abonnement Unibet Coolblue
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 2 september 2017 @ 14:48:42 #81
269689 crew  Viv
pi_173543027
ZZ is ook van de reset ja, en niet alleen in de auto. Als ze thuis of op het kdv per ongeluk na 5 minuten al wakker wordt, denkt ze ook dat ze wel genoeg geslapen heeft. :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:56 schreef Quoi het volgende:
En klap eens in je handjes voor ZZ. Goed! Hier no way dat er geklapt wordt :P
Ja, maar Max is weer met andere dingen bezig. :Y) Hier no way dat er gekropen wordt, bijvoorbeeld.
pi_173543188
Hier al meerdere dagen achter elkaar dat hij echt 1 minuut voor we thuis zijn in de bakfiets in slaap valt. Altijd bij hetzelfde stukje in het parkje.

Dan inderdaad een super geïrriteerde baby die echt niet meer gaat slapen.

Vandaag geen bakfiets ritje maar een baby die ALWEER tanden krijgt en nu in slaap geaaid wil worden. Wel heel lief. O+
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_173550501
L. viel vandaag in slaap toen we van het vliegveld weer naar de auto liepen, 10 minuten. :') Vervolgens heeft ze een kwartier gejengeld (niet gekrijst, die dagen lijken voorbij *O* ) en heet ze nog anderhalf uur in de auto geslapen op de terugweg. :D

In het vliegtuig was ze heel lastig trouwens, ze wilde echt alleen maar bouncen op schoot. Manmanman, met zo'n baby hoef ik niet meer naar de sportschool voor sterke bovenarmen. :P
pi_173552677
Fijn dat het een geslaagde vakantie was Selvaria! Het klinkt alsof ze het super goed heeft gedaan de hele vakantie! En nog een gratis work out ook!

Quoi, ik was vergeten om te zeggen dat het hoekje onder de trap er erg tof uit ziet! Speelt hij er al veel?

Wat een mooie knul heb je SQ!

En knap alle klappende baby's. Dat was hier pas ruim na de 1e verjaardag. En de tweeling heeft nog niet eens echt door dat ze handen hebben ;)

Wij hebben een familiedagje Blijdorp gedaan. Volgens mij hebben ze nog nooit zoveel op 1 dag geslapen :D en mijn Tula FTG was een uitkomst! Eerst O erin en daarna afgewisseld Em en Lala die je niet eens voelt, zeker in vergelijking met O. En nu liggen ze al een uur wakker in de box een beetje rond te kijken naar niks.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_173554842
Welkom terug Selvaria! Volgens mij hebben jullie een heerlijke vakantie gehad!

FF, wat leuk, zo'n dagje uit, maar ben je niet helemaal gesloopt na zo'n dag?
En O in de FTG. Ik had van de draagconsulent begrepen dat het goed gaat tot maat 86, en dat het geen fijne draagzak is bij grotere kindjes. Wat vind jij?

Mijn baby keek net de chips uit papa's mond....
pi_173557316
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 00:51 schreef Adrian4 het volgende:
Welkom terug Selvaria! Volgens mij hebben jullie een heerlijke vakantie gehad!

FF, wat leuk, zo'n dagje uit, maar ben je niet helemaal gesloopt na zo'n dag?
En O in de FTG. Ik had van de draagconsulent begrepen dat het goed gaat tot maat 86, en dat het geen fijne draagzak is bij grotere kindjes. Wat vind jij?

Mijn baby keek net de chips uit papa's mond....
O zit nog in maat 86 qua broeken, maar hij is idd aan de kleine kant. Was ook alleen een kort stukje omdat hij moe was maar de buggy niet in wilde. Ik heb wel verbreders liggen, maar die waren niet mee. Daarmee zit hij er nog wel prima in.

En van zo'n dagje ben ik altijd gesloopt, al dat geslenter icm achter O aanrennen... Dat staat los van eventuele baby's :) We waren er van 10:30 tot 16:30, zo lang ben ik er nog nooit geweest :D wel met drie pauzes, want drinktijden van m'n nichtje (5 maanden) sloten niet aan op die van ons. Maar de baby's zijn s avonds nog nooit zo lief geweest, dus wat dat betreft een aanrader!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 3 september 2017 @ 10:09:05 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173557387
Welkom thuis Selvaria! Hoe ging dat, vliegen met 2? Wij zijn met kuiken een aantal keer wezen vliegen, maar op de één of andere manier zie ik het met twee kinderen veel minder zitten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag ben ik een dagje alleen thuis met Guppy O+ man en Kuiken zijn de hele dag weg. Ik wil er zo nog lekker even op uit met mijn O+ baby O+ maar kan niet echt iets verzinnen :'). Ik stelde hem al voor in de baby-act te laten varen en lekker in de kroeg te gaan hangen, maar zijn antwoord was: uhhhtudududuuubrrrrl.

:').
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 3 september 2017 @ 11:51:08 #88
269689 crew  Viv
pi_173559073
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 10:09 schreef Burdie het volgende:
Vandaag ben ik een dagje alleen thuis met Guppy O+ man en Kuiken zijn de hele dag weg. Ik wil er zo nog lekker even op uit met mijn O+ baby O+ maar kan niet echt iets verzinnen :'). Ik stelde hem al voor in de baby-act te laten varen en lekker in de kroeg te gaan hangen, maar zijn antwoord was: uhhhtudududuuubrrrrl.

:').
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezellig zo'n dag met z'n tweetjes! O+
pi_173559162
Ik heb ook angst Burd. Heb n cursus gedaan en dat heeft geholpen om de angst te accepteren en oefeningen om paniek tegen te gaan. En ik ga over twee weken voor de tweede keer met de 2 kinderen vliegen en ik ben er zo trots op. Ik vo d het fijn dat ik met die twee zo druk had dat ik mentaal geen plek had voor de angst zeg maar. Toen we terug vlogen sliepen ze allebei wn town kwam de angst dus wel opzetten.

Nu vliegem we 's avonds en sorry medepassagiers, maar ik hoop dat ze druk zijn die 1,5 uur :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Roomsnoes op 03-09-2017 12:12:03 ]
  zondag 3 september 2017 @ 11:59:05 #90
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173559197
Baby's hebben nog niks in te brengen Burd ;) Fijne middag!

Operatie verjaardag (morgen pas jarig maar vandaag visite) loopt op rolletjes. Gooi 10 ballonnen op de grond en Max is dolgelukkig, weten we nu. Alleen dé heliumballon ........ is eng :')

Hij is nu lekker gaan slapen. Kunnen wij de huiskamer leuk versieren. Ik krijg dezelfde kriebels als toen ik vroeger jarig was. Eén en al projectie hè, zo'n kind :P

Vanmiddag tussen 15-17u komen er dus wat mensen en morgen met 'n drietjes naar Blijdorp w/
pi_173559245
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 10:09 schreef Burdie het volgende:
Welkom thuis Selvaria! Hoe ging dat, vliegen met 2? Wij zijn met kuiken een aantal keer wezen vliegen, maar op de één of andere manier zie ik het met twee kinderen veel minder zitten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag ben ik een dagje alleen thuis met Guppy O+ man en Kuiken zijn de hele dag weg. Ik wil er zo nog lekker even op uit met mijn O+ baby O+ maar kan niet echt iets verzinnen :'). Ik stelde hem al voor in de baby-act te laten varen en lekker in de kroeg te gaan hangen, maar zijn antwoord was: uhhhtudududuuubrrrrl.

:').
Wel goed eigenlijk. Ik heb mijn peuter schaamteloos 1,5 uur achter de tablet geparkeerd (brúllen toen we geland waren en hij uit moest _O- ) en L. heeft op de heenweg lekker geslapen en op de terugweg een uur op mijn schoot' gesprongen'. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173559295
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 11:56 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb ook angst Burd. Heb n cursus gedaan en dat heeft geholpen om de angst te accepteren en oefeningen om paniek tegen te gaan. En ik ga over twee weken voor de tweede keer met de 2 kinderen vliegen en ik ben er zo trots op. Ik vo d het fijn dat ik met die twee zo druk had dat ik mentaal geen plek had voor de angst zeg maar. Toen we terug vlogen sliepen ze allebei wn town kwam de angst dus wel opzetten.

Nu vliegem we 's avonds en sorry medepassagiers, maar ik hoop dat ze seuk zijn die 1,5 uur :P
Dat herken ik wel heel erg, van dat druk zijn. Tijdens het opstijgen moet ik wel echt even in mijn eigen bubbel bang kunnen zijn ( :P ), maar daarna is er zoveel afleiding en ben je gewoon te druk om te veel aan de angst te denken. En het was maar 1,5 uur ipv twee dagen met de auto, dat lijkt me pas de hel met twee mini's. Dan maar even bikkelen in de lucht.
  zondag 3 september 2017 @ 12:06:51 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_173559298
Ik heb geen vliegangst zolang we allemaal in het vliegtuig zitten. Als we gaan, dan gaan we tenminste allemaal.
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 3 september 2017 @ 12:14:26 #94
269689 crew  Viv
pi_173559398
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 12:06 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb geen vliegangst zolang we allemaal in het vliegtuig zitten. Als we gaan, dan gaan we tenminste allemaal.
Ja dat ook, maar dat vond ik een beetje luguber om te zeggen. :D
Uitzonderingen daargelaten, zoals die jongen Ruben bij de vliegramp in Libië.
pi_173559427
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 12:14 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja dat ook, maar dat vond ik een beetje luguber om te zeggen. :D
Ik ook, maar ik deed het toch en dekte mezelf in door de :@ te gebruiken. :P
  zondag 3 september 2017 @ 12:18:37 #96
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173559458
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 12:06 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb geen vliegangst zolang we allemaal in het vliegtuig zitten. Als we gaan, dan gaan we tenminste allemaal.
Wij zaten vorig jaar redelijk dicht bij waar dat EgyptAir vliegtuig neerstortte. Als we naar het stadje gingen, dan zagen we de kustwacht druk met de zoektocht naar de exacte plek. Dat heeft voor mij nogal gedrukt op de vakantiesfeer. (Ik wilde ook niet meer terug vliegen, maar zag de alternatieve reis als zwangere met een 2-jarige ook niet zitten).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar kan je zo'n cursus volgen, Room?
KuikenGuppy
pi_173561419
Ah, jullie halen wel een gevoelig onderwerp aan nu. De planning is dat we begin volgend jaar met twee (man en ik) naar sint maarten gaan, naar de broer van man die daar woont. Met twee, omdat veel mensen zeggen dat het echt geen land is voor kleine kinderen / baby's. Ik zit er alleen echt mee dat wij dan met zijn tweeen in dat vliegtuig zitten zonder onze kinderen. Ben nu ook al weken aan het dromen over neerstortende vliegtuigen. Ik weet nog niet wat we gaan doen...
pi_173562433
Ja, vooral met z'n tweetjes in het vliegtuig vind ik een lastige. Toen mijn oudste 15 maanden was, ging ik zonder gezin erbij vliegen. Ik vond dat ook wel eng maar ik merkte dat die angst goed werd gecompenseerd met het idee dat ik een vriend en kind op me had wachten als ik terugkwam. Een gevoel van trots ook dat ik dit ging doen en alleen was maar toch zo verbonden. Maar dat kwam denk ik omdat het bij mij zo lang geduurd heeft voor ik zo'n soort 'thuis' had. ❤.

Wij zijn in Frankrijk!! Het is heerlijk. Y deed het super in de auto. Ik had een flesje afgekolfde melk bij me zodat we een voeding in de auto konden geven.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 3 september 2017 @ 14:48:53 #99
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173562510
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 14:07 schreef Adrian4 het volgende:
Ah, jullie halen wel een gevoelig onderwerp aan nu. De planning is dat we begin volgend jaar met twee (man en ik) naar sint maarten gaan, naar de broer van man die daar woont. Met twee, omdat veel mensen zeggen dat het echt geen land is voor kleine kinderen / baby's. Ik zit er alleen echt mee dat wij dan met zijn tweeen in dat vliegtuig zitten zonder onze kinderen. Ben nu ook al weken aan het dromen over neerstortende vliegtuigen. Ik weet nog niet wat we gaan doen...
Waarom is het geen bestemming voor een kind?
pi_173563390
Wij zijn toen O 13 maanden was met zn tweeën naar New York gegaan. We hebben toen alleen als extra voorbereiding ervoor gezorgd dat we via de officiële weg een voogd aan hadden gewezen voor het geval er iets zou gebeuren, maar dat was niet puur vanwege het vliegen maar ook vanwege alle andere dingen die er in de wereld gebeuren en waarbij het meestal de grote steden zijn die getroffen worden. Mn man vond het nogal onzin dat ik dat persé nog wilde regelen voor we weg gingen, maar ik vond dat wel belangrijk. Toen we met zn drieën op vakantie ging maakte ik me meer zorgen over hoe O de tijd in het vliegtuig door zouden komen.

Adrian4, hoe willen jullie dat gaan doen dan? Wordt het een kort bezoek of kun je je tweetal makkelijk ergens voor langere tijd onderbrengen? Ik denk dat ik zelf een week wel de max vind zonder kinderen voorlopig (niet voor mij, maar vooral vanwege hen), en voor maar een kort verblijf zou ik het de vliegtijd weer niet waard vinden... Maar waarom wordt het afgeraden voor kinderen? Ik denk dat jonge kinderen niet veel meer nodig hebben dan goed weer en iets om in te zwemmen op vakantie. En juist bij familiebezoek lijkt het me leuk om dan compleet te zijn.

Fijn dat de reis goed is gegaan Franny! Veel plezier in Frankrijk!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_173563480
Ik heb geen vliegangst. Wel angst om mijn moeder, oma, vriend of kind te verliezen.

En vooruit, ik zie er ook enorm tegenop dat onze hond er op een dag niet meer is.
Hij is zo lief en gezellig met zijn iets te dikke bourgondische lijf.

Ohja wat ik trouwens nog even wilde polsen, het CB vond het wederom zorgwekkend dat Goedzakje geen boterhammetjes blieft. Dat hij wel intens gelukkig wordt van een rijstwafel, maiswafel, bak havermout, aardappels, quinoa of rijst daar hadden ze geen boodschap aan. Wat een kind MOET boterhammen eten. Als het bij de 11 maanden afspraak nog niet goed gaat met brood eten dan willen ze hem naar de logopedist doorverwijzen.

Nou wilde ik ze eigenlijk uitlachen. Ik ben namelijk van mening dat hij vanzelf wel een keer een boterham gaat eten en daar interesse in krijgt.
En als hij dat niet doet wat dan nog? Er zijn genoeg mensen die geen brood eten omdat ze op één of ander hip dieet zijn. In China eten ze helemaal geen brood.

Zelf heb ik het idee dat ze bij het CB een soort van mentale kortsluiting krijgen als babies / kinderen niet gewoon elke dag aardappels, vlees, groente eten en echt Hollandse kleffe platgedrukte boterhammetjes mee krijgen in hun broodtrommeltje.

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik iets over het hoofd zie?

Quoi: Ik hoop dat je een hele leuke dag hebt met je groterik!
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zondag 3 september 2017 @ 15:41:09 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173563855
'Het' consultatiebureau bestaat niet, verschilt per gemeente en per medewerker.

Maar geen brood eten is natuurlijk geen probleem, als hij voldoende kan oefenen met kauwen, genoeg vezels en koolhydraten binnen krijgt is het prima joh :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173563975
Dit is het "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg " consultatie bureau.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zondag 3 september 2017 @ 15:50:27 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173564017
Dan zeg je toch gewoon dat hij anderhalve boterham naar binnen bikt als ze het vragen.
Hoppa, opgelost.
Als hij het verder goed doet enzo, lekker laten gaan :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173564146
Mijn vriend vind dat hij wel naar de logopedist moet als hij geen brood wil eten.
Maar ik vind het zo'n onzin.

Alsof hij geen vers gebakken broodjes, croissantjes, hagelslag en andere meuk naar binnen wil werken als hij dat ons aan tafel ziet doen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 3 september 2017 @ 16:39:39 #106
269689 crew  Viv
pi_173565133
Logopedist is toch voor als het motorisch niet lukt om een boterham weg te krijgen? Hier vroegen ze laatst bij 10 maanden "écht?!" toen ik zei dat brood eten prima gaat. :') Die van jou is nog jonger, dus het lijkt me niet dat hij qua motorische ontwikkeling achterloopt.
  zondag 3 september 2017 @ 17:54:09 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173566997
Mijnes lust ook geen brood maar werkt gepassioneerd een krentenbol of een worstenbroodje naar binnen.
KuikenGuppy
  zondag 3 september 2017 @ 19:24:33 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_173569386
Mijn baby lust alles. Ook kroket, zo ontdekte ik vandaag. Hij eet overigens ook noedels :')

Maar dat ze een big deal maken van brood vind ik wel tamelijk kansloos :') het is niet bepaald een voorwaarde om te overleven ofzo.
disclaimer
  zondag 3 september 2017 @ 19:30:42 #109
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173569678
Wat een onzin zeg. Mijn kind is 2 en eet nog steeds geen brood. Praten kan ze verder prima :D

Ons cb deed toen trouwens ook zo panisch dat ze met 8 mnd niet kon rollen. Alsof dat een essentiële life skill is...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 3 september 2017 @ 20:08:23 #110
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173570737
Enough said, stom cb RF :Y

Vorig jaar rond dit tijdstip begonnen wat lichte krampjes toch wel regelmatig te komen, maar besloten we nog maar even te wachten met het bellen van de vk. Twee uur later wel gebeld en toen zat de boel nog 'potdicht' 8)7

Vanmiddag was trouwens O+ Niet te druk, niet te rustig, leuke kado's en bovenal had Max het erg naar zijn zin :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173571059
Nouja, omrollen is natuurlijk onderdeel van een motorische ontwikkeling. Dus dat ze daar op letten is een typisch cb ding, bijvoorbeeld om te checken of een kind daarin genoeg uitgedaagd wordt of dat er iets fysieks is.

Maar dat brood eten snap ik ook niet. Ik zou het cb vragen wat ze doen als er een Chinese ouder tegenover hen zit (of iemand uit een andere cultuur waar brood niet op het menu staat)? Gaat het nu echt om het brood of om wat anders?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 3 september 2017 @ 21:02:35 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173571925
Max _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 3 september 2017 @ 22:29:42 #113
269689 crew  Viv
pi_173574378
Omrollen, op de buik liggen etcetera wordt hier ook in de gaten gehouden door het cb en de kinderfysio omdat ZZ daarin achterloopt. Ze doet het verder helemaal prima en ze heeft gewoon een groot hoofd, dus ik kan me goed voorstellen dat het voor haar Echt Niet Leuk was om het op te tillen in buikligging, het gaat nu wel steeds beter. Haar hoofdomtrek was ruim 49 cm bij 10 maanden, gemiddelde meisjes hebben dat pas bij 2 jaar en 9 maanden. :D
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 20:23 schreef Franny_G het volgende:
Gaat het nu echt om het brood of om wat anders?
Ik denk: jodium. Vroeger hadden veel mensen daar een tekort aan en daarom werd besloten het toe te voegen aan broodzout (inmiddels bakkerszout) onder het mom van "iedereen eet brood".
pi_173574728
Hier bij het cb, toen ik zei dat L 's ochtends vaker pap at, zei ze: ach ja, brood, pap, om het even. Maar dat kan ook omdat hij tussen de middag wel brood eet. Hier wilden ze dat hij brood at voor het afhappen en kauwen, maar met de pot mee eten was ook prima daar voor.
  zondag 3 september 2017 @ 22:54:57 #115
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173574950
Bij ons kwam het niet eens ter sprake :)
pi_173575993
Burdie ik heb de cursus vij SAS gevolgd en ik weer dat KLM iets vergelijkbaars heeft.

Grappig RF dat ze zo oo brood letten. Hier heeft het CB juist pap als stokpaardje. Noorwegen is nogal een pap-land. Toen ik zei dat ie brood kreeg met 6 mnd toen vonden ze dat maar raar. Zoland ie verschillende consistenties aangeboden krijgt, lijkt me er niets mis mee om gwwn brood te eten hoor.
pi_173577287
Maxje en Quoi, gefeliciteerd!! Veel plezier in Blijdorp!

Oh man, wat een nacht. Vanaf dat wij naar bed gingen om 22.30 tot 3.00 heeft O. liggen spoken. Het was wel echt zielig; hoesten, spugen door het hoesten, ontroostbaar huilen, verstopte neus, alles. Ik denk dat we er minstens 10x uit zijn geweest om hem te troosten. Hij viel elke keer tussendoor wel even in slaap, maar dan werd hij weer huilend en in paniek wakker. Zo zielig! Uiteindelijk heeft hij op een zetpil nog geslapen tot 7.00. Alleen jammer dat ik vandaag gewoon weer moet werken :{ Gelukkig kan ik een paar uurtjes thuis werken voor ik naar kantoor ga. O. ligt nu weer op bed, vriendin ook.

Vliegangst, check! Ook last van. In oktober gaan we waarschijnlijk met z'n tweetjes een paar dagen naar Barcelona en ook bij mij is al door het hoofd gegaan dat mocht er iets met ons gebeuren, O. geen ouders meer heeft. Ik probeer me er niet al te veel door te laten weerhouden. We hebben het wel heel erg nodig om er even met z'n tweetjes uit te gaan, dus het doel heiligt de middelen.

Brood/pap: O. is ook niet zo'n broodeter. Hij houdt het meestal bij een paar stukjes of wat korsten. Wat het CB daarvan vindt, zal mij worst wezen. Wat anderen ook al zeiden, in andere landen wordt weer nauwelijks brood gegeten dus ik zie het probleem niet zo. Happen/kauwen oefent O. op andere dingen.
pi_173579295
Gefeliciteerd Q met Max *O*
Hoe vond hij z'n taart gisteren?
pi_173579584
Quoi gefeliciteerd met max! *O*
  maandag 4 september 2017 @ 11:51:43 #120
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173579818
Gefeliciteerd Q! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173580853
Van harte gefeliciteerd Quoi met Max :)!!!
  maandag 4 september 2017 @ 13:20:39 #122
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173581068
Ik heb voor nu gewoon besloten dat we nooit gaan vliegen :P Een voordeel van dat Jacobs vader en ik geen relatie hebben, is dat de kans dat we allebei doodgaan niet zo groot is. Dat vind ik echt wel fijn. En zelf ben ik voorlopig wel even tevreden met wat er dichterbij allemaal te zien is.

Quoi en Max, van harte gefeliciteerd! *O*

Piper, dat klinkt behoorlijk zwaar inderdaad. Hopelijk gaat komende nacht al beter :*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173581156
Gefeliciteerd met Max!
  maandag 4 september 2017 @ 15:07:20 #124
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_173582675
Quoi gefeliciteerd met je dreumus-Maximus! *O*
Leuk van het feestje gisteren!

Ook nog een O+ voor lieve Noudje-foto met Blei-haar.
Zo leuk die nieuwe skills hé :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 4 september 2017 @ 16:27:54 #125
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173584171
Dankje O+

Vorig jaar lag ik te persen, nu zit ik aan een biertje :+ En ligt ons ventje tevreden te slapen in zijn wagentje. Blijdorp O+
  maandag 4 september 2017 @ 16:44:25 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173584476
Gefeliciteerd Quoi!
KuikenGuppy
  maandag 4 september 2017 @ 16:53:51 #127
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173584660
Even patsen met mijn 5 weken oude jongetje dat net zowaar een minuut of 10 wilde gymnastieken in de box. Toen werd het piepen en na oppakken viel hij binnen no time tegen me aan in slaap, dus nu zit ik weer met liefde en een beetje dorst vanwege de slechte voorbereidingen wederom met 'm op de bank.


Sommigen hier zouden dit pakje moeten herkennen, toch Burdie?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 4 september 2017 @ 17:01:28 #128
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_173584826
Mnohhh wat een knappert O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_173584940
Ohhhhh wat een lekker ding! O+
Ik herken niet het pakje, maar wel het boxkleed. Fijn ding is dat.
pi_173585722
Lemijn O+ O+ De mijne rammelt er dadelijk gewoon uit hoor :o
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173586416
Gefeliciteerd Max en Q.! *O*

Och Lemijn, wat een ukje nog. O+ Ik realiseer me wederom dat mijn baby echt geen mini meer is nu, maar dat vind ik echt helemaal niet erg. Ik vind het nu zo leuk, ze tijgert de hele kamer door (en snel!) en is echt altijd vrolijk. O+ Tenzij moe, dan is ze de grootste heks van dit huis. _O-
  maandag 4 september 2017 @ 18:53:12 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_173586591
Quoi, gefeliciteerd met Max! O+
disclaimer
pi_173586996
Quoi gefeliciteerd met Max!

Na de brood kwestie gisteren heeft Goedzakje een krentenbol op net.
Nouja een kwart denk ik.

Mijn baby tijgert nog steeds niet maar rolt 5x achter elkaar naar links of rechts en vindt dat ook erg effectief.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  maandag 4 september 2017 @ 19:14:39 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_173587020
Krentenbol is óók brood!
Noud at net een flink aantal happen van mijn risotto :')
disclaimer
pi_173587405
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 16:53 schreef Lemijn het volgende:
Even patsen met mijn 5 weken oude jongetje dat net zowaar een minuut of 10 wilde gymnastieken in de box. Toen werd het piepen en na oppakken viel hij binnen no time tegen me aan in slaap, dus nu zit ik weer met liefde en een beetje dorst vanwege de slechte voorbereidingen wederom met 'm op de bank.
[ afbeelding ]

Sommigen hier zouden dit pakje moeten herkennen, toch Burdie?
Oh ik hoor hier nog niet. Maar wat een knapperd! En dat pakje is geweldig O+
  maandag 4 september 2017 @ 19:47:08 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173587747
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 16:53 schreef Lemijn het volgende:
Even patsen met mijn 5 weken oude jongetje dat net zowaar een minuut of 10 wilde gymnastieken in de box. Toen werd het piepen en na oppakken viel hij binnen no time tegen me aan in slaap, dus nu zit ik weer met liefde en een beetje dorst vanwege de slechte voorbereidingen wederom met 'm op de bank.
[ afbeelding ]

Sommigen hier zouden dit pakje moeten herkennen, toch Burdie?
O+ O+ O+

Wij hadden vandaag trouwens ons even lang uit de buik als er in-jubileum. Guppy is 42w4d oud :D 8-).

Om het te vieren mocht hij een dag naar de gastouder, en vanavond kreeg hij een manbun in z'n haar :7.
KuikenGuppy
pi_173588147
Wat een mooi mannetje Lemijn! ♡
  maandag 4 september 2017 @ 20:17:59 #138
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173588291
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 19:47 schreef Burdie het volgende:

[..]

O+ O+ O+

Wij hadden vandaag trouwens ons even lang uit de buik als er in-jubileum. Guppy is 42w4d oud :D 8-).

Om het te vieren mocht hij een dag naar de gastouder, en vanavond kreeg hij een manbun in z'n haar :7.
Dat vraagt ook om een foto!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173588335
Aah mooie baby, Lemijn!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 4 september 2017 @ 20:21:14 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_173588372
Ja inderdaad lemijn! Wat een dotje O+
disclaimer
  maandag 4 september 2017 @ 20:34:37 #141
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173588696
Jullie O+ O+
En hij is ook zo lief. Ik kan er niet over uit.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173588855
Lemijn: wat een mooi mensje!

Heb een beetje heimwee naar die tijd dat ze gewoon alleen maar op je buik willen slapen. <3
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  maandag 4 september 2017 @ 20:56:26 #143
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_173589154
Gefeliciteerd Quoi en Max! Wat een leuke manier om het te vieren, in Blijdorp!

Lemijn, wat een heerlijke baby heb je daar! O+

quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 20:42 schreef ReginaFalange het volgende:
Heb een beetje heimwee naar die tijd dat ze gewoon alleen maar op je buik willen slapen. <3
Dit hou ik mezelf ook dagelijks voor, als ik alweer een hele dag op de bank lig omdat ze alleen maar op me wil liggen: er komt een dag dat ik het ga missen :s)

Vandaag eerste prikjes voor m'n baby :'( Gelukkig lijk ik we meer last van te hebben dan O, maar toch. Mijn kleine baby :'(
pi_173589640
Aah stroopwafel.

Hier trouwens een baby die alleen op schoot wil als de teletubbies of furchesterhotel op staat.
Anders alleen maar rollen, rollen en staan heel veel staan.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_173589752
Lemijn, wat een leuk kind heb je daar! O+
  maandag 4 september 2017 @ 21:35:03 #146
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173589909
Lemijn O+ Je hebt gewoon een kleine superman!

Ik kan het niet geloven jongens, maar mijn tijd zit er hier op. We hebben een geweldige dag met z'n 3en gehad in Blijdorp O+ Het oceanium had hij gewoon bijna voor zichzelf, zo rustig was het. Dus daar kon hij lekker doorheen kruipen en verwonderd omhoog kijken. Rond 16:59 uur hebben we ter ere van zijn geboorte maar even een borrel gedaan op (juist ja) een terrasje, terwijl meneertje zijn ogen van binnen lag te bekijken.

En het jaar, daar zal ik maar niet te lang bij stilstaan, want ik kan er over blijven vertellen. Met uitzondering van 2 korte nachtjes in het ziekenhuis was het zorgeloos en alsmaar genieten met de kleine man. "Daar heb je haar weer met haar blij-ei-posts", moeten jullie soms wel niet gedacht hebben. Daar ga ik nu een ander topic mee lastigvallen :)

Tot snel!

Dé gebruikelijke overzichtsfoto natuurlijk! met de klok mee, buitenlangs ;) (en uitnodiging in the middle)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanmiddag in zijn hummetje :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 4 september 2017 @ 21:46:12 #147
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173590195
Man, wat groeien ze toch in zo'n jaar he. Ik vind die collages altijd zo leuk!
Wat een lekker ventje O+
Veel plezier bij de dreumesen, Q!

Lemijn wat een schatje! O+

En ik zag ook nog een leuke foto van Noud voorbijkomen O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 4 september 2017 @ 21:48:41 #148
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173590257
Superleuk Quoi! En wat hebben jullie z'n geboortedag mooi gevierd op deze manier. Tot over een jaar min 5 weken :P en geniet van zijn tweede jaar!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173590774
Gefeliciteerd Quoi *O*! En ik vond je heppie de peppie-posts juist erg leuk om te lezen! En een toffe collage zo! En ik kan uit ervaring zeggen, nu hij 1 is wordt het alleen nog maar leuker! Geniet ervan!

Wat een bos haar heeft hij Lemijn! Ik begrijp nu dat hij daar niet af kan blijven :D

O is echt fan van zijn zusjes! Hij wil ze graag op schoot (voor twee minuten, daarna duwt hij ze weg omdat hij er geen zin meer in heeft :D). Hij is kampioen speen erin duwen (en eruit trekken :X) en ze krijgen heel veel kusjes van hem. En Lala is ook gek van hem, Em weet nog niet wat ze ervan moet vinden, die staat op foto's met O samen vaak met zo'n gezicht van "red me hier vandaan!"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  maandag 4 september 2017 @ 22:25:30 #150
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173591337
Toffe foto FF! Maar wat ik nog steeds niet weet: hoe hou je ze nou uit elkaar? Of is dar vanaf het begin al geen probleem? Sorry ik blijf me dat afvragen...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 4 september 2017 @ 22:28:06 #151
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173591396
Heel tof, die foto FF! Grote broer! Lifechanging ook hè, gewoon 2 zusjes krijgen.
pi_173592025
Lemijn: wat een lief mannetje!! O+

Quoi: nogmaals gefeliciteerd! Ik ga je blij-ei-posts en de fotootjes van je grote kleine man hier missen, maar ik gluur ook wel eens bij de dreumesen, dus ik weet ze te vinden. ;)

FF: wat een lieve foto!!

Ik heb een beetje een Timo-tekort.. Dit weekend sliep hij een nachtje bij mijn ouders. Gisteren om 13.00 haalde ik hem op, om 15.00 uur ging ik richting een vriendin, toen ik thuis kwam sliep hij al. Vannacht gaf ik hem een fles en vanochtend heb ik een kwartiertje geknuffeld voor ie naar de opvang ging. Toen hij thuis kwam, was ik al naar school. Dat is toch wel heel weinig Timo-tijd hoor! Morgen nog een dagje naar school (ik) en de opvang (Timo) en dan ga ik woensdag denk ik de hele dag alleen maar knuffelen. Overigens was dat nachtje wel heel lekker, ik heb van 00.15 tot 09.15 aan één stuk door geslapen, dat was heel lang geleden!
pi_173592457
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 22:25 schreef Lemijn het volgende:
Toffe foto FF! Maar wat ik nog steeds niet weet: hoe hou je ze nou uit elkaar? Of is dar vanaf het begin al geen probleem? Sorry ik blijf me dat afvragen...
Met armbandjes :') en soms wat tijdelijke eigenschappen, Em had bijvoorbeeld veel meer pukkels van de hormonen, en ze heeft nu een heel klein wit puntje op dr wang. En aan het gedrag en gehuil zie ik ook wel verschil. Lala observeert meer en vind de mobiel geweldig, Em wil meer bij de mensen zijn. En Lala kan opeens gaan gillen als een speenvarken terwijl Em liever het knorren nadoet tijdens het huilen. Maar dat je als ouders altijd het verschil ziet is vooralsnog een fabeltje, ik wacht nog op dat moment :')

We hebben nu de afspraak dat bepaalde kleding voor Lala is, en andere voor Em, omdat het te verwarrend werd als ze opeens 'elkaars' kleding aan hadden. Dan kan ik straks op foto's ook nog terug herkennen wie wie is, ik heb nu al redelijk wat foto's waarbij ik geen idee heb :@
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 5 september 2017 @ 01:40:50 #154
269689 crew  Viv
pi_173593308
Net terug van een tof concert (Metallica _O_ ) en ik had voor het laatst gekolfd om 17 uur, dus raad eens wie genoeg tijd heeft om bij te lezen? :D
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 16:53 schreef Lemijn het volgende:
Even patsen met mijn 5 weken oude jongetje
Nohh O+ en wij hebben hetzelfde boxkleed.
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 19:47 schreef Burdie het volgende:
Wij hadden vandaag trouwens ons even lang uit de buik als er in-jubileum. Guppy is 42w4d oud :D 8-).
Hoera! *O*
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 21:35 schreef Quoi het volgende:
Dé gebruikelijke overzichtsfoto natuurlijk! met de klok mee, buitenlangs ;) (en uitnodiging in the middle)
Gefeliciteerd en tot over een week of 6 in het volgende topic! Op dat overzicht vind ik hem na 5 maanden ineens baby-af. :)
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 23:29 schreef FlyingFish het volgende:
Maar dat je als ouders altijd het verschil ziet is vooralsnog een fabeltje, ik wacht nog op dat moment :')
Oh wat tof dat je daar zo eerlijk over bent! Ik voel me altijd erg bezwaard als ik tweelingen niet uit elkaar kan houden. oO<
pi_173594151
Wat een super lieve foto's O+ O+ O+

Vandaag komt hier het consultatiebureau thuis langs. Dat is nog enger dan de kraamhulp. Kraamhulp is er om van te leren. Consultatiebureau gaat kijken of je genoeg geleerd hebt en je je baby goed verzorgd. (Tenminste.. geen idee eigenlijk.. )
Natuurlijk wordt baby goed verzorgd O+ alleen het huishouden is soms lastig :P

*Rent gillend rondjes met stofzuiger*
pi_173594333
FF, volgens mij is dat heel herkenbaar hoor. Vrienden van mijn ouders kregen een tweeling toen ik tiener was. Die kregen ook altijd specifieke kleding aan en armbandjes om. Ook voor de ouders ;)
Het werd handiger toen eentje een bril kreeg :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173594339
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 07:23 schreef Memoru het volgende:
Wat een super lieve foto's O+ O+ O+

Vandaag komt hier het consultatiebureau thuis langs. Dat is nog enger dan de kraamhulp. Kraamhulp is er om van te leren. Consultatiebureau gaat kijken of je genoeg geleerd hebt en je je baby goed verzorgd. (Tenminste.. geen idee eigenlijk.. )
Natuurlijk wordt baby goed verzorgd O+ alleen het huishouden is soms lastig :P

*Rent gillend rondjes met stofzuiger*
Neeeee, CB is geen test hoor!!
Die kijken hoe het met je baby gaat in ontwikkeling (en daar kun jij niets goed of fout aan doen, zeker nu nog niet). En of jij je als moeder goed voelt.
Het CB is sowieso geen kinderbeschermingsraad :N
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 5 september 2017 @ 08:27:38 #158
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_173594536
Memoru, wat LeSage zegt, hoor! Hier kwam een heel vriendelijke vrouw die vooral informeerde naar onze medische achtergrond, vroeg/keek hoe O het deed met borstvoeding en naar de heupen enzo en verder vertelde waarvoor je bij het cb terecht kunt. Niets engs aan ;)

Wij hebben maar een tweeling in de familie en die was makkelijk uit elkaar te houden: de ene had een enorme bos krullen, de andere was bijna kaal :D

En over het cb gesproken.. Hoe vaak krijgen baby's prikjes en kan dat vaker? O-) O sliep van half 9 tot 8! Ben tussendoor maar een keer extra gaan kolven, want ik kon niet meer slapen :X
  dinsdag 5 september 2017 @ 08:44:47 #159
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173594660
:o _O_ Wat fantastisch, ik denk dat je de eerste moeder bent die dat vraagt. Je maakt die prikken wel aantrekkelijk zo :P

FF ik vind het ook een tof antwoord. En slim, een armband. Als ze meer meisje dan baby worden, wordt het vast makkelijker. Zo ging het met die van Kyara geloof ik ook.

Mijn baby ligt vaak te grinniken. Bij voorkeur in zijn slaap. Grappig maar heel raar. Doen ze dat allemaal?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173594987
Die foto van je drietal FF O+ Grappig ook dat je nu al verschillen merkt in doen en laten. (Ik had altijd het (naïeve) idee dat eeneiige tweelingen zich exact hetzelfde ontwikkelen, want zelfde dna enzo.)

Lemijn: wat een leuke superman heb je gebakken! En dat haar O+ Geen in slaap grinnikende baby hier overigens. J. is meer van het kreunen en woelen in zijn slaap. (M. lag altijd soort van te knorren, dat was helemaal raar!)

Memoru: in de kraamtijd is het huishouden sowieso een hoax :P Verder eens met hierboven. Ze vragen hoe het gaat en je krijgt daarna wat vragen over jullie medische achtergrond.

J. is weer een stuk rustiger en gezelliger deze week. Ik zou er haast weer van in sprongetjes gaan geloven, aangezien hij echt duidelijk een ander 'ritme' heeft. Minder slapen overdag, veel alerter rondkijken en de brabbelfeature is opgestart (er wordt flink gehuuhuud tegen de lillike clownknuffel in de box :') )

Edit: vergeet ik nog Max en Quoi alsnog te feliciteren *G* Ik ga de gezellige Maxupdates wel missen hoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')