abonnement Unibet Coolblue
pi_174464741
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 08:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Klopt, dan is het een cultuur welke je dient te respecteren.
Nee omdat het geen witten zijn.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_174466575
Goed idee!
pi_174466586
Broodje aap.

Toch?
pi_174466611
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 14:54 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik quote even user Pollius van de FP:

''Misschien kunnen ze intern alvast bespreken hoe Turkije Europa en Rusland gaat compenseren voor de christenslavernij onder het Ottomaanse Rijk? Het gaat om meer dan 10 miljoen christenslaven, waaronder ruim 5 miljoen Russen, vele miljoenen Zuid-Europeanen, vele 10 duizenden tot 200.000 Nederlanders en dito Engelsen IJslanders, Denen, Zweden, Duitsers etc. Ook nog een paar duizend Amerikanen trouwens.

Oh ja, de afstammelingen van de miljoenen Afrikaanse slaven binnen het Ottomaanse Rijk..... Oeps, die kunnen niet gecompenseerd worden, want die werden binnen het Ottomaanse rijk gecastreerd, dus die hebben geen nageslacht!''

Die hypocriete Turken moeten hun kop houden. De eeuwenlange Ottomaanse misdaden doen de Trans-Atlantische slavenhandel lijken op een gezellige zeilmiddag op de Loosdrechtse Plassen.
Ze zijn wel een stukje slimmer als ons geweest daaro;)
pi_174466855
Dit is een weg die je niet in moet slaan want dat mondt geheid uit op vingertje wijzen naar elkaars geschiedenis waarbij ieder land bloed aan z'n handen heeft. En het resultaat? Een eenmalige financiële impuls en daarna zijn de zwakkere landen nog steeds zwak en de sterkere landen nog steeds sterk. En de wrok blijft. Dingen als Programma Gedeeld Cultureel Erfgoed zoals eerder genoemd in dit topic lijken mij het meest constructief voor beide partijen, met name voor die zwakkere landen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_174467661
Ik denk dat het een beter idee is als DENK gewoon even goed piemeltje gaat sabbelen. Kansloze organisatie.

Nutteloos onderwerp, wat eindigt in eindeloze discussies heen en weer en geen enkele partij beter van wordt. Gewoon laten rusten en blij zijn dat er compensaties zijn geweest en we niet langer de baas zijn daar.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:02:15 #107
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_174468055
quote:
11s.gif Op maandag 16 oktober 2017 15:17 schreef Twiitch het volgende:
Eigenlijk is dat cultureel erfgoed daar toch al van ons.
Welk cultureel erfgoed ? Ehhh waaruit bestaat dat dan.

De bevolking bestaat niet alleen uit nakomelingen van slaven/negers uit Afrika hoor.

quote:
ij de zevende volkstelling in Suriname van 2004 waren de verhoudingen tussen de grootste bevolkingsgroepen als volgt:

27,4 % Hindostanen
17,7 % Creolen
14,7 % Marrons
14,6 % Javanen
12,5 % Gemengde afkomst
6,5 % Andere groepen
6,6 % Geen gegevens
Dus dat gezeur over betalen vanwege slavernij in t verleden is gewoon onzin. Aan wie ga je t geven ?

[ Bericht 1% gewijzigd door deedeetee op 17-10-2017 12:17:00 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:03:20 #108
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174468078
Even nog realiseren dat het de pvda is die ons denk heeft gebracht. Een voortvloeisel uit de policor gedachte om dit soort allochtonen ook maar bij zaak te betrekken.

Mooi man.

Wel een hele opzichtige: 'stem op ons, krijgen jullie geld'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174468144
Als ze zo gaan beginnen zou ik willen voorstellen dat ze ook Turkije eens vriendelijk verzoeken om te beginnen met het teruggeven van West-Armenië en het herstellen van het Armeens cultureel en historisch erfgoed aldaar. Bovendien zou een mooie schadevergoeding voor het uitmoorden van een halve etniciteit zou ook wel fair zijn.
pi_174468177
Staatsgevaarlijke lui deze boeven.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_174468236
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:08 schreef J.B. het volgende:
Als ze zo gaan beginnen zou ik willen voorstellen dat ze ook Turkije eens vriendelijk verzoeken om te beginnen met het teruggeven van West-Armenië en het herstellen van het Armeens cultureel en historisch erfgoed aldaar. Bovendien zou een mooie schadevergoeding voor het uitmoorden van een halve etniciteit zou ook wel fair zijn.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:26:29 #112
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174473442
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 14:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
DENK in Suriname: Nederland moet betalen

De Tweede Kamerfractie van DENK vindt dat Nederland Suriname moet compenseren voor het slavernijverleden. Dat zou kunnen door te betalen voor het herstel van cultureel erfgoed in het land, zegt bestuurslid Gladys Albitrouw. De partij vindt het onvoldoende dat Nederland spijt heeft betuigd over het slavernijverleden.

[ link | afbeelding ]

DENK is voor een vijfdaags bezoek in Suriname. Behalve bezoeken aan projecten die door Nederland gefinancierd zijn via het Twinning-project, heeft de fractie ook afspraken met het Surinaamse parlement en de Surinaamse minister van Buitenlandse Zaken. Volgens fractievoorzitter Tunahan Kuzu is het belangrijk zelf naar een land te gaan waar in de Tweede Kamer zoveel over gesproken wordt. „De band tussen Nederland en Suriname is heel bijzonder, maar ook pijnlijk en wordt veel besproken. We willen daarom met eigen ogen zien hoe het hier is.”

Kuzu benadrukt dat de trip „geen politiek karakter” heeft. Wel hoopt DENK op spoedig herstel van de diplomatieke relatie tussen Nederland en Suriname. Op dit moment heeft Nederland geen ambassadeur in Suriname, omdat de Surinaamse regering daar geen toestemming voor heeft gegeven. Een formele reden is niet bekendgemaakt, maar algemeen wordt aangenomen dat Suriname genoeg heeft van de bemoeienis van het voormalige moederland. Kuzu toont begrip voor het Surinaamse standpunt. „Wij zien de relatie tussen landen als die tussen broers. Maar voor de regering hier voelt de Nederlandse houding als een vader die zijn zoon toespreekt.”
https://www.telegraaf.nl/(...)derland-moet-betalen
Wat een gekkies zijn het toch. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174473481
Onderdeel van hun strategie. Ze proberen zo de Surinaamse stemmen ook binnen te harken. Die zullen echt geen oprechte bedoelingen hebben bij het slavernij verleden van Suriname.

Het zijn turken en een mocro. Wat denk je zelf. :')
pi_174474508
Gladys begeeft zich wat op glad ijs.
Wat een onzin allemaal
pi_174477250
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:10 schreef Abschirmdienst het volgende:
Staatsgevaarlijke lui deze boeven.
Dit ja, polariseren waar men maar kan om vervolgens glashard te verkondigen dat men voor verbinding is. Gekkies die spanningen alleen maar op wil voeren.
pi_174478447
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 14:54 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik quote even user Pollius van de FP:

''Misschien kunnen ze intern alvast bespreken hoe Turkije Europa en Rusland gaat compenseren voor de christenslavernij onder het Ottomaanse Rijk? Het gaat om meer dan 10 miljoen christenslaven, waaronder ruim 5 miljoen Russen, vele miljoenen Zuid-Europeanen, vele 10 duizenden tot 200.000 Nederlanders en dito Engelsen IJslanders, Denen, Zweden, Duitsers etc. Ook nog een paar duizend Amerikanen trouwens.

Oh ja, de afstammelingen van de miljoenen Afrikaanse slaven binnen het Ottomaanse Rijk..... Oeps, die kunnen niet gecompenseerd worden, want die werden binnen het Ottomaanse rijk gecastreerd, dus die hebben geen nageslacht!''

Die hypocriete Turken moeten hun kop houden. De eeuwenlange Ottomaanse misdaden doen de Trans-Atlantische slavenhandel lijken op een gezellige zeilmiddag op de Loosdrechtse Plassen.
serieus domste post ooit
pi_174478518
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:21 schreef Triggershot het volgende:
serieus domste post ooit
Hoezo?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:28:46 #118
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_174478664
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_174479654
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:24 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Hoezo?
Miljoenen Afrikaanse slaven binnen het Ottomaanse rijk gecastreerd, are you kidding me?

