abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 september 2017 @ 12:29:02 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173559562
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 12:27 schreef Ireyon het volgende:
Weet iemand hoe de IC Berlijn tussen Deventer en Amsterdam rijdt vandaag? Geen enkele tussenstop maakt dat wel een interessant ritje..
Volgens mij door de Flevopolder
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 3 september 2017 @ 13:22:50 #27
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173560478
Non-stop via de IJssel-, Hanze- en Flevolijn. In de andere richting stopt ie wel in Almere en Zwolle.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 3 september 2017 @ 20:11:41 #28
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_173570791
Vandaag nog even wat foto's uit 2015 uit het archief opgevist.
In 2015 was ik met 2 vrienden 2 weken naar Tsjechië en Slowakije, en deden in Slowakije ook mee aan een fotogoederentrein, die 3 dagen duurde. Uiteraard werd er daarnaast ook elders in het land rondgetoerd.

26 April 2015 - De enige (in 2015) bij de Tsjechische spoorwegen overgebleven prototype Bardotka in Tsjechië is de 749 006. De andere 5 rijden nog bij musea, maar inmiddels de 749 006 ook.
Ook in 2015 werd deze fraaie lok weer ingezet in het hoogseizoen, in de weekenden, tussen Čerčany en Zruč nad Sázavou. Die trein gaat op zaterdagochtend heen en komt op zondagmiddag terug.
Hier komt de trein binnen in Kácov.

27 April 2015 - De blauw-witte 754 060, ook wel een Duikbril genaamd, is hier onderweg met een stoptrein vanuit Ostrava en is onderweg naar Kunčice pod Ondřejníkem.

29 April 2015 - Na een kort bezoek aan Tsjechië werd doorgereisd naar Slowakije voor oa een fotogoederentrein. Er werd op 29 april begonnen met foto's, en ook werd er naar Ludanice gereisd.
Aldaar passeert de sneltrein van Prievidza naar Bratislava, die tot Leopoldov met een 754'er rijdt.

29 April 2015 - In de vroege middag werd nog even naar Ráztočno gereden om de stoptrein van Prievidza naar Horna Stubna te fotograferen. In 2015 werd de trein weer opnieuw met lok en rijtuigen gereden, en vandaag zat de 754 072 in 'Alternativblonski'-stijl ervoor, en rijdt hier halte Ráztočno binnen.

30 April 2015 - De dag werd in Harmanec Jaskyna afgesloten. Dit station is gesloten voor reizigersverkeer, maar de wisselwachter en stationschef zijn nog altijd ter plaatse. Uiteraard werd er niet moeilijk gedaan dat wij hier rondliepen met camera's.

De trein is onderweg van Zvolen naar Zilina.

2 Mei 2015 - Depot Zvolen had in 2015 nog enkele 'Retro' locs van de serie 754 rijden. Hier is één van die retro-locs, de 754 055, aan het binnen rijden bij station Kremnické Bane vanuit Vrútky richting Zvolen. De voorste 2 rijtuigen hebben ook nog een oude kleurstelling van de Slowaakse spoorwegen.

2 Mei 2015 - Hoofddoel van het bezoek aan Slowakije was de fotorit met de Bardotka 751 131. Omdat het vooral enkelspoorse baanvakken zijn, moest er wel eens een tegentrein opgewacht worden, of juist die achter ons aan kwam zodat wij weer enige tijd vrij spel hadden op het baanvak voor de vele fotostops.
Hier is net een sneltrein in Čremo¨né binnen gekomen, en nadat die trein ver genoeg was kon onze fototrein ook weer verder.
pi_173578047
Er hangt een stoomtreinlucht in Hengelo.
Bier.
pi_173578090
Dat is het opstarten van de Doner Company
pi_173579436
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 09:52 schreef b2py het volgende:
Dat is het opstarten van de Doner Company
Daar is het te vroeg voor :P
Bier.
pi_173580161
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 11:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Daar is het te vroeg voor :P
zeg je nu dat turken niet voor de middag hun nest uit komen????
pi_173580257
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 12:12 schreef Salatrel het volgende:

[..]

zeg je nu dat turken niet voor de middag hun nest uit komen????
Nee, niet bepaald maar ik snap dat een fokuser het zo zou kunnen interpreteren!
Bier.
pi_173581015
waarom jij zo doen abii
  maandag 4 september 2017 @ 13:23:45 #35
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173581098
Kan er maar moeilijk aan wennen, aan die IC stop op Almere Buiten. Weet iemand eigenlijk waarom dat is?
So we just called him Fred
pi_173581184
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 14:06 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Op de steenweg tussen Maasmechelen en As. Op het terrein van wijlen industrieel Armand Lowie.

Er stonden zo'n 30 tractievoertuigen van het spoor.

Waaronder minstens 10 Werkspoor-locomotieven van de DSM die daar al sinds 1982 staan. Deze reden eerder bij de Staatsmijnen. Daarnaast nog een oud stoomlocje van de vergane Toeristische Trein Zolder, drie trammetjes in een bedenkelijke staat en ook twee NS-sikjes die al een tijdje zoek waren.


Een deel van het materieel is afkomstig van het ter ziele gegane Kolenspoor, waar alleen nog wat rijtuigen staan.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


De staat van de rijtuigen bij het voormalige Kolenspoor is er ook niet op vooruitgegaan tussen 2008 en 2017

2008:
[ afbeelding ]

2017:
[ afbeelding ]

Daar kan ik zowaar met de fiets naartoe, nooit geweten dat daar nog oude treinen stonden. Bedankt voor de foto's en de informatie! ^O^
pi_173583121
Europese spoorvervoerders slaan alarm over Duitse stremming

quote:
Volgens de spoorgoederenbranche komt het vervoer op deze routes al ruim drie weken niet op gang, onder meer omdat er een gebrek aan machinisten is. Slechts 25 procent van al het goederenvervoer dat normaal plaatsvindt over het verzakte spoornetwerk bij Rastatt, verloopt nu via de omleidingsroutes.
quote:
In de brandbrief schrijven de belangenorganisaties dat het Europese systeem voor spoorgoederenvervoer dreigt in te storten door de verzakking. “Alle intermodale terminals op de corridor die Noord-Europa verbindt met Italië staan vol met containers en er worden geen nieuwe ladingen meer aangenomen”, melden de organisaties.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)dverzakking-a1572176

De situatie in het Europese goederenvervoer lijkt toch wel behoorlijk penibel te worden door het gepruts van die Duitsers...

[ Bericht 9% gewijzigd door J.B. op 04-09-2017 15:52:45 ]
  Redactie Sport maandag 4 september 2017 @ 15:34:35 #38
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173583202
Is omrijden via Frankrijk of Oostenrijk geen optie dan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173583255
quote:
Slechts 25 procent van al het goederenvervoer dat normaal plaatsvindt over het verzakte spoornetwerk bij Rastatt, verloopt nu via de omleidingsroutes.


[ Bericht 26% gewijzigd door b2py op 04-09-2017 16:00:18 ]
  maandag 4 september 2017 @ 16:31:06 #40
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_173584219
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 15:34 schreef dennistd het volgende:
Is omrijden via Frankrijk of Oostenrijk geen optie dan?
Bij de route via Frankrijk moet je door Luxemburg. Ik heb het vermoeden dat er niet zoveel loc's en personeel beschikbaar is voor alle landen waar je dan doorheen gaat.
  maandag 4 september 2017 @ 16:32:30 #41
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_173584253
quote:
7s.gif Op maandag 4 september 2017 13:23 schreef FredvZ het volgende:
Kan er maar moeilijk aan wennen, aan die IC stop op Almere Buiten. Weet iemand eigenlijk waarom dat is?
Omdat het schrappen vanaf de opening van de Hanzelijn erg slecht viel bij de lokale bevolking en het gemeente- en provinciebestuur en de trein Dordrecht-Lelystad op de Flevolijn toch al bijna geen doorgaande functie meer heeft.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 4 september 2017 @ 18:45:09 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173586476
quote:
7s.gif Op maandag 4 september 2017 13:23 schreef FredvZ het volgende:
Kan er maar moeilijk aan wennen, aan die IC stop op Almere Buiten. Weet iemand eigenlijk waarom dat is?
Daar woonde iemand die nog harder schreeuwde dan iemand in Hoogeveen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 4 september 2017 @ 18:47:08 #43
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173586501
Het scheelt dat die IC toch al eindigt in Lelystad, en wie daar wil zijn verdient ook gewoon een extra stop :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 4 september 2017 @ 19:08:36 #44
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_173586894
Eigenlijk is het dus gewoon een verkapte sneltrein / interregio. O-)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_173586948
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 19:08 schreef Eix het volgende:
Eigenlijk is het dus gewoon een verkapte sneltrein / interregio. O-)
Alles in Nederland is een interregio :P Behalve misschien de Thalys, IC Berlijn en ICE.
Bier.
  maandag 4 september 2017 @ 19:17:30 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173587086
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 19:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Alles in Nederland is een interregio :P Behalve misschien de Thalys, IC Berlijn en ICE.
En de ICd :Y
pi_173587167
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 19:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

En de ICd :Y
Die gaat van Regio 1 naar 2 naar 3. IR dus. Dit land is er eigenlijk gewoon niet groot genoeg voor. Intercity klopt opzich wel want je gaat van gehucht-die-stad-wordt-genoemd naar gehucht-die-stad-wordt-genoemd.
Bier.
  Redactie Sport maandag 4 september 2017 @ 19:21:58 #48
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173587184
IC Berlijn heeft net zoveel stops als wat je interregio noemt, dus was dat betreft.... Misschien dat alleen de bistro het verschil maakt dan.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 4 september 2017 @ 20:29:26 #49
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173588562
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 19:08 schreef Eix het volgende:
Eigenlijk is het dus gewoon een verkapte sneltrein / interregio. O-)
Dat is het ook. Onderweg is er ook nog een stop in Den Haag NOI en Duivendrecht.
So we just called him Fred
  maandag 4 september 2017 @ 20:41:51 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173588848
Opvallend: omdat er in het VK niet genoeg capaciteit is voor testritten gaat Hitachi een deel van de tests in Duitsland doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')