abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 januari 2018 @ 23:03:41 #251
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_176378206
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:50 schreef pvdplanet het volgende:
Morgen een flink stuk rijden om wellicht onze 3e zescilinder BMW aan te schaffen (in plaats van de MX-5)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat een fantastisch ontwerp O+
Deze auto doet me altijd denken aan Patrick _O_
Al had hij wel een ///M :9~

pindazakje
pi_176379347
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 23:03 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Deze auto doet me altijd denken aan Patrick _O_
Al had hij wel een ///M :9~

Haha wat een flapdrol. Het viel me overigens wel mee, vooral hard op de snelweg rijden (kan iedereen). Die ‘drift’ laat al zien dat ‘ie minder goed kan rijden dan dat ‘ie denkt.

Maar inderdaad heeft ‘ie wel smaak. Dikke M coupé. Hoop voor ‘m dat ‘ie ‘m nog heeft want die is geld waard, al gok ik dat ‘ie in puin is gereden 😂

Mooie ‘simulator’ ook, gewoon een filmpje wat harder doorspoelt als je meer gas geeft lijkt wel haha 😄
pi_176382791
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:50 schreef pvdplanet het volgende:
De Z3 was fantastisch rauw en liefde op het eerste gezicht, maar de staat van deze Z4 was dusdanig goed dat het verstand gewonnen heeft van de emotie! Perfect uitgeruste auto, retestrak sturend en wel dagelijks te gebruiken. Werkelijk net zo mooi als op de foto's! *O*

http://gijsjansenauto.com/z4lci/

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wauw die Z4 lijkt wel nieuw! Erg mooi zeg. Zou de 4 net zo iconisch worden als de Z3 coupe? Die Z3 stijgen enorm in waarde.
Nee.
pi_176385466
Er stond een perfecte zwarte Z3 cabrio met slechts 40000km op de teller. Zonde om daar mee te rijden.

Vraagprijs 19995 dacht ik.

De Z4 cabrio verliest weinig waarde mits minder dan 100000 km
pi_176385684
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:43 schreef pvdplanet het volgende:
Er stond een perfecte zwarte Z3 cabrio met slechts 40000km op de teller. Zonde om daar mee te rijden.

Vraagprijs 19995 dacht ik.

De Z4 cabrio verliest weinig waarde mits minder dan 100000 km
Lastig vind ik dat. Je wilt inderdaad een mooie auto maar je weet als je met zo een kmstand (die 40k bijv.) gaat rijden hij heel snel in waarde daalt. Je betaalt op dat moment voor die lage kmstand. Had dat ook beetje met mijn 540i, die had 216k gereden wat voor zo een oude auto en fijne uitvoering al redelijk laag is (niet heel laag nee, maar je komt ze vaker boven de 300.000km tegen). Maar gebruik 'm gewoon als daily en inmiddels heeft 'ie 260.000km, toch alweer een sloot meer.
pi_176385815
Voor ons zijn auto's meer als een vervoermiddel en blijven ze lang in bezit. De herverkoopwaarde is dan niet zo belangrijk. Maar mocht het toch zo ver komen dan is het geen waardeloos ding.

Ik heb de MX-5 voor een prikkie weggedaan (6 jaar in bezit) in de wetenschap dat het een bekende is met een garage die goed voor de auto zal zorgen. Hij heeft ook een E30 316i uit 1990 trouwens... :)
pi_176385858
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:59 schreef pvdplanet het volgende:
Voor ons zijn auto's meer als een vervoermiddel en blijven ze lang in bezit. De herverkoopwaarde is dan niet zo belangrijk. Maar mocht het toch zo ver komen dan is het geen waardeloos ding.

Ik heb de MX-5 voor een prikkie weggedaan (6 jaar in bezit) in de wetenschap dat het een bekende is met een garage die goed voor de auto zal zorgen. Hij heeft ook een E30 316i uit 1990 trouwens... :)
Ja zoooo snel gaat het ook weer niet. Zeker als je 'm voor erbij hebt. In ieder geval een mooie wagen! Heerlijke 6-pitter er in, wat wil je nog meer? :D
pi_176386357
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Lastig vind ik dat. Je wilt inderdaad een mooie auto maar je weet als je met zo een kmstand (die 40k bijv.) gaat rijden hij heel snel in waarde daalt. Je betaalt op dat moment voor die lage kmstand. Had dat ook beetje met mijn 540i, die had 216k gereden wat voor zo een oude auto en fijne uitvoering al redelijk laag is (niet heel laag nee, maar je komt ze vaker boven de 300.000km tegen). Maar gebruik 'm gewoon als daily en inmiddels heeft 'ie 260.000km, toch alweer een sloot meer.
Ik gebruik het vaak op de andere manier, ik snap ook nooit zo goed die zorgen bij hoge km stand. een 20 jaar oude wagen met 40k op de teller krijgt ook kwaaltjes door het stilstaan.

2 jaar geleden nog een F11 gekocht met 2,5 ton op de teller voor een belachelijk laag bedrag (iets van 13K) Inmiddels 300K erop, en ik zou hem ondertussen zeker voor 12K kwijt kunnen en geen enkel probleem gehad. Dat is slechts 500 euro afschrijving per jaar :o
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_176386452
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:27 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Ik gebruik het vaak op de andere manier, ik snap ook nooit zo goed die zorgen bij hoge km stand. een 20 jaar oude wagen met 40k op de teller krijgt ook kwaaltjes door het stilstaan.

2 jaar geleden nog een F11 gekocht met 2,5 ton op de teller voor een belachelijk laag bedrag (iets van 13K) Inmiddels 300K erop, en ik zou hem ondertussen zeker voor 12K kwijt kunnen en geen enkel probleem gehad. Dat is slechts 500 euro afschrijving per jaar :o
Zo bedoel ik het ook niet hoor, heb het puur over de waarde. Een oudere auto met een (extreem) lage kilometerstand is uniek en dus vaak een stuk duurder dan eentje met 2 ton er op. Ik heb nog een Audi met 450.000km er op, ook een Volvo gehad met 610.000km, dus daar ben ik niet zo bang voor :P
  dinsdag 9 januari 2018 @ 13:41:43 #260
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_176386751
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Zo bedoel ik het ook niet hoor, heb het puur over de waarde. Een oudere auto met een (extreem) lage kilometerstand is uniek en dus vaak een stuk duurder dan eentje met 2 ton er op. Ik heb nog een Audi met 450.000km er op, ook een Volvo gehad met 610.000km, dus daar ben ik niet zo bang voor :P
Bij "klassiekers", zoals bv. een Z3CP, is de km. stand, van veel meer belang dan bij een "niet-klassieker".

Geef mij maar zo'n teller die bij 99999 weer op nul springt. ;)

Recent nog een G-Klasse bekeken. 1987.
67000
167000
267000
367000
467000
567000
Kan allemaal.
Enige wat je zeker weet, is dat ie niet is teruggedraaid. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_176386870
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:41 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Bij "klassiekers", zoals bv. een Z3CP, is de km. stand, van veel meer belang dan bij een "niet-klassieker".

Geef mij maar zo'n teller die bij 99999 weer op nul springt. ;)

Recent nog G-Klasse bekeken. 1987.
67000
167000
267000
367000
467000
567000
Kan allemaal.
Enige wat je zeker weet, is dat ie niet is teruggedraaid. :P
Helemaal waar inderdaad. Maar zelfs als het een simpele Astra uit de jaren '90 zou zijn met een extreem lage kilometerstand is het wat de gek er voor geeft.

G-klasses zijn wel dik! Leuk voor de verzameling!
  dinsdag 9 januari 2018 @ 13:51:46 #262
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_176386978
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:46 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Helemaal waar inderdaad. Maar zelfs als het een simpele Astra uit de jaren '90 zou zijn met een extreem lage kilometerstand is het wat de gek er voor geeft.
...
Geef mij maar een Kadett City met zo'n 2.3!? Ascona blokkie er in. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_176387041
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:51 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Geef mij maar een Kadett City met zo'n 2.3!? Ascona blokkie er in. :)
Haha da's beter dan een Astra ja!
  dinsdag 9 januari 2018 @ 17:24:17 #264
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_176391519
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Haha da's beter dan een Astra ja!
Bedacht nog dat een Vauxhall Chevette nog toffer was.
Klein bakkie, 2.3 en RWD.
Spoel maar door naar 4.00. Lekker weggetje.

On-topic: hele nette Z4 ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_176484359
Wat een auto! Nooit gedacht ooit 3 iconische BMW's te kunnen bezitten _O_

  zondag 14 januari 2018 @ 11:20:36 #266
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_176495044
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:33 schreef pvdplanet het volgende:
Wat een auto! Nooit gedacht ooit 3 iconische BMW's te kunnen bezitten _O_

...
Mooi, man ^O^

En nu niet meer rijden. Zout. :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_176582751
hmm, kreeg dinsdag foutmelding tijdens het tijden van tekort aan koelvloeistof.

Maar direct full electric gezet en naar de garage gereden, ze konden niets vinden en denken aan een software fout.
Vandaag gaan ze de zoveelste update doen.....merk dat na iedere update de accucapaciteit verder afneemt. Ik weet dat je geen wonderen mag verwachten maar 40% afname na 2 jaar vind ik niet acceptabel en is ook in mijn dossier vastgelegd.

Benieuwd wat BMW nederland zal zeggen (waarschijnlijk niets want het is winter bla bla bla bla)

Heb nu een 320d mee...je merkt toch wel dat die een stuk lichter is dan de 330E
I am a Koala who Stretches :P
  donderdag 18 januari 2018 @ 09:58:11 #268
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_176582823
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 09:54 schreef StretchingKoala het volgende:
hmm, kreeg dinsdag foutmelding tijdens het tijden van tekort aan koelvloeistof.

Maar direct full electric gezet en naar de garage gereden, ze konden niets vinden en denken aan een software fout.
Vandaag gaan ze de zoveelste update doen.....merk dat na iedere update de accucapaciteit verder afneemt. Ik weet dat je geen wonderen mag verwachten maar 40% afname na 2 jaar vind ik niet acceptabel en is ook in mijn dossier vastgelegd.

Benieuwd wat BMW nederland zal zeggen (waarschijnlijk niets want het is winter bla bla bla bla)

Heb nu een 320d mee...je merkt toch wel dat die een stuk lichter is dan de 330E
Mijn compagnon heeft een XC90 Hybride, 2jaar oud. ¤110K. Ding heeft net 4 weken bij de dealer gestaan, niet voor het eerst. Kennelijk moeilijk die hybridetechniek als je geen Prius bent. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 18-01-2018 10:51:05 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_176583312
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 09:58 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Mijn compagnon heeft een XC90 Hybride, 2jaar oud. ¤110K. Ding heeft net 4 weken bij de dealer gestaan, niet voor het werkt. Kennelijk moeilijk die hybridetechniek als je geen Prius bent. :)
Wellicht idd.....het rijdt overigens nog steeds echt prima. Maar ik ben denk ik 1 van de weinigen die de auto niet puur enkel voor de bijtelling gekocht heeft. Mijn woon werk is 12km, ik kon dus 100% electrisch op en neer met kantoordagen.
Zag vorig jaar een groot verschil in brandstof kosten ten opzichte van mijn oude 320 Touring...dus tja...als ik nu 40% capaciteit mis is wordt het nut idd wel iets minder....ach, heb tenmisnte de pk's nog wel :-)
I am a Koala who Stretches :P
pi_176583366
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 09:54 schreef StretchingKoala het volgende:
hmm, kreeg dinsdag foutmelding tijdens het tijden van tekort aan koelvloeistof.

Maar direct full electric gezet en naar de garage gereden, ze konden niets vinden en denken aan een software fout.
Vandaag gaan ze de zoveelste update doen.....merk dat na iedere update de accucapaciteit verder afneemt. Ik weet dat je geen wonderen mag verwachten maar 40% afname na 2 jaar vind ik niet acceptabel en is ook in mijn dossier vastgelegd.

Benieuwd wat BMW nederland zal zeggen (waarschijnlijk niets want het is winter bla bla bla bla)

Heb nu een 320d mee...je merkt toch wel dat die een stuk lichter is dan de 330E
Hmm niet hetgeen je wil lezen als je op je eigen 330e zit te wachten... In juni komt de mijne.

Bevalt de auto verder wel?
pi_176583486
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:22 schreef afterburner het volgende:

[..]

Hmm niet hetgeen je wil lezen als je op je eigen 330e zit te wachten... In juni komt de mijne.

Bevalt de auto verder wel?
Ow ja...rijdt echt super. Je merkt wel iets van het gewicht in de bochten ten opzichte van de benzine/diesels, maar de combo hybrid + benzine turbo is wel erg vermakelijk. Al is de auto ook erg aantrekkelijk om rustig mee te rijden, daar nodigt die ook echt toe uit.

Ik mis wel wat bagage ruimte nu er is een kleine is bijgekomen, dus blij dat ik mijn oude touring naar prive gehaald heb want kind + hond met 330E is niet de beste optie, hehe.

Let wel op met de turbo en warm rijden want het is ook zo aantrekkelijk om het gas in te peuten als je de snelweg opdraait en wegschiet als een pijl...maar dan is je blok nog compleet koud. Ik lease niet dus let daar wel goed op.

Vorige week naar Frankfurt geweest en stukje lopen sparren met 2 andere 3 series...dat was erg vermakelijk. Winterbanden komen overigens grip te kort als je te snel veel gas geeft dan spint ie door. Zomerbanden rijden veel fijner, dat verschil is veel groter ten opzichte van mijn vorige bmw's.

Heb de mijne in Nederland achteraf laten bekleden en in combo met glazen dak maakt het na bijna 2 jaar nog steeds dat ik dagelijks met veel plezier instap. (en ook beter voor de bijtelling)
I am a Koala who Stretches :P
pi_176584024
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:29 schreef StretchingKoala het volgende:

[..]

Ow ja...rijdt echt super. Je merkt wel iets van het gewicht in de bochten ten opzichte van de benzine/diesels, maar de combo hybrid + benzine turbo is wel erg vermakelijk. Al is de auto ook erg aantrekkelijk om rustig mee te rijden, daar nodigt die ook echt toe uit.

Ik mis wel wat bagage ruimte nu er is een kleine is bijgekomen, dus blij dat ik mijn oude touring naar prive gehaald heb want kind + hond met 330E is niet de beste optie, hehe.

Let wel op met de turbo en warm rijden want het is ook zo aantrekkelijk om het gas in te peuten als je de snelweg opdraait en wegschiet als een pijl...maar dan is je blok nog compleet koud. Ik lease niet dus let daar wel goed op.

Vorige week naar Frankfurt geweest en stukje lopen sparren met 2 andere 3 series...dat was erg vermakelijk. Winterbanden komen overigens grip te kort als je te snel veel gas geeft dan spint ie door. Zomerbanden rijden veel fijner, dat verschil is veel groter ten opzichte van mijn vorige bmw's.

Heb de mijne in Nederland achteraf laten bekleden en in combo met glazen dak maakt het na bijna 2 jaar nog steeds dat ik dagelijks met veel plezier instap. (en ook beter voor de bijtelling)
Ik word "gedwongen" om hybride te gaan rijden. Ik rij nu een Clio RS (heb altijd Renault gereden), maar ben dat ding echt meer dan zat, hoop gezeur en ellende met de auto gehad.

Kwa kofferbak ga ik er iets op vooruit, maar vooral ruimte op de achterbank ga ik er flink op vooruit, wat wel fijn is met 2 mannetjes van 11 jaar, die toch snel groot worden en nu dus klem zitten als ze achter mij moeten zitten.

Dat warm rijden heb ik idd besproken met de dealer, hij kwam met een verhaal dat dat niet zo belangrijk was, maar daar had ik al zo mijn vraagtekens bij. Hoe doe jij dat? Eerst stuk op accu spaarstand zetten? Voordeel wat ik heb is dat ik waarschijnlijk net het werk kan bereiken op de accu en dus bij woon, werk verkeer, zelden benzine zal verbruiken (20km). Ik rij wel lease en de auto hoeft maar 2,5 jaar mee te gaan +/- 75000KM.

Het gewicht van de auto, daar schrok ik wel een beetje van. Voel je behoorlijk als je sportief bochtjes wil knallen. Dat word wel heel erg wennen. Maar goed het klasse verschil met wat ik altijd gereden heb en de BMW is mega!! Ik kan niet wachten!!
pi_176584133
Gewoon je rechtervoet rustig houden :-) en niet teveel toeren maken dan is er niets aan de hand.
Anders de eco stand aanzetten, dan heb je minder PK en maak je minder toeren.

Kreeg dat verhaal ook te horen dat het tegenwoordig minder kwaad kan maar geloof daar niets van.
Gewicht merk je toch weinig van gezien je geen dagelijks vergelijkingsmateriaal hebt. Auto stuurt nog steeds als een echte BMW alleen bij echt bochtig merk je het gewicht wel. Tevens ook bij het remmen, maar dat valt allemaal reuze mee hoor.

Al met al krijg voor de een relatief lage prijs een full options auto met een bak PK's waarmee je heerlijk rustig boodschappen kan doen en altijd de beste plekjes hebt in de parkeergarage :-)
I am a Koala who Stretches :P
pi_176590794
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:01 schreef StretchingKoala het volgende:
Gewoon je rechtervoet rustig houden :-) en niet teveel toeren maken dan is er niets aan de hand.
Anders de eco stand aanzetten, dan heb je minder PK en maak je minder toeren.

Kreeg dat verhaal ook te horen dat het tegenwoordig minder kwaad kan maar geloof daar niets van.
Gewicht merk je toch weinig van gezien je geen dagelijks vergelijkingsmateriaal hebt. Auto stuurt nog steeds als een echte BMW alleen bij echt bochtig merk je het gewicht wel. Tevens ook bij het remmen, maar dat valt allemaal reuze mee hoor.

Al met al krijg voor de een relatief lage prijs een full options auto met een bak PK's waarmee je heerlijk rustig boodschappen kan doen en altijd de beste plekjes hebt in de parkeergarage :-)
Weet je zeker dat eco minder pk is? Bij benzine/diesel is eco alleen minder gasresponse, zelfde pk en 0-100 sprint.
  zondag 28 januari 2018 @ 11:43:21 #275
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_176793073
Zag dit voorbij komen in de reclame bij YT

https://www.hifimotive.nl/?p=165

BMW-specifieke upgrade voor je audio.
Iemand ervaring met deze, of andere upgrades, voor een 5-serie F11 BMW? Ik hou wel van het idee dat er niet geknipt word in de bestaande bedrading. Het gaat mij tegenwoordig meer om zuiver dan om hard. :@

Mijn ervaring is gestopt bij composetjes voor mijn oude 1992 325i.
Voor de KLF enzo. *O* *O* *O*

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')