Sjoegerd | zaterdag 16 september 2017 @ 18:52 |
Welkom in Het autorijtopic waar iedereen welkom is, zolang je maar gek bent op autorijden! 08gnoT Mitsubishi Lancer, 1.3L, december 1996. Foto 1 Foto 2 Bartholomeus Audi A3, 2.0TDI DSG, 2009 Boterbartje Volvo V70 2.4, Juli 2005 foto1 BrinkydeBMW, BMW 535d, 2005, Foto 1 Foto 2 Catch_me, Lancer Sportback 1.8, augustus 2010 foto 1 foto 2 CoolGuy, Volkswagen Jetta Comfortline 1.6 TDI BlueMotion DSG, 2011 Dennis101, Renault Clio 1.6 Privilege, 2003 Dubish Peugeot 307, 1.4HDI 2004, Foto 1, Foto 2 Dumpiej Fiat Bravo Edizione Prima 1.4 T-Jet 110kw FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990: foto & Audi A4 B5 1999: foto FlowMaster Chevrolet Caprice Classic, 5.7 V8, 1980 Foto Gateway, Volkwagen Touran Highline, 2.0 TDI bj 2003 Foto 1 Foto 2 Foto 3 Grielen Subaru Legacy 2.0GL AWD, Oktober 1994 klik foto1 Goddelijker Peugeot 206 1.4, 2000. Foto 1, Foto 2 house_is_a_feeling Mazda MX-5 1.6, 1992 Foto JDude Volvo S40 1.8, 2001 Junkiexp Mercedes W124, 230E, 1985 Foto 1 Foto 2 Kadooosh Volkswagen Polo 2 coupe 1990 Foto 1 Foto 2 Kriegel Hyundai Coupe 2.0 FX, 1999 Eins Zwei Drei L0we Renault Megane 1.6 16v, 2002 Marco001 Seat Ibiza 2003 1.4 Foto Monsterd. Nissan Micra 1.3, 1999. Purdey Volkswagen Polo, 1.4, 2002 Renesite Seat Toledo 1.6 16V Spirit, oktober 2004 ShizzleMyDizzle Volvo S40 2.0, 2000 Foto Sjoegerd Peugeot 106 1.1 1994 Foto WalkingDisaster Seat Leon 1.8 20v Turbo Foto1 Foto2 Wijnand_Bierenstein Daihatsu Charade Sedan '94 WhiteJoker Peugeot 206 1.6-16V XS Premium, november 2001 Piles heeft een aardige lijst met statistieken samengesteld, die zijn hier te vinden! Ook kun je hier de vorige topics vinden. | |
Sjoegerd | zaterdag 16 september 2017 @ 18:52 |
En door! | |
#ANONIEM | zaterdag 16 september 2017 @ 19:39 |
Wellicht de OP eens aanpassen,de PB links? [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2017 19:39:27 ] | |
house_is_a_feeling | zaterdag 16 september 2017 @ 20:53 |
Volgens mij is het hele lijstje ook heel erg gedateerd | |
Sjoegerd | zaterdag 16 september 2017 @ 20:57 |
Kunnen die OP ook wel weglaten geloof ik | |
monsterd. | zaterdag 16 september 2017 @ 21:25 |
Je mag ook een hele nieuwe maken hoor? | |
Sjoegerd | zaterdag 16 september 2017 @ 21:29 |
Niet echt mijn ding | |
JDude | zaterdag 16 september 2017 @ 22:28 |
Whehe, mijn Lolvo. Jaar gehad maar staat hier al vijf jaar te shinen in de OP. | |
monsterd. | zondag 17 september 2017 @ 08:50 |
Ik kwam gisteren nog wel foto's tegen van mijn eerste auto uit de op . Zullen we anders allemaal foto's hiervan posten? Dan ga ik nogmaals even terugzoeken! | |
monsterd. | zondag 17 september 2017 @ 08:52 |
Monsterd. Nissan Micra 1.3, 1999. | |
Sounddragon | zondag 17 september 2017 @ 09:00 |
Dan kun je onderhand denk ik idd beter gewoon de hele OP wegmikken en opnieuw beginnen. Hoop users in de lijst zie ik hier nooit meer. | |
JDude | zondag 17 september 2017 @ 09:06 |
De eerste van welgeteld twee auto's die ooit op mijn naam hebben gestaan . Van de Lolvo zijn ook wel ergens plaotjes maar niet op fok blijkbaar. | |
monsterd. | zondag 17 september 2017 @ 09:21 |
Ik heb ondertussen auto nummer 10+ op mijn naam . Maar mooi Renaultje, lekker luxe. | |
Sounddragon | zondag 17 september 2017 @ 16:14 |
Mijn eerste auto staat hooguit op een foto waar misschien ergens nog negatieven van zijn | |
J.Appleseed | maandag 18 september 2017 @ 10:48 |
Mijn eerste auto, in april 2016 gekocht, een Peugeot 306 1.4 XR Dat was helaas van korte duur, in juli 2016 was 't einde oefening voor 'm | |
J.Appleseed | maandag 18 september 2017 @ 11:26 |
Trouwens allejezus zeg, in mijn huidige auto waren er van het derde remlicht 4 van de 10 lampjes kapot. Zag er echt niet uit. Ik dus naar de lokale autoboer wat lampjes halen, met als doel om alle 10 de lampjes vervangen. In de eerste plaats zit dat remlicht echt op een kutplek, ik moet dus het dak 'openmaken' en dat proces halverwege stopzetten zodat de bovenste helft van de kofferbak open blijft staan. Maar dan heeft de auto zoiets van "hey, denk je er wel aan dat je het dak nog helemaal open/dicht moet doen?" dus daar herinnert 'ie me aan met constant gepiep. Oke, ik even al die lampjes verwisseld en even kijken of 'ie het doet. Oh ja super dit, nu werkt maar 1 van de 10 lampjes in plaats van 6 Na een uur lang te hebben geprutst met het verbuigen van de connectors en wat contactspray deden alle lampjes het, alleen toen ik het remlicht installeerde deed 1 lampje het weer niet Ik heb 't maar even zo gelaten, mijn god wat frustrerend. Misschien maar even van een sloper een nieuwe fitting afhalen of zo | |
Messina | maandag 18 september 2017 @ 12:00 |
What happened? | |
J.Appleseed | maandag 18 september 2017 @ 13:25 |
Met mijn nieuw verworven vrijheid – want eigen auto – ben ik samen met een vriend op vakantie gegaan naar Zuid-Frankrijk. Op de derde dag dat we daar waren moesten we aardig hard remmen voor de auto voor ons, die stond stil voor een kruispunt voor een auto van rechts of zo. De Land Rover achter ons remde niet op tijd en die is toen – met zo'n lierinstallatie voorop – achterop mijn 306 geknald | |
Sjoegerd | maandag 18 september 2017 @ 18:28 |
Fitting kun je nieuw niet meer krijgen, FYI | |
J.Appleseed | maandag 18 september 2017 @ 19:00 |
Ik kan de onderdelen van het derde remlicht überhaupt niet in de Peugeot Service Box catalogus terugvinden inderdaad. Jij had een 206 hatchback toch? Die hebben sowieso een minder breed remlicht dan de 206 cc, wel jammer want anders was 't erg gemakkelijk geweest om een vervangende te vinden. Ik wilde er sowieso een van een sloper afhalen, dus ik had "nieuwe" fitting moeten schrijven Er stond zowel een Peugeot- als een Citroën-logo op deze fitting dus ik verwacht dat die ook in een Xsara Picasso of zo zit. EDIT Onderdeelnummer 6350N6 zou het derde remlicht van een 206 cc zijn, volgens Service Box is die nieuw bij Peugeot zo'n 4 tientjes. Morgen toch maar eens langs de dealer gaan [ Bericht 2% gewijzigd door J.Appleseed op 18-09-2017 19:10:25 ] | |
Sjoegerd | maandag 18 september 2017 @ 19:19 |
Volgens mij is de 6350N6 alleen het glas zonder de fitting. De fitting past daar niet eens op! (Heb dat akkefietje al vaker gehad ) | |
Sjoegerd | maandag 18 september 2017 @ 19:30 |
Ik zal zo een foto van mijn Service Box laten zien, lukt me niet op mobiel. | |
J.Appleseed | maandag 18 september 2017 @ 19:37 |
De beschrijving is "STOPLICHT EXTRA", hoop niet dat dat alleen het glas (mijne is sowieso plastic) is [ Bericht 4% gewijzigd door J.Appleseed op 18-09-2017 19:45:27 ] | |
Sjoegerd | maandag 18 september 2017 @ 19:49 |
De 6350N6 is vervangen door de 1611687480, waarbij staat dat het zonder lamphouder en lampen is. De 6350N6 is uit productie genomen. EDIT: Had jouw servicebox foto niet gezien | |
Sjoegerd | maandag 18 september 2017 @ 19:51 |
Dacht dat de RP nummers alleen op de dealerlogin zitten en niet op de public Box trouwens! | |
J.Appleseed | maandag 18 september 2017 @ 19:57 |
Oh, dus alles wat vetgedrukt is is wel nog in productie maar alles wat niet vetgedrukt is niet? Ik ga morgen toch even informeren bij de dealer denk ik, niet dat die dingen toevallig toch nog ergens in een opslagloods liggen of zo. | |
Sjoegerd | maandag 18 september 2017 @ 20:09 |
Over het algemeen is dit wel zo ja alhoewel de vervangende nummers ook uit productie kunnen zijn. | |
#ANONIEM | maandag 18 september 2017 @ 21:49 |
https://ufile.io/da7qw Iemand een idee wat dit piepende geluid kan zijn? | |
Sjoegerd | woensdag 20 september 2017 @ 09:05 |
En, wat zei mijn collega dealer? | |
J.Appleseed | donderdag 21 september 2017 @ 09:26 |
Ik ben nog niet geweest! | |
monsterd. | donderdag 21 september 2017 @ 20:05 |
Beschermingsplaatje van het hitteschild wat een beetje los zit? IMO klinkt het niet als een tik in je blok oid. Misschien nog een van de spanrollen ofzo. | |
Goddelijker | zaterdag 4 november 2017 @ 16:05 |
Vandaag m’n Clio 3 ingeruild voor een Clio 4! Met 25.000 km en van juni 2016 in de kleur wit. Maandag krijgen we hem al! | |
Sjoegerd | zaterdag 4 november 2017 @ 16:42 |
We weten wel weer waar de centjes zitten , ik heb de 206 net over de 370.000. Kan vanaf januari ook al centrum Arnhem niet meer in helaas | |
Goddelijker | zaterdag 4 november 2017 @ 17:24 |
Nu zitten de centen er niet meer... Verder helemaal compleet: parkeersensoren, 16" lichtmetaal, climate controle, cruise control, etc. Foto's: https://imgur.com/a/sS3Wd | |
Sjoegerd | zaterdag 4 november 2017 @ 18:05 |
Dat is zo'n systeem met TomTom kaarten toch? | |
Goddelijker | zaterdag 4 november 2017 @ 19:26 |
Jep, ik geloof het wel! | |
JDude | zaterdag 4 november 2017 @ 21:33 |
Mooie kar! | |
Goddelijker | maandag 6 november 2017 @ 21:49 |
Vandaag opgehaald! Nu over twee weken nog even terug voor de afleverbeurt en kleine lakschade herstellen. | |
monsterd. | dinsdag 7 november 2017 @ 06:32 |
Leuk gefeliciteerd! | |
Irritatie100 | dinsdag 7 november 2017 @ 09:51 |
Naast mijn werk zit een garage en ik moet binnenkort voor een grote beurt en APK. Aangezien ik op 66 kilometer van m'n werk woon, dacht ik dat het handig zou zijn om bij doe garage naast m'n werk de beurt te doen zodat ik geen vervangende auto hoef te regelen/geen vrije dag hoef te nemen. Ik dus even langs voor een prijsindicatie (aangezien er ook nog 2 reparaties moeten gebeuren), die vond ik prima en gelijk een afspraak gemaakt op 7 december. Toen stapte ik in de auto naar huis en aangesloten in de file realiseerde ik me ineens dat ik hier gedetacheerd zit. Tot 1 december | |
JDude | dinsdag 7 november 2017 @ 10:08 |
JDude | dinsdag 7 november 2017 @ 10:13 |
Bij de aankoop van onze huidige auto in augustus de afleverbeurt weggelaten onder het mom van dat 'ie na een paar maanden toch een keer voor de apk zou moeten en dan gelijk onderhoud te doen. Blijkt nu met de rekening van de garage ernaast een prima gok te zijn geweest, toch zo'n 150¤ goedkoper uitgevallen. | |
JDude | dinsdag 7 november 2017 @ 10:15 |
En in m'n werkskelter ga ik dit jaar net de 30.000 niet halen denk ik. Toch m'n werkgever maar even ingelicht dat ik de vooraf bedachte 25.000 al bijna heb aangetikt. | |
Goddelijker | dinsdag 7 november 2017 @ 12:13 |
Lekker bezig! | |
Irritatie100 | dinsdag 7 november 2017 @ 12:17 |
Dat was een behoorlijke faal ja Ik ga maar weer afbellen | |
Goddelijker | zondag 12 november 2017 @ 15:53 |
Even erop terug komend: de R-Link heeft TomTom-kaarten. De 'Media Nav (Evolution)' heeft kaarten van HERE. Inmiddels ook al geüpdate [ Bericht 10% gewijzigd door Goddelijker op 12-11-2017 16:05:29 ] | |
Marco001 | zondag 12 november 2017 @ 21:33 |
Zo, het rijden op de nordschleife zit er weer op voor dit jaar. Vlak voor en na het rondje dat ik met wat vrienden heb gereden was de baan dicht wegens de sneeuw. De grip was ook ver te zoeken vandaag, 1-2graden en een nat wegdek hielpen niet mee. | |
Sjoegerd | maandag 13 november 2017 @ 06:07 |
HERE, daar komen de kaarten van Peugeot ook vandaan. Lekker prijzig! | |
J.Appleseed | maandag 20 november 2017 @ 11:54 |
Mijn Peugeot 206 cc 2.0-16v heeft met 110.000 KM (eind 2009) een nieuwe distributieriem gekregen. Inmiddels zit ik op 196.000 KM en ik was benieuwd wanneer 't weer tijd wordt. In het instructieboekje geeft Peugeot 120.000 KM aan, maar er staat geen "of X jaar" bij vermeld. Dat heb ik dus even nagevraagd bij een aantal garagehouders, en die gaven onafhankelijk van elkaar aan dat Peugeot daar doorgaans 10 jaar voor aanhoudt. Is dat niet erg lang? Meestal hoor ik zoiets van om de 6-7 jaar of zo. Vind het in ieder geval wel fijn zo, want dan kan ik nog even sparen. Volgens mijngarage.nl mag ik bij deze wagen rekenen op een rekening van ± 550 euro, terwijl dat voor mijn vorige Peugeot 306 1.4 en de Renault Mégane Scenic 1.6 van m'n ouders respectievelijk 250 en 350 euro was Hij maakt het meer dan goed met het rijplezier wat ik ervoor terugkrijg, maar er zijn goedkopere auto's om te onderhouden | |
house_is_a_feeling | maandag 20 november 2017 @ 12:01 |
En er zijn auto's waarbij de riem vervangen tegen het dubbele van wat je nu moet betalen aan zit. Het zou voor mij de persoonlijk de afweging zijn hoe lang je nog met de auto gaat doen en of je dan de gok wilt nemen om er mee door te rijden. Het is geen geld wat je terug gaat zien bij de eventuele verkoop, wellicht dat de verkoop van de auto wat makkelijker gaat als je het gedaan hebt. Als je nog van plan bent om jarenlang te rijden, dan is het een belangrijke stap van onderhoud. | |
J.Appleseed | maandag 20 november 2017 @ 12:18 |
For the record, het is ook niet dat ik sta te kijken van de 550 euro voor de distributieriem maar eerder de 10 jaar interval in vergelijking met de 6-7 jaar die ik doorgaans als advies hoor. Ik wil 'm absoluut nog niet wegdoen namelijk. Hij loopt nog goed, schakelt strak, het onderstel is praktisch roestvrij en zowel het interieur als het exterieur zien er nog heel netjes uit. Als er geen gekke dingen gebeuren zie ik me in deze wagen nog jaren doorrijden inderdaad Alles wat 'ie nodig heeft laat ik ook netjes doen, of doe ik zelf als ik dat kan. Nieuwe voorruit, verstevigingsstang van het chassis, midden- en einddemper en ook een nieuw setje banden zijn er het afgelopen jaar op gekomen. Da's ook geen goedkope klus geweest trouwens, 205/45 R16 is ook een lekker dure bandenmaat heb ik geleerd Ik heb het idee dat ik nu wel weet wat ik heb, het achterstallige onderhoud door de vorige eigenaren is bijgewerkt en het aankomende onderhoud kan ik zo ook wel inschatten. Tuurlijk, er kunnen zich altijd onverwachte kosten voordoen maar nu ik nog geen andere verantwoordelijkheden heb is het op deze manier heel goed te doen Sowieso is er onder de 5.000 euro geen andere hardtop cabriolet die beter in de opties zit en sneller is, dus ik zou niet weten welke andere wagen deze zou kunnen vervangen [ Bericht 3% gewijzigd door J.Appleseed op 20-11-2017 12:28:24 ] | |
Irritatie100 | maandag 20 november 2017 @ 12:48 |
Ik vind 10 jaar niet zo schokkend, dat hoor ik eigenlijk vaker voorbij komen dan die 6-7 jaar die jij noemt Mijn auto heeft als advies 180.000 of 10 jaar. Of eigenlijk moet ik zeggen had Ik heb er 3 jaar en 80k in gereden, maar nu is het ineens voorbij. Ik had ergens vorige week een afspraak stond voor een APK en nieuwe remschijven (aangezien ik dacht dat de oude krom was vanwege trillingen tijdens remmen). Het bleek echter dat de schijf niet krom was, maar dat er een haascheurtje in had gezeten dat door de warmte steeds poreuzer werd. Tijdens de rit naar de garage was het klaar, ik hoorde een knal en ineens was alle remkracht weg (behalve in de laatste millimeter van het pedaal). Bleek dat er gewoon een stuk van de remschijf rondom dat scheurtje was afgebroken En toen ie eenmaal op de brug stond bleek er véél meer mis mee te zijn en had ik minimaal 3 tot 3,5k moeten investeren om hem rijdend te houden. Was ook wel te verwachten, het was een auto van maart 2002 met inmiddels iets meer dan 255k op de teller. Ik heb hem dus 3 jaar gehad en 80 van die 255k erop gezet. En omdat het een auto met 235pk was zijn die 80k (en waarschijnlijk die 175k ervoor ook niet) lang niet altijd zachtzinning gegaan Wel zonde, ik heb in die 3 jaar tijd eigenlijk nooit echt ergens last van gehad, maar nu komt gewoon alles in 1 keer. En mijn nieuwe auto heb ik met mijn hoofd gekocht in plaats van met mijn hart moet ik bekennen, dus ik ga nu van een Skoda Octavia RS met 235pk naar een Seat Mii met 60pk Zal wel even wennen worden, maar die Mii is in ieder geval wel behoorlijk luxe (al zal ik de stoelverwarming icm leren bekleding van de Skoda wel gaan missen) en ik heb hem net als de Skoda in het rood genomen | |
J.Appleseed | maandag 20 november 2017 @ 13:00 |
Ai! Da's ruk man. Wat was er dan nog allemaal mee aan de hand? Is dat niet naar voren gekomen tijdens een kleine/grote beurt of zo? | |
Irritatie100 | maandag 20 november 2017 @ 13:13 |
Remleidingen poreus, draagarmen voor waren slecht, koelvin sloeg niet meer aan, koppeling zat op het randje van kapot, turbo liep op z'n eind, waterpomp was slecht, slot rechtsachter functioneerde niet meer... Bij de vorige beurt ongeveer een half jaar geleden (en 15k, wat ook het interval is) heb ik alleen een opmerking gehad over lekke schokdempers achter, verder niks. Vorig jaar met de APK is ie ook probleemloos goedgekeurd en kreeg ik nog de opmerking dat de auto er zo goed bij stond en waarschijnlijk nog jaren mee kon... Ach ja, het is niet anders. Ik heb 3 jaar en 80k met een gigantische lach op m'n gezicht in dat ding rond gereden en de afschrijving is ook niet superveel geweest uiteindelijk. | |
JDude | maandag 20 november 2017 @ 13:20 |
Zo, da's wel even een verschil . Maar die VAG-drieling zijn prima karretjes op zich. Ik heb er sinds medio januari in 10 maanden tijd 26.000 bijgeklokt op een Up! Ondanks m'n 1m94 stap ik ook na een langere rit nog prima uit. En als je niet de kale basisversie neemt zit er nog best wel wat op (automatische verlichting en ruitenwissers, DAB-radio + bluetooth, USB en SD-cardslot, verwarmde buitenspiegels, ook nog cruise control was helemaal leuk geweest ). Wel wat meer trappen om 'm op gang te houden maar ook dat went . | |
Irritatie100 | maandag 20 november 2017 @ 13:51 |
Klopt, ik heb een Sport Intense genomen. Dat is wel een vrij volle versie. Behalve wat uiterlijke frutsels, een panoramadak en stoelverwarming is die eigenlijk full-options. Alles wat jij noemt idd en ik heb dan wel cruise control erop. Ook nog smartphonesynchronisatie met een app, ben benieuwd wat dat allemaal voor nieuwerwets gedoe is In die 2002 Skoda was ik blij dat ik een cd-speler had en geen cassettedeck meer En dat was in die Sport Intense-uitvoering dus allemaal standaard. De enige optie die ik er nog bij genomen heb is een middenarmsteun, dat vind ik ook echt een must eigenlijk #verwend | |
JDude | maandag 20 november 2017 @ 13:58 |
Mja, die app gebruik ik in de praktijk nauwelijks. Er zit een navigatiemodule in maar Waze werkt voor mij vele malen beter. Je kunt er mee bellen en je muziek bedienen maar dat kan ook met de "radio" zelf. En je kunt er wat info over de auto in zien (koelvloeistof- en olietemperatuur en dergelijke) maar dat kan ook via het display tussen de snelheidsmeter en toerenteller. De bijbehorende telefoonhouder vind ik wel erg prettig. | |
funnywell | maandag 20 november 2017 @ 15:46 |
Die riemen gaan nooit kapot, zijn de overige delen. spanrol, looprol en vooral de waterpomp. Die laatste hebben ze ook bewust verplaatst van multiriem naar distruriem gedeelte. Is nogal een zwak lager vergeleken met een loop of spanrol. Ze lopen vast, riem begint dus te slippen en pats kaput. Dus altijd oude onderdelen ff willen zien. Vaak doen ze alleen de riem stiekem, is lekker makkelijk. Doe t zelf, stelt niet zoveel voor. Alleen dat t meeste tijd gaat zitten in alles open te slopen en t gevloek omdat je amper ruimte hebt doordat die motoren tegenwoordig in de breedte liggen. Gelukkig ook noog een RWD staan, dan is t easy. 1,5 uurtje werk en klaar. | |
J.Appleseed | maandag 20 november 2017 @ 16:03 |
Bij de 206 GTi (en cc met de GTi-motor) moet het motorblok ook van de motorsteunen af om erbij te kunnen, daar heb ik zelf écht de know-how niet voor. Ik vertrouw mijn lokale garage er wel op dat ze alle gevraagde onderdelen vervangen, maar even vragen of ze de oude onderdelen nog hebben is nooit verkeerd. In ieder geval heb ik een handleiding doorgestuurd gekregen waar ook 10 jaar werd aangegeven, dus ik zal er gewoon voor zorgen dat de riem ergens volgend jaar vervangen wordt | |
Sjoegerd | maandag 20 november 2017 @ 19:02 |
10 jaar of 240.000 in mijn geval | |
Grielen | dinsdag 21 november 2017 @ 12:17 |
Ik rij inmiddels in een Golf variant 2.0 TDI kilometerslet bj 2017 | |
house_is_a_feeling | dinsdag 21 november 2017 @ 14:13 |
Passat was geen optie? Ben ook 3 auto’s verder sinds de MX-5 in de OP. Een Mazda 6 touring, BMW 318d Touring en nu ik bijna niet meer rijd weer terug op een knaken Carisma op benzine. Die blijft ook niet lang vermoed ik. | |
Grielen | dinsdag 21 november 2017 @ 16:28 |
Neh, ik wilde wat meer opties en dan zou de bijtelling iets te gortig worden
| |
JDude | donderdag 25 januari 2018 @ 23:54 |
Ik mag m'n skelter inruilen voor een maatje groter (B-segment zeg maar). Nu nog bedenken wat dan. | |
JDude | vrijdag 26 januari 2018 @ 00:01 |
Uiteindelijk wel gelukt 366 dagen na inontvangstname . | |
SgtPorkbeans | vrijdag 26 januari 2018 @ 13:09 |
Nieuwe Fiesta / Polo / Ibiza? | |
Goddelijker | vrijdag 26 januari 2018 @ 13:39 |
Ik vind de achterkant van de nieuwe Polo maar niets... Beetje erg saai en droevig kijkend. | |
JDude | vrijdag 26 januari 2018 @ 18:20 |
Net even in de Polo gezeten omdat ik toch bij de dealer was voor onderhoud aan de Up. Is wel een kanshebber. Buitenkant hoef ik toch niet tegenaan te kijken . | |
Sjemmert | vrijdag 26 januari 2018 @ 18:50 |
Je moet shinen | |
JDude | dinsdag 6 maart 2018 @ 17:25 |
Nieuwe Polo wordt het inderdaad. | |
br00djekaas54321 | donderdag 22 maart 2018 @ 22:57 |
Hallo lui, Hoe groot achten jullie de kans dat, bij waarneming door agent, een boete wordt uitgedeeld voor: - het één of twee keer (heel) kort uitschakelen van dimlicht (wanneer het voeren van dimlicht verplicht is) eventueel in combinatie met het één of twee keer knipperen met alarmlichten vooraf en/of achteraf (om op deze manier een bestuurder te wijzen op defecte verlichting); - het één of twee keer kort knipperen met alarmlichten (om 'excuses aan te bieden'); - het als bestuurder van een auto (meerdere malen, hooguit twee maal) snel links-rechts of rechts-links knipperen - geen idee welke volgorde in Nederland het meest gehanteerd wordt - zoals men regelmatig bestuurders van vrachtwagens ziet doen (om zo te 'bedanken')? Alhoewel ik niet met een agent in discussie zou gaan wanneer ik voor deze handelingen een boete zou krijgen - heeft in discussie gaan met een agent vanwege een boete überhaupt ooit iemand zijn situatie verbeterd? - in verband met het mogelijkerwijs veroorzaken van verwarring, ben ik wel benieuwd of jullie deze goedbedoelde 'berichten in de vorm van licht', in relevante situaties, alsnog als verwarrend/vervelend/irritant zouden ervaren. Groet | |
JDude | donderdag 22 maart 2018 @ 23:09 |
Nul in alle gevallen. | |
br00djekaas54321 | donderdag 22 maart 2018 @ 23:15 |
Klinkt goed. De tijd zal het uiteindelijk wel leren. Weet je toevallig of het per regio verschilt in welke volgorde van knipperlichten vrachtwagenchauffeurs 'bedanken'? (Triviaal) | |
JDude | donderdag 22 maart 2018 @ 23:21 |
Geen idee. Meestal lijkt het alsof iedere sjeffeur zelf wat verzint. Ik heb zelf nog een tijdje in het transport gewerkt dus rondom knooppunten en zo wil ik ook nog wel eens moeite doen om een vrachtwagen er even tussen te laten. Knippertje terug is altijd prima. Linksrechtslinks of andersom boeit geen kont. Maar vanwaar die vrees voor een bekeuring eigenlijk? | |
br00djekaas54321 | donderdag 22 maart 2018 @ 23:28 |
Alhoewel ik het woordje vrees wel iets te sterk vind, zou ik zeggen dat 'my old man' daarvan waarschijnlijk de hoofdoorzaak is. Ik herinner me goed hoe hij regelmatig de snelheidsmeter in de gaten hield. Wat dat betreft is het wel vaak feest op het asfalt van onze oosterburen. | |
br00djekaas54321 | vrijdag 23 maart 2018 @ 11:17 |
Een goede 'externe' bekerhouder die jullie kunnen aanraden? | |
Sabata | vrijdag 23 maart 2018 @ 13:44 |
Gisteren van leasebak gewisseld: - Ingeleverd: Seat Leon SC 1.4 TDI (110pk) - Opgehaald: Mazda 2 Skylease GT (115pk) Ik zat ook naar de Fiesta / Polo te kijken, maar dankzij een autoweek test van die twee werd ik op Mazda geattendeerd. En ik vond m zo veel fijner rijden dan de andere twee dat ik er de minder gunstige leaseprijs voor over had. Doet me aan de Mini denken toen die nog een turboloze Tritec motor had, maar dan met één versnelling meer. | |
JDude | vrijdag 23 maart 2018 @ 18:08 |
Kortere levertijd ook hoop ik? Kan de Polo in juli een keer ophalen . | |
Sabata | vrijdag 23 maart 2018 @ 20:37 |
Nou ehmmm.... Ik had me voorbereid en de bestelling al in november 2017 de deur uit gedaan Dealer belde zelfs eind februari dat het nog een week langer duurde. Maar het is alle strapatsen wel waard geweest. Ik heb deze kleur gekozen | |
JDude | vrijdag 23 maart 2018 @ 21:10 |
Netjes! | |
br00djekaas54321 | vrijdag 23 maart 2018 @ 23:28 |
Gelden deze marges en meetcorrecties op alle vormen van snelheidscontroles?https://www.om.nl/onderwe(...)heid/meetcorrecties/ | |
br00djekaas54321 | zaterdag 24 maart 2018 @ 20:51 |
Kan het met een automatische versnellingsbak kwaad om, terwijl je tot stilstand afremt, vlak voor stilstand 'm in neutraal te zetten? | |
TheWhiteCowboy | zaterdag 24 maart 2018 @ 22:13 |
Waarom zou je dat willen doen? | |
br00djekaas54321 | zondag 25 maart 2018 @ 00:02 |
In mijn korte ervaring met automatische versnellingsbakken kom je wanneer je in 'drive' zit altijd met een (zeer) lichte 'schok' tot stilstand. Nu is dit geen ramp natuurlijk, maar om (voor de een onzinnige) redenen kom ik liever zonder een dergelijke schok tot stilstand. Als ik 'm dus vlak voor stilstand in 'neutraal' zet kan ik de druk op het rempedaal dermate afbouwen dat er bij stilstand geen schok ervaren wordt. Maar als blijkt dat dit jammer genoeg schade oplevert aan de versnellingsbak, zal ik het niet doen. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat als je het te vroeg doet, waarbij je dus uiteindelijk niet tot stilstand hoeft te komen, en 'm vervolgens, terwijl je dus al in beweging bent, in 'drive' moet zetten, dit niet zo gunstig is - tenzij je even een dot gas geeft voordat je 'm in drive zet? [ Bericht 6% gewijzigd door br00djekaas54321 op 25-03-2018 00:12:43 ] | |
Sounddragon | zondag 25 maart 2018 @ 01:00 |
Maakt geen bips uit, is iets wat gewoon kan, anders hadden ze het wel geblokkeerd. Ik gebruikte de N op dezelfde manier, je kunt hem gewoon in N zeten en uit laten rollen, en ook rollend weer in drive gooien. Hij kijkt naar je snelheid en past daar de trap op aan. De 'koppeling' of governor doet de rest. File rijden was altijd een leuk spelletje zonder te remmen; D, N, D, N,.. Kut, toch remmen Dat vloeiend remmen is gewoon een kwestie van gevoel trouwens.. Rustig aanremmen en dan afbouwen tot je precies genoeg remdruk houdt om hem nét aan tegen te houden. Als je gewoon lineair remt en hem zo doorremt tot stilstand zul je altijd voelen dat de bak hem ook vlotjes ontkoppelt als hij stilstaat, dat is dat rukje wat je ook voelt als je hem in D zet met de rem erop. [ Bericht 9% gewijzigd door Sounddragon op 25-03-2018 01:06:39 ] | |
br00djekaas54321 | zondag 25 maart 2018 @ 03:02 |
Bedankt voor de reactie! Dat gevoel zal er met de kilometers wel komen! Zou je overigens wel zeggen dat wanneer je de bak vanaf N al rollend in D zet, een dot gas wel raadzaam is, of is dat niet een 'harde vereiste'? Ik kan me wel voorstellen dat afhankelijk van de techniek en kennis waarover fabrikanten bezitten, al rollend van N naar D bij de ene wagen wat soepeler dan de andere gaat, naast bijvoorbeeld het 'opschakelen' zelf. Ik heb toegegeven momenteel weinig kennis van versnellingsbakken, maar kunnen we wel zeggen dat alle automatische versnellingsbakken sinds een paar jaar wel de techniek hebben waarbij het systeem, naast het vooraf het schakelen van N naar D alvast klaargelegd hebben van de juiste 'versnelling' − had ik hier het woord 'trap' kunnen gebruiken? − zoals je (als ik het correct geïnterpreteerd heb) hierboven beschreven had, ook op een 'naadloze' wijze automatisch de toeren 'synchroniseert' bij het schakelen van N naar D? (Met de nadruk op naadloos/vloeiend.) Ik ga ervan uit dat dat de 'governor' is, maar ik neem ook aan dat per fabrikant verschilt hoe 'goed' deze is! Of moet je daarvoor toch wel een iets geavanceerdere automatische versnellingsbak voor hebben? (Dan denk ik gevoelsmatig aan Mercedes, ben benieuwd of dat klopt.) Als je in het geval van N naar D op te weinig of door eigen toedoen op te veel toeren zit, stel ik me namelijk een 'schok' − is de governor hetgeen dat deze 'opvangt'? − voor bij het schakelen naar D. (Met de nodige slijtage?) Is de uitspraak, dat het vanaf D naar N gaan technisch identiek is aan het in een handgeschakelde bak van een versnelling naar neutraal gaan zonder daarbij gebruik te maken van het koppelingspedaal, incorrect? Gebaseerd daarop kreeg ik te horen dat al rollend van D naar N niet goed voor de bak zou zijn. (Geen idee of het zonder koppelingspedaal van versnelling naar neutraal überhaupt kwaad kan. Gevoelsmatig denk ik van niet, maar zag ergens opmerkingen in de trant van 'het makkelijker maken voor de handgeschakelde bak om uit zich zelf van versnelling naar neutraal te gaan' en nog wat over de synchromesh.) In ieder geval bedankt voor je tijd. Als je een educatieve video hebt die deze vragen beantwoord verspil ik je tijd niet graag en kijk ik met plezier die video. Groet | |
#ANONIEM | zondag 25 maart 2018 @ 20:58 |
even 2 weken naar NL terwijl auto getuned wordt. krijg Nissan GT-R R35 remmen op mijn R33. Ook waarschijnlijk een stroker kit van 2.6 naar 2.8 liter en betere pistons. misschien toch 600whp aantikken | |
br00djekaas54321 | maandag 26 maart 2018 @ 11:17 |
Is in jullie ervaring 'krasstraat' een terechte benaming voor de wasstraat? Zeker met een mooie Skyline is het waarschijnlijk het gemak niet waard. | |
Sounddragon | maandag 26 maart 2018 @ 11:24 |
ja, en nee. Een autoliefhebber wast zijn auto met een spons. | |
br00djekaas54321 | maandag 26 maart 2018 @ 11:39 |
Ik ben ook niet echt tevreden met de effectiviteit van de wasstraat; hoogtijd om te investeren in een spons en andere benodigde materialen. Is het wat waxen betreft overigens een harde eis dat de wagen na het waxen minimaal een paar uur in een overdekte, stofvrije ruimte verblijft? | |
Sounddragon | maandag 26 maart 2018 @ 19:29 |
Eh? nee man. deed ik gewoon buiten.. je zet hem in de was en na een paar minuten poets je het weer uit.. klaar.. | |
br00djekaas54321 | maandag 26 maart 2018 @ 19:39 |
Dat ik er (nog) niet veel van afweet mag duidelijk zijn, maar in de paar keer dat ik er (lang geleden) wat over opgezocht had meende ik te lezen dat je 'm in een afgesloten omgeving als het ware moest laten 'overnachten', zo lang dat dit proces in beslag nam. Wellicht dat het (extreme) professionals waren. Ben blij dat zoiets niet hoeft, want echt praktisch is het niet natuurlijk. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 26 maart 2018 @ 19:39 |
Als je wax er te lang op laat zitten moet je echt flink boenen. Dus steeds een paneel, even in laten trekken en uitboenen. | |
br00djekaas54321 | maandag 26 maart 2018 @ 19:48 |
Bedankt voor de tip! Wellicht dat ik deze reeks binnenkort weer opleeft: PTA / Het grote autowas en -poets topic #12 | |
bokkepoot | maandag 26 maart 2018 @ 20:01 |
Als je de was een nachtje laat intrekken vult het de poriën wel beter. Nadeel is inderdaad dat het uitdroogt en lastiger poetst. Meestal heeft het geen nut om te doen of je moet voor totale perfectie willen gaan. | |
vannelle | dinsdag 27 maart 2018 @ 15:15 |
Als je ingehaald hebt ga je terug naar de rechterstrook en geef je dus richting aan naar rechts. Logisch zou dus zijn om daarna links-rechts te doen maar zoals JDude al zegt maakt het geen bal uit. Ongeacht de volgorde zal het gebaar wel begrepen worden. Maar aangezien jij volgens mij gewoon in een personenauto rijdt, waarom verwacht je een seintje te krijgen dat je terug kunt naar de rechterrijstrook? Of wou je dit bedankje toepassen bij elke auto die je ingehaald hebt? | |
br00djekaas54321 | dinsdag 27 maart 2018 @ 15:39 |
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we een rijdende lichtshow worden! | |
vannelle | dinsdag 27 maart 2018 @ 15:46 |
Nee, tuurlijk niet. Maar waarom vraag je het dan? | |
br00djekaas54321 | dinsdag 27 maart 2018 @ 16:38 |
Leek me wel leuk voor in het 'Autorijtopic'. | |
Diqiu-Long | dinsdag 27 maart 2018 @ 17:21 |
Zo doe ik het ook: maar ik trek er wel altijd een hele middag voor uit, want met de hand waxen is best een intensief klusje. Je moet de auto ja ook nog goed schoonmaken als voorbereiding, dus een droge niet te warme dag is wel handig. | |
jeroen25 | dinsdag 27 maart 2018 @ 19:03 |
Ik rij naar mijn werk een stukje door Duitsland. (geen Autobahn maar Bundesstrasse) Soms gaan de vrachtwagens en trekkers daar op de Mehrzweckstreife rijden zodat je er langs kan zonder over de andere weghelft te hoeven. Dan doe ik ook altijd even rechts-links-rechts knipperen als bedankje. [ Bericht 1% gewijzigd door jeroen25 op 27-03-2018 19:11:47 ] | |
Gezicht | dinsdag 27 maart 2018 @ 21:16 |
Iemand hier ervaring met Citroen? Ik heb een tweedehands C4 1.6 16V uit 2006 met twee ton op de teller op het oog. Zelf geen ervaring met Citroen dus ik heb geen idee wat ik van de betrouwbaarheid kan verwachten. | |
vannelle | woensdag 28 maart 2018 @ 15:14 |
Dat is heel vriendelijk van je maar zelf zie ik het nut er niet van in als je in een personenauto rijdt. Ik bedoel: Krijg je een seintje dat je naar rechts kunt? Nee? Dan is bedanken ook compleet overbodig. Maar ik zou me er niet aan storen, je bent tenminste oplettend bezig in het verkeer en dat alleen is pluspunten waard. | |
house_is_a_feeling | woensdag 28 maart 2018 @ 16:45 |
Dat seintje krijg je wel als je een iets te grote aanhanger achter een ielige Corsa hebt hangen en maar net mee kan met de vrachtagens . Ik hoorde toen even tot de in-crowd van de max 80km/h bestuurders denk ik | |
br00djekaas54321 | zaterdag 7 april 2018 @ 22:38 |
Hallo, Een vraag over snelheidsregelaars/-begrenzers: is bij beide functies, in het geval van dezelfde snelheid (en onder dezelfde omstandigheden), het verbruik 100% gelijk? Al trap je in het geval van de begrenzer het gaspedaal veel dieper in dan nodig voor de gekozen limiet, is het verbruik dan alsnog gelijk aan dezelfde snelheid i.c.m. de regelaar, is wat ik mij eigenlijk afvraag. Groet | |
daNpy | zaterdag 7 april 2018 @ 23:02 |
In principe wel, tot je een berg af rijdt. | |
Rene | zondag 8 april 2018 @ 09:11 |
Ik rijd links een straat in en moet gelijk links rijden want een auto geparkeerd in de bocht. Het kan want ik zie in de straat niet een tegenligger. Naarmate ik doorrij staat een vrouw mer gaar auto mega te klooien naar een parkeer’erf’ , het is een volle straat met allemaal geparkeerde auto’s in een woonwijk. Daarachter staat een vrouw die enigszins ongeduldig wacht. De mevrouw rijdt het parkeererf op en ik en de wachtende vrouw zijn nog de enige aanwezigen. Ik zit op haar baan dus ik sein dat zij mijn kant op kan komen en ondertussen wurm ik mij aan de kant in een enigszins ruim parkeervak. De vrouw begint wat te zwaaien en rijdt achteruit. Ik heb ondertussen ruimte gemaakt maar de vrouw rijdt verder. Ik probeer nogmaals te seinen maar het heeft geen zin. Dus ik ga maar haar kant op en dichterbij slaar ze haar hand nog op haar kop en ze foetert. En rijdt boos de andere kant op. Iets met verkeersregels en omgangsvormen?! | |
JDude | zondag 8 april 2018 @ 09:18 |
Dat had korter gekund:
| |
Rene | zondag 8 april 2018 @ 09:23 |
en toch, naief dat ik ben, probeer ik het. | |
br00djekaas54321 | zondag 8 april 2018 @ 19:23 |
Alhoewel het voornamelijk met bediening te maken zal hebben, vraag ik me af of het ook per fabrikant/model significant verschilt hoe schokkerig de auto reageert wanneer je het gaspedaal (gedoseerd) op laat komen. Iemand met veel ervaring met verschillende wagens die het weet? | |
JDude | zondag 8 april 2018 @ 19:26 |
Het gaspedaal gedoseerd op laten komen Wat bedoel je? | |
br00djekaas54321 | zondag 8 april 2018 @ 19:39 |
De druk op het gaspedaal geleidelijk verminderen, is een mogelijke beschrijving. Wanneer je bijvoorbeeld accelereert en vervolgens snelheid wilt verminderen, kan je jouw voet in één keer van het gaspedaal halen of je kan het gaspedaal rustig op laten komen. Ik vroeg me dus af of het afhankelijk van bijvoorbeeld makelij sterk verschilt in hoe de auto reageert op het gaspedaal. | |
Sounddragon | zondag 8 april 2018 @ 19:55 |
waar haal je die vragen allemaal vandaan man? | |
br00djekaas54321 | zondag 8 april 2018 @ 20:08 |
Ik heb er een aardige voorraad van liggen, maar waar ze vandaan komen durf ik niet te zeggen! | |
Sounddragon | maandag 9 april 2018 @ 16:10 |
Tip: doe eerst effe een jaartje of wat rondtuffen in van alles en nog wat, dan komen de mysteries van het autorijden vanzelf tot leven niet alles is verklaarbaar en uit te leggen, en de ene Fiat Punto is de andere niet, laat staan een Golf of 5-serie. Auto's hebben karakter, het zijn net mensen; de ene Marokkaan is het doodschoppen nog niet waard, en de volgende kan zomaar je mattie for life worden. | |
br00djekaas54321 | maandag 9 april 2018 @ 16:55 |
Ik ben benieuwd of de voertuigen waarin jij rijdt ook zo snel van 0 naar 100 gaan! Uiteraard leer je het karakter van een bolide het beste kennen door de nodige kilometers te maken, maar aangezien smaken verschillen ben ik ook vaak nieuwsgierig naar andermans ervaringen. Dus als iemand weet wat qua snelheid, waarmee je zonder de banden te laten spinnen een rotonde kan passeren, de limiet van een Ferrari F40 is, hoor ik het graag! | |
Sounddragon | maandag 9 april 2018 @ 17:09 |
ligt aan de rotonde, de banden, het asfalt én de gek achter het stuur. Maar ok, dan wachten we rustig even af op de F40 rijders, mijn auto doet er dik 7 seconden over naar de 100, dus ik val sowieso af. | |
br00djekaas54321 | maandag 9 april 2018 @ 17:41 |
Een wagen die binnen zeven seconden de 100 weet te bereiken zal geen saaie wagen zijn. Bestuurders hier die de grenzen niet op een rotonde maar op circuits zoals Nordschleife opgezocht hebben? | |
TheWhiteCowboy | maandag 9 april 2018 @ 17:43 |
Met een F40 ? | |
br00djekaas54321 | maandag 9 april 2018 @ 18:01 |
Of met een Opel Zafira. Ik zie zo nu en dan stickers van de Nürburgring lay-out op wagens die ik niet zo snel met een circuit zou associëren, maar dat desondanks het een paar leuke minuten zullen zijn geweest geloof ik wel! | |
Sounddragon | maandag 9 april 2018 @ 20:51 |
Jawel hoor, saai, grijs, station, ster op zijn neus = saai in het kwadraat. Nurgburgring ook, maar niet recentelijk, en ook niet met deze auto.. we hebben er zelfs een topicreeks over. PTA / Touristen Fahrten (Nürburgring) deel 6 | |
JDude | maandag 9 april 2018 @ 21:35 |
Ik heb ongeveer een rondje Ring nodig om de 100 te halen denk ik . Wel laat ik geen kans onbenut om gegevens te verzamelen voor mijn stelling dat de adviessnelheden bij knooppunten standaard minimaal 30 te laag zijn. Tot op heden nooit teleurgesteld . | |
Diqiu-Long | dinsdag 10 april 2018 @ 09:41 |
Heb ik potverdorie net in een benzineauto geïnvesteerd: willen ze die dingen over 12 jaar gaan verbieden Nee alsof elektrische auto's echt zo schoon zijn... https://www.ad.nl/buitenl(...)jaar-weren~a4da8d77/ | |
br00djekaas54321 | dinsdag 10 april 2018 @ 10:48 |
Tof! Op sommige plekken zal +30 wel iets te spannend zijn voor de wat oudere bestuurders, maar vaak zijn de adviessnelheden wel opmerkelijk laag inderdaad. Zolang je wagen op de gemiddelde invoegstrook zonder te veel pijn en moeite 140+ haalt zit je in Nederland waarschijnlijk wel goed! | |
Diqiu-Long | dinsdag 10 april 2018 @ 18:18 |
Balen jullie ook altijd zo, wanneer je de auto gepoetst hebt: dat hij de volgende dag al vies is Ik heb er in dit geval niet eens in gereden, maar de auto zit vol onder zand dat opgewaaid is ofzo. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 10 april 2018 @ 20:01 |
Was ook in het nieuws gisteren | |
Sounddragon | dinsdag 10 april 2018 @ 20:06 |
Hier ook, ranzig, maar vannacht gaat het hier in Bels behoorlijk hozen geloof ik, misschien is hij morgen wel weer skoon-achtig. | |
Sjoegerd | dinsdag 10 april 2018 @ 20:29 |
Mijne is eigenlijk altijd ranzig. Sta ik onder mijn vrienden ook om bekend | |
Goddelijker | dinsdag 10 april 2018 @ 20:31 |
Ook lege flesjes en zakjes op de vloer en achterbank? | |
Diqiu-Long | dinsdag 10 april 2018 @ 20:31 |
Van binnen of buiten? Bij mij is het best wel gek, dat mijn appartement een choas is. Terwijl ik mijn auto altijd netjes hou. Daar ligt dus geen rommel in Auto word gelukkig nu wel hopelijk schoon geregend. | |
Sabata | dinsdag 10 april 2018 @ 20:53 |
Haha, klinkt helaas bekend dit. De 2 is nu ook een rijdend stofwolkje door dat zand Ik heb de mazda pas een paar weken, maar helaas sloeg het noodlot tweemaal toe: - kras op achterdeur door een fout met achteruit inparkeren (paaltje geschampt). Reactie van mijn kant is zo samen te vatten - en op tweede paasdag was de voorruit gebarsten. Geen steenslag, geen ongeluk, geen verdere botsing. MIsschien teveel druk? Reactie hier op leek sterk op dit: - Ruit is vervangen, maar de regensensor doet het niet meer. Volgende week nog eens terug om te kijken of het een los contactje is of dat die #@$^% ruit er wéér uit moet. | |
Diqiu-Long | dinsdag 10 april 2018 @ 20:59 |
Das wel echt pech hebben zo'n gebarsten ruit | |
Sjoegerd | dinsdag 10 april 2018 @ 21:04 |
Yes! Zat elke dag 2 uur in de auto, dan vreet je wat af. Vanaf Mei kan ik op de fiets | |
Diqiu-Long | dinsdag 10 april 2018 @ 21:19 |
In mijn auto word niet gegeten en gedronken | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 10 april 2018 @ 21:20 |
Tsssss da's geen excuus! Ik heb vorige week nog bijna 7 dagen in m'n bus geleefd (naar Estland en Italië geweest, daarvoor nog Portugal). Ziet er gewoon netjes uit hoor Bij elke stop/tank gewoon even je troep in de bak gooien en het knapt er al flink van op. Heb ook altijd vochtige doekjes er in, dus af en toe even eentje over het dashboard halen en toen ik weer op de zaak was even de stofzuiger er doorheen | |
Sjoegerd | dinsdag 10 april 2018 @ 21:30 |
Ik geef er ook gewoon niet echt om , wel om de techniek maar verder niet. | |
Diqiu-Long | dinsdag 10 april 2018 @ 21:31 |
Ik wou dat ik dat kon: loop ik naar buiten, zie ik een of andere insect op de motorkap zitten Hup direct eraf blazen. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 10 april 2018 @ 21:34 |
Ja dat kan natuurlijk haha. Ik heb dat zelf met de buitenkant juist, die mag wel vies zijn. Het is niet zo dat ik elke dag m'n auto of bus uitzuig (zeker niet zelfs). Maar als de mogelijkheid er is pleur ik wel de troep er uit. Matjes klop ik altijd na een ritje even uit (alleen werkbus) en dan eens in de zoveel tijd even uitzuigen. In de file doekje over het dashboard en stuur. Als je ziet hoe snel dat al zwart wordt, is het wel de moeite waard. Maar ik slaap er ook geregeld in dus dan is het wel zo fijn dat het een beetje toonbaar is. Met 150k per jaar flikkert er heeeeeel wat troep in | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 10 april 2018 @ 22:03 |
En gewoon omdat ik het leuk vind. Zo zag m'n Audi (inmiddels weer verkocht) er uit na een winter trip naar de Noordkaap en terug (8250km in 2 weken): | |
Diqiu-Long | dinsdag 10 april 2018 @ 22:09 |
Dan zie je toch helemaal niks in je binnenspiegel! | |
JDude | dinsdag 10 april 2018 @ 22:11 |
Een beetje bestelbuscoureur heeft geen binnenspiegel nodig. Ook de reden dat ik met ijskrabben altijd ophou na de voorruit en voorportieren. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 10 april 2018 @ 22:11 |
Klopt! Maar zijspiegels zijn genoeg. Heeft geen nut om achterruit schoon te maken, 5 minuten later was het weer vies. Zelfs de douane in Noorwegen zei niks over de nummerborden, allebei waren niet te lezen toen we de grens over gingen. Hij wilde alleen even in de achterbak kijken | |
br00djekaas54321 | dinsdag 10 april 2018 @ 23:03 |
Niet eten kan ik wel begrijpen, maar niet drinken klinkt wel wat extreem. Tenzij er tijdens de rit sprake is van een hoop centrifugale krachten, maar ik gok dat het er vrij rustig aan toegaat in de Suzuki! | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 10 april 2018 @ 23:18 |
Haha precies, bij m'n normale auto houd ik het ook bij de voorruit en de voordeuren. Veruit de meeste km's maak ik in de Sprinter V6 van 7,4 meter lang. Zit wel een camera op, wat achteruitrijden toch wel een heel stuk makkelijker maakt. Maar vroegâh deden we dat gewoon zonder. Dus als je een elandje achterop ziet, even zwaaien | |
JDude | dinsdag 10 april 2018 @ 23:22 |
Ik had destijds niet eens sensors in m'n bussen, laat staan een camera. Wel goed voor de manoeuvreer skills Gave foto trouwens, waar gemaakt? | |
Diqiu-Long | dinsdag 10 april 2018 @ 23:29 |
Ik moet nog steeds een isoleerbeker vinden: zaterdag hadden eentje bij ons, van Trivago waar mijn vriendin werkt. Gewoon gevuld met water en dan in de bekerhouder: alleen tijdens het rijden zal ik niet gauw drinken. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 10 april 2018 @ 23:40 |
Mijn bus heeft ook geen sensors, alleen de camera. De vorige Sprinter had allebei niet en daarvoor weer reed ik veel in een Jumper, die had dan wel een (low res) camera. Daarvoor weer de oude Sprinters en LT's, die hadden niks. Zelfs de dode hoek spiegels zaten er toen niet op, dat was wel irritant. De foto is in Zwitserland gemaakt. Weet niet precies meer waar, maar zal Furka-, Grimsel of de Sustenpass zijn. Als ik geen lading heb rijd ik geregeld de toeristische routes. Kan erg genieten van de bergpassen, zelfs in zo een bus. | |
JDude | dinsdag 10 april 2018 @ 23:43 |
Mooi is dat, mits je planning er niet moeilijk over doet. Ik ben op de terugweg van Toulouse ooit eens een eind de Dordogne in gedoken om jeugdvakantieherinneringen op te halen . | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 11 april 2018 @ 00:28 |
Nog steeds koerier? Ja mijn planning is super makkelijk. Als ik maar geleverd heb, maakt het 'm niet zoveel uit wat ik daarna doe (wel beetje normaal natuurlijk . Heb veel bergpassen al gereden, of door natuurparken in Ierland bijv. Steden bezocht, al is het lastig om de bus te parkeren dus blijft het meestal bij even er doorheen rijden. Op strand liggen of aan een meertje, ook heerlijk. M'n ouders een paar keer bezocht die op vakantie waren, vrienden die in het buitenland wonen. Blijft leuk! Vooral om op nieuwe plekken te komen, maar dat worden er steeds minder natuurlijk haha. Grappig, mijn eerste vakantie zonder ouders was in Lacanau. Ben heel vaak naar Bordeaux geweest en vaak in de zomer nog even naar Lacanau. Kan m'n bus daar meestal wel kwijt. Even een frisse duik en weer door | |
Sjoegerd | woensdag 11 april 2018 @ 06:54 |
Doe mij ook zo'n baan! Alhoewel ik nu op een punt in mijn leven ben dat ik wel graag 's avonds thuis kom bij mijn vriendin en de katten. | |
JDude | woensdag 11 april 2018 @ 07:41 |
Nee, ik heb het 11 jaar geleden een tijdje gedaan rond het afronden van m'n studie, en toen ik na een paar jaar zonder werk kwam te zitten in de crisis mocht ik nog terugkomen. M'n toenmalige huisgenoot werkte hij hetzelfde bedrijf. We halen nog steeds wel eens herinneringen op. Met name in die eerste periode veel internationaal gereden. Tweede keer hoofdzakelijk Benelux, West Duitsland, Noord Frankrijk en Zuid Engeland. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 11 april 2018 @ 12:20 |
Haha ja ik merk ook wel dat het nu wat lastiger wordt. Mijn vriendin weet niet beter, want dit deed ik al toen ik haar leerde kennen Het lastigste is afspraken maken. Wij doen sneltransport, dus ik hoor meestal pas de dag zelf of ik weg moet. 2 weken terug werd ik op zondagavond om 18:10 gebeld, of ik om 19:30 kon laden voor Portugal. Dus dan moet je haasten en ben je gewoon voor meerdere dagen weg Maar fabriek lag stil, dus ze wilden graag een onderdeel hebben! Wel vet, daar kan ik van genieten, zulke ritjes. Ah nice, die tijd ben ik ook begonnen ongeveer (12,5 jaar terug). Toen ik m'n studie niet leuk vond, maar ben blijven hangen haha. Kan er nog steeds van genieten. Het heeft heel veel voordelen maar lichamelijk wordt het wel zwaarder. Ben inmiddels echt op veel plekken geweest. Eigenlijk alleen zuidoost Europa niet echt (Bulgarije was het meest verre die kant op). Zeker in de zomer kan ik er van genieten. Lekker de bergpassen rijden of even bij een watertje relaxed. Maar ook winters vind ik vet, door de barre kou en sneeuw enzo. Maakt het weer spannend! | |
JDude | woensdag 11 april 2018 @ 13:28 |
Ik stond een keer startklaar voor een ritje Hockenheim tijdens een F1 weekend. Werd last minute afgebeld . | |
JDude | woensdag 11 april 2018 @ 13:33 |
Bijzondere ladingen ook altijd leuk ja. Keer een (deel van een) MRI scanner, of een legergroene kist met onbekende inhoud die van vliegbasis naar vliegbasis moest. Spoedje Zuid-Frankrijk met alleen de wandsteunen voor drie grote flatscreens . Waren ze vergeten mee te sturen denk ik. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 11 april 2018 @ 13:52 |
Ja dat zijn de leuke dingen! Heb ook eens een laser voor de ogen naar Londen moeten brengen. Ook een keer allemaal losse troep wat in Rotterdam de boot had gemist, dus moest die boot 'inhalen' (gaan niet zo snel natuurlijk). Moest toen in noord Italië bijladen en de spullen in Napels lossen. Soms kom je ook bij leuke mensen die gewoon blij met de levering zijn. Vaak de kleinere bedrijfjes of particulieren. Dat ze je meenemen om te ontbijten in een café of een taartje ergens eten. Had dat ook toen van een wedstrijd zeiljacht het zeil was gescheurd en moest toen snel een nieuwe naar Genua brengen. | |
JDude | woensdag 11 april 2018 @ 13:57 |
Ook mooi was een van de eerste showmodellen van een Sony 80" 4K tv naar hun winkel in Parijs. Lossen aan een drukke weg en over een hobbelige keienstoep de zaak in. Zelden zo blij geweest met m'n afgetekende CMR. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 11 april 2018 @ 13:59 |
Ja dat soort plekken zijn altijd rot. Heb ook een tijd G-star winkels bevoorraad met een BE-trailer. Zijn altijd winkels in het drukke centrum | |
Irritatie100 | vrijdag 13 april 2018 @ 18:04 |
Ik kwam er daarnet toevallig achter dat bij mijn auto de dagrijverlichting direct wordt uitgeschakeld als ik de handrem aantrek. Wat zou daar de logica achter zijn? | |
br00djekaas54321 | dinsdag 1 mei 2018 @ 14:53 |
Stel je hebt bij onze oosterburen op de snelweg dit bord gemist. Moet je dan wachten tot (na) de volgende invoegstrook om er zeker van te zijn of er nog een snelheidslimiet is, of hoort er in het geval van een snelheidslimiet er om de zoveel kilometer een bord geplaatst te zijn dat de limiet aangeeft? | |
Sjoegerd | zaterdag 5 mei 2018 @ 09:26 |
Ik ga vandaag waarschijnlijk kijken bij een andere auto. De 206 heeft een tik in de motor en ik ga er geen geld meer instoppen. Deze week begonnen aan een nieuwe baan op fietsafstand dus we gaan over naar een kleine benzineauto. Vandaag kijken bij een Saxo 1.4. | |
Sounddragon | zaterdag 5 mei 2018 @ 09:35 |
gewoon gas erop man 😜 Meestal merk je het wel aan het rijgedrag van de locals, al zitten er ook wel Duitsers tussen die ook gewoon peop aan de regels hebben. Volgens mij geeft je navi het ook aan. | |
Sounddragon | zaterdag 5 mei 2018 @ 09:36 |
is een Saxo kleiner dan een 206 dan? | |
Sjoegerd | zaterdag 5 mei 2018 @ 10:16 |
Ja het is wel een stukje kleiner. Ook in gewicht scheelt het één of twee klasses. Eerst maar kijken of het wat is en of de vriendin ermee overweg kan | |
monsterd. | zaterdag 5 mei 2018 @ 13:43 |
Je had ook een diesel toch? Snap het wel. Wij hebben ook weer een stapje terug gedaan: kleine Ibiza 6k2 erbij gekocht. | |
Sjoegerd | zaterdag 5 mei 2018 @ 13:46 |
Ja klopt, en er zit een vette ratel in de motor. | |
Goddelijker | zaterdag 5 mei 2018 @ 15:33 |
Dat noemen ze gewoon Franse charme | |
monsterd. | zaterdag 5 mei 2018 @ 15:49 |
+1, | |
Goddelijker | zaterdag 5 mei 2018 @ 15:56 |
Net zoals het soms lastig in z’n achteruit krijgen van de 206. | |
Sjoegerd | zaterdag 5 mei 2018 @ 17:24 |
En ik ben een Saxo rijker! Bij twee geweest vandaag en de tweede is hem geworden. Jaar APK, werkende(!) airco, 140.000 km en de laatste 10 jaar van dezelfde eigenaar. Wel wat dingetjes om te doen maar goed. | |
monsterd. | zaterdag 5 mei 2018 @ 18:10 |
Blijft in dat budget altijd wel joh. Airco en de kmstand zijn dan weer mooi meegenomen. Gefeliciteerd! Pics? | |
Sjoegerd | zaterdag 5 mei 2018 @ 22:15 |
Zal morgen even kijken of ik ergens even in een wasbox kan want hij is vuil , kan ik gelijk wat plaatjes schieten. | |
Sjoegerd | zondag 6 mei 2018 @ 19:29 |
Nog ongewassen maar dit is het apparaat. | |
Shittieboy | zondag 6 mei 2018 @ 20:29 |
Misschien een idee je plaat even te verwijderen? | |
Sjoegerd | zondag 6 mei 2018 @ 20:29 |
Waarom? Wat maakt het uit dat mensen weten wat mijn kenteken is? | |
Glijdt_licht | zondag 6 mei 2018 @ 20:56 |
Een Saxo is een 106 met andere logo's. Dus ja, duidelijk een stapje kleiner. | |
Shittieboy | zondag 6 mei 2018 @ 20:59 |
Schijnbaar niet, anderen vergeten dat het toch een stukje privacy is dat ze zo weggeven op het internet | |
Sounddragon | zondag 6 mei 2018 @ 21:03 |
ah ok, ik dacht eigenlijk zelfde klasse, maar das dan wel een maatje kleiner idd | |
Sounddragon | zondag 6 mei 2018 @ 21:05 |
maar ondertussen wel allemaal een gsm in hun zak die zo'n beetje kan zien of je naar de dames of herenplee gaat in een restaurant.. Maar je kenteken op interwebs is levensgevaarlijk | |
Sounddragon | zondag 6 mei 2018 @ 21:06 |
hihi, hij zei privacy en internet in één zin | |
Sjoegerd | zondag 6 mei 2018 @ 21:08 |
Zet je aluhoedje maar op. Zoals SD al zegt is privacy toch maar relatief. Met IP trackers kom je soms ook al redelijk in de buurt van de buurt waar mensen wonen. | |
Sjoegerd | zondag 6 mei 2018 @ 21:10 |
Nou ik heb ze nu naast elkaar staan en t valt nog wel iets mee. De 206 is wat breder en de kofferbak is iets ruimer. De deuren van de 206 zijn wel gigantisch vergeleken met die van de Saxo. | |
Goddelijker | zondag 6 mei 2018 @ 21:13 |
Maar de deuren van een (tweedeurs) 206 zijn ook gewoon gigantisch | |
Sjoegerd | zondag 6 mei 2018 @ 21:16 |
Ja die kwamen nog wel eens ergens tegenaan . Vooral als mensen niet normaal kunnen parkeren en zowat in jouw vak staan | |
Goddelijker | zondag 6 mei 2018 @ 21:19 |
En dan moest je jezelf er alsnog in wringen. Nu geen last meer van met m'n nieuwe Clio | |
Glijdt_licht | zondag 6 mei 2018 @ 21:24 |
Mwah.. k heb een driedeurs 206 gehad, maar die nu in m'n C30 zitten zijn nog wel een maatje groter. Sommige parkeergarages kan ik niet overal staan ivm plaatsing van palen naast de plaatsen | |
Glijdt_licht | zondag 6 mei 2018 @ 21:33 |
Kijk eens naar het verschil in stoelen.. In mijn 106je had ik stoelen van misschien 70cm breed of zo. Die in 206 hadden dikke zijwangen. Dikte van de deuren is ook een heel groot verschil. De dikte van de 206 deur is misschien wel 10-15cm op het dikste punt. Bij de 106 was dat misschien 6-7 cm | |
Sjoegerd | zondag 6 mei 2018 @ 21:37 |
Ik ben redelijk breed van onder (heb gewoon een beste reet ), dat was soms bij de 206 oncomfortabel. Bij de Saxo tot nu nog geen probleem, stoelen zitten ook niet verkeerd. Je voelt alleen wat speling op de rugleuning bij remmen en gasgeven. Heb nog wel wat punten om aan te rommelen. | |
Goddelijker | zondag 6 mei 2018 @ 21:41 |
Sjoeg, waar ga je nu werken? | |
Sjoegerd | zondag 6 mei 2018 @ 21:44 |
Dealer van het VAG concern. Kom ik aanzetten met een Frans koekblik | |
Goddelijker | zondag 6 mei 2018 @ 21:48 |
Ai. Ach, beter dan die nieuwe Polo, wat een saaie auto is dat om te zien... | |
Sjoegerd | zondag 6 mei 2018 @ 21:53 |
Vind vrij veel nieuwe auto's niet zo spannend eigenlijk. Nu hou ik het ook niet zo bij, maar wat ik zie rijden word ik niet warm van. | |
Goddelijker | zondag 6 mei 2018 @ 21:54 |
Ik ben nog wel op m'n Clio. Het enige aan te merken is dat de 0.9 TCE toch lang niet zo zuinig is als op papier. Blij dat ik hem een half jaar geleden gekocht heb en dat hij ISO-fix heeft voor het aankomend kinderzitje! | |
monsterd. | zondag 6 mei 2018 @ 21:55 |
Prima ding toch? Goed kleurtje! | |
Goddelijker | zondag 6 mei 2018 @ 21:57 |
Ik zie alleen dat de RDW 'geen oordeel' geeft over de tellerstand? | |
Sjoegerd | zondag 6 mei 2018 @ 22:06 |
Ohjee, heb je dr bezwangerd? De natte krant kan dus raakschieten! Ja, kan wel een poetsbeurt gebruiken want onder het vuil zitten allemaal stipjes op de lak en het dak is dof. Misschien donderdag even in de schaduw van de flat doen. Had ik ook gezien en snap niet waarom, degene waar ik hem van heb gekocht was wel sinds 2010 al eigenaar van de auto. Hij heeft eerlijk alle dingen laten zien wat hij wist en kwam goed van vertrouwen over. Zo niet dan weet ik hem te vinden, woont hier in het dorp | |
Goddelijker | zondag 6 mei 2018 @ 22:10 |
Jazeker Geen NAP erbij? Die kan je toch opvragen? Kun je zien waar 't misgegaan is. | |
Sjoegerd | zondag 6 mei 2018 @ 22:13 |
Geen NAP en geen boekjes, van een particulier gekocht die nu een Partner hebben gekocht omdat hond . Zal morgen eens kijken naar dat NAP rapport. | |
Goddelijker | zondag 6 mei 2018 @ 22:15 |
https://www.rdw.nl/partic(...)lerrapport-aanvragen Voor die 2,04 euro is wel het bekijken waard | |
Sjoegerd | zondag 6 mei 2018 @ 22:19 |
Lol kan alleen tussen 7.30 en 21.30 | |
Goddelijker | zondag 6 mei 2018 @ 22:21 |
Er zit zeker nog iemand persoonlijk die aanvragen te verwerken... | |
JDude | maandag 7 mei 2018 @ 10:27 |
Over twee maanden haal ik er eentje op. Maar kan me voorstellen dat het niet je eerste keuze is als je van spannend design houdt, inderdaad. | |
Sjoegerd | maandag 7 mei 2018 @ 12:43 |
Dat zal Jij bent wel van t poetsen toch? Weet jij een niet al te duur middel om doffe lak weer wat te laten glimmen? Dak is dof en op de motorkap zit wat vuiligheid op de lak wat met wassen niet weg gaat. | |
Goddelijker | maandag 7 mei 2018 @ 19:43 |
Ik denk dat je daarvoor eigenlijk twee producten nodig hebt. Want vuiligheid moet je eerst verwijderen. En laten glimmen kun je weer beter met een ander product. Hebben ze niet iets op je werk? | |
Sjoegerd | maandag 7 mei 2018 @ 20:13 |
Geen idee , had wat van Turtle Wax gehaald bij de bouwmarkt maar natuurlijk precies het verkeerde | |
Goddelijker | maandag 7 mei 2018 @ 20:17 |
Ik doe er de laatste tijd ook vrij weinig mee. Maar wat zit er op de auto dan wat er niet af wil? Hars? | |
Sjoegerd | maandag 7 mei 2018 @ 20:22 |
Geen idee, het zijn allemaal witte stipjes en mijn schoonpa had nog een beetje oude cleaner/polish ofzo en daarmee ging het er met wat moeite wel af. Daarnaast is de lak gewoon een beetje dof. | |
Sjoegerd | donderdag 10 mei 2018 @ 22:23 |
Wat geven sloperijen tegenwoordig voor auto's? Via marktplaats en dergelijke krijg ik geen reacties op de 206 en wil er toch wel graag vanaf. | |
monsterd. | vrijdag 11 mei 2018 @ 08:02 |
100 voor de moeite? Misschien kun je hem voor kleingeld op een Facebook groep zetten. Mijn zusje heeft zo eens succesvol haar Ka verkocht. | |
Goddelijker | vrijdag 11 mei 2018 @ 09:50 |
Vandaag de cornering-lights (mistlampen aan bij lage snelheid als je stuurt), Follow Me Home-verlichting (licht dat aan blijft als je hem op slot zet) en de boordcomputer veranderd van * L/100km naar *km/L bij de Clio | |
Goddelijker | vrijdag 11 mei 2018 @ 10:10 |
Voor een doffe lak zou je toch echt moeten polijsten, of een product zoals: Autoglym Super Resin Polish. | |
Sjoegerd | vrijdag 11 mei 2018 @ 10:19 |
Staat ie ook op maar ook geen reacties. Denk dat ik straks wat sloperijen bel in de omgeving. | |
Goddelijker | vrijdag 11 mei 2018 @ 10:23 |
Hier op FOK! in V&A proberen? Misschien zoekt Braddie nog wel een auto. | |
Sjoegerd | vrijdag 11 mei 2018 @ 12:50 |
Ga ik vanavond even proberen , de eerste sloop die ik belde geeft 75 euro :/ | |
Goddelijker | vrijdag 11 mei 2018 @ 15:39 |
Wat verwacht/hoop je te krijgen? | |
br00djekaas54321 | vrijdag 11 mei 2018 @ 16:12 |
https://www.circuitzandvoort.nl/nl/zelf-rijden/vrijrijden Neem eerst even mooi afscheid! | |
Sjoegerd | vrijdag 11 mei 2018 @ 17:20 |
Nouja ik verwachte eigenlijk rond de 150. Mijn charmante wederhelft heeft een paar andere gebeld en die gaven 100 minimaal. Denk dat we hem gewoon gaan wegbrengen morgen, elke maand dat hij hier staat kost ook 100 euro. | |
Goddelijker | zaterdag 26 mei 2018 @ 16:47 |
En weggebracht inmiddels? | |
Actaeon | zaterdag 26 mei 2018 @ 17:17 |
Wel mooie auto’s die Clio’s? Je had eerst een 206 toch, vroeger ? Gevoelsmatig ben ik hier heel lang niet geweest xD | |
Goddelijker | zaterdag 26 mei 2018 @ 18:42 |
Ja, lichtblauwe 206. Daarna zwarte Clio 3 en nu een witte Clio 4. | |
Sjoegerd | zaterdag 26 mei 2018 @ 18:47 |
Yes, twee weken terug weggebracht en ¤100,- voor gekregen. Kan ik nu mijn tijd en moeite in de Saxo steken. Die valt qua verbruik ook best mee! De eerste (volle) tank hebben we 1 op 15,9 gereden, voornamelijk snelweg en de airco ook gebruikt. Die stinkt trouwens | |
Actaeon | zondag 27 mei 2018 @ 17:22 |
Nice! Diesel ? Een station of hatchback? | |
Goddelijker | zondag 27 mei 2018 @ 18:05 |
0.9 TCe, benzine, hatchback. | |
Actaeon | zondag 27 mei 2018 @ 19:14 |
Die zijn best rap nog of niet? Leest er wel vaak goeie dingen over! | |
Goddelijker | zondag 27 mei 2018 @ 19:29 |
Het zijn leuke blokken, evt ook te chiptunen. Alleen niet zo zuinig als op papier, tenminste met mijn voet. | |
Actaeon | zondag 27 mei 2018 @ 19:56 |
Wat realiseer je qua verbruik? Je rijdt vrij pittig dan? Eerst dieselde je toch? | |
JDude | zondag 27 mei 2018 @ 20:39 |
Tja, fabrieksopgave... 1:24,4 beweren ze van m'n skelter. 1:17,5 komt meer in de buurt. Al zal die zware rechtervoet ook niet helpen nee . | |
Actaeon | zondag 27 mei 2018 @ 20:43 |
Een VW Up! toch? En binnenkort een Polo of las ik dat verkeerd ? | |
JDude | zondag 27 mei 2018 @ 20:48 |
Beide correct. In de zomervakantie de nieuwe ophalen als het goed is. Voor een A-segmenter heeft de Up! me positief verrast als kilometervreter maar in z'n grotere broer wordt het toch wat relaxter rijden. | |
Actaeon | zondag 27 mei 2018 @ 21:05 |
Die nieuwe Polo is ook echt groot! Wat voor kleur/motor heb je genomen? | |
Goddelijker | zondag 27 mei 2018 @ 21:10 |
1:15,8, dus valt nog wel mee. Met redelijk veel stad- en filerijden. Nee, ik heb nooit gedieselt (in m’n eigen auto). | |
JDude | zondag 27 mei 2018 @ 21:24 |
Ja qua formaat ongeveer een Golf IV geloof ik. Gekozen voor Deep Black Pearl (zwart dat verdomd leuk glimt, als 'ie schoon is tenminste ), 1.0 TSI met 95 paarden. M'n proefritwagen was knaloranje, ook nog heel even over gedacht. En zag er laatst een in blauw, dat staat 'm ook fraai. Maar goed, volgende keer dan maar . | |
JDude | zondag 27 mei 2018 @ 21:26 |
Ik ook maar een keer, met m'n Clio III destijds. Toen ik zonder werk kwam te zitten weggedaan vanwege de hoge vaste lasten en dat was toch wel jammer. Verdomd fijne auto was dat verder. | |
Goddelijker | zondag 27 mei 2018 @ 21:49 |
Ik vond m’n Clio III niet de meest fijne auto. Veel meer plezier gehad van m’n 206 en nu de Clio IV. | |
Actaeon | maandag 28 mei 2018 @ 09:10 |
Ooh dat valt best mee! net verbruik wel. | |
Actaeon | maandag 28 mei 2018 @ 09:11 |
Klinkt mooi! Oranje is wel heftig :p Fijne auto lijkt me. | |
Sjoegerd | maandag 28 mei 2018 @ 10:04 |
Gisteren getankt, ongeveer 1 op 17-18! Dat haalde ik soms met de diesel ook | |
Actaeon | maandag 28 mei 2018 @ 21:26 |
Netjes! Hij bevalt goed dus? | |
Sjoegerd | maandag 28 mei 2018 @ 21:36 |
Valt me niet tegen nee op de kraakjes en rammels die ik niet kan thuisbrengen na dan Het voelt weer een beetje als thuiskomen om eerlijk te zijn naar de Citroën AX en Peugeot 106 die ik heb gehad (is ook nagenoeg hetzelfde). Alleen zit hier meer aan wat kapot kan | |
Actaeon | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:04 |
Nice is deze jonger/luxer dan? | |
Sjoegerd | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:43 |
De AX was van 92, de 106 van 94. De Saxo is van 2001 en een jaar ouder dan de 206 die ik had. Qua luxe ook vergelijkbaar maar nu wel werkende airco | |
JDude | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:55 |
Dagrijlampie stuk op de gezinssloep. Binnenkort maar eens kijken of dat een beetje zelf te fiksen is, ik hou niet van foutmeldingslampjes in het dashboard | |
Actaeon | dinsdag 29 mei 2018 @ 10:00 |
Ah wel een stuk nieuwer dan. Werkende airco is geen luxe met dit weer wat voor motor heb je in de Saxo? | |
Sjoegerd | dinsdag 29 mei 2018 @ 10:04 |
1.1 multipoint. Niet snel, wel voordelig . En mijn vriendin rijdt er liever mee dan met de 206. Goede keus dus! | |
Actaeon | dinsdag 29 mei 2018 @ 12:03 |
Inderdaad dan! Rijdt ie vriendelijker dan een 206 dan? | |
Sjoegerd | dinsdag 29 mei 2018 @ 18:53 |
Dat niet zo zeer, het zicht is beter. Een 206 heeft best wel grote dode hoeken. | |
Actaeon | dinsdag 29 mei 2018 @ 19:02 |
Zou je helemaal niet denken bij een 206 eigenlijk, lijkt zo overzichtelijk. | |
Goddelijker | dinsdag 29 mei 2018 @ 19:03 |
Valt wel mee toch? | |
Sjoegerd | dinsdag 29 mei 2018 @ 19:13 |
Vind dat bij de A-stijlen beste onoverzichtelijke hoeken zitten. | |
Goddelijker | dinsdag 29 mei 2018 @ 19:25 |
Ja, dat is wel waar. Heb daar ook wel eens bijna een fietser gemist omdat ie er dan precies achter blijft fietsen. Maar in m'n nieuwe Clio is die hoek ook best aanwezig: | |
Actaeon | dinsdag 29 mei 2018 @ 19:45 |
Mooi interieur eigenlijk! | |
Sjoegerd | dinsdag 29 mei 2018 @ 19:51 |
Vind de meeste nieuwere auto's een stuk onoverzichtelijke dan de "oudjes". Maarja er moet ook steeds meer in zitten. | |
Meike26 | woensdag 30 mei 2018 @ 08:18 |
Dat heb ik ook met de Kangoo en Renault Traffic, enorme dode hoeken achter de A stijl. Wat ik de laatste tijd doe is een paar meter van de stopstreep wegblijven. Bij verkeerslichten heeft dat, als je dus voorop staat, ook een bijkomend voordeel dat je beter op het groene licht kan anticiperen. Als je een kruispunt een beetje kent (of zoals ik onderhand een verkeerslichten-fluisteraar bent), kan je al eerder beginnen met kruipen/optrekken en ben je eigenlijk overal als eerste weg Zeker met een bestelwagentje wel handig, want wil je in de stroom nog van rijrichting veranderen, laat niemand je er tussen want niemand wil die bestelwagen voor zich hebben | |
