abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:40:17 #1
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_175670267
Afgelopen zondagmiddag reed ik een viaduct op en in plaats van de bocht te nemen, gleed mijn auto recht door over het pak sneeuw. Gelukkig reed ik zeer langzaam en bleef de confrontatie beperkt tot het schampen van een bumper van een tegenligger en was er verder geen letsel. Een parkeersensor en mistlamp zijn ontwricht en er is wat schade aan de bumper.

De schade is volgens de garage van de tegenligger rond de 500 euro (oplichters) en mijn verzekeringsadviseur heeft voor mijn uitgerekend dat wanneer ik dit claim bij mijn verzekering ik bijna het dubbele aan premie moet gaan betalen. Ik denk dus dat er niks anders op zit dan de tegenligger te moeten afkopen.

Het incident vond ongeveer 13.00 uur 's middags plaats op een 60km binnenweg. Het had inmiddels al enkele uren gesneeuwd en er lag een flink pak sneeuw. Er was niks zichtbaar van enige werkzaamheden die de wegbeheerder recentelijk had gemaakt om gevaarlijke situaties te voorkomen. Er was op dat moment merkbaar niet preventief gepekeld of gesneeuwschuifd.

Kan ik de wegbeheerder aansprakelijk stellen voor het gebrek aan onderhoud op dat moment?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:45:22 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175670363
Nee.
And so is the past
  Redactie Frontpage dinsdag 12 december 2017 @ 14:45:28 #3
38148 crew  Innisdemon
pi_175670368
Nee, overmacht.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:46:56 #4
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_175670398
Hoezo? Men heeft ervoor gekozen niet de vorige avond of vroeg in de ochtend te strooien, terwijl alles er op wees dat het hard ging sneeuwen
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_175670462
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:46 schreef EdvandeBerg het volgende:
Hoezo? Men heeft ervoor gekozen niet de vorige avond of vroeg in de ochtend te strooien, terwijl alles er op wees dat het hard ging sneeuwen
Jij hebt ervoor gekozen om de waarschuwingen te negeren, net te doen alsof er geen sneeuw lag en gewoon harder te rijden dan in die situatie mogelijk was.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 12 december 2017 @ 14:50:16 #6
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_175670469
Jij hebt er voor gekozen om de weg op te gaan terwijl er een advies was om de weg niet op te gaan als het niet hoeft.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_175670497
Jij hebt ervoor gekozen om op dat moment te hard door die bocht te rijden. Anticiperen, je weet dat er sneeuw ligt.

edit; spuit 11
pi_175670673
En als de premie meteen dubbel wordt is het niet je eerste schade, toch?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175670732
Jij hebt ervoor gekozen om de weg op te gaan!
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:04:16 #10
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_175670819
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:59 schreef halfway het volgende:
En als de premie meteen dubbel wordt is het niet je eerste schade, toch?
Jawel. Ik heb 9 schadevrije jaren dus zit laag qua premie
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_175671087
Als ik jou was, zou ik je rij-instructeur ook aansprakelijk stellen. Die heeft je niet genoeg vaardigheden bijgebracht om in een dergelijke situatie veilig te rijden.
En het CBR. Die heeft je, ondanks je niet-bestaande vaardigheden, toch een rijbewijs toegekend.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:19:29 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_175671292
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:40 schreef EdvandeBerg het volgende:


Kan ik de wegbeheerder aansprakelijk stellen voor het gebrek aan onderhoud op dat moment?
Wat vind je nou zelf?
Huilen dan.
pi_175671344
Stel je buurman aansprakelijk omdat ie niet jouw auto heeft vast geparkeerd.

Bah, leer eens zelf verantwoording te nemen voor je fouten. Fouten maken kan maar wees dan ook volwassen genoeg om ze toe te geven.
pi_175671408
Ik zou ook de bouwer van het viaduct aansprakelijk stellen omdat hij geen sneeuwroosters heeft ingebouwd.
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:22:42 #15
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175671409
"Het was glad en plotsteling deed mijn stuur niks meer :'("

1) Leer rijden.
2) Nee dit kun je niet verhalen op anderen omdat je zelf het stuur in handen had.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_175671771
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:46 schreef EdvandeBerg het volgende:
Hoezo? Men heeft ervoor gekozen niet de vorige avond of vroeg in de ochtend te strooien, terwijl alles er op wees dat het hard ging sneeuwen
Heb jij al die tijd daar gestaan om dat te controleren? Hier hebben ze gewoon gestrooid maar bleef het ook liggen... niets aan te doen als t zoveel sneeuwt.

Gewoon betalen en volgende keer met sneeuw of niet rijden of voorzichtiger
pi_175672106
Nou, voor de afwisseling geef ik een ander antwoord.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:40 schreef EdvandeBerg het volgende:
Kan ik de wegbeheerder aansprakelijk stellen voor het gebrek aan onderhoud op dat moment?
Ja, dat kan. Zij zullen dat afwijzen.

