abonnement Unibet Coolblue
pi_174977879
Motorclub topic!
Special edition: nu znder die kutplaatjes van Photobucket!

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

Agenda:

De New/Oldbierit!
- Motorrijders newbierit!

In de planning:
- Snertrit!


New/Oldbierit Apr 2014

:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden.
Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. gele hesjes ftw

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P

Alles van nul tot ?2.500,00
Occasions
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Mobile.de
Duitse motoren op Scout24
Tarieven snelheidsovertredingen
Inside the mind of a motorbike thief

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Ontwerp je eigen TankPad
Reflectiestickers
Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen
Motosp.gr - Evenzo surplus online shop

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez
Cycle-Ergo (Ergonomie)

Motorreparatie
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.


Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.




Disclaimer: bovenstaande foto berust geheel op jaloezie
  vrijdag 10 november 2017 @ 12:16:21 #2
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_174978171
"L'homme nat sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le mme, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_174979929
Teun ken jij eveRide ADV kanaal op YouTube? Zoniet dan kun je die vast wel waarderen :P
pi_174985065
Oeps vergeten vakantie voorkeur aan te vragen...maar ik heb nu week 22,23 en 24 midden in juni!! *O* *O*

Nou dan zal het vast wel ergens mooi weer zijn B-)
Dat wordt mooi 3 weken weg met de brommer...als ik hem ondertussen niet weer in de prak heb gereden o|O
Ik zwaai naar dieren.
pi_174985967
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 18:21 schreef Geerd het volgende:
Oeps vergeten vakantie voorkeur aan te vragen...maar ik heb nu week 22,23 en 24 midden in juni!! *O* *O*

Nou dan zal het vast wel ergens mooi weer zijn B-)
Dat wordt mooi 3 weken weg met de brommer...als ik hem ondertussen niet weer in de prak heb gereden o|O
3 volle weken weg? Ik wil nog een 5 daagse naar de vogezen als ik de juiste dagen kan snipperen als je interesse hebt om aan te sluiten
pi_174986496
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 november 2017 19:06 schreef Salatrel het volgende:

[..]

3 volle weken weg? Ik wil nog een 5 daagse naar de vogezen als ik de juiste dagen kan snipperen als je interesse hebt om aan te sluiten
Ja als het even kan...dat ander verlof erbij plakken spreidings verlof ofzo..
Ga wel in een hotel gewoon sochtends lekker eten met een bakkie, dan rijden en smiddags bij een pomp een broodje en savonds in het hotel weer eten...

Zoiets had ik in gedachten...ik ga niet kutten met een tent etc...
Ik zwaai naar dieren.
pi_174986593
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 19:34 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja als het even kan...dat ander verlof erbij plakken spreidings verlof ofzo..
Ga wel in een hotel gewoon sochtends lekker eten met een bakkie, dan rijden en smiddags bij een pomp een broodje en savonds in het hotel weer eten...

Zoiets had ik in gedachten...ik ga niet kutten met een tent etc...
ja dat ga ik in de vogezen ook doen. Motorhotel met halfpension
pi_174986676
Roep ff welke week want ik geef het dit weekend door
pi_174986795
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 19:40 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ja dat ga ik in de vogezen ook doen. Motorhotel met halfpension
Ja idd halfpension !
Ik zwaai naar dieren.
pi_175003645
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:56 schreef Salatrel het volgende:
naal op YouTube? Zoniet dan kun je die va
ga ik even kijken!
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_175016605
Hup Dovi
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_175017173
marquez kan altijd uitvallen maar dovi heeft het tempo niet om te winnen
pi_175018827
suggest mapping 8
suggest mapping 8
suggest mapping 8

:')
pi_175018946
Ik denk dat Lorenzo geen toetje krijgt na het eten vanavond...
pi_175019103
Anticlimax voor Ducati dit weekend zeg :D
pi_175019115
Al gun ik het Dovi meer dan marquez
pi_175019135
Als er nou nog ff iemand op z’n plaat gaat heeft Vd mark een puntje in handen :D
pi_175019840
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 14:29 schreef Maegrim het volgende:
suggest mapping 8
suggest mapping 8
suggest mapping 8

:')
Volgens mij heb ik dat wel 7 of 8 keer voorbij zien komen.
pi_175020046
Marquez-style until the end
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_175058583

Mooie beelden met passend muziekje :)
pi_175091533
ik had weer eens wat gelukkig niks elektrisch dit keer :') afgelopen dagen was de voorkant erg zenuwachtig. dacht in eerste instantie dat het wellicht de dalende temperatuur was in combinatie met het grove profiel van de banden maar toen ik 's nachts naar huis reed en de straatverlichting een schaduw van het voorwiel op de weg projecteerde had ik al snel in de gaten dat er meer aan de hand was :')

ik vermoede (en hoopte kapotte lager(s)) en niet een beschadigde velg en zojuist telefoontje dat ik gelijk had :P nieuwe lagers zijn allicht goedkoper dan een nieuwe velg _O- arbeidsloon zal grootste kostenpost zijn
pi_175091596
Valt weer iets mee
Ik zwaai naar dieren.
pi_175091778
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 17:18 schreef Geerd het volgende:
Valt weer iets mee
zeker. kosten van nieuwe lagers zijn het grote geld niet. nieuwe velg is 190 euro en die moet dan ook nog gespaakt worden...
pi_175091879
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 17:27 schreef Salatrel het volgende:

[..]

zeker. kosten van nieuwe lagers zijn het grote geld niet. nieuwe velg is 190 euro en die moet dan ook nog gespaakt worden...
Dan valt 190 nog mee voor een velg
Ik zwaai naar dieren.
pi_175092311
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 17:31 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dan valt 190 nog mee voor een velg
ligt ook aan de kwaliteit h is geen excel velg
pi_175092403
Een excel velg voorwiel incl. hub gespaakt met 2 nieuwe remschijven is 1000 euro
pi_175092530
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 17:55 schreef Salatrel het volgende:
Een excel velg voorwiel incl. hub gespaakt met 2 nieuwe remschijven is 1000 euro
Aaaah
Ik zwaai naar dieren.
pi_175092545
Ja en lagertjes kosten geen drol. Zeker als je ze zelf inkoopt bij de lagerboer in plaats van je te laten naaien door de dealer *O*

Twee jaar terug nog gehad dat een dealer me 40 euro durfde te vragen voor een doodeenvoudig 6203 lagertje :') dingen kosten 3 euro..
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_175094707
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 18:01 schreef BlackLining het volgende:
Ja en lagertjes kosten geen drol. Zeker als je ze zelf inkoopt bij de lagerboer in plaats van je te laten naaien door de dealer *O*

Twee jaar terug nog gehad dat een dealer me 40 euro durfde te vragen voor een doodeenvoudig 6203 lagertje :') dingen kosten 3 euro..
Standaard bij de Ducati dealer. 40 euro voor een benzine filter :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  woensdag 15 november 2017 @ 21:32:31 #30
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_175098192
Winterpakken uitzoeken is kut :P
pi_175098583
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 21:32 schreef Erasmo het volgende:
Winterpakken uitzoeken is kut :P
Ik ga gewoon door in mijn leren jas, maar dan met zo'n neopreenvest eronder. :9
Uiteraard ook van Dainese, want merkgeil. :+
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_175100164
Ik ben wel een doorrijder maar heb je wintervoering nog nooit gebruikt. Ik heb gewoon mijn werkkleding onder motorpak aan en dat is warm genoeg voor die 20 minuten dat ik onderweg ben naar mijn werk
pi_175103189
Gekkies. Alles beneden de 10 graden is wintervoering.

En Nero is gewoon een poser :+
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_175103778
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 01:31 schreef mjan het volgende:
Gekkies. Alles beneden de 10 graden is wintervoering de auto pakken.

En Nero is gewoon een poser :+
FTFY :+
pi_175103982
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 01:31 schreef mjan het volgende:
Gekkies. Alles beneden de 10 graden is wintervoering.

En Nero is gewoon een poser :+
Ik ontken het niet. :@
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_175104914
M'n motor wordt morgen eindelijk weer bezorgd. *O* Er was een behoorlijke wachttijd voor de grote servicebeurt.

Twijfel nog of ik er deze winter nog mee wil rijden aangezien deze gewassen en al wordt bezorgd.
pi_175105280
quote:
10s.gif Op donderdag 16 november 2017 08:54 schreef sylvesterrr het volgende:
M'n motor wordt morgen eindelijk weer bezorgd. *O* Er was een behoorlijke wachttijd voor de grote servicebeurt.

Twijfel nog of ik er deze winter nog mee wil rijden aangezien deze gewassen en al wordt bezorgd.
Ach zolang ze nog niet strooien
Ik zwaai naar dieren.
pi_175106261
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 18:01 schreef BlackLining het volgende:
Ja en lagertjes kosten geen drol. Zeker als je ze zelf inkoopt bij de lagerboer in plaats van je te laten naaien door de dealer *O*

Twee jaar terug nog gehad dat een dealer me 40 euro durfde te vragen voor een doodeenvoudig 6203 lagertje :') dingen kosten 3 euro..
tientje p.s. hier. ik vind het wel best. zou niet weten waar ik ze hier zelf kan halen en heb geen tijd om op internetbestellingen te wachten want ik moet morgen gewoon weer op de motor naar het werk :') bovendien hoef ik nu zelf ook niet aan de slag want het is geen technisch weer buiten
pi_175134054
Ik heb gisteren het rubber kort aan de verkeerde kant gehad ;( Had hem de tuin ingereden, op zijn plek gerold en wilde hem op de bok zetten. Net op het punt dat de jiffy van de grond komt schiet een van de poten van de bok tussen twee tegels in, hele ding kantelt van me weg en *poef*, motor in het gras :') Na vijf minuten proberen dat ding zelf overeind te krijgen maar aangebeld bij de buren en hem samen weer rechtop gezet. Vanavond eens proberen of 'ie nog start en morgen z'n parkeerplek opnieuw betegelen :D ;(

Volgende week zou hij sowieso al voor een grote beurt gaan, kunnen ze meteen kijken of er meer is dan alleen wat krasjes op de kuip.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_175134878
quote:
18s.gif Op vrijdag 17 november 2017 15:55 schreef Tunafish het volgende:
Ik heb gisteren het rubber kort aan de verkeerde kant gehad ;( Had hem de tuin ingereden, op zijn plek gerold en wilde hem op de bok zetten. Net op het punt dat de jiffy van de grond komt schiet een van de poten van de bok tussen twee tegels in, hele ding kantelt van me weg en *poef*, motor in het gras :') Na vijf minuten proberen dat ding zelf overeind te krijgen maar aangebeld bij de buren en hem samen weer rechtop gezet. Vanavond eens proberen of 'ie nog start en morgen z'n parkeerplek opnieuw betegelen :D ;(

Volgende week zou hij sowieso al voor een grote beurt gaan, kunnen ze meteen kijken of er meer is dan alleen wat krasjes op de kuip.
Ja kut zijn dat soort dingen man :') Heb de GSX ook wel eens om laten donderen op die manier ja :') Erg knullig altijd. De jiffy vergeten bij het afstappen is ook een mooie.


Zal wel niet, maar geen schade verder? Ik kan niet lezen
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_175135391
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 16:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja kut zijn dat soort dingen man :') Heb de GSX ook wel eens om laten donderen op die manier ja :') Erg knullig altijd. De jiffy vergeten bij het afstappen is ook een mooie.

Zal wel niet, maar geen schade verder? Ik kan niet lezen
Ik heb het een keer gehad met mijn eerste motor, dat de jiffy niet helemaal was uitgeklapt en dus doodleuk terugveerde toen ik afstapte. Kon hem toen nog een beetje rustig laten landen, enkel de spiegel was afgebroken, verder leek er niks aan de hand. Een week later brak tijdens het rijden de koppelingshendel :D Daarom maar even met de trein tot er iemand met verstand van motoren naar kan kijken :')

