abonnement Unibet Coolblue
pi_173728863
Daar gaat Apple niet blij van worden. Smartphone makers moeten nu wel met iets nieuws komen om de consument geïnteresseerd te houden.

https://www.nu.nl/mobiel/(...)jaar-uitbrengen.html

quote:
Samsung wil opvouwbare smartphone volgend jaar uitbrengen

Foto: Samsung

Gepubliceerd: 12 september 2017 08:56

Laatste update: 12 september 2017 09:00

Samsung wil volgend jaar voor het eerst een opvouwbare smartphone op de markt brengen.

Koh Dong-jin, leider van de smartphonetak van Samsung, zegt dinsdag tegen de Korea Herald dat de opvouwbare smartphone op de planning staat.

"We zullen een opvouwbaar apparaat lanceren als we er volledig klaar voor zijn, en zijn van plan om dat volgend jaar te doen", aldus Koh. Hij zegt dat er nog wel een aantal "technologische obstakels" moeten worden overwonnen.

Er gaan al lange tijd geruchten over het apparaat, maar het is voor het eerst dat een Samsung-topman hier in het openbaar uitspraken over doet. Volgens ZDNet zal het apparaat worden uitgebracht in de Galaxy Note-lijn. Dat betekent dat het toestel vermoedelijk in de herfst wordt gepresenteerd.

Het is niet bekend hoe de smartphone er precies uit zal zien. Vermoedelijk kan het apparaat worden uitgeklapt tot het formaat van een tablet. Enkele jaren geleden toonde Samsung al eens een conceptvideo over zo'n apparaat (zie foto).

Deze week verschijnt de Galaxy Note 8, de nieuwste phablet van Samsung. Volgens Koh doet het toestel het twee keer zo goed in de voorverkoop als de Galaxy Note 7. Dat toestel moest uiteindelijk werden teruggeroepen door brandgevaar. Het debacle kostte Samsung miljarden dollars.

Door: NU.nl
pi_173728916
Dus de clamshell 2.0?
  dinsdag 12 september 2017 @ 17:28:24 #3
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_173734727
Ik kan me moeilijk voorstellen dat die afbeelding snel werkelijkheid gaat worden. Ipv zo'n buigzaam scherm misschien een brezelloze rand?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_173740101
Toen ze een telefoon aankondigden met een hoge resolutie scherm werd ik blij, toen de camera geschikt werd voor de vakantiekiekjes werd ik blij, toen 4g video streamen mogelijk maakte was ik blij, maar het grote voordeel van bezelloze/opvouwbare schermen zie ik niet. Misschien ben ik een oude lul, maar ik zou veel liever stereospeakers en een dikke accu standaard zien op telefoons dan geen bezel en weer een millimetertje dunner.
  dinsdag 12 september 2017 @ 21:14:49 #5
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_173740404
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:06 schreef Glazenmaker het volgende:
Toen ze een telefoon aankondigden met een hoge resolutie scherm werd ik blij, toen de camera geschikt werd voor de vakantiekiekjes werd ik blij, toen 4g video streamen mogelijk maakte was ik blij, maar het grote voordeel van bezelloze/opvouwbare schermen zie ik niet. Misschien ben ik een oude lul, maar ik zou veel liever stereospeakers en een dikke accu standaard zien op telefoons dan geen bezel en weer een millimetertje dunner.
Geen bezels maakt je telefoon kleiner. Opvouwbaar maakt je tablet/telefoon kleiner.

Als main-telefoon lijkt me de opvouwbaarheid niet echt handig. Het maakt je tel zwaarder en dikker en over het algemeen vind ik een scherm tussen de 5 en de 6" groot zat.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_173740584
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:28 schreef embedguy het volgende:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat die afbeelding snel werkelijkheid gaat worden. Ipv zo'n buigzaam scherm misschien een brezelloze rand?
moet toch kunnen zou je zeggen dan zijn we al weer paar jaar verder dan deze video https://tweakers.net/vide(...)bare-oledscherm.html
:]
pi_173740773
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:20 schreef wootahH het volgende:

[..]

moet toch kunnen zou je zeggen dan zijn we al weer paar jaar verder dan deze video https://tweakers.net/vide(...)bare-oledscherm.html
Het kan al jaren met je scherm, maar accu's hebben zo'n vervelende neiging om te exploderen als je ze te ver doorbuigt. En die schermen worden er vast ook niet beter op als je dat ding 10.000 keer hebt opgevouwen.
pi_173741662
Toekomst is absoluut geen buigbaar scherm, maar een projectiedisplay ("zwevend scherm"). Sla al die onzin over en investeer in wat toch al toekomst gaat worden.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  woensdag 13 september 2017 @ 08:58:24 #9
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_173746128
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het kan al jaren met je scherm, maar accu's hebben zo'n vervelende neiging om te exploderen als je ze te ver doorbuigt. En die schermen worden er vast ook niet beter op als je dat ding 10.000 keer hebt opgevouwen.
De twee gedeeltes van de opvouwbare tel hoeven niet even dik te zijn, laat staan dat er reden is om de accu door het buigzame deel heen te laten lopen.

Dat lijkt me geen probleem vormen, dat laatste wat je aankaart lijkt me idd ook zo te zijn.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  woensdag 13 september 2017 @ 08:59:29 #10
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_173746142
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:20 schreef wootahH het volgende:

[..]

moet toch kunnen zou je zeggen dan zijn we al weer paar jaar verder dan deze video https://tweakers.net/vide(...)bare-oledscherm.html
Interessant
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  woensdag 13 september 2017 @ 09:01:29 #11
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_173746177
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:55 schreef Moody het volgende:
Toekomst is absoluut geen buigbaar scherm, maar een projectiedisplay ("zwevend scherm"). Sla al die onzin over en investeer in wat toch al toekomst gaat worden.
Schijnbaar denkt de vrije (miljarden) industrie hier anders over.

Buigbare schermen zullen eerst de toekomst zijn, daarna wellicht de projectieschermen.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_173749870
Samsung doet dit enkel om naïeve consumenten te misleiden. Ze weten zulke gimmicks nooit fatsoenlijk te implementeren, het gaat ze enkel om de marketingwaarde ervan. Met gezichtsherkenning waren ze ook "eerder", alleen werkt het bij Samsung natuurlijk voor geen ruk omdat het met een simpel fotootje al te misleiden is. Maar hey, je kan wel zeggen dat je eerder gezichtsherkenning had.
pi_173750036
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:51 schreef retorbrapi het volgende:
Samsung doet dit enkel om naïeve consumenten te misleiden. Ze weten zulke gimmicks nooit fatsoenlijk te implementeren, het gaat ze enkel om de marketingwaarde ervan. Met gezichtsherkenning waren ze ook "eerder", alleen werkt het bij Samsung natuurlijk voor geen ruk omdat het met een simpel fotootje al te misleiden is. Maar hey, je kan wel zeggen dat je eerder gezichtsherkenning had.
Ze waren de eersten met een gebogen scherm en een bijna randloze telefoon. Dat hebben ze wel goed gedaan. Op het gebied van buigbare schermen liggen ze mijlen ver voor op de concurrentie.
pi_173750376
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:59 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ze waren de eersten met een gebogen scherm en een bijna randloze telefoon. Dat hebben ze wel goed gedaan. Op het gebied van buigbare schermen liggen ze mijlen ver voor op de concurrentie.
Het is knap dat het technisch mogelijk is, maar de toegevoegde waarde van een gebogen scherm zoals op huidige Samsungs zie ik nog niet. Wat maakt het precies beter dan een vlak scherm?
pi_173751052
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:55 schreef Moody het volgende:
Toekomst is absoluut geen buigbaar scherm, maar een projectiedisplay ("zwevend scherm"). Sla al die onzin over en investeer in wat toch al toekomst gaat worden.
Mag ik die glazen bol van je lenen als je ermee klaar bent?
Wil nog wat lotto nummers opzoeken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 13 september 2017 @ 18:00:05 #16
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_173755606
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:59 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ze waren de eersten met een gebogen scherm en een bijna randloze telefoon. Dat hebben ze wel goed gedaan. Op het gebied van buigbare schermen liggen ze mijlen ver voor op de concurrentie.
3 Jaar geleden had de iPhone 6 Plus al een buigbaar scherm. Lekker innovatief, Samsung :')
pi_173755655
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:00 schreef Mano_ het volgende:

[..]

3 Jaar geleden had de iPhone 6 Plus al een buigbaar scherm. Lekker innovatief, Samsung :')
_O-
pi_173756335
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:00 schreef Mano_ het volgende:

[..]

3 Jaar geleden had de iPhone 6 Plus al een buigbaar scherm. Lekker innovatief, Samsung :')
_O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')