[ Bericht 1% gewijzigd door baskick op 12-12-2017 16:30:36 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_175674552
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:46 schreef EdvandeBerg het volgende:
Hoezo? Men heeft ervoor gekozen niet de vorige avond of vroeg in de ochtend te strooien, terwijl alles er op wees dat het hard ging sneeuwen
Tegen de sneeuwval van zondag en maandag valt niet op te strooien/vegen/schuiven. Preventief strooien helpt vooral tegen opvriezen en nauwelijks tegen gladheid door sneeuwval.

Je hebt gegokt en verloren.

En die 500 euro. Als daar een bumper/plaatdeel gespoten moet worden en ook een parkeersensor of mistlamp defect is, is dat een reëele prijs voor de reparatie.
  dinsdag 12 december 2017 @ 19:28:24 #19
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175676890
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:40 schreef EdvandeBerg het volgende:
Kan ik de wegbeheerder aansprakelijk stellen voor het gebrek aan onderhoud op dat moment?
Nee.
So we just called him Fred
  dinsdag 12 december 2017 @ 20:33:17 #20
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_175678996
Gewoon doen, hebben ze de gemeente ook weet iets te lachen.
Tot nooit .......
  dinsdag 12 december 2017 @ 23:40:44 #21
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_175684658
Zondag zelf ook schade gereden. Ook op een niet gestrooide weg op een paaltje. Minimaal 1200 euro schade. Op het eerste gezicht lijkt er niet zoveel aan de hand. Complete voorbumpers zijn ontzet, mogelijk zit daarachter nog meer schade. Ik laat de verzekering het regelen (all risk) dat gaat mij ¤15 euro per maand meerkosten. (6 schadevrije jaren, ik ga terug naar 1).

Als je zin hebt in gedoe kun je de gemeente vragen wanneer er op die weg gestrooid is. Als er helemaal niet gestrooid is dan kun je daar een punt van maken. Ze wisten tenslotte dat er een 'sneeuwstorm' aankwam en bij een viaduct wat omhoog en naar beneden loopt kun je beredeneren dat er gestrooid moet worden om het veilig te houden.

Wat informatie, geen idee hoe betrouwbaar de bron is, je kunt het nazoeken en uitproberen:
https://letsel.info/gladheid-en-aansprakelijkheid/

quote:
"Maar het kan ook zijn dat de aansprakelijkheid anders ligt. Gladheid en aansprakelijkheid voor de schade kan ook bij de wegbeheerder liggen. Binnen de stadsgrenzen is de gemeente de wegbeheerder die moet zorgen voor sneeuwvrije wegen. Als het vriest dient de gemeente voldoende zout te strooien conform het gemeentelijk strooiplan."
quote:
In principe had u er rekening mee moeten houden dat het glad was. U had er attent op moeten zijn dat u zich op een gladde weg of stoep bevond. Bij gladheid en aansprakelijkheid geldt dat de verkeersdeelnemers een eigen verantwoordelijkheid hebben als het gaat om een ongeval door gladheid in het verkeer.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  woensdag 13 december 2017 @ 10:13:13 #22
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_175688631
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 23:40 schreef KimJong-un het volgende:
Ze wisten tenslotte dat er een 'sneeuwstorm' aankwam en bij een viaduct wat omhoog en naar beneden loopt kun je beredeneren dat er gestrooid moet worden om het veilig te houden.
Daarmee is de gemeente nog steeds niet verantwoordelijk voor de schade aan jouw auto.
pi_175688774
Ts, denk eens na! Wanneer de wegbeheerder al zijn capaciteit inzet om te strooien zullen er altijd wegen zijn die eerder gestrooid worden dan een ander. Had je trouwens winterbanden? En waarom heb je advies niet opgevolgd om thuis te blijven?

Je mag blij zijn dat je geen hek of ander meubilair van de wegbeheerder heb geraakt. Had je daar ook een rekening voor gehad.

Overigens dit was zichtbare gladheid en daar had jij je op moeten aanpassen.
pi_175689019
Edje, ik zou de autofabrikant aanklagen omdat ze geen banden met spikes hebben meegeleverd.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  woensdag 13 december 2017 @ 10:58:03 #25
3542 Gia
User under construction
pi_175689384
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:40 schreef EdvandeBerg het volgende:
Er was niks zichtbaar van enige werkzaamheden die de wegbeheerder recentelijk had gemaakt om gevaarlijke situaties te voorkomen. Er was op dat moment merkbaar niet preventief gepekeld of gesneeuwschuifd.

Kan ik de wegbeheerder aansprakelijk stellen voor het gebrek aan onderhoud op dat moment?
Als deze botsing de schuld zou zijn van de wegbeheerder en derhalve niet te voorkomen is geweest door iemands rijgedrag, dan zou iedereen, echt iedereen zo'n schuiver moeten maken.

Aangezien dat niet gebeurt, lijkt het erop dat de meeste mensen wél met een sneeuwdek een bocht kunnen nemen.
Conclusie: de aanrijding lag niet aan de sneeuw, maar aan jouw rijstijl.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')