Vliegtuigmaatschappijen draaien soms verlies. Het is een manier om hun winst te maximaliseren.quote:Op vrijdag 17 november 2017 17:46 schreef hoechst het volgende:
De vliegtuigmaatschappijen maken toch geen verlies?
Want er is immers al voor de vlucht betaald...
Hoe ga ik dat oplossen dan aangezien ik niet te laat kan zijn als ik terug ga...quote:Op vrijdag 17 november 2017 20:30 schreef miro86 het volgende:
[..]
Vliegtuigmaatschappijen draaien soms verlies. Het is een manier om hun winst te maximaliseren.
Als er 5% niet komt opdagen is het beter om 105 stoelen te verkopen dan 100. Als er een keer wat minder no shows zijn, dan is het goedkoper voor de maatschappij om de gebumpte reizigers te compenseren met de winst die ze maken op andere overboekingen.
Er zijn 100.000 vluchten per dag. Van die vluchten zijn er slechts een paar procent waarvan echt iedereen die geboekt heeft komt opdagen, en er dus te weinig stoelen zijn voor alle passagiers. Meestal worden die overboekte passagiers ter plekke bij het inchecken al aangeboden om over te boeken naar een andere/volgende vlucht (met compensatie). En het inchecken van overboekte stoelen gebeurt dus eigenlijk alleen maar tegen het einde van de mogelijke inchecktijd; iedereen die voor die tijd heeft ingecheckt, heeft immers al een boarding pass en dus een stoel.quote:Op vrijdag 17 november 2017 21:11 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb het persoonlijk echt nog nooit meegemaakt... Vraag me echt af of dat tegenwoordig nog wel zo vaak voorkomt.
Jij als passagier? Gewoon op tijd inchecken zodat je een boarding pass hebt en je niet laten overhalen als de lief glimlachende stewardess je vraagt om een volgende vlucht te nemen.quote:Op vrijdag 17 november 2017 21:08 schreef hoechst het volgende:
[..]
Hoe ga ik dat oplossen dan aangezien ik niet te laat kan zijn als ik terug ga...
Heb je enig idee hoe zelden dit gebeurt? Als er uberhaupt passagiers gebumpt moeten worden wordt in het begin vaak een reverse auction gehouden - passagiers krijgen geld/miles en een vervangende vlucht aangeboden om vrijwillig een van de volgende vluchten te nemen. De aanbod stijgt tot ze genoeg mensen vrijwillig eraf zijn.quote:Op vrijdag 17 november 2017 21:08 schreef hoechst het volgende:
[..]
Hoe ga ik dat oplossen dan aangezien ik niet te laat kan zijn als ik terug ga...
Maak je niet zo druk. Komt eigenlijk nooit voor dat er iemand niet op zijn vlucht kan. Meestal bieden ze geld voor mensen die een latere vlucht nemen en lossen ze dat zo op.quote:Op vrijdag 17 november 2017 21:08 schreef hoechst het volgende:
[..]
Hoe ga ik dat oplossen dan aangezien ik niet te laat kan zijn als ik terug ga...
Uhh, we leven tegenwoordig in 2017, waarbij je al ruim van tevoren een stoel aangewezen krijgt en je bij het online inchecken drie dagen van tevoren je boarding pass al hebt en als je toch niet annuleren/wijzigen kan dat ruim van tevoren zodat ze het ticket opnieuw kunnen verkopen. Nogmaals, ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar ik heb ook echt nooit ook maar iemand gesproken die het overkomen is. Het zal vast eens een keer voorkomen, maar heb meer het idee dat het meer een mythe is die graag door alles en iedereen in stand wordt gehouden.quote:Op vrijdag 17 november 2017 21:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er zijn 100.000 vluchten per dag. Van die vluchten zijn er slechts een paar procent waarvan echt iedereen die geboekt heeft komt opdagen, en er dus te weinig stoelen zijn voor alle passagiers. Meestal worden die overboekte passagiers ter plekke bij het inchecken al aangeboden om over te boeken naar een andere/volgende vlucht (met compensatie). En het inchecken van overboekte stoelen gebeurt dus eigenlijk alleen maar tegen het einde van de mogelijke inchecktijd; iedereen die voor die tijd heeft ingecheckt, heeft immers al een boarding pass en dus een stoel.
Pas als de passagier niet akkoord gaat met een andere/volgende vlucht, kan de maatschappij besluiten om een algemene oproep te doen aan alle passagiers of er iemand is die naar een andere vlucht wil. Het gebeurt dus zelden dat passagiers weten dat er überhaupt iemand is die wel geboekt heeft maar niet mee kan.
Het zou stom toeval zijn als jij net wél op zo'n vlucht zit waar men willekeurige passagiers vraagt om de volgende vlucht te nemen.
Maar ja, het overboeken gebeurt dus nog wel vaak. Ik zou bijna standaard zeggen.
Mij 1 keer overkomen dat het vol was. Mocht daarom plaats nemen in de eerste klas. Prima oplossing.quote:Op zaterdag 18 november 2017 00:24 schreef HenkDeP het volgende:
[..]
Maak je niet zo druk. Komt eigenlijk nooit voor dat er iemand niet op zijn vlucht kan. Meestal bieden ze geld voor mensen die een latere vlucht nemen en lossen ze dat zo op.
Nou ik zie bij de KLM gate voor mijn vluchten vanaf Schiphol regelmatig beteuterde passagiers staan die niet op de betreffende vlucht mee kunnen, of nog even in de wacht gezet zijn of iedereen komt opdagen en eventueel alsnog een stoel krijgen toegewezen.quote:Op zaterdag 18 november 2017 07:39 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Uhh, we leven tegenwoordig in 2017, waarbij je al ruim van tevoren een stoel aangewezen krijgt en je bij het online inchecken drie dagen van tevoren je boarding pass al hebt en als je toch niet annuleren/wijzigen kan dat ruim van tevoren zodat ze het ticket opnieuw kunnen verkopen. Nogmaals, ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar ik heb ook echt nooit ook maar iemand gesproken die het overkomen is. Het zal vast eens een keer voorkomen, maar heb meer het idee dat het meer een mythe is die graag door alles en iedereen in stand wordt gehouden.
Maar goed, prove me wrong zou ik zeggen.
En die mensen kunnen eigenlijk altijd gewoon mee....ja het is irritant om bij die groep mensen te horen maar de kans om van je vlucht gedonderd te worden, is heel klein. Het is mij nog nooit overkomen en vlieg toch alweer flink wat jaren een stuk of 20-30x per jaar.quote:Op zaterdag 18 november 2017 19:12 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nou ik zie bij de KLM gate voor mijn vluchten vanaf Schiphol regelmatig beteuterde passagiers staan die niet op de betreffende vlucht mee kunnen, of nog even in de wacht gezet zijn of iedereen komt opdagen en eventueel alsnog een stoel krijgen toegewezen.
Juist omdat mensen een connectie gemist hebben en met een latere vlucht mee moeten, of omdat passagiers met flexibele tickets op het laatste moment besluiten om niet mee te gaan is overboeken simpelweg niet te voorkomen.
Nu moet worden gezegd dat ik daar geen last van heb, op lange afstandsvluchten heb ik sowieso een gegarandeerde stoel, en voor kortere vluchten wijst men na het vragen om vrijwilligers toch echt de passagier met het goedkoopste ticket en geen frequent flyer status aan, dit zijn vastgelegde richtlijnen waar het grondpersoneel zich aan moet houden.
Omdat er altijd wel wat mensen te laat op komen dagen of niet op komen dagen. Vaste klanten van maatschappijen kunnen vaak ook simpel en goedkoop (of gratis) reserveren, wijzigen, etc.quote:Op vrijdag 17 november 2017 17:46 schreef hoechst het volgende:
De vliegtuigmaatschappijen maken toch geen verlies?
Want er is immers al voor de vlucht betaald...
Het is mij een paar weken geleden overkomen met KLM naar Amsterdam. Ik had al ingecheckt de dag van te voren en een stoel. Op de dag van de vlucht naar het vliegveld werd bij de gate omgeroepen dat de vlucht overboekt was vanwege een geannuleerde vlucht een dag van te voren. Ik was de sigaar, met nog twee anderen, omdat mijn vlucht een van de goedkoopste was (ik had in februari al geboekt). Ik krijg nu als het goed is wel 250 euro compensatie.quote:Op zaterdag 18 november 2017 07:39 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Uhh, we leven tegenwoordig in 2017, waarbij je al ruim van tevoren een stoel aangewezen krijgt en je bij het online inchecken drie dagen van tevoren je boarding pass al hebt en als je toch niet annuleren/wijzigen kan dat ruim van tevoren zodat ze het ticket opnieuw kunnen verkopen. Nogmaals, ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar ik heb ook echt nooit ook maar iemand gesproken die het overkomen is. Het zal vast eens een keer voorkomen, maar heb meer het idee dat het meer een mythe is die graag door alles en iedereen in stand wordt gehouden.
Maar goed, prove me wrong zou ik zeggen.
Wat wil je dat ze anders doen in jouw geval? Een ander vliegtuig inzetten en een extra slot vinden om zo de geannuleerde vlucht op te vangen? Die mensen zitten al een dag vast. Tevens dit is geen standaard geval van overboeking. Dat zou zijn als ze 160 tickets verkocht hebben en maar 150 stoelen hadden.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 11:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is mij een paar weken geleden overkomen met KLM naar Amsterdam. Ik had al ingecheckt de dag van te voren en een stoel. Op de dag van de vlucht naar het vliegveld werd bij de gate omgeroepen dat de vlucht overboekt was vanwege een geannuleerde vlucht een dag van te voren. Ik was de sigaar, met nog twee anderen, omdat mijn vlucht een van de goedkoopste was (ik had in februari al geboekt). Ik krijg nu als het goed is wel 250 euro compensatie.
Dus ja, het gebeurt nog steeds.
Dit is misschien geen standaard geval van overboeking, maar ze hebben we die extra tickets weggeven terwijl de vlucht al vol was. Ze hebben mij via Helsinki met Finnair herboekt, dit hadden ze ook voor de mensen op de geannuleerde vlucht kunnen doen. Nu zijn nog meer mensen de dupe geworden. Het lijkt mij iig niet de meest handige oplossing.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 12:01 schreef miro86 het volgende:
[..]
Wat wil je dat ze anders doen in jouw geval? Een ander vliegtuig inzetten en een extra slot vinden om zo de geannuleerde vlucht op te vangen? Die mensen zitten al een dag vast. Tevens dit is geen standaard geval van overboeking. Dat zou zijn als ze 160 tickets verkocht hebben en maar 150 stoelen hadden.
Je hebt pecht, ga er maar van uit dat je te laat terug komt.quote:Op vrijdag 17 november 2017 21:08 schreef hoechst het volgende:
[..]
Hoe ga ik dat oplossen dan aangezien ik niet te laat kan zijn als ik terug ga...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |