abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:09:30 #26
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_174160286
Mooi, de ns-livery staat m goed ^O^
Alleen waarom is de "bril" rondom de cabine dan weer zwart? :?
pi_174160335
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:08 schreef ReisT het volgende:
Niet echt een verrassing dus[ afbeelding ]
Neu. Is het nooit geweest. Het tekeningetje liet dan ook precies zien hoe het er uit kwam te zien.
Maar goed, dat wilde niemand geloven toen die Alstompresentatie opeens online verscheen :P
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:14:11 #28
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_174160376
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:09 schreef GlennQuagmire het volgende:
Mooi, de ns-livery staat m goed ^O^
Alleen waarom is de "bril" rondom de cabine dan weer zwart? :?
Misschien nieuwe veiligheidseisen of zo?

Ik vind het niet zo mooi staan, eigenlijk. NS schema wordt toch wat ouderwets en ik vind die flow aan de zijkant van de cabine die totaal geen rekening houdt met de cabinedeur en de raampartij ook wat goedkoop overkomen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:15:49 #29
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174160412
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:33 schreef ReisT het volgende:
Bij het woord flitstrein stop ik met lezen...

_O_ O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174160656
Saai model wel, het heeft bepaald niet de uitstraling van een ICMm... Die koppeling steekt ook zo opvallend uit.
pi_174160660
quote:
Ik vind hem echt mooi, wauw _O_
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:28:52 #32
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_174160730
SanneVanGalen twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 11:00:28 Uitzicht vanaf het toilet in de nieuwe Intercity #ICNG Ironisch genoeg gekozen voor Hoek van Holland https://t.co/Eh1nGMrEyV reageer retweet
Op de wc kunnen we lekker gaan genieten van de nederlandse kust
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:32:39 #33
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_174160840
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:25 schreef J.B. het volgende:
Saai model wel, het heeft bepaald niet de uitstraling van een ICMm... Die koppeling steekt ook zo opvallend uit.
Je dit is nog een dummykoppeling dus dit is misschien niet helemaal hoe ver de koppeling op de echte trein ook zal uitsteken hoor
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:34:29 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174160880
Mooi ding, maar dat geel op de kop vind ik wat minder.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:35:01 #35
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174160899
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:32 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Je dit is nog een dummykoppeling dus dit is misschien niet helemaal hoe ver de koppeling op de echte trein ook zal uitsteken hoor
Op de impressie van het Italiaanse zusje steekt de koppeling ook niet opvallend uit. Zal in het echt vast ook wel meevallen.
pi_174161024
Op de tekeningen viel de koppeling helemaal niet op. Dat is inderdaad echt een mock-up dingetje.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:42:01 #37
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:42:45 #38
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174161107
Maar serieus, een hogesnelheidstrein zonder aerodynamische boegdeuren? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:44:35 #39
402291 desbarts
Des geweldige, almachtige bart
pi_174161153
Bedankt DOEI!
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:46:52 #40
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174161219
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar serieus, een hogesnelheidstrein zonder aerodynamische boegdeuren? :?
Als dit een hogesnelheidstrein was had je een punt.
pi_174161501
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar serieus, een hogesnelheidstrein zonder aerodynamische boegdeuren? :?
Wilde ns niet.

Net als dat ze brede deuren wilden ipv de gebruikelijke smalle deuren, geen enkele hst heeft het!

Hun eisen waren een hel.

[ Bericht 3% gewijzigd door TjjWester op 03-10-2017 12:04:42 ]
speak only if it improves the silence.
pi_174161567
Flauwekul. Er heeft nooit een ontwerp met deuren voor de koppeling op tafel gelegen. Die dingen zijn veel te onbetrouwbaar en nergens voor nodig bij 200 km/u.
De enkelbladsdeuren zijn ook noodzakelijk, en dat zijn ze vanwege de drukdichtheid van de trein om ploppende oren bij tunnels te voorkomen.
pi_174161645
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:59 schreef MTL het volgende:
Flauwekul. Er heeft nooit een ontwerp met deuren voor de koppeling op tafel gelegen. Die dingen zijn veel te onbetrouwbaar en nergens voor nodig bij 200 km/u.
De enkelbladsdeuren zijn ook noodzakelijk, en dat zijn ze vanwege de drukdichtheid van de trein om ploppende oren bij tunnels te voorkomen.
Ns heeft in haar p.v.e opgenomen dat zij geen boegdeuren wensen!
speak only if it improves the silence.
pi_174161878
"Hun eisen waren een hel" = flauwekul.
Dit is geen hst maar een normale Intercity die betrouwbaar en degelijk moet zijn.
Boegdeuren zijn volstrekt onbetrouwbaar en wil je dus niet op je trein hebben als het niet noodzakelijk is (hoe vaak die dingen stuk gaan bij TGV/Thalys en ICE wil je niet weten). Bij 200 km/u is dat nergens voor nodig, dus wil je ze niet.

[ Bericht 16% gewijzigd door MTL op 03-10-2017 12:27:16 ]
pi_174162152
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 05:10 schreef lao_tse het volgende:
Misschien een vreemde vraag, maar gaat er nog een trein naar Sarajevo? Ik kan geen actuele informatie vinden.
Ook niet bij de Bosnische spoorwegen of de spoorwegen van de Servische autoriteiten binnen Bosnie (beetje wazig land, blijken twee spoorwegautoriteiten te hebben binnen een land).
De Servische spoorwegen van Servie als in Servie dat niet binnen Bosnie ligt of de Kroatische Staatsspoorwegen bieden ook weinig informatie.
Op de Duitse spoorwegsite kom ik er ook niet uit en bij het NS-loket weten ze niet wat Sarajevo is.

Uiteindelijk kan je er wel per gare Joegoslavische bus geraken vanuit Zagreb of Ljubjana of zo, maar dan kom je half-dood aan. Meinfernbus gaat er naar toe, maar echt superkwaliteit is dat ook niet en bovendien niet vanuit Zagreb. Grootste deel wilde ik toch per trein doen.

Bosnie leek me tof, ik ben er nog nooit geweest, maar lijkt me dus wel aardig. Misschien is Sarajevo zelf wat saai, maar ik kan altijd nog doorreizen naar Mostar of zo. Of is dat weer te toeristisch? Schijnt wel beetje iedereen naar toe te gaan.
Ik wilde zeggen dat ik vorig jaar nog de trein van Sarajevo naar Zagreb heb genomen, maar die is blijkbaar ook opgeheven :{
Blijft weinig over daar
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:40:49 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174162434
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:14 schreef MTL het volgende:
Boegdeuren zijn volstrekt onbetrouwbaar
Oh hoezo dat? Ja als je rotzooi koopt wel natuurlijk. Maar er is geen enkele reden waarom zoiets niet op een betrouwbare manier gebouwd kan worden natuurlijk :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174163047
Als het op de ICE al niet lukt geloof ik niet dat het hiermee wel lukt
pi_174163387

Geen idee waar de trein vandaan gekomen was maar deze had vannacht moeten keren en het nachtnet in gemoeten :') daar heb ik even een stokje voor gestoken want de hele trein incl. de 1e klas zag er zo uit :')

stelletje amateurstudenten. de helft van het bier lag over de vloer....
pi_174163393
ik gok trouwens Leiden
pi_174163469
Amateurstudenten? Die treinen wiegen gewoon veel te sterk
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')