En het moet allemaal maar passen. In Londen rijdt SE naar kopstations die al aardig aan hun grenzen zitten. Ruimte is schaars en grond is duur, dus die kant kun je niet op.quote:Op woensdag 29 november 2017 17:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ook als je wel miljarden beschikbaar hebt dan heb je niet over de hele lengte van een traject ineens langere perrons. Het moet ontworpen, gebouwd en getest worden. Het personeel daarvoor is ook niet ineens beschikbaar.
Tunnels zijn voornamelijk de bottleneck, waardoor je wel erg kleine mensen moet hebben om überhaupt aan een dubbeldekker te kunnen denken.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:14 schreef FredvZ het volgende:
Toch vreemd dat ze in het land van de dubbeldekkerbus en -tram nog niet aan een dubbeldekstrein hebben gedacht...
Het probleem zit 'm niet alleen in tunnels en viaducten.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tunnels zijn voornamelijk de bottleneck, waardoor je wel erg kleine mensen moet hebben om überhaupt aan een dubbeldekker te kunnen denken.
Als het enkelspanningsmaterieel is met alleen ATB, tuurlijk. Maar een TRAXX is een complexe machine die bedoeld is om op de goederencorridors door Europa te rijden. Eigenlijk veel te complex voor onze kleuter-HSL.quote:Op dinsdag 28 november 2017 17:54 schreef MTL het volgende:
Ik hoop enkel dat het met nieuw materieel gewoon eenvoudiger wordt voor iedereen.
quote:Op donderdag 30 november 2017 15:17 schreef Typisch het volgende:
wtf
de NS schrijft effe bijna 100 euro af zomaar
mag ik weer een halfuur aan de lijn hangen daar
antigenot
Wat moet je testen aan langere perrons eigenlijk?quote:Op woensdag 29 november 2017 17:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ook als je wel miljarden beschikbaar hebt dan heb je niet over de hele lengte van een traject ineens langere perrons. Het moet ontworpen, gebouwd en getest worden. Het personeel daarvoor is ook niet ineens beschikbaar.
quote:Op donderdag 30 november 2017 18:09 schreef b2py het volgende:
Of de trein wel past dommie. Dat weet iedereen
Alle inframaatregelen die genomen worden om in aangepaste spoorconfiguraties langere perrons mogelijk te maken.quote:Op donderdag 30 november 2017 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat moet je testen aan langere perrons eigenlijk?
Ja ja, dat hebben we eerder gehoord...quote:Op donderdag 30 november 2017 23:06 schreef MTL het volgende:
Oh, by the way, de datum voor de omklap IC Brussel naar de HSL is inmiddels vastgesteld: op 4 april 2018 gaat het gebeuren
Hm, ik had nog niet in de agenda gekeken, maar zomaar het nieuwsblaadje van vandaag overgenomen. 9 april lijkt me inderdaad logischer. Tiepfautje wellicht.quote:Op donderdag 30 november 2017 23:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja ja, dat hebben we eerder gehoord...
edit: ik hoor elders dat het op 9 april zou moeten gebeuren. Wat is 't nou?
Vijf dagen later? Drie dagen eerder lijkt me waarschijnlijkerquote:Op donderdag 30 november 2017 23:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja ja, dat hebben we eerder gehoord...
edit: ik hoor elders dat het op 9 april zou moeten gebeuren. Wat is 't nou?
In dit geval had de TRDL jouw rijweg natuurlijk best slechts tot het perron kunnen aanpassen wetende dat je vroeg bent. In het verleden is ooit bedacht dat je de capaciteit van de Schipholtunnel het beste kunt benutten door treinen standaard te laat te laten zijn. Dan doet iedereen z'n best om snel te zijn en maak je snel weer ruimte voor de volgende. In dat geval heeft ook iedereen baat bij doorgaand veilig. Maarja, dat je "te vroeg" kan komen geeft al aan dat die gedachtegang allang niet meer uitgangspunt voor de dienstregeling rondom Schiphol is.quote:Op donderdag 30 november 2017 23:06 schreef MTL het volgende:
IARI in combinatie met programma Hoog Groen
![]()
Keurig op tijd met de ICD richting Schiphol en Amsterdam rijden en zien dat de IC vanuit Leiden te laat bij Hoofddorp zal zijn... Vaak moet je dan met de ICD wachten tot die IC voorbij is. Dit keer pakte ARI (Automatische Rijweg Instelling) mij keurig op en gaf mij groen sein richting Schiphol. Vervolgens trad het programma Hoog Groen in werking. Dit is een programma waarmee treinen een 'groene golf' door het station heen krijgen en daardoor dus sneller binnen kunnen rijden. Gevolg was dat ik een minuut te vroeg langs het perron in Schiphol stond, mijn sein voor vertrek al veilig stond en ik nog 3 minuten moest wachten tot het weer vertrektijd was.
Collega op de IC achter mij pissig, die hoopte mij in te kunnen halen op Schiphol, maar moest nu ook drie à vier minuten wachten tot ik weg was
Oh, by the way, de datum voor de omklap IC Brussel naar de HSL is inmiddels vastgesteld: op 4 april 2018 gaat het gebeuren
Over het algemeen gebeurd dat ook. Op Schiphol krijg je normaal ook maar in twee situaties 'groen door': je bent te laat en er is geen trein meer voor je, of je rijdt op spoor 3 of 4, met dezelfde voorwaarde.quote:Op vrijdag 1 december 2017 10:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In dit geval had de TRDL jouw rijweg natuurlijk best slechts tot het perron kunnen aanpassen wetende dat je vroeg bent. In het verleden is ooit bedacht dat je de capaciteit van de Schipholtunnel het beste kunt benutten door treinen standaard te laat te laten zijn. Dan doet iedereen z'n best om snel te zijn en maak je snel weer ruimte voor de volgende. In dat geval heeft ook iedereen baat bij doorgaand veilig. Maarja, dat je "te vroeg" kan komen geeft al aan dat die gedachtegang allang niet meer uitgangspunt voor de dienstregeling rondom Schiphol is.
is het geen 40-45 meter?quote:Op vrijdag 1 december 2017 12:40 schreef dennistd het volgende:
In Almelo kan het ook flink schelen volgens mij, 70km/h ipv 40km/h. Zie de Pimpel daar als ie laat is ook regelmatig op z'n Duits binnenkomen, soms zelfs iets te enthousiast waardoor ie een meter of 30-40 te ver doorrijdt
Bij veel seinen ligt er 300 meter voor het sein een TBL1+-baken dat afdwingt dat je maximaal 40 km/u rijdt op het moment van passeren. Ga je harder, dan volgt een ingreep.quote:Op vrijdag 1 december 2017 13:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
In Nederland is binnenkomen op rood al veel langer gebruikelijk en hebben we al sinds de jaren '60 ATB die een remming afdwingt. Daarmee is het hier "gewoon". In België is het nieuw en hebben ze TBL1+ welke volgens mij een wat steviger remming dan ATB afdwingt.
Gast FTFY'tjequote:Op zondag 26 november 2017 09:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is echt met afstand het slechtste vliegveld land waar ik kom. De naamgeving van de terminals, dikke rijen, paspoortcontrole wat een half jaar duurt. Grrrr.
Nederlandse of Franse hebben daar minder/geen last van?quote:Op vrijdag 1 december 2017 13:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
In de praktijk rijden treinen hier ook wel eens meer dan 300 meter voor het sein 40 km/h maar het wordt niet op die manier afgedwongen nee. Ik kan mij ook best voorstellen dat Belgische machinisten niet altijd even goed kunnen inschatten waar dat baken ligt en dus voor de zekerheid wat vroeger langzaam rijden. Dat is het laatste wat je wilt hebben als je naar een goede performance wilt, onnodig conservatief rijgedrag.
Ik weet niet hoe het met het Franse KVB zit maar in Nederland zit er wel enige speelruimte onder ATB. Ja goed, als je met 60 km/h bij een geel sein 1500 meter voor een rode komt ben je weer meer de sjaak dan in België maar bij grotere stations komt dat weinig voor.quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Nederlandse of Franse hebben daar minder/geen last van?
Was dit gisteren rond 20:30? Ik moest namelijk de ic leeuwarden hebben terwijl op borden amsterdam stond.quote:Op vrijdag 1 december 2017 11:00 schreef MTL het volgende:
[..]
Over het algemeen gebeurd dat ook. Op Schiphol krijg je normaal ook maar in twee situaties 'groen door': je bent te laat en er is geen trein meer voor je, of je rijdt op spoor 3 of 4, met dezelfde voorwaarde.
Ik gok dat er in het overzicht even iets mis ging, en dat de treindienstleider dacht dat hij de vertraagde IC groene seinen had gegeven. Ook de reisinformatie op de borden was namelijk van slag: bij mij stond eerst de vertraagde IC er op, maar dat veranderde naar "Niet instappen" voor de eveneens vertraagde Thalys achter mij.
De collega IC werd als ICD naar Amsterdam bestempeld.
Hengelo na een stop op Hengelo Oostquote:Op vrijdag 1 december 2017 15:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met het Franse KVB zit maar in Nederland zit er wel enige speelruimte onder ATB. Ja goed, als je met 60 km/h bij een geel sein 1500 meter voor een rode komt ben je weer meer de sjaak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |