abonnement Unibet Coolblue
pi_173595910


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!






Betaaldata:


Emolumententabel:



Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71
Globetrottertje

pi_173596076
Heb maar even een nieuwe topic geopend.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 september 2017 @ 13:40:57 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173599271
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:22 schreef SnawyHoulet het volgende:

[..]

Ik vrees dat dat op dezelfde manier gaat als bij bijvoorbeeld Openbaar Vervoer. Neem de busbedrijven. Er moet zo nodig aanbesteed worden. Dus in een gebied krijg je dan het volgende. Bedrijf A dat er altijd reed verliest en bedrijf B mag er gaan rijden. Bedrijf B heeft dan ineens een heleboel buschauffeurs nodig. Bedrijf A heeft er ineens te veel, want die gaan veel minder lijnen rijden. Bij bedrijf A gaan de chauffeurs eruit wegens overcompleet. Bedrijf B harkt ze binnen. En dan mogen ze lekker dezelfde lijnen als vroeger gaan rijden. Alleen dan met slechtere arbeidsvoorwaarden en met pech voor minder loon.
Je pakt een verkeerd voorbeeld. In de concessievoorwaarden wordt wel geregeld dat huidige chauffeurs over moeten gaan naar een nieuwe werkgever.

Je had beter de taxiwereld kunnen noemen. Daar schoppen ze gerust x man de ww in om te kunnen pronken met dat ze een y aantal uit de ww hebben gehaald. Er niet bij vertellende dat dit ze subsidie oplevert en dat de mensen die in de ww belanden recht hebben op een transitievergoeding die de oud-werkgever bakken met geld kost. Daarom zie je in de taxiwereld veel vreemde constructies om mensen niet in vaste dienst hoeven nemen en om onder vergoedingen uit te komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173609926
En toen hadden ze vanochtend nog 13 wijken openstaan in mijn deel van de stad. Wonder boven wonder hebben ze alles weg weten te krijgen.
De een na de ander houdt het voor gezien en er is niemand om ze te vervangen. Wat heeft PostNL nou te bieden?
Het enige positieve wat ik kan bedenken bij een baan als postbezorger is het feit dat je niet continu een leidinggevende in je nek hebt staan hijgen.
Dan sturen ze studenten op de fiets Amsterdam en Utrecht in om bezorgers te werven. :')
pi_173610975
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:16 schreef Rafierafie het volgende:
En toen hadden ze vanochtend nog 13 wijken openstaan in mijn deel van de stad. Wonder boven wonder hebben ze alles weg weten te krijgen.
De een na de ander houdt het voor gezien en er is niemand om ze te vervangen. Wat heeft PostNL nou te bieden?
Het enige positieve wat ik kan bedenken bij een baan als postbezorger is het feit dat je niet continu een leidinggevende in je nek hebt staan hijgen.
Dan sturen ze studenten op de fiets Amsterdam en Utrecht in om bezorgers te werven. :')
Lekker dagje daarvoor met Eigen Huis, H&M en een mailing van de postcodeloterij.

Mooi van PostNL. Een fiets geven aan mensen die bezorgers moeten werven. Maar de bezorgers zelf krijgen geen fiets :')
pi_173611397
Vandaag bij ons weer een lekkere chaos, met diverse wijken die 2 uur te laat op het depot lagen. Het Eigen Huis magazine heb ik niet gezien, ik denk dat ze dat doorgeschoven hebben naar donderdag. Bij ons wordt ook steeds meer gemopperd door bezorgers die door de admie onder druk worden gezet om extra wijken weg te lopen. We hebben veel vacatures, en het vullen gaat steeds moeilijker. Dat werven onder studenten is denk ik ook geen oplossing. Vroeger was zaterdagpostbode een zeer gewilde bijbaan, er waren zelfs wachtlijsten! Maar zaterdagpostBEZORGER betaalt veel slechter, en bovendien wil het bedrijf eigenlijk geen contracten van 3 of 4 uur meer geven, dus zul je ook doordeweeks moeten werken. Wat dan weer lastiger te combineren is met colleges.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173611535
Voordeel van veel zaterdagwerkers was ook dat er doordeweeks altijd wel iemand kon bijspringen. Als je nu een wijkje kwijt wil, dan zadel je vaak meteen je collega met een erg lange dienst op.

