sow, nu gaan we echt hard tegen hard.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 20:10 schreef Reageurs het volgende:
https://twitter.com/BSarmaat/status/1027617521661370368
https://www.tijd.be/onder(...)r&utm_source=dlvr.it
Blijkbaar heeft Ryanair geen annuleringen morgen door stakingsbrekers in te zetten uit België. Maar de volgende keer mag Ryanair dit niet meer doen.
Het is in niemands belang om de zaak té ver te escaleren.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 21:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
sow, nu gaan we echt hard tegen hard.
Niet van de maatschappij nee, wel uit de stakingskas van de vakbond. Lekker boeiend dus.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 22:02 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Het is in niemands belang om de zaak té ver te escaleren.
-VNV kan niet te hard gas geven, want anders verliezen ze mogelijk de bereidheid meestakende piloten.
-Stakende piloten willen ook niet te hard staken: want je krijgt geen salaris als je staakt.
-Ryanair wil uiteindelijk niet te hard spelen, al is het maar omdat ze niet echt ruim zitten in Nederlandse piloten en dus ook niet echt kunnen hebben dat ineens veel piloten weggaan.
Denk dat ze gewoon eens in de 2/3 weken een dagje oid staken. En het betreft dus in principe ongeveer de helft van de vluchten die door Nederlandse piloten wordt uitgevoerd.
Dit soort acties doen het toch al brozer geworden imago van Ryanair natuurlijk weinig goed (al weet ik ook wel dat mensen dat zo weer vergeten zijn bij de volgende actieprijzen) en dat is uiteindelijk ook niet in het belang van de werknemers.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 22:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Niet van de maatschappij nee, wel uit de stakingskas van de vakbond. Lekker boeiend dus.
Is het imago ooit goed geweest?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 22:19 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dit soort acties doen het toch al brozer geworden imago van Ryanair natuurlijk weinig goed (al weet ik ook wel dat mensen dat zo weer vergeten zijn bij de volgende actieprijzen) en dat is uiteindelijk ook niet in het belang van de werknemers.
Ik denk dat het imago bij de doelgroep best prima was. Je moest voor elke scheet bijbetalen en had het idee dat je bij een of andere verkoopshow beland was, maar je werd ondertussen wel voor een appel en een ei behoorlijk stipt van A naar B gevlogen.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 22:22 schreef Fogel het volgende:
[..]
Is het imago ooit goed geweest?
En ach, genoeg maatschappijen zit om piloten te springen, overstappen is het grootste probleem niet voor een piloot mocht het opeens heel erg fout gaan met Ryanair.
Ik gok zomaar dat veel van die piloten een wurgcontract hebben en daardoor niet weg kunnen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 00:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Aangezien ik begrijp dat vraag naar piloten steeds hoger wordt zou het me logischer lijken als de piloten gaan overstappen en dan moet Ryanair maar gaan uitzoeken hoe ze dat gaan oplossen
Ik heb verhalen gelezen van piloten die bij de opleiding al een contract moeten tekenen, dat ze enkel zullen vliegen voor RyanAir.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 00:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat veel van die piloten een wurgcontract hebben en daardoor niet weg kunnen.
Tot wanneer blijft zoiets ethisch in deze branche. Straks krijg je een piloot die er zo klaar mee is dat hij z'n vliegtuig tegen een bergwand parkeert.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 00:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat veel van die piloten een wurgcontract hebben en daardoor niet weg kunnen.
Net zolang totdat mensen niet meer op kringverjaardagen en fora willen pochen dat ze voor een tientje naar hun vakantiebestemming zijn gevlogen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:12 schreef MCH het volgende:
[..]
Tot wanneer blijft zoiets ethisch in deze branche. Straks krijg je een piloot die er zo klaar mee is dat hij z'n vliegtuig tegen een bergwand parkeert.
Dus het is allemaal de schuld van Yreal?quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Net zolang totdat mensen niet meer op kringverjaardagen en fora willen pochen dat ze voor een tientje naar hun vakantiebestemming zijn gevlogen.
alsof ik zou pochen met 10¤...quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:58 schreef MCH het volgende:
[..]
Dus het is allemaal de schuld van Yreal?
Ten eerste betalen transavia, easyJet, wizzAir, tuiFly, enz. wel z'n piloten volgens lokale regels. Bij easyJet werken ze bijvoorbeeld volgens keurige, ruim betaalde, Nederlandse CAO. Dus low cost vliegen met goed salaris en rechten voor de piloten kán wel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Net zolang totdat mensen niet meer op kringverjaardagen en fora willen pochen dat ze voor een tientje naar hun vakantiebestemming zijn gevlogen.
Jammer, ik vond hun huidige beleid wel prettig eigenlijk... Maar dat wil dus zeggen dat je nu je bagage moet gaan droppen bij de incheckbalie en dus wachten in zo'n veel te lange rij? Oftewel: nu gaat weer iedereen priority bijkopen en krijg je weer dat gezeik bij het boarden dat iedereen moet wachten tot er weer plaats is in de bagagevakken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:09 schreef MCH het volgende:
Rolkoffers niet meer gratis bij Ryanair
https://nos.nl/artikel/22(...)tis-bij-ryanair.html
nee, Dat je het ook echt moet gaan bijkopen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jammer, ik vond hun huidige beleid wel prettig eigenlijk... Maar dat wil dus zeggen dat je nu je bagage moet gaan droppen bij de incheckbalie en dus wachten in zo'n veel te lange rij? Oftewel: nu gaat weer iedereen priority bijkopen en krijg je weer dat gezeik bij het boarden dat iedereen moet wachten tot er weer plaats is in de bagagevakken.
Ik heb gewoon een goede rugzak. Die blijft wel gratis.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jammer, ik vond hun huidige beleid wel prettig eigenlijk... Maar dat wil dus zeggen dat je nu je bagage moet gaan droppen bij de incheckbalie en dus wachten in zo'n veel te lange rij? Oftewel: nu gaat weer iedereen priority bijkopen en krijg je weer dat gezeik bij het boarden dat iedereen moet wachten tot er weer plaats is in de bagagevakken.
Twee weken geleden teruggekomen van een weekje weg, maar had genoeg aan een rolkoffertje (volgens de maten van Ryanair) en een kleine rugzak. Heb niets gemist die week. Maar als je de maten van Ryanair aanhoudt voor die rugzak krijg je echt bijna niets mee. Gelukkig checken ze dat nooit.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 10:26 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een goede rugzak. Die blijft wel gratis.
Past minder in dan die rolkoffers maar als je slim inpakt is het goed te doen.
Maar moet zeggen dat ik bij reis van een week of langer toch altijd een grote koffer meeneem en dan moet je toch je bagage het ruim in doen.
precies.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 12:32 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Twee weken geleden teruggekomen van een weekje weg, maar had genoeg aan een rolkoffertje (volgens de maten van Ryanair) en een kleine rugzak. Heb niets gemist die week. Maar als je de maten van Ryanair aanhoudt voor die rugzak krijg je echt bijna niets mee. Gelukkig checken ze dat nooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |