abonnement Unibet Coolblue
pi_174941818
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:15 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Mja, gekrenkt blijven voelen wanneer er een date om een domme reden (strikt persoonlijk gezien he) niet doorgaat is ook sneu en zelf zou ik dat wel bij me neer kunnen leggen als dat een keertje voorkomt maar ik ga geen energie steken in iemand die geen of minimale energie voor mij over heeft. Ik kan prima single zijn maar wanneer ik ga daten wil ik dat wel met iemand doen die in staat is rekening met me te houden en echt interesse heeft. Beetje zonde van mijn tijd om een soort van 'whatever' contact aan te houden.
Precies dit. Vaak merk je het al aan de manier waarop het contact verloopt, weinig tot geen interesse vanuit de andere kant. Kortaf zijn in berichten (ja, nee, druk).
pi_174941827
Nou ik had een keer met iemand voor de twee date afgesproken op een vrijdag, tijd en plaats was bekend. Op donderdag en vrijdag hoorde ik niets van hem en heb enorm getwijfeld of het wel door zou gaan! Appje gestuurd op vrijdag, geen reactie. Uiteindelijk besloten om dan toch maar niet te gaan omdat er ergens iets in mij zei dat dit niet klopte.
Kreeg ik een paar uur na ‘aanvang’ van de date: ja sorry mijn telefoon deed het niet meer. Meneer was zelf ook niet gekomen. Mijn gevoel was dus toch goed! Nu maakte het me ook niet zo heel veel uit en vond ik het wel prima zo. Maar dan wel een paar maanden later vragen wanneer ik kom ‘logeren’😂 daaahaaaaag
pi_174941868
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 13:12 schreef BeamofLight het volgende:
Ik heb trouwens ook nog een situatietje: wellicht dat woofer of weettallemaalnietmeer me van advies kunnen voorzien?

Ik had laatst dus zo'n date met als insteek oppervlakkigheid; geen gedoe. T was ook na een uurtje paiq besloten. Vreesde toen al beetje voor haar lichaam en was redelijk terecht, maar goed.

Toen half/half afgesproken om dit nog eens dunnetjes ( ...) over te doen en wel aanstaande vrijdag.
Heb toen ook meermaals duidelijk gemaakt dat ze geen gevoelens ofzo moet krijgen.

Intussen heb ik zondag iemand gesproken die vrijdag wil afspreken met me. Echt een leuk iemand maar dan totaal zeg maar. Dus iemand met potentie.

Nu kreeg ik gisteren met die eerste een beetje een rare woordenwisseling omdat ze toch teveel iedere ochtend schreef: fijne werkdag vandaag !xx .... en van die bullshit.

En kreeg vanmorgen een paiq bericht van: oh wat was je gisteren nog laat bezig hier? Zeker iets aan t regelen voor vrijdag?

Dus jaloersig, stalkerig en gevoelens tonend. Precies niet wat ik wil.

Wat nu?
Had je haar gezegd dat je vrijdag met iemand anders ging afspreken? Veel meiden doen alsof ze daar geen problemen mee hebben maar vinden dit eigenlijk heel erg kut om te weten.
Neemt niet weg dat ze niet zo claimerig moet doen, zou haar afkappen.
pi_174942087
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 13:12 schreef BeamofLight het volgende:
Ik heb trouwens ook nog een situatietje: wellicht dat woofer of weettallemaalnietmeer me van advies kunnen voorzien?

Ik had laatst dus zo'n date met als insteek oppervlakkigheid; geen gedoe. T was ook na een uurtje paiq besloten. Vreesde toen al beetje voor haar lichaam en was redelijk terecht, maar goed.

Toen half/half afgesproken om dit nog eens dunnetjes ( ...) over te doen en wel aanstaande vrijdag.
Heb toen ook meermaals duidelijk gemaakt dat ze geen gevoelens ofzo moet krijgen.

Intussen heb ik zondag iemand gesproken die vrijdag wil afspreken met me. Echt een leuk iemand maar dan totaal zeg maar. Dus iemand met potentie.

Nu kreeg ik gisteren met die eerste een beetje een rare woordenwisseling omdat ze toch teveel iedere ochtend schreef: fijne werkdag vandaag !xx .... en van die bullshit.

En kreeg vanmorgen een paiq bericht van: oh wat was je gisteren nog laat bezig hier? Zeker iets aan t regelen voor vrijdag?

Dus jaloersig, stalkerig en gevoelens tonend. Precies niet wat ik wil.

Wat nu?
Iemand die friends with benefits wil maar toch commitment wil?

"Was je gisteren nog laat bezig" is een lastige. Van de ene kant wil je wel een beetje exclusiviteit en niet voor de kat zijn viool moeite doen, van de andere kant moet iemand je ook met rust laten door de week. Als jij lult met anderen op Paiq moet dat mogelijk zijn. Echter als je na een dag of 2 niks heb laten weten okay, maar elke dag 's morgens en 's avonds is gewoon too much. Je moet een beeeeetje elkaar los kunnen laten.

Van de andere kant is het ook wel aantrekkelijk. Ik heb geleerd dat iemand die eigenlijk geen fuck doet qua moeite ook niks wordt in the long run. Soms heeft aanhankelijk zijn ook voordelen. Niet vaak maar soms. Kijk het HOEFT natuurlijk niet stalkerig bedoeld te zijn he. Iemand kan ook gewoon interesse hebben alleen het komt kut eruit want via een chat.

Je moet veel harder werken als zij jou een beetje loopt te negeren. Ik zou het nog niet direct afketsen dus, alleen als het echt extreem irritant wordt. Jaloers is in mijn ogen pas jaloers als ze zegt: waarom praat je wel met haar en niet met mij. En gevoelens is maar relatief he. Als ze tijdens een telefoongesprek het expliciet heeft uitgesproken dan wel ja. Anders is het gewoon taken for granted en eerst zien dan geloven. Ik maak die fout zelf nog best vaak. Dat ik iemand geloof die zegt: ik denk vaak aan je, wil je graag zien. En dan erin stinken als blijkt dat het zo weer weg is. Ik zou dit nog niet echt zien als gevoelens.

Ergens heb ik wel een soort gut feeling dat ik kan zeggen okay iemand zit zich echt volle bak met mijn leven te bemoeien of is gewoon geïnteresseerd. En als dat laatste het geval is zou ik het niet erg vinden. Immers: je kunt antwoorden wanneer je wilt he :)

Iedereen kan een kutdag hebben. Juist door dit soort online dating en Whatsapp zooi krijg je een bepaald soort "needyness" dat je elkaar (te)vaak wilt spreken. Heb je een idee waar dat bij haar vandaan komt?

Wie weet heb je niet duidelijk genoeg gemaakt dat het alleen FWB was en verwacht zij meer?! Verwachtingen managen is zo'n beetje het rotste wat er is in dating. De een kan goed al veel verder zijn dan de ander.


quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 13:14 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Pleur op zeg, het is gewoon gemak om te ghosten ipv gewoon te zeggen zoals het is. Je zal maar bang zijn voor een reactie van een ander :') (buiten dat, mocht iemand gaan schelden of rare dingen gaan doen, dan kun je alsnog de blokkeer knop indrukken).

Dat zegt meer over jou dan de ander.

En ja, ik weet ook wel dat er mensen zijn (mannen en vrouwen) die niet met een afwijzing om kunnen gaan, en dat is vervelend. Maar om vervolgens meteen iedereen zo te behandelen gaat wel erg ver..
Amen. Het is een aanname en gebaseerd op zeer kleine N dat mensen gaan schelden bij afwijzing. Ik denk zelfs dat dat in minder dan 10% van de gevallen gebeurd. De overige 90% zal teleurgesteld maar inhoudelijk een antwoord vragen.

Ik zie dit ook terug in projectgroepen. De docent geeft aan het einde van een project een zak met punten, bijvoorbeeld 22 voor 3 studenten omdat zij weten hoe de samenwerking is verlopen. Je zou kunnen zeggen 2 een 8 en 1 een 6. Maar dan begint het: men wil geen verantwoording nemen voor gemaakte fouten, de ander confronteren is makkelijk maar uiteindelijk uitleggen hoe het zit gebeurd zelden tot nooit. Er wordt geredeneerd in 'altijd' en 'nooit' situaties en diegene met de 6 blijft vragend achter. Er zullen altijd studenten zijn die die 6 verdienen omdat ze de kantjes eraf liepen, maar er zijn er ook die niet begrijpen waarom. Een reden zou kunnen zijn omdat de twee die de 8 hebben elkaar goed kennen.
Waarom denk je dat er zoveel sociaal wenselijke antwoorden zijn op dit soort machtsverhoudingen. Je ziet het in sollicitatiegesprekken, projectgroepen, dating. Ik heb iets wat jij wilt en daar kan ik mijn modus operandi op aanpassen. Dan wordt vaak de weg van de minste weerstand gekozen terwijl je diep van binnen weet dat dat niet de manier is. Treat others how you want to be treated...

quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hier kan ik mij in vinden. Velen vinden dat overigens raar.
Het laatste heb ik afgelopen maand gedaan en ondanks dat ik het niet vaak doe me toch laten overhalen. Maar het voelde raar seks hebben met iemand waar je geen liefde voor voelt. Heb daar nog steeds een beetje een wrange nasmaak van want zij wilde later duidelijk meer en bij nee zeggen heb ik haar gekrenkt en dat daar hou ik niet van. (Overigens de reden was met name dat ik geen tijd heb vanwege studie, werk en aankoop huis en ze niet interessant genoeg was om er tijd voor vrij te maken.)
Ik neem aan dat je dit ook zo tegen haar gezegd hebt? Ik zou dan zeggen Ik vond het heel interessant maar heb beetje een wrange nasmaak gekregen. Man en paard noemen.

[ Bericht 9% gewijzigd door W00fer op 08-11-2017 15:20:57 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_174942692
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:33 schreef Allyo het volgende:

[..]

Had je haar gezegd dat je vrijdag met iemand anders ging afspreken? Veel meiden doen alsof ze daar geen problemen mee hebben maar vinden dit eigenlijk heel erg kut om te weten.
Hoe sta jij daar zelf in? (en andere vrouwen, voel je geroepen om ook te reageren).

Ik vind persoonlijk het hele serial daten verschrikkelijk, maar je ontkomt er soms ook moeilijk aan. Soms is het nu eenmaal even stil, en de andere keer heb je met drie leuke personen toffe gesprekken die dan weer tot een date (kunnen) leiden op korte termijn.

Vertellen is kut, achterhouden eigenlijk ook, Je doet het bijna nooit goed. Vrouwen voelen zich tweede keus/iets voor achter de hand als je het wel eerlijk aangeeft. Achterhouden voelt voor mezelf weer slecht. Terwijl het andersom ook gewoon gebeurt, dat kan bijna niet anders...

Persoonlijk probeer ik het een beetje zo te rationaliseren dat een eerste date pure kennismaking is, en dan kun je er meerdere naast elkaar hebben (ook al heb ik het liever niet). Als we na de eerste date tot een vervolg komen zet ik liefst alles wel on hold, omdat ik persoonlijk dan diegene echt beter wil leren kennen en mn aandacht en tijd daarin wil investeren.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_174942819
Mannen ontkomen veel minder aan seriedaten dan vrouwen die veel sneller iemand regelen. Wet van de grote getallen. Als je als man veel dates wilt regelen zul je naar Thailand of Rusland moeten.

Vertellen is niet kut: ik vertelde het gewoon en schaamde mij nergens voor. Als de ander er een probleem van maakt kun je verder gaan bekokstoven richting exclusiviteit maar het is niet iets om je voor te schamen. Tenzij je echt 10 dates per maand er doorheen ramt.

Ik vind achterhouden nog zes keer erger dan tweede keus zijn. Het wordt dan een glijdende schaal waarbij je vanaf minuut 1 al iemand niet meer kunt vertrouwen, omdat hij iets achter gehouden heeft wat mogelijk in jouw nadeel kan werken. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedraaid.

Immers: tweede keus kun je altijd zijn, want na zes dates kan iemand nog afvallen en dat de andere partij de dag erop weer iemand van Tinder af trekt. Achterhouden is het ergste wat er is.

Weet je wat het is met dingen achterhouden: ooit komt het uit. Ik bedoel hoe zou jij het gesprek vinden gaan als je met een meid date, maar na 3 dates kom je erachter dat al die tijd jij al 2e keus bent maar ze wilde het niet zeggen? Zo'n gesprek is veel kutter dan yo ik vind het gezellig maar ik hou de opties open. Als ik dat weet van een date sta ik er ook wat losser in.

Sterker nog: de dates waar de druk vanaf was gingen vaak beter dan de eerste :') Als ik wist dat het niks meer ging worden sprak ik nog wel eens een keer af en dan was het gelijk wat beter. Van beide kanten overigens.

[ Bericht 10% gewijzigd door W00fer op 08-11-2017 15:39:37 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_174943009
Ik was vooral op zoek naar hoe vrouwen dit ervaren, maar soit, om toch te reageren:

Ik denk dat je het ook niet per se het onderwerp actief naar voren hoeft te laten komen, en als zij er ook niet naar vraagt, is er ook weer niet zoveel aan de hand. Tenzij je een hardcore eerlijkheidsfundamentalist bent die geen verschil ziet tussen iets achterhouden/liegen en iets niet vertellen als er niet naar gevraagd wordt.

Heb beide gevallen meegemaakt, de een kon het wel weer waarderen en zag het hetzelfde als ik ('je bent nog niet getrouwd met elkaar'), en anderen zeiden weer dat ze not amused waren.

En ik heb het trouwens alleen over eerste dates: Ik denk dat ik vrij snel zou willen peilen hoe na een eerste date de ander tegenover serial daten staat nadat je al 2 of 3 dates verder bent. Ik date dan het liefst al exclusief maar niet iedereen staat er zo tegenover. Mijn vraag geldt dus eigenlijk nog alleen als je nog een eerste date moet aangaan. Dan lijkt het me logisch dat je nog opties moet openhouden, maar ook dát wordt dus al niet altijd gewaardeerd.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_174943072
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 15:39 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik was vooral op zoek naar hoe vrouwen dit ervaren, maar soit, om toch te reageren:

Ik denk dat je het ook niet per se het onderwerp actief naar voren hoeft te laten komen, en als zij er ook niet naar vraagt, is er ook weer niet zoveel aan de hand. Tenzij je een hardcore eerlijkheidsfundamentalist bent die geen verschil ziet tussen iets achterhouden/liegen en iets niet vertellen als er niet naar gevraagd wordt.

Heb beide gevallen meegemaakt, de een kon het wel weer waarderen en zag het hetzelfde als ik ('je bent nog niet getrouwd met elkaar'), en anderen zeiden weer dat ze not amused waren.

En ik heb het trouwens alleen over eerste dates: Ik denk dat ik vrij snel zou willen peilen hoe na een eerste date de ander tegenover serial daten staat nadat je al 2 of 3 dates verder bent. Ik date dan het liefst al exclusief maar niet iedereen staat er zo tegenover. Mijn vraag geldt dus eigenlijk nog alleen als je nog een eerste date moet aangaan. Dan lijkt het me logisch dat je nog opties moet openhouden, maar ook dát wordt dus al niet altijd gewaardeerd.
Noem het hardcore, ik noem het rechtvaardigheidsgevoel en opvoeding. Wij hielden en houden thuis nooit wat achter voor elkaar. Dat zou al te gek zijn: als je er niet naar gevraagd wordt zeg je niks. En dan zeker: ja maar je hebt er nooit naar gevraagd dus dan zeg ik niks als argument gebruiken :') Dan ga je dus elkaar aanspreken op de vorm in plaats van op de inhoud. Lekkere relatie wordt dat. Gedoemd te mislukken.

Het ligt er ook aan hoe close het contact is. Als het vrij close is ga je eerder uit van een exclusiviteit. Al heb ik mijn handjes er wel aan gebrand. Dat ik dacht en hoopte dat het dat was maar misrekend. Een vrouw wil zich speciaal voelen maar aan de andere kant moet je je als man ook beschermen dat de deur in je gezicht dicht gaat. Blijft lastig balanceren.

[ Bericht 0% gewijzigd door W00fer op 08-11-2017 15:52:07 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_174943291
Het lastige is dat je van tevoren niet weet hoe iemand is en of iets in goede aarde valt ja of nee.

Ik heb liever dat iemand verteld hoe en wat en gewoon open is. Ben nu ook aan het daten met iemand die gewoon zei van, ik date met meerdere mensen (maar merendeel viel af ivm meh gevoel), dat kan ik waarderen, want je stelt jezelf kwetsbaar op.

Kortom, iedereen is anders, de ene wil graag A horen, de ander B, en als je weet hoe de ander het wil en zij ook van jou, dan heb je bingo :D
pi_174943336
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 15:56 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Het lastige is dat je van tevoren niet weet hoe iemand is en of iets in goede aarde valt ja of nee.

Ik heb liever dat iemand verteld hoe en wat en gewoon open is. Ben nu ook aan het daten met iemand die gewoon zei van, ik date met meerdere mensen (maar merendeel viel af ivm meh gevoel), dat kan ik waarderen, want je stelt jezelf kwetsbaar op.

Kortom, iedereen is anders, de ene wil graag A horen, de ander B, en als je weet hoe de ander het wil en zij ook van jou, dan heb je bingo :D
Jezelf kwetsbaar opstellen is voor mij altijd +100. Je hebt niks aan die stoerdoenerij van geweldig. Nobody is perfect.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_174943385
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 15:56 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Het lastige is dat je van tevoren niet weet hoe iemand is en of iets in goede aarde valt ja of nee.

Ik heb liever dat iemand verteld hoe en wat en gewoon open is. Ben nu ook aan het daten met iemand die gewoon zei van, ik date met meerdere mensen (maar merendeel viel af ivm meh gevoel), dat kan ik waarderen, want je stelt jezelf kwetsbaar op.

Kortom, iedereen is anders, de ene wil graag A horen, de ander B, en als je weet hoe de ander het wil en zij ook van jou, dan heb je bingo :D
Eerlijkheid en openheid is overigens ook altijd wel mijn uitgangspunt, maar ik merk dat het zo vroeg misschien allemaal net té eerlijk en open kan zijn zo. Met name dus ook omdat ik echt vind dat zo'n eerste date een kennismaking betreft en verder nog helemaal niets zegt. Je kijkt eerst eens of het klikt zodat je misschien verder kunt daten.

Ik heb wel een paar keer gehad dat ik op een datingsite werd aangesproken waarbij ik net wat dates met iemand verder was. Toen heb ik dat dus ook letterlijk zo gezegd: "je lijkt me leuk om mee verder te kletsen, maar ben momenteel wat verder met een ander waarbij ik wil kijken waar dat op uitloopt. Ik wil je dus eigenlijk ook niet van je kostbare tijd houden..."

of iets in die trant. Die mededeling wordt eigenlijk elke keer wel gewaardeerd. En met sommigen heb ik later gewoon alsnog het gesprek opgepakt en afgesproken.

Maar ik vind het dus ook te ver gaan om vóórdat je nog maar de eerste date hebt gehad met 1 iemand, om de rest allemaal on hold te gaan zetten met een soortgelijke mededeling.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_174943462
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 15:21 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Hoe sta jij daar zelf in? (en andere vrouwen, voel je geroepen om ook te reageren).

Ik vind persoonlijk het hele serial daten verschrikkelijk, maar je ontkomt er soms ook moeilijk aan. Soms is het nu eenmaal even stil, en de andere keer heb je met drie leuke personen toffe gesprekken die dan weer tot een date (kunnen) leiden op korte termijn.

Vertellen is kut, achterhouden eigenlijk ook, Je doet het bijna nooit goed. Vrouwen voelen zich tweede keus/iets voor achter de hand als je het wel eerlijk aangeeft. Achterhouden voelt voor mezelf weer slecht. Terwijl het andersom ook gewoon gebeurt, dat kan bijna niet anders...

Persoonlijk probeer ik het een beetje zo te rationaliseren dat een eerste date pure kennismaking is, en dan kun je er meerdere naast elkaar hebben (ook al heb ik het liever niet). Als we na de eerste date tot een vervolg komen zet ik liefst alles wel on hold, omdat ik persoonlijk dan diegene echt beter wil leren kennen en mn aandacht en tijd daarin wil investeren.
Vaak bespreek ik zelf al voor de dates de intenties die beide partijen hebben. Serieus op zoek naar een relatie of just looking for fun (daarmee bedoel ik niet alleen seks maar ook leuke dingen doen zonder dat er de druk op zit dat er een relatie uit moet ontstaan). Bij dat laatste voel ik mij zelf het meest relaxed. Maar dat is waarschijnlijk ook omdat ik zelf niet zo snel gevoelens krijg. Van deze jongens vind ik het dus ook niet zo erg om te weten dat ze met andere meiden daten (toen bijv. wel eens de afspraak met iemand gemaakt dat er verder niet echt over gesproken werd). Je weet het dan wel maar niet het precieze hoe of wat. En wat ik daarbij ook belangrijk vind is dat het wel binnen de perken blijft, dus niet ‘s morgens bij Annie vertrekken en ‘s middags bij Rita aan het diner. Dat geldt ook andersom dan trouwens.

Maar veel meiden doen zich heel chill voor en doen alsof ze zelf ook zo zijn, en ondertussen richten ze zich wel helemaal op die ene persoon terwijl de ander lekker doordate. Eerlijkheid is gewoon het belangrijkste dan. En als het dan voorkomt dat de ander het met iemand anders leuker heeft, oké dat zal even balen zijn maar ik heb liever dat het dan gewoon gezegd wordt i.p.v. te gaan ghosten van de ene op de andere dag. Als ik wel gevoelens krijg voor iemand probeer ik dit dan ook eerlijk aan te geven en zul je samen moeten bespreken hoe het verder gaat. Maar dat ligt er verder ook helemaal aan hoelang je elkaar al ziet etc.

Heb zelf wel al eens dates afgeblazen omdat ik al langere tijd met iemand aan het afspreken was en ik op dat moment vond dat ik het niet meer kon maken om anderen te zien. Ook heb ik daar helaas achteraf weleens gigantisch spijt van gehad maar ja.

Wat betreft het: vrouwen hebben genoeg keus om te daten. Het is meer: vrouwen hebben genoeg keus om ff een ‘leuke’ avond met iemand te hebben. Als je er als vrouw een beetje redelijk uit ziet kun je zo 4 avonden van je week vullen met een andere man. Dat maakt het soms ook weleens lastig want wie is er oprecht en wie niet...
pi_174943517
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 16:01 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Eerlijkheid en openheid is overigens ook altijd wel mijn uitgangspunt, maar ik merk dat het zo vroeg misschien allemaal net té eerlijk en open kan zijn zo. Met name dus ook omdat ik echt vind dat zo'n eerste date een kennismaking betreft en verder nog helemaal niets zegt. Je kijkt eerst eens of het klikt zodat je misschien verder kunt daten.

Ik heb wel een paar keer gehad dat ik op een datingsite werd aangesproken waarbij ik net wat dates met iemand verder was. Toen heb ik dat dus ook letterlijk zo gezegd: "je lijkt me leuk om mee verder te kletsen, maar ben momenteel wat verder met een ander waarbij ik wil kijken waar dat op uitloopt. Ik wil je dus eigenlijk ook niet van je kostbare tijd houden..."


of iets in die trant. Die mededeling wordt eigenlijk elke keer wel gewaardeerd. En met sommigen heb ik later gewoon alsnog het gesprek opgepakt en afgesproken.

Maar ik vind het dus ook te ver gaan om vóórdat je nog maar de eerste date hebt gehad met 1 iemand, om de rest allemaal on hold te gaan zetten met een soortgelijke mededeling.
Dit kan ik zelf wel waarderen. Ik was toen ook een tijdje met iemand aan het appen en hij hertelde me dus ook dat hij het contact ging verbreken om deze reden. Heb hem verteld dat ik dit heel tof vond naar zijn nieuwe meisje toe en ook netjes tegenover mij! Maar je hebt natuurlijk altijd weer meiden die daar salty over gaan doen.

Wat dat betreft doen beide partijen het qua daten nooit goed🤓
pi_174943579
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 16:01 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Eerlijkheid en openheid is overigens ook altijd wel mijn uitgangspunt, maar ik merk dat het zo vroeg misschien allemaal net té eerlijk en open kan zijn zo. Met name dus ook omdat ik echt vind dat zo'n eerste date een kennismaking betreft en verder nog helemaal niets zegt. Je kijkt eerst eens of het klikt zodat je misschien verder kunt daten.

Ik heb wel een paar keer gehad dat ik op een datingsite werd aangesproken waarbij ik net wat dates met iemand verder was. Toen heb ik dat dus ook letterlijk zo gezegd: "je lijkt me leuk om mee verder te kletsen, maar ben momenteel wat verder met een ander waarbij ik wil kijken waar dat op uitloopt. Ik wil je dus eigenlijk ook niet van je kostbare tijd houden..."

of iets in die trant. Die mededeling wordt eigenlijk elke keer wel gewaardeerd. En met sommigen heb ik later gewoon alsnog het gesprek opgepakt en afgesproken.

Maar ik vind het dus ook te ver gaan om vóórdat je nog maar de eerste date hebt gehad met 1 iemand, om de rest allemaal on hold te gaan zetten met een soortgelijke mededeling.
On hold is wel een groot woord. Het is nou niet dat hier weken overheen gaan. Je kan toch gewoon zeggen luister ik heb ook andere gezellige chats/dates? Als iemand daar bezwaar tegen heeft nou dan laat maar zien dat ik die anderen on hold moet zetten. Commitment, hop.
Vrouwen hebben zat te kiezen en je moet als man ook je best doen om the lucky guy te zijn dus waarom vice versa niet? Laat maar zien dat die vent alles voor jou on hold moet zetten.

Té eerlijk bestaat niet. Zoals ik al zeg onderschat achterhouden niet. Dat kan écht heel naar worden, terwijl eerlijkheid altijd het langste duurt. En niet onbelangrijk, als ik integer gehandeld heb valt dat ook prima uit te leggen.

Hoevaak ik niet in een gesprek heb gelezen van iemand "ja ik durfde dat niet toe te geven en ik nam geen leiding omdat dat vermoeiend is" en meer van die onzin.

Als jij eerlijk bent over dat je nog meerdere mensen date en de ander maakt daar een probleem van, dan is het goed luisteren naar de argumenten daarachter. Waarom maakt iemand er een probleem van? Waarom denkt ze "okay niet chill"? Omdat ze dan minder aandacht krijgt? Hoeft niet. Omdat ze dan tweede keus is? Hoeft ook niet.

