abonnement Unibet Coolblue
pi_174485323
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:39 schreef handkant het volgende:
hoe doe je boodschappen voor 30 euro in de week? als iedereen dit kan zou ik wel is een bonnetje willen zien:P ik probeer er ook op te letten maar onder de 40 lijkt me onmogelijk als je ook vlees wil eten.
Er zijn genoeg topics over dit onderwerp, maar de samenvatting is : goedkope gerechten met bulkingredienten (bonen, rijst, aardappels, pasta), veel invriezen, en goedkoop brood en vlees. Op zich kost een slavink maar 70 cent. Oja, en weinig drinken en tussendoortjes.
Somebody that I used to know
pi_174495928
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:39 schreef handkant het volgende:
hoe doe je boodschappen voor 30 euro in de week? als iedereen dit kan zou ik wel is een bonnetje willen zien:P ik probeer er ook op te letten maar onder de 40 lijkt me onmogelijk als je ook vlees wil eten.
Als je zelf kookt en het liefst ook wat grotere hoeveelheden (invriezen) lukt het wel.

Het houdt niet over een vkees zou ik niet te veel gebruiken, alleen voor de smaak.

Dus zorg voor eieren, groenten van de markt uit het seizoen.

In principe is helemaal zelf koken het goedkoopste. En een kilo aardappelen, pond wortels, pond ui , een klont boter, peper zout en een half pond gehakt eet je twee dagen hutspot met een gehaktbal. Prima.

Maar je kunt prima 3 eieren bakken en als avondeten op brood doen. Omelet maak je met restjes groenten van ervoor,ook prima.
Whatever...
pi_174506623
Goede TT trouwens.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_174532386
Ik bestel hoe raar het ook klinkt nooit online mijn boodschappen. Ik ga liever gewoon zelf naar een winkel om te zien wat ik wil kopen. En dan is het ook gewoon alles wat mij lekker lijkt of denk ik nodig te hebben, hup in de kar/grote tas en meenemen. Soms pak ik de auto en anders zo een bakfiets die als boodschappenwagen gebruik.( ja, ik heb geen kinderen maar wel o.a. een bakfiets - 4 kanten bak en geen gestrekte - voor boodschappen)

Vervolgens vul ik weer alle kasten/koelkasten/vries... zodat alles weer lekker vol is en eet ik weer vervolgens buiten de deur. Ja, alle drank en eten is meer als backup als ik laat in de avond trek heb en niet buiten de deur wil gaan. Tja en dan gebeurd het ook vaak dat ik het niet nodig heb,omdat ik amper tot niet thuis ben/eet, dat e.e.a. dan weleens dik over datum is en ik dus alle boodschappen weer kan weggooien. Van vlees tot groenten tot melk tot vleeswaren en zelfs brood. Dan hebben we het over zo +/- ¤ 300-400 aan etenswaren wat ik wegmieter elke maand. Maar hey! Boeit mij dat nou. Koop ik later wel weer nieuw spul.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2017 08:46:42 ]
pi_174532423
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 08:45 schreef Iwanius het volgende:
Ik bestel hoe raar het ook klinkt nooit online mijn boodschappen. Ik ga liever gewoon zelf naar een winkel om te zien wat ik wil kopen. En dan is het ook gewoon alles wat mij lekker lijkt of denk ik nodig te hebben, hup in de kar/grote tas en meenemen. Soms pak ik de auto en anders zo een bakfiets die als boodschappenwagen gebruik.( ja, ik heb geen kinderen maar wel o.a. een bakfiets - 4 kanten bak en geen gestrekte - voor boodschappen)

Vervolgens vul ik weer alle kasten/koelkasten/vries... zodat alles weer lekker vol is en eet ik weer vervolgens buiten de deur. Ja, alle drank en eten is meer als backup als ik laat in de avond trek heb en niet buiten de deur wil gaan. Tja en dan gebeurd het ook vaak dat ik het niet nodig heb,omdat ik amper tot niet thuis ben/eet, dat e.e.a. dan weleens dik over datum is en ik dus alle boodschappen weer kan weggooien. Van vlees tot groenten tot melk tot vleeswaren en zelfs brood. Dan hebben we het over zo +/- ¤ 300-400 aan etenswaren wat ik wegmieter elke maand. Maar hey! Boeit mij dat nou. Koop ik later wel weer nieuw spul.
Maar dat is toch eigenlijk zonde van al dat eten? Ik herken het overigens wel.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:52:58 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174532449
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 08:45 schreef Iwanius het volgende:
Ik bestel hoe raar het ook klinkt nooit online mijn boodschappen. Ik ga liever gewoon zelf naar een winkel om te zien wat ik wil kopen. En dan is het ook gewoon alles wat mij lekker lijkt of denk ik nodig te hebben, hup in de kar/grote tas en meenemen. Soms pak ik de auto en anders zo een bakfiets die als boodschappenwagen gebruik.( ja, ik heb geen kinderen maar wel o.a. een bakfiets - 4 kanten bak en geen gestrekte - voor boodschappen)

Vervolgens vul ik weer alle kasten/koelkasten/vries... zodat alles weer lekker vol is en eet ik weer vervolgens buiten de deur. Ja, alle drank en eten is meer als backup als ik laat in de avond trek heb en niet buiten de deur wil gaan. Tja en dan gebeurd het ook vaak dat ik het niet nodig heb,omdat ik amper tot niet thuis ben/eet, dat e.e.a. dan weleens dik over datum is en ik dus alle boodschappen weer kan weggooien. Van vlees tot groenten tot melk tot vleeswaren en zelfs brood. Dan hebben we het over zo +/- ¤ 300-400 aan etenswaren wat ik wegmieter elke maand. Maar hey! Boeit mij dat nou. Koop ik later wel weer nieuw spul.
Fantastische bijdrage, Iwanius, voor iemand die aangeeft van 30 euro in de week te moeten leven. Inderdaad: wat boeit jou dat nou.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:57:29 #33
64781 bonke
pipo koeie
pi_174532482
door een hele week stampotten te eten haal je die 30 euro wel :)
enige wat je nodig hebt zijn de aardappelen, wortelen, uien, boerenkolen, zuurkool, melk, boter, vlees zoals gehakt, worst en spekkies,zout, nootmuskaat en andere kruiden :)
pies on joe toe
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:11:38 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174532596
Voorbeeld boodschappenlijstje voor TS

Bij de Lidl kom je met 30 euro een heel eind

Menu:
hutspot
pasta
pannenkoeken met spek
chili

Fijnvolkoren brood

Zak uien
Kilo winterpeen
Zak aardappelen
Paprika's
Zak appels

Pakje roomboter
Pakje smeerboter
Melk
Zakje geraspte kaas
Doosje eieren

Kaas
Hagelslag
Schenkstroop

Tomatenblokjes in blik
Zak pasta
Blik of pot bonen

Pak meel

Gehakt, min. 500 gr.
Ontbijtspek

Peper, zout, chilipoeder, oregano

Koffie
Koffiefilters
Theezakjes
The love you take is equal to the love you make.
  Spellchecker vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:15:08 #35
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174532622
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 08:45 schreef Iwanius het volgende:
Ik bestel hoe raar het ook klinkt nooit online mijn boodschappen. Ik ga liever gewoon zelf naar een winkel om te zien wat ik wil kopen. En dan is het ook gewoon alles wat mij lekker lijkt of denk ik nodig te hebben, hup in de kar/grote tas en meenemen. Soms pak ik de auto en anders zo een bakfiets die als boodschappenwagen gebruik.( ja, ik heb geen kinderen maar wel o.a. een bakfiets - 4 kanten bak en geen gestrekte - voor boodschappen)

Vervolgens vul ik weer alle kasten/koelkasten/vries... zodat alles weer lekker vol is en eet ik weer vervolgens buiten de deur. Ja, alle drank en eten is meer als backup als ik laat in de avond trek heb en niet buiten de deur wil gaan. Tja en dan gebeurd het ook vaak dat ik het niet nodig heb,omdat ik amper tot niet thuis ben/eet, dat e.e.a. dan weleens dik over datum is en ik dus alle boodschappen weer kan weggooien. Van vlees tot groenten tot melk tot vleeswaren en zelfs brood. Dan hebben we het over zo +/- ¤ 300-400 aan etenswaren wat ik wegmieter elke maand. Maar hey! Boeit mij dat nou. Koop ik later wel weer nieuw spul.
Ga een keer boodschappen doen met/voor TS ;). Kan hij een paar weken door.
pi_174535675
Tegenwoordig staan alle aanbiedingen van supermarkten ook online. En bijvoorbeeld op de website van de Albert Heijn kan je de prijs (en vaak bereidingswijzen/ingrediėnten) van alle producten bekijken. Niet de goedkoopste supermarkt, maar dan kan je iig van te voren thuis alvast kijken hoe het ongeveer zit met prijzen, voor het geval je echt totaal geen idee hebt wat alles kost.
TEAM BAKSTEEN
pi_174538533
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 21:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik had vandaag: woknoodles en woksaus van conimex. Chinese groenten enhalf om gehakt erbij. ik was 8 euro kwijt en als je alleen bent kan daar zeker wel 2 dagen van eten, als het niet meer is. Macaroni, idem. Een pannetje macaroni met smac/gehakt, wat saus en italiaanse groenten, het kost weinig en is zo gemaakt. Stamppot, kan je ook makkelijk voor 2 dagen maken. Sterker nog, die stamppotmeuk is de tweede dag vaak nog lekkerder.

Dus: eten maken voor 2 dagen. Drinken hoeft niet duur te zijn. Koop bijvoorbeeld een fles low budget siroop, doe je eeuwen mee.
voor twee dagen koken is wel een goede tip, maar met je boodschappen van ¤8 voor 2 keer zit je dus aan ¤4 per dag alleen aan avondeten en dat is met ¤28 al bijna het hele weekbudget van ¤30, dus dat gaat hem niet lukken. Er was hier op Fok! een goede topicreeks, iets van Knierten en krenten, daar stonden echte budgetrecepten in, misschien kan iemand dat terugvinden.

Het is een uitdaging om te leren koken en boodschappen te doen zonder basisvoorraad en dan met een beperkt budget. Op zich is het prima te doen met die ¤30 per week als je straks een beetje ervaring hebt met koken en creatief met je ingrediėnten en aanbiedingen omgaat. Daarnaast niet elke dag vlees, weinig snoep, frisdrank, koffie en alcohol. Kruiden etc bij een toko inslaan. En natuurlijk een diepvries.

Kun je eenmalig een bedrag van zeg ¤100 vrijmaken, bovenop je weekbudget? Dan kun je dan investeren in een tweedehands diepvries, staafmixer en evt ander extra keukengerei en de rest in een keukenvoorraad aan diepvriesbakjes, diepvrieszakjes, olie, kruiden enzo.
pi_174539212
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 14:12 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

voor twee dagen koken is wel een goede tip, maar met je boodschappen van ¤8 voor 2 keer zit je dus aan ¤4 per dag alleen aan avondeten en dat is met ¤28 al bijna het hele weekbudget van ¤30, dus dat gaat hem niet lukken. Er was hier op Fok! een goede topicreeks, iets van Knierten en krenten, daar stonden echte budgetrecepten in, misschien kan iemand dat terugvinden.

Het is een uitdaging om te leren koken en boodschappen te doen zonder basisvoorraad en dan met een beperkt budget. Op zich is het prima te doen met die ¤30 per week als je straks een beetje ervaring hebt met koken en creatief met je ingrediėnten en aanbiedingen omgaat. Daarnaast niet elke dag vlees, weinig snoep, frisdrank, koffie en alcohol. Kruiden etc bij een toko inslaan. En natuurlijk een diepvries.

Kun je eenmalig een bedrag van zeg ¤100 vrijmaken, bovenop je weekbudget? Dan kun je dan investeren in een tweedehands diepvries, staafmixer en evt ander extra keukengerei en de rest in een keukenvoorraad aan diepvriesbakjes, diepvrieszakjes, olie, kruiden enzo.
Prima te doen als in je gaat niet dood van de honger misschien, maar het is wel extreem karig.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_174540709
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 14:12 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

voor twee dagen koken is wel een goede tip, maar met je boodschappen van ¤8 voor 2 keer zit je dus aan ¤4 per dag alleen aan avondeten en dat is met ¤28 al bijna het hele weekbudget van ¤30, dus dat gaat hem niet lukken. Er was hier op Fok! een goede topicreeks, iets van Knierten en krenten, daar stonden echte budgetrecepten in, misschien kan iemand dat terugvinden.

Het is een uitdaging om te leren koken en boodschappen te doen zonder basisvoorraad en dan met een beperkt budget. Op zich is het prima te doen met die ¤30 per week als je straks een beetje ervaring hebt met koken en creatief met je ingrediėnten en aanbiedingen omgaat. Daarnaast niet elke dag vlees, weinig snoep, frisdrank, koffie en alcohol. Kruiden etc bij een toko inslaan. En natuurlijk een diepvries.

Kun je eenmalig een bedrag van zeg ¤100 vrijmaken, bovenop je weekbudget? Dan kun je dan investeren in een tweedehands diepvries, staafmixer en evt ander extra keukengerei en de rest in een keukenvoorraad aan diepvriesbakjes, diepvrieszakjes, olie, kruiden enzo.
CUL / Het grote Knierten-en-Krenten-Culi-Topic! (2) ^O^

*jammer dat veel linkjes het niet meer doen
TEAM BAKSTEEN
pi_174540767
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 16:06 schreef TillyB het volgende:

[..]

CUL / Het grote Knierten-en-Krenten-Culi-Topic! (2) ^O^

*jammer dat veel linkjes het niet meer doen
ja die, dat was echt tof, tnx
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:10:26 #41
194233 Friday12
Originele kloon
pi_174540810
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:31 schreef Postbus100 het volgende:
Sowieso een basisvoorraad aan spullen kopen:
- zout, peper
- een paar andere kruiden/specerijen, afhankelijk van welke internationale keuken je voorkeur heeft: kerriepoeder, paprikapoeder, kaneel (in mijn keuken onmisbaar), nootmuskaat, komijnpoeder, oregano, chilipoeder, ...
- (olijf)olie of roomboter
- uien
- knoflook
- tomatenpuree en/of tomatenpassata
- sambal
- pasta
- rijst
- ketjap
- melk/room
- bloem
Komijnpoeder op je vlees(varkens en evt kip) :9~

edit: https://www.jamieoliver.c(...)k-easy-food-recipes/

Hier zitten ook wel lekkere dingen tussen :9

[ Bericht 14% gewijzigd door Friday12 op 20-10-2017 16:18:23 ]
pi_174541109
Waar is TS? }:|
Somebody that I used to know
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:25:46 #43
194233 Friday12
Originele kloon
pi_174541131
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 16:24 schreef Postbus100 het volgende:
Waar is TS? }:|
Doodgegaan omdat hij niet kon koken en dus niets te eten had? :D
pi_174541276
Of de lifestyle van Iwanius overgenomen en LIVING THE GODDAMN LIFE :7 tot de deurwaarders aankloppen
TEAM BAKSTEEN
  Spellchecker vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:35:08 #45
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174541322
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 16:06 schreef TillyB het volgende:

[..]

CUL / Het grote Knierten-en-Krenten-Culi-Topic! (2) ^O^

*jammer dat veel linkjes het niet meer doen
:o die ga ik nogeens bekijken! Top.
pi_174542888
Als vullend tussendoortje kan je ook havermoutpap maken. Of maak een grote pan rijstepap, dat kan je nog invriezen ook, in kleine porties.
TEAM BAKSTEEN
pi_174543047
Maak een grote pan bolognese-achtige gehakt/tomatensaus. Die kan je dan invriezen in kleine porties en/of verdelen over meerdere dagen. De ene dag met pasta, de andere dag met rijst en wat gewokte groenten, de volgende dag wraps rollen en in de oven met wat kaas. Kan ook op een tosti. Mengen met rijst en gevulde paprika's maken. Bij taco's met een lekkere salade. Sloppy Joe's. Bladerdeeghapjes/empanada's. Door de quiche. :s)
TEAM BAKSTEEN
pi_174551570
Ts geeft aan niet te veel vlees te willen eten, wat met zijn budget ook best handig lijkt.
Vervolgens is bijna elk voorgestelde gerecht met vlees.
30 euro per week voor gezond avondeten is trouwens nog goed te doen. Voor de volledige boodschappen wordt het wel enorm schipperen.

Enkele dingen die goedkoop zijn om te maken zijn;
Pannenkoeken,
stamppotten,
mie/rijst met wokgroente en ketjap,
Gekookte/gebakken/gepofte aardappelen met groente.(oven/grill /stomen enz.)

Verder zal je er niet aan ontkomen regelmatig diepvries groentje, en groente uit blik te eten om binnen het budget te blijven. En om voor minimaal 2 dagen te koken.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 06:59:44 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174552624
Niet te veel vlees is niet hetzelfde als geen vlees.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 07:48:27 #50
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_174552703
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 06:59 schreef Lienekien het volgende:
Niet te veel vlees is niet hetzelfde als geen vlees.
En er bestaat ook nog zoiets als goedkoop vlees, kippenlevertjes bijvoorbeeld. Of varkenslever (koop ik altijd in Duitsland voor minder dan 3 euro de kilo).

Kippenlevertjes goed schoonmaken en alles waar je niet makkelijk doorheen snijd weggooien.
Bestrooi ze met bloem.
Bak wat wok groenten en evt. champignons tot ze beetgaar zijn en maak het lekker pittig met ketjap en cayennepeper of sambal.
Schep het groenten mengsel op een bord en zet de pan weer op het vuur, bak de levertjes op hoog vuur kort en hevig voor een paar minuten, niet te lang anders worden ze taai, meng er je favoriete ketjap doorheen en je krijgt meteen een dikke saus.
Groenten en levertjes apart op je bord met basmati rijst dat is echt smullen.

En kippenlevertjes kosten bijna niks.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')