Extra perronnetje met keervoorziening a la Baarn. Tunneltje doortrekken, klaar. Zal alleen wel relatief prijzig zijn denk ik.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Passen eventuele reizigerstreinen erbij in Weert? En dan een beetje praktisch?
Werkzaamheden die lang duren maar op deze manier met minder/geen buitendienststelling gedaan kunnen wordenquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:24 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Het viel mij toevallig op dat langs 50% van het Limburgse treinennet dergelijke hekken staan.
Zijn die tijdelijk of blijven ze permanent staan?
Dan liever dit natuurlijkquote:
Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.quote:
Al die perrons kunnen 260 tot 270 meter hebben, behalve perron 1 in Olst. Dat is slechts 120 meter nuttige lengte, maar dat kun je ondervangen door 2 en 3 te gebruiken.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.
Of je zou een stel moeten aftrappen in Arnhem of Deventer...
Je kunt er zes bakken GTW kwijtquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:41 schreef James1988 het volgende:
120 meter noem ik niet echt een nuttige lengte
Dan zal het wel aftrappen worden. Lijkt me onzin om de capaciteit van die hele lijn te laten beperken door eoa kutperronnetje in fakking Olst.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.
Of je zou een stel moeten aftrappen in Arnhem of Deventer...
Weert heeft een vrij lang en breed perron. Je zou spoor 2 in twee fases kunnen verdelen (zoals bij spoor 3 al het geval is voor de Sprinter), of misschien een zakspoortje aanleggen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Extra perronnetje met keervoorziening a la Baarn. Tunneltje doortrekken, klaar. Zal alleen wel relatief prijzig zijn denk ik.
Het wordt wel integraal ICM aldus hetzelfde figuur op die ene websitequote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.
Of je zou een stel moeten aftrappen in Arnhem of Deventer...
Dat is voor graafwerkzaamheden. In het kader van het Programma vervangen treinveveiliging worden alle kabels en interlockingsystemen vervangen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:24 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Het viel mij toevallig op dat langs 50% van het Limburgse treinennet dergelijke hekken staan.
Zijn die tijdelijk of blijven ze permanent staan?
met de slechtst mogelijke overstaptijd uiteraardquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat ook kan is gewoon inkorten tot Deventer - Roosendaal, en dan tussen Deventer en Zwolle gewoon met een sprintertje gaan rijden
Wat zijn perronfases?quote:Op zondag 22 oktober 2017 10:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nou, jet enige probleem zijn de perronfases in Roosendaal, die zijn te kort voor 10 bakken. Zwolle-Deventer is netjes allemaal 270 meter.
Aha, kun (mag het danwel is er ruimte voor) je dat probleem in Roosendaal niet oplossen door op spoor 1A en 1B te gaan staan.quote:Op zondag 22 oktober 2017 11:23 schreef greavy het volgende:
een deel van het perron, bijvoorbeeld spoor 1A of alleen 1B, meestal heb je tussen die 2 delen nog wissels om naar een ander spoor te kunnen.
kan, maar ze willen er de overstap tussen Breda en Zeeland aanbieden.quote:Op zondag 22 oktober 2017 11:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, kun (mag het danwel is er ruimte voor) je dat probleem in Roosendaal niet oplossen door op spoor 1A en 1B te gaan staan.
mja, het vaste perronspoor 3a kan gewoon tien bakken hebben. Nuttige perronlengte volgens ProRail is 282 meter richting Vlissingen en 284 meter richting Bredaquote:Op zondag 22 oktober 2017 10:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nou, jet enige probleem zijn de perronfases in Roosendaal, die zijn te kort voor 10 bakken. Zwolle-Deventer is netjes allemaal 270 meter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |