abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181062692
registreer om deze reclame te verbergen
https://twitter.com/BSarmaat/status/1027617521661370368
https://www.tijd.be/onder(...)r&utm_source=dlvr.it

Blijkbaar heeft Ryanair geen annuleringen morgen door stakingsbrekers in te zetten uit BelgiŽ. Maar de volgende keer mag Ryanair dit niet meer doen.
pi_181063898
Dit lijkt me olie op het vuur bij de vakbond. Ik gok een staking op korte termijn maar dan 72 uur van te voren aangekondigd. Afwachten is als dat al volgende week is...
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_181065833
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 20:10 schreef Reageurs het volgende:
https://twitter.com/BSarmaat/status/1027617521661370368
https://www.tijd.be/onder(...)r&utm_source=dlvr.it

Blijkbaar heeft Ryanair geen annuleringen morgen door stakingsbrekers in te zetten uit BelgiŽ. Maar de volgende keer mag Ryanair dit niet meer doen.
sow, nu gaan we echt hard tegen hard.
pi_181066558
quote:
11s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

sow, nu gaan we echt hard tegen hard.
Het is in niemands belang om de zaak tť ver te escaleren.
-VNV kan niet te hard gas geven, want anders verliezen ze mogelijk de bereidheid meestakende piloten.
-Stakende piloten willen ook niet te hard staken: want je krijgt geen salaris als je staakt.
-Ryanair wil uiteindelijk niet te hard spelen, al is het maar omdat ze niet echt ruim zitten in Nederlandse piloten en dus ook niet echt kunnen hebben dat ineens veel piloten weggaan.

Denk dat ze gewoon eens in de 2/3 weken een dagje oid staken. En het betreft dus in principe ongeveer de helft van de vluchten die door Nederlandse piloten wordt uitgevoerd.
pi_181066912
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:02 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Het is in niemands belang om de zaak tť ver te escaleren.
-VNV kan niet te hard gas geven, want anders verliezen ze mogelijk de bereidheid meestakende piloten.
-Stakende piloten willen ook niet te hard staken: want je krijgt geen salaris als je staakt.
-Ryanair wil uiteindelijk niet te hard spelen, al is het maar omdat ze niet echt ruim zitten in Nederlandse piloten en dus ook niet echt kunnen hebben dat ineens veel piloten weggaan.

Denk dat ze gewoon eens in de 2/3 weken een dagje oid staken. En het betreft dus in principe ongeveer de helft van de vluchten die door Nederlandse piloten wordt uitgevoerd.
Niet van de maatschappij nee, wel uit de stakingskas van de vakbond. Lekker boeiend dus.
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, BelgiŽ, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, BelgiŽ, Japan.
TRV [2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland, Japan, Duitsland
TRV plannen 2018: Belgie, UK, UK, Nederland, UK
pi_181066966
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:17 schreef Fogel het volgende:

[..]

Niet van de maatschappij nee, wel uit de stakingskas van de vakbond. Lekker boeiend dus.
Dit soort acties doen het toch al brozer geworden imago van Ryanair natuurlijk weinig goed (al weet ik ook wel dat mensen dat zo weer vergeten zijn bij de volgende actieprijzen) en dat is uiteindelijk ook niet in het belang van de werknemers.
pi_181067035
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:19 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dit soort acties doen het toch al brozer geworden imago van Ryanair natuurlijk weinig goed (al weet ik ook wel dat mensen dat zo weer vergeten zijn bij de volgende actieprijzen) en dat is uiteindelijk ook niet in het belang van de werknemers.
Is het imago ooit goed geweest?
En ach, genoeg maatschappijen zitten om piloten te springen, overstappen is het grootste probleem niet voor een piloot mocht het opeens heel erg fout gaan met Ryanair.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fogel op 09-08-2018 22:27:33 ]
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, BelgiŽ, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, BelgiŽ, Japan.
TRV [2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland, Japan, Duitsland
TRV plannen 2018: Belgie, UK, UK, Nederland, UK
pi_181067135
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:22 schreef Fogel het volgende:

[..]

Is het imago ooit goed geweest?
En ach, genoeg maatschappijen zit om piloten te springen, overstappen is het grootste probleem niet voor een piloot mocht het opeens heel erg fout gaan met Ryanair.
Ik denk dat het imago bij de doelgroep best prima was. Je moest voor elke scheet bijbetalen en had het idee dat je bij een of andere verkoopshow beland was, maar je werd ondertussen wel voor een appel en een ei behoorlijk stipt van A naar B gevlogen.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:15:44 #259
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_181069498
Aangezien ik begrijp dat vraag naar piloten steeds hoger wordt zou het me logischer lijken als de piloten gaan overstappen en dan moet Ryanair maar gaan uitzoeken hoe ze dat gaan oplossen
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:23:17 #260
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_181069674
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 00:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Aangezien ik begrijp dat vraag naar piloten steeds hoger wordt zou het me logischer lijken als de piloten gaan overstappen en dan moet Ryanair maar gaan uitzoeken hoe ze dat gaan oplossen
Ik gok zomaar dat veel van die piloten een wurgcontract hebben en daardoor niet weg kunnen.
So we just called him Fred
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:09:13 #261
134538 chansadres
Black & White
pi_181072655
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 00:23 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik gok zomaar dat veel van die piloten een wurgcontract hebben en daardoor niet weg kunnen.
Ik heb verhalen gelezen van piloten die bij de opleiding al een contract moeten tekenen, dat ze enkel zullen vliegen voor RyanAir.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:12:51 #262
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_181072682
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 00:23 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Tot wanneer blijft zoiets ethisch in deze branche. Straks krijg je een piloot die er zo klaar mee is dat hij z'n vliegtuig tegen een bergwand parkeert.
I Wanna Waste My Time On You
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:57:18 #263
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_181073187
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:12 schreef MCH het volgende:

[..]

Tot wanneer blijft zoiets ethisch in deze branche. Straks krijg je een piloot die er zo klaar mee is dat hij z'n vliegtuig tegen een bergwand parkeert.
Net zolang totdat mensen niet meer op kringverjaardagen en fora willen pochen dat ze voor een tientje naar hun vakantiebestemming zijn gevlogen.
So we just called him Fred
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:58:15 #264
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_181073203
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:57 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Net zolang totdat mensen niet meer op kringverjaardagen en fora willen pochen dat ze voor een tientje naar hun vakantiebestemming zijn gevlogen.
Dus het is allemaal de schuld van Yreal?
I Wanna Waste My Time On You
pi_181081076
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Dus het is allemaal de schuld van Yreal?
alsof ik zou pochen met 10§...
pi_181231834
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:57 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ten eerste betalen transavia, easyJet, wizzAir, tuiFly, enz. wel z'n piloten volgens lokale regels. Bij easyJet werken ze bijvoorbeeld volgens keurige, ruim betaalde, Nederlandse CAO. Dus low cost vliegen met goed salaris en rechten voor de piloten kŠn wel.

Ten tweede moeten we niet vergeten dat Ryanair zich gewoon aan de Europese regels en wetten houdt. De EU/EC zijn schuldig dat ze deze constructie legaal hebben gemaakt, niet Ryanair. Zonder de EU, zou deze constructie niet mogelijk zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Reageurs op 16-08-2018 17:53:12 ]
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')