quote:PARIJS - Een Airbus A380 van Air France heeft boven Groenland het voorste deel van één van de motoren verloren. Het toestel moest daarop een voorzorgslanding maken op de luchthaven van Goose Bay in Canada.
Vlucht AF66 was op weg van Parijs naar Los Angeles toen het incident gebeurde. Op foto’s is te zien dat een flink deel van motor 4 is weggeslagen.
Volgens Air France is de landing zonder noemenswaardigheden verlopen. Voor passagiers worden alternatieve vluchten gezocht.
Het incident doet sterk denken aan dat van Qantas vlucht QF32, waarbij een motorstoring zorgde voor zware schade aan het toestel. Dat stond vervolgens maanden aan de grond voor reparaties. De A380’s van Qantas zijn voorzien van Rolls-Royce Trent 900’s, terwijl Air France met de Engine Alliance GP7000 vliegt.
quote:Op 4 oktober 1992, om 18.36 uur, boort een Boeing 747 zich in de flats Groeneveen en Kruitberg in de Bijlmer. Met als gevolg 43 doden en een enorme ravage. 25 jaar later is deze ramp voor veel (ex) bewoners nog steeds geen geschiedenis, maar een blijvende pijn.
Het trauma van mensen die plotseling werden beroofd van hun veiligheid. Andere Tijden keert met betrokkenen van toen terug naar die vierde oktober 1992. Hun emotionele verhalen over die dag worden geïllustreerd met archiefmateriaal van de centrale meldkamer van de Amsterdamse politie, waarin te horen is hoe een gewone zondag het leven voor velen voorgoed veranderde.
quote:KLM-topman Elbers wil dat Schiphol blijft groeien.
KLM-topman Pieter Elbers is voorstander van meer vluchten vanaf Schiphol. Dat zegt hij in een interview met Nieuwsuur. Elbers haalde de luchtvaartmaatschappij uit de rode cijfers en wil nu graag doorgroeien. Hoe groot die groei precies moet zijn, is nog niet duidelijk. Het huidige plafond is 500.000 vliegbewegingen per jaar tot 2020, maar dat wordt waarschijnlijk volgend jaar al gehaald. Lang niet iedereen vindt dat er meer gevlogen moet worden op Schiphol. De groeiplannen van Schiphol en KLM stuiten op verzet in de Tweede Kamer. Ook omwonenden en milieuorganisaties zijn bezorgd.
Scarebus 380.quote:Op zaterdag 30 september 2017 19:52 schreef Iemand91 het volgende:
AIR FRANCE A380 WIJKT UIT NAAR CANADA WEGENS ERNSTIGE MOTORSTORING
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier moet haast wel iets van een vertalingsfoutje in zitten, de onderste deuren zitten toch vrijwel dezelfde hoogte als die van een A340/A330?quote:The passengers report they were kept on board of the aircraft until arrival of the replacement aircraft because the airport does not have stairs to accomodate the A380.
Over vervangende toestellen gesproken, daar zijn er twee van nodig voor een A380 als een airline niet toevallig een zelfde toestel in de buurt heeft en 597 pax en 23 (!!) crew aan board is.quote:The airline later reported that airline staff reached Goose Bay and now takes care of the passengers. Two flights were dispatched to Goose Bay to pick up the passengers and take them to Los Angeles. An Air France Boeing 777-300 registration F-GZNO arriving from Montreal,QC (Canada) reached Goose Bay at about 02:50L (05:50Z) and is estimated to depart Goose Bay at 04:15L (07:15Z). An additional Boeing 737-300 registration C-GNLQ leased in from Nolinor arrived 3 hours ago and already departed Goose Bay as flight NRL-580 to Winnipeg,MB (Canada) and further to Los Angeles.
Ze zijn vanochtend rond 9:00 Nederlandse tijd pas van boord gekomenquote:Op zondag 1 oktober 2017 12:47 schreef FredvZ het volgende:
Als ik zo eens naar die foto's kijk dan valt de schade aan de motor zelf nog wel mee en is het vooral de behuizing er omheen die weggeslagen is.
Van http://avherald.com/h?article=4af15205
[..]
Hier moet haast wel iets van een vertalingsfoutje in zitten, de onderste deuren zitten toch vrijwel dezelfde hoogte als die van een A340/A330?
En hoe zouden die passagiers dan over moeten stappen op andere toestel? Springen?
[..]
Over vervangende toestellen gesproken, daar zijn er twee van nodig voor een A380 als een airline niet toevallig een zelfde toestel in de buurt heeft en 597 pax en 23 (!!) crew aan board is.
Das misschien nog wel de warmste plek om te zijn op dat hele vliegveld en waar 600+ mensen geaccommodeerd kunnen worden. Dit is de terminal:quote:Op zondag 1 oktober 2017 12:50 schreef Fokker89 het volgende:
Ze zijn vanochtend rond 9:00 Nederlandse tijd pas van boord gekomen
Daar wordt je ook niet echt vrolijk van neequote:Op zondag 1 oktober 2017 13:00 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Das misschien nog wel de warmste plek om te zijn op dat hele vliegveld en waar 600+ mensen geaccommodeerd kunnen worden. Dit is de terminal:
[ afbeelding ]
Ongeveer dezelfde grootte als die van Den Helder.
heerlijk man, die kleine terminals; alles lekker simpel, geen hectiek, bagage handling lekker vlot.. Als ik de keuze heb; anytimequote:Op zondag 1 oktober 2017 13:00 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Das misschien nog wel de warmste plek om te zijn op dat hele vliegveld en waar 600+ mensen geaccommodeerd kunnen worden. Dit is de terminal:
[ afbeelding ]
Ongeveer dezelfde grootte als die van Den Helder.
Juist heerlijk die grote vliegvelden, met alle faciliteiten erbij . Smaken verschillen neem ik aan, haha.quote:Op zondag 1 oktober 2017 14:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
heerlijk man, die kleine terminals; alles lekker simpel, geen hectiek, bagage handling lekker vlot.. Als ik de keuze heb; anytime
Gisteren vloog ik terug vanuit Torp, Noorwegen, ook zoiets, echt perfect
koffieshoppie en met bladgoud belegde broodjes van een tientje hebben ze overal wel. Ik heb niet meer nodig als een fatsoenlijke bak koffie en een plee. Als je doodgaat als je niet in een lounge kunt hangen moet je idd niet naar kleine luchthavens gaan.quote:Op zondag 1 oktober 2017 14:10 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Juist heerlijk die grote vliegvelden, met alle faciliteiten erbij . Smaken verschillen neem ik aan, haha.
Een lounge is voor mij toch wel een must have persoonlijk, vooral hier op Gatwick. Stansted valt allemaal nog wel mee, maar zou Gatwick niet zonder lounge kunnen doen.quote:Op zondag 1 oktober 2017 15:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
koffieshoppie en met bladgoud belegde broodjes van een tientje hebben ze overal wel. Ik heb niet meer nodig als een fatsoenlijke bak koffie en een plee. Als je doodgaat als je niet in een lounge kunt hangen moet je idd niet naar kleine luchthavens gaan.
Lijkt te zijn weggegaan voor slechts ¤5400, ¤400 meer dan openingsbod...quote:Op woensdag 27 september 2017 14:43 schreef FredvZ het volgende:
Voor wie altijd al zijn "eigen" MD-11 wilde hebben: http://www.upinthesky.nl/(...)1-voor-sint-maarten/
Ik had trouwens nog een berichtje van KLM gehad, de jaartallen in dat stukje klopten niet. Is wel degelijk een md11, is geen omgebouwd dc10 middel of zoquote:Op zondag 1 oktober 2017 19:15 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Lijkt te zijn weggegaan voor slechts ¤5400, ¤400 meer dan openingsbod...
NOS bevestigt de 16.000 euroquote:Op zondag 1 oktober 2017 19:15 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Lijkt te zijn weggegaan voor slechts ¤5400, ¤400 meer dan openingsbod...
EDIT: Correctie; het model lijkt ¤16.000 opgebracht te hebben.
Ik zit hem nu terug te kijken, maar wat een te-nen-krom-mend amateurisme bij de Nederlandse hulpdiensten op de portofoonsquote:Op zaterdag 30 september 2017 19:52 schreef Iemand91 het volgende:
Vanavond op NPO2 (21:20 - 22:00 uur): Andere Tijden
[..]
Mwa, paniek, voor hun ook geen dagelijks iets natuurlijk, blijven mensen.quote:Op zondag 1 oktober 2017 23:53 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik zit hem nu terug te kijken, maar wat een te-nen-krom-mend amateurisme bij de Nederlandse hulpdiensten op de portofoons
Tja, als je bij politie, brandweer en ambulance gaat werken weet je dat je vroeg of laat met een dergelijke situatie te maken kan krijgen. Helemaal met een vliegveld om de hoek.quote:Op zondag 1 oktober 2017 23:56 schreef Fokker89 het volgende:
Mwa, paniek, voor hun ook geen dagelijks iets natuurlijk, blijven mensen.
Ik dacht al, ik heb een deja vú, maar dit speelde exact een jaar geleden ook al. Toen krijgen ze nog een verlening van 12 dagen. Dat het nu maar een dag is, voorspelt weinig goeds.quote:Op maandag 2 oktober 2017 00:42 schreef Iemand91 het volgende:
De Britse chartermaatschappij Monarch Airlines zit in zware problemen.
Mogelijk trekt de Civil Aviation Authority (CAA) morgen al hun Air Travel Organisers' Licensing (ATOL) in wat praktisch het einde zou betekenen voor de maatschappij.
Beslissing hierover valt hoogstwaarschijnlijk morgen.
twitter:jonostrower twitterde op maandag 02-10-2017 om 05:10:09 BREAKING: All Monarch Airlines flights cancelled, Air Operators Certificate suspended administrators appointed. -KPMG Spox reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |