abonnement Unibet Coolblue
pi_174189113
"Ik lust geen wijn" :')

Wat een Mädchen. :')
The machine was called Chronovisor, and could allegedly allow seeing and hearing events from the past.
pi_174190059
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:06 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Zelf gelukkig nog nooit aan de hand gehad, maar ik heb me wel altijd afgevraagd hoe mensen de smaakverandering aan het eten van pijnboompitten koppelen, aangezien dat pas 1 a 2 dagen later komt.

Anyway, het wordt bij mijn weten veroorzaakt door een bepaalde soort pijnboompit
zie bijvoorbeeld onderstaand relaas:
http://www.mareonline.nl/archive/2012/01/25/foute-pijnboompitten

Dat die smaakverandering door een chemische goedje komt heb ik nog nooit gehoord. Heb je daar een link van of zo?
Dat is iets wat ik toen ergens heb gelezen, als ik nu terugzoek lijkt het hoogstens een hypothese. Ik vind hier een vermelding: http://www.foodauthority.(...)_emerging_issues.pdf (pdf, onderaan pag 14)
pi_174193762
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:56 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat is iets wat ik toen ergens heb gelezen, als ik nu terugzoek lijkt het hoogstens een hypothese. Ik vind hier een vermelding: http://www.foodauthority.(...)_emerging_issues.pdf (pdf, onderaan pag 14)
Inderdaad, in dat oude rapport wordt onderzocht wat de oorzaak is en de conclusie is dat het zeer waarschijnlijk door een specifieke soort pijnboompit wordt veroorzaakt. Tegenwoordig weten we dat al helemaal zeker en moet je echt wel heel erg veel pech hebben wil dit je overkomen als je je pijnboompitten in een normale supermarkt koopt.

Maar dank voor het opzoeken, ik was erg nieuwsgierig naar dat verhaal....en ik hoop dat je niet voor eeuwig gestopt bent met het eten van pijnboompitten! ;-)
pi_174194485
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:31 schreef Roberta_J het volgende:

[..]

Ik vind dit gewoon getuigen van een zwakke instelling. Als er nood aan de man is, ga jij dan zulke drankjes weigeren? Alcohol is uiteindelijk alcohol. Het gaat erom dat je dronken kan worden toch.
Ja, dat weiger ik.
Ik zoek wel iets wat ik wel lekker vind. Desnoods zonder alcohol.

Ik drink niet om dronken te worden.
Ik drink voor het lekker.
Als ik iets niet lekker vind, dan drink ik het niet. Al staan er 10 om me heen te heuen om het wel te doen.
Als ik iets wel lekker vind maar het smaakt me niet meer, dan stop ik met drinken. Vaak na een glas of 3 á 4.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_174195889
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:57 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Inderdaad, in dat oude rapport wordt onderzocht wat de oorzaak is en de conclusie is dat het zeer waarschijnlijk door een specifieke soort pijnboompit wordt veroorzaakt. Tegenwoordig weten we dat al helemaal zeker en moet je echt wel heel erg veel pech hebben wil dit je overkomen als je je pijnboompitten in een normale supermarkt koopt.

Maar dank voor het opzoeken, ik was erg nieuwsgierig naar dat verhaal....en ik hoop dat je niet voor eeuwig gestopt bent met het eten van pijnboompitten! ;-)
Nee hoor, daarvoor ben ik veel te verzot op oa pesto. Heb ook nooit meer last gehad van "pijnboom-mond".
  donderdag 5 oktober 2017 @ 01:18:22 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174203224
TS is verdwenen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_174203270
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:56 schreef Farenji het volgende:

[..]

In China werd de extractie van pijnboompitten met een of ander chemisch goedje gedaan, dat bleef achter in de pijnboompitten en dat "vergiftigde" je smaakpapillen. Echt heel vies. Dat is toen (jaar of 10 geleden?) nog in de publiciteit gekomen en sindsdien zijn ze bij de grote supermarkten uit de handel gehaald, maar ze worden misschien nog wel in toko's verkocht.
Ik had laatst nog pesto bij de AH gekocht waarop stond dat de pijnboompitten uit China kwamen :o wat ik nogal opmerkelijk vond. Niks van gemerkt overigens :P
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 20:37:10 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174219313
Tja, zo dronk ik vroeger graag Whiskey, maar dat vind ik niet meer lekker.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 20:38:45 #34
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174219356
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, zo dronk ik vroeger graag Whiskey, maar dat vind ik niet meer lekker.
Bij mij precies andersom. Bier en wijn kan ik niet meer luchten maar een Whisky of Cognac kan ik tegenwoordig wel waarderen.
And so is the past
  donderdag 5 oktober 2017 @ 21:31:02 #35
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_174221068
Ik vind wijn en bier ook niet lekker meer. Bij rode wijn kwam dat ook echt van de ene dag op de andere. Zover bekend heb ik ook geen hersenbeschadiging.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_174236277
quote:
12s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 01:18 schreef golfer het volgende:
TS is verdwenen?
nee hoor :)
pi_174236326
Ik vind rode wijn ook niet lekker "meer", maar dat kwam doordat ik daar voor het eerst echt dronken van ben geworden en toen in mijn slaap mijn bed heb ondergekotst zonder wakker te worden. Die penetrante lucht associeer ik er nog steeds mee.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_174236978
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:31 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind wijn en bier ook niet lekker meer. Bij rode wijn kwam dat ook echt van de ene dag op de andere. Zover bekend heb ik ook geen hersenbeschadiging.
Mag hopen dat ik dat niet krijg. :X
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_174237895
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:46 schreef nostra het volgende:
Ik vind rode wijn ook niet lekker "meer", maar dat kwam doordat ik daar voor het eerst echt dronken van ben geworden en toen in mijn slaap mijn bed heb ondergekotst zonder wakker te worden. Die penetrante lucht associeer ik er nog steeds mee.
o nee dat is er zeker niet aan de hand. daar heb ik inderdaad ook wel ervaring mee :')
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:20:36 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174239147
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:46 schreef nostra het volgende:
Ik vind rode wijn ook niet lekker "meer", maar dat kwam doordat ik daar voor het eerst echt dronken van ben geworden en toen in mijn slaap mijn bed heb ondergekotst zonder wakker te worden. Die penetrante lucht associeer ik er nog steeds mee.
Ik heb eens vreselijk moeten projectielkotsen na het eten van worstjes met veel kruidnagel, kan nog steeds geen kruidnagel luchten of zien.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 8 oktober 2017 @ 03:26:36 #41
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_174272181
Ik heb dit zelf ook gehad, of hebik nog steeds eigenlijk..
Een aantal jaar geleden ben ik hard gevallen en heb daar een reukzenuwbreuk aan overgehouden.
Wijn ruikt en smaakt voor mij sindsdien naar azijn.
En er zijn nog wel wat andere dingen die ik niet lekker meer vind, alles wat in de frituurolie heeft gelegen bijv.
Het was in het begin nog veel erger maar een hoop smaken zijn gelukkig langzaam teruggekomen.
Aan de andere kant vind ik sindsdien olijven wel weer lekker terwijl ik die vroeger niet lekker vond.

[ Bericht 11% gewijzigd door SiGNe op 08-10-2017 03:32:14 ]
pi_174274819
Ik ben van de een op de andere dag ook van (rode) wijn moeten afstappen. Ik werd (en word) er echt misselijk van. Ik vind het overigens nu ook naar rottend vlees ruiken.

Iemand liefhebber van Amarone's :P ?
De kelder ligt nog vol.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 09:54:08 ]
pi_174277262
Na het overlijden van een dierbare heb je ook weken geen trek meer in eten/drinken niets smaakt meer lekker dan.
pi_174278197
quote:
2s.gif Op zondag 8 oktober 2017 12:11 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Na het overlijden van een dierbare heb je ook weken geen trek meer in eten/drinken niets smaakt meer lekker dan.
En dit is nuttige info in dit topic want?
pi_174278830
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:12 schreef Blue_note het volgende:

[..]

En dit is nuttige info in dit topic want?
Omdat het een oorzaak kan zijn van de plotselinge smaakverandering ...
pi_174409308
kan paar oorzaken hebben zover ik weet

*iemand heeft op hem ingepraat
*een van de laatste wijnen viel verkeerd en werd ziek, dus heeft memory imprint
*iemand die vervelend was of stonk dronk wijn en dat asocieerd hij nu met wijn
*kan een lichte traumatische gebeurtenis zijn die tijdens drank was
*of kan ook dat zijn lichaam langzaam niet meer goed tegen alcohol kan
*of hij heeft de wens om wat vaker nuchter te zijn

[ Bericht 10% gewijzigd door possetje op 14-10-2017 06:42:25 ]
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:33:16 #47
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_174412215
Ik ben een echte wijndrinker en kan me niet voorstellen het ineens niet meer lekker te vinden. Al zijn sommige flessen wijn gewoon niet te zuipen. Bv. zoete witte wijn vind ik echt niet lekker, droge wel. Zoete rosé heb ik ook niet graag, droge wel. (En liever rosé dan witte wijn. Rode lust ik op zich ook wel maar daar krijg ik zo'n rooie bek van.) En gisteren was ik bij mijn moeder die niet drinkt maar die had een fles port gekregen dus dronken we daar van, maar verder dan een paar kleine slokjes kwam ik niet, vond het zo vies.

En vroeger lustte ik geen zuurkool en nu opeens wel. Wel wijnzuurkool ( :') ) en dan het liefst op een bolletje met rookworst :9
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 13:31:56 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174413286
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 12:33 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik ben een echte wijndrinker en kan me niet voorstellen het ineens niet meer lekker te vinden. Al zijn sommige flessen wijn gewoon niet te zuipen. Bv. zoete witte wijn vind ik echt niet lekker, droge wel. Zoete rosé heb ik ook niet graag, droge wel. (En liever rosé dan witte wijn. Rode lust ik op zich ook wel maar daar krijg ik zo'n rooie bek van.) En gisteren was ik bij mijn moeder die niet drinkt maar die had een fles port gekregen dus dronken we daar van, maar verder dan een paar kleine slokjes kwam ik niet, vond het zo vies.

En vroeger lustte ik geen zuurkool en nu opeens wel. Wel wijnzuurkool ( :') ) en dan het liefst op een bolletje met rookworst :9
Zo dronk ik altijd whiskey en genoot ervan, maar nu vind ik het ronduit smerig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')