motorbloempje | maandag 16 oktober 2017 @ 14:48 |
Na de race op Suzuka is het tijd om naar de Verenigde Staten af te reizen voor de 47e United States Grand Prix, die sinds 1908 op veel verschillende circuits met wisselende racevrije periodes is gehouden. Sinds 2012 gaan we voor deze race naar Texas en wel op het fraaie Circuit of the Americas, zo'n 20km ten zuiden van de Texaanse hoofdstad Austin. Het circuit is zoals veel recente circuits, ontworpen door de Hermann Tilke, maar waar veel andere circuits ontworpen zijn met het oog op meerdere race disciplines, is het Circuit of the Americas volledig voor de Formule 1 ontworpen. Het is een redelijk snelle en brede baan met vloeiende bochten die meerdere racelijnen mogelijk maken. Favoriet voor deze race zal Lewis Hamilton zijn, hij won de afgelopen vijf jaar 4 van de races op dit circuit, waarbij in 2013 Sebastian Vettel, die toen nog voor Red Bull reed, met de 1e plek aan de haal ging. Vettel zal dit weekend alles geven wat hij heeft in een poging om nog kans te maken op het kampioenschap. Op dit moment heeft Lewis 306 punten, waar Sebastian het met 247 moet doen. Met nog 4 races te gaan kan Lewis zijn kampioenschap dit weekend al veiligstellen wanneer hij de race wint en Vettel als 6e of lager over de finish komt. Na twee opeenvolgende podiums in Maleisië en Japan lijken de coureurs van Red Bull ook in bloedvorm te verkeren. De betrouwbaarheidsproblemen die Max al het hele seizoen plagen lijken minder te zijn geworden en na zijn winst op Sepang en welverdiende 2e plaats in Japan is Max hard bezig om de punten van Red Bull weer omhoog te stuwen. Red Bull heeft met 303 punten nog een achterstand van 92 punten op de nummer 2 in het constructeurs klassement, Ferrari. Wanneer we de huidige lijn van punten voor beide teams zouden doorzetten, dan zou Ferrari met zijn aanhoudende slechte geluk nog op het laatste moment hun felbegeerde tweede plaats kunnen verliezen, iets waar vele miljoenen mee gemoeid zijn. Voor Ferrari zal het dus belangrijk zijn dat beide auto's over de finishlijn komen na de dramatisch verlopen races in Singapore, Maleisië en Japan. Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Austin | |
Nattekat | maandag 16 oktober 2017 @ 14:54 |
| |
SnowOokami | maandag 16 oktober 2017 @ 16:20 |
Nee dan wint Max het kampioenschap | |
ESF1Gamer | maandag 16 oktober 2017 @ 16:22 |
Dus diskwalificatie van de top5 | |
sasquatsch | maandag 16 oktober 2017 @ 16:45 |
Kvyat wordt gewoon aan het eind van het seizoen aan de kant gezet, waardoor Max volgend seizoen de eerste race wint en Red Bull Racing mee doet om het kampioenschap. | |
SnowOokami | maandag 16 oktober 2017 @ 17:12 |
Wat sasquatsch zei bedoelde ik. | |
Gezicht | maandag 16 oktober 2017 @ 17:28 |
Kvyat zou toch niet de rest van het seizoen ook uitrijden? | |
sasquatsch | maandag 16 oktober 2017 @ 17:33 |
Ik verwacht het wel. | |
Tinos85 | maandag 16 oktober 2017 @ 17:44 |
Kvyat en Gasly toch? | |
SnowOokami | maandag 16 oktober 2017 @ 17:46 |
Gasly rijdt as. weekend de Super Formula in Japan. | |
Tinos85 | maandag 16 oktober 2017 @ 17:53 |
Ja maar Gezicht had het over de rest van het seizoen. | |
Fer | maandag 16 oktober 2017 @ 17:54 |
Zouden ze niet hard op zoek zijn naar en vervanger voor Kvyat? Die vertoont toch wel een verschijnsel wat vaker in de F1 voorkomt. Als rookie snel en agressief, maar zodra ze dan dit proberen te verbeteren verliezen hun snelheid en/of hun race mentaliteit. Ook het uitvallen door een eigen fout is iets wat de laatste jaren steeds minder wordt getolereerd. Hooguit zie ik de Torpedo als een nr2 die tijdens de start de concurentie van een ander team even eruit kegelt. | |
Gezicht | maandag 16 oktober 2017 @ 18:08 |
Ik was onder de indruk dat Kvyat in de Toro Rosso op COTA een one-off was, maar Sainz is natuurlijk naar Renault wat ik vergeten was. Dan zal Kvyat dus toch de rest van het seizoen uitrijden? | |
beantherio | maandag 16 oktober 2017 @ 18:23 |
Tenzij Gasly na de volgende race weer kan aansluiten. | |
Gezicht | maandag 16 oktober 2017 @ 18:38 |
Dan heb je alsnog enkel Gasly voor in de Toro Rosso. | |
beantherio | maandag 16 oktober 2017 @ 18:42 |
Hartley kan toch ook gewoon rijden? De data van F1 en WEC overlappen elkaar de rest van het seizoen niet. | |
sasquatsch | maandag 16 oktober 2017 @ 18:53 |
Kvyat schijnt afgedwongen te hebben dat hij de rest van het seizoen rijdt. | |
opgebaarde | maandag 16 oktober 2017 @ 19:42 |
Ik ben benieuwd of Kvyat het echt zo slecht gedaan heeft als 'wij denken/doen voorkomen'. Hij heeft ook best wat pech heeft gehad en klaagde veel over het functioneren van de auto tijdens kwalificaties (hiermee doe ik de aanname dat hij oprecht klaagde en zichzelf niet aan het dekken was voor zijn mindere prestatie). | |
opgebaarde | maandag 16 oktober 2017 @ 19:43 |
Was dat tijdens de theorie dat Kvyat achter het vroegtijdige vertrek van Sainz zit? | |
sasquatsch | maandag 16 oktober 2017 @ 20:08 |
Ja, toen las ik dat. | |
zoem | maandag 16 oktober 2017 @ 21:19 |
| |
bedachtzaam | dinsdag 17 oktober 2017 @ 06:54 |
Ik denk het wel, vooral naast Ricciardo was goed zichtbaar dat Kvyat flink tekort komt en er niet uit kan halen wat er in zit. | |
daNpy | dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:40 |
Volgens mij reed Ricciardo in 2015 ook niet zo best. Kvyat had meer punten (95) als Ricciardo (92). Beide 2x dnf, Kvyat zelfs een dns. | |
sasquatsch | dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:33 |
Punten zeggen niet alles. Ik denk dat ze binnen Red Bull beter een coureur kunnen beoordelen op alle aspecten, dan wij aan de buitenkant zien. Sowieso heeft RB al een reden gegeven voor de degradatie, namelijk dat Kvyat niet constant genoeg was. In 2015 was duurde het even voordat Kvyat op hetzelfde niveau als Ricciardo zat en in het begin van 2016 was hij ook weer de mindere. Samen met de paar crashes die hij veroorzaakte (omdat hij te snel te veel wilde) was dat de reden om hem terug te zetten. | |
Fer | dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:33 |
Auto was ook prut dat jaar, Max en Carlos reden er vlak achter vaak. Renault motor gaf evenveel vermogen als het aantal zichtbare sterren de avond ervoor, volledig onvoorspelbaar. | |
Wuwwa | dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:36 |
Raikkonen is vandaag 38 jaar geworden. Gefeliciteerd!! | |
SnowOokami | dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:39 |
Tijd om met pensioen te gaan. | |
Peterselieman | dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:41 |
Bwoah | |
King_Merc | dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:41 |
en dat vieren we met en tijd voor een nieuwe carriere , iets in de reclame ofzo ? | |
sasquatsch | dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:06 |
Volgens het Duitse Motorsport-Total is dat goed mogelijk als het debuut van Hartley goed gaat. http://www.motorsport-tot(...)eenden-17101704.html | |
Gezicht | dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:08 |
En zelfs dan moet er nog twee keer in geknipt worden | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:12 |
| |
Spooky4u | dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:38 |
Owwh ik hoop zo dat Hartley het seizoen af mag maken. Dan wint Max in Mexicoooooooo. | |
Gezicht | dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:40 |
Ik zie in Mexico geen Red Bull winnen met die absurd lange straight(s). | |
Spooky4u | dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:42 |
feitelijk wint Max elke GP waarin Kvyat gedegradeerd wordt. | |
sasquatsch | dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:43 |
Ik heb liever dat Kvyat na het seizoen aan de kant gezet wordt. Dan wint Max Australië (en hopelijk het WK). | |
Spooky4u | dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:45 |
Kvyat mag van mij ook nog een race meedoen hoor, is weer een extra overwinning. | |
sasquatsch | dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:29 |
| |
Tarado | dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:31 |
daar gaat hij toch ook een gridstraf nemen ivm nieuwe motor? | |
Weltschmerz | dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:46 |
Hij was juist heel stabiel in het op een halve seconde zetten van Raikkonen, ik denk dat hij zich alleen druk maakt over de auto, als die naar zijn zin is hoeft hij zich niet druk te maken over zijn teamgenoot. Het zal hem toch dwars zitten dat Hamilton nu als de grootste van zijn generatie wordt afgeschilderd dankzij die 4 jaar Mercedes én dat ene jaar dat hij door Ricciardo verslagen is. Ricciardo zal ook wat meer punten af kunnen pakken van de concurrentie dan Raikkonen. | |
nils7 | dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:48 |
Lees op FB dat Hartley bevestigd is voor alle resterende races. | |
Wuwwa | dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:51 |
Lekker opbeurend voor Daniil mocht ie komend seizoen weer in de STR gaan stappen. | |
Tarado | dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:56 |
dat is ook niet zo moeilijk met Raikkonen, hij heeft toch wat punten laten liggen en had het kampioenschap dus nog spannend kunnen houden, dat lijkt nu wel gelopen. | |
Nattekat | dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:59 |
Hij heeft punten laten liggen? Hij heeft verdorie nog meer pech gehad dan Vettel dit jaar, Vettel had mazzel dat hij nog zo lang mee kon doen. | |
Tarado | dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:12 |
hij is Vettel, ik weet niet wie jouw hij is | |
Nattekat | dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:20 |
Je zin is dubbelzinnig | |
Wuwwa | dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:21 |
Persconferentie 2: Hulkenberg, Alonso en Magnussen bij elkaar. #Suckmyballsmate #Hulkenbergisright | |
#ANONIEM | dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:43 |
| |
Weltschmerz | dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:08 |
De geluiden over hoe moeilijk het zou zijn om Raikkonen uberhaupt te verslaan klonken vooraf heel anders. Structureel een halve seconde is gewoon heel veel en hij was daarmee juist stabieler dan Hamilton. Hij heeft in jBaku natuurlijk punten laten liggen maar verder zou ik zeggen dat hij het WK juist spannend gemaakt heeft door tov zo goed te presteren. Het is de auto die er te hard aan moest trekken en daardoor een keer of 4 gefaald heeft terwijl het team ook nog wat punten verspeeld heeft met niet opletten en verkeerde strategie. Je kan een paar situaties aanwijzen waarin hij achteraf minder risico had moeten nemen, maar voorzichtigheid kan de uitdager van het beste team zich meestal niet veroorloven. | |
Tarado | dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:43 |
mijn hij is Vettel, wie is jouw hij? | |
Nattekat | dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:05 |
The iceman | |
sasquatsch | dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:17 |
Ik las ook Raikkonen als hij Meestal slaat hij op de laatste persoon die bij naam genoemd wordt, in jouw geval dus Raikkonen | |
tja77 | dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:33 |
Maar misschien kan Raikkonen net zo moeilijk uit de voeten met deze auto, als Vettel met de auto waarin Ricciardo sneller was. Het blijft moeilijk om coureurs met elkaar te vergelijken in bepaalde bolides. | |
Weltschmerz | dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:41 |
Klopt, in grote delen van 2016 lag het veel dichter bij elkaar. Raikkonen werd ook op behoorlijke afstand gereden door Alonso in die vrij snelle maar zeer moeilijk handelbare Ferrari. Nou staat dat wel bekend als Alonso's specialiteit, maar het verschil was ook erg fors. Er is echter wel een belangrijk patroon waar het om de strijd om het WK gaat, als Vettel erg snel is tov zijn teamgenoot, is hij ook snel tov de andere auto's. Dat is wat dit WK spannend heeft gemaakt. | |
Tarado | dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:42 |
OK excuses ik zal erop letten | |
SnowOokami | dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:25 |
Dat dacht ik in België, Italië, Maleisië en Japan ook.. maar daar konden ze wel goed mee doen. | |
sasquatsch | dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:45 |
Kubica heeft opnieuw getest voor Williams op de Hungaroring. Morgen is Paul di Resta aan de beurt. http://www.espn.co.uk/f1/(...)obert-kubica-hungary | |
Fer | dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:46 |
Vermogen van Renault is toegenomen, zeker tijdens de race zijn ze gewoon competatief. Daarnaast zal de exit snelheid van de laatste bocht en zelfs het stukje ervoor ook meetellen, daarin zie ik de Redbull zelfs een kleine voorsprong pakken. | |
Gezicht | dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:48 |
Zit wat in | |
Whiskers2009 | dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:34 |
Dus Kubica heeft het rubber neergelegd voor Di Resta? | |
Fer | dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:46 |
Wat heeft Di Resta eigenlijk gepresteerd? Goede invalbeurt voor Massa, maar in die 3 jaar bij Force India niet bijzonder toch? | |
Marcoss | dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:00 |
Las dat nu de verwachting is dat hij die juist in de VS al gaat "pakken" (net als Ricciardo) | |
sasquatsch | dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:02 |
Ah, ze anticiperen al voor het geval Kvyat niet rijdt in Mexico | |
SnowOokami | dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:07 |
Lol! Geen Kvyat meer om ze te torpederen | |
Wuwwa | dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:21 |
Heeft Kvyat soms de vrouw van Helmut Marko getorpedeerd? | |
Zorro | dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:44 |
Leuk, een positief verhaaltje over Max. | |
King_Merc | dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:44 |
best goed gedaan hoor presteerde vergelijkbaar met z,n teamgenoot, was niet een opvallende coureur maar altijd solide | |
Whiskers2009 | dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:45 |
