Je pakt een verkeerd voorbeeld. In de concessievoorwaarden wordt wel geregeld dat huidige chauffeurs over moeten gaan naar een nieuwe werkgever.quote:Op dinsdag 5 september 2017 09:22 schreef SnawyHoulet het volgende:
[..]
Ik vrees dat dat op dezelfde manier gaat als bij bijvoorbeeld Openbaar Vervoer. Neem de busbedrijven. Er moet zo nodig aanbesteed worden. Dus in een gebied krijg je dan het volgende. Bedrijf A dat er altijd reed verliest en bedrijf B mag er gaan rijden. Bedrijf B heeft dan ineens een heleboel buschauffeurs nodig. Bedrijf A heeft er ineens te veel, want die gaan veel minder lijnen rijden. Bij bedrijf A gaan de chauffeurs eruit wegens overcompleet. Bedrijf B harkt ze binnen. En dan mogen ze lekker dezelfde lijnen als vroeger gaan rijden. Alleen dan met slechtere arbeidsvoorwaarden en met pech voor minder loon.
Lekker dagje daarvoor met Eigen Huis, H&M en een mailing van de postcodeloterij.quote:Op dinsdag 5 september 2017 21:16 schreef Rafierafie het volgende:
En toen hadden ze vanochtend nog 13 wijken openstaan in mijn deel van de stad. Wonder boven wonder hebben ze alles weg weten te krijgen.
De een na de ander houdt het voor gezien en er is niemand om ze te vervangen. Wat heeft PostNL nou te bieden?
Het enige positieve wat ik kan bedenken bij een baan als postbezorger is het feit dat je niet continu een leidinggevende in je nek hebt staan hijgen.
Dan sturen ze studenten op de fiets Amsterdam en Utrecht in om bezorgers te werven.
Damn wat slechtquote:Op dinsdag 5 september 2017 21:55 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Mooi van PostNL. Een fiets geven aan mensen die bezorgers moeten werven. Maar de bezorgers zelf krijgen geen fiets
PostNL geeft niemand een fiets. De fietsen zijn van het reclamebureau, en de wervers mogen deze gebruiken.quote:Op dinsdag 5 september 2017 21:55 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Lekker dagje daarvoor met Eigen Huis, H&M en een mailing van de postcodeloterij.
Mooi van PostNL. Een fiets geven aan mensen die bezorgers moeten werven. Maar de bezorgers zelf krijgen geen fiets
Ik hoorde dat PostNL hier en daar heeft geweigerd de FNV-flyers te verspreiden op de depots..quote:Op vrijdag 8 september 2017 09:22 schreef Rafierafie het volgende:
De onderhandelingen voor de postbezorgers-cao zouden toch deze maand beginnen? Ik heb er nog helemaal niks over gelezen. Ook over de grote cao hoor je niets meer.
en dan lees je een bericht op Mijn Werk dat de BvPP wel mag flyeren op de depotsquote:Op vrijdag 8 september 2017 12:31 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Ik hoorde dat PostNL hier en daar heeft geweigerd de FNV-flyers te verspreiden op de depots..
Die verhalen heb ik ook gehoord, nota bene van de TC zelf. Over die grotere wijken, niet over dat overal de aanvoertijd naar 13.00 uur zou gaan. Ik vind het zelf geen goed idee, want niet iedereen zit op zulke grote contracten te wachten. En als er iemand ziek wordt met een loop van 5 uur. wie ga je dan die loop erbij geven als de collega's ook al wijken van een dergelijke omvang hebben. PostNL moet goed gaan uitkijken, want hier in de Randstad trekt de economie al behoorlijk aan, en het verloop is bij ons in korte tijd explosief gestegen. Ze weten nu al niet hoe ze de post moeten wegkrijgen, en de Chat staat al vol met klachten over bezorgers die min of meer gedwongen worden extra wijken te lopen.quote:Op vrijdag 8 september 2017 12:24 schreef VixenFromHell het volgende:
Lees nu ergens op facebook ook berichten van iemand die zegt dat daar eea 'ingrijpend' gaat veranderen. Lopen die 5 uur worden, met een starttijd van 13.00. En dan contracten van 20 tot 25 uur???
Hier was wel gesproken over lopen van 3 uur, maar dit?
Dat is toch niet haalbaar, zulke diensten (exclusief uitloop) vanaf 13.00? Hier zijn ook veel bezorgers die niet eens 3 uur kunnen lopen, laat staan 5!
Is trouwens op een FB pagina over het postvest.
Ja, maar de BVPP is dan ook een bond die is opgericht door managers van PostNL zelf. Met de ene pet op keuren ze je uitloop af en met de andere pet op spreken ze hier vervolgens schande van. De voornaamste reden dat ik er toch lid van ben is omdat ik over de CAO wil kunnen stemmen en dit de goedkoopste mogelijkheid is.quote:Op vrijdag 8 september 2017 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en dan lees je een bericht op Mijn Werk dat de BvPP wel mag flyeren op de depots
Het plan is inderdaad om de wijken groter te gaan maken. Vraag is natuurlijk hoe het precies gaat werken, want daarvoor moeten de tijden voor die grotere wijken wel realistisch zijn natuurlijk. Een dienst van 5 uur die in werkelijkheid 6 uur duurt gaat voor problemen zorgen. En de wijzigingen van die wijken worden top-down doorgevoerd. PostNL kennende gaan daar grote problemen ontstaan tussen theorie en praktijk. Daarnaast is een openstaande dienst van 5 uur aardig lastig om zomaar op te lossen.quote:Op vrijdag 8 september 2017 12:24 schreef VixenFromHell het volgende:
Lees nu ergens op facebook ook berichten van iemand die zegt dat daar eea 'ingrijpend' gaat veranderen. Lopen die 5 uur worden, met een starttijd van 13.00. En dan contracten van 20 tot 25 uur???
Hier was wel gesproken over lopen van 3 uur, maar dit?
Dat is toch niet haalbaar, zulke diensten (exclusief uitloop) vanaf 13.00? Hier zijn ook veel bezorgers die niet eens 3 uur kunnen lopen, laat staan 5!
Is trouwens op een FB pagina over het postvest.
Heb je minder mensen nodig en ze blijven misschien langer, omdat ze meer uren kunnen makenquote:Op vrijdag 8 september 2017 17:16 schreef Thomas-sama het volgende:
Wat is de reden van het groter maken van wijken
Altijd weer die gedrochten ideeën van bovenaf..
voordeel met een 5 uurs contract is, dat je maar 1 dag hoeft te lopen danquote:Op vrijdag 8 september 2017 12:24 schreef VixenFromHell het volgende:
Lees nu ergens op facebook ook berichten van iemand die zegt dat daar eea 'ingrijpend' gaat veranderen. Lopen die 5 uur worden, met een starttijd van 13.00. En dan contracten van 20 tot 25 uur???
Hier was wel gesproken over lopen van 3 uur, maar dit?
Dat is toch niet haalbaar, zulke diensten (exclusief uitloop) vanaf 13.00? Hier zijn ook veel bezorgers die niet eens 3 uur kunnen lopen, laat staan 5!
Is trouwens op een FB pagina over het postvest.
klopt er is soms geen touw meer aan vast te knopenquote:Op vrijdag 8 september 2017 15:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, maar de BVPP is dan ook een bond die is opgericht door managers van PostNL zelf. Met de ene pet op keuren ze je uitloop af en met de andere pet op spreken ze hier vervolgens schande van. De voornaamste reden dat ik er toch lid van ben is omdat ik over de CAO wil kunnen stemmen en dit de goedkoopste mogelijkheid is.
Maar als je mensen meer uren wil laten maken kun je ze toch ook gewoon meer wijken geven? Iemand met twee wijken van elk 2 uur is bij ziekte of verlof makkelijker te vervangen dan iemand met 1 wijk van 4 uur.quote:Op vrijdag 8 september 2017 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb je minder mensen nodig en ze blijven misschien langer, omdat ze meer uren kunnen maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |