abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 december 2017 @ 12:13:03 #51
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175595849
Die ijsbeer moet je los zien van global warming. Aangrijpende foto ter illustratie maar niemand heeft de feiten gecheckt over die beer. Zoals ziekte, ouderdom of wat die vierde poot ermee heeft te maken dat die stervende is.

Als de klimaatgelovigen zich moeten verlagen tot dit sentiment dan is dat voer voor sceptici.
pi_175595862
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:13 schreef Lunatiek het volgende:
Die ijsbeer moet je los zien van global warming. Aangrijpende foto ter illustratie maar niemand heeft de feiten gecheckt over die beer. Zoals ziekte, ouderdom of wat die vierde poot ermee heeft te maken dat die stervende is.

Als de klimaatgelovigen zich moeten verlagen tot dit sentiment dan is dat voer voor sceptici.
Zou wel verklaren waarom ze hem maar dood laten gaan.
pi_175595897
Aaw😢
pi_175595942
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 08:27 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ja zo begaan ben ik nou ook weer niet met ijsberen. Ijsberen kunnen toch ook ander vlees eten dan zeehondenvlees?
Niet echt.
Smile and be happy!
pi_175595965
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 08:42 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ja, want die global warming is een grote hoax natuurlijk, en het poolijs trekt zich niet steeds verder terug.
Niemand ontkent natuurlijke opwarming. Het poolijs trekt zich inderdaad niet terug want dit is exact op het peil waar het 10-20 jaar geleden ook was. De ijsbeer populatie is groter geworden sinds Al Gore riep dat ze door opwarming zouden uitsterven. Denk jij werkelijk dat een ijsbeer zich iets aantrekt van een halve graad meer?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_175595976
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:13 schreef Lunatiek het volgende:
Die ijsbeer moet je los zien van global warming. Aangrijpende foto ter illustratie maar niemand heeft de feiten gecheckt over die beer. Zoals ziekte, ouderdom of wat die vierde poot ermee heeft te maken dat die stervende is.

Als de klimaatgelovigen zich moeten verlagen tot dit sentiment dan is dat voer voor sceptici.
Dit is op de emoties inspelen van het niveau kindjes fotograferen bij een grensovergang waar 99% alleenstaande mannen overheen gaan.

Ik ben de eerste om toe te geven dat we het klimaat veranderen en daar wat aan gedaan moet worden. Maar aan dit soort opzichtige manipulatie heb ik een broertje dood.
pi_175596020
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 07:31 schreef Loekie1 het volgende:
Het waren de meest huiveringwekkende beelden die hij ooit schoot, maar hij moest ze maken. Om de wereld te laten zien wat de klimaatopwarming teweeg kan brengen, zegt National Geographic-fotograaf Paul Nicklen. Hij filmde onlangs hoe een uitgehongerde ijsbeer in Canada zichzelf op drie poten voortsleepte, op zoek naar uitstel van de naderende dood.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ht-voedsel~ade9935a/

Dit is een plaatje waarvan je dacht dat het nooit zover zou komen, dat je dit nooit zou zien, want op de noordpool heb je ijsberen, zwaar en gevaarlijk. Niet schrompelend als een zieke man. Is de wereld de zieke man van het universum geworden?
Ik zet daar tegenover dat het nu sneeuwt in de woestijn. Maar laat je vooral leiden door een plaatje van een ijsbeer waarvan je de geschiedenis niet kent.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_175596129
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:58 schreef Loekie1 het volgende:
Hoeveel ijsberen zijn er nog?
30.000 - 1
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 december 2017 @ 12:34:49 #59
74056 crew  ToT
pi_175596155
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:20 schreef Shakaloha het volgende:

[..]

Niet echt.
Ze eten ook sledehonden. Zo was er een tijdje geleden iemand die een ijsbeer continu bijvoerde en die steeds met zijn honden speelde, tot hij 1x vergeten was het beest zijn dagelijkse portie vlees te geven.
Dat hebben zijn sledehonden gemerkt! :X

Maar goed, die uitgehongerde ijsberen bijvoeren is sowieso geen optie, nee. :N

Vangen en ergens midden op het ijs uitzetten is ook te veel en erg gevaarlijk werk, en wie gaat dat allemaal betalen?
  zaterdag 9 december 2017 @ 12:35:21 #60
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175596161
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:26 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik zet daar tegenover dat het nu sneeuwt in de woestijn. Maar laat je vooral leiden door een plaatje van een ijsbeer waarvan je de geschiedenis niet kent.
Wat jij er tegenover zet is een blijk van totaal onbegrip van klimaatverandering.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175596189
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Wat jij er tegenover zet is een blijk van totaal onbegrip van klimaatverandering.
Nee, als het ergens mooi weer is zet ik er tegenover dat het elders hard vriest. Dat heet het weer.

Snow for the 1st time in 13 years in South TX in Corpus Christi this AM. And it looks like the biggest calendar-day snowfall in 69 years. (2.3" 12/24/2004) Only the 8th time they've had measurable snow in 70 years.

Dit weekend sneeuwt het in Nederland, begin december. Volgens Al Gore a thing of the past

[ Bericht 10% gewijzigd door kawotski op 09-12-2017 12:44:50 ]
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 december 2017 @ 12:38:06 #62
74056 crew  ToT
pi_175596200
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Wat jij er tegenover zet is een blijk van totaal onbegrip van klimaatverandering.
Op zich kan ik hem niet volledig ongelijk geven. Klimaatverandering is gewoon echt en ik ben ook echt wel overtuigd van dat de mens de oorzaak is, maar het verhaal achter deze ijsbeer zelf (en dat ze samen hebben zitten huilen) is natuurlijk veel beter verkoopbaar voor die fotografen dan "We hebben een oud beest zitten filmen dat te oud en zwak was om nog te kunnen jagen."

Misschien klopt hun verhaal, maar ik ben in de loop der tijd wel wat cynischer geworden door een hoop hoaxes qua opgezette foto's en films.


Edit: Oh, spuit elf! :')
pi_175596218
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:23 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dit is op de emoties inspelen van het niveau kindjes fotograferen bij een grensovergang waar 99% alleenstaande mannen overheen gaan.

Ik ben de eerste om toe te geven dat we het klimaat veranderen en daar wat aan gedaan moet worden. Maar aan dit soort opzichtige manipulatie heb ik een broertje dood.
Op zich mee eens, maar het kan wel helpen om de gemiddelde Henk en Ria er bewust van te maken. Aangezien dat met wetenschap duidelijk niet lukt.
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 9 december 2017 @ 12:39:20 #64
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_175596220
IJsberen zijn ook gewoon freaks of nature. Het psychobroertje van de grizzly, gevormd door inteelt in een kleine populatie. Dit is gewoon moeder natuur die een foutje rechtzet.
pi_175596276
BigBendNPS
7 dec.

Snow in the desert!! The Basin Rd has closed while we clear snow, but may remain closed for several hours. Most of the park is currently snowing, so it should be easy to take advantage of this rare, special event.

Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 9 december 2017 @ 12:45:07 #66
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175596307
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:38 schreef ToT het volgende:

[..]

Op zich kan ik hem niet volledig ongelijk geven. Klimaatverandering is gewoon echt en ik ben ook echt wel overtuigd van dat de mens de oorzaak is, maar het verhaal achter deze ijsbeer zelf (en dat ze samen hebben zitten huilen) is natuurlijk veel beter verkoopbaar voor die fotografen dan "We hebben een oud beest zitten filmen dat te oud en zwak was om nog te kunnen jagen."

Misschien klopt hun verhaal, maar ik ben in de loop der tijd wel wat cynischer geworden door een hoop hoaxes qua opgezette foto's en films.


Edit: Oh, spuit elf! :')
Dat ben ik met je eens en heb ik ook zelf in een eerdere post al gezegd. Maar dat is iets anders dan roepen dat klimaatverandering niet bestaat omdat het ergens op aarde sneeuwt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 december 2017 @ 12:47:24 #67
74056 crew  ToT
pi_175596344
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens en heb ik ook zelf in een eerdere post al gezegd. Maar dat is iets anders dan roepen dat klimaatverandering niet bestaat omdat het ergens op aarde sneeuwt.
Ja nee, het is volgens mij bijna niet te ontkennen dat het klimaat verandert.
Deels zal het misschien wel een natuurlijk proces zijn, maar geloven dat al die hoeveelheden fossiele brandstoffen die we verbruiken geen effect hebben op de wereld is wel redelijk oogkleppen op hebben.
pi_175596347
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens en heb ik ook zelf in een eerdere post al gezegd. Maar dat is iets anders dan roepen dat klimaatverandering niet bestaat omdat het ergens op aarde sneeuwt.
Niemand zegt dat klimaatverandering niet bestaat. Ik geloof best dat er natuurlijke opwarming is en we zitten nog steeds op de lijn van natuurlijke opwarming. Maar er is geen enkel skiresort gesloten op dit moment dus daar mag je best eens bij stil staan of je niet een beetje bedonderd wordt.

Oymyakon is het nu -48 graden celsius btw, hoor je niemand over want dat ligt niet in het straatje van de alarmisten.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 9 december 2017 @ 12:48:34 #69
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175596362
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:37 schreef kawotski het volgende:

[..]

Nee, als het ergens mooi weer is zet ik er tegenover dat het elders hard vriest. Dat heet het weer.

Snow for the 1st time in 13 years in South TX in Corpus Christi this AM. And it looks like the biggest calendar-day snowfall in 69 years. (2.3" 12/24/2004) Only the 8th time they've had measurable snow in 70 years.

Dit weekend sneeuwt het in Nederland, begin december. Volgens Al Gore a thing of the past
Klimaatverandering gaat om gemiddelden, niet om uitschieters. Volgens jouw logica kan er geen wereldwijd voedseltoekort zijn wanneer je zelf net boodschappen hebt gedaan :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175596372
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:26 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik zet daar tegenover dat het nu sneeuwt in de woestijn. Maar laat je vooral leiden door een plaatje van een ijsbeer waarvan je de geschiedenis niet kent.
En waar laat jij je door leiden? Hoeveel klimaatonderzoeken heb jij zelf uitgevoerd?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 december 2017 @ 12:49:58 #71
74056 crew  ToT
pi_175596393
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:43 schreef kawotski het volgende:
BigBendNPS
7 dec.

Snow in the desert!! The Basin Rd has closed while we clear snow, but may remain closed for several hours. Most of the park is currently snowing, so it should be easy to take advantage of this rare, special event.

[ afbeelding ]
Dat effect kan global warming idd hebben; weerpatronen verschuiven.
Zo heb je in zuid-oost Azië steeds vaker en grotere typhoons. Valt allemaal te verklaren.
En hier in Europa kunnen we op relatief korte termijn een kleine ijstijd krijgen door global warming. The Day After Tomorrow overdrijft dit enorm, maar waar het verhaal op gebaseerd is, klopt wel; de warme golfstroom kan zeer zeker verstoord raken door het water van smeltend ijs.
pi_175596404
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:47 schreef kawotski het volgende:

[..]

Niemand zegt dat klimaatverandering niet bestaat. Ik geloof best dat er natuurlijke opwarming is en we zitten nog steeds op de lijn van natuurlijke opwarming. Maar er is geen enkel skiresort gesloten op dit moment dus daar mag je best eens bij stil staan of je niet een beetje bedonderd wordt.

Oymyakon is het nu -48 graden celsius btw, hoor je niemand over want dat ligt niet in het straatje van de alarmisten.
Echt, wat een domheid!
We kunnen nog skiën, dus we worden bedonderd.
pi_175596433
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:48 schreef FYazz het volgende:

[..]

En waar laat jij je door leiden? Hoeveel klimaatonderzoeken heb jij zelf uitgevoerd?
Ik check of de berichten kloppen. Wat alarmistische onderzoekers m.i. te veel doen is de climate hotspots opzoeken en die ene ijsbeer om daarmee naar speakers corner te trekken. Ik constateer ook dat van alle doemvoorspellingen er geen is uitgekomen.

Let wel, ik ben van mening dat de mens veel schade toebrengt aan de aarde maar op een ander niveau.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 9 december 2017 @ 12:51:55 #74
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175596441
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:47 schreef kawotski het volgende:

[..]

Niemand zegt dat klimaatverandering niet bestaat. Ik geloof best dat er natuurlijke opwarming is en we zitten nog steeds op de lijn van natuurlijke opwarming. Maar er is geen enkel skiresort gesloten op dit moment dus daar mag je best eens bij stil staan of je niet een beetje bedonderd wordt.
Dus het bestaat wel, maar we worden toch bedonderd. Ok.

Er zijn haske mooie plaatjes van terugtrekkend ijs op de noordpool en dat heeft effect op ijsberen, ook als het niet de (enige) doodsoorzaak was van deze.
quote:
Oymyakon is het nu -48 graden celsius btw, hoor je niemand over want dat ligt niet in het straatje van de alarmisten.
Daarbij is het ook gewoon niet interessant.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175596453
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dus het bestaat wel, maar we worden toch bedonderd. Ok.

Er zijn haske mooie plaatjes van terugtrekkend ijs op de noordpool en dat heeft effect op ijsberen, ook als het niet de (enige) doodsoorzaak was van deze.

[..]

Daarbij is het ook gewoon niet interessant.
Het is onwelgevallig voor jou dat het -48 is
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')