abonnement Unibet Coolblue
pi_174557551


Het viel mij toevallig op dat langs 50% van het Limburgse treinennet dergelijke hekken staan.

Zijn die tijdelijk of blijven ze permanent staan?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:24:36 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174557562
De DDZ-6 verdwijnt vanaf komend jaar van de schrootlijn en gaat diensten draaien in de series Groningen/Leeuwarden - Den Haag CS en Groningen/Leeuwarden - Rotterdam CS.

De viertjes rijden ook op Leiden/Rotterdam/Den Haag CS - Utrecht en een setje in de drukste spitsstoptrein Zwolle-Utrecht
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:26:19 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174557582
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Passen eventuele reizigerstreinen erbij in Weert? En dan een beetje praktisch?
Extra perronnetje met keervoorziening a la Baarn. Tunneltje doortrekken, klaar. Zal alleen wel relatief prijzig zijn denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174557590
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:24 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]

Het viel mij toevallig op dat langs 50% van het Limburgse treinennet dergelijke hekken staan.

Zijn die tijdelijk of blijven ze permanent staan?
Werkzaamheden die lang duren maar op deze manier met minder/geen buitendienststelling gedaan kunnen worden
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:26:54 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174557593
Wat gaat er dan rijden op Zwolle - Roosendaal? VIRM?
pi_174557618
Of ICM. Veel keuze heb je niet eah
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:29:40 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174557633
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:28 schreef b2py het volgende:
Of ICM. Veel keuze heb je niet eah
Dan liever dit natuurlijk :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:30:09 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174557644
Vermoedelijk een combi tussen de twee
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:32:46 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174557695
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan liever dit natuurlijk :Y
Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.

Of je zou een stel moeten aftrappen in Arnhem of Deventer...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:37:54 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174557784
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.

Of je zou een stel moeten aftrappen in Arnhem of Deventer...
Al die perrons kunnen 260 tot 270 meter hebben, behalve perron 1 in Olst. Dat is slechts 120 meter nuttige lengte, maar dat kun je ondervangen door 2 en 3 te gebruiken.

10 bakken moet overal wel passen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:41:00 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174557848
120 meter noem ik niet echt een nuttige lengte :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:43:42 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174557907
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:41 schreef James1988 het volgende:
120 meter noem ik niet echt een nuttige lengte :P
Je kunt er zes bakken GTW kwijt :P

Zoals bijvoorbeeld spoor 8 in Leeuwarden en de sporen 3a, 4a en 6a in Groningen. Die hebben allen een nuttige perronlengte van ongeveer 115 meter :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 21 oktober 2017 @ 15:14:12 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174558446
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.

Of je zou een stel moeten aftrappen in Arnhem of Deventer...
Dan zal het wel aftrappen worden. Lijkt me onzin om de capaciteit van die hele lijn te laten beperken door eoa kutperronnetje in fakking Olst.

Wat ook kan is gewoon inkorten tot Deventer - Roosendaal, en dan tussen Deventer en Zwolle gewoon met een sprintertje gaan rijden }>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 15:26:40 #189
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174558615
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Extra perronnetje met keervoorziening a la Baarn. Tunneltje doortrekken, klaar. Zal alleen wel relatief prijzig zijn denk ik.
Weert heeft een vrij lang en breed perron. Je zou spoor 2 in twee fases kunnen verdelen (zoals bij spoor 3 al het geval is voor de Sprinter), of misschien een zakspoortje aanleggen.
pi_174558827
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.

Of je zou een stel moeten aftrappen in Arnhem of Deventer...
Het wordt wel integraal ICM aldus hetzelfde figuur op die ene website
  zondag 22 oktober 2017 @ 10:19:32 #191
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174572220
Nou, jet enige probleem zijn de perronfases in Roosendaal, die zijn te kort voor 10 bakken. Zwolle-Deventer is netjes allemaal 270 meter.
  zondag 22 oktober 2017 @ 10:21:01 #192
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174572233
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:24 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]

Het viel mij toevallig op dat langs 50% van het Limburgse treinennet dergelijke hekken staan.

Zijn die tijdelijk of blijven ze permanent staan?
Dat is voor graafwerkzaamheden. In het kader van het Programma vervangen treinveveiliging worden alle kabels en interlockingsystemen vervangen.
pi_174572354
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:

Wat ook kan is gewoon inkorten tot Deventer - Roosendaal, en dan tussen Deventer en Zwolle gewoon met een sprintertje gaan rijden }>
met de slechtst mogelijke overstaptijd uiteraard
  Moderator zondag 22 oktober 2017 @ 10:52:50 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174572775
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 10:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nou, jet enige probleem zijn de perronfases in Roosendaal, die zijn te kort voor 10 bakken. Zwolle-Deventer is netjes allemaal 270 meter.
Wat zijn perronfases?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 22 oktober 2017 @ 11:23:58 #195
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_174573304
een deel van het perron, bijvoorbeeld spoor 1A of alleen 1B, meestal heb je tussen die 2 delen nog wissels om naar een ander spoor te kunnen.
  Moderator zondag 22 oktober 2017 @ 11:37:29 #196
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174573563
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 11:23 schreef greavy het volgende:
een deel van het perron, bijvoorbeeld spoor 1A of alleen 1B, meestal heb je tussen die 2 delen nog wissels om naar een ander spoor te kunnen.
Aha, kun (mag het danwel is er ruimte voor) je dat probleem in Roosendaal niet oplossen door op spoor 1A en 1B te gaan staan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 oktober 2017 @ 11:42:37 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174573663
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 11:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aha, kun (mag het danwel is er ruimte voor) je dat probleem in Roosendaal niet oplossen door op spoor 1A en 1B te gaan staan.
kan, maar ze willen er de overstap tussen Breda en Zeeland aanbieden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 oktober 2017 @ 11:50:07 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174573790
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 10:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nou, jet enige probleem zijn de perronfases in Roosendaal, die zijn te kort voor 10 bakken. Zwolle-Deventer is netjes allemaal 270 meter.
mja, het vaste perronspoor 3a kan gewoon tien bakken hebben. Nuttige perronlengte volgens ProRail is 282 meter richting Vlissingen en 284 meter richting Breda
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174576624
Iemand enig idee wanneer de nieuwe dienstregeling wordt ingevoerd in de boekingswebsite van de Tsjechische spoorwegen? Ik wil graag van Praag naar België begin januari maar dat kan ik nog niet boeken :'(
  zondag 22 oktober 2017 @ 14:32:42 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_174577052
Welke datum reis je?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')