Alleen door de commitment van beide kanten gaat het wat worden. Als je gaat zitten met een rekenmachine erbij van hij geeft mij minder aandacht dan nummer 2 enz dan kun je maar beter gelijk stoppen. Werk harder voor iemand of klaag niet.

Het irritantste aan serieel daten vind ik wel dat iemand (zeker bij FWB) ook met anderen in bed kan liggen. Daarom kies ik er liever niet voor. Dan heb je een positief beeld van iemand maar heb je in je achterhoofd "maar nu kan ze dus in bed liggen met die andere vent".

[ Bericht 4% gewijzigd door W00fer op 08-11-2017 16:21:36 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_174943696
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 16:10 schreef Allyo het volgende:

[..]

Dit kan ik zelf wel waarderen. Ik was toen ook een tijdje met iemand aan het appen en hij hertelde me dus ook dat hij het contact ging verbreken om deze reden. Heb hem verteld dat ik dit heel tof vond naar zijn nieuwe meisje toe en ook netjes tegenover mij! Maar je hebt natuurlijk altijd weer meiden die daar salty over gaan doen.

Wat dat betreft doen beide partijen het qua daten nooit goed🤓
dit is inderdaad wel een beetje de crux. ;)

ik denk dat ik gewoon nog wel gezellig blijf doorkletsen met persoon 2 maar nog even niet het iniatief neem voor meer dan dat. In elk geval niet totdat de date van zondag is geweest.

Mocht zij zelf wel dat initiatief nemen dan zal ik eerlijk zeggen dat zo'n date me ontzettend tof lijkt maar dat ik dus al wel iets anders heb staan. Daarmee loop je dan het risico dat ze zich op plaats twee gezet voelt worden maar dat is dan maar zo.

Op zich beschik wel over het vermogen om dat een beetje tactisch te verwoorden, dus dan moet ik het er maar op wagen. ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_174943724
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 16:21 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

dit is inderdaad wel een beetje de crux. ;)

ik denk dat ik gewoon nog wel gezellig blijf doorkletsen met persoon 2 maar nog even niet het iniatief neem voor meer dan dat. In elk geval niet totdat de date van zondag is geweest.

Mocht zij zelf wel dat initiatief nemen dan zal ik eerlijk zeggen dat zo'n date me ontzettend tof lijkt maar dat ik dus al wel iets anders heb staan. Daarmee loop je dan het risico dat ze zich op plaats twee gezet voelt worden maar dat is dan maar zo.

Op zich beschik wel over het vermogen om dat een beetje tactisch te verwoorden, dus dan moet ik het er maar op wagen. ;)
Dus jij neemt bij nummer 2 het initiatief niet meer, dat is nou echt tweede keus. Van de andere kant is van twee walletjes eten ook niet echt nice. Eigenlijk moet je na date 1 wel een keuze maken / hebben gemaakt vind ik.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_174943769
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 16:21 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

dit is inderdaad wel een beetje de crux. ;)

ik denk dat ik gewoon nog wel gezellig blijf doorkletsen met persoon 2 maar nog even niet het iniatief neem voor meer dan dat. In elk geval niet totdat de date van zondag is geweest.

Mocht zij zelf wel dat initiatief nemen dan zal ik eerlijk zeggen dat zo'n date me ontzettend tof lijkt maar dat ik dus al wel iets anders heb staan. Daarmee loop je dan het risico dat ze zich op plaats twee gezet voelt worden maar dat is dan maar zo.

Op zich beschik wel over het vermogen om dat een beetje tactisch te verwoorden, dus dan moet ik het er maar op wagen. ;)
Als je net begint met praten of zelfs daten heb je altijd dat grijze gebied. Zo van: jij weet niet wat de ander allemaal heeft lopen en vice versa. Beter om daar dan gewoon eerlijk over te zijn. Maar soms komt het ook gewoon niet ter sprake, ook prima. Dat hoeft ook echt niet na een paar keer chatten.

Dat grijze gebied komt dan trouwens weer terug als je een langere tijd serieus met iemand aan het daten bent vind ik. Want wat zijn we nu eigenlijk van elkaar???

Hoe lang zijn jullie vrijgezel?
pi_174943788
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 16:23 schreef W00fer het volgende:

[..]

Dus jij neemt bij nummer 2 het initiatief niet meer, dat is nou echt tweede keus. Van de andere kant is van twee walletjes eten ook niet echt nice. Eigenlijk moet je na date 1 wel een keuze maken / hebben gemaakt vind ik.
Ja het is of het een of het ander. Of je gaat twee dates tegelijk inplannen en dan zul je ook tussen twee mensen moeten kiezen als je niet van twee walletjes wilt eten (en dat wil ik niet).

Of je moet dan toch een date uitstellen en dan is het wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Als je dat dan tweede keus wilt noemen, dan is dat niet anders. You can't have your cake and eat it too.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_174943845
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 16:26 schreef Allyo het volgende:

[..]
Dat grijze gebied komt dan trouwens weer terug als je een langere tijd serieus met iemand aan het daten bent vind ik. Want wat zijn we nu eigenlijk van elkaar???
Klopt en dat blijft soms ook nog een lastige.. De ene wil het een relatie noemen en de ander liever vriendschap -O-
pi_174943917
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 16:31 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Klopt en dat blijft soms ook nog een lastige.. De ene wil het een relatie noemen en de ander liever vriendschap -O-
Klopt... daarom heb ik vanaf juni of zo niet meer gedate. Heeeeeeeerlijk rustig haha
pi_174948257
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 16:27 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Ja het is of het een of het ander. Of je gaat twee dates tegelijk inplannen en dan zul je ook tussen twee mensen moeten kiezen als je niet van twee walletjes wilt eten (en dat wil ik niet).

Of je moet dan toch een date uitstellen en dan is het wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Als je dat dan tweede keus wilt noemen, dan is dat niet anders. You can't have your cake and eat it too.
Kiezen is nog nooit het probleem geweest. Je moet dit soort dingen ook niet zien als een choice of life. Ik weet meestal wel in een halve middag nadenken of iemand m wel wordt of niet, zo nodig nog korter. Dat ik dan appjes krijg ja W00fer ik heb er lang over nagedacht en blabla dan weet ik dus niet of het al lang bekokstooft was of dat iemand echt lang heeft nagedacht. Het is gewoon een kwestie van voor en nadelen naast elkaar en beargumenteren.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_174948456
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:39 schreef W00fer het volgende:

[..]

Kiezen is nog nooit het probleem geweest. Je moet dit soort dingen ook niet zien als een choice of life. Ik weet meestal wel in een halve middag nadenken of iemand m wel wordt of niet, zo nodig nog korter. Dat ik dan appjes krijg ja W00fer ik heb er lang over nagedacht en blabla dan weet ik dus niet of het al lang bekokstooft was of dat iemand echt lang heeft nagedacht. Het is gewoon een kwestie van voor en nadelen naast elkaar en beargumenteren.
maar jouw probleem is sowieso een beetje dat je je niet in kunt denken dat iemand iets op een andere manier zou doen of ervaren dan jij en dan is het volgens jou sowieso niet waar

Niet iedereen weet shit snel of komt snel tot conclusies
pi_174955864
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:50 schreef Allures het volgende:

[..]

maar jouw probleem is sowieso een beetje dat je je niet in kunt denken dat iemand iets op een andere manier zou doen of ervaren dan jij en dan is het volgens jou sowieso niet waar

Niet iedereen weet shit snel of komt snel tot conclusies
Ach jee. Want het bedenken of je doorgaat met een date is iets wat dagen moet duren?
Wil je geen aannames doen over hoe ik denk over anderen? Iedereen mag handelen zoals hij of zij wil maar wel binnen het redelijke. Dat blijkt ook wel want met sommige dates komt het tot een woordenwisseling omdat ze zich aangesproken voelen. Puntje bij paaltje geven ze dan 9/10 keer toe dat ik een punt heb, maar dat ze geen zin hadden of te laks waren. Ik zou willen dat het geen self fulfilling prophecy was, maar ze gooien hun eigen glazen in door zo te doen.

Puntje bij paaltje zijn ze slim genoeg om in te zien dat ik tijdens deze datingfase altijd netjes ben gebleven en ze kans op kans gegeven heb.

Waarom is het anders zo overduidelijk? Ze zouden het ook toe kunnen geven om er vanaf te zijn. Maar ik heb inmiddels wel door of iemand lult of niet.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_174955932
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_174956212
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:48 schreef W00fer het volgende:

Ik neem aan dat je dit ook zo tegen haar gezegd hebt? Ik zou dan zeggen Ik vond het heel interessant maar heb beetje een wrange nasmaak gekregen. Man en paard noemen.

Ik heb gezegd dat ik geen tijd had en dat klopt ook wel. Had ik meer tijd gehad dan had er misschien meer ingezeten in iedergeval een extra ontmoeting. Maar nu ben ik 7 dagen in de week bezig van 7 tot 23 uur.

[ Bericht 3% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 09-11-2017 11:01:23 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')