abonnement Unibet Coolblue
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:03:52 #276
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_174123831
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 20:59 schreef Nattekat het volgende:
Mercedes lijkt het plafond van hun ontwerp te hebben bereikt terwijl de rest nog door kan.
O.b.v. bijvoorbeeld die opmerking van Hamilton over dat ze het in de auto van volgend jaar moeten oplossen zou je dat wel zeggen ja. Blijkbaar zitten ze met de auto van dit jaar aan de max.
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:04:50 #277
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174123865
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:03 schreef beantherio het volgende:

[..]

O.b.v. bijvoorbeeld die opmerking van Hamilton over dat ze het in de auto van volgend jaar moeten oplossen zou je dat wel zeggen ja. Blijkbaar zitten ze met de auto van dit jaar aan de max.
See what you did there....
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:05:09 #278
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_174123873
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:03 schreef beantherio het volgende:

[..]

O.b.v. bijvoorbeeld die opmerking van Hamilton over dat ze het in de auto van volgend jaar moeten oplossen zou je dat wel zeggen ja. Blijkbaar zitten ze met de auto van dit jaar aan de max.
Ja probleem is alleen dat de andere teams dit basis ontwerp mee kunnen nemen naar 2018 en Mercedes niet... dat is dan wel weer pijnlijk.
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:08:52 #279
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_174124013
Leuk om te zien hoe Verstappen en Hamilton elkaar in laptimes pareerden in de 2e stint:
http://en.mclarenf-1.com/(...)dr2=Lewis%20Hamilton

(zal ook wat traffic aan bij hebben gedragen...)
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:14:40 #280
62913 Blik
The one and Only!
pi_174124193
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 20:31 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Nu geeft men af op Vettel, ongeacht of hij wel of niet schuldig is. Hij is voor Max op dit moment op de baan een doorn in het oog en daarom moet en zal Vettel de grond in geboord worden. Daarom oordeeld men blind wat Vettel betreft.

Wat we Vettel in Singapore zagen doen deed Alonso in zijn tijd bij Ferrari ook (Singapore 2010), nota bene nog wel bij Seb. Gewoon een reguliere handeling die, omdat Max toevallig het slachtoffer werd, volgens velen opeens onregulier werd. :')


Ik zie toch wel een aantal fundamentele verschillen:
1. Alonso zit er compleet voor met zijn auto, en kan dus die move maken zonder daarmee in de wielen of voorvleugel te rijden van Vettel.
2. Er zit niemand links van Vettel, hij kon dus nog naar links uitwijken indien nodig.
3. Er waren geen 4 auto’s total loss na deze actie van Alonso.

Vettel heeft zich gewoon onsterfelijk belachelijk gemaakt vorig seizoen, en dat blijft hem dit jaar achtervolgen dmv zijn achterlijke acties zoals bijvoorbeeld Baku. Misschien moet je eerst eens wat kritischer naar Vettel kijken voordat je alle Max-fanboys de schuld geeft van het voeren van een hetze tegen Vettel.
pi_174124310
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 18:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wij zijn het opvallend vaak eens :D
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 18:53 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Met sasquatsch kun je goed praten iig :P

[..]

Idd, Mercedes had een erg hoge bandentemperatuur, misschien toch door de lange wielbasis... meer (downforce) gewicht per cm^2. Ben erg benieuwd naar Suzuka, Toto zei dat op papier Malaysia ze ook wel zou liggen maar dat het uiteindelijk niet zo was... Hij zei daar wel bij dat Suzuka ze meer zou liggen.
Ik hou ook van jullie. *;
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:18:35 #282
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174124331
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik zie toch wel een aantal fundamentele verschillen:
1. Alonso zit er compleet voor met zijn auto, en kan dus die move maken zonder daarmee in de wielen of voorvleugel te rijden van Vettel.
2. Er zit niemand links van Vettel, hij kon dus nog naar links uitwijken indien nodig.
3. Er waren geen 4 auto’s total loss na deze actie van Alonso.

Vettel heeft zich gewoon onsterfelijk belachelijk gemaakt vorig seizoen, en dat blijft hem dit jaar achtervolgen dmv zijn achterlijke acties zoals bijvoorbeeld Baku. Misschien moet je eerst eens wat kritischer naar Vettel kijken voordat je alle Max-fanboys de schuld geeft van het voeren van een hetze tegen Vettel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174124485
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 19:02 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het chassis waarvan een aantal "kenners" hier vrijwel zeker wisten dat het lang niet zo goed was als vorig seizoen, is volgens mij lang zo slecht nog niet.
Nu wel ja. Aan het begin van het seizoen was het nogal bagger door problemen met de windtunnel correlatie. Nadat Newey er zich weer mee begon te bemoeien is het sinds Barcelona een stuk beter geworden met bijna elke race wel updates.
Van alle teams denk ik dat ze gedurende het seizoen de grootste stap met het chassis gemaakt hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174124679
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik zie toch wel een aantal fundamentele verschillen:
1. Alonso zit er compleet voor met zijn auto, en kan dus die move maken zonder daarmee in de wielen of voorvleugel te rijden van Vettel.
2. Er zit niemand links van Vettel, hij kon dus nog naar links uitwijken indien nodig.
3. Er waren geen 4 auto’s total loss na deze actie van Alonso.

Vettel heeft zich gewoon onsterfelijk belachelijk gemaakt vorig seizoen, en dat blijft hem dit jaar achtervolgen dmv zijn achterlijke acties zoals bijvoorbeeld Baku. Misschien moet je eerst eens wat kritischer naar Vettel kijken voordat je alle Max-fanboys de schuld geeft van het voeren van een hetze tegen Vettel.
1. Alonso zit er niet compleet voor met zijn auto. Kijk naar 0:22. Hij zit met zijn achterwielen ter midden van Vettel. Hij dwingt Vettel zowat tegen de muur.
2. Dat Kimi zich daar zou bevinden waardoor Max geen kant uit kon, kon Vettel ook niet voorzien.
3. We komen weer terug op punt 2. Vettel kon niet weten dat Kimi daar zou zijn. Een auto total-loss rijden zal zeker niet zijn bedoeling zijn geweest. De actie van Vettel was gelijk aan die van Alonso. Dit was gewoon een race incident zoals de stewards al oordeelden. Vettel, Kimi, Max, niemand van hen deed wat verkeerd.

Ik kijk ook kritisch naar Vettel, ik ben niet eens voor die kerel. Maar dat hij voor velen opeens het pispaaltje is, is opvallend en zeker niet (geheel) terecht. Ric moet ook bij vele fans afzien. Diezelfde fans zullen zodra Max bij een ander team een andere collega krijgt, ook zo zijn.

Let op, vele fans is niet iedereen.
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:26:24 #285
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174124717
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:22 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nu wel ja. Aan het begin van het seizoen was het nogal bagger door problemen met de windtunnel correlatie. Nadat Newey er zich weer mee begon te bemoeien is het sinds Barcelona een stuk beter geworden met bijna elke race wel updates.
Van alle teams denk ik dat ze gedurende het seizoen de grootste stap met het chassis gemaakt hebben.
Kun je nagaan waar RBR had kunnen staan als Newey minder aan zijn sideproject had gewerkt.
pi_174124856
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 20:31 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Nu geeft men af op Vettel, ongeacht of hij wel of niet schuldig is. Hij is voor Max op dit moment op de baan een doorn in het oog en daarom moet en zal Vettel de grond in geboord worden. Daarom oordeeld men blind wat Vettel betreft.

Wat we Vettel in Singapore zagen doen deed Alonso in zijn tijd bij Ferrari ook (Singapore 2010), nota bene nog wel bij Seb. Gewoon een reguliere handeling die, omdat Max toevallig het slachtoffer werd, volgens velen opeens onregulier werd. :')


In 2003 zat Barichello (toen voor Ferrari) in dezelfde situatie als Max in Singapore, maar toen kreeg Barichello de schuld toegeschoven. Deze fans oordelen op een manier die hen van pas komt. :r

Er was hier nog zo'n schreewlelijk die al na de 1e paar honderd meter in Singapore schreeuwde dat Kimi schuldig was, om vervolgens uit het niets naar Vettel over te stappen.

Dat slechte gedrag van sommige fans jegens andere coureurs merk je ook bij Ricciardo. Sommige Max fan's dulden geen concurrentie en geven dan op Ric af. Als Max in 2019 naar Merc gaat zal je zien dat men Hamilton op eenzelfde manier zal gaan behandelen. Hamilton zal echt geen 2e coureur willen spelen en Max evenmin.
In 2003 kreeg Ralf Schumacher (die toen op de positie van Vettel reed) na de race een 10 plaatsen gridstraf, niet Barrichello. Dus was het wel duidelijk wie de schuldige was.

http://www.theage.com.au/articles/2003/08/04/1059849339686.html

Vettel vergeet wel vaker bij de start dat er drie coureurs naast elkaar kunnen rijden, waardoor hij anderen in een onmogelijke positie dwingt. Hij was erg verbaasd dat Raikkonen daar zat, net zoals hij niet wist dat Verstappen in Spa 2016 aan de binnenkant zat en daardoor dus de bocht te scherp aansneed omdat Kimi nergens heen kon.

[ Bericht 3% gewijzigd door sasquatsch op 01-10-2017 21:34:43 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174125320
Ontwijkt vettel op deze manier het weegmoment?
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:41:24 #288
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_174125350
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:40 schreef mikieu het volgende:
Ontwijkt vettel op deze manier het weegmoment?
Is mogelijk, echter is dat wel een heel erg grote gok om in de laatste ronde tegen stroll aan te rijden.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_174125404
quote:
10s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:41 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Is mogelijk, echter is dat wel een heel erg grote gok om in de laatste ronde tegen stroll aan te rijden.
Ik zie meer mogelijkheden :p
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:45:25 #290
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_174125452
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:43 schreef mikieu het volgende:

[..]

