abonnement Unibet Coolblue
pi_175600608
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 16:20 schreef westwoodblvd het volgende:
Europees Parlement
In 2014 heeft de PVDA 9.4% van de stemmen gekregen. Partijen die groter waren:

CDA : 15.2
PVV : 13.3
VVD : 12.0
D66 : 15.5
SP : 9.6

Zetelverdeling :

PVDA : 3
CDA : 5
PVV : 4
VVD : 3
D66 : 4
SP : 2

De anti-Europese partijen boekten in 2014 een flinke winst, alhoewel de pro-eu partijen nog het grootst waren.

Nu snap ik niet helemaal hoe het werkt, hoe kan het dan dat een Timmermans de Nederlandse vertegenwoordiger is in EU Commissie? (serieuze vraag)

En hoe kan het, dat ondanks de kritiek die in heel Europa groeit op het vluchtelingen beleid en de alsmaar groeiende rechtse partijen in Europa, ze gewoon doorgaan op dezelfde voet, en blind zijn voor het groeiende aantal EU critici. Ze gaan gewoon met de oogkleppen op door met het beleid.

Over 10 jaar staan ze zich weer achter de oren te krabben hoe het kan dat de anti-eu en rechtse partijen de grootste zijn geworden in het Europese parlement.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 december 2017 @ 16:42:08 #27
74056 crew  ToT
pi_175600673
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 16:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

In 2014 heeft de PVDA 9.4% van de stemmen gekregen. Partijen die groter waren:

CDA : 15.2
PVV : 13.3
VVD : 12.0
D66 : 15.5
SP : 9.6

Zetelverdeling :

PVDA : 3
CDA : 5
PVV : 4
VVD : 3
D66 : 4
SP : 2

De anti-Europese partijen boekten in 2014 een flinke winst, alhoewel de pro-eu partijen nog het grootst waren.

Nu snap ik niet helemaal hoe het werkt, hoe kan het dan dat een Timmermans de Nederlandse vertegenwoordiger is in EU Commissie? (serieuze vraag)

En hoe kan het, dat ondanks de kritiek die in heel Europa groeit op het vluchtelingen beleid en de alsmaar groeiende rechtse partijen in Europa, ze gewoon doorgaan op dezelfde voet, en blind zijn voor het groeiende aantal EU critici. Ze gaan gewoon met de oogkleppen op door met het beleid.

Over 10 jaar staan ze zich weer achter de oren te krabben hoe het kan dat de anti-eu en rechtse partijen de grootste zijn geworden in het Europese parlement.
Ach, rechts = populisme en daar moet je niet aan toegeven, want voor je het weet staat er een tweede Hitler op. (Of zoiets. :') )
pi_175600721
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 16:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

In 2014 heeft de PVDA 9.4% van de stemmen gekregen. Partijen die groter waren:

CDA : 15.2
PVV : 13.3
VVD : 12.0
D66 : 15.5
SP : 9.6

Zetelverdeling :

PVDA : 3
CDA : 5
PVV : 4
VVD : 3
D66 : 4
SP : 2

De anti-Europese partijen boekten in 2014 een flinke winst, alhoewel de pro-eu partijen nog het grootst waren.

Nu snap ik niet helemaal hoe het werkt, hoe kan het dan dat een Timmermans de Nederlandse vertegenwoordiger is in EU Commissie? (serieuze vraag)

En hoe kan het, dat ondanks de kritiek die in heel Europa groeit op het vluchtelingen beleid en de alsmaar groeiende rechtse partijen in Europa, ze gewoon doorgaan op dezelfde voet, en blind zijn voor het groeiende aantal EU critici. Ze gaan gewoon met de oogkleppen op door met het beleid.

Over 10 jaar staan ze zich weer achter de oren te krabben hoe het kan dat de anti-eu en rechtse partijen de grootste zijn geworden in het Europese parlement.
Wie wordt gedragen bepaalt het zittende kabinet. De VVD en PvdA zijn dat dus in 2014 overeengekomen. Volgens mij moet de Tweede Kamer zich ook nog uitspreken over de kandidatuur.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175600932
Frans Timmermans behoort tot de grootste schoften die ons land heeft voortgebracht. De schade die Timmermans heeft aangericht in Europa is ongekend. En hij blijft er maar meer doorgaan.
pi_175600956
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 16:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

In 2014 heeft de PVDA 9.4% van de stemmen gekregen. Partijen die groter waren:

CDA : 15.2
PVV : 13.3
VVD : 12.0
D66 : 15.5
SP : 9.6

Zetelverdeling :

PVDA : 3
CDA : 5
PVV : 4
VVD : 3
D66 : 4
SP : 2

De anti-Europese partijen boekten in 2014 een flinke winst, alhoewel de pro-eu partijen nog het grootst waren.

Nu snap ik niet helemaal hoe het werkt, hoe kan het dan dat een Timmermans de Nederlandse vertegenwoordiger is in EU Commissie? (serieuze vraag)

En hoe kan het, dat ondanks de kritiek die in heel Europa groeit op het vluchtelingen beleid en de alsmaar groeiende rechtse partijen in Europa, ze gewoon doorgaan op dezelfde voet, en blind zijn voor het groeiende aantal EU critici. Ze gaan gewoon met de oogkleppen op door met het beleid.

Over 10 jaar staan ze zich weer achter de oren te krabben hoe het kan dat de anti-eu en rechtse partijen de grootste zijn geworden in het Europese parlement.
Ik geef toe dat de procedure voor de samenstelling van de Europese Commissie ingewikkeld en naar mijn mening niet transparant is, maar ik zal mijn best doen om het uit te leggen. Iedere lidstaat heeft recht op één commissaris. Zo'n commissaris wordt voorgedragen voor de lidstaat zelf, en de voordracht is meestal een gevolg van een politiek proces van afwegingen in ieder land. In 2014 was de PvdA een van de regeringspartijen in Nederland, en zij hebben die invloed aangewend om een van hun leden voor te laten dragen tot commissaris. Als de PVV ooit veel invloed krijgt in de Nederlandse regering, bestaat de kans net zo goed dat Nederland een PVV'er voordraagt.

De democratische controle schuilt in het feit dat het Europees Parlement haar goedkeuring moet geven aan een nieuwe commissie. Als in het Europees Parlement een meerderheid voor een zeer restrictief vluchtelingenbeleid zou zijn geweest, dan is het onwaarschijnlijk dat een Commissie die daar tegenover staat haar goedkeuring had gekregen. Die meerderheid is er echter niet.
pi_175602204
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 16:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie wordt gedragen bepaalt het zittende kabinet. De VVD en PvdA zijn dat dus in 2014 overeengekomen. Volgens mij moet de Tweede Kamer zich ook nog uitspreken over de kandidatuur.
Duidelijk, bedankt.

Ach nog twee jaar wachten en er zijn weer nieuwe verkiezingen, hopelijk dan iemand welke ik wat meer waardeer dan Timmerfrans.
pi_175602306
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:02 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ik geef toe dat de procedure voor de samenstelling van de Europese Commissie ingewikkeld en naar mijn mening niet transparant is, maar ik zal mijn best doen om het uit te leggen. Iedere lidstaat heeft recht op één commissaris. Zo'n commissaris wordt voorgedragen voor de lidstaat zelf, en de voordracht is meestal een gevolg van een politiek proces van afwegingen in ieder land. In 2014 was de PvdA een van de regeringspartijen in Nederland, en zij hebben die invloed aangewend om een van hun leden voor te laten dragen tot commissaris. Als de PVV ooit veel invloed krijgt in de Nederlandse regering, bestaat de kans net zo goed dat Nederland een PVV'er voordraagt.

De democratische controle schuilt in het feit dat het Europees Parlement haar goedkeuring moet geven aan een nieuwe commissie. Als in het Europees Parlement een meerderheid voor een zeer restrictief vluchtelingenbeleid zou zijn geweest, dan is het onwaarschijnlijk dat een Commissie die daar tegenover staat haar goedkeuring had gekregen. Die meerderheid is er echter niet.
Bedankt voor de gedetailleerde uitleg. Erg omslachtig allemaal.
pi_175604919
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:02 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ik geef toe dat de procedure voor de samenstelling van de Europese Commissie ingewikkeld en naar mijn mening niet transparant is, maar ik zal mijn best doen om het uit te leggen. Iedere lidstaat heeft recht op één commissaris. Zo'n commissaris wordt voorgedragen voor de lidstaat zelf, en de voordracht is meestal een gevolg van een politiek proces van afwegingen in ieder land. In 2014 was de PvdA een van de regeringspartijen in Nederland, en zij hebben die invloed aangewend om een van hun leden voor te laten dragen tot commissaris. Als de PVV ooit veel invloed krijgt in de Nederlandse regering, bestaat de kans net zo goed dat Nederland een PVV'er voordraagt.

De democratische controle schuilt in het feit dat het Europees Parlement haar goedkeuring moet geven aan een nieuwe commissie. Als in het Europees Parlement een meerderheid voor een zeer restrictief vluchtelingenbeleid zou zijn geweest, dan is het onwaarschijnlijk dat een Commissie die daar tegenover staat haar goedkeuring had gekregen. Die meerderheid is er echter niet.
Democratisch gehalte van lik me vestje dus.
Er is totaal geen inzicht of controle over de idealen van de beoogde persoon die dus commissaris moet worden.
pi_175605079
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2017 16:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dus als het om de knaken gaat is het een hechte Unie, maar op het moment dat de lasten de hoek om komen niet thuisgeven? Zegt veel over de denkwijze van zo'n land.
En terecht. Doet iedere lidstaat. Anders is er toch geen gekloot over die 'vluchtelingen'?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175605149
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 16:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als een soevereine staat verdragen sluit waardoor ze voor de rechter kunnen worden gedaagd als men zich niet aan andere verdragen houdt moet die soevereine staat niet klagen.
Ah, dat soort verdragen waar soevereine staten afspraken samen te gaan werken, maar de samenwerking opeens een trein werd naar 'ein Europesches REICH!'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175605170
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ah, dat soort verdragen waar soevereine staten afspraken samen te gaan werken, maar de samenwerking opeens een trein werd naar 'ein Europesches REICH!'.
Nee die verdragen bestaan nu niet.
pi_175607373
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En terecht. Doet iedere lidstaat. Anders is er toch geen gekloot over die 'vluchtelingen'?
Dat doet helemaal niet ieder lidstaat, er zijn genoeg lidstaten die hun verantwoordelijkheid nemen en gewoon AZC's plaatsen. Als je kijkt welke lidstaten hun keutel intrekken wekt dat weinig verbazing. Die doen enkel en alleen mee vanwege de financiële voordelen.
Dit, dus.
pi_175609693
Och, als Hongarije er 100 opneemt en meteen begint met schiften op vluchteling en gelukszoeker, kunnen er zo weer 99 de boot op terug naar de (inmiddels) veilige landen/gebieden.
Racist
  Moderator zondag 10 december 2017 @ 02:17:30 #39
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175613741
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 16:14 schreef Idisrom het volgende:
Er is geen enkel ander Europees land, wat in de vorige eeuw zo is afgestraft, toen het tegen hun eigen wil toch de orders uitvoerde van een ander.
In 1914 wilden de Hongaren absoluut niet zelf een oorlog beginnen tegen de Serven, maar werden desondanks WO I ingesleept door de seniele, koppige en veel te oude keizer, de Oostenrijker Franz Jozeph,

Ik snap de huidige weerzin van Hongarije wel tegen de (in hun ogen onnodige) opgelegde Europese dwangmaatregelen om ergens aan mee te doen.
Prima, dan mogen ze uit de EU stappen en helemaal soeverein zijn en hoeven ze zich nergens meer aan te houden maar zolang ze dat niet doen blijven EU regels staan en zullen ze zich eraan moeten houden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175614163
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 02:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Prima, dan mogen ze uit de EU stappen en helemaal soeverein zijn en hoeven ze zich nergens meer aan te houden maar zolang ze dat niet doen blijven EU regels staan en zullen ze zich eraan moeten houden.

Alsof de EU (en al zijn lidstaten) zichzelf wel aan de regels houdt. :')
pi_175614244
Als je EU in de Van Dale opzoekt dan staat er : Antidemocratisch gedrocht waar niemand zich aan de regels houdt. Duizenden keren, tienduizenden hebben de EU en de lidstaten hun eigen regels overtreden. En dan nu opeens het (schijn)heilig boontje spelen als het om Hongarije gaat. :r
pi_175614809
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 05:06 schreef Braindead2000 het volgende:
Als je EU in de Van Dale opzoekt dan staat er : Antidemocratisch gedrocht waar niemand zich aan de regels houdt. Duizenden keren, tienduizenden hebben de EU en de lidstaten hun eigen regels overtreden. En dan nu opeens het (schijn)heilig boontje spelen als het om Hongarije gaat. :r
Nee. Er staat:
quote:
afkorting van: Europese Unie samenwerkingsverband van een aantal Europese landen
http://www.vandale.nl/gra(...)enis/eu#.Wizip3mDPIU
in a crowd you lose humanity
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')