abonnement Unibet Coolblue
pi_173712718
Jullie zullen vast gezien hebben dat de ouders van het meisje "Emilie" nar de rechter gingen om de klassenindeling.
Ze willen niet dat hun kind in de combinatieklas zit vanwege een te hoge intelligentie en dat in die klas haar vriendinnetjes niet zitten.
Misschien is er een speciale reden dat die ouders het eisen maar ik snap er (uitgaande van prinsessengedrag) niets van. Als je combinatieklassen zo slecht vindt en de school houdt voet bij stuk kan je het toch gewoon accepteren of naar een andere school? :?
Die ouders waren tijdens de rechtszaak weggelopen omdat de media erbij was en nu willen ze dat kind alsnog op een andere school zetten.

Een paar maanden geleden was er ook iets met een klassenfoto. Die hadden de kinderen uit een gezin gemist. Ondanks meerdere gesprekken, ook na verzoek van de rechter, is er een uitspraak gekomen dat de school niet goed handelde en de kinderen 500 euro krijgen.
Maar hoezo is dan het probleem ineens opgelost, de kinderen staan namelijk nog steeds niet op de klassenfoto van najaar 2015 waar het om ging? :?

Zouden jullie als ouders ook voor dit soort dingen naar de rechter gaan? En wat vinden jullie eigenlijk ervan dat dit soort zaken de laatste tijd steeds vaker komen?
  maandag 11 september 2017 @ 14:42:01 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173712873
Uit dit soort dingen blijkt alleen maar dat 'gelijk krijgen' voor die ouders veel belangrijker is dan het daadwerkelijke welzijn van het kind.
Kind niet in de gewenste klas > ze moet bij vriendinnen !!!! > Rechter > Geen gelijk > Andere school. Zo belangrijk waren die vriendinnen dus.

Dat meisje dat met een paar honderdste zakte op Frans is trouwens ook echt niet zelf op het idee gekomen om een rechtszaak aan te spannen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173712906
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 14:42 schreef Janneke141 het volgende:
Uit dit soort dingen blijkt alleen maar dat 'gelijk krijgen' voor die ouders veel belangrijker is dan het daadwerkelijke welzijn van het kind.
Kind niet in de gewenste klas > ze moet bij vriendinnen !!!! > Rechter > Geen gelijk > Andere school. Zo belangrijk waren die vriendinnen dus.

Dat meisje dat met een paar honderdste zakte op Frans is trouwens ook echt niet zelf op het idee gekomen om een rechtszaak aan te spannen.
Die laatste herinner ik me ook nog ja.
Had ze geen herkansing gedaan of zo?
En dit jaar had toch juist Cito extra goed gekeken naar de normering omdat over Frans zoveel geklaagd is in de media? Wat moet er dan aan gedaan worden? :?
pi_173713008
Ik had laatst op een ander forum dit geplaatst:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aub hierop inhoudelijk met details reageren met een spoiler ivm Google zoekresultaten maar dit is toch ook niet normaal? Lekker gaan zeiken bij school omdat dochter de klassenindeling niet leuk vindt want ze kent niemand :?
pi_173713106
Waarom zou je niet proberen om via de rechtbank je gelijk te krijgen? Scholen hebben echt niet altijd gelijk. En ik ken daar genoeg voorbeelden van.
pi_173713172
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 14:50 schreef 8777 het volgende:
Waarom zou je niet proberen om via de rechtbank je gelijk te krijgen? Scholen hebben echt niet altijd gelijk. En ik ken daar genoeg voorbeelden van.
Jouw wereldbeeld is dan ook net iets anders dan van de gemiddelde mens.

[ Bericht 0% gewijzigd door mootie op 11-09-2017 15:03:16 ]
pi_173713179
Weet je wat ook lekker is? Heb je als ouder of leerling zelf serieuze problemen waar je met de school niet zelf uit kan komen (wat absoluut niet jouw schuld is)
Word je door dingen als die schoolfotozaak gelijk veroordeeld als je naar de rechter moet stappen.

Ik heb laatst vanwege dyslexie iets aan moeten vragen wat geweigerd werd en waar ik met de universiteit niet uit kwam. De rechter heeft nu geoordeeld dat ik gelijk heb en de beslissing opnieuw moet worden genomen over de aanvraag. Nu is alles gewoon goed, prima relatie ondanks dat ik hulp nodig had van de rechter. Maar je kan er met niemand over praten omdat er dan gelijk vooroordelen komen zoals oh je bent zeker een prinses zoals die klassenindelingszaak?
pi_173713200
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 14:46 schreef Kammamero het volgende:
Ik had laatst op een ander forum dit geplaatst:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aub hierop inhoudelijk met details reageren met een spoiler ivm Google zoekresultaten maar dit is toch ook niet normaal? Lekker gaan zeiken bij school omdat dochter de klassenindeling niet leuk vindt want ze kent niemand :?
Ik vind het ook abnormaal. Kan me ook niet voorstellen dat ze dat op mijn oude middelbare school voor elkaar zouden krijgen.
Denk ook niet dat iemand er zelfs maar over zou piekeren.
pi_173713203
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 14:50 schreef 8777 het volgende:
Waarom zou je niet proberen om via de rechtbank je gelijk te krijgen? Scholen hebben echt niet altijd gelijk. En ik ken daar genoeg voorbeelden van.


[ Bericht 23% gewijzigd door Kammamero op 12-09-2017 22:50:32 ]
pi_173713244
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 14:54 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik vind het ook abnormaal. Kan me ook niet voorstellen dat ze dat op mijn oude middelbare school voor elkaar zouden krijgen.
Denk ook niet dat iemand er zelfs maar over zou piekeren.
Haha ik vond de klassenindeling 2havo zoo kut maar dacht "ik ga gewoon naar school"

Ik had later een andere klas kunnen aanvragen omdat het een hell was maar de twee andere waren ook kut. En toevallig kon ik naar vwo dis ging ik maar gewoon naar een andeee school ipv eisen dat de shool alle nette leerlingen in een klas zet of zo :')
pi_173713300
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 14:35 schreef Kammamero het volgende:
Jullie zullen vast gezien hebben dat de ouders van het meisje "Emilie" nar de rechter gingen om de klassenindeling.
Ze willen niet dat hun kind in de combinatieklas zit vanwege een te hoge intelligentie en dat in die klas haar vriendinnetjes niet zitten.
Misschien is er een speciale reden dat die ouders het eisen maar ik snap er (uitgaande van prinsessengedrag) niets van. Als je combinatieklassen zo slecht vindt en de school houdt voet bij stuk kan je het toch gewoon accepteren of naar een andere school? :?
Die ouders waren tijdens de rechtszaak weggelopen omdat de media erbij was en nu willen ze dat kind alsnog op een andere school zetten.

Een paar maanden geleden was er ook iets met een klassenfoto. Die hadden de kinderen uit een gezin gemist. Ondanks meerdere gesprekken, ook na verzoek van de rechter, is er een uitspraak gekomen dat de school niet goed handelde en de kinderen 500 euro krijgen.
Maar hoezo is dan het probleem ineens opgelost, de kinderen staan namelijk nog steeds niet op de klassenfoto van najaar 2015 waar het om ging? :?

Zouden jullie als ouders ook voor dit soort dingen naar de rechter gaan? En wat vinden jullie eigenlijk ervan dat dit soort zaken de laatste tijd steeds vaker komen?
Mensen communiceren niet meer, maar willen gewoon gelijk krijgen.
Ik vind dit een treurige ontwikkeling.
pi_173713329
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 14:54 schreef Kammamero het volgende:

[..]

Ik ga de naam van de universiteit niet noemen maar ik heb vorige maand nog gelijk gekregen van de rechter. ;) de universiteit en ik kwamen er niet over uit, dat kwam door een fout van de universiteit, dat is door de uitspraak nu ghecorrigeerd.
Dus je meet met twee maten?
pi_173713348
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 14:52 schreef mootie het volgende:

[..]

Jouw wereldbeeld is dan ook net iets anders dan van de gemiddelde mensen.
Inderdaad, ik had na schooltijd bij de leerkracht zijn auto gewacht.
pi_173713931
Ik zou een rechtszaak altijd proberen te voorkomen als dat mogelijk is maar uitsluiten doe ik het ook niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173714418
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 15:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik zou een rechtszaak altijd proberen te voorkomen als dat mogelijk is maar uitsluiten doe ik het ook niet.
dit idd.
pi_173723377
Dit kan zo bij de OP:

https://www.ad.nl/utrecht(...)-school-br~a96d6a35/

Jongen van 12-13 die werkt met groep 3 stof die aangepast is omdat de reguliere groep 3 stof te moeilijk is. Ouders eisen dat hij in groep 7 van de normale basisschool blijft.

:? :? Hoe dan? Lekkere taak heeft die docent. Groep 7 les geven en een kind van middelbare schoolleeftijd op aangepaste groep 3 niveau les geven.

:?


Edit: in de media is te lezen dat die ouders gewoon "ik heb gelijk met dat hij op regulier onderwijs hoort" wilden horen ipv dat het beter is dat het kind naar een school gaat voor kinderen die wat minder goed leren... echt walgelijk...
en dan durven ze nog te beweren dat mensen onterecht een slecht beeld hebben van down. Ik weet dat sommige kinderen met down gemiddeld intelligent zijn. Haar zoon is echter zelf een kind dat het vmbo al nooit zal halen en dan klaagt zij het hardst, toedeloe. -___-

[ Bericht 23% gewijzigd door Kammamero op 11-09-2017 23:30:48 ]
  dinsdag 12 september 2017 @ 06:55:52 #17
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173725437
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 23:02 schreef Kammamero het volgende:
Dit kan zo bij de OP:

https://www.ad.nl/utrecht(...)-school-br~a96d6a35/

Jongen van 12-13 die werkt met groep 3 stof die aangepast is omdat de reguliere groep 3 stof te moeilijk is. Ouders eisen dat hij in groep 7 van de normale basisschool blijft.

:? :? Hoe dan? Lekkere taak heeft die docent. Groep 7 les geven en een kind van middelbare schoolleeftijd op aangepaste groep 3 niveau les geven.

:?

Edit: in de media is te lezen dat die ouders gewoon "ik heb gelijk met dat hij op regulier onderwijs hoort" wilden horen ipv dat het beter is dat het kind naar een school gaat voor kinderen die wat minder goed leren... echt walgelijk...
en dan durven ze nog te beweren dat mensen onterecht een slecht beeld hebben van down. Ik weet dat sommige kinderen met down gemiddeld intelligent zijn. Haar zoon is echter zelf een kind dat het vmbo al nooit zal halen en dan klaagt zij het hardst, toedeloe. -___-
Is er ook een uitspraak bekend?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 12 september 2017 @ 07:03:17 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_173725460
Ik ben zeker niet zo van de rechtzaken hoor. Maar ik vind ook zeker niet dat "op je niveau werken" in alle gevallen altijd de bepalende factor moet zijn. De meeste mensen worden namelijk veel gelukkiger van sociale aansluiting. En als dat betekent dat iemand dan dus beter af is in een klas iets onder haar niveau, vind ik het een beetje een zwaktebod om dat dan maar af te doen als "prinsessengedrag".
disclaimer
pi_173725578
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 06:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Is er ook een uitspraak bekend?
Er is geoordeeld dat school terecht heeft gehandeld.

Ik vind het een slechte ontwikkeling dat de stap 'praten' tegenwoordig vaak wordt overgeslagen. Dat zou veel kunnen voorkomen.
pi_173728431
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 07:03 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben zeker niet zo van de rechtzaken hoor. Maar ik vind ook zeker niet dat "op je niveau werken" in alle gevallen altijd de bepalende factor moet zijn. De meeste mensen worden namelijk veel gelukkiger van sociale aansluiting. En als dat betekent dat iemand dan dus beter af is in een klas iets onder haar niveau, vind ik het een beetje een zwaktebod om dat dan maar af te doen als "prinsessengedrag".
Hier ging het als het ware om van groep 5 naar nog een keer maar groep 5 te doen omdat er een vriendin in die klas zit. :') alleen dan een iets oudere klas. :')
Terwijl ze dus naar groep 6 moest doorstromen.

Ze had ook eerst gewoon naar "die stomme klas" kunnen gaan en dan als het na een aantal weken echt zo verschrikkelijk was overgeplaatst kunnen worden.
Maar nee ouders komen klagen omdat hun kindje nu nog geen vriendinnen in die klas heeft...
pi_173728471
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 06:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Is er ook een uitspraak bekend?
Ja meerdere.
De school had de verwijdering wel beter moeten motiveren maar had ook gelijk gekregen met dat ze goed gehandeld hebben.

Ik zou ook niet weten wat er anders zou moeten gebeuren.
Die ouders verwijzen steeds naar inclusief onderwijs.
Maar zelfs als daar in Nederland inderdaad niet aan wordt gehouden moet je kijken naar wat NU het beste is.
Een kind van 12-13 jaar steeds op de gang uitleg moeten geven op aangepast groep 3 niveau (groep 3 was dus eigenlijk te moeilijk) terwijl het in groep 7 zit werkt toch niet. :?

Het was volgens mij echt "wij willen horen dat we gelijk hebben" dan dat die jongen naar een school zou gaan waar het goed gaat en hij wel wat leert.
pi_173728501
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 14:57 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Mensen communiceren niet meer, maar willen gewoon gelijk krijgen.
Ik vind dit een treurige ontwikkeling.
Die klassenfotomoeder had meermaals gepraat met de school en moest ook van de rechter opnieuw in gesprek.

Maar ik snap nog steeds niet waarom ze er niet samen met de school over uit kon komen. :')
pi_173745846
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:27 schreef Kammamero het volgende:

[..]

Die klassenfotomoeder had meermaals gepraat met de school en moest ook van de rechter opnieuw in gesprek.

Maar ik snap nog steeds niet waarom ze er niet samen met de school over uit kon komen. :')
Omdat ze er niet uit wilde komen maar gewoon wilde incasseren. En ze heeft nog gewonnen ook...
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173747509
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 08:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Omdat ze er niet uit wilde komen maar gewoon wilde incasseren. En ze heeft nog gewonnen ook...
Dat denk ik ook. Maar dat geld gaat naar het goede doel. Dus waar gaat die hele zaak nou om. :') dat de rechter zegt dat het een kutschool is? (Ze had toch de kids op een moslimschool gezet? Had ze ruzie dat ze nu met die klassenfotozaak wraak neemt?)
pi_174890870
Al die rechtszaken had ik in de media gezien en vind ik echt flauwekul.

De schoolfotozaak vind ik vooral heel triest. Die kinderen zijn nu 7 en 9 en begrijpen niets van dat een rechter zegt dat hun moeder gelijk heeft gekregen en er nu 500 euro naar een goed doel gaat. Die moeder had gewoon met die school moeten praten over dat er een nieuwe foto gemaakt moet worden als die kinderen het zo erg vonden, ik vind het echt idioot dat die rechter die moeder nu in het gelijk heeft gesteld.

Die zaak om dat Frans, ja, jammer, volgend jaar beter, bullshitzaak zonder goede redenen waarom die punt extra gegeven moest worden.

En die klassenindelingszaak kende ik ook. Tenzij het hier gaat om een kind met iets van autismee vind ik het echt een flauwekulzaak. Die ouders gaan dat kind nu ook van school halen, had dat gelijk gedaan ipv eerst dat kind laten wennnen aan haar nieuwe klas en dan na een paar weken weer ergens anders moeten laten wennen aan de klas.
hhh
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')