abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 26 juni 2018 @ 21:14:20 #26
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180066739
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 17:52 schreef 2682000 het volgende:
Omdat er elke vlucht wel een paar no shows zijn
Niet om die paar 'no shows'. Die zijn er inderdaad bijna altijd wel, het gaat om de aansluitende vluchten die missen. Onze vlucht uit Los Angeles was 4 uur vertraagd. Hierdoor haalden we onze volgende vlucht niet. Op die vlucht zaten zeker 100 Nederlanders die hierdoor de vlucht Frankfurt - Amsterdam niet haalden. In dat vliegtuig kwamen dus opeens 100 plekken vrij. Dit gebeurt zo ontzettend vaak. Bij Afrikaanse vluchten wordt enorm overboekt omdat daarvandaan zo ontzettend veel vertraging is.

Kosten zitten ook anders. Lufthansa moet ons compenseren (600 p.p.) door de vertraging van meer dan 4 uur. Beide vluchten waren van Lufthansa. Ons moeten ze ook weer een nieuwe plaats op een vliegtuig geven. Die tickets betaald verder niemand. Door de oude plaatsen op te vullen met overboekte mensen wordt dit verlies kleiner gemaakt.

Tja, zo werkt de luchtvaart. Erg vervelend maar dat maakt het wel goedkoper. Als je dit niet wil: boek first class / business class. Betaal je soms wel 7x zoveel maar dan weet je zeker dat je mee mag. Bij vertraging, niet opstijgen, gesloten luchthavens, douane problemen heb je wel weer gewoon pech.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 21:14:34 #27
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180066748
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 18:36 schreef hoechst het volgende:
Kan ik niet aangeven dat ik geen zin heb in deze flauwe kul bij het boeken van de ticket.
Business class vliegen.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 21:15:24 #28
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180066768
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 21:11 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb het persoonlijk echt nog nooit meegemaakt... Vraag me echt af of dat tegenwoordig nog wel zo vaak voorkomt.
Ja, 2 van de 6 dit jaar en afgelopen jaar. 1x met EasyJet en 1x met Lufthansa.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 21:16:57 #29
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180066820
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 21:42 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Jij als passagier? Gewoon op tijd inchecken zodat je een boarding pass hebt en je niet laten overhalen als de lief glimlachende stewardess je vraagt om een volgende vlucht te nemen.
Totdat niemand wil, dan gaan ze loten... Omdat wij met een baby vlogen kreeg ons gezelschap (6 personen) voorrang op andere mensen die al eerder die vlucht geboekt hadden. Wij kregen die vlucht toegewezen na een vertraging waarmee we onze aansluiting misde.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 21:17:33 #30
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_180066838
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 11:13 schreef Felagund het volgende:
Het is mij een paar weken geleden overkomen met KLM naar Amsterdam. Ik had al ingecheckt de dag van te voren en een stoel. Op de dag van de vlucht naar het vliegveld werd bij de gate omgeroepen dat de vlucht overboekt was vanwege een geannuleerde vlucht een dag van te voren. Ik was de sigaar, met nog twee anderen, omdat mijn vlucht een van de goedkoopste was (ik had in februari al geboekt). Ik krijg nu als het goed is wel 250 euro compensatie.

Dus ja, het gebeurt nog steeds.
Als je al een stoelnummer hebt en deze alsnog vergeven kan worden is wel relatief zeldzaam. Het is onlogisch ook, want meestal krijgen passagiers, in de laagste boekingsklassen en geen status dan een ticket met Standbye erop en wordt aan de gate bekeken of je mee kan.

Helemaal onlogisch is het dan om passagiers van een vertraagde vlucht van de dag ervoor, die ze dus al compensatie hebben moeten betalen, op jouw stoel te zetten, want dan moeten ze ook jouw compensatie betalen, terwijl men de passagiers van de dag ervoor niet nogmaals een vergoeding hoeven te betalen.

Maar dat het gebeurd is overigens zeker, mij zal het bij KLM in niet onvrijwillig gaan overkomen, en of ik het vrijwillig ga doen is zeer onwaarschijnlijk omdat vrijwillige vergoedingen dusdanig laag zijn, 100 of iets dergelijks voor Europese vluchten dat het geen overweging is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 21:21:57 #31
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_180066983
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:16 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Totdat niemand wil, dan gaan ze loten... Omdat wij met een baby vlogen kreeg ons gezelschap (6 personen) voorrang op andere mensen die al eerder die vlucht geboekt hadden. Wij kregen die vlucht toegewezen na een vertraging waarmee we onze aansluiting misde.
Loten is niet helemaal het juiste woord. Men kijkt eerst naar eventuele Frequent Flyer Status, daarna aan kosten van ticket, vervolgens naar bijzondere passagiers, passagiers met al dan niet een connectie, en vervolgens boekingsklasse van het ticket, en dan blijft uiteindelijk de passagier die op het goedkoopste tarief zit over...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_180067031
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:14 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Business class vliegen.
Als die vol zit kan je ook gedowngrade worden naar economy (extra/plus/comfort indien aanwezig). Krijg je wel compensatie voor.
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, Belgi, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, Belgi, Japan.
TRV [2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland, Japan, Duitsland
TRV plannen 2018: UK, UK, Hongkong, Nederland
  dinsdag 26 juni 2018 @ 21:24:26 #33
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180067064
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:21 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Loten is niet helemaal het juiste woord. Men kijkt eerst naar eventuele Frequent Flyer Status, daarna aan kosten van ticket, vervolgens naar bijzondere passagiers, passagiers met al dan niet een connectie, en vervolgens boekingsklasse van het ticket, en dan blijft uiteindelijk de passagier die op het goedkoopste tarief zit over...
Aha, dat wist ik dan weer niet. Wel dat ik mij enorm schuldig voelde wel aan boord te gaan terwijl er duidelijk teleurgestelde mensen bij de gate stonden.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 21:24:50 #34
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180067078
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:23 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als die vol zit kan je ook gedowngrade worden naar economy (extra/plus/comfort indien aanwezig). Krijg je wel compensatie voor.
Aha weer wat nieuws geleerd. Ik kon mij niet zo goed voorstellen dat business wel eens vol zat :)
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  woensdag 27 juni 2018 @ 08:15:50 #35
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180074354
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:15 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Ja, 2 van de 6 dit jaar en afgelopen jaar. 1x met EasyJet en 1x met Lufthansa.
Maar als je online incheckt zie je thuis toch al gewoon dat je een stoelnummer hebt en is je ticket toch al bevestigd?
Don't let my username fool you...
  woensdag 27 juni 2018 @ 10:57:18 #36
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180076313
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 08:15 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar als je online incheckt zie je thuis toch al gewoon dat je een stoelnummer hebt en is je ticket toch al bevestigd?
Jep, en die vervalt als je overboekt wordt. Dan is het sorry: iemand anders heeft ook die plaats. Je mag niet aan boord. In het geval van United Airlines slaan ze je van boord als je al in je stoel zit. Ook als je arts bent :')
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  woensdag 27 juni 2018 @ 14:16:25 #37
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_180079241
Is heel normaal in de vliegvaart. Zie ook het incident bij United een tijdje geleden:

https://www.theguardian.c(...)ed-overbooked-flight
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_180080530
United was geen typisch gevalletje overboeking volgens mij. United besloot op het laatste moment ineens dat een aantal personeelsleden dringend met die vlucht mee moesten.

Normaal gesproken wordt dat dus heel anders afgehandeld.
  woensdag 27 juni 2018 @ 21:47:46 #39
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_180089803
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:23 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als die vol zit kan je ook gedowngrade worden naar economy (extra/plus/comfort indien aanwezig). Krijg je wel compensatie voor.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:24 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Aha weer wat nieuws geleerd. Ik kon mij niet zo goed voorstellen dat business wel eens vol zat :)
Maar die compensatie die je krijgt valt wel tegen. Want men betaald alleen het verschil van Business Klasse Tarief naar hoogste boekingsklasse Economy tarief terug. En das niet heel veel,. Daarnaast, voor veel zakenreizigers welke op kosten van de zaak reizen hebben ze daar dus zelf ook nog eens bijzonder weinig aan.
Al zal, wanneer een luchtvaartmaatschappij dit een Frequent Flyer aandoet alles in het werk zetten door bijvoorbeeld extra miles te geven of een upgrade op een latere vlucht aan te bieden dit te verzachten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:24 schreef KimJong-un het volgende:
Aha, dat wist ik dan weer niet. Wel dat ik mij enorm schuldig voelde wel aan boord te gaan terwijl er duidelijk teleurgestelde mensen bij de gate stonden.
Als de luchtvaartmaatschappij geen vrijwilligers kan vinden, en dat is zeker bij een KLM op Europese vluchten niet gek, dan beslist de luchtvaartmaatschappij dus op genoemde criteria, daar hoef je je op zich niet schuldig over te voelen.
Het is absoluut zuur voor die mensen, en hoewel je de kans dat het je overkomt wat kan verkleinen door vooraf online in te checken zal bij een wissel van een toestel naar een kleiner model je dit zomaar kunnen overkomen.

Ik ben overigens voor overboekingen, het aantal operationele upgrades wat ik heb gekregen kan ik al niet meer op n hand tellen :)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_180108315
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 07:39 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Uhh, we leven tegenwoordig in 2017, waarbij je al ruim van tevoren een stoel aangewezen krijgt en je bij het online inchecken drie dagen van tevoren je boarding pass al hebt en als je toch niet annuleren/wijzigen kan dat ruim van tevoren zodat ze het ticket opnieuw kunnen verkopen. Nogmaals, ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar ik heb ook echt nooit ook maar iemand gesproken die het overkomen is. Het zal vast eens een keer voorkomen, maar heb meer het idee dat het meer een mythe is die graag door alles en iedereen in stand wordt gehouden.

Maar goed, prove me wrong zou ik zeggen. :)
Om een idee te geven hoe vaak dit gebeurd; ik werk al ruim 10 jaar in de hotellerie en maak per jaar zo'n 40 dagen qua overboekingen mee. Dit gaat dan om ongeveer 400 gasten. Hier wordt vrijwel altijd verzekeringen voor getroffen (denk aan zusterhotels met vrije kamers), maar ga er maar vanuit dat van de 400, slechts 50 komen opdagen.

Als je het over no-shows gaat hebben loopt dit in de tienduizenden per jaar, want dat gebeurt ook als je niet vol zit. Reken er dus maar op dat andere branches hier ook gebruik van maken.
pi_180133657
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 17:52 schreef 2682000 het volgende:
Omdat er elke vlucht wel een paar no shows zijn
Dat!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')