abonnement Unibet Coolblue
pi_181062692
https://twitter.com/BSarmaat/status/1027617521661370368
https://www.tijd.be/onder(...)r&utm_source=dlvr.it

Blijkbaar heeft Ryanair geen annuleringen morgen door stakingsbrekers in te zetten uit België. Maar de volgende keer mag Ryanair dit niet meer doen.
pi_181063898
Dit lijkt me olie op het vuur bij de vakbond. Ik gok een staking op korte termijn maar dan 72 uur van te voren aangekondigd. Afwachten is als dat al volgende week is...
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_181065833
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 20:10 schreef Reageurs het volgende:
https://twitter.com/BSarmaat/status/1027617521661370368
https://www.tijd.be/onder(...)r&utm_source=dlvr.it

Blijkbaar heeft Ryanair geen annuleringen morgen door stakingsbrekers in te zetten uit België. Maar de volgende keer mag Ryanair dit niet meer doen.
sow, nu gaan we echt hard tegen hard.
pi_181066558
quote:
11s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

sow, nu gaan we echt hard tegen hard.
Het is in niemands belang om de zaak té ver te escaleren.
-VNV kan niet te hard gas geven, want anders verliezen ze mogelijk de bereidheid meestakende piloten.
-Stakende piloten willen ook niet te hard staken: want je krijgt geen salaris als je staakt.
-Ryanair wil uiteindelijk niet te hard spelen, al is het maar omdat ze niet echt ruim zitten in Nederlandse piloten en dus ook niet echt kunnen hebben dat ineens veel piloten weggaan.

Denk dat ze gewoon eens in de 2/3 weken een dagje oid staken. En het betreft dus in principe ongeveer de helft van de vluchten die door Nederlandse piloten wordt uitgevoerd.
  Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 22:17:21 #255
45833 crew  Fogel
pi_181066912
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:02 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Het is in niemands belang om de zaak té ver te escaleren.
-VNV kan niet te hard gas geven, want anders verliezen ze mogelijk de bereidheid meestakende piloten.
-Stakende piloten willen ook niet te hard staken: want je krijgt geen salaris als je staakt.
-Ryanair wil uiteindelijk niet te hard spelen, al is het maar omdat ze niet echt ruim zitten in Nederlandse piloten en dus ook niet echt kunnen hebben dat ineens veel piloten weggaan.

Denk dat ze gewoon eens in de 2/3 weken een dagje oid staken. En het betreft dus in principe ongeveer de helft van de vluchten die door Nederlandse piloten wordt uitgevoerd.
Niet van de maatschappij nee, wel uit de stakingskas van de vakbond. Lekker boeiend dus.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_181066966
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:17 schreef Fogel het volgende:

[..]

Niet van de maatschappij nee, wel uit de stakingskas van de vakbond. Lekker boeiend dus.
Dit soort acties doen het toch al brozer geworden imago van Ryanair natuurlijk weinig goed (al weet ik ook wel dat mensen dat zo weer vergeten zijn bij de volgende actieprijzen) en dat is uiteindelijk ook niet in het belang van de werknemers.
  Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 22:22:31 #257
45833 crew  Fogel
pi_181067035
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:19 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dit soort acties doen het toch al brozer geworden imago van Ryanair natuurlijk weinig goed (al weet ik ook wel dat mensen dat zo weer vergeten zijn bij de volgende actieprijzen) en dat is uiteindelijk ook niet in het belang van de werknemers.
Is het imago ooit goed geweest?
En ach, genoeg maatschappijen zitten om piloten te springen, overstappen is het grootste probleem niet voor een piloot mocht het opeens heel erg fout gaan met Ryanair.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fogel op 09-08-2018 22:27:33 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_181067135
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:22 schreef Fogel het volgende:

[..]

Is het imago ooit goed geweest?
En ach, genoeg maatschappijen zit om piloten te springen, overstappen is het grootste probleem niet voor een piloot mocht het opeens heel erg fout gaan met Ryanair.
Ik denk dat het imago bij de doelgroep best prima was. Je moest voor elke scheet bijbetalen en had het idee dat je bij een of andere verkoopshow beland was, maar je werd ondertussen wel voor een appel en een ei behoorlijk stipt van A naar B gevlogen.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:15:44 #259
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_181069498
Aangezien ik begrijp dat vraag naar piloten steeds hoger wordt zou het me logischer lijken als de piloten gaan overstappen en dan moet Ryanair maar gaan uitzoeken hoe ze dat gaan oplossen
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:23:17 #260
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_181069674
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 00:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Aangezien ik begrijp dat vraag naar piloten steeds hoger wordt zou het me logischer lijken als de piloten gaan overstappen en dan moet Ryanair maar gaan uitzoeken hoe ze dat gaan oplossen
Ik gok zomaar dat veel van die piloten een wurgcontract hebben en daardoor niet weg kunnen.
So we just called him Fred
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:09:13 #261
134538 chansadres
Black & White
pi_181072655
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 00:23 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik gok zomaar dat veel van die piloten een wurgcontract hebben en daardoor niet weg kunnen.
Ik heb verhalen gelezen van piloten die bij de opleiding al een contract moeten tekenen, dat ze enkel zullen vliegen voor RyanAir.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_181072682
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 00:23 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik gok zomaar dat veel van die piloten een wurgcontract hebben en daardoor niet weg kunnen.
Tot wanneer blijft zoiets ethisch in deze branche. Straks krijg je een piloot die er zo klaar mee is dat hij z'n vliegtuig tegen een bergwand parkeert.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:57:18 #263
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_181073187
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:12 schreef MCH het volgende:

[..]

Tot wanneer blijft zoiets ethisch in deze branche. Straks krijg je een piloot die er zo klaar mee is dat hij z'n vliegtuig tegen een bergwand parkeert.
Net zolang totdat mensen niet meer op kringverjaardagen en fora willen pochen dat ze voor een tientje naar hun vakantiebestemming zijn gevlogen.
So we just called him Fred
pi_181073203
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:57 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Net zolang totdat mensen niet meer op kringverjaardagen en fora willen pochen dat ze voor een tientje naar hun vakantiebestemming zijn gevlogen.
Dus het is allemaal de schuld van Yreal?
pi_181081076
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Dus het is allemaal de schuld van Yreal?
alsof ik zou pochen met 10¤...
pi_181231834
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:57 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Net zolang totdat mensen niet meer op kringverjaardagen en fora willen pochen dat ze voor een tientje naar hun vakantiebestemming zijn gevlogen.
Ten eerste betalen transavia, easyJet, wizzAir, tuiFly, enz. wel z'n piloten volgens lokale regels. Bij easyJet werken ze bijvoorbeeld volgens keurige, ruim betaalde, Nederlandse CAO. Dus low cost vliegen met goed salaris en rechten voor de piloten kán wel.

Ten tweede moeten we niet vergeten dat Ryanair zich gewoon aan de Europese regels en wetten houdt. De EU/EC zijn schuldig dat ze deze constructie legaal hebben gemaakt, niet Ryanair. Zonder de EU, zou deze constructie niet mogelijk zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Reageurs op 16-08-2018 17:53:12 ]
pi_181424823
Rolkoffers niet meer gratis bij Ryanair

https://nos.nl/artikel/22(...)tis-bij-ryanair.html

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 15:09:56 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:14:54 #268
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181424965
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:09 schreef MCH het volgende:
Rolkoffers niet meer gratis bij Ryanair

https://nos.nl/artikel/22(...)tis-bij-ryanair.html
Jammer, ik vond hun huidige beleid wel prettig eigenlijk... Maar dat wil dus zeggen dat je nu je bagage moet gaan droppen bij de incheckbalie en dus wachten in zo'n veel te lange rij? :{ Oftewel: nu gaat weer iedereen priority bijkopen en krijg je weer dat gezeik bij het boarden dat iedereen moet wachten tot er weer plaats is in de bagagevakken.
Don't let my username fool you...
pi_181430570
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:14 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Jammer, ik vond hun huidige beleid wel prettig eigenlijk... Maar dat wil dus zeggen dat je nu je bagage moet gaan droppen bij de incheckbalie en dus wachten in zo'n veel te lange rij? :{ Oftewel: nu gaat weer iedereen priority bijkopen en krijg je weer dat gezeik bij het boarden dat iedereen moet wachten tot er weer plaats is in de bagagevakken.
nee, Dat je het ook echt moet gaan bijkopen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:00:02 #270
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_181432284
Op zich doet Ryanair dit slim. Men moet natuurlijk de inkomsten zo hoog mogelijk houden, het huidige beleid zorgt al voor extra inkomsten, maar er blijken nog genoeg mensen te zijn welke geen extra investering willen doen en het voor lief nemen dat de handbagage alsnog in het ruim moet.

Het probleem van Ryanair hierin is dat door het huidige beleid het boarden prima gaat, want de handbagage wordt direct afgegeven onderaan bij het instappen van het vliegtig, de afhandelaar van Ryanair berekend echter wel kosten voor het alsnog in het ruim plaatsen terwijl Ryanair hier niets aan verdient.

Ryanair gaat dit nu omdraaien en ervoor zorgen dat mensen gedwongen worden om weer extra bij te betalen.

Persoonlijk vindt ik het niet zo'n probleem, ik heb nimmer een rolkoffer, altijd een rugzak of laptoptas, waar ik mij vooral aan erger is dat je bij bijvoorbeeld KLM maar dus ook de low cost maatschappijen in principe je kleine handbagage onder de stoel voor je moet leggen omdat iemand anders zijn hutkoffer moet meenemen....
Dit beleid zorgt uiteindelijk wel voor meer ruimte in de cabine en de passagiers met kleine handbagage kunnen dit indien gewenst in de bagagebakken kwijt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_181438068
wel weer old school wizzair dit _O_
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:26:12 #272
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_181441408
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:14 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Jammer, ik vond hun huidige beleid wel prettig eigenlijk... Maar dat wil dus zeggen dat je nu je bagage moet gaan droppen bij de incheckbalie en dus wachten in zo'n veel te lange rij? :{ Oftewel: nu gaat weer iedereen priority bijkopen en krijg je weer dat gezeik bij het boarden dat iedereen moet wachten tot er weer plaats is in de bagagevakken.
Ik heb gewoon een goede rugzak. Die blijft wel gratis.

Past minder in dan die rolkoffers maar als je slim inpakt is het goed te doen.

Maar moet zeggen dat ik bij reis van een week of langer toch altijd een grote koffer meeneem en dan moet je toch je bagage het ruim in doen.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:32:46 #273
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181444074
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 10:26 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een goede rugzak. Die blijft wel gratis.

Past minder in dan die rolkoffers maar als je slim inpakt is het goed te doen.

Maar moet zeggen dat ik bij reis van een week of langer toch altijd een grote koffer meeneem en dan moet je toch je bagage het ruim in doen.
Twee weken geleden teruggekomen van een weekje weg, maar had genoeg aan een rolkoffertje (volgens de maten van Ryanair) en een kleine rugzak. Heb niets gemist die week. Maar als je de maten van Ryanair aanhoudt voor die rugzak krijg je echt bijna niets mee. Gelukkig checken ze dat nooit.
Don't let my username fool you...
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:21:08 #274
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_181445818
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:32 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Twee weken geleden teruggekomen van een weekje weg, maar had genoeg aan een rolkoffertje (volgens de maten van Ryanair) en een kleine rugzak. Heb niets gemist die week. Maar als je de maten van Ryanair aanhoudt voor die rugzak krijg je echt bijna niets mee. Gelukkig checken ze dat nooit.
precies.

Daarnaast passen er nu eenmaal Meer rugzakken in die bakken dan rolkoffers. Die moeten er allemaal plat in namelijk...

Wij zijn altijd met twee of drie en dan vind ik een koffer gewoon finer dan ieder een klein koffertje. Kun je meteen wel je shampoo en zo meenemen.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_181657049
Ik vlieg 2 november met Ryanair. Dan moeten we dus betalen voor een rolkoffertje. Geen probleem, alleen vind ik het nogal onduidelijk. Als ik nu Priority neem, dan kost me dat ¤8,-- en dan mag ik een rolkoffer en een rugzak meenemen aan boord. Maar moet ik dan ook nog extra betalen voor mijn rolkoffer of niet? Kan er op de site van Ryanair niet echt iets duidelijks over vinden of ik kijk verkeerd :@
Vincent zag het koren,
Einstein het getal,
Zeppelin de zeppelin,
en Johan zag de bal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')