Ik zie meer mogelijkheden :p
Neus eraf rijden was beter geweest.
pi_174125470
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:40 schreef mikieu het volgende:
Ontwijkt vettel op deze manier het weegmoment?
Als dit een bewuste actie was, verlaagt Ferrari zich wel heel erg.

quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:28 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

In 2003 kreeg Ralf Schumacher (die toen op de positie van Vettel reed) na de race een 10 plaatsen gridstraf, niet Barrichello. Dus was het wel duidelijk wie de schuldige was.

http://www.theage.com.au/articles/2003/08/04/1059849339686.html
Tuurlijk, maar ik had het over wie het publiek als schuldige aanwees en dat was toen Barrichello (zoals nu met Vettel) omdat hij toen volgens hen beide bolides had kunnen zien en de situatie had kunnen voorkomen. Wat ik wilde zeggen is dat men oordeelt zoals het hen uitkomt.
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:46:52 #292
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174125499
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:22 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nu wel ja. Aan het begin van het seizoen was het nogal bagger door problemen met de windtunnel correlatie. Nadat Newey er zich weer mee begon te bemoeien is het sinds Barcelona een stuk beter geworden met bijna elke race wel updates.
Van alle teams denk ik dat ze gedurende het seizoen de grootste stap met het chassis gemaakt hebben.
De discussie over het "mindere" chassis van RBR was volgens mij rond de GP van Engeland. Toen was het inderdaad al beter, maar RBR is nooit echt bedreigd geweest door STR en Renault. En ook al was het chassis bij de seizoensopener niet top, t.o.v. een hoop andere teams was het geen complete bagger. Ik zou zeggen top 5 van de teams qua chassis een Force India had veel meer vermogen maar zat er toch achter, Sauber, STR, Renault, Haas en Williams zou ik allemaal lager inschalen. Mclaren? Geen idee, die krachtbron was toen nog zo belabberd, dat je moeilijk het chassis kon inschalen.
Het gat met Ferrari en Mercedes is wel ECHT kleiner geworden. En waar Mercedes nu stilstaat, gaan RBR en Ferrari verder. Al zie ik Mercedes nog wel iets vinden de komende GP's.
pi_174125555
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:02 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Euh, ze zeggen juist vrij duidelijk dat er een fundamenteel probleem is. Wolff had het over een 'Gremlin in the car'.
Refereert hij daarmee niet gewoon aan Bottas? :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:49:44 #294
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_174125567
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Refereert hij daarmee niet gewoon aan Bottas? :P
:D
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:52:47 #295
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174125666
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:17 schreef sasquatsch het volgende:

[..]


[..]

Ik hou ook van jullie. *;
Ahhhh O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:53:34 #296
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_174125698
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:46 schreef tja77 het volgende:

[..]

De discussie over het "mindere" chassis van RBR was volgens mij rond de GP van Engeland. Toen was het inderdaad al beter, maar RBR is nooit echt bedreigd geweest door STR en Renault. En ook al was het chassis bij de seizoensopener niet top, t.o.v. een hoop andere teams was het geen complete bagger. Ik zou zeggen top 5 van de teams qua chassis een Force India had veel meer vermogen maar zat er toch achter, Sauber, STR, Renault, Haas en Williams zou ik allemaal lager inschalen. Mclaren? Geen idee, die krachtbron was toen nog zo belabberd, dat je moeilijk het chassis kon inschalen.
Het gat met Ferrari en Mercedes is wel ECHT kleiner geworden. En waar Mercedes nu stilstaat, gaan RBR en Ferrari verder. Al zie ik Mercedes nog wel iets vinden de komende GP's.
wat vertel je allemaal? RBR heeft gewoon zitten sandbaggen hoor......
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:54:25 #297
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174125729
quote:
10s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:41 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Is mogelijk, echter is dat wel een heel erg grote gok om in de laatste ronde tegen stroll aan te rijden.
Mwaaa, Stroll tegenkomen is al 90% zekerheid dat je er afgaat.
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:54:46 #298
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174125751
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:40 schreef mikieu het volgende:
Ontwijkt vettel op deze manier het weegmoment?
Ook ---> BNW
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:55:45 #299
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174125800
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Refereert hij daarmee niet gewoon aan Bottas? :P
:D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:55:48 #300
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_174125805
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:40 schreef mikieu het volgende:
Ontwijkt vettel op deze manier het weegmoment?
Een soort variant op "crashgate"? Ik moet zeggen dat ik het wel een dusdanig knullige aanvaring vond dat de gedachte ook even in me opkwam.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')