abonnement Unibet Coolblue
pi_173850549
Hallo, wij zijn een kleine groep jonge mensen met een droom; een nieuwe vereniging opzetten met als doel waarheidsvinding achter diverse actuele en historische gebeurtenissen.
Wij zoeken leden welke geïnteresseerd zijn in onderwerpen als defensie, geschiedenis, fotografie, wetenschap, complottheorieën, politiek, etc.
Het idee is een soort van genootschap te vormen waarbinnen een ieder zijn ideeen kan spuwen.
We zijn (nog) niet ingeschreven bij de kvk.
Wat we zoeken, zijn jonge intelligente Nederlandssprekende mannen en vrouwen tussen de 20 en 40 jaar. We hebben een locatie in de omgeving van Breda.
We hebben momenteel de naam Societas Veritatis, welke eventueel bij stemming nog kan veranderen.
Het idee is om vanuit de vereniging straks oa een politieke partij te starten, en zo hebben we nog vele andere ideeen!
Bij interesse graag een reactie met e-mailadres zodat we je kunnen benaderen.
We hopen op veel reacties in de vorm van aanmeldingen of positieve tips en tricks!
  maandag 18 september 2017 @ 13:12:20 #2
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_173850737
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:00 schreef SocietasVeritatis het volgende:
mannen en vrouwen tussen de 20 en 40 jaar. We hebben een locatie in de omgeving van Breda.
Waarom die beperking?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  Boks-Chick maandag 18 september 2017 @ 13:32:13 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173851124
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:12 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Waarom die beperking?
Dit. Een politieke partij willen beginnen en nu al leeftijdsdiscriminatie toepassen :'(
lolwut
pi_173851574
Omdat we met name een groep willen starten met gelijke gronden, gelijke ervaringen en gelijke toekomstperspectieven. Met alle respect, maar iemand van 70, met een AOW'tje en een pensioentje zal anders kijken naar de toekomst dan wij, daar wij op ons 70ste waarschijnlijk nog in het arbeidsproces meedraaien. Wat wij willen is een constructieve vereniging met een innercircle van gelijkgestemden. Als tennisser zul je ook geen lid kunnen worden van een voetbalvereniging, tenzij je wilt gaan voetballen. En de kritiek met leeftijdsdiscriminatie als speerpunt heeft inhoudelijk weinig in te brengen, omdat wij niet bij de mogelijke toekomstige politieke partij leeftijdsdiscriminatie onder de leden zullen toepassen. We zoeken nu naar nieuwe gelijkgestemde leden voor onze vereniging en niet naar leden voor de mogelijke politieke partij.
pi_173851928
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:57 schreef SocietasVeritatis het volgende:
Omdat we met name een groep willen starten met gelijke gronden, gelijke ervaringen en gelijke toekomstperspectieven. Met alle respect, maar iemand van 70, met een AOW'tje en een pensioentje zal anders kijken naar de toekomst dan wij, daar wij op ons 70ste waarschijnlijk nog in het arbeidsproces meedraaien. Wat wij willen is een constructieve vereniging met een innercircle van gelijkgestemden. Als tennisser zul je ook geen lid kunnen worden van een voetbalvereniging, tenzij je wilt gaan voetballen. En de kritiek met leeftijdsdiscriminatie als speerpunt heeft inhoudelijk weinig in te brengen, omdat wij niet bij de mogelijke toekomstige politieke partij leeftijdsdiscriminatie onder de leden zullen toepassen. We zoeken nu naar nieuwe gelijkgestemde leden voor onze vereniging en niet naar leden voor de mogelijke politieke partij.
Je praat al wel laatdunkend over iemand van 70 met een AOW 'tje en een pensioentje. Dus ik laat dit clubje van je maar even voorbij gaan aan mie. Om er waarschijnlijk vervolgens nooit meer iets van te vernemen.
pi_173852639
Laatdunkend? Die mis ik zelf. Enkel omdat mijn uitgangspunt is dat deze anders naar de toekomst kijken dan leeftijdsgenoten?
Ik denk dat dat een heel realistische aanname betreft, natuurlijk een enige uitzondering daar gelaten.
pi_173852797
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:57 schreef SocietasVeritatis het volgende:
Omdat we met name een groep willen starten met gelijke gronden, gelijke ervaringen en gelijke toekomstperspectieven. Met alle respect, maar iemand van 70, met een AOW'tje en een pensioentje zal anders kijken naar de toekomst dan wij, daar wij op ons 70ste waarschijnlijk nog in het arbeidsproces meedraaien. Wat wij willen is een constructieve vereniging met een innercircle van gelijkgestemden. Als tennisser zul je ook geen lid kunnen worden van een voetbalvereniging, tenzij je wilt gaan voetballen. En de kritiek met leeftijdsdiscriminatie als speerpunt heeft inhoudelijk weinig in te brengen, omdat wij niet bij de mogelijke toekomstige politieke partij leeftijdsdiscriminatie onder de leden zullen toepassen. We zoeken nu naar nieuwe gelijkgestemde leden voor onze vereniging en niet naar leden voor de mogelijke politieke partij.
Als je de waarheid wilt vinden dan maakt het toch per definitie niet uit wat de achtergrond van de leden is? 'De waarheid is de waarheid'.
Ofwel je gelooft in een iets meer postmodernistische definitie van de waarheid, waarbij die ook gecreëerd wordt door de ontvanger, maar dan heeft je groep een stuk minder nut.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_173853341
Dat heeft natuurlijk niks meer met "waarheidsvinding" te maken, als je bij voorbaat enorme groepen uit gaat sluiten omdat die wellicht wel eens andere ideeen zouden kunnen hebben. Dan ben je niet naar de waarheid op zoek maar naar bevestiging van je vooroordelen.
pi_173853678
Waarheidsvinding met gelijkgestemden klinkt niet helemaal alsof het werkelijk om waarheidsvinding gaat maar meer om met gelijkgestemden een eigen waarheid te creëren. Kan dit dan niet beter naar BNW?
  maandag 18 september 2017 @ 16:06:11 #10
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_173853801
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:00 schreef SocietasVeritatis het volgende:

Wij zoeken leden welke geïnteresseerd zijn

Kan je dat even veranderen? Staat zo slordig.
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_173853937
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:57 schreef SocietasVeritatis het volgende:
Omdat we met name een groep willen starten met gelijke gronden, gelijke ervaringen en gelijke toekomstperspectieven. Met alle respect, maar iemand van 70, met een AOW'tje en een pensioentje zal anders kijken naar de toekomst dan wij, daar wij op ons 70ste waarschijnlijk nog in het arbeidsproces meedraaien. Wat wij willen is een constructieve vereniging met een innercircle van gelijkgestemden. Als tennisser zul je ook geen lid kunnen worden van een voetbalvereniging, tenzij je wilt gaan voetballen. En de kritiek met leeftijdsdiscriminatie als speerpunt heeft inhoudelijk weinig in te brengen, omdat wij niet bij de mogelijke toekomstige politieke partij leeftijdsdiscriminatie onder de leden zullen toepassen. We zoeken nu naar nieuwe gelijkgestemde leden voor onze vereniging en niet naar leden voor de mogelijke politieke partij.
Waarheidsbevinding, maar dan alleen met gelijkgestemden.

Krijg je dan niet gewoon een circle-jerk van mensen die elkaar alleen maar bevestigen in wat ze al zelf dachten?

Is het bij waarheidsbevinding niet juist van belang om óók te kijken naar en vanuit andere perspectieven?
"Pools are perfect for holding water"
pi_173853948
quote:
13s.gif Op maandag 18 september 2017 15:28 schreef Farenji het volgende:
Dat heeft natuurlijk niks meer met "waarheidsvinding" te maken, als je bij voorbaat enorme groepen uit gaat sluiten omdat die wellicht wel eens andere ideeen zouden kunnen hebben. Dan ben je niet naar de waarheid op zoek maar naar bevestiging van je vooroordelen.
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 15:56 schreef nanuk het volgende:
Waarheidsvinding met gelijkgestemden klinkt niet helemaal alsof het werkelijk om waarheidsvinding gaat maar meer om met gelijkgestemden een eigen waarheid te creëren. Kan dit dan niet beter naar BNW?
Precies dit dus.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 18 september 2017 @ 18:09:04 #13
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_173855911
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:57 schreef SocietasVeritatis het volgende:
met gelijke gronden, gelijke ervaringen en gelijke toekomstperspectieven.
Wat wij willen is een constructieve vereniging met een innercircle van gelijkgestemden.
Klinkt en beetje dom, zoals Maxima zou zeggen. Dus mensen van 41, ondernemer en werkgever kotsen jullie dus blijkbaar uit. Goed begin.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_173856279
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:57 schreef SocietasVeritatis het volgende:
Omdat we met name een groep willen starten met gelijke gronden, gelijke ervaringen en gelijke toekomstperspectieven. Met alle respect, maar iemand van 70, met een AOW'tje en een pensioentje zal anders kijken naar de toekomst dan wij, daar wij op ons 70ste waarschijnlijk nog in het arbeidsproces meedraaien. Wat wij willen is een constructieve vereniging met een innercircle van gelijkgestemden. Als tennisser zul je ook geen lid kunnen worden van een voetbalvereniging, tenzij je wilt gaan voetballen. En de kritiek met leeftijdsdiscriminatie als speerpunt heeft inhoudelijk weinig in te brengen, omdat wij niet bij de mogelijke toekomstige politieke partij leeftijdsdiscriminatie onder de leden zullen toepassen. We zoeken nu naar nieuwe gelijkgestemde leden voor onze vereniging en niet naar leden voor de mogelijke politieke partij.
Hou toch op man, beide generaties moeten gewoon 50 jaar werken, of vergeet je voor het gemak maar even dat de oudjes vaak op hun 17e zijn begonnen 6 dagen in de week, mijn opa kreeg gratie gods een halve dag vrij om te hertrouwen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Boks-Chick maandag 18 september 2017 @ 18:38:55 #15
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173856366
Heerlijk, weer eens een ouderwets backfire-achtig topic O+
lolwut
  maandag 18 september 2017 @ 18:41:32 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173856405
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173856459
Gesubsidieerde kwalletjes.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173862792
Wat is waarheid?
pi_173864242
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 15:56 schreef nanuk het volgende:
Waarheidsvinding met gelijkgestemden klinkt niet helemaal alsof het werkelijk om waarheidsvinding gaat maar meer om met gelijkgestemden een eigen waarheid te creëren. Kan dit dan niet beter naar BNW?
Eerder in TRU want dan is de missie al volbracht.
Hallon!
pi_173865244
Zijn aluhoedjes verplicht?
hardcoholic
pi_173865251
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 08:04 schreef Ferdii het volgende:
Zijn aluhoedjes verplicht?
Waarschijnlijk bunkers en wapens om andersdenkenden te bestrijden.
  dinsdag 19 september 2017 @ 08:07:54 #22
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173865273
Iedereen kan steunend lid worden van een voetbalclub zonder te gaan voetballen hoor. Alvast wat waarheidsvinding voor je sneue clubje.
And so is the past
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')