Machines hebben een maximale capaciteit om te verwerken sukkel!quote:Op dinsdag 28 november 2017 17:40 schreef FlipjeHolland het volgende:
[..]
Zorg dan dat je genoeg medewerkers hebt om die drukte op te vangen, sukkels.
Behandel je personeel eens wat beter dan kan dat de machines helpen sukkel!quote:Op dinsdag 28 november 2017 17:54 schreef dud0r het volgende:
[..]
Machines hebben een maximale capaciteit om te verwerken sukkel!
Pakjes in de goede tas wil ook wel helpen Kwam bij wijk 2 een pakje van wijk 1 tegen. Moest er toch nog langs, dus die mensen zijn ook weer blijquote:Op dinsdag 28 november 2017 17:54 schreef dud0r het volgende:
[..]
Machines hebben een maximale capaciteit om te verwerken sukkel!
Ik had vandaag 11 pakjes in mijn lijst staan. Aan het einde van mijn ronde had ik er 18. Maar ik moest er wel even 8 afmelden, die had ik niet.quote:Op dinsdag 28 november 2017 18:33 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Pakjes in de goede tas wil ook wel helpen Kwam bij wijk 2 een pakje van wijk 1 tegen. Moest er toch nog langs, dus die mensen zijn ook weer blij
Hoe helpt dat de machines? Die smo gaat echt niet meer verwerken omdat ik lief doe tegen m'n personeel. Zelfde geldt voor de smx en smc.quote:Op dinsdag 28 november 2017 18:05 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Behandel je personeel eens wat beter dan kan dat de machines helpen sukkel!
Laat het goede adres er dan ook opzetten. Dan komt die niet bij het "verkeerde" adres aan.quote:Op dinsdag 28 november 2017 18:14 schreef Pendule het volgende:
Fix die website van jullie eens en pakketjes svp niet op het verkeerde adres afgeven.
De PTT kon het beter.
op jouw laatste dag word je met secondenlijm aan de stoel geplakt. Dan hoef je niet meer vroeg van huis, want je bent altijd snel op je werkquote:Op dinsdag 28 november 2017 18:58 schreef dud0r het volgende:
Nog maar vier dagen zo achterlijk vroeg m'n nest uit.
Ik ga aan de andere kant van het land werken. Dus dat kan zomaar nietquote:Op dinsdag 28 november 2017 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op jouw laatste dag word je met secondenlijm aan de stoel geplakt. Dan hoef je niet meer vroeg van huis, want je bent altijd snel op je werk
dat boeit jouw huidige teamleden nietquote:Op dinsdag 28 november 2017 19:55 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik ga aan de andere kant van het land werken. Dus dat kan zomaar niet
Zo geliefd ben ik wel dat ze me graag willen houdenquote:Op dinsdag 28 november 2017 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat boeit jouw huidige teamleden niet
De kracht van verbeelding heet dat.quote:Op dinsdag 28 november 2017 20:04 schreef dud0r het volgende:
[..]
Zo geliefd ben ik wel dat ze me graag willen houden
Bedoel je een aangetekende brief of een scanbrief?quote:Op woensdag 29 november 2017 08:42 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik heb 11 brievenbuspakjes in mijn takenlijst met 3Snummer en 1 brief in mijn takenlijst zonder 3Snummer. Er staat wel "Foto toevoegen" bij.
Ik neem aan dat dit een aangetekende brief is? Maar hij zou toch een 3Snummer moeten hebben. Die zal hij ook wel hebben maar staat niet op de app.
Wat kan ik het beste doen? Als ik hem straks scan wordt er een apparte taak aangemaakt en blijft deze taak open staan. Anders maar foto toevoegen en dan op afgeleverd zetten?
Stond er gewoon op. natuurlijk is het een postturk in een afgeraced busje.quote:Op dinsdag 28 november 2017 18:57 schreef dud0r het volgende:
[..]
Laat het goede adres er dan ook opzetten. Dan komt die niet bij het "verkeerde" adres aan.
Vooral schandalig dat men er nu pas wat mee doet. Wat heeft het voor zin om afspraken te maken als er niks gedaan wordt wanneer de afspraken niet worden nagekomen? En waarom slechts 80%? me ducht dat ze lang genoeg de tijd hebben gehad voor die 80%, inmiddels zou de eis gewoon 100% moeten zijn. De titel van het artikel klopt dus ook niet, niet alle bezorgers, volgens het artikel hoeft slechts 80% op 1 januari in vaste dienst te zijn. Nou, fantastische regel, aangezien dat in 2011 al zo had moeten zijn .quote:Op donderdag 30 november 2017 07:58 schreef SnawyHoulet het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)ste-dienst~a96abc93/
Kijk nou eens. Goed nieuws voor alles en iedereen in Nederland. Behalve dan misschien voor de schraperige directeuren van Sandd.
Nou, eerst maar eens afwachten of er daadwerkelijk wat gaat gebeuren he.quote:Op donderdag 30 november 2017 09:19 schreef SnawyHoulet het volgende:
Natuurlijk schandalig dat er nu pas iets gebeurt. Meer dan acht jaar lang huiliehuilie van Sandd. Dat konden ze blijkbaar goed. Maar goed DAT er in elk geval nu iets gebeurt.
Er staan trouwens wel meer slordigheden in het artikel. Niet alle bezorgers, maar minimaal 80% inderdaad. En ze moeten niet verplicht in vaste dienst zijn, maar in loondienst. Dus een jaarcontract mag ook. Ik denk dat bij PostNL ook geen 80% een vast contract heeft.
Was er niet ook nog een uitzondering voor kleine lokale postbedrijfjes? Ik voorzie dat Sandd, nog meer dan ze nu al doen, werk gaat uitbesteden aan deze kleine onderaannemers, en zo toch weer de wet kan omzeilen.quote:Op donderdag 30 november 2017 09:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Vooral schandalig dat men er nu pas wat mee doet. Wat heeft het voor zin om afspraken te maken als er niks gedaan wordt wanneer de afspraken niet worden nagekomen? En waarom slechts 80%? me ducht dat ze lang genoeg de tijd hebben gehad voor die 80%, inmiddels zou de eis gewoon 100% moeten zijn. De titel van het artikel klopt dus ook niet, niet alle bezorgers, volgens het artikel hoeft slechts 80% op 1 januari in vaste dienst te zijn. Nou, fantastische regel, aangezien dat in 2011 al zo had moeten zijn .
Bij de pakketchauffeurs van PostNL zijn inderdaad ook de nodige onderaannemers. Bij het Autobedrijf volgens mij ook. Maar de postbezorgers en sorteerders zijn voor 100% in vaste dienst bij PostNL.quote:Op donderdag 30 november 2017 09:19 schreef SnawyHoulet het volgende: Ik denk dat bij PostNL ook geen 80% een vast contract heeft.
Misschien helpt het om je oude scanner te verwijderen in de bluetooth instellingen mocht hij daar tussen staan?quote:Op donderdag 30 november 2017 17:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Even een vraagje voor de techneuten. Mijn oude scanner is kapot gevallen (uit de houder geschoten), en nu heb ik een nieuwe gehad. Maar hij wil niet koppelen. Ik heb netjes alle barcodes gescant, en dan geeft ie ook keurig de bijbehorende piepjes, maar er verschijnt geen koppelingsverzoek op het scherm van mijn telefoon (Huawei Y5). Heeft iemand nog tips? Ik heb even geen zin om de IT servicedesk te mailen, want dan moet je minstens 3 weken op een reactie wachten.
De politiek ontneemt de Sandd-bezorger keuzevrijheid", zegt het bedrijf in een persbericht. Volgens Sandd wil het merendeel van de bezorgers geen arbeidsovereenkomst, omdat ze het werk als een bijbaantje zien en de mogelijkheid willen hebben om flexibel te werken.quote:Op donderdag 30 november 2017 17:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En inderdaad............
Die 55 cent gaat denk ik hierover https://nieuws.nl/economi(...)oedkopere-postzegel/ , niet over de huidige stand van zakenquote:Op donderdag 30 november 2017 18:06 schreef dud0r het volgende:
[..]
De politiek ontneemt de Sandd-bezorger keuzevrijheid", zegt het bedrijf in een persbericht. Volgens Sandd wil het merendeel van de bezorgers geen arbeidsovereenkomst, omdat ze het werk als een bijbaantje zien en de mogelijkheid willen hebben om flexibel te werken.
Want de bezorgers bij Sandd kunnen per week bepalen of ze wel of niet lopen?
Oh deze week komt niet uit. Zoek het maar uit met je post. Volgende week loop ik wel weer.
Oh het regent, nou dan ga ik flexibel werken en het vandaag niet wegbrengen.
Lijkt me niet dat het er bij Sandd zo aan toe gaat.
En ik het stukje staat postzegel van 55 cent. Ik dacht dat dat ding 60 cent zou worden?
Ah OK. Ja dan snap ik het.quote:Op donderdag 30 november 2017 18:34 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Die 55 cent gaat denk ik hierover https://nieuws.nl/economi(...)oedkopere-postzegel/ , niet over de huidige stand van zaken
met postzegels van 50ctquote:Op donderdag 30 november 2017 08:57 schreef Rafierafie het volgende:
Ik moet eerst nog zien dat er daadwerkelijk gehandhaafd wordt.
Sandd wil een grote jongen zijn, dan moeten ze zich ook gedragen als een.
als ik die 2.6k "vacatures" zie,zal er wel geen keuze zijn,dit gaan ze geheid verliezen,quote:Op donderdag 30 november 2017 17:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En inderdaad............
dat moet worden beloofdequote:Op donderdag 30 november 2017 18:34 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Die 55 cent gaat denk ik hierover https://nieuws.nl/economi(...)oedkopere-postzegel/ , niet over de huidige stand van zaken
doe moet je dan richting overheid claimenquote:Op donderdag 30 november 2017 19:00 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
als ik die 2.6k "vacatures" zie,zal er wel geen keuze zijn,dit gaan ze geheid verliezen,
misschien kan Postnl de onstane schade nog op hun verhalen(die ze geleden hebben ivm wel aan de regels houden)
DM gestuurd.quote:Op donderdag 30 november 2017 17:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Even een vraagje voor de techneuten. Mijn oude scanner is kapot gevallen (uit de houder geschoten), en nu heb ik een nieuwe gehad. Maar hij wil niet koppelen. Ik heb netjes alle barcodes gescant, en dan geeft ie ook keurig de bijbehorende piepjes, maar er verschijnt geen koppelingsverzoek op het scherm van mijn telefoon (Huawei Y5). Heeft iemand nog tips? Ik heb even geen zin om de IT servicedesk te mailen, want dan moet je minstens 3 weken op een reactie wachten.
Ook wel bijzonder dat als de postbezorger zo graag keuzevrijheid wil tussen een contract of ivo, dit totaal niet aan bod kwam in de aflevering van undercover boss. Zoiets wil je dan toch uitdragen als bedrijf...quote:Op donderdag 30 november 2017 18:06 schreef dud0r het volgende:
[..]
De politiek ontneemt de Sandd-bezorger keuzevrijheid", zegt het bedrijf in een persbericht. Volgens Sandd wil het merendeel van de bezorgers geen arbeidsovereenkomst, omdat ze het werk als een bijbaantje zien en de mogelijkheid willen hebben om flexibel te werken.
Want de bezorgers bij Sandd kunnen per week bepalen of ze wel of niet lopen?
Oh deze week komt niet uit. Zoek het maar uit met je post. Volgende week loop ik wel weer.
Oh het regent, nou dan ga ik flexibel werken en het vandaag niet wegbrengen.
Lijkt me niet dat het er bij Sandd zo aan toe gaat.
En ik het stukje staat postzegel van 55 cent. Ik dacht dat dat ding 60 cent zou worden?
Nee postbezorgers en sorteerders ook niet. In vaste dienst betekent contract voor onbepaalde tijd. In loondienst kan ook een jaarcontract zijn. Maar met jaarcontract val je wel onder dezelfde CAO. En daar gaat het om. Hun bezorgers moeten onder een CAO gaan vallen. Met die OVOtjes waar Sandd zo dol op is omzeilen ze die CAO.quote:Op donderdag 30 november 2017 17:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij de pakketchauffeurs van PostNL zijn inderdaad ook de nodige onderaannemers. Bij het Autobedrijf volgens mij ook. Maar de postbezorgers en sorteerders zijn voor 100% in vaste dienst bij PostNL.
Die verzenden via Sandd volgens mij, dus op dinsdag of vrijdagquote:Op vrijdag 1 december 2017 09:39 schreef Yreal het volgende:
Ze hadden er vanmorgen in het ad toch eentje die beweert dat ie onder stukloon op vakantie kan als het hem uitkomt. Verklaart ook waarom ik de post van de belastingdienst nooit op tijd krijg.
En als het verzonden wordt ligt het de week erop bij de bezorger in de krat.quote:Op vrijdag 1 december 2017 09:58 schreef Kermit. het volgende:
[..]
Die verzenden via Sandd volgens mij, dus op dinsdag of vrijdag
Hier ook. Regelmatig klagen mensen dat ze dit of dat niet hebben, of krijg ik post aangereikt dat van Sandd is. Ik pak het wel aan, dat gooi ik dan in de brievenbus. Wil wel dat ze er ook voor betalen dat het bezorgt moet worden.quote:Op vrijdag 1 december 2017 09:54 schreef Globetrottertje het volgende:
De wekelijkse, tweewekelijkse en maandelijkse afschriften van ING komen via Sandd.
Van de week kreeg ik twee boze mensen achter mij aan waarom ze hun afschriften niet kregen en post van de buren. Even gekeken en bleek post van Sandd te zijn. Nagevraagd ING en inderdaad, via Sandd.
Die van Sandd neemt het niet zo nauw in "mijn" wijk en die van mijn collega. (Zelfde persoon)
Mijn collega had ook al vragen van bewoners.
Nog een keer en dan gaan we samen Postservice bellen.
Ik zou er niet zo zeker van zijn. Er valt altijd wel wat juridisch te touwtrekken.quote:Op donderdag 30 november 2017 19:00 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
als ik die 2.6k "vacatures" zie,zal er wel geen keuze zijn,dit gaan ze geheid verliezen,
misschien kan Postnl de onstane schade nog op hun verhalen(die ze geleden hebben ivm wel aan de regels houden)
Snap ook niet dat die taken allemaal appart moeten. Dat kan je toch beter een grote lijst hebben waar je ja of nee kan invullen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 12:38 schreef swimmie86 het volgende:
Dat infofolie kan ook een eind optyfen. Ben nu al 20 minuten bezig en heb 20 (dubbele taken die MOETEN) gedaan. Niks 5 minuten per 100 adressen.
Wat een bullshit. Helft van de taken moeten opnieuw, want taak kan niet worden verwerkt.
Ik ben ook gek dat ik het doe. Heb gewoon geen zin in het gezeik om me te moeten verantwoorden naar TL toe als ik het niet doe.
Postbodes bij ons volgens mij ook.quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:37 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Snap ook niet dat die taken allemaal appart moeten. Dat kan je toch beter een grote lijst hebben waar je ja of nee kan invullen.
Zelf had ik de taak gelukkig niet. Hoewel er wel rieten daken in mijn wijk te vinden zijn. Een collega had de taak wel bij een wijk vol flats
Haha leuk om daar een rieten dak te hebben. Kan je maar beter je eigen brandweerkazerne bouwenquote:Op vrijdag 1 december 2017 16:43 schreef dud0r het volgende:
[..]
Postbodes bij ons volgens mij ook.
Rieten daken terwijl ze in de 27 code lopen.
quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:37 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Snap ook niet dat die taken allemaal appart moeten. Dat kan je toch beter een grote lijst hebben waar je ja of nee kan invullen.
Zelf had ik de taak gelukkig niet. Hoewel er wel rieten daken in mijn wijk te vinden zijn. Een collega had de taak wel bij een wijk vol flats
Ik had dinsdag 200 taken. Zit je dus 200 x op ja/nee, opslaan, verzenden te klikken. En elke keer wil die domme app weer de gps-positie gaan bepalen (alsof het iemand ene reet kan schelen waar ik toen ik aangaf dat Balsemienlaan 14 GEEN rieten dak had), zodat je per taak al gauw 30 seconden bezig bent. Inderdaad: Niks 5 minuten per 100 adressen, het is eerder 50 minuten per 100 adressen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 12:38 schreef swimmie86 het volgende:
Dat infofolie kan ook een eind optyfen. Ben nu al 20 minuten bezig en heb 20 (dubbele taken die MOETEN) gedaan. Niks 5 minuten per 100 adressen.
Wat een bullshit. Helft van de taken moeten opnieuw, want taak kan niet worden verwerkt.
Ik ben ook gek dat ik het doe. Heb gewoon geen zin in het gezeik om me te moeten verantwoorden naar TL toe als ik het niet doe.
Ja, ik heb het ook thuis gedaan, onder het genot van een bakkie pleur.quote:Op vrijdag 1 december 2017 20:38 schreef V__L_N het volgende:
Hier hadden we ze niet. Collega van een ander depot wel, stonden er ook iets van 150. Die heeft gewoon alle rieten daken opgeschreven. Waren er niet zo veel.
Vervolgens is ze thuis op de bank op d'r gemakje gaan vinken.
Succes!quote:Op zaterdag 2 december 2017 03:15 schreef dud0r het volgende:
Laatste werkdag als teamleider.
Laatste keer dat ik standaard zo vroeg m'n bed uit moet.
Is het nog gelukt met de scannert?quote:Op vrijdag 1 december 2017 20:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, ik heb het ook thuis gedaan, onder het genot van een bakkie pleur.
Ja, hij doet het. Ik moest de oude scanner blijkbaar eerst ontkoppelen. Je kunt dus geen 2 scanners aan 1 telefoon koppelen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 09:20 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Is het nog gelukt met de scannert?
quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:02 schreef YoshiBignose het volgende:
TERING lijers, zou vandaag bezorgd worden stond gewoon in track&trace niemand op komen dagen, staat nog steeds op onderweg. Ben echt woest. En ik rij net langs de plaatselijke snackbar en zie er 2 nog in hun kleding kopje koffie drinken. Walgelijk volk.
Tja ook pakketbezorgers hebben weleens een pauze nodig. Vooral als ze in deze drukke tijd om zeven uur 's morgens beginnen en nog tot tien uur 's avonds door moeten. Maar even geduld hebben.quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:02 schreef YoshiBignose het volgende:
TERING lijers, zou vandaag bezorgd worden stond gewoon in track&trace niemand op komen dagen, staat nog steeds op onderweg. Ben echt woest. En ik rij net langs de plaatselijke snackbar en zie er 2 nog in hun kleding kopje koffie drinken. Walgelijk volk.
Oh oh. Je hebt een bedrijfsgeheim kaartje gekregen. Het beste wat je kan doen is het zo snel mogelijk vernietigen voordat de postale recherche op de stoep staat om je mee te nemen naar het posthol waarna je hoogstwaarschijnlijk spontaan verdwijnt.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Trouwens, kreeg vandaag met de post een roze kaartje tussen m'n brieven.
Informatie voor de bezorger:
LET OP
Voor deze bundel zitten nog één of meerdere brievenbuspakjes in de tas.
Bij het volgende bezoek aan het depot, graag deze kaart inleveren. De let op-kaart wordt dan hergebruikt.
Er staat ook nog een lulverhaal achterop het kaartje. Waar is dit precies voor? En betekent het dat de bezorger niet goed heeft opgelet als hij het in m'n brievenbus heeft gedaan?
quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:42 schreef dud0r het volgende:
[..]
Oh oh. Je hebt een bedrijfsgeheim kaartje gekregen. Het beste wat je kan doen is het zo snel mogelijk vernietigen voordat de postale recherche op de stoep staat om je mee te nemen naar het posthol waarna je hoogstwaarschijnlijk spontaan verdwijnt.
Welke wijk? Heb alleen maar ervaren mensen vandaag gehad. Kan me niet voorstellen dat die er zo'n puinhoop van maken.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Vandaag het 6 bundel systeem mogen testen. Post uit de blauwe bak (ongesorteerd), uit de rode bak (ongeveer op volgorde). Dan hetzelfde met de bundels van gister (lagen op verkeerde depot). Plus HAH en bundel pakjes
Gelukkig was het een flat. Anders had ik het teruggestuurd naar de nieuwe Dud0r
Is een systeemfout die eerst nog opgelost werd. Joost mag weten wie, maar een persoon heeft een stuk nieuwbouw bij een paar postcodegebieden verderop in het systeem gezet. Zit bij 44L, moet naar 41A. Het heeft ook nog eens allemaal de 0100 codequote:Op zaterdag 2 december 2017 19:08 schreef dud0r het volgende:
[..]
Welke wijk? Heb alleen maar ervaren mensen vandaag gehad. Kan me niet voorstellen dat die er zo'n puinhoop van maken.
Is gelukkig door ons aan je teamleider al een maand of vier(of langer) geleden aangegeven. Vanaf 13 januari is het eindelijk eens geregeld.quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:13 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Is een systeemfout die eerst nog opgelost werd. Joost mag weten wie, maar een persoon heeft een stuk nieuwbouw bij een paar postcodegebieden verderop in het systeem gezet. Zit bij 44L, moet naar 41A. Het heeft ook nog eens allemaal de 0100 code
Hij zei het tegen me ja.quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:20 schreef dud0r het volgende:
[..]
Is gelukkig door ons aan je teamleider al een maand of vier(of langer) geleden aangegeven. Vanaf 13 januari is het eindelijk eens geregeld.
Degene die de 41R loopt komt dat stuk nog wel eens zetten maar die heeft vandaag alleen wijken gedaan die vroeger de deur uit moesten.
quote:Op zondag 3 december 2017 03:44 schreef diesnelle het volgende:
De allereerste keer dat ik bezorgde, heb ik per ongeluk een loopwijzer bij iemand in de bus gegooid. Tenminste... die hing de volgende dag voor het raam.
Is gewoon een kaart om de postbezorgers erop te attenderen dat ze niet moeten vergeten dat er voor die straat ook nog een pakje in een andere tas zit.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Trouwens, kreeg vandaag met de post een roze kaartje tussen m'n brieven.
Informatie voor de bezorger:
LET OP
Voor deze bundel zitten nog één of meerdere brievenbuspakjes in de tas.
Bij het volgende bezoek aan het depot, graag deze kaart inleveren. De let op-kaart wordt dan hergebruikt.
Er staat ook nog een lulverhaal achterop het kaartje. Waar is dit precies voor? En betekent het dat de bezorger niet goed heeft opgelet als hij het in m'n brievenbus heeft gedaan?
Gewoon zeggen dat het een pakje voor morgen is. Daarom staat die al op afgeleverdquote:Op zondag 3 december 2017 10:30 schreef Yreal het volgende:
Ik had vrijdag maar wat pakjes gescand omdat ik er drie keer meer pakjes had dan post. Klein rondje, komt er dus iemand op me af die dan blijkbaar al had gezien dat het was afgeleverd. Meteen geklaagd dat ze het niet had gekregen.
Ruuuustaaag mens
Gewoon internet uitzetten. Zien ze de status pas als je thuis bentquote:Op zondag 3 december 2017 10:30 schreef Yreal het volgende:
Ik had vrijdag maar wat pakjes gescand omdat ik er drie keer meer pakjes had dan post. Klein rondje, komt er dus iemand op me af die dan blijkbaar al had gezien dat het was afgeleverd. Meteen geklaagd dat ze het niet had gekregen.
Ruuuustaaag mens
Ze kunnen natuurlijk ook het systeem fatsoeneren in plaats van dat wij dit soort rare truken moeten uithalen.quote:Op zondag 3 december 2017 11:09 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Gewoon internet uitzetten. Zien ze de status pas als je thuis bent
Ja. Het heeft voor- en nadelen. Het vossen en instraten is gemakkelijker geworden (vooral voor onervaren krachten). Het leidt echter tot meer sorteerfouten en vertraagde post. Dit komt omdat er niet meer op adressen gelet wordt in de sortering, zodat er binnen ook geen fouten meer uit worden gehaald. Vosfouten worden ook bij het instraten niet opgemerkt, omdat het laatste deel van de sorteercode niet uniek is, en bij elke wijk voor komt. Soms tref je ineens een hele stapel tijdschriften voor een andere wijk tussen je post aan. Fouten worden dus pas op straat aangetroffen. Als er op post geen codeerregel staat kunnen voorbereiders er meteen niets meer mee doen. Het wordt dan opzij gelegd, en later moet de postverdeler zelf handmatig stickers met een codeerregel er op aanbrengen. Verder heeft men het systeem aangegrepen om de vakken op de kasten in te krimpen, zodat er meer wijken op 1 kast naast elkaar kunnen. Dit leidt regelmatig tot overvolle vakken, omdat het inkrimpen naar goed PostNL-gebruik niet in overleg met voorbereiders is gedaan. Ook kun je op de kast niet meer zien waar de ene wijk begint en de ander ophoudt. Het zou theoretisch sneller moeten sorteren, maar dat klopt niet. Voor ervaren krachten is er geen verschil, alleen onervaren krachten kunnen het nu sneller oppikken. En die tijdswinst verdampt op straat, waar bezorgers langer bezig zijn door de slechtere kwaliteit. Ook heeft de TC Bezorgen het drukker gekregen met afhandelen van klachten mbt vertraagde post.quote:Op zondag 3 december 2017 13:05 schreef Anonymousz het volgende:
Werken jullie al met de codeerregel?
Donderdag hadden een vergadering volgend jaar februari gaan we ermee beginnen
bedankt voor de uitlegquote:Op zondag 3 december 2017 14:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja. Het heeft voor- en nadelen. Het vossen en instraten is gemakkelijker geworden (vooral voor onervaren krachten). Het leidt echter tot meer sorteerfouten en vertraagde post. Dit komt omdat er niet meer op adressen gelet wordt in de sortering, zodat er binnen ook geen fouten meer uit worden gehaald. Vosfouten worden ook bij het instraten niet opgemerkt, omdat het laatste deel van de sorteercode niet uniek is, en bij elke wijk voor komt. Soms tref je ineens een hele stapel tijdschriften voor een andere wijk tussen je post aan. Fouten worden dus pas op straat aangetroffen. Als er op post geen codeerregel staat kunnen voorbereiders er meteen niets meer mee doen. Het wordt dan opzij gelegd, en later moet de postverdeler zelf handmatig stickers met een codeerregel er op aanbrengen. Verder heeft men het systeem aangegrepen om de vakken op de kasten in te krimpen, zodat er meer wijken op 1 kast naast elkaar kunnen. Dit leidt regelmatig tot overvolle vakken, omdat het inkrimpen naar goed PostNL-gebruik niet in overleg met voorbereiders is gedaan. Ook kun je op de kast niet meer zien waar de ene wijk begint en de ander ophoudt. Het zou theoretisch sneller moeten sorteren, maar dat klopt niet. Voor ervaren krachten is er geen verschil, alleen onervaren krachten kunnen het nu sneller oppikken. En die tijdswinst verdampt op straat, waar bezorgers langer bezig zijn door de slechtere kwaliteit. Ook heeft de TC Bezorgen het drukker gekregen met afhandelen van klachten mbt vertraagde post.
Dus dat wordt nog leuk met de kerst met al die foutief geadresseerde of slecht leesbare poststukken.
Ach wat denk je van stickers onbestelbaar plakken terwijl alles aan gegevens wel goed is...quote:Op zondag 3 december 2017 14:41 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ook leuk hoe de postverdeler die stickers erop plakt. Alle kennis van de wijken is weg. Krijg je dus leuke stickers van. Laatst had ik bijvoorbeeld een poststuk met de postcode BV i.p.v. HV. De postverdeler heeft toen de juiste straat bij die postcode opgezocht. Het was echter de code die fout was, en niet de straat.
Stickers op het bericht op een kaart zijn ook erg triestquote:Op zondag 3 december 2017 17:44 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ach wat denk je van stickers onbestelbaar plakken terwijl alles aan gegevens wel goed is...
En van de week een die de codes over de adressen had geplakt (kerstkaartjes). Barcodes gebeurt ook vaak, scanner heeft daar geen last van maar telefoon wel.
Gister zelf ook eentje meegemaakt. Heb die op weg naar het depot in de juiste bus gegooid. Kwam er toch bijna langsquote:Op zondag 3 december 2017 14:41 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ook leuk hoe de postverdeler die stickers erop plakt. Alle kennis van de wijken is weg. Krijg je dus leuke stickers van. Laatst had ik bijvoorbeeld een poststuk met de postcode BV i.p.v. HV. De postverdeler heeft toen de juiste straat bij die postcode opgezocht. Het was echter de code die fout was, en niet de straat.
Nope niet gekomen, dus zal wel dinsdag worden?quote:Op zondag 3 december 2017 10:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Is gewoon een kaart om de postbezorgers erop te attenderen dat ze niet moeten vergeten dat er voor die straat ook nog een pakje in een andere tas zit.
Is verder niet echt een probleem als ze die per ongeluk een keer ergens in de bus gooien.
Is je pakje nog gekomen?
Volgens mij kan het ook morgen komen, zeker als ie eerst wel op "onderweg" stond. Staat er nog geen nieuwe afleverdatum bij track and trace?quote:Op zondag 3 december 2017 19:31 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nope niet gekomen, dus zal wel dinsdag worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |