abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 augustus 2017 @ 01:24:26 #51
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173413457
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Nou moet ik zeggen dat zo een nieuwe Caddy best wel goed rijd. Weleens 75pk versie gereden en snel is het niet (moest zelfs slingeren om de ramen open te krijgen :r ) maar best een fijne auto verder. M'n baas had 'm als test en mocht er even mee naar Praag. Inmiddels zijn er nu 2 geloof ik. Die dingen kunnen ook dik getuned worden (volg JD op Facebook). Maar gaat uiteraard niet boven de Benz!

Ook waarom ik gewoon lekker de 540 gebruik elke dag. Dacht er eerst aan om wat cheaps te kopen voor de km's naar het werk, maar heb daarvoor dus een LPG installatie gekocht. Veel leuker om naar het werk te rijden zo.

In zo een oude RS zit zeker een 1.8T? Dat zijn verder volgens mij erg goede blokken en praktisch in elke VAG auto geleverd toch? Dus goedkoop onderdelen voor te krijgen inderdaad. Zou 'm ook lekker opknappen of anders een wat zuinigere auto nemen (maar wel een lekkere) en gewoon die kmvergoeding houden. Hoewel een Up! echt niet heel slecht rijdt, is het natuurlijk niet fijner dan een wat grotere auto.
dit zijn nog redelijk aangeklede versies, pk's geen idee, maar iig 2 liter (veel harder als 160 wil hij trouwens niet), elektrische ramen, AC, CC, audio met BT en USB enzo.. Maar ik vind de stoelen niet geweldig, de zit is het net niet. Het is gewoon geen Benz..
De pest is ook dat we die dingen gebruiken in een pool, dus vaak dump je hem op Schiphol, en als je terugkomt pak je een andere weer mee, of je gaat naar werk en laat hem daar weer staan voor een collega, dus je kunt er nooit autohouder en laadzooi (usb laadt je foon niet op, kansloos) voor je telefoon in gooien, of je moet het er elke keer weer uit trekken.. Ik wil gewoon lekker in mijn luxe ouwe Benzje rijden waar alles in zit wat ik nodig heb..

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 27-08-2017 02:14:17 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173416519
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 17:42 schreef XL het volgende:
Als je 12k lease krijgt, kun je jezelf dan niet via een menselijker bureautje hoereren. Wat is het vakgebied? Bij geschoold werk moet je zonder moeite een polo kunnen krijgen, 2 jaar ervaring en een golf lijkt me logisch.
Het is natuurlijk al lang niet meer zo dat je alleen een leaseauto krijgt als het "bij je functie hoort" of als je veel klanten bezoekt.

Bij detacheringsbureaus en uitzendbureaus zie je wel meer dat ze de werknemers van die truttenschudders meegeven, al dan niet met reclame, geen gedoe met km declaraties en administratie enzo.
  Moderator zondag 27 augustus 2017 @ 09:33:55 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173416552
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 09:29 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk al lang niet meer zo dat je alleen een leaseauto krijgt als het "bij je functie hoort" of als je veel klanten bezoekt.

Bij detacheringsbureaus en uitzendbureaus zie je wel meer dat ze de werknemers van die truttenschudders meegeven, al dan niet met reclame, geen gedoe met km declaraties en administratie enzo.
Als je zo'n ding niet in de bijtelling gooit heb je toch ook km registratie?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173416644
Ja, maar dat is meer een lastig iets voor de werknemer en geen kostenpost voor de werkgever/detacheerder/uitzendburo, daar hoeven ze immers geen kantoormiepje op te zetten die het verwerkt. ;)
pi_173418033
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 15:55 schreef halfway het volgende:
Tot 12k nieuw is meer iets voor je oudere schoonmoeder, daar wil je als vent toch niet in gezien worden. Hoe praat je je daar uit op verjaardagen ed?
Hoe kom je uberhaupt goed uit de bus op verjaardagen als je over je leaseauto praat? het blijft pronken met een auto dat eigendom van iemand anders is.
pi_173418316
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 11:13 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Hoe kom je uberhaupt goed uit de bus op verjaardagen als je over je leaseauto praat? het blijft pronken met een auto dat eigendom van iemand anders is.
Daar verkijk je jezelf op, mensen zijn er trots op. Ook de grootste bek wie de hoogste hypo heeft.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173421115
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 01:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

