Aldus de Leeuwarder Courantquote:Regionale lijnen
Nieuw is ook dat de spoorlijnen Zwolle-Leeuwarden en Zwolle-Groningen open gaan voor sprinters van andere vervoerders dan de NS. Onder andere Arriva (Heerenveen) maakt zich hier al jaren sterk voor. De intercity’s blijven voorlopig gewoon van de NS. Ook op de spoorlijnen Dordrecht-Breda en Enschede-Apeldoorn zijn regionale stoptreinen welkom.
Over een paar jaar start een aanbestedingsronde. Daar kan ook de NS op bieden. Een mogelijke uitkomst is dat er dan zowel treinen van de NS als treinen van een concurrerend bedrijf op deze regionale lijnen rijden.
Rigged, wedden dat die plaatsvinden voordat NS mee wil doen aan die aanbestedingenquote:
Oh nou, dan hebben we maar van vier vervoerders poortjes. Dat is een hele 20% minder! OMG!quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:26 schreef b2py het volgende:
Ik gok dat die wel als 1 deel op de markt gegooid worden
Dat komt denk ik pas na de evaluatie in 2019, of wordt misschien zelfs overgelaten aan het volgende kabinet dat ergens in 2021 aantreedt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:14 schreef MTL het volgende:
Niet een hele grote verrassing, maar ik verwachtte half al eigenlijk dat ze ook al een akkoord hadden over het volledige HRN.
Syntus en Arriva gaan de poortjes delen toch?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is totale waanzinnigheid om het in te gaan voeren zonder single check in. Als Zwolle-Groningen naar vervoerder X en Zwolle-Leeuwarden naar Y gaat en stel dat het nieuwe vervoerders zijn, dan heeft Zwolle poortjes van VIJF verschillende vervoerders.....
Is dat zo?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Syntus en Arriva gaan de poortjes delen toch?
Dat niet alleen, maar als de stoppers Leeuwarden/Groningen-Zwolle op de markt komen dan zou het ook veel interessanter worden om op de noordelijke nevenlijnen gedeeltelijk waslijn te hangen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dit soort dingen worden altijd via nieuwe concessies geregeld. Wel mooi dat men nu bij Groningen het station in tweeën splitst: Dit was natuurlijk dé gelegenheid voor een treindienst Roodeschool-Assen en Delfzijl-Zwolle geweest. Maar helaas, de infrastructuur dicteert.
Ik denk dat na de evaluatie in 2019 al een besluit genomen moet worden, wil je de aanbesteding op tijd klaar hebben. De daadwerkelijke aanbesteding zal waarschijnlijk niet vóór 2021/2022 gestart worden, maar als er besloten wordt om bijvoorbeeld de Sprinters aan te besteden, dan zullen daar toch al wel een hoop voorbereidingen aan vooraf moeten gaan, lijkt mij zo.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat komt denk ik pas na de evaluatie in 2019, of wordt misschien zelfs overgelaten aan het volgende kabinet dat ergens in 2021 aantreedt.
Het is in ieder geval wel een van de ideeën. Alleen is mij niet duidelijk of dat ook daadwerkelijk doorgezet wordt in decemberquote:
Ja, dat is zo. Meer mag ik er helaas nog niet over vertellen, maar er komt nog wel meer nieuws over de aanbestede lijnen in Overijssel.quote:
Ja, idd voorfinanciering. Maar dan moet wel iemand het willen financieren... Voorschieten is een, betalen is twee...quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 15:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
3 kV wordt voorgefinancierd, ook wel een grappige. En als NS nu voor het derde jaar niet goed scoort voor de HSL gaan ze eraf en wordt het opnieuw aanbesteed. Dat komt dus nu erg dichtbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |