Welke idioot heeft ooit bedacht dat bij dagrijverlichting de achterlichten niet branden?quote:Bij auto's die na 30 januari 2015 hun typegoedkeuring hebben gekregen, moeten tegenwoordig de achterlichten tegelijkertijd met de dagrijlichten branden.
Ik hoef niets aan te zetten.. er zit geen uit-stand op.. enkel een knop voor groot licht..quote:Op zondag 3 september 2017 10:55 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Hebben niet alle nieuwe auto's een 'auto' setting?
Als je die aanzet hoef je nooit meer eraan te zitten lijkt mij.
Meestal after-beun constructies.quote:Op zondag 3 september 2017 10:48 schreef Hyperdude het volgende:
Uit je eerste link:
[..]
Welke idioot heeft ooit bedacht dat bij dagrijverlichting de achterlichten niet branden?
Vrienden van mij met een Volvo kregen in Spanje regelmatig seintjes "dat het licht overdag nog aan stond".quote:Op zondag 3 september 2017 10:57 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik hoef niets aan te zetten.. er zit geen uit-stand op.. enkel een knop voor groot licht..
Volgens mij niet.quote:
Ik vind het ideaal.. rij trouwens op twee wielen...quote:Op zondag 3 september 2017 11:00 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Vrienden van mij met een Volvo kregen in Spanje regelmatig seintjes "dat het licht overdag nog aan stond".
Dat kun je onderdaad niet uitzetten. Wel vervelend dan.
Door de verlichting van de tunnel zelfquote:Op zondag 3 september 2017 11:03 schreef Loekie1 het volgende:
/aut
Warrige tekst. Hoe kan het dat het licht in de tunnel uitgaat als het automatisch werkt?
Automatische dagrijverlichting ja, en omdat ze een digitaal dashboard hebben hebben ze niet meer door dat ze in het donker met alleen de dagrijverlichting rijden.quote:Op zondag 3 september 2017 10:55 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Hebben niet alle nieuwe auto's een 'auto' setting?
Als je die aanzet hoef je nooit meer eraan te zitten lijkt mij.
Dat heeft geen bal met Greenwheels te maken, maar met de auto die gebruikt wordt, zo wordt dat model (zal wel zo'n hondenhokje van Citroën zijn) nou eenmaal gemaakt.quote:Op zondag 3 september 2017 11:07 schreef Loekie1 het volgende:
En waarom mag je niet seinen als iemand onterecht met groot licht rijdt? Ik rijd wel eens in een Greenwheels en daar gaat wel eens per ongeluk groot licht aan - best vaak - als ik richting heb aangegeven. Overigens slechte constructie, Greenwheels!
TS is vooral van het lange verhalen in een topic pleuren zonder verder inhoudelijk te reageren.. Zie haar pohiquote:Op zondag 3 september 2017 11:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Overigens snap ik niet wat TS nou precies moeilijk vindt en weer voor ons wil reguleren, als je knopjes van je auto te moeilijk voor je zijn moet je vooral niet meer achter het stuur stappen.
Echt, knip je rijbewijs door als je niet begrijpt wat daar staat...quote:Op zondag 3 september 2017 11:03 schreef Loekie1 het volgende:
Automatisch inschakelende verlichting
Bij automatisch inschakelende verlichting wordt het dimlicht ingeschakeld via een lichtsensor. Daar hoeft u zelf dus niets voor te doen. Vaak is er sprake van een extra stand op de lichtschakelaar. In het voorbeeld hiernaast is handmatig het dimlicht ingeschakeld. De dagrijverlichting brandt ook wanneer de verlichting is uitgezet (stand '0'). In de stand 'Auto' is de de automatisch inschakelende verlichting actief. Bij invallende duisternis zal de verlichting van zelf aan gaan. Mist wordt niet altijd door lichtsensoren herkend. Het is daarom beter om bij regen en mist handmatig voor dimlicht te kiezen. Uit de praktijk blijkt dat in auto’s met dagrijverlichting vaker wordt vergeten om in tunnels en bij slecht zicht overdag de verlichting in te schakelen.
https://www.anwb.nl/auto/(...)rten-autoverlichting
Warrige tekst. Hoe kan het dat het licht in de tunnel uitgaat als het automatisch werkt?