https://www.f1today.net/n(...)t-en-show-doorbreken Ik vind dit dus echt helemaal niks. Dat de Q er voor opgeschoven wordt (ja dat mij al even bekend, maar dat is het punt niet), echt onbegrijpelijk en De sport gaat voor naar mijn mening. Die show kan me gestolen worden. Hopelijk proberen/doen ze dit soort fratsen alleen in de VS. | |
RingBewoner | dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:52 |
Hoe groot is nou de kans dat Williams voor hem kiest in plaats van Di Resta? | |
RingBewoner | dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:53 |
Wat mocht 'ie rijden dan? Dat las ik verkeerd. Al was zijn tijd bij FI misschien niet indrukwekkend, wat hij in Hongarije deed was toch wel knap hoor. | |
motorbloempje | dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:54 |
#teamDiResta | |
Donnie-Brasco | dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:54 |
Kut tijd die kwalificatie zeg. Jezus. | |
RingBewoner | dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:55 |
Perfect juist. Ik ben met een beetje geluk dan net vrij en thuis. | |
Frozen-assassin | dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:56 |
23.00 is wel beetje overdreven ja | |
Donnie-Brasco | dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:56 |
Pleur op met 4 uur tussen FP3 en Q. Die hele Justin Timberanus kan op tyfen. | |
RingBewoner | dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:57 |
Stel je niet zo aan. Je hoeft niet te kijken. | |
Donnie-Brasco | dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:57 |
Vooral de reden stuit me tegen de borst. | |
Frozen-assassin | dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:58 |
Kutreden inderdaad en beter houden ze dat alleen in VS. Dom entertainmentgeil land | |
Donnie-Brasco | dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:58 |
Jij bent subjectief in deze kwestie, dus geen recht van spreken. Doei. | |
RingBewoner | dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:58 |
Hoezo ben jij dat niet dan. Jij hebt een hekel aan een artiest en het feit 'ze' er daar blijkbaar wel van genieten. | |
Donnie-Brasco | dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:59 |
Ik heb geen hekel aan Timberlake, ja nu wel ja... Omdat er door hem allejezus 4 uur tussen fp3 en Q zit. | |
Nattekat | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:00 |
Het slaat helemaal nergens op, dat is gewoon een feit. | |
RingBewoner | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:02 |
Waarom niet? Volgens mij willen we hier met z'n allen wat meer spektakel en entertainment. Dat is de afgelopen 12 maanden best aardig gelukt. Nu zit er een keer iets tussen dat ons minder of niet aanspreekt en gelijk is iedereen over de zeik. Slaat nergens op, dat is ook een feit. | |
Whiskers2009 | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:04 |
In de RACE ja. Op de BAAN ja. | |
Whiskers2009 | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:05 |
Laat maar, ik had het mis. | |
RingBewoner | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:05 |
Als je alleen maar TV kijkt wel ja. Als je honderden euro's uitgeeft voor een kaartje en alle bijkomende kosten, dan wil je ter plekke ook wel wat. | |
Whiskers2009 | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:07 |
Hoe hebben al die racebezoekers het toch tientallen jaren zonder gedaan? Owh ja, het ging hen om de sport... | |
Donnie-Brasco | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:08 |
Een mooie race ja. Als je Timberlake wil zien kan je goedkoper af zijn. Als je die Amerikanen hun gang laat gaan krijg je voor je het weet iets á la SuperBowl. Na de eerste 10 rondjes terug de pit in voor half uur ads | |
RingBewoner | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:09 |
Hoe hebben we jarenlang kunnen accepteren dat er zonder gordels, vangrails en helmen hebben gereden? Je komt een beetje over als een fan van Max die de tv uitzet als hij uitvalt. De interviews die op de baan worden afgenomen na kwalificatie zijn een leuke toevoeging, zeker als je een ticket hebt op start/finish. Een speciale plek waar alle coureurs gedurende het weekend komen voor handtekeningen is een zeer positieve ontwikkeling. Track parade is cool. Verandering hoort (helaas) bij de sport. | |
RingBewoner | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:09 |
Heb je een beetje zand in je vagina? Amerikanen hebben gewoon minder interesse in Mick Schumacher die een paar rondjes rijdt met de oude bolide van z'n pa. | |
habitue | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:13 |
Justin Ohww my gaahhhwddd!!! Epiccccc!! U.S.A! U.S.A! | |
RingBewoner | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:13 |
Je komt een beetje agressief over. Je snapt het hele punt niet. [ Bericht 1% gewijzigd door Nattekat op 17-10-2017 23:21:35 ] | |
Donnie-Brasco | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:13 |
Ringbewoner die Timberlake vergelijkt met rijden zonder helm, gordel en Mick Schumacher in de oude bolide van zijn pa | |
habitue | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:14 |
Zet je maar weer schrap voor wederom een spektakel van Hamilton Weltschmerz. | |
Donnie-Brasco | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:17 |
Jij snapt het punt niet. Het gaat om Formule 1. Autosport. We hoeven geen zangers die een show gaan neerzetten. Entertainment? Best. Die parade is leuk, Mick Schumacher in de bolide van zijn pa is leuk, interviews, achter de paddock mee kijken... allemaal super tof! Welke kleine verschilletje zie? Juist! Het heeft allemaal te maken met F1! Justin Timberlake geen ene reet. Als je een GP bezoekt en je hebt Timberlake nodig om er een interessant weekend van te maken, why the fuck ga je dan naar een GP in the first place. [ Bericht 0% gewijzigd door Nattekat op 17-10-2017 23:21:46 ] | |
RingBewoner | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:18 |
Je snapt niet dat de wereld is opgedeeld in verschillende culturen en dat daar dus op ingespeeld moet worden? | |
habitue | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:19 |
Gun die Amerikanen toch hun pleziertje. Al had ik toch liever een eating contest gezien oid in Texas. Justin is iets te L.A. | |
Donnie-Brasco | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:19 |
Jawel, maar moet ik het daarom leuk vinden? | |
RingBewoner | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:21 |
Nee, dat niet. Maar om het dan weg te zetten als totale onzin is dan een beetje onterecht. | |
Donnie-Brasco | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:23 |
Vind ik niet. Het is verloedering van de sport. Entertainment voor die Amerikanen langs de baan? Prima, maar als nu al het racen zich moet gaan aanpassen aan de entertainment Je kan nu precies al invullen waar dit heen gaat. Krijg je straks van die Nascar taferelen, waar het meer om de show gaat dan het racen zelf. | |
RingBewoner | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:25 |
Je kan ook overdrijven hoor. | |
Whiskers2009 | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:25 |
Leuk geprobeerd, maar ik kijk al sinds 1994 en het is (als je de topics hier volgt of napluist) buitengewoon helder dat ik mijn stream niet afsluit zodra Max uitgevallen is. Ik kijk de races allemaal volledig Ad hominem mislukt en door het ad hominemmen geen zin in een verdere discussie met jou | |
Donnie-Brasco | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:27 |
Dus jij vindt het prima dat er nu al een begin gemaakt wordt van het aanpassen van de F1 aan de randzaken? Als je daar eenmaal aan begint is het heel makkelijk om verder te drukken. | |
Whiskers2009 | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:29 |
Dat is precies waar ik ook over val. Entertaiment gaat voor de sport | |
Donnie-Brasco | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:32 |
Inderdaad, die Timberlake mag van mij best optreden daar. Doet het dan na Qualifying of zo. Maar als je daar heen gaat als F1 fan en niks hebt met Justin Timberlake kan je dus lekker 2 uur extra gaan wachten kijkend naar iets waar je niet op zit te wachten en waar je dus wel voor betaald hebt | |
RingBewoner | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:36 |
Als dit nou alleen gebeurt in Amerika, zoals tot nu toe het geval is, dan overdrijf je. | |
aesop | dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:50 |
Die Hartley schijnt het seizoen af te maken. Kvyat mag na Austin weer verder met GoT. Max wint Mexico. | |
sasquatsch | woensdag 18 oktober 2017 @ 00:26 |
Ik heb het idee (wat ik hier en daar lees) dat het vooral gaat om het beoordelen van Kubica (ten opzichte van Di Resta) en als Kubica het niet wordt (ondat hij het slechter doet dan Di Resta) dat Massa dan blijft. http://www.racer.com/f1/i(...)valuation-in-hungary | |
THEFXR | woensdag 18 oktober 2017 @ 00:52 |
niet goedkoop, maar wel cool . | |
Fer | woensdag 18 oktober 2017 @ 00:53 |
Amerikanen zijn nog altijd het Michelin debacle niet vergeten. | |
flipsen | woensdag 18 oktober 2017 @ 01:01 |
Hallo, blijven we wel even on topic ja? | |
RingBewoner | woensdag 18 oktober 2017 @ 01:02 |
Doe dan Kubica maar. Ben wel een beetje klaar met Massa. | |
RingBewoner | woensdag 18 oktober 2017 @ 01:35 |
Alleen al vanwege Ricciardo is die late kwalificatie goed te praten. | |
Fir3fly | woensdag 18 oktober 2017 @ 01:39 |
Het is niet echt een begin, is al veel langer aan de gang. Het kan aan mij liggen maar voorlopig vind ik het vrij makkelijk te negeren. Ik begin met kijken tijdens de opwarmronde en stop zodra de laatste auto over de finishlijn is. Behalve als Verstappen op het podium staat, dat vind ik nog wel leuk . Alle bullshit er omheen kan me gestolen worden . | |
opreis | woensdag 18 oktober 2017 @ 06:23 |
Voor iemand die altijd loopt te klagen dat sky de "feiten" in het voordeel verdraait tov hamilton heb jij dr ook een handje van. 2x in korte verkondigen dat Vettel consequent een halve seconde sneller is dan Raikonen. Naar welke tijden heb jij zitten kijken? Maar blijf maar doorgaan hoor met onzin te verkondigen/leven in fantasie wereld. Dat zijn we wel van je gewend | |
ESF1Gamer | woensdag 18 oktober 2017 @ 07:01 |
Op zich is de muziek van timberlake leuk om naar te luisteren, maar om die reden het tijdstip van de kwali te verplaatsen, vind ik niet kunnen | |
BadderHaring | woensdag 18 oktober 2017 @ 07:43 |
Even een beetje Weltschmerz ondersteunen. Consequent een halve seconde is misschien overdreven, maar Vettel deklasseert Raikkonen natuurlijk wel sinds ze in dezelfde auto zitten. Die kunnen nog 15 seizoenen samen in een auto rijden en nooit zal Raikkonen in de WK-stand boven Vettel eindigen met hetzelfde materiaal. Het klasseverschil is gewoon enorm. En ik ben allesbehalve Vettel-fan. | |
Meike26 | woensdag 18 oktober 2017 @ 08:50 |
Wat dat betreft zijn het maar 2 rijders die mij dit jaar ECHT tegen vallen. Raikkonen en Massa. Paddy Lowe is denk ik ook wel klaar met hem, die baalt van het slaperige Williams waar hij in is terecht gekomen en Massa is daar zeker geen bron van energie. Eerst een half seizoen trots door de paddock lopen dat hij zich nergens druk om maakt en nu loopt ie te mauwen dat hij misschien aan de kant word gezet. Op én naast de baan een vervelende vent dus ! | |
Tarado | woensdag 18 oktober 2017 @ 08:58 |
Massa is misschien niet zo snel meer maar heeft wel veel knowhow, maar goed om hem te vervangen door Kubica als die snelheid blijkt te missen is ook van de regen in de drup, doe dan Wherlein. En Kimi, niet vergeten dat Ferrari een auto bouwt voor Vettel en daar moet hij ook het beste uit halen, niet dat hij sneller is maar als ze meer naar zijn wensen zouden ontwikkelen zou hij er vast dichterbij zitten maar dan is Vettel weer langzamer. | |
BadderHaring | woensdag 18 oktober 2017 @ 09:01 |
Ik vraag me af of het echt zo werkt. Volgens mij kunnen coureurs meer dan genoeg hun auto naar wens afstellen om dat probleem te ondervangen. Zet Verstappen/Alonso/Hamilton naast Vettel en het zit stukken dichter bijelkaar. | |
#ANONIEM | woensdag 18 oktober 2017 @ 09:03 |
Mijn god wat een autisten hier joh [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2017 09:03:51 ] | |
Tarado | woensdag 18 oktober 2017 @ 09:04 |
dat laatste denk ik zeker maar dat doet niets af aan wat ik stelde en ze rijden bij Ferrari de laatste races al met afwijkende auto's (in detail dan) | |
BadderHaring | woensdag 18 oktober 2017 @ 09:04 |
Bedankt voor je nuttige bijdrage. Fijne dag verder! | |
#ANONIEM | woensdag 18 oktober 2017 @ 09:05 |
classic | |
Marcoss | woensdag 18 oktober 2017 @ 09:18 |
Mensen maken zich wel echt enorm druk om een concert van Justin Timberlake waardoor de kwalificatie een paar uur later begint zeg | |
motorbloempje | woensdag 18 oktober 2017 @ 09:20 |
Dra-ma. | |
motorbloempje | woensdag 18 oktober 2017 @ 09:20 |
Helemaal prima. Als wij volgend jaar wellicht gaan hoop ik ook op zoiets. Tof, lekker weekend vol met toffe dingen. | |
Tarado | woensdag 18 oktober 2017 @ 09:21 |
komt mij wel goed uit dit keer | |
Sunri5e | woensdag 18 oktober 2017 @ 09:22 |
Misschien wil mijn vriendin nu wel de kwalificatie meekijken | |
Donnie-Brasco | woensdag 18 oktober 2017 @ 09:27 |
Bottas niet? Wat Bottas liet zien in Maleisië was echt schandalig. | |
Donnie-Brasco | woensdag 18 oktober 2017 @ 09:28 |
Als je wat verder leest dan je neus lang is zie je dat dat niet de achterliggende gedachte is, but whatever. | |
Marcoss | woensdag 18 oktober 2017 @ 09:36 |
Och, er komt iets meer entertainment rond een F1-race dan voorgaande jaren en dan ook maar rond 1 race.. Daardoor begint de kwalificatie iets later dan normaal.. Daar kan ik me echt totaal niet druk over maken, maar blijkbaar zijn er andere mensen die er een heel groot punt van maken en verwachten dat de hele sport naar de verdoemenis wordt geholpen | |
Tarado | woensdag 18 oktober 2017 @ 09:39 |
vorig jaar was het toch ook? | |
motorbloempje | woensdag 18 oktober 2017 @ 09:39 |
Yup. | |
Marcoss | woensdag 18 oktober 2017 @ 09:41 |
Oh, dat zou kunnen, dan is me dat niet bijgebleven. Maar dan is het dus ook niet iets dat komt van de nieuwe eigenaren die meer spektakel of iets dergelijks zouden willen. | |
#ANONIEM | woensdag 18 oktober 2017 @ 09:41 |
echt he, is toch veel leuker als er meer waarde wordt toegevoegd aan je gp weekend als je echt racen wil zien kan je beter thuis blijven, op locatie krijg je daar toch veel minder van mee en voor de auto's hoef je het al helemaal niet te doen | |
opreis | woensdag 18 oktober 2017 @ 09:44 |
Vorig jaar viel reuze mee. Natuurlijk is Vettel beter dan Kimi, maar deklasseren niet consquent zo als Alonso bv wel deed. | |
Weltschmerz | woensdag 18 oktober 2017 @ 09:57 |
Het punt is dat de F1 moet wijken voor een of andere artiest. Als het F1-circus ergens langskomt dan is dat per definitie het grootste evenement waarvoor alles moet wijken. Nu zijn er Amerikaanse eigenaren die meteen kiezen dat aspect van de F1 in de uitverkoop te gooien voor een korte termijn commercieel belang van geringe afmeting. Dat belooft niet veel goeds. En dan doen ze geen van beiden mee om de hoofdprijzen. Dat is de crux, als Vettel zijn kunstje kan doen heb je goud in handen. | |
Weltschmerz | woensdag 18 oktober 2017 @ 10:03 |
Ik had het over dit seizoen. Vorig jaar viel het inderdaad reuze mee, maar toen vielen beide Ferrari's dan ook flink tegen. Net zoals beide RBR's flink tegenvielen toen Ricciardo iets sneller was dan Vettel. Ik weet niet meer precies, maar volgens mij deklasseert Vettel dit jaar Raikkonen minstens zo hard als Alonso deed. Verschil is dat dat een heel moeilijk handelbare auto was en dat is dan weer Alonso's specialiteit. Het doet er niet toe wat voor auto je bouwt, Alonso gaat er relatief hard mee. Helaas voor hem is dat echter vooral relatief hard, en niet absoluut hard. | |
fathank | woensdag 18 oktober 2017 @ 10:25 |
Murica gonna Murica. Iedereen mad, mooi man. Lekker belangrijk of er nou 2 of 4 uur zit tussen FP en Q. Heb je niks beters te doen op zaterdagavond? | |
opreis | woensdag 18 oktober 2017 @ 11:16 |
punten 161 - 55 in het voordeel van Alonso kwalificatie 16 - 3, -0,528sec in het voordeel van Alonso 2017 punten 247 - 148 kwalificatie 11- 4, -0,258sec in het voordeel van Vettel dus nee, Alonso was consequent een halve seconde sneller dan Kimi, Vettel nog geen 3 tienden | |
Afhaalchinees | woensdag 18 oktober 2017 @ 13:03 |
Jongens, jullie hebben vast ervaring met tickets voor F1 Catalunya. Hoe zijn de staanplaatsen daar? Vergelijkbaar met de Hungaroring? | |
motorbloempje | woensdag 18 oktober 2017 @ 13:19 |
Staanplaatsen vond ik niet zo briljant. Wij hadden tribuneplaatsen en waren daar erg blij mee. | |
Ener-G | woensdag 18 oktober 2017 @ 15:10 |
https://www.autobahn.eu/6(...)1-race-daniil-kvyat/ Kvyat weer gewipt voor Mexico, Max voor P1 dan? | |
Wombcat | woensdag 18 oktober 2017 @ 15:23 |
Weltschmerz heeft altijd een bijzondere manier van berekenen: hij kijkt naar de momenten waarop het echt er toe doet, de rest telt dan niet mee, of minder zwaar. Anderen zouden dat cherrypicken noemen. | |
Floriz87 | woensdag 18 oktober 2017 @ 16:48 |
Dat is de arrogante Bernie-aanpak, wat niet veel meer is dan je kop in het zand steken. De F1 heeft zichzelf in de afgelopen 10 jaar uitgehold en mensen lopen er niet meer warm voor. Als het op deze manier door zou gaan weet men over 10 jaar niet eens meer wat F1 is. F1 is een te dure sport en interne financiele draagkracht ontbreekt. Liberty Media probeert de F1 weer op de kaart te zetten, en deze manier (entertainment-value verhogen) is in elk geval een snelle. De F1 van binnenuit veranderen gaat veel langer duren. | |
Fer | woensdag 18 oktober 2017 @ 18:03 |
Raikkonen stapte in 2007 in de Ferrari van Schumacher en pakte direct het kampioenschap. Na zijn sabatical stapte hij in 2013 in de Lotus en pakte gelijk 3e plek. Raikkonen lijkte me niet iemand die perse een op maat gemaakte auto nodig heeft. Daarnaast kan ik mij niet voorstellen, dat de Lotus E20 een kampioenschapswagen was. Het team was net verkocht door Renault, de grote sponsers waren na crashgate al vertrokken en de motor was ook toen niet zo sterk als Ferrari en Mercedes. Wat maakte hem dat jaar zo snel? | |
Monolith | woensdag 18 oktober 2017 @ 18:08 |
Hard is altijd relatief in de F1. Waarschijnlijk bedoel je relatief ten opzichte van zijn teamgenoot in plaats van hard ten opzichte van de andere teams. | |
daNpy | woensdag 18 oktober 2017 @ 18:31 |
Maar wel alleen in het voordeel van zijn favoriete coureur, of juist niet als het diegene niet is. | |
Wombcat | woensdag 18 oktober 2017 @ 18:34 |
Maar dat komt omdat hij er als enige objectief naar kijkt Terwijl de anderen selectief resultaten cherrypicken. | |
daNpy | woensdag 18 oktober 2017 @ 18:34 |
Wij hebben dan ook geen imaginaire bovencamera. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 18 oktober 2017 @ 19:55 |
'Cherrypicking'? Zei er iemand 'cherrypicking'? | |
Sinister-D- | woensdag 18 oktober 2017 @ 20:01 |
Fer | woensdag 18 oktober 2017 @ 20:21 |
Ik zie trouwens bij nader inzien dat Raikkonen helemaal niet snel was in de Lotus, pakte gewoon consequent punten en viel niet uit. De McLarens en Redbulls en ook Alonso waren dat jaar sneller. | |
jpjedi | woensdag 18 oktober 2017 @ 20:22 |
Kosta? Welk model is dit? Kan er weinig over vinden. | |
Gezicht | woensdag 18 oktober 2017 @ 20:29 |
Thrustmaster T-GT, slechts ¤799,- Ik wacht tot de feestdagen, dan kom je met ~200 euro (hopelijk) ook al aan een leuk stuurtje van goede kwaliteit. Logitech G29 of Thrustmaster T300 oid. [ Bericht 2% gewijzigd door Gezicht op 18-10-2017 20:34:57 ] | |
#ANONIEM | woensdag 18 oktober 2017 @ 22:39 |
Filmpje in de tweet. | |
Peterselieman | woensdag 18 oktober 2017 @ 22:44 |
Zo kan zelfs een oud omaatje wel opdrukken | |
opreis | donderdag 19 oktober 2017 @ 00:34 |
Maar achteraf gezien heb ik wel het idee dat een Hamilton, Vettel of Alonso er meer uit gehaald zou hebben, maar waarschijnlijk niet genoeg om kampioen te worden. Zelfs grojean haalde daar regelmatig podiums mee, en zowel Kimi als Grojean zijn de afgelopen jaren geen absolute top gebleken. | |
TagForce | donderdag 19 oktober 2017 @ 10:55 |
En Mercedes was ook bij NASA... Max en Mercedes bij NASA... 1+1 = .. Max volgend jaar in de... Red Bull | |
Weltschmerz | donderdag 19 oktober 2017 @ 11:08 |
Ik ben vrij genuanceerd hoor, ik vind hem de beste WK-kandidaat van de 3 die al jaren boven de rest uitsteken. De kwaliteiten en vermeende kwaliteiten van de andere twee worden al ruimschoots voldoende belicht, uitvergroot of uit de duim gezogen. | |
XL | donderdag 19 oktober 2017 @ 11:15 |
Welke 3: Hamilton, Vettel, Ricciardo? Mijn mening tov die drie: Hamilton, de beste! Ware het niet dat het makkelijk is de beste te zijn met de beste auto. Vettel, de beste! Ware het niet dat de sukkel het altijd zelf verbokt met domme racefouten Ricciardo, de beste! Ware het niet dat hij niks op eigen kracht wint in zijn langzame auto | |
Rossdale | donderdag 19 oktober 2017 @ 11:18 |
Jawel, daarom is het zo kut dat de kwali NOG later is zodat ik langer thuis moet blijven voor ik de stad in kan Maargoed ik kies er zelf voor om thuis te blijven, dus daar doe ik dan ook niet moeilijk om | |