Eigen Huis vond ik ook merkwaardig. In de voorbereiding niet gezien. Maar de wijk die ik liep had ze wel.Terwijl het normaal altijd op de donderdag langs komt. Gevolg was wel dat het giga stapels post waren op mijn arm.
pi_173613589
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:55 schreef Sebastiaan92 het volgende:

Mooi van PostNL. Een fiets geven aan mensen die bezorgers moeten werven. Maar de bezorgers zelf krijgen geen fiets :')
Damn wat slecht :o -O-
pi_173616050
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:55 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Lekker dagje daarvoor met Eigen Huis, H&M en een mailing van de postcodeloterij.

Mooi van PostNL. Een fiets geven aan mensen die bezorgers moeten werven. Maar de bezorgers zelf krijgen geen fiets :')
PostNL geeft niemand een fiets. De fietsen zijn van het reclamebureau, en de wervers mogen deze gebruiken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173640014
Peterselieman, je hebt gelijk. Maar het leek me wel de duidelijkste manier om uit te leggen hoe het dan waarschijnlijk gaat. We zullen er bepaald niet op vooruitgaan!

Dinsdag was het op best veel plaatsen een chaos, geloof ik.
pi_173653034
De onderhandelingen voor de postbezorgers-cao zouden toch deze maand beginnen? Ik heb er nog helemaal niks over gelezen. Ook over de grote cao hoor je niets meer.
Ik ben zeer benieuwd naar de inzet van de vakbonden. Als er niet snel een aantal problemen worden aangepakt, is het binnenkort echt crisis. Overal in het land spelen dezelfde problemen en steeds meer collega's willen of gaan ermee stoppen.
In mijn bezorggebied houdt de een na de ander het voor gezien en er is nauwelijks nieuwe aanwas.
pi_173655623
Same here. Echt goede collega's die er vandoor gaan, jammer ;(

Ben zelf ook nog altijd op zoek naar wat anders, maar dat heeft niets met al die problemen te maken ;)
Net nog weer een gesprekje gehad, maar dat leek toch niet echt een match qua functie. Ik vermoed dus iig voor deze een afwijzing, al kan het wel zijn dat ze me in gedachten houden voor wat anders (daar hadden we het nog even over). Volgende week ook nog een gesprek ergens, dat zou wel een mooie zijn. Administratief werk op 5 minuutjes fietsen hier vandaan.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173655642
Zag bij de VU ook Al een fiets staan met reclame voor PostNL: de sportieve bijbaan.
pi_173656074
Lees nu ergens op facebook ook berichten van iemand die zegt dat daar eea 'ingrijpend' gaat veranderen. Lopen die 5 uur worden, met een starttijd van 13.00. En dan contracten van 20 tot 25 uur???

Hier was wel gesproken over lopen van 3 uur, maar dit?

Dat is toch niet haalbaar, zulke diensten (exclusief uitloop) vanaf 13.00? Hier zijn ook veel bezorgers die niet eens 3 uur kunnen lopen, laat staan 5! :o

Is trouwens op een FB pagina over het postvest.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173656163
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:22 schreef Rafierafie het volgende:
De onderhandelingen voor de postbezorgers-cao zouden toch deze maand beginnen? Ik heb er nog helemaal niks over gelezen. Ook over de grote cao hoor je niets meer.

Ik hoorde dat PostNL hier en daar heeft geweigerd de FNV-flyers te verspreiden op de depots..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 september 2017 @ 13:09:09 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173656771
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:31 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ik hoorde dat PostNL hier en daar heeft geweigerd de FNV-flyers te verspreiden op de depots..
en dan lees je een bericht op Mijn Werk dat de BvPP wel mag flyeren op de depots
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173659599
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:24 schreef VixenFromHell het volgende:
Lees nu ergens op facebook ook berichten van iemand die zegt dat daar eea 'ingrijpend' gaat veranderen. Lopen die 5 uur worden, met een starttijd van 13.00. En dan contracten van 20 tot 25 uur???

Hier was wel gesproken over lopen van 3 uur, maar dit?

Dat is toch niet haalbaar, zulke diensten (exclusief uitloop) vanaf 13.00? Hier zijn ook veel bezorgers die niet eens 3 uur kunnen lopen, laat staan 5! :o

