abonnement Unibet Coolblue
pi_173593502
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 september 2017 03:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Op storm2k ergens.
De bron maakt namelijk veel uit voor de geloofwaardigheid, want iedereen kan weleens wat kraaien...
  dinsdag 5 september 2017 @ 06:46:52 #152
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173594062
Rip Caribbean
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 5 september 2017 @ 06:53:47 #153
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173594081
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 september 2017 03:16 schreef aloa het volgende:
Tot aan Florida zijn de modellen nu ongeveer gelijk.

HMON 869 mb...
[ afbeelding ]
Echt eentje van de buitencategorie, wat een beest van een orkaan.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 5 september 2017 @ 07:11:50 #154
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173594124
Hmm nog 5 a 6 dagen voordat ie (eventueel) land bereikt. Over 3 dagen zou Florida wel moeten beginnen met evacuaties mochten de modellen dan nog steeds zo zijn als nu....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173594148
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 september 2017 07:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hmm nog 5 a 6 dagen voordat ie (eventueel) land bereikt. Over 3 dagen zou Florida wel moeten beginnen met evacuaties mochten de modellen dan nog steeds zo zijn als nu....
Laatste kaart van haar positie aub?
  dinsdag 5 september 2017 @ 07:24:15 #156
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173594153
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 07:22 schreef Hdero het volgende:

[..]

Laatste kaart van haar positie aub?
Ik zou gewoon dit topic volgen.

http://www.storm2k.org/ph(...)&t=119059&start=6580

Elk uur worden er daar allemaal nieuwe kaarten gepost. Dat topic gaat echt rap. Ze zijn nu alweer 4 pagina's verder dan toen ik keek.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 5 september 2017 @ 07:25:03 #157
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173594155
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 07:22 schreef Hdero het volgende:

[..]

Laatste kaart van haar positie aub?
Zoek zelf op luie donder :{
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_173594168
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 september 2017 07:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik zou gewoon dit topic volgen.

http://www.storm2k.org/ph(...)&t=119059&start=6580

Elk uur worden er daar allemaal nieuwe kaarten gepost. Dat topic gaat echt rap. Ze zijn nu alweer 4 pagina's verder dan toen ik keek.
Ah dank je wel, denk zelf, noem mij gek maar, dat die veel meer in het westen dichterbij Louisiana uitkomt, want het pad in de modellen toont een scherp 'rechts' naar een noorden aan, alsof het een automobolist is die rechtsaf slaat. In de natuur is dat eerder een vreemde beweging. Orkanen, net als alle andere soorten onweer eigenlijk, bewegen zich eerder in kringen en cirkeltjes en lussen. Ook wat betreft hun vorm/opmaak/patronen. Ook de windbewegingen zijn lusvormig natuurlijk.

Ik denk dat er een bocht moet zijn, geen afslag wat haar meer in de Golf doet belanden.
pi_173594170
GFS heeft haar nu op 888 mb tijdens landfall in het zuiden van Florida. Zeer zware categorie 5!
pi_173594181
En dan bedoel ik vooral dit scherpe rechtsaf:


  dinsdag 5 september 2017 @ 07:33:14 #161
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173594188
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 07:30 schreef Hdero het volgende:
En dan bedoel ik vooral dit scherpe rechtsaf:


[ afbeelding ]
Dat komt omdat er invloed is vanuit de golf. Hoe dat precies werkt weet ik niet maar andere hoge en lage drukgebieden hebben invloed op de richting. Iemand postte eerder een kaartje met hoe het weer aan de andere kant van Amerika invloed heeft op deze orkaan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173594222
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 september 2017 07:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat komt omdat er invloed is vanuit de golf. Hoe dat precies werkt weet ik niet maar andere hoge en lage drukgebieden hebben invloed op de richting. Iemand postte eerder een kaartje met hoe het weer aan de andere kant van Amerika invloed heeft op deze orkaan.
Dat snap ik maar dan zou dat niet moeten betekenen dat er twee luchtdrukgebieden haaks op elkaar staan? Is dat niet een beetje ongewoon in de natuur? Of zie ik dat verkeerd?
  dinsdag 5 september 2017 @ 07:41:27 #163
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173594226
Ja dat zie je verkeerd :Y
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173594249
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 07:40 schreef Hdero het volgende:

[..]

Dat snap ik maar dan zou dat niet moeten betekenen dat er twee luchtdrukgebieden haaks op elkaar staan? Is dat niet een beetje ongewoon in de natuur? Of zie ik dat verkeerd?
Hier kun je bewegende beelden volgen. Wind, regen of luchtdruk. Vind het zelf wel leuk om te zien.
pi_173594292
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 september 2017 07:44 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Hier kun je bewegende beelden volgen. Wind, regen of luchtdruk. Vind het zelf wel leuk om te zien.
Ah weer bedankt, zojuist gekeken in de Golf, rondom Florida en op de huidige plek van de orkaan, en de huidige waterstromingen?( Of luchtstromingen) voeren juist tot in de Golf muv een paar pal ten oosten van Florida. Met andere woorden, als Irma op het voorspelde pad in de modellen blijft dan zal zij ten zuiden van Florida helemaal niet rechtsom afbuigen en het noorden opzoeken maar eerder de weg naar de Golf volgen, mits, en dit is een Grote MITS, de stromingen tegen die tijd ook zo blijven. Nogmaals ik ben nogal beginner op dit gebied, dus als ik het mis heb, mag je verust corrigeren.
  dinsdag 5 september 2017 @ 07:54:08 #166
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173594298
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 07:52 schreef Hdero het volgende:

[..]

Ah weer bedankt, zojuist gekeken in de Golf, rondom Florida en op de huidige plek van de orkaan, en de huidige waterstromingen?( Of luchtstromingen) voeren juist tot in de Golf muv een paar pal ten oosten van Florida. Met andere woorden, als Irma op het voorspelde pad in de modellen blijft dan zal zij ten zuiden van Florida helemaal niet rechtsom afbuigen en het noorden opzoeken maar eerder de weg naar de Golf volgen, mits, en dit is een Grote MITS, de stromingen tegen die tijd ook zo blijven. Nogmaals ik ben nogal beginner op dit gebied, dus als ik het mis heb, mag je verust corrigeren.
Lieverd, je hebt er de ballen verstand van. Doe niet alsof je het beter weet dan de gezamenlijke weermodellen, je zet jezelf nogal voor schut.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 5 september 2017 @ 07:55:51 #167
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173594312
Brr, laten we hopen dat de US een nieuwe ramp bespaart kan blijven :( . Zaterdag vliegen wij naar New York voor een weekje. Moeten we er ergens rekening mee houden dat het evt na Florida ook richting NY zal gaan?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator dinsdag 5 september 2017 @ 08:39:24 #168
8781 crew  Frutsel
pi_173594621
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 07:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
Brr, laten we hopen dat de US een nieuwe ramp bespaart kan blijven :( . Zaterdag vliegen wij naar New York voor een weekje. Moeten we er ergens rekening mee houden dat het evt na Florida ook richting NY zal gaan?
Ik vermoed van niet want het lijkt er op dat het Cuba en Florida gaat worden. De restanten zullen vervolgens wel eind volgende week over het noordoosten trekken dus dan heb je wat regenkansen.
  Moderator dinsdag 5 september 2017 @ 08:41:33 #169
8781 crew  Frutsel
pi_173594636
quote:
Kokosnoten uit de bomen op Sint Maarten uit voorzorg voor Irma

"Plaatmateriaal, tiewraps, zaklampen, batterijen, en eigenlijk alles dat waterafstotend is." Sint Maarten maakt zich op voor orkaan Irma en Tanja Boon van bouwmarkt Kooyman ziet sinds vrijdag een grote run op allerlei spullen.

"We merken enorme onrust", vertelt Boon. "Mensen weten niet wat er gaat gebeuren en of zij, hun familie en huisdieren veilig genoeg zijn."

Sommige schappen in de bouwmarkt zijn inmiddels leeg. "We moeten het doen met wat we op voorraad hadden. Er zijn op het eiland nog enkele andere grote winkels, maar als de schade echt groot is ben ik bang dat we samen niet alles kunnen leveren."

De route van de orkaan kan altijd nog enigszins wijzigen. "Hier hopen ze natuurlijk dat Irma net voorbij de eilanden zal trekken", zegt correspondent Dick Drayer. "Maar mijn ervaring is dat een storm langs de kust hier net zo erg kan zijn als een storm precies boven het eiland."

Vooral de regen vormt een bedreiging voor de eilanden. "Ze doen hun best met de voorbereidingen. Een groot waterreservoir in de hoofdstad wordt nu leeggemaakt, net zoals andere afvoerkanalen. Maar de infrastructuur van Sint Maarten is niet gebouwd om zoveel water aan te kunnen."

Drayer was op het eiland tijdens een tropische storm in 2010. "Toen viel er in één nacht net zoveel regen als in Nederland in een heel jaar. Het hele eiland stond toen onder water. Als er weer zoiets gebeurt, dan zijn ze hier reddeloos verloren."

Als er een storm op komst is worden mensen wel in de gelegenheid gebracht om kleine voorbereidingen te doen", zegt Drayer. "Deuren en ramen worden dichtgetimmerd, lokale bouwmarkten draaien megaomzetten en ziekenhuizen nemen geen nieuwe patiënten meer aan om zo weinig mogelijk mensen te hoeven evacueren."
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 5 september 2017 @ 08:42:48 #170
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_173594644
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 september 2017 07:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hmm nog 5 a 6 dagen voordat ie (eventueel) land bereikt. Over 3 dagen zou Florida wel moeten beginnen met evacuaties mochten de modellen dan nog steeds zo zijn als nu....
Als ik daar woonde denk ik dat ik nu toch alvast een hotelletje ergens in een stad ver weg had geboekt en mijn meest dierbare spullen bij elkaar had geraapt :X
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_173594724
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 september 2017 07:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Lieverd, je hebt er de ballen verstand van. Doe niet alsof je het beter weet dan de gezamenlijke weermodellen, je zet jezelf nogal voor schut.
Ja doei.
pi_173595038
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 08:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Als ik daar woonde denk ik dat ik nu toch alvast een hotelletje ergens in een stad ver weg had geboekt en mijn meest dierbare spullen bij elkaar had geraapt :X
Tsja je merkt bij de bewoners daar altijd een soort van aversie tegen evacueren. Komt ook omdat mensen die daar hun hele leven wonen al meerdere (zware) orkanen hebben meegemaakt. Ze blijven dan liever thuis om te kunnen redden wat er te redden valt en te voorkomen dat er ingebroken wordt na de storm etc.

Daarbij komt het nog al eens voor dat een storm op het laatste moment toch niet direct over hun gebied gaat waardoor het uiteindelijk wel mee valt met de schade. Al vraag ik me af of dat verstandig is met een storm als Irma :X
Alpha kenny one
  dinsdag 5 september 2017 @ 09:56:31 #173
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173595254
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 08:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Als ik daar woonde denk ik dat ik nu toch alvast een hotelletje ergens in een stad ver weg had geboekt en mijn meest dierbare spullen bij elkaar had geraapt :X
Gewoon tegen je baas zeggen dat je er even niet bent, ja toch.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  Moderator dinsdag 5 september 2017 @ 10:15:52 #174
8781 crew  Frutsel
pi_173595522
Elke dag lijkt het pad van Irma iets verder naar het westen op te schuiven?

Daarmee lijkt op dit moment Florida nog steeds de volle kracht van Irma te krijgen (de rechterkant van de orkaan) en dus de zwaarste windvelden. Maar ik vraag me af als deze trend zich voortzet of ze nog iets verder de Golf in trekt alvorens de ruk noordwaarts te maken.
  dinsdag 5 september 2017 @ 11:19:06 #175
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_173596790
Straks wordt het Katrina 2.0 ;)
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')