abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 november 2017 @ 14:26:01 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175382362
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 13:38 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat kan opgelost worden met ponden
Die zijn ook niet onbeperkt beschikbaar. Zeker niet met een project als Brexit...
  woensdag 29 november 2017 @ 17:57:22 #202
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_175386867
Ook als je wel miljarden beschikbaar hebt dan heb je niet over de hele lengte van een traject ineens langere perrons. Het moet ontworpen, gebouwd en getest worden. Het personeel daarvoor is ook niet ineens beschikbaar.
pi_175386909
Wat betreft bediening Traxx, kwam deze toevallig vandaag tegen;

De Amerikaanse marine gaat de controllers van de Xbox 360 inzetten om de periscopen van enkele van zijn onderzeeboten te bedienen.
Dit meldt de krant The Virginian-Pilot. Het betreft onderzeeboten uit de Virginia-klasse, die twee 360 graden draaibare masten met hoge-resolutiecamera’s hebben. De besturing van het systeem met de oorspronkelijke joystick van wapenfabrikant Lockheed Martin bleek nogal moeilijk, in tegenstelling tot de bediening met een Xbox-controller; de bemanning had deze binnen enkele minuten onder de knie.

Bijkomend voordeel: in plaats van zo’n ¤ 32.000 kost de Xbox-controller niet meer dan een paar tientjes.

https://pilotonline.com/n(...)82-00d29e052b76.html

Blijf het toch treurig vinden van beide zijden.
pi_175387028
SNES aan de TRAXX dan maar?
  woensdag 29 november 2017 @ 18:09:55 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175387109
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ook als je wel miljarden beschikbaar hebt dan heb je niet over de hele lengte van een traject ineens langere perrons. Het moet ontworpen, gebouwd en getest worden. Het personeel daarvoor is ook niet ineens beschikbaar.
En het moet allemaal maar passen. In Londen rijdt SE naar kopstations die al aardig aan hun grenzen zitten. Ruimte is schaars en grond is duur, dus die kant kun je niet op.

Perrons de andere kant op verlengen (in zoverre dat nog nodig is) gaat ook niet altijd, omdat er wisselstraten, opstelsporen en reinigingsperrons liggen. Dat verplaatsen is dan weer niet wenselijk omdat er dan meer leegmaterieelritten ("ECS") nodig zijn wat ook capaciteit vreet.

En dan is er nog het vertrekproces: de "metro"-ritten van SE rijden met alleen een machinist, die gebruik maakt van schermen op de perrons of in de trein om te zien of het veilig is om te vertrekken. Dat zijn (maximaal) 12 kleine schermpjes die hij tijdens het vertrek in de gaten moet houden. Als je met meer dan 12 bakken zou willen rijden moet ook dáár weer een oplossing voor komen.

Niets is onmogelijk, maar er zijn grenzen aan wat er redelijkerwijs haalbaar is. Het weghalen van eerste klas om zo wat extra capaciteit (niet veel, 1e klas op die treinen is niet zo groot) te bieden is sneller geregeld.
  woensdag 29 november 2017 @ 19:14:09 #206
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175388388
Toch vreemd dat ze in het land van de dubbeldekkerbus en -tram nog niet aan een dubbeldekstrein hebben gedacht...
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 november 2017 @ 19:20:02 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175388567
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:14 schreef FredvZ het volgende:
Toch vreemd dat ze in het land van de dubbeldekkerbus en -tram nog niet aan een dubbeldekstrein hebben gedacht...
Tunnels zijn voornamelijk de bottleneck, waardoor je wel erg kleine mensen moet hebben om überhaupt aan een dubbeldekker te kunnen denken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 november 2017 @ 19:24:27 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175388686
quote:
14s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tunnels zijn voornamelijk de bottleneck, waardoor je wel erg kleine mensen moet hebben om überhaupt aan een dubbeldekker te kunnen denken.
Het probleem zit 'm niet alleen in tunnels en viaducten.

Perrons zijn hoog (91cm bovenkant spoorstaaf meen ik me te herinneren) en komen relatief ver naar binnen waardoor het onderste deel van een trein relatief smal wordt. Seinbruggen staan weliswaar buiten profiel, maar niet heel veel. Rijtuiglengte is ook nog eens beperkt, langere rijtuigen moeten aan de uiteinden wat smaller worden zodat ze binnen het profiel blijven passen (wat je ook bij de ICE ziet).

Als je dubbeldekkers wilt introduceren moet je zowat de hele infrastructuur gaan herbouwen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 november 2017 @ 19:33:30 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175388921
Bij Basel SBB staat een ICE deels naast de rails. Gaat om de trein Hamburg - Zürich. Voor zover bekend zijn er geen gewonden gevallen.

https://nos.nl/artikel/22(...)spoord-in-bazel.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 november 2017 @ 20:16:33 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_175389862
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 17:54 schreef MTL het volgende:

Ik hoop enkel dat het met nieuw materieel gewoon eenvoudiger wordt voor iedereen.
Als het enkelspanningsmaterieel is met alleen ATB, tuurlijk. Maar een TRAXX is een complexe machine die bedoeld is om op de goederencorridors door Europa te rijden. Eigenlijk veel te complex voor onze kleuter-HSL.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_175404946
@TT NIET WAAR

quote:
14s.gif Op donderdag 30 november 2017 15:17 schreef Typisch het volgende:
wtf
de NS schrijft effe bijna 100 euro af zomaar

mag ik weer een halfuur aan de lijn hangen daar
antigenot
pi_175404961
ga weg roland
pi_175407649
Op het werk hebben we Q music ( :') ) aanstaan en daar vertellen ze ook de spoorberichten. Man, wat een hoop altijd toch weer
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 30 november 2017 @ 18:07:45 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175408537
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ook als je wel miljarden beschikbaar hebt dan heb je niet over de hele lengte van een traject ineens langere perrons. Het moet ontworpen, gebouwd en getest worden. Het personeel daarvoor is ook niet ineens beschikbaar.
Wat moet je testen aan langere perrons eigenlijk? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175408558
Of de trein wel past dommie. Dat weet iedereen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 30 november 2017 @ 18:12:29 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175408604
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 18:09 schreef b2py het volgende:
Of de trein wel past dommie. Dat weet iedereen
O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175408613
^)
  donderdag 30 november 2017 @ 21:19:33 #218
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_175412401
quote:
5s.gif Op donderdag 30 november 2017 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat moet je testen aan langere perrons eigenlijk? :?
Alle inframaatregelen die genomen worden om in aangepaste spoorconfiguraties langere perrons mogelijk te maken.
pi_175414804
I O+ ARI in combinatie met programma Hoog Groen *O*

Keurig op tijd met de ICD richting Schiphol en Amsterdam rijden en zien dat de IC vanuit Leiden te laat bij Hoofddorp zal zijn... Vaak moet je dan met de ICD wachten tot die IC voorbij is. Dit keer pakte ARI (Automatische Rijweg Instelling) mij keurig op en gaf mij groen sein richting Schiphol. Vervolgens trad het programma Hoog Groen in werking. Dit is een programma waarmee treinen een 'groene golf' door het station heen krijgen en daardoor dus sneller binnen kunnen rijden. Gevolg was dat ik een minuut te vroeg langs het perron in Schiphol stond, mijn sein voor vertrek al veilig stond en ik nog 3 minuten moest wachten tot het weer vertrektijd was.
Collega op de IC achter mij pissig, die hoopte mij in te kunnen halen op Schiphol, maar moest nu ook drie à vier minuten wachten tot ik weg was :D


Oh, by the way, de datum voor de omklap IC Brussel naar de HSL is inmiddels vastgesteld: op 4 april 2018 gaat het gebeuren :)
  donderdag 30 november 2017 @ 23:17:54 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175415035
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 23:06 schreef MTL het volgende:

Oh, by the way, de datum voor de omklap IC Brussel naar de HSL is inmiddels vastgesteld: op 4 april 2018 gaat het gebeuren :)
Ja ja, dat hebben we eerder gehoord... ;)

edit: ik hoor elders dat het op 9 april zou moeten gebeuren. Wat is 't nou? :P

[ Bericht 4% gewijzigd door James1988 op 30-11-2017 23:40:37 ]
pi_175415822
Wie o wie heeft of weet een overzicht van alle spoorse aanbestedingen per jaar te vinden? Ik bedoel vanaf het begin, dus vanaf de allereerste lijntjes die in de jaren 90 naar een andere vervoerder gingen.
  vrijdag 1 december 2017 @ 00:01:28 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175415903
Dit monsterartikel op Wikipedia lijkt me vrij compleet.
pi_175416526
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2017 23:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja ja, dat hebben we eerder gehoord... ;)

edit: ik hoor elders dat het op 9 april zou moeten gebeuren. Wat is 't nou? :P
Hm, ik had nog niet in de agenda gekeken, maar zomaar het nieuwsblaadje van vandaag overgenomen. 9 april lijkt me inderdaad logischer. Tiepfautje wellicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 01-12-2017 00:49:04 ]
  Redactie Sport vrijdag 1 december 2017 @ 00:53:09 #224
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175416729
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2017 23:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja ja, dat hebben we eerder gehoord... ;)

edit: ik hoor elders dat het op 9 april zou moeten gebeuren. Wat is 't nou? :P
Vijf dagen later? Drie dagen eerder lijkt me waarschijnlijker :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_175418162
Het vonkentrekkenseizoen is weer begonnen 👌🏼
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')