dit soort registraties.

Uit de veel gestelde vragen:

Hoe werkt de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering in het buitenland?

Je bent gewoon goed verzekerd in de landen die op de groene kaart vermeld staan. De kilometers die je rijdt buiten Nederland worden niet meegenomen in het berekenen van jouw rijscore.
Ja, wie garandeert dat? Dat systeem staat dan nog steeds aan. Echt, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om voor een autoverzekering met een dergelijke constructie te gaan. Dan maar een paar euro meer betalen.
Don't let my username fool you...
pi_175917442
Ik wil ook zo'n dongel in de beemer!
Kan je die ook zelf uitlezen?
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:29:22 #60
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175917522
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:07 schreef oldford het volgende:

[..]

Als je gewoon een beetje verder gelezen had, zou je weten dat je rijstijl niet beoordeeld wordt als je de grens overgaat. Niet gaan piepen voor je geknepen wordt.
En o ja, ik ben geen voorstander van dit soort registraties.

Uit de veel gestelde vragen:

Hoe werkt de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering in het buitenland?

Je bent gewoon goed verzekerd in de landen die op de groene kaart vermeld staan. De kilometers die je rijdt buiten Nederland worden niet meegenomen in het berekenen van jouw rijscore.
Naïeve mensen moeten er ook zijn, daar zijn dit soort producten ideaal voor.
And so is the past
pi_175918508
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:25 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik wil ook zo'n dongel in de beemer!
Kan je die ook zelf uitlezen?
Daar heb je toch al betere oplossingen voor? Die kun je gewoon met je telefoon verbinden.
pi_175919126
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Naïeve mensen moeten er ook zijn, daar zijn dit soort producten ideaal voor.
Hoezo, ben ik naïef? Licht dat eens toe.
Ik ben eerder wat meer reëler, ik lees eerst alles voor ik begin te piepen.

En zoals al eerder gesteld, ik ben geen voorstander van dit soort dongles.
Dat zal wel met mijn achtergrond te maken hebben als senior software engineer.
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:09:07 #63
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_175919679
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:38 schreef oldford het volgende:

[..]

Hoezo, ben ik naïef? Licht dat eens toe.
Omdat je wat er in de veelgestelde vragen staat klakkeloos gelooft terwijl je geen enkele manier hebt om te controleren of het ook daadwerkelijk zo is.
Huilen dan.
pi_175920552
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:09 schreef Isdatzo het volgende:

Omdat je wat er in de veelgestelde vragen staat klakkeloos gelooft terwijl je geen enkele manier hebt om te controleren of het ook daadwerkelijk zo is.

Controle doe je achteraf als je het niet eens bent met een beoordeling door de verzekeraar.
Je hebt het recht van inzage in je gegevens.
Wil de ANWB of Unigarant je dan niet of niet voldoende toelichten waarom ze iets vinden, of ben je het er niet mee eens, dan kun je naar het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening en de geschillencommissie.
Als dan blijkt dat een beoordeling door de ANWB of Unigarant heeft plaats gevonden op data die bijvoorbeeld overduidelijk in het buitenland is, dan hebben ze toch echt een probleem.
Nog makkelijker is het opzeggen van die verzekering in zo'n geval. Verdienen ze niks meer aan je.

Is dat reëel genoeg voor je?
En nogmaals, ik ga die verzekering niet afsluiten. Ik wil zo'n dongle niet.
pi_175935964
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 22:57 schreef T42 het volgende:

[..]

wat voor verzekering? wa? allrisk?
Allrisk
pi_175935975
Nou ik jullie hebben we overtuigd. Verzekering ergens anders afgesloten haha
  zaterdag 23 december 2017 @ 03:26:05 #67
53151 T42
Pinball Wizard
pi_175939741
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:24 schreef Sounddragon het volgende:
Wes maar blij dat dat tegenwoordig zo kan; vroeger kreeg je gewoon standaard een oud omaatje mee van de ANWB die controleerde hoe je reed.
Heb die nog.. ze stinkt, zegt niks meer en trekt vliegen aan.. zouden de batterijen op zijn?
  zaterdag 23 december 2017 @ 16:46:37 #68
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_175949169
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wie gaat zichzelf hier nu vrijwillig aan blootstellen?

[..]

Snap ik ook niet. Stel de ANWB zegt je verzekering op. Dan heb je dus bij iedere andere verzekeraar een probleem bij de standaardvraag 'is u ooit een verzekering opgezegd?'.

Nu als je als een echte malloot rond rijdt dan /care, lekker eigen schuld. Maar ik heb geen zin om van gevaarlijk rijgedrag te worden beticht als ik een noodstop moet maken voor een goede reden. En stel bij gladheid/sneeuw slipt je auto door, hoe registreert die dongle dat? Kortom, ik heb geen zin in gezeik met mijn verzekeraar doordat ik net even in korte tijd een paar onschuldige akkefietjes heb. :{w
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')