abonnement Unibet Coolblue
pi_174470236
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:58 schreef Hathor het volgende:
Van Putten, een echte rebelname. :')
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174470427
Snap niet dat zo iemand zoiets zegt, je krijgt hulp en je gaat daarna met de dood bedreigen? Hoe debiel kun je zijn?
pi_174470465
Ik dacht gelijk moslim gerelateerd...
pi_174470495
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:56 schreef Apekoek het volgende:
Snap niet dat zo iemand zoiets zegt, je krijgt hulp en je gaat daarna met de dood bedreigen? Hoe debiel kun je zijn?
Daarom neemt niemand het ook serieus.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:13:04 #80
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174472130
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:08 schreef MichaelScott het volgende:

Toen was het nog onbewoond, voor wie zijn we volgens jou verantwoordelijk?
Misschien voor de nakomelingen van de slaven die wij daarnaartoe hebben gebracht om voor ons op de plantages te werken?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174472168
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Misschien voor de nakomelingen van de slaven die wij daarnaartoe hebben gebracht om voor ons op de plantages te werken?
Dan moet je eerlijk zijn en toegeven dat ook Afrikanen meewerkten aan dit verhaal. Het is walchelijk. Het bestaat nog steeds.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:19:03 #82
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_174472230
Wat er niet wordt vermeld is of er wel militairen gestuurd worden en de reden.
pi_174472263
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:19 schreef Manke het volgende:
Wat er niet wordt vermeld is of er wel militairen gestuurd worden en de reden.
Op st. Maarten was men wel.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:49:24 #84
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174472763
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:15 schreef Jaroon het volgende:

Dan moet je eerlijk zijn en toegeven dat ook Afrikanen meewerkten aan dit verhaal. Het is walchelijk. Het bestaat nog steeds.
Wat is er niet eerlijk aan mijn reactie? Ik reageer alleen maar op de reactie van MichaelScott, die meldt dat het eiland onbewoond was toen wij ons daar vestigden, maar even vergeet dat wij de lokale bevolking daarnaartoe hebben gebracht. Of wij daar verder verantwoordelijk voor zijn is een andere discussie. Het is wel een feit dat wij vroeger veel geld hebben verdiend aan St Eustatius.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:49:58 #85
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_174472775
quote:
14s.gif Op maandag 16 oktober 2017 14:00 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Wie echt eens wil weten hoe rijk Nederland was, leze Bartje (ik bid niet voor bruine bonen)!
Krieg ie ok nog mit de klabatse veur zien kont?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_174472782
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wat is er niet eerlijk aan mijn reactie? Ik reageer alleen maar op de reactie van MichaelScott, die meldt dat het eiland onbewoond was toen wij ons daar vestigden, maar even vergeet dat wij de lokale bevolking daarnaartoe hebben gebracht. Of wij daar verder verantwoordelijk voor zijn is een andere discussie. Het is wel een feit dat wij vroeger veel geld hebben verdiend aan St Eustatius.
Wat verdienden wij daaraan?
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:53:14 #87
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174472838
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat verdienden wij daaraan?
Genoeg. :)

"Sint Eustatius werd het meest winstgevende bezit van de West-Indische Compagnie (WIC) en een belangrijke doorvoerhaven van onder andere afrikaanse slaven. Op het eiland werden plantages van suikerriet, tabak en indigo aangelegd die met slavenarbeid werden bewerkt. Oranjestad was ook een vrijhaven en stapelhaven. In de 18de eeuw werd het eiland wel de Gouden Rots genoemd. De hele benedenstad aan de Oranjebaai was volgebouwd met pakhuizen waar de meest luxe goederen lagen opgeslagen. In 1779 legden meer dan 3000 schepen uit Europa, Amerika en Afrika aan op de rede van Oranjestad, evenveel als Amsterdam. Soms arriveerden er meer dan 20 schepen op een dag. Op de rede konden 200 schepen tegelijkertijd liggen."

"De Geoctroyeerde West-Indische Compagnie of West-Indische Compagnie, meestal afgekort tot WIC, was een bedrijf of "multinational" met een corporatieve structuur, zonder dat de leden afzonderlijk aansprakelijk waren voor de beslissingen van het bestuur. In de 17e en 18e eeuw bezat de WIC het staatsmonopolie op de handel en scheepvaart op West-Afrika ten zuiden van de Kreeftskeerkring, op Amerika, alsmede op alle eilanden tussen Newfoundland en Straat Magellaan. Het handelsgebied lag tussen twee meridianen: als westgrens de meridiaan door de oostpunt van Nieuw-Guinea en als oostgrens de meridiaan van Kaap de Goede Hoop. Het meest belangrijk was de handel op West-Afrika, de Caraïben en Noord- en Zuid-Amerika. De achterliggende doelstelling en strategie waren de positie van Spanje en Portugal aan te tasten in Afrika en Zuid-Amerika. De WIC kreeg van de Staten-Generaal der Nederlanden de opdracht tijden de Tachtigjarige Oorlog om de oorlog met Spanje uit te breiden naar zee, zodat de aandacht van Spanje werd afgeleid van de Republiek."
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174472880
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Genoeg. :)

"Sint Eustatius werd het meest winstgevende bezit van de West-Indische Compagnie (WIC) en een belangrijke doorvoerhaven van onder andere afrikaanse slaven. Op het eiland werden plantages van suikerriet, tabak en indigo aangelegd die met slavenarbeid werden bewerkt. Oranjestad was ook een vrijhaven en stapelhaven. In de 18de eeuw werd het eiland wel de Gouden Rots genoemd. De hele benedenstad aan de Oranjebaai was volgebouwd met pakhuizen waar de meest luxe goederen lagen opgeslagen. In 1779 legden meer dan 3000 schepen uit Europa, Amerika en Afrika aan op de rede van Oranjestad, evenveel als Amsterdam. Soms arriveerden er meer dan 20 schepen op een dag. Op de rede konden 200 schepen tegelijkertijd liggen."

"De Geoctroyeerde West-Indische Compagnie of West-Indische Compagnie, meestal afgekort tot WIC, was een bedrijf of "multinational" met een corporatieve structuur, zonder dat de leden afzonderlijk aansprakelijk waren voor de beslissingen van het bestuur. In de 17e en 18e eeuw bezat de WIC het staatsmonopolie op de handel en scheepvaart op West-Afrika ten zuiden van de Kreeftskeerkring, op Amerika, alsmede op alle eilanden tussen Newfoundland en Straat Magellaan. Het handelsgebied lag tussen twee meridianen: als westgrens de meridiaan door de oostpunt van Nieuw-Guinea en als oostgrens de meridiaan van Kaap de Goede Hoop. Het meest belangrijk was de handel op West-Afrika, de Caraïben en Noord- en Zuid-Amerika. De achterliggende doelstelling en strategie waren de positie van Spanje en Portugal aan te tasten in Afrika en Zuid-Amerika. De WIC kreeg van de Staten-Generaal der Nederlanden de opdracht tijden de Tachtigjarige Oorlog om de oorlog met Spanje uit te breiden naar zee, zodat de aandacht van Spanje werd afgeleid van de Republiek."
Dat is geheel nieuw voor mij.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:03:52 #89
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174473019
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:55 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is geheel nieuw voor mij.
Ik ben niet iemand die per se vindt dat wij plichten hebben, omdat onze voorouderen in slaven hebben gehandeld of vanwege het succes van de VOC en de WIC. Maar sommigen hier maken opmerkingen dat we onze handen moeten aftrekken van St. Eustatius vanwege de uitspraken van 1 mongool daar op het eiland. Dat vind ik echt kolder. Wij zitten daar al een slordige 400 jaar en het is gewoon een onderdeel van ons Koninkrijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174473043
Het is geen wit persoon dus het zou racistisch zijn om een aangifte tegen hem te doen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_174473045
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik ben niet iemand die per se vindt dat wij plichten hebben, omdat onze voorouderen in slaven hebben gehandeld of vanwege het succes van de VOC en de WIC. Maar sommigen hier maken opmerkingen dat we onze handen moeten aftrekken van St. Eustatius vanwege de uitspraken van 1 mongool daar op het eiland. Dat vind ik echt kolder. Wij zitten daar al een slordige 400 jaar en het is gewoon een onderdeel van ons Koninkrijk.
Dat zijn we eens met elkaar. Over die man. Maar kom jij daar vandaan?
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:12:57 #92
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174473202
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:05 schreef Jaroon het volgende:

Dat zijn we eens met elkaar. Over die man. Maar kom jij daar vandaan?
Nope. Gewoon uit de Hollandse klei. Ik kwam alleen even lezen waar dit over ging en zag wat ongenuanceerde opmerkingen waar ik wat nuance in wilde aanbrengen. Daarnaast ben ik wel op de bovenwindse eilanden geweest en het gros van de bevolking is pro-Nederland.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174473479
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 18:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Laat ze stemmen of ze onafhankelijk willen zijn. Willen ze onafhankelijk zijn dan ook laten gaan, maar ook geen hulp dan. Wat deze ene kwast zegt boeit me niet zoveel, behalve dan dat er opgeroepen wordt tot geweld en dat not done is (aangepakt dient te worden).

Dus, bevolking informeren wat onafhankelijk zijn zal betekenen, duidelijk zijn dat ze dan ook echt op eigen voeten moeten staan. Dan zelf laten kiezen.
Dan gebruik je politie geweld tegen de bevolking
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:54:19 #94
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_174474909
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik ben niet iemand die per se vindt dat wij plichten hebben, omdat onze voorouderen in slaven hebben gehandeld of vanwege het succes van de VOC en de WIC. Maar sommigen hier maken opmerkingen dat we onze handen moeten aftrekken van St. Eustatius vanwege de uitspraken van 1 mongool daar op het eiland. Dat vind ik echt kolder. Wij zitten daar al een slordige 400 jaar en het is gewoon een onderdeel van ons Koninkrijk.
Dat waren Indonesië en Suriname ook. Geen reden om ze niet onafhankelijk te laten worden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_174474924
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:56 schreef Apekoek het volgende:
Snap niet dat zo iemand zoiets zegt, je krijgt hulp en je gaat daarna met de dood bedreigen? Hoe debiel kun je zijn?
populisten heb je overal, je begrijpt dat hollanders bashen in de ex kolonieen doodnormaal is? ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174474930
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:54 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Dat waren Indonesië en Suriname ook. Geen reden om ze niet onafhankelijk te laten worden.
sommige eilanden willen helemaal niet onafhankelijk worden
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:59:37 #97
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174474993
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:54 schreef MichaelScott het volgende:

Dat waren Indonesië en Suriname ook. Geen reden om ze niet onafhankelijk te laten worden.
Zij wilden onafhankelijk worden, St. Eustatius niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174475368
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zij wilden onafhankelijk worden, St. Eustatius niet.
Dan liever St. Maarten. Of je doet het zelfstandig of niet.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:54:07 #99
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_174477840
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

sommige eilanden willen helemaal niet onafhankelijk worden
Geen van de eilanden wil onafhankelijk worden. Nederland had ze geen strobreed in de weg gelegd.
pi_174479689
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

populisten heb je overal, je begrijpt dat hollanders bashen in de ex kolonieen doodnormaal is? ;)
Als Nederland overspoeld wordt met rampen en we krijgen hulp van waar dan ook dan gaat Geert Wilders ze vast niet met de dood bedreigen....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')