abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 november 2017 @ 14:26:01 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175382362
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 13:38 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat kan opgelost worden met ponden
Die zijn ook niet onbeperkt beschikbaar. Zeker niet met een project als Brexit...
  woensdag 29 november 2017 @ 17:57:22 #202
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_175386867
Ook als je wel miljarden beschikbaar hebt dan heb je niet over de hele lengte van een traject ineens langere perrons. Het moet ontworpen, gebouwd en getest worden. Het personeel daarvoor is ook niet ineens beschikbaar.
pi_175386909
Wat betreft bediening Traxx, kwam deze toevallig vandaag tegen;

De Amerikaanse marine gaat de controllers van de Xbox 360 inzetten om de periscopen van enkele van zijn onderzeeboten te bedienen.
Dit meldt de krant The Virginian-Pilot. Het betreft onderzeeboten uit de Virginia-klasse, die twee 360 graden draaibare masten met hoge-resolutiecamera’s hebben. De besturing van het systeem met de oorspronkelijke joystick van wapenfabrikant Lockheed Martin bleek nogal moeilijk, in tegenstelling tot de bediening met een Xbox-controller; de bemanning had deze binnen enkele minuten onder de knie.

Bijkomend voordeel: in plaats van zo’n ¤ 32.000 kost de Xbox-controller niet meer dan een paar tientjes.

https://pilotonline.com/n(...)82-00d29e052b76.html

Blijf het toch treurig vinden van beide zijden.
pi_175387028
SNES aan de TRAXX dan maar?
  woensdag 29 november 2017 @ 18:09:55 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175387109
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ook als je wel miljarden beschikbaar hebt dan heb je niet over de hele lengte van een traject ineens langere perrons. Het moet ontworpen, gebouwd en getest worden. Het personeel daarvoor is ook niet ineens beschikbaar.
En het moet allemaal maar passen. In Londen rijdt SE naar kopstations die al aardig aan hun grenzen zitten. Ruimte is schaars en grond is duur, dus die kant kun je niet op.

Perrons de andere kant op verlengen (in zoverre dat nog nodig is) gaat ook niet altijd, omdat er wisselstraten, opstelsporen en reinigingsperrons liggen. Dat verplaatsen is dan weer niet wenselijk omdat er dan meer leegmaterieelritten ("ECS") nodig zijn wat ook capaciteit vreet.

En dan is er nog het vertrekproces: de "metro"-ritten van SE rijden met alleen een machinist, die gebruik maakt van schermen op de perrons of in de trein om te zien of het veilig is om te vertrekken. Dat zijn (maximaal) 12 kleine schermpjes die hij tijdens het vertrek in de gaten moet houden. Als je met meer dan 12 bakken zou willen rijden moet ook dáár weer een oplossing voor komen.

Niets is onmogelijk, maar er zijn grenzen aan wat er redelijkerwijs haalbaar is. Het weghalen van eerste klas om zo wat extra capaciteit (niet veel, 1e klas op die treinen is niet zo groot) te bieden is sneller geregeld.
  woensdag 29 november 2017 @ 19:14:09 #206
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175388388
Toch vreemd dat ze in het land van de dubbeldekkerbus en -tram nog niet aan een dubbeldekstrein hebben gedacht...
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 november 2017 @ 19:20:02 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175388567
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:14 schreef FredvZ het volgende:
Toch vreemd dat ze in het land van de dubbeldekkerbus en -tram nog niet aan een dubbeldekstrein hebben gedacht...
Tunnels zijn voornamelijk de bottleneck, waardoor je wel erg kleine mensen moet hebben om überhaupt aan een dubbeldekker te kunnen denken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 november 2017 @ 19:24:27 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175388686
quote:
14s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tunnels zijn voornamelijk de bottleneck, waardoor je wel erg kleine mensen moet hebben om überhaupt aan een dubbeldekker te kunnen denken.
Het probleem zit 'm niet alleen in tunnels en viaducten.

Perrons zijn hoog (91cm bovenkant spoorstaaf meen ik me te herinneren) en komen relatief ver naar binnen waardoor het onderste deel van een trein relatief smal wordt. Seinbruggen staan weliswaar buiten profiel, maar niet heel veel. Rijtuiglengte is ook nog eens beperkt, langere rijtuigen moeten aan de uiteinden wat smaller worden zodat ze binnen het profiel blijven passen (wat je ook bij de ICE ziet).

Als je dubbeldekkers wilt introduceren moet je zowat de hele infrastructuur gaan herbouwen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 november 2017 @ 19:33:30 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175388921
Bij Basel SBB staat een ICE deels naast de rails. Gaat om de trein Hamburg - Zürich. Voor zover bekend zijn er geen gewonden gevallen.

https://nos.nl/artikel/22(...)spoord-in-bazel.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 november 2017 @ 20:16:33 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_175389862
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 17:54 schreef MTL het volgende:

Ik hoop enkel dat het met nieuw materieel gewoon eenvoudiger wordt voor iedereen.
Als het enkelspanningsmaterieel is met alleen ATB, tuurlijk. Maar een TRAXX is een complexe machine die bedoeld is om op de goederencorridors door Europa te rijden. Eigenlijk veel te complex voor onze kleuter-HSL.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_175404946
@TT NIET WAAR

quote:
14s.gif Op donderdag 30 november 2017 15:17 schreef Typisch het volgende:
wtf
de NS schrijft effe bijna 100 euro af zomaar

mag ik weer een halfuur aan de lijn hangen daar
antigenot
graag op anoniem
pi_175404961
ga weg roland
pi_175407649
Op het werk hebben we Q music ( :') ) aanstaan en daar vertellen ze ook de spoorberichten. Man, wat een hoop altijd toch weer
pi_175408537
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ook als je wel miljarden beschikbaar hebt dan heb je niet over de hele lengte van een traject ineens langere perrons. Het moet ontworpen, gebouwd en getest worden. Het personeel daarvoor is ook niet ineens beschikbaar.
Wat moet je testen aan langere perrons eigenlijk? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175408558
Of de trein wel past dommie. Dat weet iedereen
pi_175408604
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 18:09 schreef b2py het volgende:
Of de trein wel past dommie. Dat weet iedereen
O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175408613
^)
  donderdag 30 november 2017 @ 21:19:33 #218
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_175412401
quote:
5s.gif Op donderdag 30 november 2017 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat moet je testen aan langere perrons eigenlijk? :?
Alle inframaatregelen die genomen worden om in aangepaste spoorconfiguraties langere perrons mogelijk te maken.
pi_175414804
I O+ ARI in combinatie met programma Hoog Groen *O*

Keurig op tijd met de ICD richting Schiphol en Amsterdam rijden en zien dat de IC vanuit Leiden te laat bij Hoofddorp zal zijn... Vaak moet je dan met de ICD wachten tot die IC voorbij is. Dit keer pakte ARI (Automatische Rijweg Instelling) mij keurig op en gaf mij groen sein richting Schiphol. Vervolgens trad het programma Hoog Groen in werking. Dit is een programma waarmee treinen een 'groene golf' door het station heen krijgen en daardoor dus sneller binnen kunnen rijden. Gevolg was dat ik een minuut te vroeg langs het perron in Schiphol stond, mijn sein voor vertrek al veilig stond en ik nog 3 minuten moest wachten tot het weer vertrektijd was.
Collega op de IC achter mij pissig, die hoopte mij in te kunnen halen op Schiphol, maar moest nu ook drie à vier minuten wachten tot ik weg was :D


Oh, by the way, de datum voor de omklap IC Brussel naar de HSL is inmiddels vastgesteld: op 4 april 2018 gaat het gebeuren :)
  donderdag 30 november 2017 @ 23:17:54 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175415035
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 23:06 schreef MTL het volgende:

Oh, by the way, de datum voor de omklap IC Brussel naar de HSL is inmiddels vastgesteld: op 4 april 2018 gaat het gebeuren :)
Ja ja, dat hebben we eerder gehoord... ;)

edit: ik hoor elders dat het op 9 april zou moeten gebeuren. Wat is 't nou? :P

[ Bericht 4% gewijzigd door James1988 op 30-11-2017 23:40:37 ]
pi_175415822
Wie o wie heeft of weet een overzicht van alle spoorse aanbestedingen per jaar te vinden? Ik bedoel vanaf het begin, dus vanaf de allereerste lijntjes die in de jaren 90 naar een andere vervoerder gingen.
  vrijdag 1 december 2017 @ 00:01:28 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175415903
Dit monsterartikel op Wikipedia lijkt me vrij compleet.
pi_175416526
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2017 23:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja ja, dat hebben we eerder gehoord... ;)

edit: ik hoor elders dat het op 9 april zou moeten gebeuren. Wat is 't nou? :P
Hm, ik had nog niet in de agenda gekeken, maar zomaar het nieuwsblaadje van vandaag overgenomen. 9 april lijkt me inderdaad logischer. Tiepfautje wellicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 01-12-2017 00:49:04 ]
  Redactie Sport vrijdag 1 december 2017 @ 00:53:09 #224
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175416729
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2017 23:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja ja, dat hebben we eerder gehoord... ;)

edit: ik hoor elders dat het op 9 april zou moeten gebeuren. Wat is 't nou? :P
Vijf dagen later? Drie dagen eerder lijkt me waarschijnlijker :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_175418162
Het vonkentrekkenseizoen is weer begonnen 👌🏼
pi_175419555
vanmiddag weer eurostar in Rotterdam. als het goed is 17:25 aankomst en 17:30 vertrek
  vrijdag 1 december 2017 @ 10:15:25 #227
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_175420017
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 23:06 schreef MTL het volgende:
I O+ ARI in combinatie met programma Hoog Groen *O*

Keurig op tijd met de ICD richting Schiphol en Amsterdam rijden en zien dat de IC vanuit Leiden te laat bij Hoofddorp zal zijn... Vaak moet je dan met de ICD wachten tot die IC voorbij is. Dit keer pakte ARI (Automatische Rijweg Instelling) mij keurig op en gaf mij groen sein richting Schiphol. Vervolgens trad het programma Hoog Groen in werking. Dit is een programma waarmee treinen een 'groene golf' door het station heen krijgen en daardoor dus sneller binnen kunnen rijden. Gevolg was dat ik een minuut te vroeg langs het perron in Schiphol stond, mijn sein voor vertrek al veilig stond en ik nog 3 minuten moest wachten tot het weer vertrektijd was.
Collega op de IC achter mij pissig, die hoopte mij in te kunnen halen op Schiphol, maar moest nu ook drie à vier minuten wachten tot ik weg was :D

Oh, by the way, de datum voor de omklap IC Brussel naar de HSL is inmiddels vastgesteld: op 4 april 2018 gaat het gebeuren :)
In dit geval had de TRDL jouw rijweg natuurlijk best slechts tot het perron kunnen aanpassen wetende dat je vroeg bent. In het verleden is ooit bedacht dat je de capaciteit van de Schipholtunnel het beste kunt benutten door treinen standaard te laat te laten zijn. Dan doet iedereen z'n best om snel te zijn en maak je snel weer ruimte voor de volgende. In dat geval heeft ook iedereen baat bij doorgaand veilig. Maarja, dat je "te vroeg" kan komen geeft al aan dat die gedachtegang allang niet meer uitgangspunt voor de dienstregeling rondom Schiphol is.
  vrijdag 1 december 2017 @ 10:37:43 #228
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_175420841
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 10:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

In dit geval had de TRDL jouw rijweg natuurlijk best slechts tot het perron kunnen aanpassen wetende dat je vroeg bent. In het verleden is ooit bedacht dat je de capaciteit van de Schipholtunnel het beste kunt benutten door treinen standaard te laat te laten zijn. Dan doet iedereen z'n best om snel te zijn en maak je snel weer ruimte voor de volgende. In dat geval heeft ook iedereen baat bij doorgaand veilig. Maarja, dat je "te vroeg" kan komen geeft al aan dat die gedachtegang allang niet meer uitgangspunt voor de dienstregeling rondom Schiphol is.
Over het algemeen gebeurd dat ook. Op Schiphol krijg je normaal ook maar in twee situaties 'groen door': je bent te laat en er is geen trein meer voor je, of je rijdt op spoor 3 of 4, met dezelfde voorwaarde.
Ik gok dat er in het overzicht even iets mis ging, en dat de treindienstleider dacht dat hij de vertraagde IC groene seinen had gegeven. Ook de reisinformatie op de borden was namelijk van slag: bij mij stond eerst de vertraagde IC er op, maar dat veranderde naar "Niet instappen" voor de eveneens vertraagde Thalys achter mij.
De collega IC werd als ICD naar Amsterdam bestempeld.
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:18:05 #230
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_175422259
Gebeurt groen door als je al voorbij de inrijder bent? Dan doet de instelautomaat van de treindienstleider dat omdat aan alle voorwaarden is voldaan. Of gebeurt dat als je de inrijder nadert? Dan is er sprake van ofwel groen-door ingesteld in het rijwegenplan, danwel handmatig aangepast door de treindienstleider.

Ik ben overigens voorstander van zoveel mogelijk groen door voor treinen waarbij dat geen andere problemen oplevert. Het betekent namelijk kortere rij- en opvolgtijden waardoor de capaciteit van het spoor om vertragingen op te vangen toeneemt.
pi_175422569
NS is in samenwerking met ProRail bezig met het programma 'Hoog Groen'. Ik haalde die er gekscherend bij in mijn eerste post, maar het is wel degelijk een bestaand programma.
Hierbij wordt er per trein/treinserie gekeken in hoeverre het iets op zou leveren en of het mogelijk is om met 'hoog groen' door een stopstation heen geleid te worden. Dat schijnt op een aantal stations toch al een tiental seconden tot een halve minuut tot (in een paar uitzonderlijk extreme gevallen) een minuut te schelen.
In Schiphol zijn nu de sporen ontvlochten, waardoor er niet meer gekruist wordt. Het gevolg is dus dat de sporen 3 en 4 volledig vrij liggen van de andere sporen en daar krijg je dus nu inmiddels standaard groen door.
Andere locaties zijn bijvoorbeeld Breda, zodat je nu gewoon met 80 binnen kan komen (eigenlijk speciaal voor de 1100, maar het wordt nu ook voor de Sprinter richting Dordrecht toegepast, waarvan de punctualiteit ook niet al te hoog was).

Je krijgt dus echt volledig hoog groen door, dus het is niet zo dat het sein 'veilig' komt zodra je het laatste sein gepasseerd bent.
  Redactie Sport vrijdag 1 december 2017 @ 12:40:16 #232
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175422722
In Almelo kan het ook flink schelen volgens mij, 70km/h ipv 40km/h. Zie de Pimpel daar als ie laat is ook regelmatig op z'n Duits binnenkomen, soms zelfs iets te enthousiast waardoor ie een meter of 30-40 te ver doorrijdt :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_175422945
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:40 schreef dennistd het volgende:
In Almelo kan het ook flink schelen volgens mij, 70km/h ipv 40km/h. Zie de Pimpel daar als ie laat is ook regelmatig op z'n Duits binnenkomen, soms zelfs iets te enthousiast waardoor ie een meter of 30-40 te ver doorrijdt :')
is het geen 40-45 meter?
dag
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:56:48 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175423088
In België is Infrabel bezig met het uitrollen van ARS (ARI), en daar hoor ik juist regelmatig gemopper over binnenkomen op rood omdat men de seinen pas openzet wanneer de trein op punt van vertrekken staat (AVG gedraaid) terwijl men vroeger doorgaande rijwegen instelde. Gevolg is dat machinisten nu al een heel eind voor het station geel krijgen, en daardoor zowat het perron binnen komen gekropen...
  vrijdag 1 december 2017 @ 13:04:08 #235
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_175423281
In Nederland is binnenkomen op rood al veel langer gebruikelijk en hebben we al sinds de jaren '60 ATB die een remming afdwingt. Daarmee is het hier "gewoon". In België is het nieuw en hebben ze TBL1+ welke volgens mij een wat steviger remming dan ATB afdwingt. Verder weet ik niet of ze de seinposities zo goed bijhouden als we in Nederland doen. Een geel sein op de verkeerde plek kost zo vele tientallen seconden meer dan zo laat mogelijk remmen.
  Redactie Sport vrijdag 1 december 2017 @ 13:08:01 #236
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175423384
Stel je voor... 'België' en 'optimalisatie'. Dat zijn twee begrippen die volgens mij niet samen kunnen gaan :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 1 december 2017 @ 13:13:57 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175423559
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
In Nederland is binnenkomen op rood al veel langer gebruikelijk en hebben we al sinds de jaren '60 ATB die een remming afdwingt. Daarmee is het hier "gewoon". In België is het nieuw en hebben ze TBL1+ welke volgens mij een wat steviger remming dan ATB afdwingt.
Bij veel seinen ligt er 300 meter voor het sein een TBL1+-baken dat afdwingt dat je maximaal 40 km/u rijdt op het moment van passeren. Ga je harder, dan volgt een ingreep.

Dat is heel wat strenger dan wat wij hier hebben toch?
  vrijdag 1 december 2017 @ 13:45:12 #238
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_175424301
In de praktijk rijden treinen hier ook wel eens meer dan 300 meter voor het sein 40 km/h maar het wordt niet op die manier afgedwongen nee. Ik kan mij ook best voorstellen dat Belgische machinisten niet altijd even goed kunnen inschatten waar dat baken ligt en dus voor de zekerheid wat vroeger langzaam rijden. Dat is het laatste wat je wilt hebben als je naar een goede performance wilt, onnodig conservatief rijgedrag.
pi_175424383
Eeeeeeeeeeejj Zeeeetttttt Errrrrrrrrrr
Bier.
pi_175425982
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 09:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het is echt met afstand het slechtste vliegveld land waar ik kom. De naamgeving van de terminals, dikke rijen, paspoortcontrole wat een half jaar duurt. Grrrr.
Gast FTFY'tje
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
pi_175426140
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:53 schreef WebHawk het volgende:

[..]

Gast FTFY'tje
Ook mee eens. India is in ieder geval nog goedkoop en warm.
Bier.
pi_175426169
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
In de praktijk rijden treinen hier ook wel eens meer dan 300 meter voor het sein 40 km/h maar het wordt niet op die manier afgedwongen nee. Ik kan mij ook best voorstellen dat Belgische machinisten niet altijd even goed kunnen inschatten waar dat baken ligt en dus voor de zekerheid wat vroeger langzaam rijden. Dat is het laatste wat je wilt hebben als je naar een goede performance wilt, onnodig conservatief rijgedrag.
Nederlandse of Franse hebben daar minder/geen last van?
  vrijdag 1 december 2017 @ 15:54:37 #243
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_175427445
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Nederlandse of Franse hebben daar minder/geen last van?
Ik weet niet hoe het met het Franse KVB zit maar in Nederland zit er wel enige speelruimte onder ATB. Ja goed, als je met 60 km/h bij een geel sein 1500 meter voor een rode komt ben je weer meer de sjaak dan in België maar bij grotere stations komt dat weinig voor.
pi_175431280
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:00 schreef MTL het volgende:

[..]

Over het algemeen gebeurd dat ook. Op Schiphol krijg je normaal ook maar in twee situaties 'groen door': je bent te laat en er is geen trein meer voor je, of je rijdt op spoor 3 of 4, met dezelfde voorwaarde.
Ik gok dat er in het overzicht even iets mis ging, en dat de treindienstleider dacht dat hij de vertraagde IC groene seinen had gegeven. Ook de reisinformatie op de borden was namelijk van slag: bij mij stond eerst de vertraagde IC er op, maar dat veranderde naar "Niet instappen" voor de eveneens vertraagde Thalys achter mij.
De collega IC werd als ICD naar Amsterdam bestempeld.
Was dit gisteren rond 20:30? Ik moest namelijk de ic leeuwarden hebben terwijl op borden amsterdam stond.
Bedankt DOEI!
pi_175431808
Klopt helemaal.
  Redactie Sport vrijdag 1 december 2017 @ 18:50:46 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175431816
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 15:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het met het Franse KVB zit maar in Nederland zit er wel enige speelruimte onder ATB. Ja goed, als je met 60 km/h bij een geel sein 1500 meter voor een rode komt ben je weer meer de sjaak
Hengelo na een stop op Hengelo Oost :Y
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 1 december 2017 @ 19:39:31 #247
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_175432953
is het mogelijk om per trein naar prora te gaan dat hitler hotel in noord duitsland? als ik ten noorden kijk op maps zie ik Baltic Port Rail Mukran GmbH maar das niet helemaal de bedoeling volgens mij.

bij bahn.de kom ik er niet uit
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  Redactie Sport vrijdag 1 december 2017 @ 19:44:40 #248
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175433089
Ja, station Prora ligt er vlakbij. Er stoppen zelfs IC's ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_175433178
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:50 schreef MTL het volgende:
Klopt helemaal.
Volgende keer ff 3 keer toeteren dan zwaai ik wel even!
Bedankt DOEI!
pi_175436037
3x maar? :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')