Omdat ze 80% van de tijd voor stront aan staan. Zodra je axhterlichten echt nodig zijn, mag je geen DRL voeren, maar normaal dimlicht (met achterlicht)quote:Op zondag 3 september 2017 10:48 schreef Hyperdude het volgende:
Uit je eerste link:
[..]
Welke idioot heeft ooit bedacht dat bij dagrijverlichting de achterlichten niet branden?
Ik ben er bekend mee, maar dit topic is weer een bewijs van gebrek aan verkeersinzicht en voertuigbeheersing, en het lijkt me verstandig als TS gewoon niet meer achter het stuur van een auto plaatsneemt.quote:Op zondag 3 september 2017 11:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
TS is vooral van het lange verhalen in een topic pleuren zonder verder inhoudelijk te reageren.. Zie haar pohi
Beter gewoon altijd de reguliere verlichting aan, wel zo duidelijk, geen gezeur over niet doorhebben dat het al te donker is om met alleen DRL te rijden.quote:Op zondag 3 september 2017 11:20 schreef Fer het volgende:
[..]
Omdat ze 80% van de tijd voor stront aan staan. Zodra je axhterlichten echt nodig zijn, mag je geen DRL voeren, maar normaal dimlicht (met achterlicht)
Hier kan je in een menuutje instellen of de achterlichten mee doen bij DRL of niet.quote:Op zondag 3 september 2017 11:20 schreef Fer het volgende:
[..]
Omdat ze 80% van de tijd voor stront aan staan. Zodra je axhterlichten echt nodig zijn, mag je geen DRL voeren, maar normaal dimlicht (met achterlicht)
Jup.. maarja.. dovemansoren en totaal apathisch..quote:Op zondag 3 september 2017 11:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben er bekend mee, maar dit topic is weer een bewijs van gebrek aan verkeersinzicht en voertuigbeheersing, en het lijkt me verstandig als TS gewoon niet meer achter het stuur van een auto plaatsneemt.
Nou ja, gelukkig Greenwheels, als je die ziet rijden is dat op zich al een behoorlijke waarschuwing.quote:Op zondag 3 september 2017 11:31 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Jup.. maarja.. dovemansoren en totaal apathisch..
Klopt.. achteruitrijden of keren is al een probleem...quote:Op zondag 3 september 2017 11:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, gelukkig Greenwheels, als je die ziet rijden is dat op zich al een behoorlijke waarschuwing.
Want op een uitzondering na altijd van die mensen die bijna nooit auto rijden, dus gevaarlijk.
En dat met zo'n klein schijthokje.quote:Op zondag 3 september 2017 11:38 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Klopt.. achteruitrijden of keren is al een probleem...
In het vorige model hoefde je de knop niet naar beneden te drukken bij achteruitrijden, nu wel. Daardoor misschien dat er nu meer dan anders gestunteld wordt met Greenwheels. Gewoon dom dat opeens alles anders wordt in een nieuwer model.quote:Op zondag 3 september 2017 11:38 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Klopt.. achteruitrijden of keren is al een probleem...
Ga fietsen joh.. dat is al sinds de jaren 70 bij verschillende auto'squote:Op zondag 3 september 2017 12:23 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
In het vorige model hoefde je de knop niet naar beneden te drukken bij achteruitrijden, nu wel. Daardoor misschien dat er nu meer dan anders gestunteld wordt met Greenwheels. Gewoon dom dat opeens alles anders wordt in een nieuwer model.
Dat is omdat het een ander merk auto is, dan heb je nu een VW UP gereden en de vorige keer een Citroën C1.quote:Op zondag 3 september 2017 12:23 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
In het vorige model hoefde je de knop niet naar beneden te drukken bij achteruitrijden, nu wel. Daardoor misschien dat er nu meer dan anders gestunteld wordt met Greenwheels. Gewoon dom dat opeens alles anders wordt in een nieuwer model.
Jeez, niet iedereen is even handig. Boeien.quote:Op zondag 3 september 2017 12:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is omdat het een ander merk auto is, dan heb je nu een VW UP gereden en de vorige keer een Citroën C1.
Maar tegenwoordig hebben ze een deal met Pon, dus VW.
Echt, stap niet meer achter het stuur als dit soort dingen te moeilijk voor je zijn.
Man, man, man, al niet begrijpen dat in een ander merk auto de versnellingspook anders in z'n achteruit gezet moet worden.
Weet je dat er ook auto's zijn waar de achteruit niet onder de 5 zit, maar links van de 1 en dat je de versnellingspook dan dus vooruit moet bewegen om de auto in z'n achteruit te zetten?
Drama, echt.
Niet handig zijn is één ding, je beklagen dat de ene auto op een andere manier in z'n achteruit gaat dan de andere auto is serieus triest.quote:Op zondag 3 september 2017 13:02 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Jeez, niet iedereen is even handig. Boeien.
Waarom hebben die Greenwheels geen automaat? Dingen rijden toch vnl. in de stad.
Ik hoop dat jij geen rijbewijs hebt?quote:Op zondag 3 september 2017 10:55 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Hebben niet alle nieuwe auto's een 'auto' setting?
Als je die aanzet hoef je nooit meer eraan te zitten lijkt mij.
Haha ik ga daar meestal ook wat ruimer omheen inderdaad.quote:Op zondag 3 september 2017 11:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, gelukkig Greenwheels, als je die ziet rijden is dat op zich al een behoorlijke waarschuwing.
Want op een uitzondering na altijd van die mensen die bijna nooit auto rijden, dus gevaarlijk.
Car2go, maar dan gedragen ze zich weer als Verstappen in een kart.quote:Op zondag 3 september 2017 13:02 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Jeez, niet iedereen is even handig. Boeien.
Waarom hebben die Greenwheels geen automaat? Dingen rijden toch vnl. in de stad.
Jos of Max?quote:Op zondag 3 september 2017 13:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Car2go, maar dan gedragen ze zich weer als Verstappen in een kart.
Maar als je dat niet verwacht zit je wel even te prutsen met achteruit rijden. Je hebt die auto niet zelf gekocht, hij wordt aangeboden en dan verwacht je niet dat alles opeens anders werkt.quote:Op zondag 3 september 2017 12:25 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ga fietsen joh.. dat is al sinds de jaren 70 bij verschillende auto's
Mercedes heeft soms de 1 naar je toe.. veel anderen de 1 van je af.. soms moet je de pook indrukken voor de achteruit.. soms optillen.. soms een deel ervan..
Zo moeilijk is het allemaal niet.. want je hebt niet eens te maken met een splitter of met hoge en lage gearing.. en 4x4
Het goddomme gewoon een doodnormaal autotje.. als dat al een probleem geeft..
Attent? Het is gewoon strontirritant als iemand je tegemoet komt met grootlicht. Ik sein een keertje, wellicht 2, maar gaat het dan niet uit, dan gaat de mijne ook vol aan.quote:Op zondag 3 september 2017 10:38 schreef Loekie1 het volgende:
Seinen om je medeweggebruikers te attenderen op het onterecht voeren van groot licht *knip* is weliswaar attent, maar de politie deelt er onverbiddelijk een bekeuring voor uit. De boete bedraagt ¤ 90.
Negen van de tien keer is dat "groot licht" niet eens groot licht, maar hebben ze de kofferbak gewoon bomvol liggen en de verlichting niet naar beneden bijgesteld.quote:Op zondag 3 september 2017 14:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Attent? Het is gewoon strontirritant als iemand je tegemoet komt met grootlicht. Ik sein een keertje, wellicht 2, maar gaat het dan niet uit, dan gaat de mijne ook vol aan.
Overigens is het onzin dat er boetes voor gegeven zouden worden, je mag je grootlicht ook gebruiken, knipperend, ter afwending van gevaar. Iemand die met grootlicht tegemoet komt vormt een direct gevaar, want hij verblindt iedereen.
Het verschil tussen te zwaar en grootlicht is voldoende duidelijk. Zeker als je op binnendoorweggetjes rijdt, gebeurt het wel dat mensen het niet uit zetten.quote:Op zondag 3 september 2017 14:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Negen van de tien keer is dat "groot licht" niet eens groot licht, maar hebben ze de kofferbak gewoon bomvol liggen en de verlichting niet naar beneden bijgesteld.
Als je dat blauwe lampje op je dashboard niet ziet dan is er echt wat mis met je.
Ik heb jarenlang behoorlijk veel op boerenbinnenweggetjes gereden en dan gebruik je je groot licht idd vrij vaak, niet alleen om te zien maar ook om op grote afstand gezien te worden.quote:Op zondag 3 september 2017 14:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het verschil tussen te zwaar en grootlicht is voldoende duidelijk. Zeker als je op binnendoorweggetjes rijdt, gebeurt het wel dat mensen het niet uit zetten.
Anders werkt dan wat?quote:Op zondag 3 september 2017 14:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Maar als je dat niet verwacht zit je wel even te prutsen met achteruit rijden. Je hebt die auto niet zelf gekocht, hij wordt aangeboden en dan verwacht je niet dat alles opeens anders werkt.
Dat denk je ook als iemand vergeet z'n knipperlicht of ruitenwissers uit te zetten. Toch zie je het geregeld 😄quote:Op zondag 3 september 2017 14:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Negen van de tien keer is dat "groot licht" niet eens groot licht, maar hebben ze de kofferbak gewoon bomvol liggen en de verlichting niet naar beneden bijgesteld.
Als je dat blauwe lampje op je dashboard niet ziet dan is er echt wat mis met je.
Bij mij gaat de richting aanwijzer vanzelf uit als ik de bocht uitstuur.quote:Op zondag 3 september 2017 14:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat denk je ook als iemand vergeet z'n knipperlicht of ruitenwissers uit te zetten. Toch zie je het geregeld 😄
Uiteraard, bedoelde meer op de snelweg na het inhalen. Dan zie je weleens dat mensen 'm gewoon aan laten staan.quote:Op zondag 3 september 2017 20:54 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Bij mij gaat de richting aanwijzer vanzelf uit als ik de bocht uitstuur.
Ik moet wel eens naar de garage voor dat rare tikgeluid.
Het is bijna nooit zo erg mistig dat je echt kan zeggen dat die lampen nuttig zijn. In die 10 jaar dat ik rij heb ik alleen in Zweden erge mist gehad, 2 meter zicht toen.quote:Op zondag 3 september 2017 13:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij geen rijbewijs hebt?
Automatische verlichting werkt puur op basis van hoe licht het buiten is.
Als het mistig is ben je wel verplicht dimlicht te voeren, maar gaat die echt niet automatisch aan!
jij snapt niet eens waar het om gaat .quote:Op zondag 3 september 2017 22:29 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
[..]
Het is bijna nooit zo erg mistig dat je echt kan zeggen dat die lampen nuttig zijn. In die 10 jaar dat ik rij heb ik alleen in Zweden erge mist gehad, 2 meter zicht toen.
Een andere goede reden om je groot licht binnen de bebouwde kom uit te zetten zou kunnen zijn dat het simpelweg verboden is om groot licht te voeren daar.quote:Op zondag 3 september 2017 14:23 schreef Leandra het volgende:
Binnen de bebouwde kom is het dan al snel gewoonte je groot licht weer uit te zetten, want je komt al snel tegenliggers tegen.
In mijn geval zijn mijn DRV feller dan hallogeen dimlicht en mijn achterlichten branden standaard mee. Het enige wat ik niet snap is dat er klapmongolen zijn die op stadslicht rijden met mistlicht aan. Nogmaals, in Nederland is 'auto' meer dan voldoende, dimlicht kan zelfs verblindend werken als het echt mistig zou zijn.quote:Op zondag 3 september 2017 23:55 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
jij snapt niet eens waar het om gaat .
Als het mistig is, en jij rijdt op 'auto' qua licht, dan rij jij dus lekker met DRL in de mist, dus zonder dimlicht, zonder achterlichten.
Dimlicht is altijd nuttig!
En ja, mistlampen vóór heb je vrijwel nooit wat aan.
Ze schijnen 5-10 meter vóór de auto, en de meeste mensen rijden veel te hard om te kunnen reageren op wat er daartussen gebeurt.
Mistlampen vóór lijken vooral erg mooi.
Dat was idd zo toen wij ons rijbewijs haalden, maar is dat tegenwoordig niet meer verboden.quote:Op maandag 4 september 2017 02:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Een andere goede reden om je groot licht binnen de bebouwde kom uit te zetten zou kunnen zijn dat het simpelweg verboden is om groot licht te voeren daar.
Het argument van tegenliggers geldt uiteraard in elke situatie.
Je drl geeft geen lichtbundel, en dus heb je qua extra zicht niks aan drl.quote:Op maandag 4 september 2017 03:28 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
[..]
In mijn geval zijn mijn DRV feller dan hallogeen dimlicht en mijn achterlichten branden standaard mee. Het enige wat ik niet snap is dat er klapmongolen zijn die op stadslicht rijden met mistlicht aan. Nogmaals, in Nederland is 'auto' meer dan voldoende, dimlicht kan zelfs verblindend werken als het echt mistig zou zijn.
Jij snapt het ook niet helemaal he...quote:Op zondag 3 september 2017 23:55 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
jij snapt niet eens waar het om gaat .
Als het mistig is, en jij rijdt op 'auto' qua licht, dan rij jij dus lekker met DRL in de mist, dus zonder dimlicht, zonder achterlichten.
Dimlicht is altijd nuttig!
En ja, mistlampen vóór heb je vrijwel nooit wat aan.
Ze schijnen 5-10 meter vóór de auto, en de meeste mensen rijden veel te hard om te kunnen reageren op wat er daartussen gebeurt.
Mistlampen vóór lijken vooral erg mooi.
Bij de nieuwe Greenwheels is dat ook lastig; het verschil tussen een klein tikkie en dat ie door blijft gaan, is nauwelijks voelbaar dus dan haal je in, je geeft een te groot tikkie, hij blijft aan staan, dan geef je een te groot tikkie naar andere kant, blijft ie weer naar rechts aangeven...quote:Op zondag 3 september 2017 22:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Uiteraard, bedoelde meer op de snelweg na het inhalen. Dan zie je weleens dat mensen 'm gewoon aan laten staan.
Miep dan over de VW UP, een Greenwheels is geen merk en model.quote:Op maandag 4 september 2017 08:48 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Bij de nieuwe Greenwheels is dat ook lastig; het verschil tussen een klein tikkie en dat ie door blijft gaan, is nauwelijks voelbaar dus dan haal je in, je geeft een te groot tikkie, hij blijft aan staan, dan geef je een te groot tikkie naar andere kant, blijft ie weer naar rechts aangeven...
Van Dimlicht voeren bij mist gaan anderen jou echt niet beter zien. Daar is 2x55W voldoende voor.quote:Op maandag 4 september 2017 08:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Jij snapt het ook niet helemaal he...
(Dim)licht voeren bij mist (ik heb het over 100 tot 200 meter zicht ofzo) gaat er niet over dat je zelf meer kunt zien, dat gaat erover dat anderen JOU kunnen zien.
En als je dimlicht echt verblindend zou werken in de mist dan moet je eens naar de garage en 'm beter af laten stellen.
Dat is ook heel goed te horen en te zien en het is dan ook heel stressvol als je dat ding niet uitkrijgt na het inhalen.quote:Op maandag 4 september 2017 09:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Miep dan over de VW UP, een Greenwheels is geen merk en model.
Maar goed, jij beweert dus dat het bij de UP, de Golf en de Caddy zo is.
Heel apart, er rijden namelijk heel veel van die auto's, en je zou denken dat je klacht het nieuws zou halen als het bij alledrie die modellen zo beroerd was, vooral omdat er nogal veel van verkocht worden.
Maar vergeet ook vooral te melden dat je knipperlicht ook op het dashboard te zien is en te horen is.
Huh, jij was toch rij-instructeur? Je mag gewoon binnen de bebouwde kom groot licht voeren hoor. Of begrijp ik je post niet goed?quote:Op maandag 4 september 2017 02:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Een andere goede reden om je groot licht binnen de bebouwde kom uit te zetten zou kunnen zijn dat het simpelweg verboden is om groot licht te voeren daar.
Het argument van tegenliggers geldt uiteraard in elke situatie.
Mag welquote:
Mijn Volvo heeft ook gewoon altijd dimlicht aan. Minder licht dan stadslicht is onmogelijk.quote:Groot licht
Groot licht mag u in het donker gebruiken, als u geen tegenligger tegenkomt. Ook als u vlak achter een ander voertuig zit, is groot licht verboden. U mag groot licht binnen en buiten de bebouwde kom gebruiken.
Bij mijn Saab kan het wel uit, maar een Zweedse auto rijden en dan geen verlichting aanhebben staat echt gewoon heel dom.quote:Op maandag 4 september 2017 23:08 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Mag wel
https://www.rijksoverheid(...)erlichting-gebruiken
[..]
Mijn Volvo heeft ook gewoon altijd dimlicht aan. Minder licht dan stadslicht is onmogelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stel je voor dat het dan ook nog eens regent en je moet je ruitenwissers aanzetten.... Moet je eerst nog op dat stokkie kijken hoe dat moet!quote:Op maandag 4 september 2017 08:48 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Bij de nieuwe Greenwheels is dat ook lastig; het verschil tussen een klein tikkie en dat ie door blijft gaan, is nauwelijks voelbaar dus dan haal je in, je geeft een te groot tikkie, hij blijft aan staan, dan geef je een te groot tikkie naar andere kant, blijft ie weer naar rechts aangeven...
Mag het nu wel of niet?quote:Op maandag 4 september 2017 19:12 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Huh, jij was toch rij-instructeur? Je mag gewoon binnen de bebouwde kom groot licht voeren hoor. Of begrijp ik je post niet goed?
Ik WAS idd instructeur.quote:Op maandag 4 september 2017 19:12 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Huh, jij was toch rij-instructeur? Je mag gewoon binnen de bebouwde kom groot licht voeren hoor. Of begrijp ik je post niet goed?
Maar niet continu neem ik aan.quote:Op dinsdag 5 september 2017 06:45 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik WAS idd instructeur.
Wat dit betreft moet je maar eens terug naar de theorieboekjes en als je wel gelijk hebt dan is het maar goed dat ik gestopt ben met lesgeven.
Edit: Ik las net het linkje hier boven.
Blijkbaar is het goed dat ik gestopt ben met lesgeven, groot licht bibeko schijnt te mogen.
Dat is voor als je er staat, geparkeerd dus, ik denk dat het vinden van die stand wat lastig voor je is.quote:Op dinsdag 5 september 2017 07:01 schreef Loekie1 het volgende:
Combinatie stadslicht en achterlicht
Staat u buiten de bebouwde kom op de rijbaan? Of op parkeerstroken, parkeerhavens, vluchtstroken en vluchthavens langs autosnelwegen en autowegen? Dan moet u in het donker stadslicht en achterlicht voeren. Dit moet ook overdag als het zicht slecht is.
https://www.rijksoverheid(...)erlichting-gebruiken
Ik neem aan dat het achterlicht automatisch aan is bij stadslicht?
Aam de bestuurder natuurlijk, mijn auto is ook oud en heeft geen DRL maar ik rij wel altijd met licht aan.quote:Op dinsdag 5 september 2017 20:32 schreef Fer het volgende:
Misschien zou ik een stukje van mijn dashcam vanochtend moeten laten zien. Ongeveer 8.30 zwaar bewolkt. Mijn lichtautomaat gewoon aan, rijden een paar helemaal zonder licht (goedkope oude bakken zonder automatisch licht) en een Fiesta op DRL.
Waar licht het dan aan, automatisch licht, DRL of die klapmongolen achter het stuur?
Achterlicht moet je altijd handmatig aanzetten. Schakelaar zit in de achterbak, bij het reservewiel.quote:Op dinsdag 5 september 2017 07:01 schreef Loekie1 het volgende:
Ik neem aan dat het achterlicht automatisch aan is bij stadslicht?
Heb je überhaupt een rijbewijs?quote:Op dinsdag 5 september 2017 07:01 schreef Loekie1 het volgende:
Combinatie stadslicht en achterlicht
Staat u buiten de bebouwde kom op de rijbaan? Of op parkeerstroken, parkeerhavens, vluchtstroken en vluchthavens langs autosnelwegen en autowegen? Dan moet u in het donker stadslicht en achterlicht voeren. Dit moet ook overdag als het zicht slecht is.
https://www.rijksoverheid(...)erlichting-gebruiken
Ik neem aan dat het achterlicht automatisch aan is bij stadslicht?
Oh, dat is dat knopje... bij mij zit ie aan de zijkant in de kofferbak trouwens, maar ja, Saab hè, nuff said.quote:Op dinsdag 5 september 2017 22:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Achterlicht moet je altijd handmatig aanzetten. Schakelaar zit in de achterbak, bij het reservewiel.
Verschilt per model inderdaad, maar dat snapt TS wel.quote:Op dinsdag 5 september 2017 23:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, dat is dat knopje... bij mij zit ie aan de zijkant in de kofferbak trouwens, maar ja, Saab hè, nuff said.
Dus niet bij alle Greenwheels op dezelfde plek?quote:Op dinsdag 5 september 2017 23:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Verschilt per model inderdaad, maar dat snapt TS wel.
Nee bij alle Greenwheels hebben ze het versimpeld: je drukt gewoon op lampunit welke je wilt laten branden. Maakt niet uit welk merk.quote:Op dinsdag 5 september 2017 23:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus niet bij alle Greenwheels op dezelfde plek?
Lastig hoor, ik dacht dat dat een merkgebonden iets was.
Oh, handig van Greenwheels welquote:Op dinsdag 5 september 2017 23:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee bij alle Greenwheels hebben ze het versimpeld: je drukt gewoon op lampunit welke je wilt laten branden. Maakt niet uit welk merk.
Zeker wel. Omdat ze zo laag bij de weg zitten, geven ze een beter zicht op de toestand van het wegdek (als het sneeuwt, bijvoorbeeld. En ze schijnen onder de mist door, waar dimlicht en grootlicht meer reflecteren op de mist.quote:Op zondag 3 september 2017 23:55 schreef Glijdt_licht het volgende:
En ja, mistlampen vóór heb je vrijwel nooit wat aan.
Mistlichten schijnt hooguit een meter of 10/15 ver op de weg. Dat betekent dat je gezien je reactietijd op bepaald wegdek wel heel langzaam moet rijden om er daadwerkelijk op te reageren.quote:Op woensdag 6 september 2017 14:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker wel. Omdat ze zo laag bij de weg zitten, geven ze een beter zicht op de toestand van het wegdek (als het sneeuwt, bijvoorbeeld. En ze schijnen onder de mist door, waar dimlicht en grootlicht meer reflecteren op de mist.
Dan wordt het eens tijd dat je je rijbewijs gaat inleveren. Half negen in de zomer als je dan geen ander verkeer ziet dan ben je totaal ongeschikt om auto te rijden.quote:Op dinsdag 5 september 2017 20:32 schreef Fer het volgende:
Misschien zou ik een stukje van mijn dashcam vanochtend moeten laten zien. Ongeveer 8.30 zwaar bewolkt. Mijn lichtautomaat gewoon aan, rijden een paar helemaal zonder licht (goedkope oude bakken zonder automatisch licht) en een Fiesta op DRL.
Waar licht het dan aan, automatisch licht, DRL of die klapmongolen achter het stuur?
Wat ?quote:Op woensdag 6 september 2017 16:24 schreef machtpen het volgende:
[..]
Dan wordt het eens tijd dat je je rijbewijs gaat inleveren. Half negen in de zomer als je dan geen ander verkeer ziet dan ben je totaal ongeschikt om auto te rijden.
Nota bene een tijd waarop veel fietsers naar hun kantoor of werk gaan. Dan ben jij die klapmongool.
Ben jij je pillen vergeten ?quote:Op woensdag 6 september 2017 16:29 schreef machtpen het volgende:
[..]
Ja, een asociale klapmongool die zomaar een kind op dat tijdstip kan doodrijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |