abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 3 december 2017 @ 00:35:02 #201
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175462410
quote:
15s.gif Op zondag 3 december 2017 00:24 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Allemaal belangrijker voor het vestigingsklimaat dan culturele homogeniteit. Diversiteit is voor bedrijven zelfs een pre
Dat is echt gewauwel. Bedrijven maken fraaie 'corporate governance'-verklaringen waarin ze diversiteit prijzen, maar 't blijkt verder nergens uit dat dit oprecht is. Bovendien is Nederlandn og steeds divers als moslims vertrekken.
quote:
en als je met islamitische werknemers naar Nederland gaat, is het negatief als wij die hebben afgekocht. Het zou een stuk eerlijker zijn als je toegeeft dat je bereid bent enkele economische offers te maken om met een homogenere bevolking te eindigen.
Allicht, 't zou mogelijk wat geld kunnen kosten. Mijn punt is slechts dat als er kosten zijn, deze relatief gering zijn, aangezien er baten én kostendempende factoren tegenover staan.
quote:
Prima, dan hebben we dus door zo'n maatregel minder ICT'ers.
Valt allemaal reuze mee. Desnoods openen we de grenzen voor ICT'ers uit Oekraïne, die staan in de rij om hier te komen werken en passen cultureel grotendeels bij Nederland.
quote:
Ik vraag me af hoe prettig dat is. Merit-based hoeft ook niet prettig te zijn als je tot de rijkste inkomstendecielen behoort, dan kunnen gezinnen het zelfs wel prettig vinden als ze na remigratie er van op aan kunnen dat hun kinderen een betere toekomst hebben dan in het meritocratische Nederland.
Geen idee welk punt je hiermee wil maken.
quote:
Besef wel dat we sinds WOII niet meer zo'n forse correctie op de bevolking hebben meegemaakt. 3-4% stijging of daling van de bevolking is al heel fors, herinner je nog hoe men op de top van de vluchtelingencrisis men moord en brand riep over 45.000 asielzoekers?
Nederland had in 2000 nog 16 miljoen inwoners. Dus in ongeveer 16 jaar zijn er 1 miljoen mensen bijgekomen. Bij een remigratiesubsidie zullen ook niet alle moslims vertrekken en ook niet allemaal tegelijk. Tegelijkertijd blijven er mensen bijkomen (immigratie binnen EU). Dus al met al, zie ik geen echte moeilijkheden.
quote:
Dat wil niet zeggen dat een negatieve schok op de huizenprijzen niet doorwerken (als in, causaal effect) op de economische situatie.
Als de causaliteit niet die kant op loopt, dan wil 't dat wel degelijk zeggen.
quote:
We hebben er ook nog geen onderzoek naar kunnen doen, want we hebben naoorlogs nog niet te maken gehad met een daling van de Nederlandse bevolking.
Klopt, binnen Europa daarentegen wel. Vooral in Oost-Europa neemt de bevolking af. Het GDP per capita neemt tegelijkertijd toe. Toegegeven, niet helemaal vergelijkbaar met Nederland, maar slechts om aan te geven dat een bevolkingsdaling niet altijd een catastrofe is.
quote:
Dat correlatie niet wil zeggen dat er sprake is van een causaal verband, wil niet zeggen dat moedwillig de huizenprijzen omlaag brengen niet met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid effect gaat hebben op de reëele economie, zeker ook omdat er ook minder islamitische consumenten zijn en minder hoogopgeleide werknemers.
Ja, op de korte termijn leidt 't tot aanpassingsproblemen. Zijn die te groot, dan zet je desnoods de grenzen open voor Oekraïners. Die komen met vrachtwagens tegelijk; het gemiddelde loon is daar nog lager dan in Marokko...
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175462419
Hitler kan je tips geven.
  zondag 3 december 2017 @ 00:36:33 #203
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175462428
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 00:32 schreef BilmemKi het volgende:

[..]

1. Je kunt deelnemen aan die activiteiten zonder je Nederlandsr identiteit op te geven.
2. Je kunt aan die activiteiten meedoen zonder islamitisch te zijn.
Ja, alles kan. Lijkt me alleen beter om lekker in Turkije met een Turkse vlag te gaan zwaaien. Beter voor Nederland en ook beter voor die Turken zelf.
quote:
3. Wat dan te doen met negers die niet deelnemen aan de Nederlandse maatschappij?
Niks. Islamisering is een probleem dat Nederland ontwricht, werkloosheid niet.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 3 december 2017 @ 00:37:09 #204
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175462433
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 00:35 schreef BilmemKi het volgende:
Hitler kan je tips geven.
Aldus de user met een negers- en Jodenobsessie.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175462444
quote:
14s.gif Op zondag 3 december 2017 00:37 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Aldus de user met een negers- en Jodenobsessie.
Je maakt onderscheid dus ik gaf ke wat tips.
pi_175462457
quote:
2s.gif Op zondag 3 december 2017 00:36 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ja, alles kan. Lijkt me alleen beter om lekker in Turkije met een Turkse vlag te gaan zwaaien. Beter voor Nederland en ook beter voor die Turken zelf.

[..]

Niks. Islamisering is een probleem dat Nederland ontwricht, werkloosheid niet.
En wat ga je doen met Turken die Turkse activiteiten verrichten ZONDER dat ze kunnen worden ingedeeld onder het vakje Moslim?
  zondag 3 december 2017 @ 00:40:51 #207
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175462485
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 00:38 schreef BilmemKi het volgende:

[..]

En wat ga je doen met Turken die Turkse activiteiten verrichten ZONDER dat ze kunnen worden ingedeeld onder het vakje Moslim?
quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Turkey
According to religiosity polls, 99.8% of the population identifies as Muslim.
Dit percentage geldt voor Turkije als geheel, in rurale gebieden (waar de meeste Nederturken vandaan komen) ligt dit percentage alleen maar nóg hoger.

Irrelevant dus.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 3 december 2017 @ 00:41:24 #208
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175462488
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 00:38 schreef BilmemKi het volgende:

[..]

Je maakt onderscheid dus ik gaf ke wat tips.
Jij bent nochtans de enige in dit topic die onderscheid maakt naar ras (negers, Joden).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175462495
quote:
2s.gif Op zondag 3 december 2017 00:40 schreef 2thmx het volgende:

[..]


[..]

Dat geldt dan nog voor Turkije als geheel, in rurale gebieden (waar de meeste Nederturken vandaan komen) ligt dit percentage alleen maar nóg hoger.

Irrelevant dus.
Die cijfers kunnen mij wat. Net als jij.

Een deel is geen islamiet meer. Wederom: wat ga je daarmee doen?
pi_175462501
quote:
2s.gif Op zondag 3 december 2017 00:41 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Jij bent nochtans de enige in dit topic die onderscheid maakt naar ras (negers, Joden).
Joden zijn geen ras ;(
  zondag 3 december 2017 @ 00:43:25 #211
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175462507
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 00:42 schreef BilmemKi het volgende:

[..]

Die cijfers kunnen mij wat. Net als jij.
Opnieuw, insgelijks.
quote:
Een deel is geen islamiet meer. Wederom: wat ga je daarmee doen?
Voor die <0,1% geldt de (zoals gezegd vrijwillige) remigratieregeling eveneens, mits ze een tweede nationaliteit hebben.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 3 december 2017 @ 00:43:52 #212
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175462515
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 00:43 schreef BilmemKi het volgende:

[..]

Joden zijn geen ras ;(
Joden met een hoofdletter geschreven vormen een etniciteit.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175462526
quote:
2s.gif Op zondag 3 december 2017 00:43 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Joden met een hoofdletter geschreven vormen een etniciteit.
Het is geen ras.
pi_175462548
quote:
2s.gif Op zondag 3 december 2017 00:43 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Opnieuw, insgelijks.

[..]

Voor die <0,1% geldt de (zoals gezegd vrijwillige) remigratieregeling eveneens, mits ze een tweede nationaliteit hebben.
Aaaah. Fantastisch.
Weer iemand die praktisch gezien faalt. Ga eens naar buiten en praat met mensen.
  zondag 3 december 2017 @ 00:46:37 #215
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175462552
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 00:45 schreef BilmemKi het volgende:

[..]

Het is geen ras.
Negers zijn een ras. Joden een etniciteit. Beide groepen hebben geen relevantie voor dit topic.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 3 december 2017 @ 00:47:29 #216
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175462560
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 00:46 schreef BilmemKi het volgende:

[..]

Aaaah. Fantastisch.
Weer iemand die praktisch gezien faalt. Ga eens naar buiten en praat met mensen.
Dit is POL, niet KLB. Toch bedankt voor je grootse bijdrage aan de discussie.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 3 december 2017 @ 00:51:33 #217
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175462591
quote:
2s.gif Op zondag 3 december 2017 00:35 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Dat is echt gewauwel. Bedrijven maken fraaie 'corporate governance'-verklaringen waarin ze diversiteit prijzen, maar 't blijkt verder nergens uit dat dit oprecht is. Bovendien is Nederlandn og steeds divers als moslims vertrekken.
Voor het binnenhalen van de EMA was dit een duidelijke verklaring waarom Oost-Europese landen het niet haalden. Onvoldoende aantrekkelijk voor hoogwaardig opgeleide Westerse werknemers en ondanks de moslimpopulatie van Amsterdam wilden werknemers liever hierheen dan naar het cultureel-homogene Bratislava.

quote:
Allicht, 't zou mogelijk wat geld kunnen kosten. Mijn punt is slechts dat als er kosten zijn, deze relatief gering zijn, aangezien er baten én kostendempende factoren tegenover staan.
Of ze gering zijn, is niet te zeggen, want je gaf zelf aan dat gekeken moest worden bij welke uitkering je voldoende moslims kon overtuigen om te vertrekken. Er zit wat jou betreft geen cap op de kosten, of is er een maximaal bedrag waarvan je zegt: "als het duurder is dan X, dan hoeft het wat mij betreft niet"? Eventuele kostendempende factoren zijn de primaire effecten. De secundaire effecten zijn nog veel lastiger te bepalen (bredere economie, vestigingsklimaat, imagoschade, etc)

quote:
Valt allemaal reuze mee. Desnoods openen we de grenzen voor ICT'ers uit Oekraïne, die staan in de rij om hier te komen werken en passen cultureel grotendeels bij Nederland.
Oekraïners, die zijn cultureel toch eerder onder Russische invloed, homofoob en verder liefhebber van sterke leiders en niet van een meritocratische samenleving? Ik vraag me af of dat zo'n goeie deal is, sociaal-cultureel dan.

quote:
Geen idee welk punt je hiermee wil maken.
Dat een arts misschien liever naar Marokko gaat, als 'ie weet dat zijn positie daar zorgt voor een positieve behandeling van z'n nageslacht. Dat omdat de Nederlandse samenleving, hoe meritocratisch ook, wellicht in het nadeel is van iemand van niet-Westerse achtergrond die tot de top 10% - 20% behoort.

quote:
Nederland had in 2000 nog 16 miljoen inwoners. Dus in ongeveer 16 jaar zijn er 1 miljoen mensen bijgekomen. Bij een remigratiesubsidie zullen ook niet alle moslims vertrekken en ook niet allemaal tegelijk. Tegelijkertijd blijven er mensen bijkomen (immigratie binnen EU). Dus al met al, zie ik geen echte moeilijkheden.
Groei is natuurlijker dan krimp. Zie de moeilijkheden waar ze in Limburg, Zeeland en Groningen mee kampen om het voorzieningsniveau op peil te houden. Dan vallen Randstedelijke tekorten relatief mee. Een groei over 17 jaar is ook anders dan een korte (ik denk 4 jaar) regeling om mensen te laten remigreren.

quote:
Als de causaliteit niet die kant op loopt, dan wil 't dat wel degelijk zeggen.
Extrapoleer je historische datareeksen nu? Dat lage inkomens doorgaans zorgen voor meer criminaliteit, wil niet zeggen dat criminaliteit door een externe schok niet kan zorgen voor lage inkomens, ook al hebben we dit in het verleden nog niet waargenomen.

quote:
Klopt, binnen Europa daarentegen wel. Vooral in Oost-Europa neemt de bevolking af. Het GDP per capita neemt tegelijkertijd toe. Toegegeven, niet helemaal vergelijkbaar met Nederland, maar slechts om aan te geven dat een bevolkingsdaling niet altijd een catastrofe is.
Niet altijd, economische groei is een product van bevolkingsgroei en productiviteitsgroei. Dat laatste is in Oost-Europa makkelijk te realiseren, mede dankzij EU-investeringen. Nederland bevindt zich ergens anders, qua productiviteit al tot de top en het laaghangend fruit is inmiddels wel geplukt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_175462646
quote:
2s.gif Op zondag 3 december 2017 00:47 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Dit is POL, niet KLB. Toch bedankt voor je grootse bijdrage aan de discussie.
Jij bedankt voor het deportatie van moslims topic.
  zondag 3 december 2017 @ 01:06:42 #219
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175462731
quote:
15s.gif Op zondag 3 december 2017 00:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Voor het binnenhalen van de EMA was dit een duidelijke verklaring waarom Oost-Europese landen het niet haalden. Onvoldoende aantrekkelijk voor hoogwaardig opgeleide Westerse werknemers en ondanks de moslimpopulatie van Amsterdam wilden werknemers liever hierheen dan naar het cultureel-homogene Bratislava.
Je haalt nu wel wat zaken door elkaar. De EMA is niet naar Amsterdam gekomen omdat je daar zulke leuke moslimghetto's hebt. Divers is Amsterdam sowieso, ook zonder moslimpopulatie.
quote:
Of ze gering zijn, is niet te zeggen, want je gaf zelf aan dat gekeken moest worden bij welke uitkering je voldoende moslims kon overtuigen om te vertrekken. Er zit wat jou betreft geen cap op de kosten, of is er een maximaal bedrag waarvan je zegt: "als het duurder is dan X, dan hoeft het wat mij betreft niet"?
Geen idee, dat is lastig te zeggen. Ik zou zeggen: begin bij een bedrag dat grofweg gelijk is aan de opgebouwde AOW-rechten en kijk dan wat er gebeurt.

Daarnaast moe je er rekening mee houden dat de 'investering' zich, zoals gezegd, terugverdient in lagere uitgaven aan sociale zekerheid, gezondheidszorg, etc. Die besparing is een miljardenbedrag per jaar.

Ik betwijfel dus of 't werkelijk überhaupt (op de lange termijn) geld gaat kosten; een maximumbedrag noemen is dan ook onzinnig.
quote:
Eventuele kostendempende factoren zijn de primaire effecten. De secundaire effecten zijn nog veel lastiger te bepalen (bredere economie, vestigingsklimaat, imagoschade, etc)
Allicht, maar dat geldt evenzeer voor de voortgaande islamisering en alle maatschappelijke gevaren die daarmee gepaard gaan (van terrorisme tot politieke instabiliteit doordat auto- en allochtoon steeds populistischer stemt).
quote:
Oekraïners, die zijn cultureel toch eerder onder Russische invloed,
Geen idee wat je met 'invloed' precies bedoelt, maar de gemiddelde Oekraïner is geen fan van Rusland, for all obivous reasons. Cultuur staat West-Oekraïner dichter bij 't westen; het oosten (deels) wellicht wat dichter bij Rusland.
quote:
homofoob en verder liefhebber van sterke leiders en niet van een meritocratische samenleving? Ik vraag me af of dat zo'n goeie deal is, sociaal-cultureel dan.
Ja, absoluut. Er leven trouwens al zat Oekraïners in EU-gebied (Polen vooral).
quote:
Dat een arts misschien liever naar Marokko gaat, als 'ie weet dat zijn positie daar zorgt voor een positieve behandeling van z'n nageslacht. Dat omdat de Nederlandse samenleving, hoe meritocratisch ook, wellicht in het nadeel is van iemand van niet-Westerse achtergrond die tot de top 10% - 20% behoort.
Ah zo, bijzonder redenering :P. Bovendien, als je zelf arts bent, dan is de kans groot dat je kinderen ook intelligent etc. genoeg zijn om arts te worden.
quote:
Groei is natuurlijker dan krimp. Zie de moeilijkheden waar ze in Limburg, Zeeland en Groningen mee kampen om het voorzieningsniveau op peil te houden. Dan vallen Randstedelijke tekorten relatief mee. Een groei over 17 jaar is ook anders dan een korte (ik denk 4 jaar) regeling om mensen te laten remigreren.
Mwah, we gaan dan terug naar 't Nederland van 2000, qua inwoneraantal. De gemiddelde ambtenaar weet nog wel hoe Nederland er toen uitzag, ook qua voorzieningen :+. Ik zie 't probleem niet zo, afgezien van kortetermijnsaanpassingen.
quote:
Extrapoleer je historische datareeksen nu? Dat lage inkomens doorgaans zorgen voor meer criminaliteit, wil niet zeggen dat criminaliteit door een externe schok niet kan zorgen voor lage inkomens, ook al hebben we dit in het verleden nog niet waargenomen.
Nee, ik stel slechts dat verlaagde huizenprijzen een teken zijn van een verslechterde economie, omdat een verslechterde economie als eerste effect heeft op de huizenprijzen. Maar 't is niet zo dat dalende huizenprijzen op zichzelf per se slecht zijn voor de economie.
quote:
Niet altijd, economische groei is een product van bevolkingsgroei en productiviteitsgroei. Dat laatste is in Oost-Europa makkelijk te realiseren, mede dankzij EU-investeringen. Nederland bevindt zich ergens anders, qua productiviteit al tot de top en het laaghangend fruit is inmiddels wel geplukt.
Klopt, maar goed, we zitten dan weer op 't bevolkingsniveau van 2000. Volgens mij ging 't toen ook niet zo slecht, qua alles.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 3 december 2017 @ 01:07:19 #220
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175462740
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 00:57 schreef BilmemKi het volgende:

[..]

Jij bedankt voor het deportatie van moslims topic.
Als je snappertje wat groter was geweest, dan had je inmiddels begrepen dat in dit topic geen deportatie wordt bepleit.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 3 december 2017 @ 01:32:26 #221
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175462997
quote:
2s.gif Op zondag 3 december 2017 01:06 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Je haalt nu wel wat zaken door elkaar. De EMA is niet naar Amsterdam gekomen omdat je daar zulke leuke moslimghetto's hebt. Divers is Amsterdam sowieso, ook zonder moslimpopulatie.
Ik hou de twee zaken gescheiden en zeg ook niet dat Osdorp en de Bijlmer causaal verband houden met de EMA, maar dit is wel een voorbeeld van een entiteit die niet voor het cultureel homogene Oost-Europa heeft gekozen als de werknemers het voor het zeggen hadden.

quote:
Geen idee, dat is lastig te zeggen. Ik zou zeggen: begin bij een bedrag dat grofweg gelijk is aan de opgebouwde AOW-rechten en kijk dan wat er gebeurt.
Zo werkt het doorgaans niet, gelukkig. We gaan niet met miljarden gokken en zien wat er gebeurt. In potentie: 1m (aantal begunstigden) * ¤ 800 (per maand) * 12 * 21 (jaar en jaren verwachte uitkering) * 0,5 (factor voor opgebouwde rechten) is al meer dan 100 miljard euro. Dat wil ik wel iets beter onderbouwd uitgeven dan "laten we kijken waar het schip strand".

quote:
Daarnaast moe je er rekening mee houden dat de 'investering' zich, zoals gezegd, terugverdient in lagere uitgaven aan sociale zekerheid, gezondheidszorg, etc. Die besparing is een miljardenbedrag per jaar.

Ik betwijfel dus of 't werkelijk überhaupt (op de lange termijn) geld gaat kosten; een maximumbedrag noemen is dan ook onzinnig.
Je zal ook nooit weten wat de kosten van sociale zekerheid, gezondheidszorg en baten via omzet- en inkomstenbelasting zouden zijn van de groep die vertrekt. Iets nu contant maken is ook lastig als je niet weet waar dat tegen uitgezet wordt.

quote:
Ah zo, bijzonder redenering :P. Bovendien, als je zelf arts bent, dan is de kans groot dat je kinderen ook intelligent etc. genoeg zijn om arts te worden.
Niet in Nederland, dan moet je maar hopen dat je kind wordt ingeloot als hij al naar het vwo kan en daar hoge cijfers haalt om voor geneeskunde in aanmerking te komen.

quote:
Mwah, we gaan dan terug naar 't Nederland van 2000, qua inwoneraantal. De gemiddelde ambtenaar weet nog wel hoe Nederland er toen uitzag, ook qua voorzieningen :+. Ik zie 't probleem niet zo, afgezien van kortetermijnsaanpassingen.
Terwijl we de afgelopen 17 jaar niet hebben stilgezeten, qua publieke en private investeringen, GDP-stijging, overheidsuitgaven en schuldpositie. Even voor het vergelijk, er staan zo'n 150.000 woningen te koop. In 2011 waren dat er 230.000. Stel je voor dat alle moslims hun woning te koop aanbieden; daar is gewoon onvoldoende vraag naar.

quote:
Nee, ik stel slechts dat verlaagde huizenprijzen een teken zijn van een verslechterde economie, omdat een verslechterde economie als eerste effect heeft op de huizenprijzen. Maar 't is niet zo dat dalende huizenprijzen op zichzelf per se slecht zijn voor de economie.
Jawel.
https://www.economicshelp(...)s-cause-a-recession/

https://www.frbsf.org/edu(...)ing-business-cycles/

quote:
Klopt, maar goed, we zitten dan weer op 't bevolkingsniveau van 2000. Volgens mij ging 't toen ook niet zo slecht, qua alles.
Ons GDP was toen 415 miljard dollar. Nu 750 miljard. Ik zeg niet dat we terugvallen naar 415, want er is productiviteitswinst gemaakt en allicht zal de productiviteit lager liggen bij (een deel van) de moslimpopulatie, maar het GDP zal wel dalen. Die 1 miljoen Nederlanders moeten nu ook eten, drinken, auto rijden, wonen en belasting betalen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 3 december 2017 @ 01:44:40 #222
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175463133
quote:
15s.gif Op zondag 3 december 2017 01:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik hou de twee zaken gescheiden en zeg ook niet dat Osdorp en de Bijlmer causaal verband houden met de EMA, maar dit is wel een voorbeeld van een entiteit die niet voor het cultureel homogene Oost-Europa heeft gekozen als de werknemers het voor het zeggen hadden.
Ja, maar je suggereert een verband dat er niet is.
quote:
Zo werkt het doorgaans niet, gelukkig. We gaan niet met miljarden gokken en zien wat er gebeurt. In potentie: 1m (aantal begunstigden) * ¤ 800 (per maand) * 12 *
De 800 was per gezin/koppel.
quote:
21 (jaar en jaren verwachte uitkering) * 0,5 (factor voor opgebouwde rechten) is al meer dan 100 miljard euro. Dat wil ik wel iets beter onderbouwd uitgeven dan "laten we kijken waar het schip strand".
Allicht, 't zal economisch beter uitgewerkt moeten worden. Maar dat geldt m.i. ook voor de gevolgen van islamisering en immigratie zonder remigratiebeleid. Je hebt een base case nodig om mee te vergelijken. Helaas wordt dat onderzoek tot nu toe geweigerd (de PVV heeft 't wel eens aangevraagd, maar dan voor niet-westerse allochtonen in 't algemeen).
quote:
Je zal ook nooit weten wat de kosten van sociale zekerheid, gezondheidszorg en baten via omzet- en inkomstenbelasting zouden zijn van de groep die vertrekt. Iets nu contant maken is ook lastig als je niet weet waar dat tegen uitgezet wordt.
[q]Niet in Nederland, dan moet je maar hopen dat je kind wordt ingeloot als hij al naar het vwo kan en daar hoge cijfers haalt om voor geneeskunde in aanmerking te komen.

Ja. Of je laat 'm studeren in België. Of een ander studie doen waarmee je een goed inkomen vergaart.
quote:
Terwijl we de afgelopen 17 jaar niet hebben stilgezeten, qua publieke en private investeringen, GDP-stijging, overheidsuitgaven en schuldpositie. Even voor het vergelijk, er staan zo'n 150.000 woningen te koop. In 2011 waren dat er 230.000. Stel je voor dat alle moslims hun woning te koop aanbieden; daar is gewoon onvoldoende vraag naar.
Ja, maar 't zal dus niet allemaal zo snel lopen.
quote:
Oké, 't Is kennelijk beide waar:
quote:
These results imply that while the real house price leads real GDP per capita, in general (both during expansions and recessions), significant feedbacks also exist from real GDP per capita to the real house price.
quote:
Ons GDP was toen 415 miljard dollar. Nu 750 miljard. Ik zeg niet dat we terugvallen naar 415, want er is productiviteitswinst gemaakt en allicht zal de productiviteit lager liggen bij (een deel van) de moslimpopulatie, maar het GDP zal wel dalen. Die 1 miljoen Nederlanders moeten nu ook eten, drinken, auto rijden, wonen en belasting betalen.
Dat een daling in 't bevolkingsaantal leidt tot een daling v/h GDP is evident.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 3 december 2017 @ 02:23:27 #223
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175463372
quote:
2s.gif Op zondag 3 december 2017 01:44 schreef 2thmx het volgende:

[..]

De 800 was per gezin/koppel.
Nee, de 800 is per persoon, vooropgesteld dat mensen samenwonen. Voor alleenstaanden is de AOW zelfs hoger en als je opbrengsten over 20 jaar met 2% inflatie wil compenseren is de te ontvangen uitkering 1188 voor samenwonenden en 1719 voor alleenstaanden.

quote:
Allicht, 't zal economisch beter uitgewerkt moeten worden. Maar dat geldt m.i. ook voor de gevolgen van islamisering en immigratie zonder remigratiebeleid. Je hebt een base case nodig om mee te vergelijken. Helaas wordt dat onderzoek tot nu toe geweigerd (de PVV heeft 't wel eens aangevraagd, maar dan voor niet-westerse allochtonen in 't algemeen).
Je kan elk onderzoek uitvoeren, maar het is voor dit soort forecasts wel doorslaggevend welke uitgangspunten je neemt, want garbage in = garbage out. De gevolgen van islamisering zijn ongewis, gaan we dan uit van een x-aantal terroristische aanslagen en doen we alsof dit volledig op het conto van moslims te schrijven zijn? Er wonen een stuk minder moslims in de VS (relatief) dan in Nederland, toch zijn er meer Amerikaanse terrorismeslachtoffers. Neem je in je 'what if'-case dan mee dat het exporteren van moslims de kans op aanslag verlaagd?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_175465407
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 16:13 schreef Baconbus het volgende:
Mensen lijken bereid om de principes waar dit land voor staat overboord te kieperen om moslims weg te krijgen.
Dat verbaast mij enigszins.
Het verbaast me helemaal niets meer helaas.
  zondag 3 december 2017 @ 10:45:32 #225
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175465821
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 10:17 schreef bamibij het volgende:

[..]

Het verbaast me helemaal niets meer helaas.
Je principes op korte termijn opzij zetten, om ze op de langere termijn te beschermen. Dat is de gedachte erachter en die verbaast me helemaal niet.

Als je in je maatschappij toelaat dat er teveel mensen bijkomen die je de gezamenlijke principes niet ondersteunen en totaal andere normen en waarden hebben, dan accepteer je een verandering die onomkeerbaar is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')