Is trouwens op een FB pagina over het postvest.
Die verhalen heb ik ook gehoord, nota bene van de TC zelf. Over die grotere wijken, niet over dat overal de aanvoertijd naar 13.00 uur zou gaan. Ik vind het zelf geen goed idee, want niet iedereen zit op zulke grote contracten te wachten. En als er iemand ziek wordt met een loop van 5 uur. wie ga je dan die loop erbij geven als de collega's ook al wijken van een dergelijke omvang hebben. PostNL moet goed gaan uitkijken, want hier in de Randstad trekt de economie al behoorlijk aan, en het verloop is bij ons in korte tijd explosief gestegen. Ze weten nu al niet hoe ze de post moeten wegkrijgen, en de Chat staat al vol met klachten over bezorgers die min of meer gedwongen worden extra wijken te lopen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173659779
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 september 2017 13:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en dan lees je een bericht op Mijn Werk dat de BvPP wel mag flyeren op de depots
Ja, maar de BVPP is dan ook een bond die is opgericht door managers van PostNL zelf. Met de ene pet op keuren ze je uitloop af en met de andere pet op spreken ze hier vervolgens schande van. De voornaamste reden dat ik er toch lid van ben is omdat ik over de CAO wil kunnen stemmen en dit de goedkoopste mogelijkheid is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173660184
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:24 schreef VixenFromHell het volgende:
Lees nu ergens op facebook ook berichten van iemand die zegt dat daar eea 'ingrijpend' gaat veranderen. Lopen die 5 uur worden, met een starttijd van 13.00. En dan contracten van 20 tot 25 uur???

Hier was wel gesproken over lopen van 3 uur, maar dit?

Dat is toch niet haalbaar, zulke diensten (exclusief uitloop) vanaf 13.00? Hier zijn ook veel bezorgers die niet eens 3 uur kunnen lopen, laat staan 5! :o

Is trouwens op een FB pagina over het postvest.
Het plan is inderdaad om de wijken groter te gaan maken. Vraag is natuurlijk hoe het precies gaat werken, want daarvoor moeten de tijden voor die grotere wijken wel realistisch zijn natuurlijk. Een dienst van 5 uur die in werkelijkheid 6 uur duurt gaat voor problemen zorgen. En de wijzigingen van die wijken worden top-down doorgevoerd. PostNL kennende gaan daar grote problemen ontstaan tussen theorie en praktijk. Daarnaast is een openstaande dienst van 5 uur aardig lastig om zomaar op te lossen.

Vandaag trouwens doodleuk 2 geadresseerde huis aan huis mailingen in mijn wijk. Ben je zomaar een uur langer bezig met een wijk. Gelukkig liep ik maar twee wijken, maar dergelijke mailingen zonder aankondigingen kan een bezorger zomaar in tijdnood brengen.
pi_173661418
Wat is de reden van het groter maken van wijken :?

Altijd weer die gedrochten ideeën van bovenaf..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 september 2017 @ 17:46:04 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173662144
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 17:16 schreef Thomas-sama het volgende:
Wat is de reden van het groter maken van wijken :?

Altijd weer die gedrochten ideeën van bovenaf..
Heb je minder mensen nodig en ze blijven misschien langer, omdat ze meer uren kunnen maken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173662227
Daarnaast gaat het waarschijnlijk om het ideale scenario waarbij je de hele wijk in één keer meekrijgt. Dan kunnen ze weer weer besparen of de aan en afloop ;)
pi_173662238
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:24 schreef VixenFromHell het volgende:
Lees nu ergens op facebook ook berichten van iemand die zegt dat daar eea 'ingrijpend' gaat veranderen. Lopen die 5 uur worden, met een starttijd van 13.00. En dan contracten van 20 tot 25 uur???

Hier was wel gesproken over lopen van 3 uur, maar dit?

Dat is toch niet haalbaar, zulke diensten (exclusief uitloop) vanaf 13.00? Hier zijn ook veel bezorgers die niet eens 3 uur kunnen lopen, laat staan 5! :o

Is trouwens op een FB pagina over het postvest.
voordeel met een 5 uurs contract is, dat je maar 1 dag hoeft te lopen dan
pi_173662269
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 15:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, maar de BVPP is dan ook een bond die is opgericht door managers van PostNL zelf. Met de ene pet op keuren ze je uitloop af en met de andere pet op spreken ze hier vervolgens schande van. De voornaamste reden dat ik er toch lid van ben is omdat ik over de CAO wil kunnen stemmen en dit de goedkoopste mogelijkheid is.
klopt er is soms geen touw meer aan vast te knopen
pi_173662272
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 17:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heb je minder mensen nodig en ze blijven misschien langer, omdat ze meer uren kunnen maken
Maar als je mensen meer uren wil laten maken kun je ze toch ook gewoon meer wijken geven? Iemand met twee wijken van elk 2 uur is bij ziekte of verlof makkelijker te vervangen dan iemand met 1 wijk van 4 uur.

En wat is het voordeel van minder mensen nodig hebben als die vervolgens meer uren maken? In FTE maakt het geen cent uit. Hooguit besparen ze wat aan fiets- en smartphonevergoeding, maar dat is peanuts.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')