Vooral omdat 'ie sowieso al apart reed. Het ene moment voelde het alsof ik op lekke banden reed, andere moment alsof hij gewoon compleet niet gebalanceerd was of het voorwiel zo weg zou vliegen. Al een paar keer langsgeweest of ze wat konden zien, en voor volgende week afgesproken dat ze er dan een stuk mee rijden om het zelf te voelen. Dat gaat dus iets eerder :+
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  vrijdag 17 november 2017 @ 18:41:32 #42
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175136879
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 17:13 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Ik heb het een keer gehad met mijn eerste motor, dat de jiffy niet helemaal was uitgeklapt en dus doodleuk terugveerde toen ik afstapte. Kon hem toen nog een beetje rustig laten landen, enkel de spiegel was afgebroken, verder leek er niks aan de hand. Een week later brak tijdens het rijden de koppelingshendel :D Daarom maar even met de trein tot er iemand met verstand van motoren naar kan kijken :')

Vooral omdat 'ie sowieso al apart reed. Het ene moment voelde het alsof ik op lekke banden reed, andere moment alsof hij gewoon compleet niet gebalanceerd was of het voorwiel zo weg zou vliegen. Al een paar keer langsgeweest of ze wat konden zien, en voor volgende week afgesproken dat ze er dan een stuk mee rijden om het zelf te voelen. Dat gaat dus iets eerder :+
klinkt als balhoofd- of voorwiellagers.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175142832
Voorwiellager is twee jaar geleden vervangen (nadat ook die er tijdens het rijden mee ophield }:| ), balhoofdlager is begin dit jaar vervangen en een paar weken geleden gecontroleerd. Mij is verteld dat voorwiellagers wel even mee zouden moeten kunnen, maar het zou kunnen dat die een optater hebben gekregen en weer vervangen moeten. We zullen zien.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_175163519
iemand nog naar Triumph in het NMM soest morgen?
pi_175163568
Week 23/24/25 vrij
Ik zwaai naar dieren.
pi_175164231
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 23:30 schreef Maegrim het volgende:
iemand nog naar Triumph in het NMM soest morgen?
Staat wel op de planning. Geen idee nog hoelaat ik er heen ga, jij?
pi_175165843
11u na overleg met salatrut 11u30 :+

[ Bericht 96% gewijzigd door Maegrim op 19-11-2017 09:49:10 ]
pi_175166760
Tot zo dan :s)
pi_175170740
tjonge jonge jonge hevig teleurgesteld in Maegrim en Tankiej.... komen ze met de auto :')

verder cakeje en een tonijnwrap bij de koffie en we hebben meer tijd besteed aan de rest want het museum dan aan de nieuwe triumph modellen :')
pi_175170760
en gewoon omdat het kan ga ik nu snert eten O-)
pi_175173768
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 14:09 schreef Salatrel het volgende:
en gewoon omdat het kan ga ik nu snert eten O-)
_O_ _O_ _O_ _O_ :B :B :B B:)B B:)B B:)B
Ik zwaai naar dieren.
pi_175173831
En dat terwijl het echt prima motorrijweer was!
pi_175173897
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:05 schreef DW457 het volgende:
En dat terwijl het echt prima motorrijweer was!
Zeker !! Ik heb hem alleen wel op street staan ipv sport koudasfalt bladeren dit dat

Op sport is het trouwens toch standaard hopjes :') :')
NIet echt zin in artikel5 dus op de binnen wegen maar lekker spelen..en met die quickshifter erbij nu :X :X :X

[ Bericht 38% gewijzigd door Geerd op 19-11-2017 20:35:29 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_175180907
quote:
10s.gif Op zondag 19 november 2017 14:09 schreef Salatrel het volgende:
tjonge jonge jonge hevig teleurgesteld in Maegrim en Tankiej.... komen ze met de auto :')

verder cakeje en een tonijnwrap bij de koffie en we hebben meer tijd besteed aan de rest want het museum dan aan de nieuwe triumph modellen :')
toevallig wel de nieuwe tiger bekeken? Hoe is die?
* Marco001 wou ook heen maar moest werken :(
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 19 november 2017 @ 21:15:51 #55
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_175181384
Mijn overbuurman deed net z'n garage open, start de motoren en geeft vijf minuten lang af en toe een beetje gas. Help ik woon tegenover een mooiweerrijder :P

quote:
10s.gif Op woensdag 15 november 2017 21:45 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Ik ga gewoon door in mijn leren jas, maar dan met zo'n neopreenvest eronder. :9
Uiteraard ook van Dainese, want merkgeil. :+
Ik wil iets voor 3 seizoenen, op dit moment ziet de Sand 3 van Revit er aardig uit.
pi_175185370
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 21:02 schreef Marco001 het volgende:

[..]

toevallig wel de nieuwe tiger bekeken? Hoe is die?
* Marco001 wou ook heen maar moest werken :(
ze hadden 3 bobbers, 2 tigers 800 en 2 tigers 1200 staan, was echt de moeite niet :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door Maegrim op 19-11-2017 23:28:02 ]
pi_175185577
:D
Ik zwaai naar dieren.
pi_175185592
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 21:15 schreef Erasmo het volgende:
Mijn overbuurman deed net z'n garage open, start de motoren en geeft vijf minuten lang af en toe een beetje gas. Help ik woon tegenover een mooiweerrijder :P

[..]

Ik wil iets voor 3 seizoenen, op dit moment ziet de Sand 3 van Revit er aardig uit.
ik heb de Sand 2 en ben er erg tevreden over.
pi_175187342
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 23:22 schreef Maegrim het volgende:

[..]

ze hadden 3 bobbers, 2 tigers 800 en 2 tigers 1200 staan, was echt de moeite niet :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
damn. Das inderdaad niet de moeite waard..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 20 november 2017 @ 08:49:02 #60
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_175188096
quote:
14s.gif Op zondag 19 november 2017 23:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik heb de Sand 2 en ben er erg tevreden over.
Is ie ook in de winter een beetje te doen?
pi_175188345
quote:
14s.gif Op zondag 19 november 2017 23:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik heb de Sand 2 en ben er erg tevreden over.
:Y

Wel in de donkere kleurstelling nemen. Ik heb 'm in de lichte kleurstelling, maar het wordt vanzelf donker... Oh, en al die dode vliegjes vallen op als je 'm in de lichte kleurstelling hebt. _O-
pi_175189756
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 08:49 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Is ie ook in de winter een beetje te doen?
ik rij er al sinds 2013 mee en de thermo voering nog nooit gebruikt terwijl ik toch wel een doorrijder ben :P heb uiteraard wel mijn werkkleding eronder aan B-)
pi_175191028
Motor heeft blijkbaar toch een iets hardere smak gemaakt dan ik dacht. Rempedaal is wat naar binnen verbogen, wat krassen op de kuip en ik vermoed dat de gehele remmerij ergens niet lekker zit, want hij remt en rijdt nu net wat lastiger dan vorige week :') Vanavond breng ik hem lekker naar de garage en dan hoor ik wel wat er allemaal mis is ;(

Denk dat ik mijn tuin ga volgooien met matrassen, mocht 'ie nog eens besluiten om te kukelen :D
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_175202004
Rampzalige rit vandaag.

Hele dag al dit kutweer maar als eckte eckte toch besloten om met de motor te gaan. Reden van al deze ellende was een bezoek aan mijn fysiotherapeut en die mis ik niet graag.

Dus ik stond voor de Berenkuil in Eindje te wachten en wilde even mn bril schoon wrijven van de condens/regen. Springt ineens dat schroefje los en het glas eruit. :') shit

Maargoed ik wilde dus niet te laat komen dus dat ding in mn rugzak gedaan en door de regen met links/rechts -4.25 verder gereden, nog zo'n 20km. Brak ergens halverwege (weer) dat sluitclipje van het vizier (HJC IS-17, bekend probleem) af en om het helemaal compleet te maken hield mijn beunfix voor mijn versleten toerenteller aandrijving er daarna ook nog mee op.

Hoeveel pech kan je hebben?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_175202293
Noh ik had ook wel een interessante vandaag al vloeit dat vooral voort uit achterstallig onderhoud maar vooruit :')

1. De motor loopt niet stationair (carbs out of sync)
2. Bij regen valt cilinder #1 uit (rotte bougiekap)
3. Bij een warm blok gaat de startmotor niet rond (dus duwen)

Het regende als een dolle en ik ging in de file op een enkele baan van stoplicht naar stoplicht. Feest.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_175202480
Is dat de Bandit?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_175202524
quote:
9s.gif Op maandag 20 november 2017 19:47 schreef Amoeba het volgende:
Rampzalige rit vandaag.

Hele dag al dit kutweer maar als eckte eckte toch besloten om met de motor te gaan. Reden van al deze ellende was een bezoek aan mijn fysiotherapeut en die mis ik niet graag.

Dus ik stond voor de Berenkuil in Eindje te wachten en wilde even mn bril schoon wrijven van de condens/regen. Springt ineens dat schroefje los en het glas eruit. :') shit

Maargoed ik wilde dus niet te laat komen dus dat ding in mn rugzak gedaan en door de regen met links/rechts -4.25 verder gereden, nog zo'n 20km. Brak ergens halverwege (weer) dat sluitclipje van het vizier (HJC IS-17, bekend probleem) af en om het helemaal compleet te maken hield mijn beunfix voor mijn versleten toerenteller aandrijving er daarna ook nog mee op.

Hoeveel pech kan je hebben?
Wtf dude, dat is gewoon gevaarlijk :X ik heb -4,5 en je ziet echt nauwelijks iets, laat staan in de regen :{
pi_175202700
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 20:05 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Wtf dude, dat is gewoon gevaarlijk :X ik heb -4,5 en je ziet echt nauwelijks iets, laat staan in de regen :{
Het scheelt wel echt dat het alleen maar rechtdoor is en dat ik de route heel goed ken maar verder heb je helemaal gelijk.

Geen gekke dingen doen en hopen dat anderen dat ook niet doen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_175203807
Er zou maar een kind oversteken
pi_175203944
Of een spookrijder
pi_175203979
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 21:15 schreef Erasmo het volgende:
Mijn overbuurman deed net z'n garage open, start de motoren en geeft vijf minuten lang af en toe een beetje gas. Help ik woon tegenover een mooiweerrijder :P

[..]

Ik wil iets voor 3 seizoenen, op dit moment ziet de Sand 3 van Revit er aardig uit.
Ik heb die revit cayenne en is geloof ik bijna hetzelfde, en precies hetzelfde als sala heb ik ook nog nooit de thermo liner erin gehad.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_175204591
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 20:52 schreef Salatrel het volgende:
Er zou maar een kind oversteken
Of een asielzoeker
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_175204880
Ik heb een lui oog links (met +6,5 zie ik nog geen hol :D ) en ik rijd ook gewoon motor zonder bril. :@
Ik rijd gewoon op 1 oog (met +3,5 :') )
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_175204912
Rijbewijs afpakken.
pi_175204944
Maar + is wel heel wat anders dan - _O- je ziet letterlijk niks meer scherp met -4 vanaf een meter afstand al
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_175204965
Ja, ik kon wel gewoon kentekens lezen op het parkeerterrein tijdens mijn rijdexamen. :P
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_175205158
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2017 21:37 schreef Nero22 het volgende:
Ja, ik kon wel gewoon kentekens lezen op het parkeerterrein tijdens mijn rijdexamen. :P
Dat kon ik zonder bril niet, ik heb -1,25 en -1,75 _O-
pi_175205775
Ik heb aan beide ogen -7.50 en kan nog geen koffie zetten zonder met m'n neus op die knopjes te gaan hangen. :') Ik heb ook altijd reservelenzen bij me als ik met de motor of auto weg ben, want als er eentje scheurt of ik raak 'm kwijt, kan ik anders domweg niet verder rijden. Waarschijnlijk kan ik die hele motor dan niet eens terugvinden als ik eenmaal drie meter verderop ben gaan staan. _O-
Your opinion of me is none of my business.
pi_175206798
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 22:07 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb aan beide ogen -7.50 en kan nog geen koffie zetten zonder met m'n neus op die knopjes te gaan hangen. :') Ik heb ook altijd reservelenzen bij me als ik met de motor of auto weg ben, want als er eentje scheurt of ik raak 'm kwijt, kan ik anders domweg niet verder rijden. Waarschijnlijk kan ik die hele motor dan niet eens terugvinden als ik eenmaal drie meter verderop ben gaan staan. _O-
-11 aan beide ogen hier. Dat idee van reserve-lenzen is wellicht geen overbodige luxe :+
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_175207648
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 22:07 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb aan beide ogen -7.50 en kan nog geen koffie zetten zonder met m'n neus op die knopjes te gaan hangen. :')
Ik weet niet zeker of dat aan het zicht ligt.


Ik rij overigens vrijwel altijd met vizier open en zonder bril. We moeten toch wel 130+ rijden voor die dicht gaat.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_175208183
Dat heb ik mezelf afgeleerd toen ik met 140km/u een auto wilde inhalen, en er een steentje door die auto de lucht in werd gelanceerd. Vol op mijn oog geraakt, luid vloekend en tierend naar de vluchtstrook en wat bloed uit mijn oog vegen, daarna de laatste paar kilometer naar huis gereden. Vier weken lang pijn gehad wanneer ik van binnen uit het raam keek of richting een lamp :')

Sindsdien toch maar het vizier bijna altijd helemaal dicht, heb het wel gezien :{w ( :D :D )
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_175208516
quote:
4s.gif Op maandag 20 november 2017 23:18 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of dat aan het zicht ligt.


Ik rij overigens vrijwel altijd met vizier open en zonder bril. We moeten toch wel 130+ rijden voor die dicht gaat.
Jouw koffiezetapparaat is gewoon moeilijk. }:|
Your opinion of me is none of my business.
pi_175208700
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2017 23:35 schreef Tunafish het volgende:
Dat heb ik mezelf afgeleerd toen ik met 140km/u een auto wilde inhalen, en er een steentje door die auto de lucht in werd gelanceerd. Vol op mijn oog geraakt, luid vloekend en tierend naar de vluchtstrook en wat bloed uit mijn oog vegen, daarna de laatste paar kilometer naar huis gereden. Vier weken lang pijn gehad wanneer ik van binnen uit het raam keek of richting een lamp :')

Sindsdien toch maar het vizier bijna altijd helemaal dicht, heb het wel gezien :{w ( :D :D )
Ja dat moment vrees ik ook, maar ik ht dat vizier.

Als ik achter glas wil zitten ga ik wel met de auto.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_175210575
Lang leve een ooglaserbehandeling. *O* Met -2.75 was ik gewoon een kip zonder kop in het verkeer. :P
pi_175211180
quote:
4s.gif Op maandag 20 november 2017 23:18 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of dat aan het zicht ligt.


Ik rij overigens vrijwel altijd met vizier open en zonder bril. We moeten toch wel 130+ rijden voor die dicht gaat.
Meh na 70 klap ik 'm meestal dicht. En daaronder open dus ik wissel nog wel eens tijdens de rit
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_175212444
Ik heb het vizier meestal alleen binnen de bebouwde kom open. Zodra het wat harder gaat gaat ie dicht. Wel zo fijn.
Overigens, ook lensdragend. -2.5 en -3. Zonder lenzen zie ik opzich nog wel genoeg, alleen het lezen van kentekens enzo hoef ik dan niet te proberen..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 21 november 2017 @ 09:51:00 #87
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_175212585
Ik heb links -5.75 en rechts -7.5. Helaas is een laser/implantaat niet mogelijk, tenminste, dat vertelde het Rotterdamse Oogziekenhuis me. In elk geval wilde ze me niet behandelen om dat er een oneffenheid op mijn linker oogbol zit. Dus ik heb maar lenzen ;(

Vizier heb ik eigenlijk vrijwel altijd dicht, ook in de bebouwde kom. Heb liever niet dat er iets in mijn ogen waait. Daarnaast heb ik ook erg droge ogen (oogdruppels altijd bij me). Ik snap ook niet hoe sommigen kunnen rijden met een jethelm met hooguit een zonnebril, of je systeemhelm opengeklapt op de snelweg :?
"L'homme nat sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le mme, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_175212802
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:51 schreef Elegy het volgende:
Ik heb links -5.75 en rechts -7.5. Helaas is een laser/implantaat niet mogelijk, tenminste, dat vertelde het Rotterdamse Oogziekenhuis me. In elk geval wilde ze me niet behandelen om dat er een oneffenheid op mijn linker oogbol zit. Dus ik heb maar lenzen ;(
Offtopic: probeer het eens bij een kliniek in Nederland die is aangesloten bij het Dunya Eye oogziekenhuis in Turkije. :Y
pi_175213495
Ik zie geen reet zonder bril, en lenzen kunnen niet genoeg doen om het allemaal fatsoenlijk om te vormen. Ik heb wel thuis daglenzen als backup liggen, van de Kruidvat :P Ook handig voor een dagje strand ofzo.

Ooglaseren / lenzen implanteren ga ik me niet aan wagen. Ik heb te veel mensen in mijn omgeving die er permanente oogschade aan hebben overgehouden.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_175213590
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:00 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Offtopic: probeer het eens bij een kliniek in Nederland die is aangesloten bij het Dunya Eye oogziekenhuis in Turkije. :Y
Hoezo zou Dunya Eye iets kunnen wat andere oogklinieken niet kunnen? Ik ga mijn ogen ook laten lazeren maar ik ga dat gewoon in Nederland laten doen. Qua kosten maakt het bijna niks uit maar de kosten is natuurlijk niet alles. Je hebt maar twee ogen dus dan zou ik veiligheid kiezen. Mijn ogen zijn beide -4 dus dan is het sowieso minder gevaarlijk.
pi_175213753
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:51 schreef Elegy het volgende:
Ik heb links -5.75 en rechts -7.5. Helaas is een laser/implantaat niet mogelijk, tenminste, dat vertelde het Rotterdamse Oogziekenhuis me. In elk geval wilde ze me niet behandelen om dat er een oneffenheid op mijn linker oogbol zit. Dus ik heb maar lenzen ;(

Vizier heb ik eigenlijk vrijwel altijd dicht, ook in de bebouwde kom. Heb liever niet dat er iets in mijn ogen waait. Daarnaast heb ik ook erg droge ogen (oogdruppels altijd bij me). Ik snap ook niet hoe sommigen kunnen rijden met een jethelm met hooguit een zonnebril, of je systeemhelm opengeklapt op de snelweg :?
Dit. Vizier altijd dicht. Ik krijg al droge ogen van de airco op n in de auto.
Your opinion of me is none of my business.
pi_175214701
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:40 schreef Atak het volgende:

[..]

Hoezo zou Dunya Eye iets kunnen wat andere oogklinieken niet kunnen? Ik ga mijn ogen ook laten lazeren maar ik ga dat gewoon in Nederland laten doen. Qua kosten maakt het bijna niks uit maar de kosten is natuurlijk niet alles. Je hebt maar twee ogen dus dan zou ik veiligheid kiezen. Mijn ogen zijn beide -4 dus dan is het sowieso minder gevaarlijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:39:56 #93
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_175215697
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:45 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ontopic: Nog meer mensen die dit weekend naar de Kawasakishow gaan in Soest? Als het een beetje mooi weer is ( :') ) ga ik met de motor maar anders met de auto :P
"L'homme nat sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le mme, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_175215749
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:45 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als er complicaties zijn sta je daar. In Istanbul. :')

Hoe kom je aan die aantallen? Hoeveel doet Istanbul er per jaar?
pi_175215956
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:39 schreef Elegy het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ontopic: Nog meer mensen die dit weekend naar de Kawasakishow gaan in Soest? Als het een beetje mooi weer is ( :') ) ga ik met de motor maar anders met de auto :P
Zaterdag begin vd middag ofzo
pi_175216478
Ik heb het 7 jaar geleden alweer laten laseren gewoon hier in Nederland. Kost inderdaad wat meer maar mocht er en nabehandeling nodig zijn hoef je iig niet terug naar dat apenland.
pi_175221289
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:45 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet je maar eens op het net kijken. Genoeg horrorverhalen. Ik zeg niet dat het per se mis zal gaan maar het risico is er.
pi_175223403
Lekker gereden vandaag, ben helemaal blij na een werkdag *O*

Ook weer nieuws geprobeerd en gewoon links langs een in file staande oprijstrook gereden en alles ging goed. Dag files :W
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_175223801
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:53 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Zaterdag begin vd middag ofzo
ik ga zondag. Waarschijnlijk zijn we er rond een uur of 1.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_175224765
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 19:15 schreef Xaryna het volgende:
Lekker gereden vandaag, ben helemaal blij na een werkdag *O*

Ook weer nieuws geprobeerd en gewoon links langs een in file staande oprijstrook gereden en alles ging goed. Dag files :W
Je bent net begonnen met rijden?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')