abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 november 2017 @ 00:38:26 #276
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_175080124
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 00:32 schreef Stefanovich het volgende:
Vandaag gesprek gehad en begin maandag al :D een kantoor functie tot minimaal begin januari. Vrijdag heb ik ook nog een selectiedag voor een traineeship (spannend wel) en aan het einde van de dag hoor ik ook meteen of ik daar een contract krijg. Begint half januari dus het sluit mooi op elkaar aan. Mocht dat traineeship het niet worden...de kans bestaat dat ik langer kan blijven bij dat bedrijf waar ik maandag begin :)
Oh goed nieuws! Gefeliciteerd *O*
Wel in de richting van je studie?
With the stars as her umbrella
pi_175080219
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 00:32 schreef Stefanovich het volgende:
Vandaag gesprek gehad en begin maandag al :D een kantoor functie tot minimaal begin januari. Vrijdag heb ik ook nog een selectiedag voor een traineeship (spannend wel) en aan het einde van de dag hoor ik ook meteen of ik daar een contract krijg. Begint half januari dus het sluit mooi op elkaar aan. Mocht dat traineeship het niet worden...de kans bestaat dat ik langer kan blijven bij dat bedrijf waar ik maandag begin :)
Gefeliciteerd en succes!!!

Update hier:
Ik zit nu alweer in week 4 van m'n baan en ben op het moment in London om de CEO te vervangen op een conferentie. Ze hebben wel vertrouwen in me dus. O+

De baan en het bedrijf zijn echt heel uitdagend en tof, en werk ook leuk en goed samen met zowel de persoon die de baan waar ik in eerste instantie voor solliciteerde kreeg (waar zij ook veel geschikter voor is) en de persoon die me vergat terug te bellen. :D eind goed, al goed!
Ja doei.
  woensdag 15 november 2017 @ 06:22:57 #278
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175081040
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 00:32 schreef Stefanovich het volgende:
Vandaag gesprek gehad en begin maandag al :D een kantoor functie tot minimaal begin januari. Vrijdag heb ik ook nog een selectiedag voor een traineeship (spannend wel) en aan het einde van de dag hoor ik ook meteen of ik daar een contract krijg. Begint half januari dus het sluit mooi op elkaar aan. Mocht dat traineeship het niet worden...de kans bestaat dat ik langer kan blijven bij dat bedrijf waar ik maandag begin :)
Lijkt op mijn situatie. Heb uiteindelijk het traineeship afgezegd. Ik leer in mijn huidige baan veel meer en sneller.
  woensdag 15 november 2017 @ 07:06:06 #279
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_175081127
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 00:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd en succes!!!

Update hier:
Ik zit nu alweer in week 4 van m'n baan en ben op het moment in London om de CEO te vervangen op een conferentie. Ze hebben wel vertrouwen in me dus. O+

De baan en het bedrijf zijn echt heel uitdagend en tof, en werk ook leuk en goed samen met zowel de persoon die de baan waar ik in eerste instantie voor solliciteerde kreeg (waar zij ook veel geschikter voor is) en de persoon die me vergat terug te bellen. :D eind goed, al goed!
Wow, dat klinkt goed zeg! Tof dat het zo bevalt en dat je al snel zo veel verantwoordelijkheid krijgt :D

Ik heb vandaag een afspraak met mijn loopbaancoach en moet mezelf verantwoorden voor het gebrek aan sollicitatieactiviteiten waarschijnlijk :') Werk aan de winkel *O*
With the stars as her umbrella
pi_175081291
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:19 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wanneer je dus met een dubbele master economie aan komt zetten voldoe je aan de formele toelatingscriteria voor een functie op niveau A, maar zal je daarna waarschijnlijk afgewezen worden omdat er geen match is met het beschikbare werk. Ik zou zeggen: probeer het dan bij de Vlaamse overheid.
Probeer ik ook, maar het probleem daarvan is dat Vlaanderen wegens bezuinigingen nog altijd de uitgaven heeft bevroren en er daardoor weinig vacatures zijn. Ik solliciteer overigens ook gewoon in Nederland, ik heb namelijk beide nationaliteiten.
pi_175082042
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:45 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

En helemaal als ze je dan niet uitnodigen omdat je een (te) lage score hebt. Uiteindelijk is dat ook een momentopname en als je goed scoort (of een ander de test laat doen) wil het ook niet zeggen dat je automatisch geschikt bent voor de functie. En als je om wat voor reden dan ook de rest niet zo goed maakt is meteen je droombaan onbereikbaar geworden.
Is heel zuur idd, maar als je je goed voorbereidt moet het echt wel lukken. Ik heb er nu 4 gedaan en alleen de eerste niet gehaald wegens een iets te hoog niveau van de test en misschien ook niet op de juiste manier oefenen. Rest was goed te doen. Je moet zorgen dat je begrijpt wat er in de vragen van je verwacht wordt en dat je goed geoefend hebt.

Overigens zit er bij de IQ test vaak ook een persoonlijkheidsvragenlijst. Daarmee kunnen ze wel voorspellen in hoeverre je succesvol kunt zijn in je werk en of je voldoet aan het persoonlijkheidsprofiel dat ze voor ogen hebben. Het gaat er om in hoeverre je in staat bent om de competenties die ze vragen te ontwikkelen. En het gaat sociaal wenselijk gedrag tegen bij interviews.
pi_175082173
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:28 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wat voor formulieren gaat dat over dan?
Misschien is formulier niet het juiste woord, eerder een hele webapplicatie waarbij je handmatig je CV en motivatie moet invullen oa Mediamarkt en Ikea maken hier gebruik van

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:37 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik heb ook een hekel aan iqtesten.
Ik vind ze wel leuk omdat het je de kans geeft om je van andere sollicitanten te onderscheiden. Echter zitten er soms onderdelen bij die zo vaag zijn. En als je ze thuis mag maken zijn ze erg makkelijk te manipuleren
  woensdag 15 november 2017 @ 12:04:54 #283
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175085365
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 07:38 schreef J.B. het volgende:

[..]

Probeer ik ook, maar het probleem daarvan is dat Vlaanderen wegens bezuinigingen nog altijd de uitgaven heeft bevroren en er daardoor weinig vacatures zijn. Ik solliciteer overigens ook gewoon in Nederland, ik heb namelijk beide nationaliteiten.
Ja, dat probleem is er in Nederland ook. Door de bezuinigingen mogen overheidsorganisaties geen nieuwe vacatures plaatsen, maar tegelijkertijd stapelt het werk zich op. De truc is om niet af te gaan op vacatures, maar direct ambtelijke organisaties te contacteren voor tijdelijke klussen. Die mogen wel uitgezet worden op basis van een workaround. Aangezien het werk feitelijk structureel is, kan je dan door rollen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175085773
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 12:04 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, dat probleem is er in Nederland ook. Door de bezuinigingen mogen overheidsorganisaties geen nieuwe vacatures plaatsen, maar tegelijkertijd stapelt het werk zich op. De truc is om niet af te gaan op vacatures, maar direct ambtelijke organisaties te contacteren voor tijdelijke klussen. Die mogen wel uitgezet worden op basis van een workaround. Aangezien het werk feitelijk structureel is, kan je dan door rollen.
Dat kan ik volledig beamen. Ik werk al bijna anderhalf jaar precies op die manier aan het werk.
pi_175086237
Werken bij de overheid is alleen leuk als je geen ambitie of dwang om te presteren hebt. Presteren wordt niet beloond en je moet het wel heel erg verneuken wil je ontslagen worden. Aan de andere kant ben je wel zeker van je baan en heb je een vaste salarisverhoging
pi_175086686
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 09:05 schreef Kronkos het volgende:

[..]

Misschien is formulier niet het juiste woord, eerder een hele webapplicatie waarbij je handmatig je CV en motivatie moet invullen oa Mediamarkt en Ikea maken hier gebruik van

[..]

Ik vind ze wel leuk omdat het je de kans geeft om je van andere sollicitanten te onderscheiden. Echter zitten er soms onderdelen bij die zo vaag zijn. En als je ze thuis mag maken zijn ze erg makkelijk te manipuleren
Dat formulier is toch gewoon copypaste van je motivate vanuit Word?
Die testen worden gewoon gecontroleerd als ze denken dat je hulpmiddelen hebt gebruikt. Dan moet je het nog een keer doen, onder toezicht van het bedrijf dus op locatie. Als je dan ineens veel slechter scoort word je er uit gegooid.
pi_175086707
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 12:53 schreef Henrys het volgende:
Werken bij de overheid is alleen leuk als je geen ambitie of dwang om te presteren hebt. Presteren wordt niet beloond en je moet het wel heel erg verneuken wil je ontslagen worden. Aan de andere kant ben je wel zeker van je baan en heb je een vaste salarisverhoging
Je werkt bij de overheid?
Bij de Belastingdienst wordt er anders best veel van je verwacht en bij MinFin krijg je snel veel vrijheid om je werk te doen. Dat leidt dan wel sneller tot fouten als je die snel zou maken.
pi_175086785
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 12:04 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, dat probleem is er in Nederland ook. Door de bezuinigingen mogen overheidsorganisaties geen nieuwe vacatures plaatsen, maar tegelijkertijd stapelt het werk zich op. De truc is om niet af te gaan op vacatures, maar direct ambtelijke organisaties te contacteren voor tijdelijke klussen. Die mogen wel uitgezet worden op basis van een workaround. Aangezien het werk feitelijk structureel is, kan je dan door rollen.
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 12:27 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Dat kan ik volledig beamen. Ik werk al bijna anderhalf jaar precies op die manier aan het werk.
Dat is al heel nuttig om te weten, ik zou echter wel graag wat willen weten over hoe ik daaraan zou moeten beginnen. Is het gewoon een kwestie van een email naar een gemeente/provincie/ministerie sturen met de vraag of ze een klus hebben voor starters op universitair niveau of is een andere benadering handiger?

[ Bericht 1% gewijzigd door J.B. op 15-11-2017 13:27:57 ]
pi_175087127
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:16 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je werkt bij de overheid?
Bij de Belastingdienst wordt er anders best veel van je verwacht en bij MinFin krijg je snel veel vrijheid om je werk te doen. Dat leidt dan wel sneller tot fouten als je die snel zou maken.
Bij de belastingdienst wordt je arbeidsproductiviteit beperkt door die zeer verouderde software die ze daar gebruiken en vastloopt als je iets te snel doorklikt. Maar verder heb je wel gelijk en kunnen ze daar erg hard zijn.

Verder zeg niet dat het onmogelijk is om fouten te maken maar er werken genoeg mensen die er bij een commercieel bedrijf al lang waren uitgegooid. De mensen met een echte topfunctie moeten echt enorm hard werken maar als medewerker zijnde zit je vaak wel erg veilig
pi_175087715
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:19 schreef J.B. het volgende:

[..]

[..]

Dat is al heel nuttig om te weten, ik zou echter wel graag wat willen weten over hoe ik daaraan zou moeten beginnen. Is het gewoon een kwestie van een email naar een gemeente/provincie/ministerie sturen met de vraag of ze een klus hebben voor starters op universitair niveau of is een andere benadering handiger?
Open sollicitaties werken niet bij de overheid.
Je kan het beste de vacatures op http://werkenvoornederland.nl in de gaten houden.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:37 schreef Henrys het volgende:

[..]

Bij de belastingdienst wordt je arbeidsproductiviteit beperkt door die zeer verouderde software die ze daar gebruiken en vastloopt als je iets te snel doorklikt. Maar verder heb je wel gelijk en kunnen ze daar erg hard zijn.

Verder zeg niet dat het onmogelijk is om fouten te maken maar er werken genoeg mensen die er bij een commercieel bedrijf al lang waren uitgegooid. De mensen met een echte topfunctie moeten echt enorm hard werken maar als medewerker zijnde zit je vaak wel erg veilig
Nogmaals, heb je hier ervaring mee?
pi_175087847
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:15 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat formulier is toch gewoon copypaste van je motivate vanuit Word?
Die testen worden gewoon gecontroleerd als ze denken dat je hulpmiddelen hebt gebruikt. Dan moet je het nog een keer doen, onder toezicht van het bedrijf dus op locatie. Als je dan ineens veel slechter scoort word je er uit gegooid.
Randstad is de inhuurorganisatie voor de organisatie waar ik nu werk. Ik werkte al via Randstad en ging weg bij de andere (overheids)organisatie waar ik voor ze werkte. Zij hebben vaak de 'inval' baantjes voor overheidsinstellingen die ze niet online zetten, maar waar ze bekenden voor bellen. Dat hebben ze toen ook bij mij gedaan. Ik kreeg in eerste instantie werk voor een half jaar, Bij de overheid zoeken ze sneller toch nog ander werk voor je, dus zo ben ik blijven plakken.

Overigens heeft degene die later zegt dat er geen druk om te presteren is, in mijn ervaring, wel gelijk. Als je iets wilt doen met uitdaging of gemotiveerde collega's kan ik het je sterk afraden. Als mij een vast contract wordt aangeboden (waar het nu wel op lijkt) zal ik daar ook zeer goed over na moeten denken. Het is echt oersaai, en dan kun je je ook erg gaan storen aan collega's die de hele dag heen en weer lopen van de koffietafel naar de rookruimte en terug. En mensen die om half acht binnenkomen en om vijf over half acht hun ontbijt uit hun tas vissen. De krant ontbreekt nog maar net.
pi_175087875
Weer een sollicitatie waarbij dit mijn reactie was: :')

Ging om een functie waarbij je vanuit huis een bedrijf moest ondersteunen. Prima aangezien ik daar ervaring mee heb. Ging hier om 24 uur per week. Na 2 weken dacht ik; Laat ik eens bellen, want ik hoor maar niks vreemd genoeg.

Reactie aan de telefoon; Ja uw ervaring en competenties spreekt ons zeer aan! Ik denk; Oke here we go :D Maar u moet eerst 2 maanden op kantoor ingewerkt worden. Wat? :')

Stond niets van bij in de vacature + ingewerkt worden voor deze functie is redelijk onzinnig aangezien het vooral om ondersteuning van social media gaat.

:')

Anders zet je zoiets belangrijks gewoon in de vacature man man.
pi_175089203
quote:
10s.gif Op woensdag 15 november 2017 14:10 schreef Poepz0r het volgende:
Weer een sollicitatie waarbij dit mijn reactie was: :')

Ging om een functie waarbij je vanuit huis een bedrijf moest ondersteunen. Prima aangezien ik daar ervaring mee heb. Ging hier om 24 uur per week. Na 2 weken dacht ik; Laat ik eens bellen, want ik hoor maar niks vreemd genoeg.

Reactie aan de telefoon; Ja uw ervaring en competenties spreekt ons zeer aan! Ik denk; Oke here we go :D Maar u moet eerst 2 maanden op kantoor ingewerkt worden. Wat? :')

Stond niets van bij in de vacature + ingewerkt worden voor deze functie is redelijk onzinnig aangezien het vooral om ondersteuning van social media gaat.

:')

Anders zet je zoiets belangrijks gewoon in de vacature man man.
2 maanden inwerken? je bent toch niet aan het solliciteren voor raketgeleerde, of wat?
pi_175089678
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 15:03 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

2 maanden inwerken? je bent toch niet aan het solliciteren voor raketgeleerde, of wat?
Ja bizar he? Daarbij ook het gegeven dat zulke belangrijke info gewoon ontbreekt in een vacature :')
pi_175091247
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 14:03 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Open sollicitaties werken niet bij de overheid.
Je kan het beste de vacatures op http://werkenvoornederland.nl in de gaten houden.

[..]

Nogmaals, heb je hier ervaring mee?
Nee ik zuig het allemaal uit mn duim :')
pi_175091758
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 15:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ja bizar he? Daarbij ook het gegeven dat zulke belangrijke info gewoon ontbreekt in een vacature :')
Vooral als de proeftijd 1 maand is, maximaal.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 17:02 schreef Henrys het volgende:

[..]

Nee ik zuig het allemaal uit mn duim :')
Zoiets dacht ik al.

:')
pi_175091782
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 17:26 schreef DoubleDip het volgende:
Ja
Uw werkgever moet schriftelijk vastleggen hoe lang uw proeftijd is. De maximale duur van de proeftijd hangt af van de duur van de arbeidsovereenkomst. De proeftijd is nooit langer dan 2 maanden.
pi_175091805
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 17:27 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Uw werkgever moet schriftelijk vastleggen hoe lang uw proeftijd is. De maximale duur van de proeftijd hangt af van de duur van de arbeidsovereenkomst. De proeftijd is nooit langer dan 2 maanden.
Ja bij een langer tijdelijk contract. Niet bij een kortdurend flutcontractje.
pi_175092274
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 17:28 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja bij een langer tijdelijk contract. Niet bij een kortdurend flutcontractje.
Onder de zes maanden is er zelfs geen proeftijd. Daarom geven ze meestal een 7 maanden contract, kunnen ze nog van je af in de eerste maand...
pi_175094419
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 17:49 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Onder de zes maanden is er zelfs geen proeftijd. Daarom geven ze meestal een 7 maanden contract, kunnen ze nog van je af in de eerste maand...
Ja dat weet ik ook wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')