Weltschmerz | donderdag 19 oktober 2017 @ 11:36 |
Nee, Alonso. Ricciardo schat ik meer in als categorie Button. Het is ook niet niks om een team met potentie tot een WK-winnend team te verheffen. Laten we niet vergeten dat we RBR nu als topteam zien omdat het dat met Vettel was, maar ze nog maar moeten laten zien het zonder Vettel ook te kunnen zijn. Torro Rosso een overwinning bezorgen is ook niet iets waar Ricciardo zelfs maar bij in de buurt is geweest. Vettel is een agressieve coureur die vrij veel risico in zijn acties legt, dat pakt vaak goed uit maar ook wel eens verkeerd. Zijn domme fout dit jaar zou ik niet eens een race-fout willen noemen. Hamilton heeft gewoon te weinig gedaan met al die ijzersterke auto's waar in hij telkens weer belandde, terwijl juist daardoor zijn specialiteit heel goed rendeerde. | |
Fer | donderdag 19 oktober 2017 @ 12:59 |
Hmmm misschien ook niet. Wellicht waren ze beide een goede match met de auto. Beide zijn natuurlijk best wel diva''s. Prinsessen op de erwt. | |
opreis | donderdag 19 oktober 2017 @ 14:44 |
Netzo als die 5 tienden tov raikonen die je uit je duim zoog? | |
Weltschmerz | donderdag 19 oktober 2017 @ 16:00 |
Ik had al aangegeven dat het begon met 3 tienden, maar het is al vrij lang structureel 5 tienden. | |
M.Melandri | donderdag 19 oktober 2017 @ 17:02 |
Over een heel seizoen is het nog niet gelukt in die 3 seizoenen. Alonso lukte dat wel. Volgens mij won Kimi zelfs het kwalificatieduel vorig jaar en Kimi is nou geen ster in kwalificeren. | |
M.Melandri | donderdag 19 oktober 2017 @ 17:05 |
Lotus/Kimi was toen heel zuinig op de banden. Pirelli leverde toen pure crap waardoor de prestaties van Kimi heel wat leken, maar qua pure snelheid was het nog steeds niks. | |
Afhaalchinees | donderdag 19 oktober 2017 @ 17:20 |
hm, wat moet ik me bij de staanplaatsen voorstellen? Kan je ergens langs een bocht in het gras zitten? | |
Fopje | donderdag 19 oktober 2017 @ 17:38 |
Een staanplaats is daar zeker prima! Op de paarse (pelouse) delen kan je dan zitten/staan. Op heel veel plekken heb je ook gewoon uitzicht op een TV scherm waardoor je de race makkelijk kan volgen. Dat is lang niet bij alle circuits. Heb daar vorig jaar ook een sta-plekkie gehad. En als ik nog een keer zou gaan, zou ik wederom gaan staan/zitten. We zaten bij bocht 8. | |
potjecreme | donderdag 19 oktober 2017 @ 18:08 |
Ghehe! | |
JayHovah | donderdag 19 oktober 2017 @ 18:08 |
Met wie heeft de FOA / Liberty een contract met de GP van Spanje? Met de Spaanse overheid of met de mensen achter het circuit van Barcelona? Want met de eventuele onafhankelijkheidsverklaring van Catalonië vraag ik me af wat voor gevolgen dit heeft voor de GP van Spanje... | |
Gezicht | donderdag 19 oktober 2017 @ 18:08 |
McLaren x Alonso 2018 | |
daNpy | donderdag 19 oktober 2017 @ 18:13 |
Dan geen geklaag meer aub. | |
Bonobo11 | donderdag 19 oktober 2017 @ 18:21 |
European GP of Catalunya. Spanish GP of Jerez. | |
Nattekat | donderdag 19 oktober 2017 @ 18:24 |
Met de eigenaar van het circuit, niemand anders. Het is de vraag of de Spaanse overheid daar voor het geld zorgt. | |
XL | donderdag 19 oktober 2017 @ 18:26 |
Het pakt bij Vettel vaker goed dan fout uit. Heeft altijd zijn rijbewijs vol punten en haalt de laatste jaren alleen nog via DRS en power van zijn auto over de rechte stukken in. Staat hij onder enige druk doet hij sowieso niks meer goed. Red Bull is op eigen kracht een topteam en Ricciardo reed Vettel daar het licht uit de ogen. Alonso is dit jaar niet relevant. Ricciardo is dit jaar de constante coureur die geen fouten maakt. In een Ferrari of Mercedes had hij dit seizoen de titel al binnen gehad op de plek van de opvullingsfinnen. | |
BeamofLight | donderdag 19 oktober 2017 @ 18:40 |
bam | |
DKUp | donderdag 19 oktober 2017 @ 18:41 |
RIC Genot | |
SnowOokami | donderdag 19 oktober 2017 @ 19:54 |
Wordt smullen als ze dan achter Renault en Toro Rosso eindigen | |
Fir3fly | donderdag 19 oktober 2017 @ 19:56 |
. Leuke parodie. | |
Gezicht | donderdag 19 oktober 2017 @ 19:59 |
Zou wel ontzettend grappig zijn ja, maar o zo sneu voor Alonsogod. | |
SnowOokami | donderdag 19 oktober 2017 @ 20:03 |
als iemand een baan zoekt in de F1: https://www.motorsportjobs.com/en/job/honda-f1-vacancies locatie: Milton Keynes | |
Wombcat | donderdag 19 oktober 2017 @ 20:04 |
Hoe lang is vrij lang bij jou? Want in Singapore was het verschil 3 tiende in de kwalificatie. En in Monza was Raikkonen sneller. | |
Sunri5e | donderdag 19 oktober 2017 @ 20:12 |
| |
Wombcat | donderdag 19 oktober 2017 @ 20:15 |
En ten aanzien van dit. Ik las van de week een post op het forum van autosport.com, waar iemand van Alonso, Hamilton en Vettel de teammaats van de afgelopen jaren naast elkaar had gezet en de verschillen in de kwalificatie had berekend. Op basis daarvan kwam hij grappig genoeg dat Vettel op het niveau van Button zat. Hier kun je het nalezen: http://forums.autosport.c(...)17-part-2/?p=8137035 Nou wil ik zo'n analyse niet als zaligmakend zien, want als je dat voor de jaren 90 doet, kun je concluderen dat Frentzen beter is dan Frentzen: Hill beter dan Villeneuve (Williams), Villeneuve beter dan Frentzen (Williams), Frentzen beter dan Hilll (Jordan). Oftewel het ene jaar is het andere niet. Niettemin vond ik de analyse wel aardig om te lezen. | |
Asschen_sukar | donderdag 19 oktober 2017 @ 20:53 |
bron | |
tja77 | donderdag 19 oktober 2017 @ 20:54 |
Frentzen beter is dan Frentzen? Dat lijkt me stug. | |
Wombcat | donderdag 19 oktober 2017 @ 21:01 |
Dat zou je wel denken, maar die conclusie moet je trekken als je blind seizoenen met elkaar gaat vergelijken. In 1996 was Hill namelijk beter dan Villeneuve toen ze beiden bij Williams reden. In 1997 en 1998 was Villeneuve beter dan Frentzen toen ze beiden bij Williams reden. In 1999 was Frentzen beter dan Hilll, toen ze beiden bij Jordan reden. Dus op basis van 1996 en 1999 zou je zeggen: Frentzen is beter dan HIll, en Hill is beter dan Villeneuve. Dus Frentzen is beter dan Villeneuve Maar kijk je naar 1997 en 1998 toen Frentzen en Villeneuve in één team reden, was Villeneuve beter dan Frentzen. Hej, dat klopt niet met elkaar. | |
SnowOokami | donderdag 19 oktober 2017 @ 21:04 |
Ja was alleen verbaasd dat ze zoveel vacatures open hebben staan. | |
Yashaaaaa | donderdag 19 oktober 2017 @ 21:09 |
Die Hartley ziet eruit alsof ie zwaar aan de coke zit. Of dat hij altijd boven op zolder zit te gamen. | |
SnowOokami | donderdag 19 oktober 2017 @ 21:42 |
Nieuwe ICE spec voor Vandoorne dit weekend:https://www.motorsport.co(...)gine-penalty-967512/ | |
sasquatsch | donderdag 19 oktober 2017 @ 22:54 |
Volgens Auto, Motor und Sport zou het zelfs spec de 4.0 spec zijn. En zouden ook Verstappen en Hulkenberg een nieuwe verbeterde motor krijgen. https://www.auto-motor-un(...)pgrade-12767739.html | |
#ANONIEM | donderdag 19 oktober 2017 @ 22:58 |
| |
Zorro | donderdag 19 oktober 2017 @ 23:23 |
Groot nieuws bij nu.nl!
| |
Peterselieman | donderdag 19 oktober 2017 @ 23:25 |
knap | |
SnowOokami | donderdag 19 oktober 2017 @ 23:27 |
Als het echt de spec 4 is En had niet verwacht dat Renault nog met een update zou komen, wel tof tho | |
sasquatsch | donderdag 19 oktober 2017 @ 23:32 |
Kvyat schijnt voor deze GP Sainz wagen, engineer en pitbox te krijgen, nu hij deze race de nummer 1 coureur is. | |
SnowOokami | donderdag 19 oktober 2017 @ 23:35 |
Ook meteen de laatste keer | |
sasquatsch | donderdag 19 oktober 2017 @ 23:39 |
Dat is nog niet zeker. Dat zijn geruchten van Motorsport-Total.com ALS Hartley het goed doet. | |
aesop | donderdag 19 oktober 2017 @ 23:44 |
Vreemd genoeg zou Ricciardo volgens dit artikel in Mexico een nieuwe motor krijgen, maar dan met de oude specificatie? | |
SnowOokami | donderdag 19 oktober 2017 @ 23:47 |
Te weinig tijd om de nieuwe te produceren binnen 1,5 week, er zijn er maar 3 geproduceerd. Misschien hebben Max en Daniel rock-paper-scissors gespeeld om wie de nieuwe motor zou krijgen | |
Nattekat | vrijdag 20 oktober 2017 @ 00:25 |
Zei iemand hier inhaalrace? | |
ondeugend | vrijdag 20 oktober 2017 @ 00:25 |
Max gaat op voor zijn veterstrikdiploma | |
#ANONIEM | vrijdag 20 oktober 2017 @ 01:04 |
Honda's spec 4 levert maar 30PK extra las ik. Dat zet weinig zoden aan de dijk zo. | |
mikieu | vrijdag 20 oktober 2017 @ 07:51 |
Dit klopt. Max heeft de touwtjes in handen. | |
Sunri5e | vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:44 |
30PK extra met een update vind jij niet veel? | |
Nattekat | vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:48 |
Bijna VT1 | |
ShaoliN | vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:09 |
Is die nieuwe renault motor gewoon een upgrade of ook noodzakelijk voor Hulk en Verstappen? | |
BeamofLight | vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:12 |
was toch iets van: t moet nog een keer dit seizoen dus we kiezen zelf een moment: deze ivm wsl regen | |
Rossdale | vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:21 |
En omdat er op dit circuit wel aardig valt in te halen | |
SnowOokami | vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:22 |
Noodzakelijk, omdat 2 van zijn motoren zeer snel kapot gingen en degene die hij nu heeft ook alweer 5 races oud is (vanaf Monza). 30pk niet veel? | |
BadderHaring | vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:33 |
Huh? Ik vind het nogal een stap. Dat is een verdubbeling van het vermogen. | |
Gezicht | vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:39 |
30PK extra kan genoeg zijn om het gat met de Renault PU's te dichten hoor. | |
Smacked_Actor | vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:49 |
GP2 engine! | |
Floriz87 | vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:18 |
17u pas | |
Nattekat | vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:21 |
Bijna. | |
SnowOokami | vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:25 |
Zaterdag en zondag worden erger | |
Nattekat | vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:33 |
Normaal kan ik niet eens vrije trainingen kijken. | |
motorbloempje | vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:37 |
Heerlijk! Overdag andere leuke dingen doen, en dan 's avonds lekker F1 | |
SnowOokami | vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:39 |
Heb jij trouwens al gesolliciteerd? https://www.motorsportjobs.com/en/job/honda-f1-vacancies
| |
motorbloempje | vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:43 |
Uiteraard. Ik ga m'n ethnography skills loslaten op de ERS. | |
Fer | vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:44 |
30pk tijdens Q komt dichtbij Ferrari, 30pk in de race is dichtbij Renault. | |
Peterselieman | vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:46 |
Zo'n ERS reageert in elk land toch weer anders op de omstandigheden. Daar moet je als team rekening mee houden. | |
motorbloempje | vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:47 |
Precies! | |
Afhaalchinees | vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:58 |
Dank! | |
SnowOokami | vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:00 |
| |
motorbloempje | vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:06 |
Volgend jaar zijn we er misschien bij in de VS | |
Marcoss | vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:14 |
Voor de race of voor het concert van Justin Timberlake? | |
Rossdale | vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:27 |
Ik moest hardop gniffelen | |
motorbloempje | vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:47 |
Concert natuurlijk. Fuck die auto's. Die kan ik ook wel op TV zien. | |
Gezicht | vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:19 |
Nu.nl, doe maar niet F1 2017 game beelden gebruiken omdat ze geen licentie hebben | |
SnowOokami | vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:21 |
Ik hoop wel dat ze om 17:00 klaar zijn met klussen, wat een tyfus herrie en dat terwijl ze aan de andere kant van het appartementen complex bezig zijn | |
SnowOokami | vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:30 |
Tis toch spec 3.8: http://members.f1-life.net/race/60049/ 1 tienden winst per ronde. | |
Peterselieman | vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:36 |
Zou Honda dat doen om McLaren te sarren en volgend jaar met de 'spec 4' achterin de Toro Rosso te gaan schroeien? | |
Frozen-assassin | vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:39 |
Het is voor de bouwvakkers om 14.00 al tijd voor vrijmibo | |
SnowOokami | vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:39 |
Als ik Wazari van F1technical mag geloven is spec 4 nooit een optie voor McLaren geweest, omdat spec 4 een ander motor ontwerp op het huidige concept is (hoger COG point en zwaarder). Ze zijn nu nog bezig zo te horen zijn ze bezig met het frezen van stopcontacten in de dragende muren. | |
Frozen-assassin | vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:41 |
Moet gebeuren, anders hebben ze geen elektriciteit straks daar om F1 te kijken | |
ChilllayD | vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:25 |
Hebben jullie extra sport pakket om te kijken offehhh elders/andere manier | |
Gezicht | vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:31 |
Gewoon Ziggo klant | |
ChilllayD | vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:33 |
Ik bedoel eigenlijk specifiek om op vrijdag te kunnen kijken 😀 | |
Scrutinizer | vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:34 |
Max heeft z'n contract bij Red Bull verlengd
| |
bbfakir | vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:35 |
Ziggo en Vodafone. En dan gratis Ziggosport. | |
Blik | vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:37 |
Best verrassend! | |
lord_bono | vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:39 |
Verrassend inderdaad! Positieve toekomst in het vooruitzicht? | |
klaasweetalles | vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:40 |
hij ging toch naar mercedes of Ferrari | |
opreis | vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:41 |
Raar moment om dat te doen. Enige reden die ik me kan bedenken is dat er nu wel een prestatie clausule die hij er graag in had zodat hij na volgend jaar evt ook al weg kan in zit. | |
Tarado | vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:42 |
en een forse verhoging van salaris neem ik aan | |
Rossdale | vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:44 |
Alweer de opmerking dat Max het team om zich heen kan bouwen van Horner. Hmm zal Ric dan toch na volgend seizoen weg gaan en heeft Max vanaf dat punt een duidelijke #1 positie binnen het team kunnen afdwingen? | |
opreis | vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:45 |
Denk dat mercedes en ferrari hem dat ook hadden kunnen bieden | |
ChilllayD | vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:47 |
Daar wil hij toch niet heen zolang vettel en hammie daar zijn. | |
XL | vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:48 |
Nu moet RIC ook, anders is hij klip en klaar tweede rijder volgend jaar. Wat voor hem wel de deur naar de topteams opent. In topteams kan hij vervolgens laten zien dat hij sneller is dan de eerste rijders daar. Dan weet in 2019 iedereen dat Max sneller is dan wereldkampioen RIC en de prestatieclausule zal voor Max in 2019 actief worden, dan zijn Vettel en Ham te oud en kan Max overal heen. | |
lord_bono | vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:49 |
Mwoah, hij wil geen overduidelijke tweede rijder zijn zoals BOT en RAI. Als Mercedes zegt kom naast HAM rijden en de situatie is vergelijkbaar zoals bij Red Bull met RIC, dan rijdt Max morgen al in de Mercedes. | |
ondeugend | vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:57 |
Die Max! | |
DKUp | vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:59 |
Lekker | |
BeamofLight | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:00 |
echt jongen, soms wil ik jou gewoon pijpen of rimmen ofzo. Jij zegt altijd precies wat ik denk. | |
Faraday01 | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:02 |
Ik vind het wel een goede move van Max. Zijn clausule om in 2019 weg te kunnen was al onduidelijk en nu heeft hij waarschijnlijk veel betere voorwaarden met inderdaad naar je aan mag nemen een duidelijke prestatieclausule. 2020 is het laatste jaar voor de grote regelverandering dus dan is het niet zo vreemd om nu te blijven en richting 2021 te kijken wie er allemaal in stappen in 2021. Risico is vooral dat Red Bull voor 2019 en 2020 geen fatsoenlijke motor kan bemachtigen maar daar is dan de betere prestatieclausule voor. En dan is iedereen voor nu gelukkig Max en Red Bull. | |
Mani89 | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:02 |
Dom van Max Verstappen, hij had nu bij Mercedes moeten tekenen. | |
klaasweetalles | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:04 |
opvallend na 2 goede races.... zou dit ook gebeurd zijn als zijn slechte resultaten waren doorgegaan... | |
Tinos85 | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:04 |
Hij zat sowieso nog tot 2018/2019 vast. | |
Tarado | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:04 |
niet nu | |
Faraday01 | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:04 |
is het salaris al uitgelekt? | |
XL | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:05 |
Het mag wel, maar dan moet je het niet zo op het forum rondbazuinen | |
SnowOokami | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:06 |
Idem | |
engine | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:06 |
Dat denk ik wel ja. Dit soort zaken worden over het algemeen niet in een middag geregeld dus het proces zal al voor die tijd gestart zijn. | |
Faraday01 | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:09 |
Zou het haalbaar voor Red Bull zijn om zelf een motor te gaan ontwikkelen als ze geen goede deal voor 2019 kunnen krijgen. Misschien samen met Cosworth om dan na de regelwijziging samen verder te gaan? Of is dat niet te doen? | |
SnowOokami | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:11 |
Als je maar genoeg geld erin pompt kan er genoeg, maar persoonlijk denk ik te laat voor 2019. Na 2020 kan er nog een heleboel gebeuren. | |
Sunri5e | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:11 |
Slimme zet van Verstappen. | |
bedachtzaam | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:25 |
Gaat lekker, ze spinnen allemaal van de baan. | |
bloodymary1 | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:28 |
Wij doen net of we van niets weten hoor, geen zorgen! | |
THEFXR | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:36 |
wat is er loos? | |
beantherio | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:37 |
Verrassend nieuws van Verstappen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat we heel volgend jaar nog eindeloos zouden kunnen doorouwehoeren over welke keuze ie zou maken. Maar ik vind het wel een goeie keuze. Ferrari had lastig geweest (niemand is daar belangrijker dan het team) en ook Mercedes had vanwege "het Hamilton-aspect" nooit ideaal geweest. Red Bull is een leuk team met ambities en mogelijkheden. Als ze het motorisch beter voor elkaar krijgen (wat echt wel kan) dan gaan ze echt wel meedoen voor de kampioenschappen. Daarbij is een keuze voor je huidige team ook een keuze voor stabiliteit en zekerheid, en ook dat is waardevol. Ik denk dat Max de best mogelijke keuze heeft gemaakt: ook in de zin dat ie de keuze nu alvast maakt trouwens. | |
THEFXR | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:42 |
http://acesports.cf/ | |
opgebaarde | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:50 |
Borstkankermaand, je gaat roze asfalt en roze ultrasofts tegenkomen | |
THEFXR | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:51 |
wat een onzin | |
opgebaarde | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:53 |
Missxhien moet klaasweetalles iets over de ziekte kanker posten. Ik ben benieuwd naar zijn bijdrage | |
Sounddragon | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:55 |
Ik was wel verbaasd eigenlijk dat ie al heeft bijgetekend.. (nog) Niet verwacht eigenlijk. | |
ondeugend | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:55 |
Misschien moeten we trollen gewoon negeren | |
Kleffe_Dop | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:56 |
| |
tja77 | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:56 |
Sommige trollen zijn gewoon ontzettend dom. En trollen niet, maar weten niet beter. Klaas is er eentje van. | |
beantherio | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:58 |
Dit is wel heel cool. | |
Ener-G | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:58 |
Die kat zit er al vanaf begin seizoen op, alleen nu in het roze | |
beantherio | vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:05 |
Hij valt me nu pas op | |
ondeugend | vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:06 |
Des te meer aandacht... des te leuker ze het vinden iig. Makkelijk op te lossen dus | |
gbm | vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:06 |
Same here | |
Frozen-assassin | vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:06 |
Idem hier | |
opgebaarde | vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:08 |
Same same | |
beantherio | vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:08 |
Weinigen denk ik. Een undercut in de coureursmarkt is het eigenlijk. | |
SnowOokami | vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:11 |
Die flatspots van Bottas hele auto trilde uit elkaar | |
SnowOokami | vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:11 |
Idd same | |
Zorro | vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:30 |
Alonso heeft weer een relaxed traininkje. 4 rondjes | |
SnowOokami | vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:31 |
Die reactie van Rick "huh?" | |
SnowOokami | vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:42 |
nvm | |
ChilllayD | vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:48 |
Max niet blij met de motor | |
SnowOokami | vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:49 |
Waar zei hij dat? | |
Scrutinizer | vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:54 |
Goed interview van Brundle en Lazenby op Sky met Horner. Horner zegt dat RB eenzelfde contract met Ricciardo wil. Qua ontwikkeling zijn ze een goed duo omdat ze qua set-up van de auto dicht bij elkaar zitten. De deal met Max is 'significant' maar niet de grootste die ze ooit gedaan hebben. Pat Symonds was er ook bij over de richting die ze bij de FIA op willen met de motoren. | |
Nattekat | vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:09 |
Nee joh | |
motorbloempje | vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:22 |
NOU DAT WAS SPANNEND JONGENS! Hopelijk is FP2 beter. | |
jpjedi | vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:26 |
https://twitter.com/thebuxtonblog/status/921424614181523459 :’) | |
motorbloempje | vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:32 |