abonnement Unibet Coolblue
pi_174035171
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 16:38 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Maar niet onomstreden.
Conversiestoornis ken ik niet, heeft Griet dit ook?

Ik heb trouwens maar met een half oor geluisterd naar haar bij DWDD wegens koken en niet erg geďnteresseerd. Dus misschien is haar verhaal op andere punten wel geloofwaardig, ik hoorde alleen dat ze zich het nooit herinnerd heeft, totdat ze in therapie ging.
Omstreden? Het hele idee van hervonden herinneringen over misbruik met enorme gevolgen, wat opeens een soort hype werd, dat is omstreden inderdaad. Ik ben niet op de hoogte van de wetenschappelijke consensus hierover maar volgens mij is het bewijs tamelijk schamel.

Conversiestoornissen en dissociatieve stoornissen en reacties zijn niet omstreden. Staan ook gewoon in de DSM (issie weer). Ik ken echt niemand die daarover twijfelt eigenlijk.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_174035300
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 17:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Omstreden? Het hele idee van hervonden herinneringen over misbruik met enorme gevolgen, wat opeens een soort hype werd, dat is omstreden inderdaad. Ik ben niet op de hoogte van de wetenschappelijke consensus hierover maar volgens mij is het bewijs tamelijk schamel.

Conversiestoornissen en dissociatieve stoornissen en reacties zijn niet omstreden. Staan ook gewoon in de DSM (issie weer). Ik ken echt niemand die daarover twijfelt eigenlijk.
Dit.

Ik heb ze zowel allebei. Het auto-ongeluk met mijn zusje kan ik niet als zodanig herinneren. Alleen nog maar dat ze overstak en ik een auto zag, en daarna lag ze erachter. Toen was ik 8.

Mijn misbruik was wel in mn geheugen gegrift. Herbelevingen en dissociatie, maar zeker niet verstopt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_174035302
#supereerlijk
Sterkheidsbaas van alles.
pi_174035437
Ik kwam even zeggen dat er lekker Indisch voor me gehaald wordt. Maar het gaat over belangrijkere zaken zie ik.

Heftig Lonaa.
Spoilers!
pi_174035510
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 17:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kwam even zeggen dat er lekker Indisch voor me gehaald wordt. Maar het gaat over belangrijkere zaken zie ik.

Heftig Lonaa.
Ja, heftig misschien. Beide wel gewoon deel van mijn leven en inmiddels somewhat zijn eigen plek gekregen. Beschadigd blijf ik wel, op meerdere manieren. Soms vind ik dat erg, meestal 'is dat gewoon zo'

Voor de volledigheid, mijn zusje had uiteindelijk niet meer dan een hersenschudding en wat blauwe plekken, ondanks dat we konden reconstrueren dat ze de auto rechtsvoor op de motorkap geraakt heeft en er overheen gevlogen is. :x
Kleine kinderen zijn wendbaar, I guess.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_174035514
Tevens, vertel over je Indisch. Ik eet geloof ik iets k&k ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 27 september 2017 @ 17:59:51 #107
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174035535
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 17:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Omstreden? Het hele idee van hervonden herinneringen over misbruik met enorme gevolgen, wat opeens een soort hype werd, dat is omstreden inderdaad. Ik ben niet op de hoogte van de wetenschappelijke consensus hierover maar volgens mij is het bewijs tamelijk schamel.

Conversiestoornissen en dissociatieve stoornissen en reacties zijn niet omstreden. Staan ook gewoon in de DSM (issie weer). Ik ken echt niemand die daarover twijfelt eigenlijk.
Ja hoor, gaan we weer. Ik sla deze keer over.
pi_174035580
Lekker makkelijk wel, Robin.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_174035610
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 17:59 schreef Lonaa het volgende:
Tevens, vertel over je Indisch. Ik eet geloof ik iets k&k ;(
Een halve bak nasi met 3 soorten rundvlees, 2 soorten groente en een ei. Ook een portie gado gado en bamisoep. Soep en kliekjes voor de lunch van morgen.

Ik heb ook eens iemand (een bekende) zien vliegen na een aanrijding. Ik kon dat een flinke tijd niet van me afzetten. Als je klein bent en de aangeredene is je zusje, heeft dat vast impact ja...
Spoilers!
pi_174035645
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 18:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Een halve bak nasi met 3 soorten rundvlees, 2 soorten groente en een ei. Ook een portie gado gado en bamisoep. Soep en kliekjes voor de lunch van morgen.

Ik heb ook eens iemand (een bekende) zien vliegen na een aanrijding. Ik kon dat een flinke tijd niet van me afzetten. Als je klein bent en de aangeredene is je zusje, heeft dat vast impact ja...
Rundvlees :9

En nee, dat snap ik wel. Ik kan het me nog steeds niet herinneren, maar dat is prima. Ik weet dat het gebeurd is en meer hoeft niet.

Bekende ook zoveel geluk gehad?
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 27 september 2017 @ 18:05:43 #111
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174035661
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 18:01 schreef Lonaa het volgende:
Lekker makkelijk wel, Robin.
Helemaal niet.
pi_174035700
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 18:05 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Helemaal niet.
Wat maakt dan dat je deze discussie wel aanzwengelt, maar niet aangaat?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_174035721
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 17:59 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja hoor, gaan we weer. Ik sla deze keer over.
Dit lijkt toch absoluut niet op een discussie over wat wel en niet een stoornis is? Het gaat allebei over psychiatrie maar daar houdt het wel op. Het is je goed recht overigens hoor en prima verder.

Zeker heftig Lonaa. En mooi, je eerlijkheid. Wat je verhaal ook laat zien is dat de aangrijpende herinnering niet in het 'niets' is opgelost. Het stuk ervoor en erna is er nog gewoon. Helaas anders dan bij de gehypete hervonden herinneringen om het zo maar te noemen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 27 september 2017 @ 18:11:36 #114
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174035778
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 18:07 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Wat maakt dan dat je deze discussie wel aanzwengelt, maar niet aangaat?
Ik wil best de discussie aangaan, maar niet weer zo'n semantische.
pi_174035784
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 18:08 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dit lijkt toch absoluut niet op een discussie over wat wel en niet een stoornis is? Het gaat allebei over psychiatrie maar daar houdt het wel op. Het is je goed recht overigens hoor en prima verder.

Zeker heftig Lonaa. En mooi, je eerlijkheid. Wat je verhaal ook laat zien is dat de aangrijpende herinnering niet in het 'niets' is opgelost. Het stuk ervoor en erna is er nog gewoon. Helaas anders dan bij de gehypete hervonden herinneringen om het zo maar te noemen.
Nee, precies. 'een stuk van de film missen' is heel iets anders dan 0% hebben en ineens niet meer.

Die eerlijkheid over alles helpt mezelf ook enorm, heb ik geleerd. Alles wat je verbergt of binnenhoudt kost energie. Dat betekend niet dat ik te pas en te onpas over zware dingen praat of hoef te praten, maar dat als het ter sprake komt, iemand iets vraagt of ik iets bij kan dragen aan een gesprek/discussie or whatever, dan doe ik dat.
Eigenlijk is dat heel bevrijdend.

En voor iedereen die dat niet wil, niet kan handelen of 'maar raar vind', well, how about that is your problem. :)
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 18:11:56 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174035786
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 16:47 schreef Isabeau het volgende:
Dol op kitsch 8-)

Zit er ergens in je 'fundering' nog een as verstopt :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174035810
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 18:11 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik wil best de discussie aangaan, maar niet weer zo'n semantische.
Maar welke dan wel? Die van 'ik heb gelijk en jullie niet'? Maar dan niet onderbouwd?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_174035831
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 18:04 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Rundvlees :9

En nee, dat snap ik wel. Ik kan het me nog steeds niet herinneren, maar dat is prima. Ik weet dat het gebeurd is en meer hoeft niet.

Bekende ook zoveel geluk gehad?
Ik ben hem uit het oog verloren. Hij was niet zo bekend dat ik hem op ging zoeken in het ziekenhuis ofzo. Hij is wel een hele tijd uit de roulatie geweest, zeker een jaar. Hij was met zijn dronken kop voor de auto van een dronken kennis aan het dansen die steeds rondjes reed. Na een keer of 5 weken ze allebei naar dezelfde kant uit. Hij vloog echt als een lappenpop meters verder weg.
Ik heb 112 gebeld, we hebben wat gedronken in de kroeg waar we net uitgezet waren toen hij met de ambulance weg reed. Ik heb nog getuigd bij de politie. De automobilist was weggereden omdat hij bang was in elkaar geslagen te worden, dat vond ik wel belangrijk. Het was niet zomaar 'verlaten plaats ongeval'. Jaren later moest ik nog eens voor een van hem verzekeringen mijn verhaal doen op papier. Bizarre nacht. Enorm op mijn flikker gekregen van mijn ouders, die dachten dat dit de zoveelste kutsmoes was om te laat thuis te komen.
Maar dat vliegen van die kerel was zo onwerkelijk joh. Alsof het CGI was ofzo.
Spoilers!
pi_174035870
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 18:11 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee, precies. 'een stuk van de film missen' is heel iets anders dan 0% hebben en ineens niet meer.
Dat is echt wel een verschil ja. Hoe lang duurde het voor je merkte dat je wat miste?
Spoilers!
pi_174035872
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 18:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik ben hem uit het oog verloren. Hij was niet zo bekend dat ik hem op ging zoeken in het ziekenhuis ofzo. Hij is wel een hele tijd uit de roulatie geweest, zeker een jaar. Hij was met zijn dronken kop voor de auto van een dronken kennis aan het dansen die steeds rondjes reed. Na een keer of 5 weken ze allebei naar dezelfde kant uit. Hij vloog echt als een lappenpop meters verder weg.
Ik heb 112 gebeld, we hebben wat gedronken in de kroeg waar we net uitgezet waren toen hij met de ambulance weg reed. Ik heb nog getuigd bij de politie. De automobilist was weggereden omdat hij bang was in elkaar geslagen te worden, dat vond ik wel belangrijk. Het was niet zomaar 'verlaten plaats ongeval'. Jaren later moest ik nog eens voor een van hem verzekeringen mijn verhaal doen op papier. Bizarre nacht. Enorm op mijn flikker gekregen van mijn ouders, die dachten dat dit de zoveelste kutsmoes was om te laat thuis te komen.
Maar dat vliegen van die kerel was zo onwerkelijk joh. Alsof het CGI was ofzo.
Woah. Wat een naar (en eigenlijk superdom) verhaal. :o
Dan was het 'mijn zusje stak over zonder goed uit te kijken en de auto reed veel te hard' veel minder spannend.

En dat geloof ik wel, dat van die lappenpop en hoe heftig dat is. Lijkt me heel bizar om te zien (en te herinneren :') )
Sterkheidsbaas van alles.
pi_174035882
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2017 18:11 schreef derLudolf het volgende:

Zit er ergens in je 'fundering' nog een as verstopt :7
Die snap ik niet, Ludolf? :@ Oh wacht, nee, geen woonwagens in de familie :D :D En ik hou niet van dát soort kitsch.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_174035927
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 18:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat is echt wel een verschil ja. Hoe lang duurde het voor je merkte dat je wat miste?
Vrij vlot. Ik ben direct de straat over gestoken en naar binnen gerend, we gingen verhuizen en mn ouders waren bezig binnen in het nieuwe huis. Halverwege het tuinpad kwam ik mijn vader al tegen. Die had piepende remmen en een boem gehoord en wist instinctief 'dat is er 1 van mij'.
Die blik in de ogen van mn vader, die seconde dat ie me bij de armen greep en zich realiseerde dat ik ok was staat bijv. wel in mn geheugen gegrift.

Zusje kwam vrij vlot weer bij en nadat ze eenmaal binnen bij de nieuwe buren op de bank lag en de huisarts onderweg was was de vraag: 'wat is er precies gebeurd?' en daar kon ik niet op antwoorden.
Ja, ze stak over, ineens kwam er een auto aan en toen lag ze erachter. Einde. Dat is ook wel een bizarre realisatie, op zich, dat je gewoon moet zeggen 'dat je het niet weet'
Sterkheidsbaas van alles.
pi_174035942
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 18:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Woah. Wat een naar (en eigenlijk superdom) verhaal. :o
Dan was het 'mijn zusje stak over zonder goed uit te kijken en de auto reed veel te hard' veel minder spannend.

En dat geloof ik wel, dat van die lappenpop en hoe heftig dat is. Lijkt me heel bizar om te zien (en te herinneren :') )
Die gasten waren echt allebei zo dom bezig ja :') Ik heb waar ik maar kon benadrukt dat ze allebei stom deden. Dit was echt niet een dronken automobilist die een onscbuldige voetganger aanreed.
Spoilers!
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 18:20:01 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174035946
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 18:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die snap ik niet, Ludolf? :@ Oh wacht, nee, geen woonwagens in de familie :D :D En ik hou niet van dát soort kitsch.
Dat bedoelde ik inderdaad. Sommige 'woonwagens' zien er uit als echte huizen. Toch zit er ergens nog een as, zodat het roerend goed blijft :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174035968
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 18:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Vrij vlot. Ik ben direct de straat over gestoken en naar binnen gerend, we gingen verhuizen en mn ouders waren bezig binnen in het nieuwe huis. Halverwege het tuinpad kwam ik mijn vader al tegen. Die had piepende remmen en een boem gehoord en wist instinctief 'dat is er 1 van mij'.
Die blik in de ogen van mn vader, die seconde dat ie me bij de armen greep en zich realiseerde dat ik ok was staat bijv. wel in mn geheugen gegrift.

Zusje kwam vrij vlot weer bij en nadat ze eenmaal binnen bij de nieuwe buren op de bank lag en de huisarts onderweg was was de vraag: 'wat is er precies gebeurd?' en daar kon ik niet op antwoorden.
Ja, ze stak over, ineens kwam er een auto aan en toen lag ze erachter. Einde. Dat is ook wel een bizarre realisatie, op zich, dat je gewoon moet zeggen 'dat je het niet weet'
Die doodsangst bij je vader is ook iets wat je echt niet wilt zien denk ik.

Bijzonder, hoe een brein werkt.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')