Over de (honderden) duizenden Nederlandse slaven zal ik het maar verder niet hebben

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2017 20:56:45 ]
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:57:36 #120
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174479874
DENK is steeds meer bezig met ressentiment kweken jegens de aboriginal-bevolking.

Het is een buitengewoon giftige partij.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174480292
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:53 schreef Triggershot het volgende:
Miljoenen Afrikaanse slaven binnen het Ottomaanse rijk gecastreerd, are you kidding me?

Over de (honderden) duizenden Nederlandse slaven zal ik het maar verder niet hebben
En de rest? Algemene lijn?

Je snapt het punt wel wat ze willen maken toch tav deheer Kuzu en sympathisanten?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:12:58 #122
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_174480554
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Miljoenen Afrikaanse slaven binnen het Ottomaanse rijk gecastreerd, are you kidding me?

Over de (honderden) duizenden Nederlandse slaven zal ik het maar verder niet hebben
90% overleefde deze handeling niet. Eunuchs waren bekend in het Ottomaanse rijk.
Boekje voor Sinterklaas: http://www.hurriyetdailyn(...)105388&NewsCatID=474
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_174480675
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:06 schreef Aloulu het volgende:

[..]

En de rest? Algemene lijn?

Je snapt het punt wel wat ze willen maken toch tav deheer Kuzu en sympathisanten?
Wat voor algemene lijn? Voor heel veel slaven was slavernij in het rijk kut en barbaars, voor veel anderen was het een manier om binnen het rijk te groeien tot de machtigste mensen op de Sultan na. Officieel gezien waren de Sipahi's, Janitsaren en Viziers allemaal slaven. Met astronomische cijfers strooien - Yehova weet waar ze op gebaseerd zijn - met claims dat miljoenen castraties binnen het Ottomaanse rijk gebeurde is nogal bizar.

Kuzu is een Turk, Ottomaanse rijk is Turks, prima. Naar mijn weten is Denk daar niet als Turks-orgaan? Als Erdogan dat had gedaan had ik het wel begrepen daar wel begrip voor ja.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2017 21:16:54 ]
pi_174480810
pi_174480989
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:15 schreef Triggershot het volgende:
Wat voor algemene lijn? Voor heel veel slaven was slavernij in het rijk kut en barbaars, voor veel anderen was het een manier om binnen het rijk te groeien tot de machtigste mensen op de Sultan na. Officieel gezien waren de Sipahi's, Janitsaren en Viziers allemaal slaven. Met astronomische cijfers strooien - Yehova weet waar ze op gebaseerd zijn - met claims dat miljoenen castraties binnen het Ottomaanse rijk gebeurde is nogal bizar.

Kuzu is een Turk, Ottomaanse rijk is Turks, prima. Naar mijn weten is Denk daar niet als Turks-orgaan? Als Erdogan dat had gedaan had ik het wel begrepen daar wel begrip voor ja.
Joh het gaat niet om details. Castratie of niet. Miljoen of tienduizenden. Gaat om principestandpunt dat Kuzu en zijn partij innemen maar enkel mbt NL.

Kuzu en zijn achterban spreken met twee monden. Jij snapt wat ik bedoel als ik dit zeg mbt herstelbetalingen in NL vanwege slavernij en de Turks-Ottomaanse historie mbt slavernij.

Kuzu maakt dit punt. Nederland moet betalen. Okee is goed. Dan zou ik hem op de man afvragen of hij gezien Turkije's verleden hetzelfde standpunt heeft mbt het slavernijverleden in het Ottomaanse rijk. Gewoon een simpele vraag aan de mens Kuzu, even kijken welke maatstaven hij aanhoudt op moreel vlak. Meer niet. Effe kijken hoe oprecht het een principekwestie is of per land verschilt.

Weet je welke kaart hij dan gaat uitspelen? "ik heb niets met Turkije te maken als NLse politicus". Niet als politicus. Wel als Kuzu, mens. Jij bent Turk en hebt een band met dat land en mening erover. Zo ook je achterban. Ik ben dan benieuwd hoe je in dat slavernijverleden staat en herstelbetalingen? Jij en ik weten hoe oneerlijk dit spelletje is. Die oneerlijkheid zorgt dat dit soort gasten nooit serieus worden genomen. En terecht. 100% terecht.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')