dit zijn nog redelijk aangeklede versies, pk's geen idee, maar iig 2 liter (veel harder als 160 wil hij trouwens niet), elektrische ramen, AC, CC, audio met BT en USB enzo.. Maar ik vind de stoelen niet geweldig, de zit is het net niet. Het is gewoon geen Benz..
De pest is ook dat we die dingen gebruiken in een pool, dus vaak dump je hem op Schiphol, en als je terugkomt pak je een andere weer mee, of je gaat naar werk en laat hem daar weer staan voor een collega, dus je kunt er nooit autohouder en laadzooi (usb laadt je foon niet op, kansloos) voor je telefoon in gooien, of je moet het er elke keer weer uit trekken.. Ik wil gewoon lekker in mijn luxe ouwe Benzje rijden waar alles in zit wat ik nodig heb..
Dat zijn wel fijne bakken, maar dat delen is inderdaad heel storend. Dat zou voor mij ook de keuze makkelijk maken! Ben nu ook weer bang wat er met mijn bus is gebeurd na een maandje vrij. Ik heb er nooit schade mee gereden, de deukjes die er in zitten komen door collega's die niet kunnen parkeren in de loods.. Die hoeven 'm vaak alleen maar te verplaatsen en ondanks de camera schijnt het toch erg lastig te zijn. Maar goed!
pi_173427181
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:32 schreef Sounddragon het volgende:
Volg je hart.

Autorijden zie ik als een stukje ontspanning en ontstressen na een werkdag, en in een kuthok zonder luxe kan dat niet. Ik kan een Caddy krijgen van mijn werk (puur zakelijke km's) maar ik verkies mijn strontdure Benz met km vergoeding waar ws echt wel geld bij moet (nog nooit uitgerekend, interesseert me ook weinig) 100 keer boven dat. Als ik die Caddy zou pakken kost mijn werkverkeer me helemaal niks, maar zou ik een flauwe goedkope shitbak erbij moeten kopen voor prive km's omdat hij ws 250 dagen per jaar stil staat..

Gewoon rijden wat je wilt en km vergoeding pakken, en of je dan geld in die RS gaat blijven pompen moet je voor jezelf gaan beslissen.. Remschijven zijn slijtagedelen die fan moet je gewoon laten fiksen anders loopt ie een keer motorisch kapot, en een revisieturbo kost helemaal niet zo veel als je denkt, zolang je hem maar vervangt vóórdat hij vastloopt en de onderdelen van het schoepenwiel je kop in verdwijnen, want dan is het over en sluiten voor je blok.

Mijn turbodiesel staat bijna op 320k, en daar stop ik rustig geld in, want verder is er niks mis met het ding. Dit jaar rondom nieuwe schijven en blokken, vorig jaar aardig geld in de voorwielophanging, en binnenkort komen de verstuivers er aan (6 keer 200¤ ex montage). Gaan er gewoon in als dat nodig is, het ding verdient geld en laat me nooit in de steek, blok verbruikt geen druppel olie dus ik zou niet weten waarom ik hem dan weg zou moeten doen.

Kan ik daarna weer voor de hoofdprijs de achterstallige shit van een ander kopen en gaan opknappen zeker?

Luxe mag wat kosten vind ik, ik heb elke dag plezier van mijn auto.
Mensen kijken wat dat betreft ook veel te veel naar de economische waarde. Met een nieuwe auto moet er veel geld bij én is de grootste kostenpost een stuk afschrijving die men vaak voor het gemak vergeet mee te rekenen in de autokosten. Het is dan vaak goedkoper om door te rijden en het onderhoud gewoon netjes bij te houden.

Maarja.... wat moeten de buren en de familie wel niet denken als je met een 10 jaar oude auto voor komt rijden.
pi_173540272
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 11:13 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Hoe kom je uberhaupt goed uit de bus op verjaardagen als je over je leaseauto praat? het blijft pronken met een auto dat eigendom van iemand anders is.
Sowieso op verjaardagen over auto's praten :')
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_173540290
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 18:05 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Mensen kijken wat dat betreft ook veel te veel naar de economische waarde. Met een nieuwe auto moet er veel geld bij én is de grootste kostenpost een stuk afschrijving die men vaak voor het gemak vergeet mee te rekenen in de autokosten. Het is dan vaak goedkoper om door te rijden en het onderhoud gewoon netjes bij te houden.

Maarja.... wat moeten de buren en de familie wel niet denken als je met een 10 jaar oude auto voor komt rijden.
Nou euh niks. De auto als statussymbool heeft allang afgedaan.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')