monsterd. | woensdag 30 mei 2018 @ 10:03 |
Sorry maar het is echt rete irritant voor de bestuurders achter je, als je een paar meter voor de stopstreep stopt... | |
Meike26 | woensdag 30 mei 2018 @ 10:32 |
Dat is omdat de meeste Nederlanders geen geduld in het verkeer hebben. Allemaal van die haantjes in het verkeer. Sinds ik dit doe, is het aantal fietsers in dode hoek van de A stijl zo goed als niet meer voorgekomen. En 9 van de 10 keer ben ik ook gelijk weg bij groen, de rest achter mij op zo'n 10/20 meter. Dus die korte tijd van irritatie was ook nergens voor nodig Wat ik persoonlijk veel irritanter vind zijn mensen, de bmw's Mitsu PHEV bijvoorbeeld, die op voorhand al links voorsorteren terwijl rechter rijstrook vrij is. Dan kruip ik naar het verkeerslicht toe, op de rechter rijstrook en vanuit de tweede versnelling is het Anticiperen anno 2018. En gek genoeg, heb ik het mensen in Engeland bij rotondes ook zien doen. Niet bij de stopstreep staan maar een paar meter ervoor, kan je de situatie beter overzien en als je een gat ziet komen er direct op kunnen reageren + wat meer ruimte voor human errors | |
bokkepoot | woensdag 30 mei 2018 @ 10:36 |
Inderdaad, kom je aanzeilen met bus en grote aanhanger en dan sta je vervolgens alles te blokkeren omdat er mensen zo nodig een beetje afstand moeten houden. Beetje inschikken en doorrijden tot de streep zo maak je maximaal gebruik van de weg. Dan is de irritatie van een grote bus en aanhanger bij de medeweggebruikers het minst. | |
Piles | woensdag 30 mei 2018 @ 10:38 |
Dat idd, zeker omdat sommige lussen je dan niet oppikken. Ik ben na 3 cycli ook wel eens uitgestapt om de auto vooraan te manen tot de streep door te rijden. Toen werd het meteen groen... Wat ik wel probeer te doen is genoeg ruimte houden tot de bumper voor me, zodat ik er zonder steken achter vandaan kan. | |
Meike26 | woensdag 30 mei 2018 @ 12:56 |
Dat uiteraard wel dat ik wel op de lus sta. En ik heb het hier over de kleinere bestelwagens, de Kangoo en Traffic, we hebben ook een Master, maar bij die bus is de dode hoek minder een probleem en daarbij niet zo snel, dus dan zou ik mensen inderdaad in de weg zitten. Aanhangers gebruiken we niet. Er zijn diverse wegen en kruispunten waarbij je als wachtende voor het verkeerslicht gelijk groen krijgt wanneer het licht voor de fietsers op rood is gesprongen. Door iets verder van de stop streep te staan heb je meer zicht en meer ruimte om te reageren. Maximaal een auto lengte afstand wat ik van de stopstreep sta. Doordat ik nu veel minder 'oh fuck een fietser' momenten heb, is mij meer waard dan het gezeur dat ik iets naar voren moet. Die 1 tot 3 meter maakt echt geen hol uit. Door te anticiperen op verkeerslichten en het aanrijden van een verkeerspunt sta je sowieso veel minder vaak stil dan maar zo snel mogelijk met zijn allen naar de volgende stopstreep te racen. | |
monsterd. | woensdag 30 mei 2018 @ 20:55 |
Een rotonde is wat anders dan een stoplicht, waar stoppen bij een stoplicht een functie heeft ivm de lus. Dat je bij een rotonde rustig aan doet teneinde door te kunnen rijden is begrijpelijk. Maar als jij niet kunt zien voor een stoplicht dat er fietsers staan dan kijk je wellicht ook niet ver genoeg voorruit. | |
bokkepoot | woensdag 30 mei 2018 @ 21:10 |
Ik bedoel ook andersom. Als er een lang voertuig achter je staat is het voor alle weggebruikers prettig als de auto's lekker compact voor het stoplicht staan. Anders blokkeer je met je lange voertuig heel makkelijk verkeer wat naar de rechter of linkerafslag. Als je combinaties van 20m+ rijd blokkeer je namelijk die stroken best snel. | |
Goddelijker | zaterdag 2 juni 2018 @ 19:06 |
Vandaag de Twingo van m'n vriendin ingeruild en er een Hyundai i10 voor terug gekocht! | |
Actaeon | zaterdag 2 juni 2018 @ 21:32 |
Gefeliciteerd! En hoe bevalt ie? | |
monsterd. | zaterdag 2 juni 2018 @ 21:55 |
Congratz, maar vanwaar zo’n overstap? | |
Goddelijker | zaterdag 2 juni 2018 @ 22:42 |
Proefrit goed! Hij komt pas over twee weken. | |
Goddelijker | zaterdag 2 juni 2018 @ 22:44 |
2008 vs 2013, 85000 vs 24000 km, 3 deurs vs 5 deurs en gewoon een stuk luxer. Eigenlijk deze auto, alleen dan een andere: https://www.autowereld.nl(...)b-27469864/foto.html | |
Actaeon | zaterdag 2 juni 2018 @ 23:36 |
Bijzondere kleur als je voor dat blauw als hierboven bent gegaan! Motorisch is ie ook wel pittiger denk ik ? | |
Sounddragon | zaterdag 2 juni 2018 @ 23:59 |
zelfde kleur ook? Dat ding in de advertentie schreeuwt om 2 maten grotere matzwarte velgen | |
Goddelijker | zondag 3 juni 2018 @ 12:42 |
Hij is zeker blauw (en voor de vrouw) Ja, 67 vs 55 pk en praktisch even zwaar, dus dat scheelt en reageert gewoon stukje pittiger. | |
Goddelijker | zondag 3 juni 2018 @ 12:42 |
Dat zou hem zeker wel goed staan | |
Sounddragon | zondag 3 juni 2018 @ 14:06 |
Dat maakt er meteen een leuk autootje van.. vind die wielen nu zo ieniemini ogen.. Niet te breed rubber eronder, anders ben je meteen die paar extra pk's weer kwijt aan rolweerstand. | |
Actaeon | zondag 3 juni 2018 @ 15:01 |
Leuke kleur!! Dat scheelt veel inderdaad, lekkere auto lijkt me zo. | |
Goddelijker | zondag 3 juni 2018 @ 15:09 |
En vrij luxe, eigenlijk alleen geen parkeersensoren en cruise control. Maar ach, daarvoor hebben we de Clio. Vandaag ook twee extra ‘bases’ opgehaald voor de MaxiCosi, ideaal dat isofix. | |
Actaeon | zondag 3 juni 2018 @ 20:11 |
Lekker, wel airco en alles dus. 2 lekkere auto’s voor de deur straks dus! En gefeliciteerd met je (aanstaande) ouderschap! | |
Sjoegerd | zondag 3 juni 2018 @ 21:05 |
Ik ga mogelijk met de Saxo kamperen , wordt volle bak | |
Goddelijker | zondag 3 juni 2018 @ 22:43 |
Komt helemaal goed, nog 4,5 week | |
Actaeon | dinsdag 5 juni 2018 @ 20:46 |
Kamperen nog wel? Dan moet je sowieso behoorlijk wat meenemen Geen huisje oid of ben je echt van de tent? | |
Actaeon | dinsdag 5 juni 2018 @ 20:46 |
Leuk!! Weet je al wat het wordt? Namen en zo ook al gekozen? | |
Sjoegerd | dinsdag 5 juni 2018 @ 20:57 |
Ik ben echt van de tent, budgettair gezien ook leuker. Moet alleen even dakdragers regelen. | |
Goddelijker | dinsdag 5 juni 2018 @ 21:46 |
Kamer klaar, naam uitgekozen, kaart uitgekozen. | |
Goddelijker | dinsdag 5 juni 2018 @ 21:47 |
Wij zijn de afgelopen jaren ook wezen kamperen, heerlijk. | |
Actaeon | woensdag 6 juni 2018 @ 21:43 |
Leuk!! Krijgen we het te horen te zijner tijd? | |
Actaeon | woensdag 6 juni 2018 @ 21:45 |
Dat wel inderdaad, vind je het leuk om dan echt afgelegen ergens te gaan kamperen ook? Slim! Kan je bijna 2 x zoveel meenemen lijkt me. | |
JDude | woensdag 6 juni 2018 @ 21:47 |
"And now we wait..." | |
JDude | woensdag 6 juni 2018 @ 21:49 |
Ik hoef sinds deze week de Randstad niet meer in met m'n voiture. Wat een verademing . | |
Sjoegerd | woensdag 6 juni 2018 @ 21:52 |
Neuh gewoon een kleine 'familiecamping' met basisvoorzieningen in Luxemburg waar we al vaker heen zijn geweest. 2x zoveel is wel overdreven , je kan vooral van dat onhandige grut makkelijk kwijt. Heb zo'n daktas van Thule, is ook niet zo groot in de berging | |
Goddelijker | woensdag 6 juni 2018 @ 23:12 |
Zeker! | |
Actaeon | woensdag 6 juni 2018 @ 23:44 |
Gezellig! Ooh ik dacht je gooit er een hele skibox op | |
Actaeon | woensdag 6 juni 2018 @ 23:44 |
Leuk! | |
Sjoegerd | woensdag 13 juni 2018 @ 17:34 |
Dakdragers vinden voor een beetje leuk geld en niet het hele land door valt tegen | |
Goddelijker | woensdag 13 juni 2018 @ 18:20 |
Ik was ook al op zoek, laatst 40 km gereden naar iemand... mist er een rubberen poot waarmee hij op je dak steunt. Zucht. | |
Sjoegerd | woensdag 13 juni 2018 @ 20:18 |
Kan een set ophalen in Maastricht voor een beetje leuk geld. 350 km retour dat word m dus niet. | |
daNpy | woensdag 13 juni 2018 @ 20:24 |
Had dan gewoon een auto gekocht waar iets meer in kan als enkel een zonnebril hoesje | |
Goddelijker | woensdag 13 juni 2018 @ 20:45 |
Pff, ook niet de moeite waard. | |
Sjoegerd | woensdag 13 juni 2018 @ 21:30 |
Voor die ene keer vakantie in het jaar? | |
daNpy | woensdag 13 juni 2018 @ 21:52 |
Of om elke dag van te genieten. | |
Sjoegerd | woensdag 13 juni 2018 @ 22:48 |
Ik geniet elke dag van t feit dat deze auto me weinig kost. | |
#ANONIEM | donderdag 14 juni 2018 @ 02:11 |
pff zo'n hekel aan mensen die in bochten remmen en mensen die ruim onder de maximum snelheid gaan rijden. | |
Irritatie100 | donderdag 14 juni 2018 @ 08:18 |
Nou, ik ga vertrekken naar Southampton met de auto. Vanmiddag dus voor het eerst van m'n leven links rijden, spannend | |
monsterd. | donderdag 14 juni 2018 @ 08:36 |
Veel plezier! Ze zeggen dat het snel went toch . Rotondes ed lijken mij altijd spannend Haha. | |
Irritatie100 | donderdag 14 juni 2018 @ 08:41 |
Het eerste stuk na de Kanaaltunnel zal snelweg zijn dus dat is mooi om te wennen | |
JDude | donderdag 14 juni 2018 @ 09:03 |
Da's prima te doen inderdaad. Als je in Dover van de boot komt mag je eerst een eind binnendoor sukkelen. Fijne rit gewenst! | |
daNpy | donderdag 14 juni 2018 @ 10:23 |
Vreemd. Ik geniet elke dag van mijn auto omdat ie goed rijdt en lekkere opties heeft. Sowieso is hij binnen budget anders was ie niet aangeschaft. |