... En waarom de developers met de kennis van nu zoveel beter zijn dan de pioniers
Een demonstratie van Canabalt op de Commodore 64, dat imho nu al een instant klassieker is en hoog in de lijst van beste C64 games zou moeten staan
De gamers van de jaren 80 hadden waarschijnlijk graag gewild dat de developers van nu de games voor de systemen hadden ontwikkeld. Ja er waren een paar redelijk goede spellen, maar je zag vooral in de beginjaren dan men wat luie ports van oude atari games maakte en pas rond de dood van het systeem op de markt werden ineens games ontwikkeld die veel meer uit het systeem haalden dan ooit tevoren.
Om te beginnen, de graphics. De C64 had imho een heel beroerd kleurenpalet waarmee voor introductieplaten wel mooie afbeeldingen konden worden gemaakt, maar voor ingame was het vaak drie keer niks. Maar door met zwart / grijs en wit (en wellicht wat rode accenten) te werken had men veel meer diepte kunnen genereren zoals het spel hierboven bewijst. Verder was het concept van rail-running volgens mij nog niet ontdekt of verkend, omdat dit iets is dat met name op touchscreens beter werkte. Maar bij dit spel voldoet 1 knop en je hebt een zoveel betere game dan men in die tijd had.